December 2008 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Peetje08, 9 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ranjeewha18

Ranjeewha18 Niet meer actief

Adriana ( mooie echte naam trouwens, mooie schrijf manier!)
    Ik ga er even aan werken!
    ik morgen gooi hem jou kant op! Want Sam en Revi hebben me helemaal uit geput !

kus

2. Vis1978

Vis1978 Bekend lid

22 jan 2008
    509
    0
    0
    Alkmaar
    @Jessica: wat fijn dat er geen uitzaaiingen zijn gevonden, dat moet al een hele opluchting zijn geweest. Ik zal met de dames meeduimen.

@Pinguin: lekkere nacht zeg! En dan maar hopen dat dat vanaf nu elke nacht zo gaat :).

@Nataly: bij Jamie heb ik het doorslapen niet gestuurd. Ze is gewoon steeds een beetje langer gaan slapen. In het begin kreeg ze om 23 uur de fles en dan kwam ze vaak ook tussen 3 en 4 uur, dat werd 5 uur en nu komt ze vaak tussen 6 en 7 uur en soms kan ik dan gewoon haar speen geven en nog eventjes rekken tot een uur of 8, maar dat doe ik niet vaak.

Hier weer een lekker dagje gehad. Jamie ging vandaag weer een ochtendje naar het KDV, papa ging haar dit keer wegbrengen, dus ik ging er om tien over 7 vanmorgen uit (toen ging zijn wekker). Lekker gekletst en geknuffeld met Jamie en eventjes gewassen. En ik maar denken....waarom staat Dennis nou niet op....was ie vergeten dat ze naar het KDV zou gaan :). Dus toen is hij er meteen uitgegaan en heb ik Jamie de fles gegeven. Toen ze samen weg waren kon ik heerlijk rustig aan ontbijten en koffie drinken, voordat ik naar de huisarts moest.
    Ik heb met de arts over anticonceptie gesproken en denk dat ik toch maar weer aan de pil ga. Wilde eerst misschien een spiraaltje, maar die zijn in principe voor 5 jaar en ik weet nu al zeker dat wij eerder voor een 2e willen gaan. Ook heb ik een overbelaste schouder, dus die moet ik in de gaten houden. Als het erger wordt, gaat ze me doorverwijzen naar een oefentherapeut.

Vanmiddag lekker koffie gedronken bij mijn schoonzusje en nichtje van 4 maanden. Dat is ook zo'n schatje. Leuke foto's van haar en Jamie gemaakt, die gaan nog heel wat af keten als ze ouder zijn :).

Morgen is de laatste dag van mijn bevallingsverlof, maandag moet ik weer aan het werk. Gelukkig maar voor 3 dagen in de week, dat vindt ik echt zat! Ik zie er steeds minder tegenop...nog steeds zou ik volmondig ja zeggen als ze me nog 2 maanden betaald verlof zouden geven, maar dat zit er nou eenmaal niet in...Heb ook wel weer zin om mijn collega's te zien. Nog maar extra goed genieten van het weekend!

Heb vanmiddag mijn valentijnscadeautje voor Dennis opgehaald. Ik heb een naambordje met huisnummer voor bij onze voordeur laten maken met onze namen erop. Ben benieuwd hoe hij het zal vinden.

Fijne avond allemaal!

Hanneke

3. victoria

victoria Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.131
    0
    0
    Nataly: ik ben ook benieuwd of Isis vanzelf gaat doorslapen. Mijn zoontje heeft tot wel zes maanden een nachtvoeding gehad. Toen zijn wij er mee gestopt, omdat het gewoon gewenning was geworden. Hoop dat het dit keer toch anders gaat. De afgelopen nachten heeft ze steeds van 23.oo tot 4.00 geslapen, dus het lijkt de goede kant op te gaan.

Vis: leuk idee voor valentijnsdag. Ik denk dat ik het idee van je ga overnemen. Wij hebben nog steeds geen naambordje en we wonen in dit huis alweer bijna drie jaar.

Morgen hebben wij ons eerste bezoek aan het consultatiebureau. Ben heel benieuwd hoeveel Isis weegt en hoe lang zij is.

4. Aussie73

Aussie73 Actief lid

15 jan 2008
    494
    0
    0
    Hoorn
    Na gisteren weer de HELE dag een wakkere Joey is hij om 8 uur wakker (!) in bed gelegd en bijna direct (zonder te huilen want hij huilt eigenlijk nooit) in slaap gevallen tot 1 uur ! Toen tot 430 en toen zelfs nog tot 7 uur! Hij ligt nu naast me te brabbellen! Wat een feest, ik lijk wel uitgerust!
    Hij is nog nooit na 4 uur 's-nachts blijven slapen meestal is dat de eerste wakkere ruk van 0400 tot 10 a 11 uur ! Het gekke is dat we niets anders hebben gedaan met zijn slaapritueel maar blijkbaar doen sommige babies het gewoon zelf regelen ?!?!
    Ik hoop niet dat ik te vroeg juich en dat het een eenmalige aanbieding (hi hi hi) was maar dat het tij gekeerd is!
    Fijne dag allemaal!
    x Aussie

5. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    Wat fijn Aussie!

hier ook een behoorlijk fijne nacht weer. Nathan gaat weer de goede kant op denk ik. Gisteren kwam er behoorlijk wat snot uit zijn neusje en dat lucht vast op.
    Kwart over 9 laatste voeding, toen half 4 en nu slaapt hij nog. Weer de gewone tijden eigenlijk.. Dus dat is wel fijn!

Zal me nu zelf even aankleden enzo dan ben ik daar vast klaar mee als Nathan komt want dat zal wel niet heel lang meer duren verwacht ik..

Fijne dag!

xxx

6. Lisje86

Lisje86 Fanatiek lid

26 jan 2007
    3.504
    0
    0
    mama!!
    jippie over 10 daagjes gaan we lekker midweekje weg onze eerste vakantie samen :D ....
    Het wordt steeds vroeger met diego...hij ligt nu al wakker in zijn bedje maar huilt niet...hoor hem brabbelen haha! Hij is dan wel gisteravond om kwart na 8 in slaap gevallen tot nu is toch weer 12uurtjes...Begint nu echt een ritme in te komen.

@vis mijn bevallingsverlof verloopt ook na vandaag erg toch he! alleen ik moet nu gaan solliciteren

@marijee ik had je foto's op je hyves aan me ouders laten zien van kian en ze vonden het beide een schatje ;)

7. Marijee

Marijee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.295
    0
    0
    goede morgen meiden..

@Dimmel.. lief van je ouders.. dank je wel :D
    het is indd ook echt een schatje ;)
    en wat heeft diego lang geslapen :confused:
    dee kian dat maar eens haha :p komt vanzelf wel ;)

@aussie.. wat lekker dat hij eindelijke eens een goede nacht heeft gahad.. dat is ook heerlijk voor mama ;)

hier ook wel een goede nacht. van 12 uur tot half 8. maar wel gister avond 3 uur lang liggen krijzen van de pijn van ze tandjes.. 1tje breekt bijna door dus dat doet hem behoorlijk wat pijn.
    nu ligt meneer te slapen in de box.. dat was niet de bedoeling want hij moet zo nog even wat eten ( klein beetje) en daarna ga ik voor het eerst met de bus en trein een stuk reizen met hem.
    ga op kraamvisite bij een goede vriendin die is eergister bevallen van een dochtertje :D
    ben benieuwt hoe het is als ik der vast heb. zal wel even wennen zijn indien kian alweer zo hard is gegroeit!

Fijne dag meiden.

Liefs xx

8. victoria

victoria Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.131
    0
    0
    Hier een ellendige nacht.

Isis kwam al om twee uur. Geporbeerd haar een speen te geven, maar dat lukte niet, dus toch uiteindelijk het flesje. Lag ik om drie uur weer in mijn bed, begon mijn zoontje om vijf uur te huilen :( En die wilde dus echt niet meer slapen en vervolgens om zes uur kwam Isis weer. Eigenlijk doet Isis het helemaal niet slecht, maar die gebroken nachten in combinatie met een zoontje die om vijf of zes uur wakker wordt, vind ik echt killing. Het ritme van Isis ligt vandaag wel weer helemaal overhoop, maar ze is wel weer super vrolijk.

Voor iedereen die een goede nacht heeft gehad, vooral Aussie, heerlijk. Ik hoop dat ik me snel bij jullie kan voegen.

9. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    marije: veel plezier op kraamvisite. Kun je inderdaad goed zien hoe groot Kian alweer wordt!

Dimmel: lekker hoor een midweekje weg..

Victoria: vervelend zeg zo'n slechte nacht. Was ook blij dat Nathan vannacht maar 1 keer kwam. Scheelt toch.. Is toch zwaarder twee kleintjes natuurlijk. Kun je ;s middags nog wel even gaan liggen of slapen ze niet op dezelfde tijden?

All: slapen jullie na de voeding 's nachts meteen weer? Ik heb sinds een paar dagen dat ik echt nog een tijd wakker lig. Heel vervelend, ben super moe maar slapen lukt gewoon niet :( Had ik de eerste weken helemaal geen last van..

10. joss81

joss81 Fanatiek lid

18 mei 2007
    1.153
    0
    0
    zwolle
    Hallo!

@juffie, ik herken het wakker liggen ook, heb er sind seen weekje ook last van...heel irri vooral omdat je wel supermoe bent. Ben dan al weer aan het bedenken hoe mn dag eruit gaat zien enzo...

@dimmel, sjeeeee zolang slapen :confused: wel erg fijn

Weten jullie eigenlijk hoe lang die kleintjes (met BV) door mogen slapen? Niet dat Vince langer dan 7 uur redt hoor....haha
    Ben gewoon benieuwd..
    En mag er eigenlijk vaker op een dag meer dan 4 uur tussen zitten?

Hier laatste voeding om 22.30 en toen kwam hij om 5.00 weer....6,5 uur dus. Wel netjes maar zou mooier zijn als hij het tot 6.30 vol zou houden...tja nog even geduld denk ik.
    Vince was gisteren na 18 uur wakker tot 23 uur, en wilde steeds vermaakt worden. Als ik hem in bed of in de box legde dan begon hij weer te huilen....Hopelijk gaat het er vandaag rustiger aan toe.
    Hij slaapt overigens wel de hele ochtend ook altijd hoor! Meestal tot 12 uur, soms zelfs 13 uur :)

Ga zo maar eens douchen :oops:

11. Moe

Moe Fanatiek lid

22 jan 2008
    1.319
    0
    0
    goeiemorgen

Aussie: SUPPER! op een gegeven moment
    weten die kleintjes hun eigen ritme te pakken..

hier nog steeds de aambei die maar niet weg wil
    VERSCHRIKKELIJK!
    inmiddels veranderd van huisarts denk dat ik volgende week even ga voor kennismaking.

vandaag felicitas dame op bezoek gehad
    toen ze zag dat ik niet te paaien was voor dat
    BELACHELIJK DURE SPUL racde ze door de boekjes
    en aanbiedingen en ging ze weg...
    naja zo kan het ook he :D

hoelang doen jullie kids over de fles?
    Rana die doet er MAX 7min over
    met fles van 160cc
    is dat niet een beetje snel allemaal?
    ze deed er eerst 1uur over maar toen kwam ik
    erachter dat die speen (nr2) te klein was voor
    de JHBPM.
    Nu heb ik een 3standen speen gehaald
    en dan drinkt ze hem op stand 1 dus echt na 5min leeg. maar ze knoeit ook behoorlijk
    ze heeft enorme zuigkracht dus dan druipt het helemaal langs der wangen...
    iemand tips?

Mijn man is overmorgen jarig, nu heb ik een foto
    van Rana gemaakt met een slab van I LOVE PAPA
    die heb ik op een Hema taart laten drukken
    we morgen hem morgen op gaan halen..
    Dat gaat hij echt geweldig vinden :D

12. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Dames, sorry dat ik niet actief mee doe.
    Ik zou niet weten waar ik de tijd en energie vandaan moet halen. Ph doet het echt super, maar mijn zoontje heeft het er een beetje moeilijk mee, veel ziek en mijn man is veel, heel veel van huis. Mijn energielevel is dan ook erg onder pijl. Gelukkig over een maandje een weekje Hof van Saksen, even bijtanken.

Ph. slaapt nu vaak wel van 23.30 tot 5.30, dus dat is super. Helaas lacht ze nog niet echt. En al helemaal niet naar mij. Wel heeft ze hele verhalen, klinkt erg gezellig. De borstvoeding loopt super en mevrouw begint echt een dikke baby te worden. Maandag naar het CB, ik ben benieuwd.

Ik lees wel mee, maar het reageren schiet er nog even bij in, sorry.

13. Ranjeewha18

Ranjeewha18 Niet meer actief

kiki, ik snap jou gevoel mijn energielevel s ook bendenpeil hoor ;)
    fijn dat het met je bv goed loopt! Revi lachde ook pas heel laat hoor ;) Jou glimlach van PH zal snel komen!
    dikke knuffel van ons

14. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Hey

Hier ook wel een lekker nachtje. Jarno had om 9 uur gedronken toen lekker naar bed. Meneer sliep tegen 10 uur 12 uur wou ik hem wakker maken voor voeding, maar hij was niet wakker te krijgen.. heb schone luier gedaan en hij sliep zo door. wel aangelegd en hij heeft een paar dlokjes gedronken.. de rest heb ik maar gekolft.. hij heeft dus gewoon doorgeslapen tot vanmorgen 7 uur! :D alleen t gekke is.. dat ik steeds wakker ben..

@ juffie ik slaap ook niet meteen weer hoor!

@ all. vanmorgen bij de gyn geweest inwendig gekeken. is allemaal goed hoef niet gecurreteerd oid te worden klein stolseltje nog in baarmoeder maar dan komt met menstruatie er wel uit zegt ie.. Omdat ik volledige BV geef zijn de wandjes vsn de bm heel dun.. en kan het blijven bloeden (heb ik weer).. als het over een paar weken nog zo is.. moet ik met de dokter overleggen over een pil oid.. dat ik weer hormonen krijg.. dat moet het bloeden stoppen.. we zien dus wel..

Nou ga weer ff verder met foto`s plakken!

Liefss

15. parel1988

parel1988 Bekend lid

2 apr 2008
    524
    0
    0
    hoi hoi dames.

hier ook een goede nacht gehad. de hele week eigenlijk al..
    ze gaat om 9 a 10 uur slapen en slaapt dan door tot 6 a 7 uur..
    dat is heel erg fijn.. alleen moet ik toch in de nacht opstaan om te kolven.
    dat vind ik wel wat minder.. slaapt de kleine eindelijk door moet ik alsnog opstaan :x

deze maand wordt ik 21... voel me nog zooooooo jong \:D/

16. Bellabella

Bellabella Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.082
    1
    0
    Gooi
    @ Joss, Parel en Dani: Ik heb begrepen dat je als je BV geeft en de baby is jonger dan 3 maanden, je niet langer dan 8 uur tussen de voedingen mag laten zitten! Je moet dan echt de wekker zetten en ze wakker maken: anders daalt hun bloedsuikerspiegel te erg en kunnen ze hersenbeschadiging oplopen. Had ik van de arts gehoord op het consultatie bureau. Ik zou dus niet zo lang laten zitten tussen de voedingen s'nachts...

@ victoria: balen dat je zo'n rotnachts hebt gehad: het is ook niet niks, 2 kleine kinderen, petje af!

@ Oem: wat een super leuk cadeau heb je bedacht!
    @ Juffie: ik heb ook moeite om na de voeding te gaan slapen, ook omdat ik bang ben dat ze de voeding er weer gedeeltelijk uit spuugt en dan in een nat bedje ligt, dus blijf ik altijd een tijdje luisteren en voelen. Duurt dan echt even voordat ik weer in slaap kan vallen!

De huid van T. wordt volgens mij nu i-e-t-j-e-s beter... haar voorhoofd is al zo goed als pukkelvrij, alleen de wangen en nek nu nog. Het lijkt wel of het van boven naar onderen trekt.
    Ze geeft sinds gisteren steeds kleine beetjes op, ook best lang nog na de voeding: na uur of anderhalf uur kan ze er zo weer wat uit gooien, weten jullie misschien waarom ze dit opeens doet?

17. Nataly

Nataly Actief lid

4 jul 2006
    409
    0
    0
    Hengelo (ov)
    Tot mijn verbazing heeft Luca vannacht ook goed geslapen van 22.30 uur tot en met 04.30, 6 uren, en ik maar denken dat hij vastgeroest zit in zijn ritme van 22.30, 03.00, 07.00 uur. Hopelijk slaapt hij vannacht ook zo goed want het is vannacht tijd dat papa er uit moet en ik kan blijven liggen. Al moet ik mijn vriend altijd wakker maken als Luca huilt want hij hoort hem niet :cry: :cry: :cry:

Ik heb alleen een slechte nacht gehad. Was gisteren naar een hele goede vriendin die een dochtertje heeft van 8 maanden (ze wonen een uur rijden van ons vandaan) die slechthorend is. Daar zijn ze met de gehoortest achter gekomen. Er was dus iemand die het een en ander kwam uitleggen over de gevolgen. Ze is dus zo slechthorend dat ze, en wij dus ook, gebarentaal moeten gaan leren. We hebben ook op een cd gehoord wat zij dus hoort en dat is dus bijna niets. Ik was om 23.45 uur thuis en heb daar vannacht best wel wakker van gelegen. Heftig hoor, moet er niet aan denken dat ik dit met Luca zou meemaken. Maar goed....ik ga haar maar heel goed steunen in deze moeilijke tijd.

Vanmorgen babymassage gehad, als je een slapende baby wilt hebben na die massage dan moet dit gaan doen, hij was niet meer wakker te krijgen :) :) :) :)

Veel liefs
    Nataly

18. Vis1978

Vis1978 Bekend lid

22 jan 2008
    509
    0
    0
    Alkmaar
    Hoi dames,

@Nataly: zie je wel dat ie het kan :). Lekker hoor dat Luca zo goed heeft geslapen.
    Idd heel heftig zeg, moet er zelf ook niet aan denken dat dit met Jamie zou gebeuren.

@Juffie: Ik had dat ook ineens. Dat ik dan zelf wakker lag en het duurde dan ook echt 1 - 1,5 uur voordat ik weer sliep. Wat het natuurlijk nog moeilijker maakt is dat je alvast de planning voor de dag in je hoofd door gaat nemen.
    Ik heb op zwangerschapsgym een goede ontspanningsoefening gehad en die helpt eigenlijk wel heel goed. Heb jij dit niet gehad of heb je geen zw.gym gevolgd?

Leuk trouwens ook zo'n verjaardagstaart, weet even niet meer wie het nou schreef....was jij dat Oem?

Hier ook wel een goede nacht gehad. Ik ging haar gisteravond om 11 uur wakker maken voor een voeding, nou ... dat kostte toch een moeite. Uiteindelijk had ik haar om half 12 wakker en heeft ze nog best goed gegeten, dacht nl. dat ze daar dan ook wel te moe voor zou zijn. Tegen de tijd dat ze weer naar bed ging, was ze natuurlijk harstikke wakker en vrolijk aan het brabbelen en lachen. Gelukkig ging ze wel evengoed vrij snel weer slapen en om 6 uur vanochtend hoorde ik haar weer.

Ben zelf een beetje verkouden aan het worden, heb een dikke keel. Ik hoop toch niet dat ik ziek wordt...zal je net zien, moet ik maandag werken, voel ik me niet lekker. Na ja, dan maar verkouden achter mijn bureau.

Zo nog even het valentijnskadootje inpakken en dan lekker op de bank hangen. De boodschappen zijn weer binnen en de was is weer gedaan, dus ik vind dat ik nu wel weer genoeg heb gedaan :).

Grtjs,
    Hanneke

19. Lisje86

Lisje86 Fanatiek lid

26 jan 2007
    3.504
    0
    0
    mama!!
    hey meiden ff een trotse mama,

diego lachte nooit in de foto telkens als hij lachte en ik duwde dan was het weg maar vandaag heb ik zolang met hem gespeeld dat hij wel moest en kijk het resultaat
    ff wat lach foto's van diego :D

Nu lach ik echt naar je mama! :D

en ik was met hem aan het spelen en had een speeltje boven hem en hij pakte het vast egt zo leuk....kreeg er gewoon tranen van in me ogen

20. Nataly

Nataly Actief lid

4 jul 2006
    409
    0
    0
    Hengelo (ov)
    Ik heb net ook een hele tijd met een fototoestel en een camera boven Luca gehangen om een foto of filmpje te maken waarop hij lacht, helaas!

Hij lacht wel als ik geen camera bij de hand heb, dan ren ik naar boven om de camera te pakken en vervolgens lacht hij niet meer :( :( :( zul je altijd zien! Wel grappig hoor.

Veel liefs
    Nataly

Deel Deze Pagina