December 2008 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Peetje08, 9 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bellabella

Bellabella Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.082
    1
    0
    Gooi
    @ oem: gadver, een steentje? Wat raar!
    @ mama05: wat een mooie foto's! Super lief
    @ flesjes: ik heb gewoon die van avent en die doen het tot nu toe prima maar ik moet eerlijk zeggen dat ze er pas 4 keer uit gedronken heeft... :oops:
    @ 9 maandenbeurs: wat is daar precies te zien? Allemaal babyspullen en kinderkamers ofzoiets? Denk niet dat ik ga, maar voor degene die wel gaan, veel plezier! Is natuurlijk een leuk dagje uit met vriendin/zus/moeder/vriend!
    @ berg en exceem: gelukkig heeft T. dat (nog) niet. Ze zit dus wel nog onder de pukkels, ben benieuwd of dat binnenkort eindelijk weg is.

Mijn schoonzusje is net zwanger: eergister heeft ze de eerste echo gehad en alles was goed, dus super! Alleen is ze gisteren haar baan kwijt geraakt. Zielig he? Per 1 mei... dus dat wordt moeilijk nu in deze tijd en zwanger. Ze hebben ook net een nieuw huis, dus de hypotheek is dan ook wel erg hoog om met 1 loon te betalen.

Ik doe sinds kort boodschappen, 1 keer per week, bij Albert.nl. Gaat echt super! Heerlijk niet meer naar de winkel. Ik ben net ook gebeld of alles naar wens was en of ik vragen of suggesties had. Best wel netjes. :D

Mijn borst gaat gelukkig al wat beter! Was denk ik net op tijd, nog geen hoge koorts gehad gelukkig, alleen wat verhoging.

Ben nu 'Wie is de chef' aan het kijken en ik kan die vrouw die er nu bij zit echt NIET uitstaan! :evil: Wat een naar mens! Bah, bah, bah!

Vannacht was ik weer eens een domme muts: Ik werd om half 3 wakker en was bang dat T. het te warm of te koud had, dus ging ik voelen in haar nekje, net iets te wild dus werd ze wakker.. :( Heb nog geprobeerd voeding wat uit te stellen mbv speentje maar ze bleef eigenlijk pruttelen dus uiteindelijk maar aan de borst gelegd. Ik was daarna klaar wakker en kon tot 5 uur niet meer slapen. Kwam ze weer om half 7, eheu! Daarna weer om 9 uur dus deze nacht was door mijn stomme schuld wat minder goed gegaan: ben ook gelijk veel moeier vandaag!

Heb trouwens net nog een schaap gered die op z'n rug lag. Was bij een oudere boer en boerin en die boer was zo blij dat ik hem op zijn poten had geholpen dat hij tegen zijn vrouw zei: "Geef dat meiske een snoepje" Haha! :)

2. Moe

Moe Fanatiek lid

22 jan 2008
    1.319
    0
    0
    mama leuke foto's :D
    hoe ist met kyana der gele tong?

Bella noemen jullie je kindje bewust T.?
    of is dat een afkorting?
    (blond! :oops: )

Rana zit bij me op schoot terwijl ik dit type
    hahahah zooo schattig ze zit heeel aandachtig naar het scherm te kijken..
    kga denk zo maar is aan het eten beginnen
    vnvnd sporten anders wordt het zo druk allemaal..

3. Vis1978

Vis1978 Bekend lid

22 jan 2008
    509
    0
    0
    Alkmaar
    Hoi allemaal,

@bellabella: zat ik ook net te kijken, idd een behoorlijk irritante vrouw. Wat een geklaag ook!

Ik heb nog niets van pebbles gehoord...ik hoop niet dat er iets aan de hand is.
    Ik heb vandaag weer een hele gezellige dag, madam ligt lekker te pruttelen in de box, en als ik bij haar ga kijken, krijg ik een hele grote glimlach. Erg gezellig dus. Het is ook net of ze af en toe een beetje zit te flirten....het zit er al vroeg in :)
    Merk wel dat ze weinig slaapt nu overdag, ben benieuwd of dat haar nieuwe ritme is.
    Ze drinkt nu ook meer, wel 5 voedingen ipv 6, maar de eerste 2 voedingen zijn 180+6 en de andere 3 150+5, die 3 krijgt ze trouwens niet elke keer op, maar die grote vaak wel.

Ze heeft wel ontzettend veel rode, droge plekken in haar gezicht. Heb er nu maar Bepanthen zalf voor gehaald. Ze lijkt er geen last van te hebben, maar ik vraag me wel af wat het is. Als het volgende week nog niet over is, dan denk ik dat ik toch even langs de huisarts ga...of het CB.

Wat flessen betreft, ik had ook dat ge-emmer met die aventspenen, maar heb gewoon maar doorgezet en na een paar weken had ze er geen last meer van. Waarschijnlijk ook omdat er toen kunstvoeding inzat ipv borstvoeding, wat denk ik toch iets vloeibaarder is.
    Ik hoor wel ontzettende lovende verhalen over de flessen van Dr. Brown, ze kosten wat, maar dan heb je ook wat! (Tenminste...dat zeggen ze).

Wij gaan zonder kids naar de 9maandenbeurs, dan kunnen we lekker ongestoord struinen. Denk dat ik het ook onhandig zou vinden met de kinderwagens, dan moet je zo goed je best doen om ergens te kunnen kijken en daar houd ik niet van.

Grtjs,
    Hanneke

4. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Hey

Ga zo voeden en dan heerlijk in bad weer ff tutten :D tijd voor mezelf!

@ vis en bellabella. Vreselijk he die vrouw jakkieeee!

@ Volgens mij heef Jarno ook eczeem in z`n gezichtje en nek. Ik heb vroeger als baby douwworm gehad.. en volgens mij heeft Jarno dit nu ook. Morgenvroeg ff dokter bellen

@ Oem die werkt hetzelfde dan toch als de avent fles? Ik ga zometeen die platte antilek speen eens proberen.. kijken of Jarno wil drinken..

@ joss.. verslikt hij zich dan niet? Jarno die kloekt en verslikt zich dan steeds en als je hem tussen door laat boeren word ie woest! haha

doeii

5. Marijee

Marijee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.295
    0
    0
    heejj meiden,, ff snel over de meeting.
    R'dam en eindhoven is voor mij echt te ver. is voor mij alleberi zo'n 3 uur reizen en dat is echt te veel.

A'dam en utrecht zou kunnen.

Kom snel terug om te reageren,, Kian moet weten!

6. acissej

acissej Bekend lid

17 jun 2007
    674
    0
    0
    Bejaardenverzorgster
    Velsen
    @ Dani
    De difrax anti lek is ook plat helaas. Ik weet niet of ze dan tepelverwarring krijgen maar volgens de lactatiedeskundige niet.
    Ik moet zeggen dat ik Lilly 3 weken niet aan de borst had gehad en sinds 2 dagen af en toe wel en ze weet dondersgoed wat de borst is en wat niet.
    Ze doet het zelfs nu wat beter de borst. Misschien heeft al die tijd flesjes daarbij geholpen.
    Ik ga het wat vaker weer proberen denk ik. Vond het toch wel leuk en scheelt weer kolven.

@ Oem
    wat fijn dat de berg weg is. En bah een steentje in de hagelslag.
    Daar kan je je kiezen op kapot bijten.
    Je zou een e-mail moeten sturen naar de fabrikant dan weten ze dat.(en soms sturen ze je een pak toe ter compensatie)

@ meeting
    Ik stem voor 1,2 of 4.
    Maar succes met een locatie zoeken zal wel een ramp zijn.
    Misschien anders 2 meetingen. De ene helft die boven de rivieren woont en de andere voor onder de rivieren.
    Misschien een idee?

Gisteren een hoop leuke dingen gezien op marktplaats. Wat staan daar leuke kleren en speelgoed op.

7. Monique4

Monique4 Niet meer actief

Ik kies voor eindhoven. Rotterdam is in principe bijna even ver als amsterdam dus dat is ook niet echt een optie voor mij. Dus dan zal ik als 2e keus utrecht geven.

8. joss81

joss81 Fanatiek lid

18 mei 2007
    1.153
    0
    0
    zwolle
    @bellabella, whahahah en heb je een lekker snoepke gehad! Lachwekkend zeg haha.

@Dani, je Vince verslikt zich ook wel, maar niet iedere voeding of zo.

@Jessica, waarom kolf jij je voedingen af dan? Fijn he om toch weer de borst te geven en het scheelt idd kolven. Ik geef nu om de voeding mn linkerborst weer. Ben nog steeds huiverig dat die vreselijke kloof terugkomt.....

@meeting, ik kom dus niet ivm knieoperatie :( vind het wel erg jammer...

@wie is de chef; Die forensisch arts bedoelen jullie toch? Heb vandaag niet gekeken...maar idd raar figuur.

@vis, dat heeft Vince ook in zijn gezicht, alleen niet heel rood maar een beetje oranje vlekken....Ga het maandag op het cb vragen.

Nou ga nog ff op de bank, Vince ligt net weer 20 minuten te slapen en hopelijk houdt ie het vol tot 20 uur (voedingstijd)

Heb trouwens het "oei ik groei' boek gekocht, wel interessant om te lezen... alleen heb ik nog niet zo duidelijk zn sprongetjes ontdekt. Als ik goed terugdenk kan ik die van 5 weken nog wel plaatsen maar die van 8 weken zou hij al gehad moeten hebben ( hij was ook een week overtijd) maar ik heb 'nog' niets gemerkt.

9. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Hey

@ joss nee ik heb ook nog geen 5 en geen 8 weken sprongetje ontdekt hoor..

@ all ik heb die antilek speen geprobeerd maar na een kwartier zuigen was er nog geen ml uit de fles. dus maar een gewone speen erop en ja hoor fles was zo leeg. wel zonder te verslikken dit keer.

Ik had bij de aviko een mail gedaan had een hollandse aardappelschotel waar spek ui en champignon in moest zitten we vonden alleen spek. Kregen 5 euro opgestuurd!

Ga nu lekker in bad, maskertje op heerlijk! laatste x was tijdens de weeen dat ik in bad zat!

Oh en morgen ben ik er denk ik niet moet om 9:10 al bij de tandarts zijn. eerst Jarno nog naar me ouders brengen!

Liefss

10. Vis1978

Vis1978 Bekend lid

22 jan 2008
    509
    0
    0
    Alkmaar
    @Joss: ik heb het boek ook, vind het heel leuk om te lezen wat er allemaal te halen is in de winkel tijdens zo'n sprongetje. Het ene kind reageert natuurlijk ook heel anders op het sprongetje dan het andere kind. Jamie is ook heel rustig door haar sprongetjes gekomen, ik merkte er haast niets van, alleen is ze 1 a 2 dagen iets minder vrolijk geweest, ze keek echt heel serieus en ernstig en lachtte een stuk minder. Ik denk dat dat haar manier is.

Vanavond heeft die vrouw gekookt, "vermoordde" gewoon heel koelbloedig 2 kreeften door ze levend door de helft te snijden. Ze is ook helemaal niet gezellig aan tafel, volgens mij zo'n typ die alleen maar gepassioneerd over haar werk kan praten en niet lekker ouwehoeren :). Ze kan wel goed koken!

Die Dr. Brown flessen werken heel anders dan de Aventflessen. Er zit nl. nog iets in de fles ofzo wat ervoor zorgt dat er geen lucht in de darmpjes van baby's komt.

Jamie ligt nu ook te slapen, ik hoop ook dat ze het volhoudt tot haar volgende voeding, zo rond 23 uur. Ze heeft overdag vrij weinig geslapen, maar als ze wakker was, was ze wel ontzettend vrolijk, dus wij hebben een hele gezellige dag gehad :).

11. acissej

acissej Bekend lid

17 jun 2007
    674
    0
    0
    Bejaardenverzorgster
    Velsen
    @ Joss
    Ik heb in 3 weken tijd 2x op allebei mijn tepels kloven gehad en 1x tot bloedens aan toe omdat ze niet aan de tepel blijft zitten. Ze laat elke minuut los. Ook liet ze haar mond open staan waardoor er voeding op mijn handen en kleding viel.
    En daarbij is ze nogal druk aan de borst ze swingt van links naar rechts.( en was erg druk met haar handjes steeds zichzelf van de borst af duwen onbewust)
    Vandaag en gisteren liet ze haar mond niet open staan en ging ze om de 2 minuten van de borst los. Dat is al een verbetering alleen denk ik niet dat ik het fulltime kan doen.
    Maar elk moment dat ik mee pik is er 1 en ik vindt het niet erg dat ze het fout doet als ze niet zo vaak aan de borst gaat want dan kan ik geen kloven krijgen.
    Iedere keer is mijn tepel zo plat als een pannekoek als hij uit haar mond komt en dat hoort niet.

Wat een veelvraat is Lilly ineens geworden. Zo dronk ze tot het weekend veel te weinig en nu haalt ze het in. Ze wilde vandaag wel 8x de fles.
    Wist even niet meer hoe het op te lossen ze gilde het echt om de 3 uur uit voor eten.
    Als dit blijft dan moet ik het weer opnieuw berekenen zodat ze niet teveel cc binnen krijgt op de dag.
    Ze vroegen al op het kdv of ze niet te weinig kreeg want ze vonden 130 cc zo weinig maar ja als ze niet doorslaapt dan betekend het toch wel 6 tot 7 flessen op een dag en dan is het niet weinig.
    Nou morgen weer een dag en dan kijken we wel wat ze weer wil. Misschien gaat ze nu eens eindelijk doorslapen.

12. parel1988

parel1988 Bekend lid

2 apr 2008
    524
    0
    0
    Goedenmorgen dames..

ik ben er al vroeg bij.
    vanacht echt een erge nacht gehad,,
    me bv is heel achteruit gegaan echt zo erg kan wel huilen :cry:

ze is 3 dagen heel onrustig geweest.. en de cb zei tegen mij dat ik haar voortaan gewoon aan de borst moet leggen als ze dat toch doet
    inplaats van afkolven en dan in flesje geven
    en nu heb ik bijna niets meer.. ze kreeg maar zo weinig vanacht echt zielig

ga vandaag maar na de winkel flesvoeding voor de zzekerheid halen..
    mocht het echt niet meer lukken..
    dus nu ben ik weer flink aan het kolven dat het weer een beetje op gang komt.. :(

13. Lisje86

Lisje86 Fanatiek lid

26 jan 2007
    3.504
    0
    0
    mama!!
    over de meeting dan kies ik voor eindhoven....

vandaag met diego naar de dokter hij roggelt de laatste paar dagen veel en is dan kortademig dus wil even weten of dit kwaad kan want ben wel bezorgd....Ben al gedoucht (jaaa ben vroeg vandaag) want ga zo naar mijn moeder lopen en dan samen met mams naar de dokter wel pas om 14u maar omdat diego gaat slapen na de fles van 11 kan ik hem bij mijn mams nog ff in bedje leggen.
    Ben al de hele week opzoek naar een zwemband voor volgende week maar nergens eentje te vinden..vanaaf maar speuren is toch koopavond...

@parel oh meid das niet zo leuk he! hopelijk gaat het snel beter!

14. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    goedemorgen meiden,

Hier een super nacht. Gisteravond flesje gegeven om 9 uur. Vannacht kwam hij pas om 5 uur :) nu slaapt nathan nog.
    Alleen om 5 uur dronk nathan maar 10 minuutjejs ofzo. wel veel want mijn borsten zaten super vol.. Ben dan meteen weer ongerust of hij wel genoeg gehad heeft :oops: Oh en toen ik hem er weer in wilde leggen moest hij boeren en hoesten en spugen tegelijk. Heel zielig en eng.. Maar meer voor mij dan voor Nathan volgens mij. hij maakte er weinig van..

parel: wat naar dat de bv opeens achter uit is gegaan. Mag ik vragen waarom je eigenlijk kolft dan? want direct uit de borst komt meer melk als kolven hoor..

jessica: zou super zijn als ze lekker gaat doorslapen nu.

hanneke: fijn zo'n gezellige dag! dan maakt het ook niet uit dat ze minder slaapt natuurlijk/

dani: genoten van je bad?

All: ga me nu eerst even aankleden enzo dan ben ik klaar voor Nathan wakker wordt.
    xxx

15. Ranjeewha18

Ranjeewha18 Niet meer actief

ik kies voor amsterdam of amersfoort! veder wil en ga ik niet :(
    dat is gewoon te ver, zonder auto en met 2 kindjes!

16. mama05

mama05 Fanatiek lid

28 nov 2007
    1.142
    0
    0
    overrijsel
    oem ze heeft nog steeds een iets gele tong! ik moet om 9.20 na de dokter omdat ze ook nog steeds slecht drinkt dus ben benieuwd wat de dokter zegt!

Word er wel onzeker van dat ze zo slecht drinkt! en vooral nu ze afgevallen is gisterenavond heeft ze heel lang gehuild! en ik moest weg na de nagym heb echt getwijfelt om thuis te blijven maar me vriend zei ga nu maar ik kan je wel bellen als het gekker word :oops:
    Hij heeft niet gebeld maar ze had nog wel lang gehuild en een kwartier voor dat ik weer kwam was ze stil!
    Hoop echt dat de dokter tips heeft!

meld me later vandaag fijne dag!

17. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    mama05 Heeft ze geen spruw? Klinkt heel erg als spruw namelijk.

Parel het klinkt heel bekend ! Anaïs kreeg ook niet genoeg uit de borst en kwam daardoor niet aan en ik had niet genoeg voeding meer.
    Hoop dat het kolven helpt. Je zou om de 2 uur kunnen kolven een paar dagen lang en het zo weer proberen op te krikken. succes meid! Ik weet hoe je je voelt!

Mijn meisje heeft gisteren ongeveer de hele dag geslapen. Ze is maar heel even wakker geweest en heeft heerlijk gedronken. Misschien slaat dr nieuwe voeding nu pas echt goed aan.

Ik ga wat doen hier!

Fijne dag!

18. parel1988

parel1988 Bekend lid

2 apr 2008
    524
    0
    0
    ja ik ben nu ook bezig met om de 2 uur kolven..
    heb in 4 uur tijd net 150 ml bij elkaar.
    terwijl ik het normaal in 15 min doe..
    hopelijk komt het snel terug..

vanmiddag even na het cb.
    vragen of ik toch niet voor de zekerheid bijvoeding moet halen..

19. Hallo allemaal,

Dat is wel even een tijdje terug, maar we hebben het een beetje druk met het huis en ik ben gewoon erg moeeeehhh, maar nu gaat het wel.
    Vandaag krijgt hij zijn eerste prikjes. :( Ben ook benieuwd hoe lang hij is en hoe zwaar hij weegt.

Ik lees wel af en toe even wat jullie schrijven hoor, maar dat doe ik vaak op mijn mobieltje als ik in bed lig en weer is geen slaap kan vatten. Dan reageer ik niet, omdat het zo een gedoe is via de mobiel.

@ Parel wat naar zeg van je bv. Hoop voor je dat het snel terugkomt idd. Hoe kan dat dan vraag je je af.

@Juffie, zo heee, wat een goeie nacht zeg. Doe mij er ook zo eentje. Heerlijk voor jullie.

Ik wil op zicht wel naar de meeting hoor, maar weet het nog niet zeker. Maar als ik ga kies ik voor A'dam of Utrecht.

Ik ga nu weer even verder, want mijn mams komt zo, we gaan verf uitzoeken. De badkamer is er al helemaal uitgesloopt!

Doeiiiiiiiiiiiiiii

Ik heb even 2 leuke fotootjes om te laten zien. Jammer alleen van de kinderwagen erachter. Vind het wel wat hebben.
    40 weken en 9.5 week erna. 8)

20. [​IMG]

Mag geen 2 foto's tegelijk, dan zo maar ;)

Deel Deze Pagina