Gossie wat een zielige baby's allemaal. Alexander is op het moment ook niet stil te krijgen. Terwijl hij het normaal nooit echt overdag heeft. Hij ligt in de box en iedere 5 minuten moet ik even zijn buikkje fohnen en zijn speentje in zijn mond stoppen. Dan is ie stil voor 7 minuutjes en dan begint ie weer. Zijn buikje borrelt ook heel erg en je hoort hem keihard kreunen om scheetjes te laten, maar dat lukt hem vaak dan niet en dan wordt hij erhysterisch van, zo zielig. Maar hij spuugt nog niet echt terug en hij kloekt ook niet zo heel veel en mijn voelen niet zo heel erg gespannen aan. (ze lekken ook niet ) Wij moetende 22ste naar het consultatiebureau. Een geruststelling " het gaat over"
mag ik me hier ook melden? ik ben 29 december bevallen van een dochter met de naam Jill. ik was 42 weken en 1 dag en ben toen ingeleid smorgens rond half 9 en savonds 23.06 is ze geboren. ik lees hier het een en ander over krampjes, Jill heeft dit ook. Maar dan alleen overdag eigenlijk. ze sliep een week geleden nog heerllijk overdag in haar bedje maar wordt nu vaak wakker van de krampjes. Dan troost ik haar weer en leg haar terug en slaapt ze weer eventjes. ik gebruik cinababy van vsm maar heb niet echt het idee dat dit veel helpt. Is dat infacol dus wat? ik voel me soms heel erg onzeker, vooral als ze huilt raak ik ook zowat in paniek. vind het ook niet echt prettig nog om met haar alleen te zijn, en heb veel last van mijn hormonen dus nog. hebben jullie dit ook? ik heb ook echt momenten dat ik geniet hoor maar soms zie ik het ff niet zo... hoeveel drinken jullie ukkies nu? Jill is nu dus 2 weken en drinkt de ene keer 80/90 en dit weekend twee keer 100 cc. ik weet niet wat normaal hierin is ? (ja onzeker dus...) het slapen snachts gaat echt heel erg goed. 11 uur, 2 uur en dan om 5 uur de fles. Dit weekend sliep ze 1 keer 5 uur door en afgelopen nacht 6 uur (moesten haar zelfs wakker maken). groetjes !
mootjen, Ik durf soms ook niet alleen te zijn hoor, maar dat komt omdat ik bang ben.. dat ik Sam te weinig aandacht geef.., of juist andersom.. ik moet nog even de balans vinden tussen de twee jongens! ook als Revi huilt, schiet ik helemaal de stress in.. hoe dat komt i dont know..! Maar ik snap je best
Smallgirl: ik krijg ook weer een spiraaltje (minera met hormoon). Voor Bas heb ik er een gehad en na Bas en nu dus weer. En ik ben 4x meteen zwanger geweest. (twee keer miskraam), dus ik moet echt opletten. Wil toch maar echt twee kinderen. Vindt mezelf nog wel te jong voor sterellisatie en mijn man trouwens ook. Over 10 jaar wil ik dat pas.
Hey dames, Ik laat ook de mirena plaatsen zodra ik ongesteld ben. Zie er alleen tegen op. Heb voordat ik zwanger was eentje proberen te laten plaatsen, maar die ging mis, dus moest opnieuw... En t deed zo'n pijn dat ik toen niet meer durfde. Heel gek, een bevalling achter de rug maar toch nog opzien tegen het spiraaltje plaatsen. Ze zeggen dat als je bevallen bent, het geen pijn meer doet... maar of dat ook zo is? Donderdag krijgt Famke haar eerste prikjes. Ben eens benieuwd hoeveel ze weegt en hoe lang ze is.
Hey allemaal..... Net terug van het cb en heeft larkin haar eerste prikjes gehad. Jeetje wat een lange naald ging haar beentje in. Ze zette het toch op een schreeuwen, moest er ook bijna van huilen. De kwaadheid en pijn die op haar gezicht stond, echt zielig. Nu ligt ze lekker uitgeteld op de bank te slapen, denk dat ik er zo maar lekker bij kruip. Ik gebruik Syntocinon Mamatje, dat bevordert het toeschietreflex en daardoor gaat je aanmaak sneller. Miss beschreef ik het wel verkeerd, maar ik heb de afgelopen tijd Larkin vaker aangelegd en die neusspray gebruikt voordat ik ging voeden en van de 20 cc uit 1 borst is het vaak tussen de 60 en 100 cc uit diezelfde borst. Helemaal geweldig dus. Heb er wel wat voor moeten doen maar het resultaat mag er wezen. De spray is alleen te verkrijgen op doktersrecept. Ik gebruik ook infacol voor Larkin, helemaal geweldig spul! Ik probeer het overdag niet te geven, maar alleen de enelaatste voeding en de laatste, zodat ze dan geen last van kramp heeft tijdens de nacht. Larkin krijgt er alleen wel iets groene poep van, jullie kind ook? Het is erg verschillend Parel wanneer de kids gaan doorslapen. Larkin slaapt af en toe een nacht door en dan opeens weer een nacht niet. Ze is nu bijna 8 weken. Mijn oudste dochter sliep bij 2 weken door. Joh Dani, wat balen dat Jarno er zo een spuitluiers ervan krijgt van die Infacol! Larkin haar ontlasting is dan wel wat anders van kleur maar gelukkig blijven haar volle plasluiers er goed bij. Hi Mootjen, leuk dat je ook komt kletsen! De mijne (als ik afgekolfde melk geef) drinkt soms "maar" 80 maar laatst ook opeens 165. Ik geef haar op gevoel en als ze er dus om vraagt. Op de zijkant vna de verpakking staat een indicatie hoeveel een kind moet hebben, maar als ik dat allemaal in mijn kind moet krijgen, is het voeden elke keer weer een strijd. Ik hou me niet aan die richtlijnen. Leuk he Ran, 2 kids.... Laatst had mijn man nachtdienst en uitgerekend die nacht kon mijn oudste (bijna 11 jaar) niet slapen en stond te huilen naast mijn bed en Larkin begon ook te krijsen....dan weet ik ook even niet wat ik moet doen. Gelukkig kan je een meid van bijna 11 makkelijker naar bed sturen dan een mannetje van bijna 2. Verder alles goed met je? Hoe ervaar jij het Sawi? Het plaatsen van de spiraal etc. En ook het verwijderen ervan? Ik twijfel nog een beetje. Vind het nog een raar idee dat er iets in mijn lichaam zit. Ga er toch voor de zekerheid even naar vragen bij de gyn. Heeft de ha of de gyn hem bij jou gezet? Zo meiden, was weer een langer verhaal dan gepland. Ik ga even tukken.
heejj meiden.. wat leuk dat hier weer zo veel meer gekletst word! @mootjen..hoeveel weegt jill? het hangt namelijk van lichaamsgewicht hoeveel ze mag drinken. je rekent 150 cc per dag per kilo. dus als ze nu 4 kilo zou wegen mag ze 600 cc op een dag. dus in 24 uur dat verdelen. het zijn natuurlijk maatstafen en iets meer of minder is niet erg als je er ma niet TE veel boven gaat. en anders aan het consultatie buerau vragen. ik moet vanmiddag om 4 uur na het CB! ben zo benieuwt hoe lang hij nu is! afgelope donderdag woog hij 4610 bij de dokter .. wat gaat dat hard zeg! laatste keer dat hij gemeten is was hij 56 cm daar zal nu wel wat bij op zitten. ik schat hem wel op zo'n 58 cm. Kian heeft ook weer last van krampjes! hij krijgt andere flesvoeding dus daar zou het door kunnen komen dat hij daar even aan moet wennen. ma hij valt ook steeds in slaap en binnen 10 minute is hij wakker door de drampjes. ik geef hem nu weer beetje infacol bij de voeding ( mag ook door de fles heen trouwens) en morge stop ik daar weer mee dan krijgt hij 3 dagen die voeding dus moet hij er als het goed is aan gewend zijn. @Smallgirl.. ik laat me cyclus nu zoals het is omdat ik toch geen partner heb. maar zodra ik weer aan een relatie begin dan komt er bij mij ook een mirena spiraaltje in. wil dat gedoe niet meer met de pil. meide zulle we ook voor hier een lijstje maken voor de afspraken van concultatie burau enzo? als kian wil gaan slapen zal ik proberen een opzet te maken. liefs xx
Hey mama's, Wat is het toch genieten he met zo'n kleintje! Hoelang zijn jullie kindjes overdag wakker... ? Jordan wil wel wakker blijven maar het lukt niet, ze is aan het vechten tegen de slaap dan. In de box trekt ze het 5 minuutjrs en gaat dan jengelen, in bedje liggen wilt ze niet, alleen maar kroelen bij mama dan.... wel lekker hoor maar kan niets doen dan... in de nacht gaat het gelukkig wel goed! Met de Infacol ga ik stoppen denk ik, nu zeker 4 poepluiers per dag en lijkt wel of ze meer krampjes heeft nu... het heeft wel geholpen maar nu heeft ze meer ontlasting... Las ook al iets over diaree en minder urine.... toch maar een beetje oppassen met dat spul dan.... moeilijk hoor, waar doe je nu goed aan he.. En dan nog een vraagje... vloeien jullie nog? Ben het wel een beetje zat nu steeds met een maandverband lopen! Het schuurt tegen mijn hechtinen aan, zo geneest het nooit! Waren er 2 open gesprongen in de eerste week en dat is een wondje... krijgt niet de kans om te genezen nu En dan nog iets... sex... wanneer kan dat weer... weet dat het na het vloeien pas mag maar deed het zeer bij jullie? De anticonseptie heb ik al klaarliggen, ga weer aan de pil, maar de een zegt dat ik nu al mag beginnen en een ander zegt weer op de eerste dag van de menstruatie... weten jullie dit? Zo een heel verhaal, sorry!
Hoi Wij zijn ook aant afbouwen met de infacol. Jarno krijgt het alleen voor t slapen gaan dus de laatste 2 voedingen. Wijkverpleegkundige heeft terug gebeld en nu moet ik met voeden wat achterover gaan liggen in de stoel zodat Jarno tegen de zwaartekracht in moet gaan drinken zodat hij er meer moeite voor moet doen en dan in de hoop minder gaat kloeken. Ze vroeg hoelang hij aan de borst lag. zeg nou zo`n 20 min per borst totdat ie loslaat. Nu krijgt hij waarschijnlijk te veel en mag hij maar 10 a 15 min aan de borst dan moet ik hem eraf halen. Ook moet ik nu voeden en dan hem een paar slokken laten drinken, en dan er af halen, weer paar slokken weer eraf enz enz.. Kijken of de krampjes dan minder worden.. Nou hij huilt alweer dus ga maar eens voeden.. (proberen of t helpt) Groetjesss
@bianc: Famke is echt heel veel wakker! en ze wilt bezig gehouden worden of bij iemand liggen en slapen. Ik vind t heerlijk maar t kan gewoon niet altijd. Wil haar daar ook niet teveel aan laten wennen. En over sex, wij hebben t snel al gedaan, na ong 3 weken volgens mij nog iets eerder! Hoe zal ik t zeggen.. de 1e keer erin brandde eff en daarna was t weer net als normaal alleen wat strakker wat nu ook weer normaal is. Ik vloeide toen ook niet meer, daarna weer wel,maar had aan n inlegkruisje genoeg. Heb echt nix gevoeld tijdens de sex van de knip of hechtingen.. Gewoon doen als je dr klaar voor bent
ik heb nu nog steeds een beetje last van bloed... :x ben eigenlijk best wel een beetje bang om gemeenschap te hebben dat het pijn gaat doen.. vanaf 10 dec al geen gemeenschap meer gehad... even iets anders helpt het als je tegen je kindje praat. vanmorgen zat ik haar eten te geven en toen zei ik tegen haar nu ga je lekker eten en dan lekker 3 uurtjes slapen en dan krijg je weer eten. ik heb haar toen wakker in bed gelegt en ze was stil en sliep binnen 10 min.. ze moet nu rond 4 uur half 5 weer wakker worden... ..
Smallgirl en Monique: het plaatsen en verwijderen van een spiraatje vindt ik een vervelend gevoel. Ze kantelen je baarmoedermond een beetje daarna halve dag gerommel en pijn in je onderbuik (zoiets als ongesteldheid). Maar pijn...vindt ik meevallen. Maar heb wel een hoge pijngrens. Ik vindt het superhandig 5 jaar nergens naar omkijken.
Gelukkig, ik kan weer op het forum. @Smallgirl, Larkin heeft ook al weer haar eerste prikjes gehad zie ik.Ziet er zo zielig uit he? Ik hoop dat ze geen last van bijwerkingen gaat krijgen. Yorick had dat de eerste keer wel. We zullen donderdag wel weer zien of hij daar bij de tweede keer ook weer last van heeft. Heeft Larkin trouwens beide prikjes tegelijk gehad (door twee personen) of de twee prikjes achter elkaar? Ik ben gewoon nieuwsgierig hoe ze dat bij het CB doen. Ik ga deze keer ook de Mirena proberen. Hiervoor ben ik aan de pil geweest, maar ik ben dat zo zat. Ik ga mijn Mirena overigens bij de gyn laten zetten over een paar weken. Ik ben benieuwd. Ik moet hem alleen wel zelf meenemen, dus morgen even mijn huisarts bellen voor een receptje. Is dat bij jullie ook zo? @Sawi, fijn om te horen dat het plaatsen jou is meegevallen. @Sawi, dat doorslapen is een echte verademing. Hij sliep vannacht alleen niet de hele nacht. Ik heb geregeld zijn speen moeten zoeken en teruggeven. Maar nog steeds stukken beter dan ook nog eten geven. En dingen te perfect willen doen, haha, daar heb ik ook last van. @Parel, zoals anderen al voor mij zeiden, dat doorslapen hangt helemaal van je kindje af. Maar het kan opeens onverwacht komen. Tenminste zo was het bij Yorick. Hij sliep al een paar weken soms 4 of 5 uur achter elkaar 's nachts, wel te verstaan aangemoedigd door mama en zijn speen (dat wil zeggen: piepen en zeuren = speen; huilen = eten). Daarna een aantal dagen veel trek en wel 9 keer op een dag eten willen. En toen opeens.... Dus blijf hopen. Eens zal Ruwaydah het leren. @Dani, spuitluiers zijn ook niet lekker. Ik hoop dat hij zich snel weer beter voelt. @Kiki, een eerste CB bezoek. Ben benieuwd hoe je het vond. @Ran, afzeggen en dan pas 3 februari weer kunnen. Ik vind niet dat ze dit kunnen maken. Moet hij gelijk bij zijn eerste CB bezoek al zijn eerste prikjes (tenzij je daar op tegen bent natuurlijk). Mag hopen dat ze dat ook gelijk hebben ingepland. Als ik jou was zou ik gelijk een afspraak maken voor 3 en 4 maanden als het zo druk is daar. Want vaccinaties werken toch echt stukken beter wanneer je je aan het schema houdt. @Mootjen, nog van harte gefeliciteerd met Jill . Ik heb die onzekerheid ook. Het gaat nu wel beter dan aan het begin toen ons ventje net thuis was. @Marije, hoe was het op het CB? Wij zijn vanmiddag weer naar het ziekenhuis geweest. Yorick is weer gegroeid. Hij weegt nu bijna 3900 gram en hij zou 54 cm zijn. Eens kijken of hij donderdag weer gekrompen is want volgens mij hebben we hem wat opgerekt . Verder is hij weer goed gekeurd. Hij heeft wel een beetje een wat smaller en langer hoofdje, wat veel voor komt bij prematuren, maar dat zou niet erg zijn. Hij mag nu naar 6 keer 100 ml voeding per dag. We moeten alleen de normale friso wel gaan inwisselen voor friso comfort (is dikker door het johannespitmeel wat er in zit). Waarschijnlijk heeft ons ventje last van omhoog komend eten en dus maagzuur. Hij geeft namelijk soms zelfs na 2 of 3 uur nog een mondje terug. En mama maar denken dat hij last van krampjes had . Wat ben ik nu voor moeder . Ik ben hier niet zo verbaasd over hoor. Hij had ook omhoog komend eten en de bijbehorende dipjes toen hij nog aan de monitor lag, maar hij leek er toen verder geen last van te hebben. Ik ben benieuwd of dit gaat helpen. Sorry voor weer zo'n lange lap tekst. Wat een kletskous ben ik toch.
@ Peetje Lilly heeft dat ook na 2 uur nog melk terug geven. Volgens een vervangende arts was dat niks. Ik dacht ook al dat het met de maagklep enz te maken had. Ga toch even donderdag naar het cb om dat te bespreken want ik geef gekolfd melk en vraag me af of je het dan mag aandikken? @ dames die een spiraal willen laten zetten geef ik als tip sta erop dat ze na een maand een echo maken om te kijken of hij goed zit. Bij mij hebben ze dat nooit gedaan en toen bleek hij in de mond te zijn gezakt. Ik had dus steeds soort weeen omdat mijn baarmoeder hem eruit wilde hebben. Na 3 maanden hem eruit laten halen en wat was dat een opluchting. Ik neem dus geen spiraal maar ga als ik stop met bv weer op de nuvaring over. Die stop je in je vagina(bij je baarmoeder) en na 3 weken haal je hem er weer uit om ongesteld te worden. Gebruikte ik voor mijn zwangerschap en werkt perfect. Ik vergat ook steeds de pil. Nu nog maar even met condoom al durf ik niet zo goed. Wil wel maar durf niet. Heb ook al weet ik het hoe lang geleden voor het laatst met condoom sex gehad dus ook dat zal wel wennen zijn.(vond het altijd pijnlijk hoop nu niet op dubbel zoveel pijn). Ik baker Lilly sinds gisteren ook in. Slaapt ze veel beter op.(doe haar gewoon in een grote doek). Toen ik haar vannacht uit bed haalde lag ze lekker met haar armpjes omhoog zo van haha mama lukt me lekker toch wel. Helpt ook tegen de krampjes merk ik. Vindt het zo zielig die krampjes al moet ik blij zijn dat ze overdag komen en niet `s nachts. Ze heeft ze de laatste dagen steeds rond 12.00 en vorige week steeds rond 19.00 dus wat er veranderd is geen idee? Ben elke dag lekker grote wandelingen aan het maken. Doet haar erg goed en is voor mij voor de lijn erg goed. Ze vindt het zo lekker en slaapt daarna thuis ook lekker door gelukkig. Hiervoor was ze overdag veel wakker maar wordt nu wat minder door het wandelen. Vandaag bijna 1,5 gelopen. Was zelf ook wel op haha. Nou heb ik wel genoeg geschreven.
De baby's en mama's van december 2008 Yorick en Peetje (8 okt, 1874 gram); 3875 gram, 54 cm, maatje 56 (12 jan 09) Tunc en Mamatje (16 nov, 2560 gram); Larkin en Smallgirl77 (19 nov, 3745 gram); Famke en Monique4 (26 nov, 3105 gram); Tristan en Miepje21 (26 nov, 3550 gram); Max en Sawi (28 nov, 2660 gram); Diego en Dimmel (2 dec, 4070 gram); 4655 gram, 55 cm, maatje ? (7 jan 09) Revi en Ranjeewha18 (4 dec, 3140 gram); Jamie en Vis1978 (5 dec, 4410 gram); kyana en Mama05 (6 dec, 3510 gram); 4310 gram, 52 cm, maatje ? (9 jan 09) Kian en Marije (8 dec, 3525 gram); 4610 gram, 56 cm, ? maatje (8 jan 09) Linde en Manny82 (9 dec, ? gram); Lilly Barissa en acissej (10 dec, 4300 gram); Merel en Mama2be (10 dec, 4300 gram); 4480 gram, ? cm, maatje ? (30 dec 09) Ruwayda en Parel1988 (13 dec, 2915 gram); 3750 gram, 51 cm, maatje ? (? jan 09) Alexander en AdrianaM (15 dec, 3320 gram); Ph. en Kiki80 (19 dec, 2900 gram); 3240 gram, ? cm, maatje ? (31 dec 09) Jordan en bianc (20 dec, 3060 gram); 3240 gram, ? cm, maatje ? (31 dec 09) Jarno en Dani84 (12 dec, 3510 gram); Joe en Aussie (23 dec, 4110 gram); Sylvio en Tinker (25 dec, 3820 gram); Rana. en OemMujahid (27 dec, 3890 gram); Sterre en Marijke 84 (27 dec, ? gram); Jill en Mootjen (28 dec, ? gram); Selena en Rowenavb (30 dec, ? gram); Isis en Victoria (6 jan, 3905 gram); agenda januari 13: Yorick en Peetje RSV prik 15: Yorick en Peetje CB 22: Alexander en Adriana CB februari 3: Revi en Ran CB Hierbij een lijstje met onze kinderen en wij mama's.In het rood kunnen we het meest recente gewicht, lengte en kledingmaat van onze kinderen bij houden. Ik heb alleen de mensen in de lijst gezet die zich hier ook gemeld hebben, sorry. Maar alle andere decembermama's mogen er natuurlijk ook bij. Ik stel wel voor om de lijst zo nu en dan op te schonen en alleen diegenen er in te laten staan die daadwerkelijk meekletsen. Zijn jullie het daar mee eens? Mocht ik je vergeten zijn, dan alvast sorry. Ik weet niet zeker of ik niemand over het hoofd heb gezien. @Astra, je hebt je hier wel gemeld, maar ik heb helaas geen gegevens van je. Ik ben benieuwd of je mee komt kletsen. Mocht je nog niet in de lijst staan dan het volgende: In de hoop dat jullie jezelf kunnen redden hierbij een template voor je dochter of zoon. Kopieer deze naar de plek in de lijst waar jij je kindje wilt hebben staan en vervang de ? met jouw gegevens. ? en ? (? dec, ? gram); ? gram, ? cm, maatje ? (? jan 09) ? en ? (? dec, ? gram); ? gram, ? cm, maatje ? (? jan 09)
Jessica, het klopt dat het maagklepje nog niet volledig werkt bij jonge baby's. Ook is de bocht net voor de maag nog niet zo sterk als bij volwassenen. Het is dus ook niet zo verbazingwekkend dat ze mondjes melk teruggeven. Pas als een baby er last van krijgt doen ze er wat aan. Je kunt volgens mij inderdaad ook johannespitmeel toevoegen aan afgekolfde melk voor zover ik weet. Ik zou dit alleen niet doen zonder overleg.
ik probeer hier nu wel zo vaak mogelijk mee te kletsen.. is wel leuk.. 4 febr moet ik weer naar het consultatie buro krijgt ze haar eerste prikjes. ik hoop wel dat ze snel door gaat slapen snachts.. dus ja afwachten... de speen geef ik haar ook soms maar ze wilt die niet altijd.. en dan blijft ze maar huilen.. ik ga haar zo maar eens eten geven.. en dan kijken of ze dan wel wilt slapen.. spreek jullie snel..
heejj meiden @peetje.. jeetje wat groeit yorick hard zeg! op de CB was alles goed. lief dat je het vraagt! hij ligt sterk voor op de ontwikkeling ( zo'n 2 maanden) en ze vonden hem ongelovelijk sterk. wat stond ik daar als een trotse moeder hahaha hij weegt alweer 4710 en nog steeds 56 cm. ma de laatste keer is echt met gestrekt been gemeten omdat hij zich volledig ontspande en nu wou hij niet meewerken dus hij is wel iets langer ma ze houden het op 56 ma even. 16 feb krijgt Kian ze eerste prikjes. Kian gaf ook al heel vaak mondjes voeding terug en ma blijven huilen en ik dacht dat hij misselijk was omdat hij zo veel slikte bleek dus ook het maagzuur te zijn wat hem zo veel pijn deed en ik heb van de HA zantac gekregen. dat remt het maagzuur en maakt het minder zuur. na 2 dagen was hij pijnvrij. maar bij yorick moeten ze natuurlijk wat voorzichter zijn omdat hij te vroeg is geboren of niet? hou het in ieder geval in de gate want als dit te lang blijft kan ze slokdarmpje van binnen gaan irriteren en verbranden door het zuur dat steeds op en neer gaat. je hebt het lijstje mooi gemaakt! wou het vanmiddag ook doen ma helaas was Kian het daar niet mee eens haha. @Bianc..Kian is erg veel wakker. vandaag van kwart over 9 sochtends tot 2 uur met een slaapje van 3 kwatier ertussen. hij wil wel slapen ma kan niet in slaap komen alleen als hij bij mij ligt en als ik hem wegleg word hij weer wakker. Cb zei vandaag dat hij overdag gerust veel wakker mag zijn zolang hij de nachten goed door blijft slapen. en dat doet hij gelukkig. ik ben sinds 2 dagen volledig gestopt met vloeien. laatste 2 weken was het alleen nog ma wat bloederige afscheiding en dat is nu ook helemaal weg. ben benieuwt wanner ik weer ongesteld word. na 4 weken bloeden mag het van mij wel even wegblijven nog. @parel.. Kian sliep met 2 weken plotseling door. had verwacht dat hij om 4 uur snachts zou komen dus ik schrok toen ik op de klok keek het het al half 7 was! na een weekje kwam hij wel weer om 5 uur omdat hij pijn had aan ze keeltje van het zuur ma toen de medicijnen gingen werken sliep hij ook gelijk weer door. het is gewoon afwachten en wat je kan doen is indd savonds in bad doen daar worden ze vaak wat moeier van. bij kian helpt het in ieder geval goed. @jessica.. ik zou het toch goed in de gate houden met het terug geven van het eten van lilly. zoals ik al bij peetje zei kan het echt behoorlijk pijn doen. Kian heeft 3 dagen echt ongelovelijk hard liggen krijsen van de pijn. nou ook ik heb er weer een boek van gemaakt haha. dus ik stop maar.
Yorick en Peetje (8 okt, 1874 gram); 3875 gram, 54 cm, maatje 56 (12 jan 09) Tunc en Mamatje (16 nov, 2560 gram); Larkin en Smallgirl77 (19 nov, 3745 gram); Famke en Monique4 (26 nov, 3105 gram); Tristan en Miepje21 (26 nov, 3550 gram); Max en Sawi (28 nov, 2660 gram); Diego en Dimmel (2 dec, 4070 gram); 4655 gram, 55 cm, maatje ? (7 jan 09) Revi en Ranjeewha18 (4 dec, 3140 gram); Jamie en Vis1978 (5 dec, 4410 gram); kyana en Mama05 (6 dec, 3510 gram); 4310 gram, 52 cm, maatje ? (9 jan 09) Kian en Marije (8 dec, 3525 gram); 4710 gram, 56 cm, maatje 50/56 (12 jan 09) Anaïs Juliette en pinguin72 (9 dec, 5120 gram); 4960gram, 56.5 cm, maatje 56/62 (9 jan 09) Linde en Manny82 (9 dec, ? gram); Lilly Barissa en acissej (10 dec, 4300 gram); Merel en Mama2be (10 dec, 4300 gram); 4480 gram, ? cm, maatje ? (30 dec 09) Ruwayda en Parel1988 (13 dec, 2915 gram); 3750 gram, 51 cm, maatje ? (? jan 09) Alexander en AdrianaM (15 dec, 3320 gram); Ph. en Kiki80 (19 dec, 2900 gram); 3240 gram, ? cm, maatje ? (31 dec 09) Jordan en bianc (20 dec, 3060 gram); 3240 gram, ? cm, maatje ? (31 dec 09) Jarno en Dani84 (12 dec, 3510 gram); Joe en Aussie (23 dec, 4110 gram); Sylvio en Tinker (25 dec, 3820 gram); Rana. en OemMujahid (27 dec, 3890 gram); Sterre en Marijke 84 (27 dec, ? gram); Jill en Mootjen (28 dec, ? gram); Selena en Rowenavb (30 dec, ? gram); Isis en Victoria (6 jan, 3905 gram); agenda januari 13: Yorick en Peetje RSV prik 14: Kian en Marije Osteopaat 15: Yorick en Peetje CB 22: Alexander en Adriana CB februari 03: Revi en Ran CB 16: Kian en Marije CB & 1e inentingen @peetje.. ik heb de kleuren wat veranderd hoop niet dat je het erg vind?