vic, ik kon het ook niet hoor..! ik laat Revi nu wat vaker huilen.., want tja, Sam heeft soms ook een schone broek nodig.. Ik heb ook 3 dagen met Revi in mijn armen in bed gelegen, omdat hij alleen maar bij mij wilde zijn. Ze is nu nog maar 4 dagen he...? geef haar wat tijd, ze wilt mama gewoon nog er dicht bij der hebben..! hoe vind Nils het, dat hij een zusje heeft? ------------------------ neiuwe dames gefeliciteerd en WELKOM
@Victoria, ik heb mijn zoontje indertijd in een bakerdoek gehad. Samen met de osteopaat had dat geweldige resultaten. Hier ligt mevrouw ook niet in haar eigen bedje, het lukt me 's ochtends wel, maar 's avonds en 's nachts is het drama. Voorverwarmen met een kruikje werkt helaas ook niet. @Parel, wat groeit jouw kleintje geweldig goed! En klein maar fijn Maandag mogen wij even wegen en meten. Ik weet zeker dat er flink wat spekkies en cm bij zijn gekomen. Maat 50 past ze in de lengte al niet meer En vandaag toch maar in een oude spijkerbroek geperst...pffff...maar ik heb pas net het bovenste knoopje open gedaan...er zit vooruitgang in. Wie weet durf ik volgende week wel de batterij in de weegschaal te vervangen
Ik zie dat we zijn overgestapt naar de mama's. Ik ben nieuwsgierig of Maybe inderdaad al bevallen is. Had ze geen buddy? @Marijke, de kraamtranen was ik na een week of twee wel kwijt. Het duurde iets langer om overal weer nuchter naar te kijken en niet overgevoelig te reageren . Over naar bed gaan: die van ons kan er overdag ook wat van, terwijl hij 's avonds meestal poeslief gaat slapen. We hebben ons dan ook eens goed achter de oren gekrapt hoe dat kan. Misschien hebben jullie hier wat aan. 1: Hij moet vrijwel meteen na zijn fles naar bed. Dus alleen boertje en even rechtop om het teruggeven van mondjes te verminderen (gaat steeds beter), maar zeker niet langer. 2: Wiegje voorverwarmen met een lekkere warme kruik. 3. En we leggen hem zo strak mogelijk onder de deken met zijn armpjes ook onder de deken. Maar deze haalt hij er meestal ook weer snel uit . Als hij met beide armen boven de deken ligt te zwaaien houdt hij zichzelf namelijk wakker en dan wordt hij boos. In het wiegje lukt dit natuurlijk wel beter dan in het ledikantje waar hij overdag ligt. 4. In bed leggen en direct weer weggaan en het eerste halfuur niet meer kijken tenzij hij hard gaat huilen (of duidelijk zijn speen kwijt is). Dan inderdaad de methode van even troosten en weer vertrekken met steeds langere perioden er tussen. 5. Hij slaapt in het donker beter dan in het licht, maar daar zal hij aan moeten wennen. Hij moet wel enigszins moe zijn, anders heeft het geen zin. En hij krijgt zijn speen mee. Verder vinden veel jonge baby's het fijn om een geurdoekje of shirt met jouw geur bij zich te hebben. Voor een geurdoekje gebruikten wij (in de ziekenhuisperiode) een spuugdoek die een van ons een uur of twee op onze blote huid bij ons hadden gedragen. Een grotere doek kan natuurlijk ook. En ik neem aan dat de kraamverzorgende heeft laten zien hoe je met een opgerolde handdoek een lekker nestje kunt maken? zodat de wereld wat meer op de baarmoeder lijkt. @mama, alweer 4300 gram met 52 cm. Ik schat dat Yorick ook ongeveer zo groot is, maar wel een stukje lichter. We zullen maandag wel zien. Verder ben ik zo trots op mijn mannetje: hij heeft ons al een aantal nachten tussen de 6 tot 8 uur achter elkaar laten slapen. Dat nog vele nachten mogen volgen.
peetje08 mijn kraamhulp heeft dat niet laten zien. wil jij mij vertellen hoe je een nestje kan maken met een handoek? wie geeft er ook borstvoeding, en heeft een kindje dat moeilijk kan poepen, ik had al gelezen dat mijn bv gewoon goed loopt, lees SNEL en dat hij daardoor veel lucht meeslikt.. Alleen, boeren wilt hij ook vaak niet,.. ja eerst afkolven is een idd, alleen dan ben ik te bang, dat hij te weinig in zijn eigen lichaampje krijgt.. wie kan mij van die onzekerheid afbrengen?
peetje wat een heerlijke nachen dan..? hoe gaat het met je 3 maanden oude baby..! tjees wat gaat de tijd snel
@Peetje, 6 tot 8 uur? Heerlijk! Mijn oudste heeft daar 7 maanden over gedaan...ik ben nu blij met 4 uur En dat nestje ken ik ook niet, ben ook wel een beetje nieuwsgierig. Hier gelukkig wel een klein (leander) wiegje waardoor ze zich wel geborgen moet voelen... @Ran (mag ik je afkorten?) Ik geef volledig BV en hier ook veel lucht (klakken) en moeilijk poepen, veel krampjes etc. Geen idee wat ik er aan kan veranderen. Maandag naar het CB, woensdag naar de lactatiekundige (heeft elke week gratis spreekuur) en hopelijk ook nog naar de osteopaat. Vorige keer ging de BV zo soepel en nu vind ik het een stuk moeilijker.
Kiki.. Tuurlijk mag je me afkorten ik noem je vanaf nu ook gewoon Kiki okay hahah ... Dat klakken dat heeft hij nog niet veel.. maar de rest is bijna hetzelfde.. ik ga maandag ook naar het Cb even kijken wat ze zeggen.. ik vind het echt heel zeilig als mijn ventje met een roodhoofd en krampachtig in bedje ligt.. ik ben benieuwd wat de lactatiekundige zegt.. Wil je dat hier even melden?
@Ran, tuurlijk laat ik het hier even weten. Ik denk alleen dat ik de optie krijg om mijn TSR af te kolven, en eigenlijk heb ik daar geen zin in. Zelf twijfel ik ook wel eens of ik haar wel goed aanleg, maar ik zie niet wat ik fout doe. En zo'n rood hoofdje en die pijnlijke huiltjes die erbij horen, zo zielig...
inderdaad ik denk namelijk ook dat ik te horen krijg dat ik mijn TSR moet afkolven, en hem dan weer aan te leggen.., Alleen dat vind ik nog zeiliger haha! eerst aanleggen, wachten totdat TSR zich meld, en als hij zich meld, Kind afkoppelen.., afkloven.. en dan kind overstuur aan te leggen..! zie het niet zitten idd
Ons kleine mannetje doet het goed. Hij groeit en bloeit . Hij is rond oud en nieuw echt veel meer gaan lachen, zo leuk. En hij brabbelt geregeld uh, ah, oi, au etc., ook naar ons, alsof je een gesprek hebt. haha. En hij is heel druk met zijn handjes. Als hij je vast heeft kom je niet zomaar meer vrij . Hij wil alleen veel op schoot zitten of nog liever op onze schouder liggen en dan rondkijken en ons laten rond lopen. Nog meer dan eerst. Het is net of hij door heeft dat wij er wel en niet kunnen zijn. En ja, hij wil het liefst bij ons zijn. Ik neem aan dat dit een fase is. I hope so. We geven niet altijd toe hoor, maar het is gewoon goed timen wanneer hij is zijn wipstoel in gaat of box en hoelang. En natuurlijk geregeld je gezicht laten zien en tegen hem praten. We laten hem nu wel wat vaker huilen, maar ik blijf het moeilijk vinden en mijn man ook. Afgelopen weekend heeft hij veel gehuild van de honger en wilde geregeld om de twee uur eten. Maandag naar het CB geweest en hij was niet zo heel veel aangekomen in twee weken tijd. Wel meer dan 200 gram hoor, maar hij leek wat van de standaard groeilijn af te buigen naar onderen. Dus we mochten hem zeker de 7 x 80 ml water + 2 2/3 schepje poeder gaan geven. Dat is wel wat meer dan de 150 ml per kg, maar hij moet ook genoeg krijgen om te groeien. Als het niet zou gaan, raadde ze me aan zeker op het spreekuur van donderdag te komen. Gaat meneer opeens in de nachten langer slapen . Nu wil hij soms ook om de twee uur eten, dat krijgt hij ook, maar komende week wil ik even vragen hoe ik zijn voedingen kan ophogen zodat hij weer om de drie uur eten wil en dus misschien zelfs naar 6 voedingen kan. Hij heeft helaas alleen wel nog steeds last van krampjes. En dat blijft zo zielig. En hij geeft nog steeds mondjes terug, zelfs nog na anderhalf uur. Dus dat gaan we ook bespreken. Overmorgen gaan we naar de kinderarts. Dinsdag krijgt hij ook weer zijn prik tegen het RS virus (ivm zijn vroege geboorte). En donderdag krijgt hij alweer zijn tweede vaccinatie. Ja het gaat snel. Mijn verlof loopt eind deze maand ook al weer af. Weten jullie al wanneer jullie kindjes hun eerste prik krijgen? In het ziekenhuis maakten ze voor de kindjes een nestje. Dan rolden ze een handdoek (of luier) zo op dat deze een rol vormde. Deze leg je dan onder het lakentje op de plek waar je je kindje wil neerleggen. Als je kindje op de rug ligt vouw je de rol in een half rondje om de plek heen waar de benen (enigszins gebogen)/voeten komen te liggen. Als je je kindje op de zij wil laten liggen (in de eerste twee weken max.) dan leg je de rol achter de achterkant van het hoofdje, langs de rug en dan nog een stukje onder de benen/voeten langs. (Je moet deze zijligging natuurlijk niet doen als je kind zichzelf of het hoofdje kan omdraaien.) Je hoeft de rol natuurlijk niet achter het hoofdje te leggen als je dat geen fijn idee vindt . Door op deze manier een nestje te maken beperk je de bewegingsruimte net als in de baarmoeder en geef je een geborgen gevoel. (Omdat Yorick aan de monitor lag konden ze deze helemaal om hem heen leggen dus ook om het hoofdje. Vond hij heerlijk. Maar dat zou ik thuis niet doen.) Oeps sorry van dit veel te lange berichtje. Slaap lekker allemaal.
Victoria: we hadden van Bas nog een bakerzak liggen en nu een bakerdoek met drukkers. Max lag met zijn armen in een dubbele klittenband maar kwam er toch weer met zijn handen bovenuit gepiept. Ik kies voor de bakerzak hij is wel sterk maar een rits open krijgen is toch echt andere koek Hij kan zijn armpjes door het hesje binnenin toch wat bewegen maar zichzelf niet wakker slaan. Peetje: wat fijn dat het goed gaat met Yorick. Hoop binnen korte tijd ook van die langere nachten te hebben. Al slaapt hij nu al drie nachten 5 uur achter elkaar. Ben uitnodigingen aan het maken onder tussen voor de doop van Max en Bas zijn 3e verjaardag. Valt een beetje tegen. Ik wil het te perfect doen.
heejj meiden had verwacht dat de site er nu wel uit zou liggen ma nog steeds niet dus. ze houden ons wel in spanning over wanneer het nu daadwerkelijk gaat gebeuren ! hier gaat het weer helemaal super Kian slaapt de nachten weer door en ligt lekker rustig te spelen in de box. en verhaaltjes te vertellen tegen ze knuffels haha. komen me soms toch geluidjes uit. ook lacht hij nu echt gericht met af en toe een geluid zo geweldig om te zien. ben zo blij dat ik gewoon weer me oude ventje terug heb! hij drinkt nu zelfs al 150 cc voor zijn gewicht mag het ook ma wat een verbetering opeens! Liefs xx
Hey meiden, Ik zie dat er al meer meiden zijn die hier schrijven. Ik kwam af en toe even buurten hier, maar het was nog zo rustig. Maar nu het wat drukker is, kom ik ook weer wat vaker. Hier alles goed. Morgen naar het cb voor de eerste prikjes voor mijn kleine Larkin. Ben benieuwd hoe zwaar ze is en hoe lang ze inmiddels is. Ze doet het goed. Heeft afgelopen nacht voor het eerst 7 uur achter elkaar geslapen...eindelijk! Na bijna 8 weken er in de nacht zeker 1 x uit is het echt fijn dat ze nu wat langer doorslaapt. Larkin lacht nu ook voluit. Soms met veel gebrabbel en veel geschater, echt een heel leuk gezicht. Word er zelf ook altijd blij van. In het begin wilde de bv niet zo lukken en vulde ik aan met kv. Maar nu zitten we op volledige bv. Ben zo een neusspray gaan gebruiken en ik moet zeggen dat het echt geweldig gaat. Als ik morgenochtend wakker wordt, zitten mijn borsten echt gewelig vol met melk. volgende week terug naar de gyn voor mijn nacontrole. Ook laat ikmeteen een spiraal plaatsen. Hebben jullie al nagedacht over anticonceptie? Slaap lekker voor straks allemaal.
Hey smallgirl heb ik iets gemist of zo? gebruik jij neusspray zodat je meer borstvoeding gaat krijgen? zo ja welke! Die wil ik dan ook wel! Ik geef borstvoeding en ook kunstvoeding (similac) maar ik wil ook heel graag volledig borstvoeding gaan geven maar heb niet genoeg. Ik heb het boekje Oei ik groei gekocht is toch wel interessant om te lezen.
Hallo meiden, zie nu pas dit topic. haaha, Even bijlezen dus. Alexander had ook weer krampjes vanacht. Echt zielig (ook voor ons ) Hij wordt dan kreunend wakker en laat heel veel windjes. Soms als hij drinken wil kan hij het niet volhouden omdat hij zo een zere buik heeft. Toch lijkt infacol wel te helpen, maar zo een potje is best snel leeg. groetjes!
hoi hoi.. ja gelukkig groeit ze goed.. ze ligt nu te huilen ze wilt het toch proberen kijken of we haar pakken.. vind het zielig om haar te laten huilen maar ja.. ze komt nu bijna om de 2 en half uur om te eten en dan eet ze 120 ml ik doe afkolven en ik een flesje.. ik hou het bijna niet meer bij met kolven... soms leg ik haar nog aan de borst maar dan pakt ze alleen het voorste stukje van me tepel.. wanneer gaan babys eigenlijk echt nachten doorslapen? die van mij heeft misschien nog maar echt 3 nachten doorgeslapen.. en helpt het als je ze savonds in bad doet en dan eten geeft en naar bed.. dat ze dan ook snachts doorslapen..
adriana... Revi heeft ook heel krampjes, en laat veel windjes.. gisteren heb ik 1 kopje venkelthee gedronken, en meneer heeft snachts gewoon gepoept *mama blij* vandaag voor het eerst naar cb met Revi.. grioetjes..,
Wij gaan straks ook voor het eerst naar het CB, ik ben zo nieuwsgierig Doorslapen, ehm...mijn zoontje voor het eerst na een half jaar en sinds een maand of twee doet hij het vijf dagen per week. Doorslapen in de eerste paar weken is een luxe!
Hey dames! Zo weer een spook nachtje hier. We moeten dus stoppen met de infacol van de wijkverpleegkundige omdat Jarno zo aan de diaree is. Heeft spuitluiers (is normaal bij bv) alleen het was meer water wat er uit bruisde! Vreselijk! en de plasluiers werden ook minder.. Maar we zijn dus af gaan bouwen en hij krijgt savponds nog wel infacol omdat dan de krampjes het ergst zijn, maar hij gilde het vanacht weer uit! Ik drink ook al venkel thee maar heb echt niet het idee dat het helpt. Je hoort het gewoon zo borrelen in z`n buikje en hij duikt dan tegen me aan of hij het liefst in me wil kruipen. Vanacht dus maar weer tussen ons in gelegen.. Gisternacht heeft ie wel geslapen gewoon 6 uur achter elkaar! Dat was heerlijk! Ik word vandaag door de wijkverpleegkundige terug gebeld over hoe en wat nu.. word van die krampjes ook niet blij. Ook heb ik snachts en sochtends zoveel voeding dat het me borsten uitloopt Niet normaal! Dus dit kolf ik dan een beetje af, zodat Jarno niet zo hoeft te kloeken en niet zoveel lucht binnen krijgt en makkelijker de borst kan pakken. Hij begint nu wel veel terug te spugen.. Nou heel verhaal! haha maar moest het ff van me af schrijven! Nu ga ik een broekmaat groter shoppen op wehkamp! haha Liefss