Misschien is de luier te GROOT? Joey is groter dan Rana en moet echt nog de newborn nummer 1 aan terwijl hij al meer is dan 5 kg! Ik heb ook een maatje groter geprobeerd maar dan sluit het elastiek niet aan rond zijn beentjes.... Misschien helpt het? Overigens als Joe nog moet poepen onder het verschonen laat ik hem vrij poepen hi hi hi, Ik leg er dan gewoon een stapel tissues onder!
goedemorgen meiden, mamatje en aussie: hoop dat jullie kleintjes ook snel wat meer gaan slapen! oem: zou inderdaad ook de kleinere luiers weer proberen... lastig hoor steeds de kleertjes vies. over laten huilen: ik doe het dus wel. Ik merk gewoon dat Nathan anders niet gaat slapen. Nathan huilt namelijk bijna altijd als hij naar zijn bedje gaat. Kan hem er dan wel uithalen en troosten maar hij wordt dan alleen maar wakkerder en het slapen gaan wordt alleen maar moeilijker. Wel loop ik tich keer heen en weer voor zijn speentje. maar soms wil hij die niet en dan laat ik hem toch even brullen. maar ieder kindje is weer anders natuurlijk. hier weer een aardige nacht. 19.00, 24.00, 04.30 en nui slaapt hij nog.. all: fijne dag!
Goedemorgen allemaal, Hier een redelijke nacht gehad. Om 18.00 uur, toen 23.30 (hebben we wakker gemaakt), daarna 03.00 en toen 06.30. Wel jammer dat ze juist in het begin van de avond er zoveel uur tussen laat zitten ipv in de nacht, maar zal vanzelf wel komen. Over het laten huilen. Ik laat Isis niet lang huilen, misschien een paar minuutjes. En net als Juffie, ik loop wel tig keer naar boven; steeds weer even troosten, aai over de bol, speentje. Anders zou ik haar nooit in haar bedje krijgen overdag. Want als ik haar in mijn armen in slaap laat vallen en ik leg haar in bed, dan wordt ze 5 minuten later weer wakker. Over verjaardagen en visite: ik ga wel gewoon weg met Isis overdag, maar laat haar ook niet te veel van hand tot hand gaan, vooral alleen familie. Ik merk wel dat ze onrustiger is en moeilijker in slaap kan komen als we weg zijn geweest. Verjaardagen in de avond neem ik haar niet mee. Heb ik bij mijn zoontje ook heel weinig gedaan, want die sliep bij anderen heel moeilijk in. Ik gebruik ook nog steeds de nummer 1 van pampers, maar deze beginnen wel strak te zitten. Het verschilt volgens mij wel heel erg per kind met de ontlasting. Mijn zoontje poepte na elke voeding, dus wel zo'n vijf keer op een dag. Terwijl Isis nu maar één of twee keer per dag ontlasting heeft. Aussie: pittig hoor dat je kleine zulke korte slaapjes doet. En als je gaat wandelen met hem? Slaapt hij dan wel een uurtje of twee achter elkaar?
@victoria, waarom laat je hem zo lang doorslapen na 6 uur. Ik maak hem dan wakker na 4 uur voor zijn voeding. Alexander had gisteren echt een slaapdagje. Wel heb ik hem iedere 3 uur even wakker gemaakt voor een voeding, daarna sliep hij direct weer verder. Om 9 uur een voeding en toen om 03.00 uur natuurlijk weer en toen om 07.00. Maar ach, al met al best lekker. Het is mij alleen gruwelijk in mijn nek geschoten en dat is zo vervelend. Als ik dan ga liggen, dan kan ik mijn hoofd niet eens meer optillen. Niet zo handig met voeden. *zucht* Alexander heeft een onwijze voorkeurshouding. Hij kijkt echt alleen maar naar rechts. Probeer zijn hoofdje wel recht te leggen, maar hij wil echt niet. Ook niet door het licht oid. @Dani. Ik vroeg mij af. Jij zegt dat Jarno je beide borsten leegdrinkt, maar ook zeg je dat je heel veel melk hebt. Ik haal uit een borst vaak 120 cc. Maar Jarno drinkt toch niet ruim 200 cc per keer hahahaha. Alexander wil vaak maar een borst.
Ik zal nog een keer proberen te kolven nu want heb net voeding gegeven aan maar 1 borst en de andere is dus nog erg vol: kijken of dat verschil geeft! @Adrianne: wat ontzettend bizar, ik ben ook net wakker geworden met een enorm pijnlijke verrekte nek: zit het in het weer ofzo? @ poepluiers: ik gebruik ook nog nummer 1 van pampers: het lijkt me dat de luiers gewoon te groot zijn die je nu gebruikt? Helemaal ook omdat de sluitingen al tegen elkaar komen.. T. wilde na 6 uur vanochtend niet meer in haar wiegje slapen, ze heeft steeds maar korte hazeslaapjes op mijn borst gedaan. Maar nu slaapt ze pas weer (weliswaar in mijn armen). Ik ben echt moe! Ben jaloers op mijn vriend, die slaapt echt door alles!
Adriana: maakte haar ook eerst wakker na vier uur, maar dan kwam ze ook precies vier uur later weer. Dus dat was een experiment om te kijken wat er zou gebeuren en ze was net om half tien in slaap gevallen. Ga vanavond dus inderdaad na vier uur gewoon wakker maken en kijken hoe het dan weer gaat. Heeft de pijn in je nek, Adriana en Bellabella, misschien te maken met het voeden. Misschien verkeerd of verkampt zitten?
@ victoria: dat zou inderdaad wel kunnen... ik lag ook niet heel relaxed toen ze op mijn borst lag! T. kwam trouwens vannacht gewoon weer elke 3 uur, ze ging zo goed maar dus weer sprongetje terug.. Wat me gisteravond trouwens opviel: wat is ze gegroeid! Ik heb al best een grote baby nu! Wat gaat de tijd toch snel.
Ik ben trouwens nu aan het kolven, langer gewacht inderdaad en een hoger vacuum (voelt niet heel fijn) maar het spuit er nu uit! Jeeeee!
OOh goedzo zeg. Ik kolf ook vaak echter de pc, dan gaat het naar mijn idee veel vlotter hahaa! Wat erg dat je ook een zere nek hebt. Ik heb er hoofdpijn van. Bij mij schiet het er zomaar wel eens in. Gisteren met paardrijden. Meneer schrok weer eens van een zuchtje wind of zo. Hij naam een sprong en struikelde bijna over zijn eigen benen. *arabieren* *zucht*. Maar daardoor bewoog ik mij zo plotseling dat het in mijn nek schoot. @Victoria o, ja dat is waar ook, zoiets had ik gelezen idd. Nou, hopen dat het vanavond goed gaat. Alexander slaapt ook zowat nooit langer dan 5.5 uur hoor. Sommige van ons moeten gewoon nog wat meer geduld hebben. Als ik naar hem kijk denk ik ook van " tjee hij zat 7 weken terug nog in mijn buik" Niet te geloven he!
Ik heb nu 70 ml uit 1 borst gehaald: das niet heel veel he? Wat raar! met de handkolf ging het denk ik toch beter... Nou ja, iets is beter dan niets! Hoeveel kolven jullie per keer uit 1 borst? Adrianne: wanneer ben jij weer begonnen met rijden? En past je man/vriend dan op de kleine? Met de fles?
Nee dat is best goed toch. 70cc is niet slecht, dat heb ik ook vaak hoor. Maar soms ook 120 , het ligt eraan. Niet zo snel opgeven he! Ik ben er nu in totaal 4 keer opgeweest of zo en het begint nu weer lekker te voelen. Na 3.5 week ben ik erop gegaan, maar alleen maar 10 min. stappen of zo. Durf nog niet zo lang, want ben bang dat ik er wat van krijg. Dus doe rustig aan. Gisteren weer een beetje gedraafd en het voelde goed. Ja, ik kolf dan gewoon een voeding en die geeft mijn vriend dan. Het is alleen zo sneu, want altijd als ik wegga dat is Alexander onrustig en huilerig. Ik krijg hem sneller stil dan hem. Hij heeft gisteren wel 13 uur gewerkt achter de pc (softwareontwikkelaar) en hij kan niet werken als meneer onrustig is. Laatst had hij hem in het wipstoeltje ernaast gezet hahaa. Ik voel me dan schuldig, maar gelukkig zegt hij dan dat ik dat niet moet doen en dat ik er ook uit moet en lekker moet gaan paardrijden.
Hey dames Hier ook weer een lekker nachtje van 6 en half uur! heerlijk Wij gebruiken de luiers van de kruitvat gewoon de midi. Gaat vaak goed en een enkele keer bij een spuitluier gaat het er ietsje naast.. Nou ja.. kan gebeuren.. @ Adriana, Ik had enorm veel melk maar het is nu al weer bij getrokken. gelukkig! vraag en aanbod zijn nu redelijk op elkaar ingesteld.. Smorgens heb ik nog heel veel melk dan kan Jarno het ook niet echt aandrinken.. Ik kolf uit 1 borst zo rond de 60 a 70 cc. (sochtends dus wat meer) Jarno drinkt zo`n 120 a 125 cc en hij komt om de 3 a 3 en half uur en je ziet hem gewoon dik worden haha lijkt wel of ik slagroom heb jeetje zoveel uit 1 borst! op een gegeven moment komt er met de kolf bij mij niks meer uit hoor! Oh ja en ik kreeg als advies: (tijdens de vele melk productie) zo romn de 15 a 20 min ene borst als hij minder gretig drinkt dan de andere.. maar ik hou me er niet aan hoor, laat hem lekker drinken wat hij wil.. @ Bellabella, Volgens mij is dit heel normaal hoor uit 1 borst. Het verschilt per persoon hoeveel je kolft. Fijne dag! Liefss
O gelukkig maar dan! Morgenochtend maar weer proberen! Ik ga denk ik nu australia kijken: gedownload gisteren, want mijn kleine meid blijft maar hazeslaapjes van 10 minuten doen en begint dan te sputteren... Ik weet niet wat ze heeft, misschien merkt ze dat ik moe ben. Adrianne, ik ben nu inderdaad ook aan het kolven zodat ik naar mijn paard kan... misschien vanavond! Even op hem stappen.
Ja ik vind het ook wel veel, maar beter zo dan te weinig. Maar ik heb niet dat ik overloop of zo en ze doen ook geen pijn van de druk. Alleen toen ik bij mijn ouders was had ik 's ochtends voor het eerst een beetje een nat shirt en dat heb ik nog nooit gehad. Ik heb ook niet het idee dat het zijn mondje in spuit. Hij kan het wel goed regelen denk ik, want soms dan laat hij in het begin een paar keer los, wacht 5 sec en gaat weer verder. Zo schattig. Ik laat hem ook drinken wat hij wil hoor. Soms ligt hij nog lekker te sabbelen en als wij dan op bed tv aan het kijken zijn, dan laat ik hem gewoon. Die momenten komen niet meer terug hoor en daar moet je van genieten. De een zegt dit en de andere zegt dat, daar wordt je soms toch gewoon moe van. Gewoon doen wat je gevoel je ingeeft. Hebben jullie ook die liedjes van het eurovisie gehooord. Kijk bijna nooit tv hoor, maar zag het gisteren toevallig (wij kijken altijd via de pc, series en films, lekker zonder reklame). Wat een dramaliedje zeg, zoo stom. Vind de toppers uberhaupt stom. Het liedje van Turkije is veel beter. Kijkt trouwens nooit het eurovisie, vergeet het altijd. Wat is Australia?
Australia is een film met nicole kidman, nu in de bios. Geen idee of het wat is en ik vind haar meestal irritant met haar gefluister, maar goed, ik weet even niets anders te doen.. Wat gek dat jij zoveel kolft maar nooit een nat shirt hebt enzo! Ik moet me vaak omkleden ook al heb ik die compressen in mijn bh: toch natte plekken. S'nachts vaak dekbed ook doorweekt en als T. tijdens het voeden loslaat spuit het echt haar gezicht in: heb zelfs een keer in haar oog gespoten.. Ze verslikt zich dus ook best vaak. Ik laat haar nu dan ook altijd even recht op zitten om bij te komen en mag ze daarna weer verder drinken. Ze hoeft ook eigenlijk bijna nooit de andere borst erbij.. Maar ja, daarom verbaasde het me over de hoeveelheid die ik nu kolf.
De toppers heb ik trouwens niet gezien! Zijn ze wel door dus? Songfestival vond ik vroeger leuk maar nu echt niet meer...
serieus, ik heb dat echt nooit. Het spuit er ook niet uit. Maar als ik handmatig even kijk of er nog inzit dat zie ik wel de straaltjes gaan haha. Ik heb nooit een nat shirt of bh. Heb ook nog nooit zo een kompres gebruikt, vreemd he. Daarom vroeg ik mij voordat ik kolfte soms wel af of ik genoeg had. Gossie in haar oog gespoten, dat is zielig. Het schijnt wel goed te zijn als ze zere oogjes hebben hihi Ik zie ook altijd de nieuwste films die nog in de bios draaien of nog niet eens, erg handig. Dat van de toppers was alleen maar om uit te kiezen welk liedje ze gaan zingen oop het eurovisie.
hoi hoi Iedereen zit toch met hetzelfde he?! slapen, poepen, huilen hahaha.... Ik vind het ook zoooooo lastig om te beoordelen of ik het goed doe... Over huilen: ik kan het niet over mn hart verkrijgen om Vince langer dan 2 minuten te laten huilen, maar volgens mij moet ik sterker worden. Hij is om de dag van 12 uur tot 0.00 uur wakker! Hooguit 3 hazeslaapjes tussendoor. De andere dag slaapt hij dan veel meer, haalt hij het in denk ik... MIsschien is laten huilen en niet oppakken toch de moeite waard....wat denken jullie? Over regelmaat: ik ga elke dag wel even weg met Vince. Boodschappen doen of even op visite. Ik heb echt geen zin om de hele dag in huis te zitten. Ik weet niet of het hem onrustiger maakt... Hij heeft wel de regelmaat dat hij altijd de hele ochtend slaapt dus ga ik pas smiddags met hem op pad. Gaan jullie veel op pad met de kleine of zijn jullie erg op een vast ritme? @oem, misschien toch nog even maatje 1 proberen? Groetjes!
Bellabella welke compressen gebruik je? Misschien zijn lilypadz iets voor je. heb zelf jippies gebruikt en die zijn echt superabsorberend! Ze zijn wel prijzig maar ik vond ze zeker de moeite waard. Slaap je trouwens met bh aan of uit? Kabn ook nog wel uitmaken. Wat het kolven betreft. Met kolven krijg je er vaak veel minder uit dan je kindje er 'live'uit drinkt dus daar moet je niet te veel waarde aan hechten. Het is wel vaak zo dat als het lijkt alsof er niets meer uit komt er na een tijdje toch nog een flinke hoeveelheid achtermelk komt. Ik zou wel oppassen met de kolf te hard zetten want je tepels kun je behoorlijk beschadigd krijgen door het kolven! Toen ik vanochtend in het wiegje van Anaís keek werd ik verwend met een grote glimlach! Dat is nog eens een goed begin van de dag!