December 2008 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Peetje08, 9 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. joss81

joss81 Fanatiek lid

18 mei 2007
    1.153
    0
    0
    zwolle
    Heej!

Hier ook een heerlijke nacht gehad! Vince haalt de 6,5 uur tussen laatste en eerste voeding steeds vaker, yes.
    Hij slaapt nu ook nog steeds, vanaf gisterenavond 23 uur. Ja wel voedingen tussendoor, maar hij wil gewoon niet wakker worden. Tis echt een luilak tot begin vd middag hahaha, heerlijk hoor. Heb ik alle tijd voor mezelf!

@adriana, dat sabbelen op het handje doet vince ook. Ik sluit me aan bij wat dani zegt. Ze hebben best veel zuigbehoefte hoor!

Hier sinds 2 dgn infacol gebruikt, werkt wel goed hoor. Weinig krampje meer, wel veel scheten. Vince had de afgelopen week veel meer kramp omdat ik nu de borst waar de megakloof zat, afkolf en de voeding met de fles geef.

Goed nieuws: Na ruim 5 weken is mn megakloof DICHT! hehe, eindelijk. Ik dacht dat er nooit een eind aan kwam maar de fucidinzalf van de dokter heeft wonderen verricht.
    Nu langzaam aan de borst maar weer eens geven. Zie er best tegenop...ben bang dat ie er zo weer zit!

Meiden sorry dat ik niet veer reageer....ik krijg het allemaal niet meer zo mee hoor.

X Joss

2. Moe

Moe Fanatiek lid

22 jan 2008
    1.319
    0
    0
    dames wie van jullie moet binnekort weer werken?

ik begin 9maart weer...
    ik heb er alleen niet zoveel zin in :(
    hebben jullie allemaal al opvang?

3. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Ik 18 maart heb er ook nog geen zin in ..

Wij zijn nog bezig met gastouder heb er al 3 afgewezen :oops: Niks is goed genoeg.. Donderdag avond weer een gesprek..

Liefss

4. victoria

victoria Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.131
    0
    0
    hoi,

ja, ze zeggen wel eens; lekker makkelijk de fles, maar het heeft ook zo zijn nadelen. Maar gelukkig ook voordelen ;)

peetje: heel herkenbaar. mijn vader weet ook veel dingen van vroeger niet meer. Gelukkig mijn oudste zus weer wel.

De kleine is weer wakker. ik probeer later de rest te antwoorden.

5. Peetje08

Peetje08 Bekend lid

30 mrt 2008
    704
    0
    0
    @oem, ik ga morgen weer werken. Aan de ene kant vind ik het heel leuk om weer te gaan werken. De muren komen al eeen beetje op mij af ;). Mijn bazin is er ook erg blij mee, dus dat maakt het wel makkelijker. Ik heb ook leuk werk. Aan de andere kant is het ook wel moeilijk en raar om niet meer fulltime voor ons zoontje te zorgen en dat aan onbekenden over te laten. Het begint nu ook juist steeds leuker te worden. Hij zit eindelijk lekker in zijn vel. En hij leert steeds meer en hij geeft veel meer interactie dan aan het begin (babbelen, lachen, volgen, interesse in speeltjes etc,)
    Yorick kan nog maar 1 dag per week naar het KDV (vanaf half feb) en daarom gaat hij vanaf volgende week ook 2 dagen naar zijn gastouder. Ik ben benieuwd hoe het bevalt.

@Victoria, ik ben de oudste zus :). Mijn oudste broer is wel ouder, maar in sommige dingen lijkt hij (enigszins) op zijn vader ;)

Verder snap ik mijn zoontje soms niet. Hij heeft zich tot twee keer toe erg vroeg gemeld voor zijn fles. De eerste keer laat hij 1/4 staan, kreeg hij net de helft zodat hij nu nog wat kan krijgen (met het doel dat zijn laatste fles tussen 21 en 23 uur blijft en wij vannacht kunnen slapen O:) ), valt hij net bij mij in slaap. Hij ligt nu dus in zijn bed. Hij meldt zich wel weer.

6. Ik werk niet :oops: Ben lekker thuismama :)

7. Peetje08

Peetje08 Bekend lid

30 mrt 2008
    704
    0
    0
    Adriana, dat is toch ook heel lekker en fijn. Mijn mama was ook een thuismama en zij zat altijd heerlijk klaar met de lunch tussen de middag en thee 's middags. Fantastisch.

Ik zelf zou het er wel moeilijk mee hebben, zoals ik hierboven al aangaf. Ik heb altijd (bij langdurige ziekte en werkloosheid) geroepen dat ik er geen moeite mee zou hebben als ik de einddatum wist. Ik heb wel meer kunnen genieten nu ik een einddatum had, maar die muren.... Het enige excuus dat ik nu nog kan vinden is dat Yorick niet overal naar toe mocht en ik het (met de kou) niet handig vindt om met een jong kind overal heen te gaan. Ik denk dat ik toch liever iets om handen heb waar ik mijn ei in kwijt kan. Maar ieder zijn eigen ding.

PS: het huishouden is niet aan mij besteed.

8. Je kunt thuis toch ook een hoop dingen doen.
    Niet alleen huishouden. Ik vermaak mij altijd wel hoor. En om 5 uur is mijn mannetje altijd weer thuis. Ik ga 's avonds dan lekker naar mijn paardje. (niet iedere dag hoor)
    Ik wil misschien later wel iets van vrijwilligerswerk gaan doen. De dierenambulance lijkt mij wel mooi.

Maar niet iedereen kan zich dit permiteren natuurlijk.

9. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Ik ga eerder aan het werk dan mijn verlof is verlopen. ik werk dan 3 weken een aantal dagen omdat de baas op vakantie is.
    Als deze terug is krijg ik in ruil daarvoor de maand april nog grotendeels vrij. Wel zo fijn toch!
    Ik werk maar 2 dagen trouwens, 1,5 eigenlijk. Doe het meer om niet te veel te kluizenaren. Financieel is het niet echt nodig maar wel handig voor de extratjes!

Peetje Anaïs gaat inderdaad naar hetzelfde kdv als Quinn gaat. Het is vrij groot en ze komen ook niet bij elkaar op de groep.

@ Ran Quinn vindt zn zusje geweldig. Alleen als ze huilt roept hij nu steeds"hou nou eens op". Van de week hadden we visite en liet hij trots zn zusje zien aan zn vriendinnetje :)

Hier trouwens ook nog niet echt een doorslaper. Ze rommelt nogal met dr voedingen en de ene keer komt ze om half 4 al en de andere keer om 8 uur.
    het is een beetej jammer dat ik niet meer goed in slaap val na die voedingen dus manlief neemt het nu een beetje over 's nachts.

Hier ook een gezichtje onder de uitslag. Ben er erg allert op omdat bij Quinn de koemelkallergie op deze manier tot uiting kwam.

Ze heeft vanmiddag heerlijk liggen slapen, op mij :)
    Ach soms hebben die kleine moppies nog zo dat lichaamscontact nodig.

10. Pinar

Pinar Actief lid

19 nov 2007
    458
    121
    43
    Vrouw
    Fulltime MoM
    utrecht
    jullie willen niet weten wat er bijna zou gebeuren!

Ik had vanmiddag bezoek gekregen ik had nefise ff op schoot ik moets gaan niezen ik leg haar neer op de bank. ik hoor opeens iedereen schreeuwen draai me om ze rolde bijna van de bank af ik heb haar optijd opgevangen.

en als ik het niet optijd had gemerkt ik wil er niet eens aandenken.

11. Moe

Moe Fanatiek lid

22 jan 2008
    1.319
    0
    0
    pingiun die KMA wanneer kwmaen jullie erachter
    ik hoop niet dat ze het heeft want zoals ik
    al aangaf het wordt steeds erger :(

Werken het is idd niet echt nodig
    ik was pedagogisch medewerker op het KDV
    maar ben gestopt tijdens mijn zwangerschap
    nu ga ik per 9maart als gastouder werken..
    Dus ik "werk" maar ben in principe gewoon thuis
    ik krijg 1 kindje voor 2dagen...
    en het is idd om even iets om handen te hebben
    ik dacht waarscheinelijk dat ik niks te doen zou
    hebben met alleen Rana de hele dag...

het is alleen wel weer wennen...
    weer andere kindjes om me heen
    en ouders etc...
    want ben nu zelf ook een moeder...
    en straks ook gastouder...Is toch beetje raar..

12. victoria

victoria Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.131
    0
    0
    Jawel, het is me gelukt om een foto van Isis in mijn album te zetten. Het is wel een foto van een paar weken geleden, maar nieuwere foto's staan nog op mijn camera.

Ik moet 1 april weer aan het werk voor twee dagen per week. Isis gaat dan naar hetzelfde kdv als nils, alleen een andere groep.

Pinquin: Nils gaat Isis nadoen als zij aan het huilen is.

Peetje: veel succes alvast voor morgen op het werk.

13. parel1988

parel1988 Bekend lid

2 apr 2008
    524
    0
    0
    hoi dames

vandaag bij het CB geweest
    ze weegt nu 4750gr
    ze heeft haar spuitjes gekregen zo zielig hoe ze ging huilen
    krijg zelf ook tranen in me ogen..

even een vraagje..
    ze heeft nu al 5 keer gehad,
    dat ze opeens haar armen in de lucht doet en haar ogen heel groot maakt
    en dan begint te gillen. net alsof zze iets heeft gezien en daar heel bang voor is..
    ik vind het echt eng om te zien
    ..
    het CB wist niet wat het kon zijn :(

14. victoria

victoria Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.131
    0
    0
    Oem: Isis zit nu ook helemaal onder de pukkeltjes. Mijn zoontje had dit ook rond deze leeftijd, dus maak me er geen druk om. verder is ze ook tevreden.

15. Moe

Moe Fanatiek lid

22 jan 2008
    1.319
    0
    0
    aaah wat is Isis een schatje zeg :D:D:D

Peetje succes...
    jij was idd de eerste die bevallen is
    dus jij bent waarscheinelijk die eerste die
    weer begint

16. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Hoi Dames,

Oei, werk dat is iets waar ik nog niet aan wil denken!
    Ik ga per 16 maart weer werken! Ik heb echt een onwijs leuke baan, dus wat dat betreft vind ik het niet erg. Ik vind het alleen balen dat ik 4 dagen moet werken, omdat ik alleenstaand ben kan ik mij het niet permiteren om minder te werken. Nou ja het kan wel, maar ik wil ook wel centjes hebben voor leuke dingen natuurlijk! ;)
    Maar goed, het scheelt dat ik zo'n leuke baan heb!

Nena gaat dan 3 dagen naar het KDV en 1 dag bij mijn moeder!

17. Marijee

Marijee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.295
    0
    0
    @victoria.. wat is isis een schatje!

ik moet vanaf begin april nog 11 dagen stage lopen en dan begin juni examens en dan weer zomervakantie :D
    dan weer vanaf augustus 3 dagen in de week na school.
    dus dat is best lekker.
    krijg gelukkig een eenouder toeslag van ruim 400 euro van de IB groep boven op mijn studiefinanciering dus kan het daar makkelijk mee redden zolang ik thuis woon dus ben ook lekker thuis in de weekende en hoef niet te werken.

Liefs xx

18. mama05

mama05 Fanatiek lid

28 nov 2007
    1.142
    0
    0
    overrijsel
    hallo

allemaal wat is er weer veel geschreven!
    heb alles bij gelezen niet veel tijd om op iedereen te reageren

Met kyana gaat het eigenlijk hetzelfde als gisteren alleen maar huilen vanaf 11.30 ze heeft het gisteren volgehouden tot 22.30 te huilen toen de fles en heb haar in bed gelegt en ze sliep vrijwel gelijk en ze heeft geslapen tot 5 uur! Nu heeft ze vanmiddag wel even 2 uurtjes geslapen omdat ik haar ook bijna 2 uur heb laten huilen :cry: met pijn in mijn hart ik kan natuurlijk niet haar alleen de aandacht geven heb anisha er ook nog lopen!
    Maar wij denken dat het komt omdat ik sinds 3 dagen volledig gestopt ben met de bv en dat haar lichaampje moet wennen aan de flesvoeding? weet het anders ook echt niet meer!
    we willen het aan kijken tot vrijdag en anders bellen we de ha kijken wat die zegt!

Waarom doen jullie de kindjes niet in de zelfde groep van de kdv?
    Anisha en Kyana gaan straks ook 1 dag heen en komen wel in de zelfde groep dat is voor 6 maanden en dan gaat anisha na de BSO

19. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    hey meiden,
    ben hier vandaag nog neit geweest volgens mii.. lekker even naar een vriendin geweest.

hier gaat alles prima. mijn man heeft net weer een flesje gegeven en ik gekolfd. ging weer goed gelukkig.
    Verder begint Nathan echt steeds meer te lachen. Hij was vandaag ook behoorlijk wakker. maar meestal wel gezellig wakker :)
    Nathan had vanmorgen en vanmiddag weer heel veel moeite met zijn ontlasting. zo zielig. je ziet hem dan uit alle macht persen :( vanmiddag uiteindelijk redelijk volle luier, toen getempt en toen kwam gelukkig de rest.. Hij was meteen weer meer ontspannen en het gekreun stopte ook meteen.. Vervelend voor zo;n klein mannetje hoor.

nou morgen ga ik weer proberen te reageren hoor. ben nu moe en ga zo mijn bed maar in denk ik.

xxx

20. victoria

victoria Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.131
    0
    0
    Schatje is Isis hé, vinden wij ook. Vanavond haar in bad gedaan, daarna de fles (die ze voor de helft liet staan, omdat ze zo moe was van het badderen) en sindsdien slaapt ze als een roos.

mama05: Isis gaat naar de babygroep en Nils zit in de peutergroep, vandaar dat ze niet naar dezelfde groep gaan.
    Wat vervelend dat Kyana zoveel huilt op het moment. Lijkt me zwaar, vooral omdat je Anisha ook nog hebt rond lopen.

Ik ga lekker naar mijn bed, alvast een uurtje proberen te pakken voor de laatste voeding.

Tot morgen

Deel Deze Pagina