December 2008 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Peetje08, 9 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamatje

mamatje Actief lid

14 aug 2007
    417
    0
    0
    O ja over de meeting ik ga niet mee zie het allemaal niet zo zitten om met een huilend baby zo ver op stap te gaan. Het zal voor de gene die wel gaan een hele gezellige dag worden. Zeker weten!

2. victoria

victoria Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.131
    0
    0
    Oke, had net een reactie op iedereen geschreven en druk op het verkeerde knopje, dus alles weg. Lekker handig.

Nu dus even kort:
    mamatje: ik heb de site wel even bekeken, ziet er professioneel, maar heb verder geen idee. Kan me voorstellen dat je van alles wil proberen.

3. Hoi Allemaal,

Ben er weer eventjes.
    Mijn vriend is veel thuis aan het werk, dus als ik de kans krijg, dan moet ik snel even hier kijken natuurlijk :)

Weer veel getikt zie ik.

Mijn vriend heeft 2 keer 's nachts een flesje gegeven nu. De eerste keer was ik zelf klaarwakker, en ik baalde als een stekker. En vanacht wilde meneer niet slapen. Om ef uur laatste voeding, maar hij had nog geen zin, dus sliep hij pas op half 1 of zo. We willen hem nu in zijn eigen bed leggen, maar dat vindt hij niet zo leuk geloof ik.

Om 5 uur hoorde ik hem, dus ik heb mijn vriend een por(retje) gegeven :)
    En toen was ik om halaf 9 weer aan de beurt. Dus al met al voel ik me wel iets uitgerust.

Gisteren hebben we een ander kolfapparaat gekocht, de medela Pisa.
    Hoop dat deze wat fijner is.

Maandag heb ik een afspraak met de manueel Therapeut, want Alexander kan echt alleen maar naar rechts kijken en toen ik van de week even goed naar zijn bolletje keer, schrok ik wel even, want je kunt het al aardig goed zien.

@ Marije Heb je een beetje een leuke dag gehad :)

@ Mensen met een draagdoek, welke kunnen jullie mij aanraden?
    En een baby bjorn is dat wat?

@ Jessica hahaha , als jij je oud voelt, dan voel ik mij helemaal oud, ik ben al 30 en wordt 25 feb 31. *zucht* Maar ik voel me 20 hoor hihi, alleen op het moment voel ik me wel 80 zo stram als ik ben.

Over het huilen. Ik pak Alexander wel op als hij huilt, maar niet meteen en het ligt eraan hoe hij huilt. Maar een beetje huilen is toch niet erg. Volgens mij krijgen ze zoveel prikkels vanuit hun omgeving en huilen is het enige wat ze kunnen. Dus denk ik dat ze zo ook een beetje hun frustraties en andere emoties kwijt kunnen.

@ Tinker, fijn dat het zo de goede kant opgaat. Heerlijk voor jullie :)
    Vier kinderen, pffff, ik heb al moeite met een. hahaha.

@ Dani... en .. heeft Jarno evengoed nog een beetje goed geslapen?

@ Monique, heerlijk dat jullie al bijna lekker klaar zijn met de verhuizing. Die van ons begint volgende week zondag. :)

@ Mamatje. Heb even geen tijd om de site te bekijken, want mijn vriendje begint alweer een beetje ongeduldig te worden.
    Maar ik denk maar zo baat het niet dan schaadt het ook niet.
    Iig veel plezier met de fotoshoot en laat je ons een mooie foto zien.

Nou ik ga er weer vandoor.
    Tot later meiden.

4. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Adriana Ik heb de Pisa en is geweldig! Ga hem nu denk ik verkopoen op marktplaats.

Ik heb een draagdoek (tricot slen) en een babybjorn.
    De laatste geniet absoluut mijn voorkeur. Makkelijker om te doen en veel minder last van rug/nekpijnen enzo.

Ik ben erg druk op tmoment dus hopelijk vanavond weer meer reactie.

5. parel1988

parel1988 Bekend lid

2 apr 2008
    524
    0
    0
    hoi dames,,

ik ben nog steeds niet ongi geworden..
    maar komt misschien ook omdat ik bv geef.
    had gelezen dat het dan 8 tot 16 weken kan duuren..

weet iemand..
    of je eerst ongi moet zijn geweest. voordat je weer zwanger kan raken?

6. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Hey dames!

@ Adriana ja tegen half 11 viel hij in slaap en normaal pak ik hem nog om 12 uur maar geen wekker gezet ik schrol wakker van em om half 2 daarna weer om half 7 en net om 10 uur.. dus op zich wel lekker!

Ik heb een tricot slen.. op zich wel fijn alleen gedoe met omdoen..

Maar ik hoor de visite binnen komen dus later meer!

Liefss

7. acissej

acissej Bekend lid

17 jun 2007
    674
    0
    0
    Bejaardenverzorgster
    Velsen
    @ mamatje
    Ik heb hem even snel bekeken. Ik moet je zeggen ik geloof er niet in maar zou het denk ik wel proberen als ze zo bleef huilen.
    Ik kan je niet echt advies geven want ken het ook totaal niet.
    Je kan het altijd een keer proberen.

Mijn collega had ook een huilende baby en heeft alles geprobeerd maar niks hielp. Alleen maar groter groeien dat hielp. Ze groeide erover heen. Maar dat is niet wat je wilt horen natuurlijk.
    Mijn collega zei wel dat haar dochter stil werd en ging slapen van begweging. Slaapt Tunc wel als je wandelt met hem? En als je dan terug komt blijft hij dan slapen?

Sterkte ermee en ik hoop dat de andere meiden je beter advies kunnen geven.

@Adriana ik wordt dit jaar 29. Maar als mensen vragen hoe oud ik ben zeg ik altijd 26. Die leeftijd blijft in mijn hoofd zitten zo raar.
    Ik voel me ook geen 28. Alleen als ik praat met meiden van 18 dan voel ik me bejaard.
    Ik spreek hun taal niet meer en snap hun intresses niet. Dacht dat ik redelijk op de hoogte was nou niet dus.

@ Monique
    Er zijn altijd noodplaatsen op kdv en vaak ook bij gastouders. Weet niet of je daar voor in aanmerking komt maar je kan het altijd proberen.

@ Dani
    Nee hoop niet dat er 2 lege zakjes overblijven. Als ik gekolfd heb dat zijn ze echt veel kleiner maar ook leger. Echt raar zijn ze dan hoop niet dat dat zo blijft.

Had allerlei leuke dingen gepland dit weekend maar helaas blijven maar binnen met onze zieke meid.
    Ze heeft het al iets beter gedaan. Vannacht 70 en vanochtend 90 en 100 cc.
    Dus het gaat al iets beter ze houdt het nu ook binnen maar is nog steeds onzettend verkouden en hoest nu ook af en toe.

8. parel1988

parel1988 Bekend lid

2 apr 2008
    524
    0
    0
    weet iemand..
    of je eerst ongi moet zijn geweest. voordat je weer zwanger kan raken?

9. Bellabella

Bellabella Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.082
    1
    0
    Gooi
    Leuke link: heb ik gejat van de januari mama's! ;)
    http://www.dumpert.nl/mediabase/380851/ ... _baby.html

Ik ga nu voor het eerst weer paardrijden: vriend past op met flesje, ben benieuwd!

@Parel: nee je hoeft niet eerst je menstruatie hebben gehad: je hebt eerst een rijpende eicel en als die niet bevrucht is dan word je ongesteld. Dus menstruatie volgt twee weken na de eisprong...

10. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    hey meiden,

hoe is het hier?

jessica: beterschap met de kleine hoor!

mamatje: ik geloof er ook niet in dus kan je niet helpen helaas.

bellabella: hoe was het paardrijden?

parel: je kunt inderdaad al zwanger raken voor je ongesteld bent geweest. Toevallig hoorde ik van een vrouw uit het dorp dat die na anderhalve maand alweer zwanger was :confused: moet je tooch niet aan denken.

all: wij hebben sinds gister een puckababy slaapzak. Nathan slaapt overdag altijd heel kort. steeds wakker en huilen. ook komt hij moeilijk in slaap. nu ligt hij sinds gister in het slaapzakje en tot nu toe gaat het echt super. Weet neit of het toeval is maar heb wel het idee dat hij er lekker in ligt.. '

fijn weekend verder

xxx

11. joss81

joss81 Fanatiek lid

18 mei 2007
    1.153
    0
    0
    zwolle
    Hoi meiden

even kort hoor!

@mamatje, gewoon lekker naar toe gaan! maakt toch niet uit wat anderen ervan vinden? wie weet helpt het geweldig!
    Ik heb wel onzettend met je te doen hoor.....lijkt me zo vreselijk als je kindje zo huilt. Veel plezier bij de fotoshoot, leuk idee!

@adriana, ik heb oo kde babybjorn en de tricotslen. babybjorn is makkelijker. Ik heb zelf de tricotslen maar 2 keer geprobeerd (heb m te leen van een vriendin) maar ik kan er niet zo goed mee overweg...nog niet genoeg geoefend denk ik.... er zijn mensen die zweren erbij...

@parel, antwoord is al duidelijk volgens mij... je kunt zwanger raken voor de 1e menstruatie.

Hier alles goed. Mijn kloof is dicht en Vince heeft al een paar keer weer aan de borst gedronken. Ik bouw het rustig op, wat de huid is nog teer. Hij kan die borst trouwens nog steeds niet zonder tepelhoedje pakken, helaas. Ik dacht dat dat nu wel zou gaan lukken, maar blijkbaar is de tepel gewoon te vlak?! :( Nou ja ben al lang blij dat die vieze kloof weg is!

Heb momenteel erg veel melk...hoe dat nu weer kan? Heb last van stuwing, bah. Kan ook niet teveel kolven natuurlijk want dan hiu ik het in stand.
    Hebben meer dames hier last van? Periodes wat meer en dan wat minder melk?

Hmm tis toch nog een lang verhaal geworden hahaha.

gister naar Jochem Meijer geweest, lachen joh :)

12. Dani84

Dani84 Niet meer actief

hey

@ parel, als je BV geeft kan het volgens de vk wel tot 12 maanden duren voor je weer ongi word.. en ja je kunt gewoon zwanger raken!

Anderhalve maand en dan alweer zwanger. nee moet ik niet aan denken pff.. maar ja sommige wel!

@ Joss.. Ik heb dat ook hoor perioden dat ik ineens weer heeel veel heb! meestal kolf ik t begin ff af dat de druk er af is.. en dan leg ik Jarno aan anders kan hij het echt niet aandrinken en dit bouw ik dan ook geleidelijk weer af, anders blijf je idd zitten met die productie..

@ Jessica Beterschap met de kleine! Zielig he om dr zo te zien!

@Ik ben 24 word in juli 25.. voel me nog lekker jong! haha Iedereen vind dat ik erg jong ben om al een kleintje te hebben.. maar als ik dit zo hoor hier.. dan valt dat reuze mee! haha m`n mannetje is ook al 31.. die is op z`n 30e papa geworden.. wou niet dat ons kindje later een oude papa had.. :oops:

@ Adriana ojee krijgt ie al een scheef hoofdje? Strax moet ie een helmpje. Goed in de gaten houden dus!

@ Ik pak Jarno ook niet meteen op als hij huilt. Kan wel aan het huiltje horen wat er is.. moe of krampjes., pijn of zeurderig.. en aan de hand daarvan handel ik..

@ mamatje je kunt altijd es kijken of het helpt idd baat het niet dan schaad het niet, zie dat wel de 3 R -ren hanteren! Das altijd goed..

Zo nou was weer ff een lang bericht! haha.. Ga nu nog ff wat in het huishouden doen.. vanavond alweer visite! En Jarno slaapt alweer zo heerlijk! Geweldig kind :D (zegt de trotse mama) :p

Liefsss

13. Bellabella

Bellabella Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.082
    1
    0
    Gooi
    @ Victoria: Isis had toch last van uitslag? Heeft ze dat nog steeds? Het gezichtje van T. zit nu namelijk echt helemaal onder: tiener acne is er niets bij! Ik had gelezen dat het komt door de hormonen, maar heb jij er iemand naar laten kijken? En smeer jij er iets op of juist niet?

14. Dani84

Dani84 Niet meer actief

@ bellabella dit is heel normaal volgens deCB arts.. en de wijkverpleegkundige.
    Jarno heeft soms ook pukkeltjes en ik smeer er balneum herbal creme op. Helpt heel goed hier.

Bah.. weet niet wat we moeten eten.. Manlief zegt kies jij maar en dan noem ik dingen zoals chinees en dan zegt ie bah nee.. :confused: :(
    word je toch niet goed van! haha

Liefss

15. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    dani: lastig hoor zo'n man ;) :) Ondertussen al een keuze kunnen maken?

16. acissej

acissej Bekend lid

17 jun 2007
    674
    0
    0
    Bejaardenverzorgster
    Velsen
    Lilly had ook steeds uitslag en nu was ik gisteren toch bij de ha en nu blijkt het dauwworm te zijn.
    Ze heeft dus eczeem.
    Zit ook in de familie maar hoopte dat ze het niet zou krijgen. Helaas.
    Hou dus de pukkels in de gaten als het niet minder wordt.

@ dani
    Lekker hoor mag je kiezen en dan nog overal nee op zeggen. Zeg dan niet kies jij maar.
    Doet mijn man ook met film kijken. Kies jij maar en als ik een romantische film wil kijken zegt hij ik ga wel naar boven. Ik mag dus wel kiezen als het maar een actiefilm is.

Ik werk in de ouderenzorg en kreeg steeds te horen toen ik zwanger was jeetje wat jong. Terwijl het vroeger gemiddeld rond de 20 was.
    Ze vonden allemaal dat ik eerst moest gaan genieten van het leven. Lief he.
    Ik kreeg ook zulke leuke tips mee. Zoals je man niet op de 2de plaats zetten maar op de 1ste want voor je het weet gaat hij weg.
    En niet te snel alles weer willen doen geniet van de kraamtijd want die komt niet meer terug en ga zo maar door.
    Moest zo lachen met een dementerende vrouw. We gingen eten dus ik zei eet smakelijk. Zei ze tegen me jij ook al zou ik niet zoveel eten want je bent wel erg dik.(was 30 weken zwanger) Vond dat zo grappig.

@ Bella
    Ik smeer op haar gezicht bepanthen.
    Volgens de ha is vet houden het belangrijkste en evt als het erger werd even in laten drogen met zink zalf.

17. Dani84

Dani84 Niet meer actief

We hebben lekker patat gehaald.. en wie kon de deur weer uit... moi :( Maar goed wel lekker gegeten haha

Liefss

18. victoria

victoria Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.131
    0
    0
    Bellabella: Isis heeft nog steeds pukkeltjes. Las dat babyacne vaak begint rond drie weken en duurt tot ze zes weken zijn. Aankomende vrijdag moet ik naar het CB, zal er dan ook naar vragen. Het ene moment is het erger dan het andere moment.
    Ik smeer er verder niets op.

Wij hebben chinees gehaald, ook geen zin om te koken...

19. victoria

victoria Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.131
    0
    0
    Jessica: heeft Lilly veel last van het eczeem? En had je zelf al een vermoeden en ging je speciaal daarvoor naar de ha of kwam je er bij toeval achter?

20. Bellabella

Bellabella Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.082
    1
    0
    Gooi
    @ Vcitoria en jessica: Dank voor de reactie, ik smeer er inderdaad ook bepanthen op. Ze heeft nu ook een ontstoken oogje dus ze ziet er echt niet uit! Zoooo zielig...Maandag moeten we naar het CB dus inderdaad een goede check: dan kunnen zij even kijken of het echt gewoon baby acne is.
    @ juffie: paardrijden was heerlijk: had alleen wel moeite met mijn evenwicht. Maar nu ik thuis zit krijg ik toch wat last van een beurs gevoel daar beneden... Wrs ook spierpijn morgen!

Ze was gister en vandaag een beetje uit haar hum: huilen en hangerig. Geen idee waarom.

Mijn vriend heeft weer subliem gekookt: zelf gemaakte hamburgers met gebakken ananas, champignons, uitjes, gebakken aardappelen, sla met gebakken pijnboompitjes etc etc.. :p Superrrrrrr lekkerrrrr!

Deel Deze Pagina