December 2008 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Peetje08, 9 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. victoria

victoria Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.131
    0
    0
    pinquin; wat vervelend die krampen. hopelijk gaat het snel beter. Isis slaapt in haar bedje niet langer dan een uur om vervolgens el weer in je armen of buikdrager in slaap te vallen. ik had dit met mijn zoontje ook, dus wel herkenbaar, maar ben weleens jaloers op die mensen die hun kind in bed leggen en zich pas drie uur later weer melden. lijkt jouw dochter ook in haar gedrag op je zoontje?

hier zes voedingen van 120/4, maar hebben nog een nachtvoeding. soms ook dagen van 7 voedingen, maar dan drinkt ze niet alles op.

2. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Nee Quinn was echt een slaper! Kon hem slapend uit en aankleden, verplaatsen noem maar op!
    Hij is nu nog steeds een slaper. Hij heeft een periode veel gehuild in zijn slaap maar eigenlijk nooit problemen gehad met inslapen enzo. Als we hem in bed leggen gaat hij slapen.

Gsiterenmiddag heeft ze wel weer opeens 3 uur liggen slapen trouwens maar vooral de avonden zijn moeilijk voor haar.

Zou zo maar een sprongetje van Isis kunnen zijn, maar ook de volle maan. Merk het altijd heel erg aan Quinn dat het volle maan is.

Hier rommelde mn meisje trouwens ook erg met dr voedingen. Dan weer 4 van 120 en 3 van 150. Vooral de laatste voeding liet ze veel staan waardoor ze snachts nog kwam en erg aan het rommelen was overdag met dr voedingen.
    Ben toen de een na laatste fles minder gaan geven waardoor ze dr laatste goed leegdronk en doorsliep! Toen zat ze opeens op 5.
    Gisteren voor het eerst dus 5 x 150.

3. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Hey dames!

Nou mag vanmiddag 15:40 even langs komen bij de doker.. jakkie :( Nou ja bij de bevalling lag je ook open en blood haha..
    Neem gewoon m`n ventje mee hoor.. kan toch wel?
    Moet ik hem wel net eerder voeden.. zit net op half 4... :( nou ja.. we zien wel..

@ pinguin.. vervelend die krampjes.. Jarno heeft ook een tijd krampjes gehad.. het is de ene dag wel en de andere dag niet.. Eergister wel heeft ie ook veel gepoept.. Gister zat ie de hele dag te persen! maar niet gepoept.. 1x weinig.. vanacht en vandaag ook nog niet. dus zal strax denk ik een beste broek zijn :p

@ Victoria kan een regeldagje zijn, maar ook idd een sprongetje afwachten dus.. Het sprongetje rekenen ze toch vanaf je uitgerekende datum? Dan zou Jarno afgelopen zaterdag 8 weken zijn en dus nu een sprongetje moeten hebben.. maar merk er gelukkig nog niks van!

@ Adriana dat vroeg ik omdat Jarno naar de gastouder gaat en die nog een meisje heeft wat ze naar school moet brengen.. en als Jarno dan slaapt wil ze hem laten liggen.. dus dan is ze een 15 min weg ongeveer.. Soms is haar man thuis maar t kan dus ook wel eens zijn dat hij alleen is.. ze wil dan een briefje in haar zak doen met adres en dat daar nog een kindje in bed ligt!
    Vind het altijd een eng idee.. maar doen er dus wel meer?

Jarno heeft vanacht voor t eerst in slaapzakje geslapen.. had een romper met lange mouw en pyamatje aan. onder dubbele deken met laken. 12 uur heb ik hem nog een keer wakker gemaakt voor voeding en toen zweete hij iets.. dus sokjes uit gedaan en de deken halverwege niet helemaal over hem heen.. Vanmorgen was hij niet zo heel warm.. maar getempt en 36.7, dus toch de deken maar eroverheen..

vanavond kraamvisite van m`n collega`s volle bak! Dus ga nu ff wassen en poetsen!

Fijne dag! liefss

4. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    @ Dani
    Voor de opvang van je kindje vind ik het persoonlijk echt niet kunnen dat ze hem voor een kwartiertje alleen in het huis laat.
    Maar dat is mijn mening. Ik zou dan liever op zoek gaan naar iets anders.
    Als je het zelf doet is het iets heel anders denk ik.
    Ik zou het zelf niet gauw doen,zeker niet op deze leeftijd maar dat is ook weer persoonlijk.

5. Moe

Moe Fanatiek lid

22 jan 2008
    1.319
    0
    0
    goeiemorgen dames

hier alles oke
    Rana zit op soms 6x150+5 maar ik merk sinds
    een paar dagen dat ze aan 5x150+5 genoeg heeft
    ze laat ook steeds 40 of 20 staan...
    ze ligt weer lekker te slapen dus ik was maar
    aan klussjes in huis begonnen...

Pinqiun dank je wel voor je pm ;)
    ik zou persoonlijk ook niet me kind alleen laten
    ik heb mijn wasmachine in de schuur benee staan
    en ik durf zelfs niet de was te gaan draaien
    als Rana alleen boven ligt...
    kan je nagaan :oops:

Jessica sterkte

vic: misschien heeft isis idd een regeldagje

Dani: ga je voor je aambei? naar de HA
    laat even weten als je er iets goeds voor krijgt
    hier issie gister weer open gegaan :( :cry:
    dat gevoel als je aan het drukken ben
    is net als de bevalling, dat der hoofdje bijna der uit kwam :( :oops: ECHT IK HUIL GEWOON OP DE WC!

Nou fijne dag dames
    groetjess

6. victoria

victoria Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.131
    0
    0
    Dani: ik zou het persoonlijk ook niet doen. Ik doe het nu, bij mijn zoontje, ook niet. Mijn vriend heeft het wel een keer gedaan. Toen ik dat hoorde, was ik echt boos. Ben veel te bang dat er bijvoorbeeld brand zou ontstaan in huis terwijl je weg bent. Ik weet dat het een minieme kans is, maar ja. Ik neem aan dat je bedoelt dat de gastouder een briefje in haar zak heeft voor stel dat haar onderweg iets gebeurd?
    een vriendin van mij had haar zoontje ook bij een gastouder die een kindje moest ophalen uit school. Zij nam haar zoontje dan mee in de kinderwagen. Is misschien onrustiger voor het kindje, maar dat is misschien ook een optie.

Pinguin: wat heerlijk dat je zoontje zo'n slaper is. Dat zal dan wel wennen zijn bij Anais. Mijn zoontje is een goede inslaper, maar een slechte doorslaper en altijd vroeg wakker (vanochtend zes uur...). En het lijkt erop dat zij dezelfde kant op gaat. Vanochtend wakker in bed gelegd en ze ging heerlijk slapen, maar ja, na een uurtje weer wakker. Gelukkig krijg ik dan wel één en al lachjes en geluidjes van haar, dus dat maakt het wel weer helemaal goed. Goede tip van de voedingen, want Isis heeft dat ook. Laat ook meestal een deel van de fles van 23.00 uur staan.

7. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Hey

M`n man heeft er helemaal geen moeite mee.. dus das ook lastig.. maar idd ik kan haar vragen of ze hem meeneemt in de kinderwagen. maar ze gaat geloof ik op de fiets.. Ik ga het nog wel wer even in de groep gooien..

Ja oem ik ga voor m`n aambei.. zat gister ook te huilen op de wc vandaar! Echt zo pijnlijk idd! net een 2e bavalling ;) ik laat weten als ik er iets voor krijg!

@ Victoria.. ja een briefje in dr zak voor als haar iets overkomt..

Zo ff gestofzogen en een wasje gedraaid.. eens kijken wat ik nu kan doen haha buiten is t ook geen weer! bah..
    Bij de kruitvat hebben ze leuke dingetjes ;) hihi
    Kreeg een berichtje dat m`n fotos gereed zijn en een dezer dagen word afgeleverd.. zullen ze er vandaag nog wel niet zijn toch?

Liefss

8. Nee hoor Dani, dat zou ik ook niet doen. Ik doe alleen even snel een rondje op de fiets. Ongeveer 6 a 7 minuutjes. Dan weet ik zeker dat hij slaapt. Ik zou het een ander nooit laten doen. Niet zo klein iig.

Succes bij de ha. Lijkt mij niet echt prettig idd. Ik heb wel moeite met naar de wc gaan en soms bloed het ook een beetje, maar heb geen aambeien volgens mij :-S

9. marleen4683

marleen4683 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.727
    0
    0
    Groepsleidster Knderopvang
    Friesland
    @ Dani, ik ben ook een tijdje gastouder geweest en moest dan idd ook 1 naar school brengen terwijl de andere op bed lag. Dit wilde ik liever niet, dus hebben we het zo gedaan dat ik dan de babyfoon en een sleutel bij hun buurvrouw bracht. Als ik dan weer thuis was dan haalde ik de babyfoon+sleutel wer bij de buurvrouw op.
    Misschien een tip?

10. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    hoi meiden,

jesssica: wat een naar nieuws zeg :(

Dani: succes bij de ha! Oh en zou het geen fijn idee vinden hoor als onze gastouder weg zou gaan als nathan ligt te slapen. Nu heeft onze gastouder alleen kindjes tot 4 jaar, dus hebben we dat probleem niet.

pinguin: naar he die krampjes. :( En beterschap met je man natuurlijk!

victoria: Isis maakt dan korte slaapjes in haar bedje.. Ook 's nachts of gaat het dan wel beter?

hier trouwens weer een heerlijke nacht gehad. kwart over 9 laatste voeding toen kwart over 4 toen kwart over 8.. super hoor.

11. Vis1978

Vis1978 Bekend lid

22 jan 2008
    509
    0
    0
    Alkmaar
    @Jessica: Sterkte meid.

Ik zou het ook niet prettig vinden als mijn oppas Jamie alleen thuis zou laten, al is het maar een paar minuten. Die tip van die babyfoon is wel een hele goeie!

Meiden met aambeien....sterkte. Ik heb gelukkig nog nooit een aambei gehad (effe afkloppen...), maar wel eens een klein scheurtje, en dat vond ik al vreselijk pijnlijk.

Ik heb nu ook 1x sex gehad, was ook even gekloot in het begin en kreeg ook een beetje het idee van "de eerste keer" :). Gelukkig zijn we het nog niet verleerd :) :oops:

Zometeen naar het CB voor de 1e prikjes, spannend hoor. Ik wordt al erg nerveus als ik zelf een prik moet, dus jullie kunnen je vast voorstellen hoe ik het vind dat Jamie nu moet. Gelukkig gaat Dennis ook mee...ik hoop dat ik het droog houd. Ik ben ook erg benieuwd hoe ze gegroeid is.

Nou, 'k ga d'r eventjes wakker maken, want anders loopt ons schema in de war.

Grtjs,
    Hanneke

12. @ Vis, succes met de prikjes.

13. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    hanneke: succes met de prikken :(

Nathan poepte net het hele badje onder :confused: Hij was de hele ochtend al aan het persen en het warme water stimuleerde blijkbaar :)

14. Moe

Moe Fanatiek lid

22 jan 2008
    1.319
    0
    0
    Hanneke succes

Jessica: was jij degene die zo lekte van de borsten?
    ik heb nog van die borstschelpen
    die je tepels laten luchten en die vangen het melk
    ook op..Zo gaat er niks verloren en kan je gewoon
    je kleren aanhouden...
    ik hoor het wel als je intresse hebt..
    ik heb ze helaas nooit kunnen gebruiken
    omdat ik niet zoveel productie had...

15. Vis1978

Vis1978 Bekend lid

22 jan 2008
    509
    0
    0
    Alkmaar

Yorick en Peetje (8 okt, 1874 gram); 4160 gram, 54 cm, maatje 56 (28 jan 09)
    Michaël en Pebbles23 (15 nov, 2920 gram); 4900 gram, 57 cm, maatje 62 (15 jan 09)
    Tunc en Mamatje (16 nov, 2560 gram);
    Larkin en Smallgirl77 (19 nov, 3745 gram);5455 gram, 57 cm, maatje 62/68 (12 jan 09)
    Famke en Monique4 (26 nov, 3105 gram);4590 gram, 55 cm, maatje 50/56 (19 jan 09)
    Tristan en Miepje21 (26 nov, 3550 gram); 4100 gram, 53 cm, maatje 56 (23 dec.)
    Max en Sawi (28 nov, 2660 gram);
    Jara en Marleen4683 (30 nov, 2800 gram); 4480 gram, 54 cm, maatje 56 (21 jan 09)
    Diego en Dimmel (2 dec, 4070 gram); 5150 gram, 57.6 cm, maatje 62 (5 feb 09)
    Revi en Ranjeewha18 (4 dec, 3140 gram); 5230 gram, 57 cm, maatje 62 (3 feb 09)
    Jamie en Vis1978 (5 dec, 4410 gram); 6230 gram, 60,5 cm, maatje 62 (9 feb 09)
    kyana en Mama05 (6 dec, 3510 gram); 4475 gram, 54 cm, maatje 56 (9 jan 09)
    Kian en Marije (8 dec, 3525 gram); 5400 gram, 60 cm, maatje 56/62 (2 feb 09)
    Anaïs Juliette en pinguin72 (9 dec, 5120 gram); 5490 gram, 58 cm, maatje 56/62 (27 jan 09)
    Linde en Manny82 (9 dec, ? gram);
    Lilly Barissa en acissej (10 dec, 4300 gram);5205 gram, 57 cm, maat 56 (29 jan 09)
    Merel en Mama2be (10 dec, 4300 gram); 4480 gram, ? cm, maatje ? (30 dec 09)
    Nena en Lola (18 dec, 4060 gram); 4820 gram, 57 cm, maatje 56/62 (22 jan 09)
    Ruwayda en Parel1988 (13 dec, 2915 gram); 4750 gram, 57 cm, maatje 56 (5 feb 09)
    Djayden en Leonie1986 (14 dec, 3330 gram);
    Alexander en AdrianaM (15 dec, 3320 gram); 4360 gram, 54.5 cm, maatje 50/56 (12 jan 09)
    Roy en MamaVanRoy (15 dec, ? gram);
    Hayley en kimkivits (? dec, 3970 gram);4400 gram, ? cm, maat 50/56 (9 jan 09)
    Ph. en Kiki80 (19 dec, 2900 gram); 3600 gram, 52 cm, maatje 56 (12 jan 09)
    Jordan en bianc (20 dec, 3060 gram); 3625 gram, 52.5 cm, maatje 50 (20 Jan 09)
    Jarno en Dani84 (12 dec, 3510 gram); 56 cm, maatje 56 (20 jan 09, 4220gram)
    Vince en Joss81 (21 dec, 4240 gram)5010 gram, 57 cm, maatje 62 (20 jan 09)
    Joe en Aussie (23 dec, 4110 gram); 4740 gram, .. cm, maatje 50/56 (20 jan 09)
    Sylvio en Tinker (25 dec, 3820 gram);3920 gram, 52 cm, maatje 50/56 (22 jan 09)
    Luca en Nataly (26 Dec, .... gram);.... gram, .. cm, maatje .. (.. jan 09)
    Rana. en OemMujahid (27 dec, 3690 gram); 4500 gram, 54 cm, maatje 50/56 (29 jan 09)
    Sterre en Marijke 84 (27 dec, ? gram);
    Jill en Mootjen (28 dec, ? gram);3230 gram, 50 cm, maatje 50 (5 jan)
    Selena en Rowenavb (30 dec, ? gram);
    Nathan David en Juffie (5 jan, 3020 gram);3985 gram, 53 cm, maatje 50/56 (9 feb 09)
    Isis en Victoria (6 jan, 3905 gram);4000 gram, .. cm, maatje 50/56 (20 jan 09)
    T. en Bellabella (7 jan, .... gram);4300 gram, .. cm, maatje 50/56 (2 feb 09)

20 meisjes & 17 jongens

agenda

februari
    06: Rana en OemMujahid Kinderarts
    10: Lilly en Jessica CB (1e prikjes)
    10: Kyana en Mama05 CB (1e prikjes)
    10: Sharon en Larkin CB (2e prikjes)
    10: Jamie en Vis CB (1e prikjes)
    12: Anaïs Juliette en pinguin72 CB
    13: Isis en Victoria CB
    16: Kian en Marije CB 1e prikjes
    17: Jordan en Bianc CB (1e prikjes)
    18: Joe en Aussie CB (1e prikjes)
    19: Alexander en Adriana CB (1e prikjes)
    25: Yorick en Peetje CB (3e prikjes)
    25: Sylvio en Tinker CB (1e prikjes)

maart
    02: Rana en OemMujahid CB (1e prikjes)
    03: Famke en Monique CB (2e prikjes)
    03: Diego en Dimmel CB (2e prikjes)
    03: Kian en Marije Kinderarts
    04: Isis en Victoria CB (1e prikjes)
    06: Jarno en Danielle CB (2e prikjes)
    11: Ruwayda en Parel CB (2e prikjes)
    16: Jamie en Vis1978 CB (2e prikjes)

April
    06: Jarno en Danielle CB (2e prikjes)

Voor de meiden die wat willen veranderen in de lijst.
    Je klikt op Quote bij de gene die als laatste iets heeft aangepast op de lijst.
    Dan haal je begin van de tekst

16. Vis1978

Vis1978 Bekend lid

22 jan 2008
    509
    0
    0
    Alkmaar
    Jamie was weer goed gegroeid. Bij de prikjes zette ze het even op een krijsen, maar ze was ook wel erg moe, dus dat hielp ook niet mee. Nu ligt ze in bed, maar is ze een beetje uit haar hum, dus ik ga haar maar lekker pakken. Gaan we lekker met zijn 2-tjes op de bank tv kijken.

Grtjs!

17. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Zo Jamie is goed gegroeid Vis!

Wat een prachtige muurschildering heb je trouwens!
    HEb je die zelf gemaakt?

18. Dani84

Dani84 Niet meer actief

hey dames!

@ OEM Ik heb dus idd een aambei maar m`n anus is ook een stuk uitgescheurd door t persen :oops: :oops:
    Ik heb een andere pijnstillende zalf gekregen die moet ik voor t poepen aanbrengen (sorry hoor dames) voor de rest mag ik sudocreme gebruiken want dat verzacht en hersteld snel!

Ik weet nog niet hoe de zalf heet want was net bij de apotheek en zo`n doos (die volgens mij niet wist hoe de pc werkte) gaf aan dat er nog geen mail binnen was dus ik moest strax of morgen maar weer komen :( ff m`n man uit werk langssturen..

Verder moet ik pruimen en fruit MET schil eten om de ontlasting soepel te houden veel vezels en de lactulose.. Dit moet ik een week doen.. is het niet minder moet ik bellen.. ze zei nog elke keer als je perst word de aambei groter.. tis als ware een spatader die elke keer bij persen opzet en groter word..

Hoop dat je hier wat aan hebt!

@ Vis..aah gossie die prikjes.. lekker verwennen ;)

verloskundige belde ook nog.. moet vrijdag naar zieknhuis omdat ik nog steeds vloei.. jakkie

Liefss

19. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    dani: Hopen dat de zalf snel helpt! en ook nog naar het ziekenhuis :( Vloei je nog erg dan? Ik heb nog steeds bruine afscheiding.. weet niet of dat nog echt vloeien is eigenlijk. moet volgende week naar de vk dus dan vraag ik het wel..

All: volgens mij heeft nathan een regeldagje ofzo. huilt veel en wil steeds drinken. :( Is wel moe want valt steeds in slaap tijdens het drinken.. Hoop dat het neit te lang duurt want het ging net zo goed met slapen enzo..

20. Vis1978

Vis1978 Bekend lid

22 jan 2008
    509
    0
    0
    Alkmaar
    Ja, 't is een lekker buffeltje, maar ze toont eigenlijk niet heel zwaar.

Die muurschildering heeft iemand uit Haarlem gemaakt, die heb ik gevonden via internet. Ze heeft ook een website, voor als je/jullie nieuwsgierig bent/zijn....www.dianamuurschilderingen.nl.

@Dani: jakkes, klinkt heel vervelend allemaal. Ik heb die zalf die je moet smeren volgens mij ook een keer gehad, had toen ook een scheurtje. Is dat verdovende zalf? Helpt op zich best wel, ik moest het toen 5x per dag smeren en voelde toen echt niets meer als ik naar de wc moest. Ideaal dus! Hoop voor je dat het snel helpt en dat het dan ook snel geneest.

Ik had Jamie even lekker bij mij genomen en om half 5 heeft ze een fles gekregen...nu ligt ze weer te slapen. Ik hoop dat ze lekker doorslaapt tot een uur of 8, dat kan ze wel gebruiken.
    Kreeg nog bijna een bekeuring trouwens bij het CB. Had de auto op de stoep gezet, want er was geen parkeerplaats (dichtbij) en het was zo'n rotweer dat ik het risico even nam. Toen we weer naar buiten kwamen, stonden er 2 agenten bij mijn auto.....gelukkig kwam ik eraf met een waarschuwing :) .

Nou...zometeen maar even koken. Vanavond zijn het spruitjes met gekookte piepers en een tartaartje.

Deel Deze Pagina