hey meiden hier gaat alles goed rana heeft van 11.30 tot 8.00 geslapen ze begint echt haar ritme te krijgen der pukkels lijken erger te worden :S ben naar CB geweest en die denken dat het komt door zwitsal creme waarmee ik der insmeer nu ben ik gelijk neutral gaan halen.. maar vandaag lijkt het nog erger :S... Rana heeft vandaag maarliefst 1.5uur OVER DE FLES GEDAAN! Ik heb Nutriton gehaald (johannesbroodpitmeel) en speen 2 gepakt van Avent, maar dat gaatje is blijkbaar nog te klein :S... ze werd er helemaal boos van dat er niks uitkwam en ik kan nu niet even weg om een speen stand 3 te halen of een papspeen ... Dus ik denk maar dat ik haar vandaag de fles geef zonder JHBPM en morgen gauw een speen haal zodat ik het haar weer kan geven... Trouwens het helpt wel goed tegen het spugen! Ze spuugt niet meer... Aussie: Wat een schatje jou manneke ! Fotoalbum ik denk dat ik er eentje ga maken als ze 3maanden is.. Dan zie je ook de groei etc... nu heb ik gewoon teveel van dezelfde foto's degene die gestopt zijn met borstvoeding zijn jullie borsten weer de normale maat? Die van mij lijken maar zo groot te blijven :S gaat dat nog terug? Ik begin trouwens zaterdag weer met sporten er moet nog 11kg vanaf... ERG HE! en ik was al 14kg afgevallen. De eerste week na de bevalling was er al 10 af ik hield ontiegelijk veel vocht vast! Hanneke: wat leuk dat jamie al 62 past... Rana kan net in 56 en is het nog een beetje te groot...
wow ik ben jaloers op de kinderen die doorslapen Ik wil ook slapen... ik ben gewoon gebroken Revi heeft zijn dag en nacht ritme omgegooid helaas oor MAMA
Yorick en Peetje (8 okt, 1874 gram); 4160 gram, 54 cm, maatje 56 (28 jan 09) Michaël en Pebbles23 (15 nov, 2920 gram); 4900 gram, 57 cm, maatje 62 (15 jan 09) Tunc en Mamatje (16 nov, 2560 gram); Larkin en Smallgirl77 (19 nov, 3745 gram);5455 gram, 57 cm, maatje 62/68 (12 jan 09) Famke en Monique4 (26 nov, 3105 gram);4590 gram, 55 cm, maatje 50/56 (19 jan 09) Tristan en Miepje21 (26 nov, 3550 gram); 4100 gram, 53 cm, maatje 56 (23 dec.) Max en Sawi (28 nov, 2660 gram); Jara en Marleen4683 (30 nov, 2800 gram); 4480 gram, 54 cm, maatje 56 (21 jan 09) Diego en Dimmel (2 dec, 4070 gram); 5150 gram, 57.6 cm, maatje 56/62 (27 jan 09) Revi en Ranjeewha18 (4 dec, 3140 gram); 5230 gram, 57 cm, maatje 62 (3 feb 09) Jamie en Vis1978 (5 dec, 4410 gram); 5680 gram, 60 cm, maatje 56/62 (22 jan 09) kyana en Mama05 (6 dec, 3510 gram); 4475 gram, 54 cm, maatje 56 (9 jan 09) Kian en Marije (8 dec, 3525 gram); 5400 gram, 60 cm, maatje 56/62 (2 feb 09) Anaïs Juliette en pinguin72 (9 dec, 5120 gram); 5490 gram, 58 cm, maatje 56/62 (27 jan 09) Linde en Manny82 (9 dec, ? gram); Lilly Barissa en acissej (10 dec, 4300 gram);5205 gram, 57 cm, maat 56 (29 jan 09) Merel en Mama2be (10 dec, 4300 gram); 4480 gram, ? cm, maatje ? (30 dec 09) Nena en Lola (18 dec, 4060 gram); 4820 gram, 57 cm, maatje 56/62 (22 jan 09) Ruwayda en Parel1988 (13 dec, 2915 gram); 3750 gram, 51 cm, maatje ? (? jan 09) Djayden en Leonie1986 (14 dec, 3330 gram); Alexander en AdrianaM (15 dec, 3320 gram); 4360 gram, 54.5 cm, maatje 50/56 (12 jan 09) Hayley en kimkivits (? dec, 3970 gram);4400 gram, ? cm, maat 50/56 (9 jan 09) Ph. en Kiki80 (19 dec, 2900 gram); 3600 gram, 52 cm, maatje 56 (12 jan 09) Jordan en bianc (20 dec, 3060 gram); 3625 gram, 52.5 cm, maatje 50 (20 Jan 09) Jarno en Dani84 (12 dec, 3510 gram); 56 cm, maatje 56 (20 jan 09, 4220gram) Vince en Joss81 (21 dec, 4240 gram)5010 gram, 57 cm, maatje 62 (20 jan 09) Joe en Aussie (23 dec, 4110 gram); 4740 gram, .. cm, maatje 50/56 (20 jan 09) Sylvio en Tinker (25 dec, 3820 gram);3920 gram, 52 cm, maatje 50/56 (22 jan 09) Luca en Nataly (26 Dec, .... gram);.... gram, .. cm, maatje .. (.. jan 09) Rana. en OemMujahid (27 dec, 3690 gram); 4500 gram, 54 cm, maatje 50/56 (29 jan 09) Sterre en Marijke 84 (27 dec, ? gram); Jill en Mootjen (28 dec, ? gram);3230 gram, 50 cm, maatje 50 (5 jan) Selena en Rowenavb (30 dec, ? gram); Nathan David en Juffie (5 jan, 3020 gram);3895 gram, 53 cm, maatje 50/56 (3 feb 09) Isis en Victoria (6 jan, 3905 gram);4000 gram, .. cm, maatje 50/56 (20 jan 09) T. en Bellabella (7 jan, .... gram);4300 gram, .. cm, maatje 50/56 (2 feb 09) 19 meisjes & 17 jongens agenda januari 27: Tristan en Miepje21 CB (eerste prikjes) 29: Jill en Mootje CB februari 04: Ruwayda en Parel CB (1e prikjes) 04: Jarno en Danielle CB (1e prikjes) 04: Sylvio en Tinker CB extra wegen 06: Rana en OemMujahid Kinderarts 10: Lilly en Jessica CB (1e prikjes) 10: Kyana en Mama05 CB (1e prikjes) 10: Sharon en Larkin CB (2e prikjes) 10: Jamie en Vis CB (1e prikjes) 12: Anaïs Juliette en pinguin72 CB 13: Isis en Victoria CB 16: Kian en Marije CB 1e prikjes 17: Jordan en Bianc CB (1e prikjes) 18: Joe en Aussie CB (1e prikjes) 19: Alexander en Adriana CB (1e prikjes) 25: Yorick en Peetje CB (3e prikjes) 25: Sylvio en Tinker CB (1e prikjes) maart 02: Rana en OemMujahid CB (1e prikjes) 03: Famke en Monique CB (2e prikjes) 03: Diego en Dimmel CB (2e prikjes) 03: Kian en Marije Kinderarts 04: Isis en Victoria CB (1e prikjes) 06: Jarno en Danielle CB (2e prikjes) Voor de meiden die wat willen veranderen in de lijst. Je klikt op Quote bij de gene die als laatste iets heeft aangepast op de lijst. Dan haal je begin van de tekst
heejj meiden ik heb de lijst weer na voren gehaalt en wat dingen aangepast die ik zo snel terug kon vinden. zouden jullie je gegevens even na kunnen kijken en zeggen als er iets niet klopt dan kan ik het weer ff goed bijwerken want de lijst loopt aardig achter. @Oem.. hoeveel schepjes Nutriton doe je er in dan? ik doe bij Kian op 150 cc 4 schepjes nutriton. dan kan hij goed door de stand 2 speen drinken en kan ook niet te snel drinken. @Amber.. heb het aangepast.
dankje wel lieve meid! Wat ik met sam deed was, dat ik er iets meer water erbij deed.., dan op het voorschrift staat! pff..ik wil een zonnetje! zit weer onder huidziektes!bah
Marije ik doe maar 1 schepje in haar voeding(160cc) dat werd namelijk geadviseerd bij het CB maar het is nu al een drama laat staan als ik er 4 in doe dan wordt het volgens mij helemaal PAP hahahah Zou je bij Rana der geboorte gewicht kunnen veranderen het was 3690 gram en ze heeft haar eerste prikjes 2maart 6feb moet ze naar de kinderarts...
@Ran Ja Alexander heeft nu ook een pakje maatje 62 aan. Hij groeit echt hard, niet te geloven. Alleen niet zo in de breedte hihi, daar heeft ie nog ruimte over. Alexander slaapt ook nog niet door hoor. Ik had hem om half 11 gegeven en om kwart over 5 wilde hij weer. Het begint wel iets beter te gaan nu dus. Daarna sliep hij nog tot half 10. Ik denk dat ik meer moet ben , omdat ik zelf niet zo goed in slaap kan komen . *helaas* Wat lees ik dat veel kindjes spugen zeg. Ik klop het even af, maar Alexander heeft nog nooit gespuugd. Hij laat ook niet zoveel boertjes. Sinds gisteren is hij onwijs op zijn handje aan het sabbalen. SOms wil hij dan niet zijn speentje, maar wel zijn handje. Mijn moeder was alweer bezorgd " misschien heeft ie wel honger" Maar hij doet het ook na de voeding en kan mij niet voorstellen dat hij honger heeft. Als ik kolf komt er genoeg uit namelijk. @ Oem, van die elf kilo zal ook wel een paar honderd gram borst zitten denk ik Ik denk dat als jij 11 kilo eraf hebt, dat je borsten ook wel kleiner worden hoor. Ik heb dat tenminste wel als ik afval. @ Marije, wat zielig voor Kian zeg. Maar wel lekker dat hij zo goed doorslaapt. @ Victoria, okee. Ik hoop dat het je lukt. Goed oefenen. @ Aussie, wat een prachtig boevenkoppie heb jij @ Bellabella. Heerlijk zeg dat T. zo goed uit het flesje drinkt. Alexander had er ook meteen al geen problemen mee. Nu heb je wat meer vrijheid. Ik ben alleen het kolven al zat, vind er niets aan. @ Mama05 Gaat het alweer wat beter met Kyana. Vervelend dat ze zoveel huilt. Ik kan je niet zoveel raad geven. Alexander lag net zo lief in de box tegen zijn mobiel te brabbelen. SOms begint hij dat te schreeuwen, omdat hij dan een beetje nijdig wordt dat het niet lukt. Dan zie je zijn mondje zoveel bewegingen maken en draaid hij met zijn tong. Nu ligt hij in zijn eigen bedje en hopelijk slaap hij nog even. Dan kan ik nog even met de hond wandelen. tot later meiden.
Hey dames Hier ook weer een goed nachtje. Ze belde gister van de Carinova dat ik nog een ondersteek + rugsteun had of ik die terug wou brengen. Zeg dat hoeft pas over 2 weken.. ja maar ze hadden t graag eerder.. nou ja gebruik ze toch niet meer, maar ze zijn open van 9:00 ot 10:30 Jeetje wat een ontijden.. pfff. Heb het ze ook gezegd hoor.. Met zo`n kleintje is dat toch niet te doen.. tenminste ik kan dat niet hoor. Maar goed. Jarno was wakker snel drinken bij mama en toen hup ik snel aankleden en in de maxicosi in de auto door de sneeuw.. Waren nog net optijd.. Nu ligt ie lekker te pitten, ga zo badje maken en hem er ff in plonsen als ie wakker word. Vanmiddag kraamvisite van collegas.. ze zou bellen met hoeveel maar ze heeft niet gebeld dus denk dat ze dan alleen komt.. gezellig.. haha de rest komt volg wk dinsdag avond.. @ Marijee. Het was 1x met een boogje de rest gewoon langs z`n wangentje.. Vandaag nog maar 1x gespuugd.. Ik hou het even in de gaten anders bel ik de wijkverpleegkundige.. Maar is het met een boogje iets ernstigs dan? @ Adriana.. Oh kijk het gaat de goede kant op snachts Jarno doet dat vanaf het begin direct na de geboorte al op z`n handjes sabbelen en nu ook! Er zit wel ietsje verschil in sabbelen.. Echt smakken en huilerig dan heeft ie honger gewoon lekker sabbelen dan heeft ie er behoefte aan.. @ Aussie haha leuke foto! @ Bellabella Geweldig he zo uit t flesje! En nu blijven oefenen he anders verleren ze het! @ all Jarno kan al aardig zonder de infacol.. we geven het alleen nog voor de nacht voeding en de ochtend voeding omdat dan z`n maagie zo leeg is.. Maar merk wel dat hij van de infacol winden moet laten en daar meer z`n best voor moet doen dan zonder.. Misschien dat ie hier ook wel van gaat spugen.. Is de 8 weken sprong echt zo erg? zo ja wat kan ik verwachten dan? T gaat nu zo goed.. t is nu (eindelijk na die krampjes) zo`n lekker tevreden mannetje.. Liefss
@Oem.. 1 schepje dan word het bij mij helemaal niet dik! dan is het gewoon hetzelfde.. zijn het geen klontjes die voor de speen komen te zitten? ik klop nu eerst de voeding in een appart bakje zodat er geen klontjes inkomen. en je moet het echt met gekookt water klaar maken.
hoe bedoel je gekookt water? ik doe de fles opwarmen en als die de goeie temp heeft dan doe ik er 1 schepje bij... doe ik het verkeerd dan?
adriana.. De mijn heeft echt van die SPEKbeentjes haha. zoleuk..! Sam was een dunnertje.. nog steeds trouwens! Oem.ik zou er nog een klein beetje water bij doen! of een kleinere schep JBP in gooien! Ik deed het gewoon met die andere.. rijstebloem.. tot zo.. even voedden
@Oem.. ik kook eerst water. dan doe ik deel gekookt water in de fles dan zijn voeding en de nutriton erbij en goed schudden of kloppen want dan word de johannesbroodpitmeel beter opgenomen in het water en gaat het niet klonteren. en dan koud water erbij tot het goed op temp is en natuurlijk de hoeveelheid voeding. bij 160cc water doe ik 90cc gekookt water dan voeding enzo en dan aanvullen tot 160cc met koud water dan is die bij kian precies goed op temp. dit zeiden ze bij mij op het CB @Dani.. als ze echt met boogjes gaan spuugen kan het reflux zijn. ma dat merk je snel genoeg dat het echt te erg word. en de 8 weken sprong is indd zeker geen pretje het zal natuurlijk per kindje verschillen ma kian is echt 2 weken heel huilerig geweest .. steeds ma de helft eten en vaak willen eten. haze slaapjes van max een uurtje tussendoor. het is echt vermoeiend! zo heb ik het ervaren. ma bij Kian kan het een combi zijn geweest met ook ze tandjes is kwamen. dat weet ik niet zeker.
humm klinkt ingewikkeld ik doe afgekoeld gekookt water in der flesje 150ml dan warm ik het op in de magnetron dan der voeding erbij en JHBPM als laatste dat staat op het pak maar ik kan wel proberen om het met de voeding mee op te warmen in de magnetron ik doe altijd alleen het water opwarmen want als je de voeding met het water opwarmt dan mag je daarna de voeding niet nog een keer opwarmen snappie...
Goeiemiddag, Zo, alles weer gedaan, Luca een fles gegeven en hij is in badje geweest. Dat vind hij heel fijn maar het aan en uitkleden dat vind ie maar niks en stribbelt dus behoorlijk tegen. Hij ligt nu in zijn bedje te mopperen en jengelen. Is natuurlijk de hele tijd lekker bij mama geweest en moet nu alleen in bed slapen. Hij heeft gisteren voor het eerst in een slaapzakje geslapen en ik moet zeggen dat beviel goed, sinds een paar dagen kroop hij iedere keer onder de dekens uit en nu hebben we daar geen last van gehad. Hij heeft ook goed geslapen. Mijn vriend heeft Luca zijn laatste flesje gegeven om 22.30 en ik ben lekker gaan slapen. Werd wakker van Luca die honger kreeg om 04.00 uur. Heb ik zomaar 5,5 uur achter elkaar geslapen. Daarna heb ik weer geslapen tot 08.15 toen Luca weer honger kreeg. Ben dus erg tevreden. Moet nog achter een kinderdagverblijf aan voor Luca voor de dinsdag. Eigenlijk zou hij naar mijn schoonouders maar die zijn al 72 en 74 jaar. Ze willen zelf heel graag oppassen maar ze zijn nu een aantal keren bij ons geweest en het lukt ze niet meer om Luca een flesje te geven en de luier te verschonen. Daar zijn toch echt te oud voor geworden, jammer! Ik ben al het rondbellen geweest maar de meeste KDV zijn al vol, Luca hoeft pas vanaf 2 juni omdat ik tot die tijd verlof heb. Ik heb al mijn vakantie en overuren van 2008 achter mijn zwangerschapsverlof opgenomen en dat waren er nogal wat. Goed, ga zo kolven en daarna douchen want vanmiddag komen collega's kraamschudden en ik moet verder met het bellen van KDV. Tot snel en veel liefs Nataly
Zoo nataly dat is lekker zoveel dagen vrij. En fijn dat je zo heerlijk geslapen hebt. Gaat ook de goeie kant op dus. Wat ingewikkeld met al die flesjes zeg.
goedemiddag allemaal, ik kom net van de huisarts ze hoest al 1,5 week en verstopte neus. Ik moest toch ff aan de bel trekken, want ik vertrouw de het niet meer. gelukkig heeft ze niks. Ze heeft morgen haar eerste prik de Kinderarts zei tegen mij dat ik liever een zetil van 120mg thuis kon hebben voor na het prik. Maar ik heb hem niet mee gekregen omdat ze daarvoor nog jong is. Wat hebben jullie gedaan met eerste prik? Oem ik moets ook Jbm gebruiken ik kon het niet eens 2 weken voldhouden. Het ging eerst heel goed ik deed maar een anderhalf schep bij 120 cc. Ze deed het heel goed maar een week later ging het echt slecht ik stopte er maar mee. Ze kreeg geen voeding uit de speen vooral snacht ging ze echt te keer. Daardoor ben ik gestopt het gaat ook beter nu zonder dat. Hoi Marije leuk om weer met je te kletsen. Met ons gaat het nu heel goed ze komt nu echt om de 3 uur. Ik heb nu een tevreden baby ik volg gewoon mijn gevoelens en luister wat minder naar cb. Ze groeit ook goed ze zit met haar lengte boven het gemiddelde. Nefise slaapt nu lekker door van 11 tot 8-9 uur. ze komt nu af en toe nog voor de nachtvoeding. Voor de meiden die het nog niet lukt gewoon volhouden het komt binnenkort toch goed ieder kind is anders.
Revi heeft gisteren zijn eerste prikjes gehad..! Veel knuffelen.. zetpilletjes vind ik eng om te geven! je kunt er ook arnica op doen.. dacht ik!
@Adriana en Victoria, het moeilijkste vond ik de laatste maanden/weken waarin mijn moeder ziek was (uitzaaingen) en we te horen kregen dat ze december vrijwel zeker niet meer zou halen. Toch vond ik het ook heel bijzonder dat ik het nog wel met mijn moeder over haar zwangerschappen, mijn zwangersschap en over onze jeugd hebben kunnen praten. Zij had daar een fantastisch geheugen voor. Mijn vader weet helaas heel weinig meer van onze jeugd. Dat mis ik best wel. Maar het stimuleert mij wel extra om een leuke en goede moeder voor Yorick te zijn. En ik zet mijn moeders traditie voor fotoalbums voort. Pebbles haar schoonmoeder is niet lang na mijn moeder overleden. (Ik hoop dat je het niet erg vindt dat ik het hier opschrijf. Anders sorry) Ik dacht dat er nog iemand was die haar moeder en/of vader al eerder verloren was, maar dat kan ik me niet helemaal meer voor de geest halen. Fotoalbums kun je tegenwoordig bij heel veel zaken digitaal bestellen: hema, kruitvat, trekpleister, de appiehappie (mooie kerstkaart) en diverse internetzaken. Noem maar op. Het is alleen wel jammer dat maar een paar ook mac compatible zijn. (mijn man is mac fan) Ik heb nu een fotoalbum via albelli.nl die ik morgen kan meenemen naar mijn werk . Deze is wel mooi geworden, maar ik denk dat ik een tweede toch iets anders zou maken. Oefening baart kunst. Verder ga ik wat losse foto's bestellen bij webprint.nl voor een traditioneel knip en plak album. Ik vermoed overigens dat webprint en de fotoservice van wij jonge ouders onder hetzelfde bedrijf vallen. De consumentenbond test de fotoalbum makers geregeld en beiden (albelli en webprint) kwamen er goed uit. @mama05, we moeten met Yorick met veel dingen dubbel rekenen als we hem willen vergelijken met anderen, dwz rekenen met zijn echte en zijn gecorrigeerde leeftijd. Zijn lengte en gewicht wordt in het CB dubbel ingetekend. En wat betreft zijn ontwikkeling inderdaad ook, zeker zijn motorische ontwikkeling. Deze moet hij met 2 jaar ingehaald hebben. Gelukkig doet hij het goed en omdat hij onze eerste is weten wij niet beter. We kijken gewoon hoe het met hem gaat en of hij lekker groeit. De rest komt wel als we op het CB zien of de kinderarts. Ik blijf natuurlijk wel nieuwgierig . We zijn gewoon lekker aan het genieten en voor mij is hij gewoon bijna 4 maanden. @Pinar, het hangt van het gewicht van je kindje af hoeveel deze mag. Gezien de leeftijd van NeFiSe zou ik eerder een zetpil van 60 mg verwachten. Je moet wel opletten hoe ze er op reageren heb ik begrepen. Yorick lag in het ziekenhuis toen hij paracetamol gehad bij zijn eerste prikken, dus dat is niet helemaal te vergelijken. Yorick gaf voor hij deze voeding kreeg mondjes terug, zelfs door zijn neus. Ben zo blij dat het over is. Verder lijkt hij ook overdag wel weer te willen gaan slapen, behalve als hij denkt weer te moeten eten, hihi ons hongerlapje. Maar gisteravond niet. Haalde ik hem toch maar uit zijn bed, komt er toch een grote boer uit . Yorick is de laatste tijd ook veel op zijn handjes gaan sabbelen zonder honger te hebben. Zal er wel bij horen. En hij maakt sinds een paar dagen een soort hinnik geluidje bij het lachen. Klinkt heel gek . oh, weer een veel te lang bericht. Nu moet ik echt iets aan ons huishouden gaan doen. Morgen komt mijn schoonmoeder oppassen.
Hey dames! Ook hier zijn we uitgegeten en uitgebadderd Heerlijk om te doen, zo`n geniet momentje haha @ Nataly: Jarno vind het uitkleden nog niet zo heel erg alleen dat aankleden.. pff vind ie maar niks haha, lekker zoveel dagen vrij! Heerlijk! @ Marije Nee hij spuugt enkel en niet elke keer en t is maar steeds een mondje vol.. Gister was het 2x heel erg veel.. Ik hou het gewoon in de gaten.. moet zeggen leg hem ook wel snel neer na t voeden omdat hij dan slaapt. Nu hou ik em iets langer rechtop tegen me aan. @ Ran zoeits heb ik ook gehoord ja arnica (blauwe plekken zalf) Wat gedoe idd met die flesjes.. Bv toch een stukkie makkelijker maar goed tis vaak nie anders he.. Succes dames Liefss