Hallo Dames, Ik lees al een tijdje mee met jullie verhalen en vind het erg leuk al die belevenissen. Daarom dacht ik, ik zal ook eens reageren. Mijn naam is Nataly en ik ben 26 december 2008 (een kerstkindje dus) bevallen van een gezonde zoon Luca. Ik ben dus ook een december 2008 mama. Mijn bevalling heeft van het breken van de vliezen tot aan de geboorte van Luca maar 4 uur geduurd en het is allemaal thuis gebeurt. Snel of niet! Ik heb al een aantal jaren rond gezworven hier op de site maar dan meestal op het forum vruchtbaarheidsbehandelingen. Het heeft bij ons namelijk 3 jaar geduurt voordat ik zwanger was omdat ik verklevingen heb in mijn eileiders en mijn linker eileider zit dus helemaal dicht. Ik ben gelukkig zwanger geworden van de vierde IUI behandeling. Luca is best wel een tevreden mannetje die zijn onrustige uren altijd 's avonds tussen 20.00 en 22.00 heeft. De ene keer is het om 20.00 tot 21.00 en de andere keer om 21.00 tot 22.00. Verder huilt hij niet veel. Hij heeft wel een inslaaphuiltje. Altijd als je hem in bed legt dan huilt hij eerst 5 tot 10 minuten. Nu weten we het maar in het begin gingen we er steeds naar toe en kwam je in een vicieuze cirkel terecht. Nu laten we hem huilen en is hij meestal al na 5 minuten aan het slapen. Luca is GEEN doorslaper. Hij krijgt zijn laatste flesje om 22.30 en daarna wordt hij wakker ergens tussen 02.00 en 03.30 voor zijn nachtvoeding en daarna meld hij zich weer rond 07.00/07.30. Ik kruip er na 07.30 altijd nog weer in tot 10.00 uur want anders kun je me oprapen. Ik geef Luca zijn nachtvoeding want mijn vriend moet gewoon werken en zijn wekker gaat om 07.00 uur. Hij slaapt dus lekker van 23.00 tot 07.00, JALOERS! Maar ja vrijdag nacht en zaterdagnacht is hij de klos maar om de een of andere reden ben ik toch iedere keer wakker. Zal wel het moederinstinct zijn. Luca heeft ook allemaal pukkeltjes en vlekken in zijn gezicht en nek. Mijn vriend heeft vroeger toen hij klein was erg eczeem gehad dus zijn wij overstapt op producten van Neutral want daar zit geen parfum in en krijgt Luca 4 keer per dag afgekolfde melk van mij en 2 keer friso hypoallegeen. Zelf borstvoeding geven heb ik twee weken gedaan maar Luca wilde niet goed happen omdat ik tepels heb die erg dicht op de huid zitten en hij de tepel niet kon pakken. Gevolg was voor mij giga tepelkloven. Na twee weken was hij maar 30 gram gegroeid en ben ik gaan kolven en dat gaat wel goed. Het is wel een lang verhaal geworden en ik hoop dat het met onze kinderen allemaal heeeel goed gaat en dat we snel allemaal weer heerlijke lange slaapvolle nachten zullen hebben. Veel liefs Nataly
hoi hoi @ Nataly gezellig dat je meekletst en wat geweldig dat je toch een wondertje hebt gekregen na al die jaren! Wij gebuiken ook neutral want ik ben vroeger geboren met douwworm dus ook Jarno heeft een heel gevoelig huidje. pukkeltjes en vlekjes enz.. @ Sawi wat vervelend voor je. ik snap het idd wel je wil niet te vroeg naar de HA stappen.. Ik vloei nog steeds is nu 6 en halve week. als ik over anderhalve week nog vloei moet ik naar de gyn voor controle.. want VK zei bij de nacontrole dat het nu toch wel eigenlijk gestopt had moeten zijn.. t is de ene dag meer als de andere.. Zow net weer geld uitgegeven bij de HEMA, leuke winkel haha moet toch de andere kant op wandelen dit is niet goed voor de financien.. 3 broekjess en 2 shirtjes voor Jarno gekocht, zo lief die baby kleertjes alleen zo zonde ze groeien er zooo snel uit! dan denk ik ooh broekje 10 euro een koopje! en shirtjes 5 euro.. maar ja tel maar bij elkaar op.. haha @ juffie.. ooh ik ben heel erg vant veranderen en m`n man absoluut niet.. omdat ik steeds verander moet hij weer op zoek waar alles ligt en hij veranderd het dan weer terug.. haha Gewoon een paar aanpassingen zodat het net weer iets gezelliger word ofzo.. Wij hebben alles vrij basic in huis, bruin en creme enz.. hele lichte kleuren, kun je dus alle kleuren bij doen. had nu paarse kussentjes en tafelloper gemaakt.. maar die ben ik nu weer dikke zat! Dus wil weer eens iets anders.. maar weet niet goed wat.. haha Groetjess
Hola Hey Nataly leuk dat je hier ook bent. Het is hier heel gezellig hoor Leuk verhaaltje en gefeliciteerd met je zoontje Zo, ik heb even het huis een beetje opgeknapt. Mijn nek gaat gelukkig weer wat beter. Als ik eenmaal begin dan kan ik niet meer stoppen. Alexander ligt al vanaf half 1 te slapen. Zal hem maar eens gaan wakker maken. Hij ligt zooo lief in het grote bed. @ Dani leuk is dat he kleertjes kopen voor je ukkie. Ik wil ook weer nieuwe dingen, ben uitgekeken op wat ie nu heeft. hihi. Ik heb heel veel gekregen van een vriendin, maar meer maatje 62. Ik vind het gewoon leuk om zelf dingen te kopen. Binnenkort ook maar weer eens doen.
ieuwlll, ik heb persmanderijnen gekocht. Ik denk, ik eet ze zo, maar dat is niet aan te raden. Bleeehhh!
pers manderijnen? bestaan die ook al?! haha ik ken wel perssinasappels haha jakkie.. dan pers je ze toch gewoon maak je een smoothie ofzo Ja zo leuk kleertjes kopen en dan zegt m`n hubbie weer.. oooh jij hebt echt een gat in je hand hihi Heb nu wat veranderd in de kamer en douche.. haha gewoon dingentjes verplaatsen enz.. staat direct weer anders.. Liefss
Ja die bestaan dus ook. Ik dacht hetzelfde als jij. haha. Maar ik denk " nou doe is wat anders" Maar niet meer dus. Ze smaken niet echt lekker. NIet een echte manderijnensmaak en ook niet sinaasappel. Gewoon raar. Maar ik maak er gewoon een sapje van met wortel en appel enzo. Dat is lekker. Ohh ik word nu echt geroepen. chao
Hoi allemaal, @Nataly: Welkom en natuurlijk gefeliciteerd! Gezellig dat je ook mee komt kletsen over het wel en wee van ons en onze baby's en al het andere wat we maar aan kunnen dragen . @Tinker: oh meid, ik leef echt met je mee en kan me zo indenken dat je er helemaal doorheen zit. Ik hoop dat Sylvio met de behandelingen snel opknapt en dat jullie dan weer een beetje bij kunnen tanken. Kun je de afspraken niet wat dichter op elkaar plannen, of is dat niet goed voor zijn nekje? @Mamatje: HOERA! Wat lekker dat jullie zolang hebben kunnen slapen! Ik heb ook steeds zin om nieuwe kleren voor Jamie te kopen en heb dus vandaag een spijkerbroekje voor haar gekocht. Ze kan nu in maatje 62, alleen moet ik dan van de shirtjes de mouwen oprollen, nou...da's geen enkel probleem hoor. Wij hebben eigenlijk best veel kleertjes in maatje 62, dus in principe hoef ik echt niets te kopen, maar goed...een spijkerbroekje in die maat had ze nog niet en die heeft ze echt nodig . Ik heb ook nog van die leuke rammelsokjes gekocht bij de Zeeman, ze heeft ze alleen nog niet echt in de gaten. Vandaag is gelukkig weer een "normale" dag, ze krijgt om de 3 à 4 uur een voeding en drinkt dan minimaal 100 cc en net zelfs de hele fles van 165! Nu ligt ze lekker in het wippertje bij mij op de eettafel, maar ze begint een beetje te jengelen, dus ik ga haar maar even naar bed brengen. Grtjs, Hanneke
hier nog even snel me bevalings verhaal. 13-12-2008 vrijdag nacht om 1 uur begon ik lichte weeen te krijgen kon daardoor oook al niet echt slapen om half 5 werden ze heel hevig, en ben ik de tijd gaan bijhouden om de hoeveel min ze kwamen en hoelang ze duurden om 9 uur is de verloskundigen bij mij thuis gekomen om te kijken of ik al ontsluiting had, en ik had al 8 cm ontsluiting... om 10 uur moch ik beginnen met persen,, ben zo bijna een uur bezig geweest. maar nu bleek dat ze met haar hoofdje iets schuin lag waardoor het moeilijker was om er uit te komen voor haar, toen toch maar naar het ziekenhuis gegaan en om 12.15 is ze geboren wel met een knip had 7 hechtingen maar alles was verder gezond..
Diego heeft alweer bijna niet geslapen. Van half 2 tot half 3 ff daarna van half 6 tot 7 en nu alweer wakker...snap dat niet... Mijn man was met hem op de weegschaal gaan staan en die geeft aan dat is al over de 6 kilo weegt...en moet nog tot 3mrt wachten maar misschien dat ik eerder ff langsga om te wegen. hij begint nu echt in 62 te groeien alles van 56 is hem nu te klein! Wat is nu de bedoeling over de meeting?
Hi Meiden! @ Jessica: Ik heb idd Nena met mijn ex gekregen! Ik had 3 jaar een relatie met hem en toen besloot hij toen ik net zwanger was van Nena om vreemd te gaan! Hij kan het alleen niet handelen dat het met mij zo goed gaat en dat ik niets met hem wil dus gaat hij allemaal verwijten maken! Kinderachtig gedrag dus... Oh Lilly is dus echt een wondertje idd! Ook een MK gehad dus, ik vond het ook heel moeilijk te genieten. Mijn tweede MK was met 15,6 weken, dus behoorlijk laat. Tot de 16 weken echt niet genoten en vanaf de 20 weken steeds iets meer, maar kon het pas geloven toen ik haar in mijn armen had! maar lastig is dat he, als je een miskraam hebt gehad! @ Bianca: jeetje zeg wat een verhaal! Wat een bevalling en dan ook nog eens rekenen op een meisje en dan opeens een jochie krijgen! Zo bizar! @ Bellabella: nou die kleine groeit als kool dus! Geloof dat ze 100 tot 150 gr. per week moeten aankomen! (oh lees nu dat mamatje al antwoorden, ik wist het al niet zeker of de mijne goed was! haha!) @ Peetje: nee geen buikgriep gelukkig! Het is echt zuur, ze ruikt ook zo zurig! Ze huilt vandaag alweer een stuk minder gelukkig! @ Mamatje: jeetje meid, wat lastig nou! Hoe is het vandaag gegaan? Oh even verder op lees ik dat hij het super gedaan heeft vannacht! Jij ook weer een beetje bij kunnen tanken? @ Juffie: ooh wat goed dat ie het zo goed deed in zijn eigen kamertje! En wat een gave banner! @ Adriana: jeetje 750 uur! Nou ik bof maar denk ik! Ik voel me helemaal niet moe enzo! @ Oem: nena heeft ook wel last van pukkeltjes, de ene dag meer als de ander! Heerlijk dat Rana zo goed heeft doorgeslapen! @ Sawi: he gatsie wat naar zeg! Ik hoop voor je dat het uitzich zelf geneest! @ Nataly: welkom hier! @ Dani: leuk het dat winkelen! Ik heb ook onwijs veel gehad en ik had ook veel zelf gekocht, maar ik merk nu dat ik dat zelf gekochte niet meer zo leuk vind allemaal! Had vorige week ook weer een leuk setje gekocht! Bij Kixx dus moet ik niet te vaak doen, want het is niet goedkoop daar! vandaag bij de HA geweest, hij dacht ook dat het zuur is bij nena waar ze zo last van heeft. Hij gaf haar medicijnen en hij zei als ze niet helpen dan moet je terug komen voor onderzoeken etc. Afijn ik naar de apotheek, ik zeggen dat ik een receptje kwam halen, ze zegt neem maar even plaats... ondertussen kwam er iemand binnen die ik ken dus ik kletsen... Na een half uur zei die vrouw: ik ga je dit niet meegeven voor die kleine hoor! Ze zegt deze medicijnen kunnen niet bij kinderen dus al helemaal niet bij baby's ik ga het even uitzoeken. Ik zeg prima ik wacht wel even.! Ze zegt: nee ik bel je later even op... Nou ze belt dus een paar uur later en ze heeft overlegd met een andere arts en dit mocht dus niet bij baby's. Ik mag morgen iets anders ophalen! Ik ben echt zo boos op die arts, dit is niet de eerste keer dat ie nalatig is! Vorige keer was ik daar want ik moest mijn beta-blokkers afbouwen (wat ie niet wou doen, dat moest ik maar met de gyn doen, die daar dus niet voor is) en ik wou wat vragen over Nena, gewoon een klein adviesje... Maar hij wou niet luisteren of een advies geven want Nena stond daar nog niet geregistreerd als patient! Maar gelukkig gaat het vandaag een stuk beter met Nena! Niet meer zoveel zuur gelukkig!
dimmel dat zou ik ook graag willen weten Nataly welkom en nog gefeliciteerd! ----- Sorry dat ik er zo weinig ben, vriend heeft de laptop mee naar zijn school. dus ik ben er minder vaak! Revi is vandaag geprikt! en elke keer sta ik met tranen in mijn ogen! maar dit keer heb ik me groot gehouden, want mijn grote vent van 2 jaar stond er ook nog bij,.! hij weegt nu.. 5230 gram, en 57 cm lang! hij groeit goed voor een BV kindje dus! Nou adios.. vriend heeft laptop weer nodig om te studeren adios
Lola: dat is wel heel erg van een arts. maar goed dat ze bij de apotheek zo oplettend zijn. Ranj: wat heerlijk dat Revi zo goed groeit. Dimmel: je hebt echt een wakker ventje, als hij verder maar gezellig is, is het niet erg toch? Wij krijgen straks weer visite, dus tot morgen.
ook ik heb hier voor een mk gehad met 12.5 week een missed abortion en toen ik zwanger en zag de echo was ik blij maar ook bang te gelijk vond het moeilijk om te geloven dat ik weer zwanger was maar toen ik de bewegingen voelde toen kwam het besef! Nataly welkom hier en het is hier heel gezellig! Ranj lekker dat de bv zo goed loopt beter dan dat hij niet groeit ook alles goed met Sam? victoria hoe gaat het met jou eerste en tweede natuurlijk Peetje Omdat Yorick eerder is geboren moet je dan met zijn ontwikkeling ook langer denken? beetje rare vraag misschien? Tinker leef met je mee en hopelijk gaat het snel beter met silvio lijkt me vooral zwaar omdat je nog meer kinderen hebt lopen! schrijf vooral van je af als het helpt! dan ben je even de frustratie kwijt Hier gaat het vandaag ook minder kyana huilt vandaag al vanaf 12 uur en ze slaapt alleen bij mij op de arm we worden er een beetje gek van! dit is nu al 2 dagen zo en komt als ze wil ook om de 2.5 uur terwijl ze normaal al om de 4 uur zat! zal het een regfeldag zijn of zo`n acht weken sprong iemand een idee? we gebruiken ook infacol voor krampjes en ze heeft vandaag ook 2 poepluiers gehad!
Heel even een een blije mama: Mijn vriend heeft net voor het eerst een flesje afgekolfde melk gegeven en ze drinkt alsof ze niet anders gewend is! Goed he? Ben heel blij want dan kan ik ook soms eventjes wat langer weg en kan ze wat meer aan mijn vriend hechten.. Jee!
@victoria nou het gaat na de fles goed maar als hij dan is uitgespeelt en gepraat in de box dan wordt ie lastig en gaat hij huilen voor aandacht! zolang hij bij mij is is ie vrolijk. maar ik wil geen verwend kind die niet zonder zijn mama kan....
Goedemorgen allemaal, Hier een goed nachtje gehad. Isis is na de nachtvoeding netjes weer gaan slapen en kwam daarna pas om zeven uur weer. jammer alleen dat Nils zich al om zes uur meldde. Mama05: Het gaat hier goed met twee kids. Het valt me tot nu toe nog mee. Gelukkig hebben Isis en Nils steeds net hun moeilijke uurtjes als mijn vriend thuis is, dus dan sta ik er niet alleen voor en kunnen we ons allebei op een kind richten. Wat vervelend dat Kyana zo huilerig is. Zou natuurlijk acht weken sprong kunnen zijn, maar als het zo blijft zou ik toch even naar de huisarts gaan om andere oorzaken uit te sluiten. Dimmel: als Isis in de box gaat huilen/jengelen dan is dat voor mij een teken dat ze moe is en dan gaat ze naar bed. En vrolijk zijn bij mama herken ik helemaal. Ik geef er vaak ook maar aan toe, want ze zijn nog zo klein. Maar ja, af en toe wil je ook even wat tijd voor jezelf kan ik me voorstellen. Isis slaapt vooral na de ochtend voeding goed. De rest van de dag is het heel wisselend en soms nog een uurtje. 's avonds probeer ik haar wel in haar bedje te leggen, maar lukt het niet dan mag ze van mij gewoon in mijn armen slapen tot de laatste fles. Aussie: wat een schatje Joe. Hoe gaat het met de nachten? Heb jij al een beetje kunnen bij komen? Bellabella: wat goed dat ze de fles pakt. Adriana: bedankt voor je aanbod. Ik ga het eerst nog een keer zelf proberen, want het is me twee keer eerder gelukt om een foto in mijn album te krijgen, dus ik moet het nu weer kunnen. ik ben alleen vergeten hoe het moet . Maar als het me dan nog niet lukt, maak ik graag gebruik van je aanbod.
mama05, hier gaat het wel goed hoor et twee kindjes, maar ik vind het wel moeilijk als mijn vriend er niet is! als dan Revi aan de borst ligt en sam ligt aandacht te vragen..! het liefste zal ik bij elk van hen zijn..., Maar helaas! hoe vinden jullie oudtse het? Sam heeft eergisteren de baby geslagen met de knuffel.. hij vond het leuk dat Revi dn moest huilen :S gek kind!
heejj lieve meiden.. sorry dat ik hier zo weinig ben de laatste dagen maar Kian heeft niet echt ze beste dagen. hij heeft erge last van ze oortjes door ze tandjes en wil dus niet plat liggen. hij slaapt dan alleen als ik met de wagen buiten ga lopen dus dat doe ik dan ook veel in de hoop dat hij blijft slapen als ik dan weer thuis ben. gelukkig slaapt hij de nachten nog wel door! afgelope nacht van 11 tot 8 uur heerlijk! @dimmel.. Kian heef t precies hetzelfde overdag en savonds. hij slaapt dan bijna niet wat ik ook doe. en na ze laatste fles tegen half 11 valt hij als een blok in slaap en slaapt de hele nacht door. toch raar dat het dan opeens wel kan haha. hoop dat het vandaag wat beter gaat! @peetje.. Kian krijgt 2 tandjes geen 3 gelukkig haha ma het is indd erg vroeg! @fotoalbum.. ik heb er 1 gemaakt op wij jonge ouders foto service.. het word echt super mooi en het is niet duur. je kan zelf een oplage kiezen en dan ook zelf plaatjes bij de foto's toevoegen. @milou.. wat vervelend dat het weer minder gaat met sylvio. het leek net zo goed te gaan ! ik hoop dat het snel weer beter gaat en je weer wat meer rust krijgt! @bellabella.. heel veel kindjes hadden indd last van die onrust, waar het vandaan komt weet ik ook niet. Kian had het ook. zal het aan het weer liggen? @oem.. die pukkels kunnen van de hormonen komen die je je kindje hebt meegegeven met de bevalling via de navelstreng. dat hoor ik teminste heel vaak. @Dani.. ik zal dat spuugen even in de gaten houden of het niet te veel word. zo wel zal ik dat even aangeve op het CB of na de huisarts gaan. wanneer het echt met bogen gaat worden dan meteen aan de bel trekken. @parel.. Kian groeit ook zoveel per week! het gaat zo snel. ik moet nu wel gaan opletten omdat hij in de groei curve opeens omhoog schiet met ze gewicht en dat is niet de bedoeling. @sawi.. fijn dat het beter gaat met max. maar wat vervelend van die spier hoop dat het vanzelf nog zal genezen. @pinar.. welkom terug! gezellig dat je er ook weer bent! en zoals ik tegen dani zeg, hou het spuugen in de gaten. dat het ook uit de neus komt is het indd niet normaal. @nataly.. welkom en leuk dat je mee komt kletsen! en nog gefeliciteerd met je zoontje.. ook een mooie naam. @nieuwe kleren kopen.. ik blijf ook ma steeds nieuwe dingetjes kopen voor Kian. zijn kast ligt al behoorlijk vol. ik koop nu van alles maatje 62 omdat 56 truitjes al te klein worden. en broekjes is ma gewoon de pijpjes omvouwen. het is vooral fijn dat het overal opruiming is haha heb niet veel kleertjes gekregen van de kraamvisite dus hij moet sowieso wel wat hebben. ik vraag me trouwens ook af hoe het nou met de meeting zit en wat er nou gaat gebeuren? @Lola.. wat belachelijk van de HA zeg! dat kan gewoon echt niet? wat had hij voorgeschreve dan en wat krijg je nu? het is ma goed dat de apotheek goed had opgelet. Kian die krijgt Zantac voor zijn maagzuur. @Amber.. zo revi groeit indd goed zeg voor eem BV kindje! ik ga weer na Kian hij ligt weer te huilen in de box. tot snel! Liefs xx