December 2008 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Peetje08, 9 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moe

Moe Fanatiek lid

22 jan 2008
    1.319
    0
    0
    ja de het litteken moet helen
    ik heb begrepen dat het wild vlees is
    waar je last van hebt ;)

Dani: ik heb dus ook die vaseline codeine ofzo iets
    van de apotheek gehad ook zonder recept
    maar helpt voor geen moer..
    Ik heb ook die van de reclame van tv gehaald
    die aambeiengel en ook dat helpt niet :(
    ze bloeden niet hevig maar wel een beetje
    bij het afvegen..Mag dat niet dan?
    ik heb der allemaal geen verstand van joh :oops:
    en om nou weer me HA te bellen die ziet me
    weer aankomen :S:(

2. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    meiden met aambeien probeer via je huisarts of verloskundige (daar ehb ik ze van gekregen) Een recept of nog beter curanal zelf te krijgen.
    http://www.curanal.nl/

Ik gebruik het product en het is niet weg maar ik heb geen pijn.
    Hopelijk is hij binnenkort wel weg trouwens.

Hier ook een mamma die moielijk in slaap kan komen. daarbij is mn meidje goed verkouden dus ligt ze te knorren in dr bedje.
    Wel zonder nachtvoeding gedaan vannacht. Sterker nog ik heb dr om half 9 maar eens wakker gemaakt.
    Ik krijg zo de dame van felicitas op bezoek. Bij Quinn heb ik toen niets afgenomen. Ga ik nu ook neit doen. Belachelijk duur allemaal.

Oem ik ga je vanavond even een pb proberen te sturen over KMA.

laters

3. @ Dani, misschien komt het omdat ik grote borsten heb hahahaa.

@ Jessica Graag gedaan. Ik hoop dat het leuk staat en dat je er veel plezier van hebt.

4. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    oem: hm wild vlees :( klinkt niet echt lekker ;)

5. mama05

mama05 Fanatiek lid

28 nov 2007
    1.142
    0
    0
    overrijsel
    die vrouw van Felicitas is dinsdag bij mij geweest en was wel een leuke vrouw! maar wat iemand al zei belachelijk duur!
    Zag een leuk set van bert en Ernie boekjes bijna 200 EURO ja daag weet helemaal niet of ze dat wel leuk gaat vinden!
    Heb wel een set gekocht van Nurby drink bekers die was niet zo heel duur en die gebruikte ik ook altijd bij anisha dus die heb ik wel genomen verder niks!

Met kyana gaat weer iets beter ze heeft gisteren gehuild tot 4 uur en daarna was ze lekker rustig, maar ze heeft WEL door geslapen van 23.30 tot 7 uur ik was zo blij vanmorgen hoef ik niet meer jalours te worden op jullie verhalen ;) Hopelijk zet ze dit door!

ga vanavond wel even op iedereen reageren want moet na ziekenhuis met me anisha bloed laten prikken en wat denk je ze zit te zeuren dat ze na ziekenhuis wil omdat ze dan een prikje krijgt en als ze klaar is een K3 kleurplaat en die had ze nog niet zegt ze hahahhaahahah

6. Moe

Moe Fanatiek lid

22 jan 2008
    1.319
    0
    0
    die van felicitas die komt vrijdag bij ons
    ben benieuwd maar als ikhet zo hoor
    dan weet ik het wel hahaha

Pinqiun waar kan ik die creme krijgen?
    gewoon bij de apotheek?

juffie: jaaa whahaha ik stond ook vreemd
    te kijken toen de gyn het zei op me nacontrole
    maar dat is dus een beetje het uiteinde van
    je litteken dat pijn doet omdat het wat dikker is..
    het moet zo wel weer overgaan denk ik
    bij mij was het zo over... ;)

7. Vis1978

Vis1978 Bekend lid

22 jan 2008
    509
    0
    0
    Alkmaar
    Hoi allemaal,

Wat een verhalen weer, merk wel dat ik steeds meer moeite heb om het allemaal bij te houden.

Ik moet 16 februari weer werken en heb er eerlijk gezegd ook nog geen zin in. Ik vind het heerlijk om voor die kleine meid te zorgen alleen redden wij het financieel niet op 1 salaris en zal ik dus aan de bak moeten. Ik ga 3 dagen werken, mijn moeder en schoonmoeder nemen ieder een dag oppas op zich en op donderdag gaat Jamie naar het KDV. Vandaag ging ze een ochtendje wennen, maar eigenlijk is dat meer wennen voor mama dan voor haar. Ik moest vanochtend al zowat huilen toen ik haar jasje aandeed en toen ik haar bij het KDV had gebracht en wegging, liep ik buiten ook te janken.
    Om 1 uur heb ik haar weer opgehaald en ze had het heel goed gedaan, vooral veel geslapen. Ze had alleen haar flesje niet goed gedronken. Thuis krijgt ze Nutrilon en op het KDV hebben ze Friso, dus ik denk dat ze die smaak niet gewend is.

Hier ook een mama die 's nachts moeilijk slaapt. Ze slaapt meestal 6 uur, maar na de nachtvoeding, die over het algemeen rond 5 uur 's ochtends is, val ik moeilijk in slaap, waardoor ik mij dus evengoed aardig gebroken voel 's ochtends. Dennis gaat er niet uit, want die moet werken, maar in het weekend doet hij wel vaak de nachtvoeding...helemaal uit zichzelf!

@Jessica: boos worden helpt vast! Wat dat betreft snappen mannen niet dat thuis ook genoeg te doen is en dat wij niet de hele dag voor de tv zitten, thee te drinken en te nixen.

Ik ga trouwens ook naar de 9-maandenbeurs, samen met mijn schoonzusje en schoonmoeder. We gaan 21 februari en ik heb er nu al zin in!

Nou...'k ga nog even wat in het huishouden doen. Jamie slaapt nu weer lekker, dus daar moet ik gebruik van maken.

Grtjs,
    Hanneke

8. victoria

victoria Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.131
    0
    0
    Pff, hier nog een vermoeide moeder. Heb vanmiddag met Isis in mijn armen een uurtje liggen slapen. Was echt zo moe...

Vis: ik zou zelf één soort voeding geven. Dus misschien zelf ook overstappen op Friso.

Oem: wil je me laten weten wat de huisarts zegt over de pukkeltjes van Rana? Isis heeft er ook nog steeds last van.

Mama05: wat lekker dat Kyana heeft doorgeslapen! Wat is de reden dat Anisha bloed moet laten prikken? hopelijk niets ernstigs?

Dames met aambeien: sterkte ermee. Ik heb er gelukkig geen last van.

Sawi: welke ziekte heb je? Misschien heb je het al wel eens verteld?

9. mamatje

mamatje Actief lid

14 aug 2007
    417
    0
    0
    Hey dames,
    hier ook al iemand die vanaf 16 februari aan het werk moet! Ik moet eerlijk zeggen dat ik het eigenlijk helemaal niet leuk vindt. Ook vooral omdat Tunc een baby is die veel huilt. Vanaf maandag probeer ik hem te laten huilen het ging 2 dagen goed maar sinds gisteren raakt hij helemaal overstuur. Ik laat hem max een uur huilen in die 1 uur tijd ga ik 4,5 keer naar hem toe (hoe vreselijk ik het ook vind) Maar hij valt echt niet huilend in slaap hoor hij huilt heeeeeeeeeeeel erg veel en houdt maar niet op en na een uur vind ik het zoooooooooooooooo zielig voor hem dus pak ik hem maar weer op. Ik kan hem toch niet uren laten huilen of zie ik het verkeerd. Vandaag is de wijkverpleegkundige langs geweest om te kijken ze vond dat ik al goed mijn best had gedaan (door rust en regelmaat in te voeren) Maar nu lijkt net of het weer niet werkt... De wijkverpleegkundige vond wel dat 2 uur beneden blijven voor hem te lang was maximaal 1, 1,5 uur zei ze tegen mij. DAt is wel heel erg weinig of niet soms. Pfffffffffffffff ik wordt er weer helemaal depri van een huilend baby die maar niet te troosten is en als ik hem in zijn bed leg dan huilt hij nog veel erger.HELPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPP weet het weer niet meer..... :( :( moet ik hem maar gewoon bij me houden tot dat hij vanzelf slaap krijgt of hoe zit het nou?

10. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    mamatje ik zou vooral doen wat je voelt dat goed is.
    Als hij bij jou wel rustig is en niet huilt dan zou ik dat lekker doen.
    Sterkte meid!

Ben je trouwens al eens bij een Osteopaat geweest?

11. mama05

mama05 Fanatiek lid

28 nov 2007
    1.142
    0
    0
    overrijsel
    mama
    daar dacht ook als eerste aan toen ik je berichtje las misschien is dat iets voor hem!

Heel veel sterkte want het is echt verschrikkelijk om je eigen kind zo te laten huilen!

12. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    mamatje: inderdaad misschien toch eens verder onderzoek laten doen. misschien is er wel een reden voor dat Tunc zo veel huilt. Heel veel succes in iedergeval!

victoria: Ik heb gisteren met Nathan ook even lekker geslapen.

Vis: kan me voorstellen hooor dat je nog geen zin in werken hebt.

all: Nathan had gisteren ook een huilavondje.. Maar toen hij om 9 uur zijn voeding had gehad ging hij gelukkig wel meteen slapen. hij meldde zich pas om 3 uur weer. Toen alweer om 6 uur dus daar was ik wat minder blij mee ;) Hij slaapt nu ook wat onrustig want hoor hem steeds even.

fijne dag!

13. Lisje86

Lisje86 Fanatiek lid

26 jan 2007
    3.504
    0
    0
    mama!!

Yorick en Peetje (8 okt, 1874 gram); 4160 gram, 54 cm, maatje 56 (28 jan 09)
    Michaël en Pebbles23 (15 nov, 2920 gram); 4900 gram, 57 cm, maatje 62 (15 jan 09)
    Tunc en Mamatje (16 nov, 2560 gram);
    Larkin en Smallgirl77 (19 nov, 3745 gram);5455 gram, 57 cm, maatje 62/68 (12 jan 09)
    Famke en Monique4 (26 nov, 3105 gram);4590 gram, 55 cm, maatje 50/56 (19 jan 09)
    Tristan en Miepje21 (26 nov, 3550 gram); 4100 gram, 53 cm, maatje 56 (23 dec.)
    Max en Sawi (28 nov, 2660 gram);
    Jara en Marleen4683 (30 nov, 2800 gram); 4480 gram, 54 cm, maatje 56 (21 jan 09)
    Diego en Dimmel (2 dec, 4070 gram); 5150 gram, 57.6 cm, maatje 62 (5 feb 09)
    Revi en Ranjeewha18 (4 dec, 3140 gram); 5230 gram, 57 cm, maatje 62 (3 feb 09)
    Jamie en Vis1978 (5 dec, 4410 gram); 5680 gram, 60 cm, maatje 56/62 (22 jan 09)
    kyana en Mama05 (6 dec, 3510 gram); 4475 gram, 54 cm, maatje 56 (9 jan 09)
    Kian en Marije (8 dec, 3525 gram); 5400 gram, 60 cm, maatje 56/62 (2 feb 09)
    Anaïs Juliette en pinguin72 (9 dec, 5120 gram); 5490 gram, 58 cm, maatje 56/62 (27 jan 09)
    Linde en Manny82 (9 dec, ? gram);
    Lilly Barissa en acissej (10 dec, 4300 gram);5205 gram, 57 cm, maat 56 (29 jan 09)
    Merel en Mama2be (10 dec, 4300 gram); 4480 gram, ? cm, maatje ? (30 dec 09)
    Nena en Lola (18 dec, 4060 gram); 4820 gram, 57 cm, maatje 56/62 (22 jan 09)
    Ruwayda en Parel1988 (13 dec, 2915 gram); 4750 gram, 57 cm, maatje 56 (5 feb 09)
    Djayden en Leonie1986 (14 dec, 3330 gram);
    Alexander en AdrianaM (15 dec, 3320 gram); 4360 gram, 54.5 cm, maatje 50/56 (12 jan 09)
    Hayley en kimkivits (? dec, 3970 gram);4400 gram, ? cm, maat 50/56 (9 jan 09)
    Ph. en Kiki80 (19 dec, 2900 gram); 3600 gram, 52 cm, maatje 56 (12 jan 09)
    Jordan en bianc (20 dec, 3060 gram); 3625 gram, 52.5 cm, maatje 50 (20 Jan 09)
    Jarno en Dani84 (12 dec, 3510 gram); 56 cm, maatje 56 (20 jan 09, 4220gram)
    Vince en Joss81 (21 dec, 4240 gram)5010 gram, 57 cm, maatje 62 (20 jan 09)
    Joe en Aussie (23 dec, 4110 gram); 4740 gram, .. cm, maatje 50/56 (20 jan 09)
    Sylvio en Tinker (25 dec, 3820 gram);3920 gram, 52 cm, maatje 50/56 (22 jan 09)
    Luca en Nataly (26 Dec, .... gram);.... gram, .. cm, maatje .. (.. jan 09)
    Rana. en OemMujahid (27 dec, 3690 gram); 4500 gram, 54 cm, maatje 50/56 (29 jan 09)
    Sterre en Marijke 84 (27 dec, ? gram);
    Jill en Mootjen (28 dec, ? gram);3230 gram, 50 cm, maatje 50 (5 jan)
    Selena en Rowenavb (30 dec, ? gram);
    Nathan David en Juffie (5 jan, 3020 gram);3895 gram, 53 cm, maatje 50/56 (3 feb 09)
    Isis en Victoria (6 jan, 3905 gram);4000 gram, .. cm, maatje 50/56 (20 jan 09)
    T. en Bellabella (7 jan, .... gram);4300 gram, .. cm, maatje 50/56 (2 feb 09)

19 meisjes & 17 jongens

agenda

februari
    06: Rana en OemMujahid Kinderarts
    10: Lilly en Jessica CB (1e prikjes)
    10: Kyana en Mama05 CB (1e prikjes)
    10: Sharon en Larkin CB (2e prikjes)
    10: Jamie en Vis CB (1e prikjes)
    12: Anaïs Juliette en pinguin72 CB
    13: Isis en Victoria CB
    16: Kian en Marije CB 1e prikjes
    17: Jordan en Bianc CB (1e prikjes)
    18: Joe en Aussie CB (1e prikjes)
    19: Alexander en Adriana CB (1e prikjes)
    25: Yorick en Peetje CB (3e prikjes)
    25: Sylvio en Tinker CB (1e prikjes)

maart
    02: Rana en OemMujahid CB (1e prikjes)
    03: Famke en Monique CB (2e prikjes)
    03: Diego en Dimmel CB (2e prikjes)
    03: Kian en Marije Kinderarts
    04: Isis en Victoria CB (1e prikjes)
    06: Jarno en Danielle CB (2e prikjes)
    11: Ruwayda en Parel CB (2e prikjes)

Voor de meiden die wat willen veranderen in de lijst.
    Je klikt op Quote bij de gene die als laatste iets heeft aangepast op de lijst.
    Dan haal je begin van de tekst

14. sawi

sawi Bekend lid

20 mrt 2008
    912
    0
    0
    Noord-Brabant
    Victoria: ik heb M.E. en fybromyalgie (moe en weinig spierkracht)

Mamatje: onze oudste zoon huilde ook heel veel. Die legde ik telkens volgens "de boekjes" in bed. Maar hij was gewoon niet moe. En hij had honger. Toen zijn we friso comfort gaan geven en gewoon dan maar langer beneden blijven. Hij had toen zo een ritme erin. Hij kon ook niet snel mee gaan winkelen dan raakte die helemaal over z'n toeren.
    Terwijl Max nu 4x slaapt overdag. Huilt weinig. En ik ga meteen 's morgens boodschappen doen dan slaapt hij vaak een uurtje en dan loop ik aan als we terug komen is het even spelen en de fles en om half 12 weer slapen. Meestal tot half 3 en van half 5 tot half 6. En daarna weer rond 20.15 en 21.00 uur, 23.00 wakker maken voor laatste fles en om 7.00 uur weer opstaan en meteen fles.
    Ik merkte ook op een gegeven moment dat hij 's nachts de voeding niet meer nodig had. Maar hij werd gewoon standaard om 4.00 uur wakker. En telkens liet hij wat hij 's nachts gedronken had 's morgens staan. Dus hij had het niet nodig. Dus nu tijdje gerekt met eruit en speentje. Nu komt hij nog maar 1x en dan geven we z'n speentje en dat werkt prima.
    Succes weet niet of er iets bijstaat waar je iets mee kunt.

15. parel1988

parel1988 Bekend lid

2 apr 2008
    524
    0
    0
    goeden morgen dames.

wordt een beetje gek van mijn overvolle productie
    heb al 700 ml in de vriezer staan
    en 400 in de koelkast. :confused:
    hebben jullie ook last van zo veel productie..

door die spuitjes wou ze hellemaal niet slapen.. alleen maar bij mij liggen.
    gelukkig is het nu wel wat over aan het gaan..
    ze was er zelf ook hellemaal moe van..

gelukkig heeft ze vanacht weer doorgeslapen..
    fijne dag verder.

16. Ranjeewha18

Ranjeewha18 Niet meer actief

wow wat een mooie productie ;)
    ik heb nog niet zo'fanatiek gekolfd. als ik weg ga, kolf ik 2 dagen van te voren.. zodat ik genoeg heb ;)

Ik heb heerlijk geslapen, van 11 tot 6 uur :confused: en daarna tot half 9 !
    heerlijk he!

@vis, ik ben ook heel blij dat ik gewoon thuis kan zitten hoor. Gelukkig kan dit ook nog financieel.

groetjes

17. victoria

victoria Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.131
    0
    0
    Goedemorgen allemaal,

Isis laat nu al twee nachten de halve fles staan. Zouden dit de eerste tekenen zijn van gaan doorslapen? Ik durf nog niet als ze wakker wordt een speentje te geven ipv de fles, want vind haar nog zo klein, dus hopelijk laat ze zelf die nachtvoeding vervallen.

Mamatje: wat vervelend dat het weer minder gaat. Ik zou ook doen waar jij je het beste bij voelt. Bij zowel mijn zoontje als nu bij Isis lukt het ochtend slaapje bijna altijd in het bedje. En de rest van de dag is eigenlijk afhankelijk van hoeveel zin ik er in heb. Ik leg Isis wel altijd in bed ongeveer een uur na de voeding, maar de ene keer loop ik tig keer naar haar bedje om te troosten en speentje te geven en de andere keer haal ik haar eruit en laat ik haar in mijn armen slapen. Zo heb ik het ook bij mijn zoontje gedaan en uiteindelijk ging hij steeds beter slapen.

twee huilebde kinderen,, moet gaan

18. Hoi even een vraagje tussendoor. (reageer even niet voor de rest )
    Ik was net aan het kolven en gisteren ook en ik haal ruim 150 uit de rechterborst en maar iets van 40 of 50 uit de llinker. Net zelfs maar 30.
    Er kwam altijd wel minder uit dan die andere, maar nu wel erg weinig. Kun je hier wat aan doen? Wat raar dat het zo veel verschilt.

Sorry dat ik niet reageer, maar ben een beetje druk.

doeiiiiiiiiii

19. Ranjeewha18

Ranjeewha18 Niet meer actief

marije gefeliciteerd meid

20. Bellabella

Bellabella Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.082
    1
    0
    Gooi
    @ mamaatje: Iedereen moet natuurlijk doen wat ze zelf juist achten. Ik zou persoonlijk nooit maar dan ook nooit mijn baby laten huilen, zelfs geen 1 minuut. Ik pak haar bij het eerste gesputter al op en troost haar als ze huilt. Ik kan haar overdag ook bijna niet wegleggen (gaat de laatste tijd trouwens wel veel beter) maar draag haar dan in de draagdoek. Dat vind ze echt heerlijk en ze slaapt dan. Zelfs mijn paard longeer ik met haar in de doek. Ook nu ligt ze bij mij op schoot. Een baby moet nog zo wennen aan de nieuwe omgeving en wil instictief gewoon niet alleen gelaten worden... Ik overdrijf niet: T. huilt per dag echt maar hooguit 10 minuten!! En dat is als ze in de wieg ligt en ik haar er niet uit kan halen (tijdens wandelen) of in de auto in de maxicosi. Ze is ontzettend tevreden. Je kan een baby niet verwennen, ze worden juist zekerder omdat ze weten dat mama er altijd is.
    Nogmaals: als andere moeders dit anders zien, ik veroordeel niemand! Ik leg mijn visie alleen uit...

Deel Deze Pagina