url=http://i43.tinypic.com/315dc7m.jpg]i43.tinypic.com/315dc7m.jpg[/url] Yorick en Peetje (8 okt, 1874 gram); 3875 gram, 54 cm, maatje 56 (12 jan 09) Tunc en Mamatje (16 nov, 2560 gram); Larkin en Smallgirl77 (19 nov, 3745 gram); Famke en Monique4 (26 nov, 3105 gram); Tristan en Miepje21 (26 nov, 3550 gram); Max en Sawi (28 nov, 2660 gram); Diego en Dimmel (2 dec, 4070 gram); 4655 gram, 55 cm, maatje ? (7 jan 09) Revi en Ranjeewha18 (4 dec, 3140 gram); Jamie en Vis1978 (5 dec, 4410 gram); kyana en Mama05 (6 dec, 3510 gram); 4310 gram, 52 cm, maatje ? (9 jan 09) Kian en Marije (8 dec, 3525 gram); 4710 gram, 56 cm, maatje 50/56 (12 jan 09) Anaïs Juliette en pinguin72 (9 dec, 5120 gram); 4960gram, 56.5 cm, maatje 56/62 (9 jan 09) Linde en Manny82 (9 dec, ? gram); Lilly Barissa en acissej (10 dec, 4300 gram);4505 gram, 53 cm, maat 56 (12 jan 09) Merel en Mama2be (10 dec, 4300 gram); 4480 gram, ? cm, maatje ? (30 dec 09) Ruwayda en Parel1988 (13 dec, 2915 gram); 3750 gram, 51 cm, maatje ? (? jan 09) Alexander en AdrianaM (15 dec, 3320 gram); Ph. en Kiki80 (19 dec, 2900 gram); 3600 gram, 52 cm, maatje 56 (12 jan 09) Jordan en bianc (20 dec, 3060 gram); 3240 gram, ? cm, maatje 50 (31 dec 09) Jarno en Dani84 (12 dec, 3510 gram); 48 cm, maatje 50/56 (12 jan 09) Joe en Aussie (23 dec, 4110 gram); Sylvio en Tinker (25 dec, 3820 gram); Rana. en OemMujahid (27 dec, 3890 gram); Sterre en Marijke 84 (27 dec, ? gram); Jill en Mootjen (29 dec, 3200 gram); 3230 gram, 50 cm, maatje 50 (5 jan.) Selena en Rowenavb (30 dec, ? gram); Isis en Victoria (6 jan, 3905 gram); 15 meisjes & 12 jongens agenda januari 13: Yorick en Peetje RSV prik 14: Kian en Marije Osteopaat 15: Yorick en Peetje CB 20: Jordan en Bianc CB 22: Alexander en Adriana CB 22: Sylvio en tinker CB 29: Jill en Mootje CB februari 03: Revi en Ran CB 04: Ruwayda en Parel CB 1e prikjes 10: Lilly en Jessica CB 1e prikjes 12: Anaïs Juliette en pinguin72 CB 16: Kian en Marije CB 1e prikjes GELUKT! joepie!
Marije, de paar keer dat we Yorick lactulose gaven gebruikten we ook de ring met speen. werkt inderdaad heel goed, zeker als het wat stroperiger is. Zijn ijzerdrankje gaven we met een spuitje. Beide dronk hij als snoepgoed. En wat is Kian vlot met zijn ontwikkeling zeg. Yorick kan nog niet alles wat Kian kan. Hij reageert wel op zijn naam, maar nog niet zo goed als Kian. En hij kijkt ook nog niet rond als hij op zijn buik in de box ligt. Hij vindt het veel lekkerder om met zijn benen te trappelen en met zijn armen te maaien. Zijn favoriet is in slaap vallen. Hij slaapt zo graag op zijn buik. Maar als hij zijn speen wil, zoekt hij wel de bodem af en gaat de box aflikken. Dat doet hij trouwens ook met zijn lakentje in de wieg . Ach dat rondkijken komt wel. Als hij iets schuiner op onze buik/borst ligt, dan tilt hij zijn hoofdje al op tot in zijn nek en kijkt ook rond. Ik denk dat we hem gewoon wat vaker op zijn buik in de box moeten leggen op het moment dat hij wakker is en nog alle energie heeft. Dan ontdekt hij het vast vanzelf. De kinderarts heeft vandaag naar zijn voortgang gekeken. Alleen was Yorick op dat moment erg moe. En dan is het voor hem gewoon veel moeilijk om al die fysieke dingen te doen. Ze was tevreden en dat was genoeg voor mij. Bij premature kinderen is het vaak moeilijker te voorspellen wanneer ze wat gaan doen. Rondkijken enzo zullen ze sneller leren dan echt motorische zaken als omdraaien, kruipen etc. Het zou bijzonder zijn als hij zijn echte leeftijd volgt (okt), maar de arts wil wel graag zien dat hij in elk geval zijn gecorrigeerde leeftijd volgt. Oh Yorick vindt het tijd voor zijn avondeten, daarna gaan we naar bed. Morgen zal ik even op de anderen reageren. Weltrusten meiden.
@bianc, bij mij hebben ze die knoopjes een week na de bevalling weg geknipt! scheelt idd erg veel spanning op de huid hoor. gewoon aan de vk vragen.... ik heb helemaal geen last meer er van
Open knippen gaat helaas niet.... Ben in 3 lagen gehecht..... onderste laag duurt een week of 6, de kringspier.. Bovenste laag is opgelost alleen waar ze zijn open gesprongen is een wondje, moet vanzelf helen... maar nu een beetje ontstoken denk ik, kan er niet eens op zitten.... dan maar ff tandjes bijten en soda proberen.... ik heb de weeen doorstaan, moet dit ook lukken hihihihi....
Bianc: een knip duurt inderdaad lang voordat het genezen is. En vooral als het open ligt kan dat vreselijk branden. Op een harde stoel zitten zeggen ze vanwege het wondvocht. Ik was gisteren vergeten te zeggen dat het spiraaltje bij de HA gezet is alleen moet daarna wel op controle in het ZK dacht na 4 of 6 weken of het goed is blijven zitten. Moet volgens mij altijd. O ja wordt in maart 30 jaar dan moet/mag je een uitstrijkje laten doen. Net HA gebeld of dat tegenlijk met het plaatsen van het spiraaltje kan en dan kon. Dus over twee weken 2 vliegen in een klap. Max vanmorgen gewogen had gisteren snel honger, dacht misschien weer meer voeding. En inderdaad hij weegt 4020 nu . Voor mij is hij nu zwaar (qua gevoel) snap er niets van dat ze zo zwaar en zelf nog zwaarder geboren worden. Tinker: CB werkt inderdaad niet echt mee hier ook niet. Hier werken ze alleen op maandagmiddag anders moet je naar een ander dorp. En aangezien ik geen auto heb, en Max nog niet op de fiets mag, schiet dat niet op. Bas moet op maandagmiddag altijd naar de peuterspeelzaal. Dus ik hoop dat schoonvader tijd heeft op sommige maandagen (hij werkt in de uitvaartwereld dus weet je nooit van tevoren wanneer je moet werken). Of bas moet mee. Met een kindje gaat dat nog wel. Echt praktisch is het niet.
Hey dames @ Kiki heb jij ook dat als je het begin weg laat lopen of afkolft dat dit heel waterig is, maar dat bij de volgende voeding je borsten extra vol zitten? Ik heb op de site van borstvoeding.com een folder gedownload over te veel melk. moest met tel 80 cent betalen, maar hier staan zoveel handige tips in.. Als het lukt pb ik wel ff wat. En signalen.. deze herkende ik allemaal bij Jarno.. Ik ben wel ban dat hij niet genoeg krijgt af en toe.. Gister brulde hij alweer na 2 uur.. we dachten eerst krampjes na 20 min toch aangelegd en hij kloekte 2 borsten leeg en toen heeft ie lekker geslapen van 12 tot half 5 heerlijk! haha @ Marijee, Jarno had dit direct na de geboorte al echt die oogjes zo wijd open! Mooi gezicht he! Hij begint af en toe zijn handjes al tezien, en volgt ook dingentjes en als hij je stem hoort zie je hem zoeken met die oogjes. Ook is hij helemaal geobsedeerd door licht van buiten of een lamp! Z`n nekje houd hij nou al zo goed omhoog.. Hij is wel vroeg met zulke dingen! Op het aankleedkussen trekt hij zijn beentjes op en rolt zo bijna om! Zo`n leuk gezicht! maar ook eng! haha Echt genieten he! stoere mannen! Ik heb nog niet nagedacht over anticonceptie. Wel met m`n man over sex gehad, en hij zegt ook als jij er klaar voor bent.. aaah hihi, maar denk gewoon maar condoom.. Ze raden ook glijmiddel aan he.. hebben jullie dit ook gebruikt? @ bianc.. ik ben ook in een paar lagen gehecht en dit trekt af en toe ook wel maar niet zo erg meer.. Wel in de gaten houden! Succes! He.. mijn afspraak voor cb in t lijstje is ineens weer weg Wil iemand deze er ff weer bijzetten? 20 jan Jarno en Danielle CB. Weten jullie hoe een weeguurtje gaat op het CB? Ik wil er donderdag eigenlijk wel even heen, want volgens de wijkverpleegkundige aan de tel krijgt Jarno te veel voeding en groeit hij te hard.. Nou ja liever zo dan.. Maar goed het is maar een half uurtje en ze zegt kom optijd en neem een badcape mee. Nou heel verhaal, ga me even aankleden.. Groetjess Danielle
Sawi..Inderdaad ze werken niet echt mee het CB. We hadden ze eerst hier in onze wijk zitten en nu ze weg zijn gegaan gaan ze steeds moeilijk doen. En moet ik naar een andere wijk in zwolle. Op zich is dat natuurlijk geen probleem want ik heb wel een auto maar ik vindt het zo'n onzin dat ik s'avonds met een kleintje van dan ongeveer 4 weken over straat nog moet en dat ze dan ook niet eens rekening houden met je andere kinderen want ze weten dat ik er meerdere heb. Dan kunnen ze mij toch beter overdag laten gaan en een andere die in die wijk woont s'avonds laten gaan of een ouder kind op dat tijd stip laten gaan? Maar ja zo zou ik het doen....maar toe maar weer. Vannacht is het iets beter gegaan met sylvio. Hij heeft steeds dat ie rond 4.30 niet meer z'n bed in wil. Maar ik denk dat ie dan op dat moment juist de meest krampen heeft en dan wil die liever bij mij liggen. En het inbakeren is toch wel iets voor hem volgens mij. Want dan kan ie ook niet zo woest met z'n armpjes zwaaien als ie niet goed in slaap kan komen. Ik heb gisteren nog een hangmatje gekregen van een vriendin van mij dus misschien is dat ook nog iets voor overdag. Nou dat was het weer......Ga sylvio zo in badje doen. Liefs milou
@Dani, hier ook waterige melk in het begin. Maar dat is volgens mij normaal hoor. Pas later komt de vettere witte melk. En misschien had Jarno gewoon een bodempje nodig voor de nacht En vollere borsten, nooit zo op gelet. Volgens mij zijn ze altijd lekker soepel. Alleen aan de zoogcompressen te voelen, lopen ze af en toe wel over En niet gek laten maken door het CB hoor. Ik had het mijn zoontje, eerst groeide hij te hard en een paar weken daarna moest ik hem gaan bijvoeden omdat hij niet genoeg aankwam *zucht* Gelukkig ben ik lekker eigenwijs en heb ik dat niet gedaan, Nu is het een dreumes van 10,5 kilo, helemaal top dus. Ph. had vannacht heel erg last van krampjes, dus ik heb lekker rechtop met haar geslapen. Dat vond ze wel erg lekker. En nu ligt ze zowaar alweer te slapen in haar wiegje. Volgens mij begint ze het alleen slapen door te krijgen *happy*
Yorick en Peetje (8 okt, 1874 gram); 3875 gram, 54 cm, maatje 56 (12 jan 09) Tunc en Mamatje (16 nov, 2560 gram); Larkin en Smallgirl77 (19 nov, 3745 gram); Famke en Monique4 (26 nov, 3105 gram); Tristan en Miepje21 (26 nov, 3550 gram); Max en Sawi (28 nov, 2660 gram); Diego en Dimmel (2 dec, 4070 gram); 4655 gram, 55 cm, maatje ? (7 jan 09) Revi en Ranjeewha18 (4 dec, 3140 gram); Jamie en Vis1978 (5 dec, 4410 gram); kyana en Mama05 (6 dec, 3510 gram); 4310 gram, 52 cm, maatje ? (9 jan 09) Kian en Marije (8 dec, 3525 gram); 4710 gram, 56 cm, maatje 50/56 (12 jan 09) Anaïs Juliette en pinguin72 (9 dec, 5120 gram); 4960gram, 56.5 cm, maatje 56/62 (9 jan 09) Linde en Manny82 (9 dec, ? gram); Lilly Barissa en acissej (10 dec, 4300 gram);4505 gram, 53 cm, maat 56 (12 jan 09) Merel en Mama2be (10 dec, 4300 gram); 4480 gram, ? cm, maatje ? (30 dec 09) Ruwayda en Parel1988 (13 dec, 2915 gram); 3750 gram, 51 cm, maatje ? (? jan 09) Alexander en AdrianaM (15 dec, 3320 gram); Ph. en Kiki80 (19 dec, 2900 gram); 3600 gram, 52 cm, maatje 56 (12 jan 09) Jordan en bianc (20 dec, 3060 gram); 3240 gram, ? cm, maatje 50 (31 dec 09) Jarno en Dani84 (12 dec, 3510 gram); 48 cm, maatje 50/56 (12 jan 09) Joe en Aussie (23 dec, 4110 gram); Sylvio en Tinker (25 dec, 3820 gram); Rana. en OemMujahid (27 dec, 3890 gram); Sterre en Marijke 84 (27 dec, ? gram); Jill en Mootjen (28 dec, ? gram);3230 gram, 50 cm, maatje 50 (5 jan) Selena en Rowenavb (30 dec, ? gram); Isis en Victoria (6 jan, 3905 gram); 15 meisjes & 12 jongens agenda januari 13: Yorick en Peetje RSV prik 14: Kian en Marije Osteopaat 15: Yorick en Peetje CB 20: Jordan en Bianc CB 20: Jarno en Danielle 22: Alexander en Adriana CB 22: Sylvio en tinker CB 29: Jill en Mootje CB februari 03: Revi en Ran CB 04: Ruwayda en Parel CB 1e prikjes 10: Lilly en Jessica CB 1e prikjes 12: Anaïs Juliette en pinguin72 CB 16: Kian en Marije CB 1e prikjes Voor de meiden die wat willen veranderen in de lijst. Je klikt op Quote bij de gene die als laatste iets heeft aangepast op de lijst. Dan haal je begin van de tekst
@peetje.. ja kian is indd snel. je kan yorick indd op ze buik in de box leggen dan kan hij die spiertjes trainen. Kian kon het eigelijk na de geboorte al gelijk haha dat aflikken van alles als hij ze speen of fles wil hebben dat ken ik. Kian denkt ook dat echt alles eten is wat maar voor ze mondje komt. als hij mijn vinger vast heeft dan wil hij die al in ze mond stoppen! als de kinderarts zegt dat het goed is dan zal dat ook wel zo zijn toch? denk dat yorick nu een beetje tusse de oktober kindjes en december kindjes inzit als ik hoor wat hij nu doet en kan. @binac.. wat vervelend van de hegtingen hoop dat het snel beter zal gaan. ik was ingescheurt en bij mij ware de hechtingen na 1 week helemaal weg. heb er ook totaal geen last van gehad. @Dani.. geweldig he als ze al zo snel die dingen leren.. Kian heeft ze handen ook al een weekje ontdenkt.. soms zit hij er na te kijken van "wat is dat" haha. zo helder goed rondkijken dee kian indd ook gelijk na de geboorte. en dat geobsedeerd door licht ken in maakt niet uit hoe ik ga staan met kian hij wil na buite of een lamp kunnen kijken. kian probeerd indd ook al geregeld op ze zei te draaien .. het scheeld nog ma een klein stukje.. net ze schoudertje die hij er niet onder krijgt ma dat mag van mij ook nog wel even gaan duren! het gaat allemaal al zo snel! hier gaat het weeguurtje dat je gewoon na binnen gaat, je kleed je kindje uit tot de luier en wacht tot je aan de beurt bent.. doe je de luier uit en leg je je kindje op de weegschaal en de vrouw noteerd het gewicht en klaar je kan ook nog vragen stellen als je die hebt. hier is het weer prefect gegaan vannacht. van 11 tot 6 en daarna weer tot 9 uur! wat is dat lekker zeg zo makkelijk ventje. nu wil hij niet slapen en licht te huilen in de box, ma ik laat het ma ff dan valt hij vanzelf in slaap. over 10 minutjes pak ik hem wel op als hij nog huilt. Liefs xx
@Bianc, in drie lagen gehecht en ook je kringspier. au. Ik was in twee lagen gehecht. De onderste laag heeft meer dan 6 weken nodig gehad voor de zwelling weg was. Bij mij was de wond ook iets gaan wijken en ontstoken geraakt (iets wat pus). Ik heb antibiotica gehad van mijn maag-darm arts. Dit had ook te maken met een groter fistel risico bij mij, maar het heeft goed geholpen. Maar jij geeft borstvoeding toch? Dan vooral goed schoon blijven spoelen en droogdeppen na elk wc bezoek en helaas inderdaad een soda badje. Sawi's tip is niet fijn, maar wel goed. En netjes recht op beide billen zitten kreeg ik er bij als advies. Sterkte er mee. @Mootjen, Yorick mag van het CB overdag ook wel in zijn box slapen als hij dan beter slaapt. Hij ligt trouwens ook weleens bij ons op de schouder of borst te slapen (nu ook ). Hij heeft net zijn prikje gehad (even troosten) en hij krijgt zo eten als hij zich meldt. Toch probeer ik hem zo veel mogelijk boven te laten slapen. Maar papa vindt dat minder gezellig, dus in het weekend is het nog wel eens een ander verhaal. We hebben nog wat te leren wat betreft vasthouden aan eigen regels en regelmaat. @Dani, vroeg gaan is inderdaad handig als het druk is op het weeguur. Ik ben tot nu toe twee keer geweest. Ik neem mijn verzorgingstas mee met alles er op en er aan. Ik pik ter plekke een plekje in, waar ik meestal een hydrofielluier op leg, maar dat is niet echt nodig. En ik leg alvast mijn spulletjes klaar. (het plekje is nu duidelijk van mij, hihi). Dan geef ik zijn groeiboek af en meld even of ik wil overleggen met de verpleegkundige. Dan kan de verpleegkundige even zijn map pakken, terwijl ik met Yorick bezig ben. Daarna kleed ik Yorick uit, controleer en vervang indien nodig zijn luier en wikkel hem in zijn badcape. Daarna in de rij voor het wegen. Als hij aan de beurt is geef ik zijn badcape af, zodat hij daarop gewogen kan worden en wegen maar. Zijn luier doe ik trouwens af vlak voor het wegen, tja het blijft een jongetje en de vrijheid zonder luier... Na het wegen terug naar het plekje, luier weer goed vastmaken en even wachten op de verpleegkundige. Daarna de schat weer aankleden en naar huis.
http ://i43.tinypic.com/315dc7m.jpg[/ IMG] [color=blue]Yorick[/color] en [b]Peetje[/b] (8 okt, 1874 gram); [color=orange]3875 gram, 54 cm, maatje 56 (12 jan 09)[/color] [color=blue]Tunc[/color] en [b]Mamatje[/b] (16 nov, 2560 gram); [color=violet]Larkin[/color] en [b]Smallgirl77[/b] (19 nov, 3745 gram); [color=violet]Famke[/color] en [b]Monique4[/b] (26 nov, 3105 gram); [color=blue]Tristan[/color] en [b]Miepje21[/b] (26 nov, 3550 gram); 4100 gram, 53 cm, maatje 56 (23 dec.)[/color] [color=blue]Max[/color] en [b]Sawi[/b] (28 nov, 2660 gram); [color=blue]Diego[/color] en [b]Dimmel[/b] (2 dec, 4070 gram); [color=orange] 4655 gram, 55 cm, maatje ? (7 jan 09)[/color] [color=blue]Revi[/color] en [b]Ranjeewha18[/b] (4 dec, 3140 gram); [color=blue]Jamie[/color] en [b]Vis1978[/b] (5 dec, 4410 gram); [color=violet]kyana[/color] en [b]Mama05[/b] (6 dec, 3510 gram); [color=orange] 4310 gram, 52 cm, maatje ? (9 jan 09) [/color] [color=blue]Kian[/color] en [b]Marije[/b] (8 dec, 3525 gram);[color=orange] 4710 gram, 56 cm, maatje 50/56 (12 jan 09)[/color] [color=violet]Anaïs Juliette[/color] en [b]pinguin72[/b] (9 dec, 5120 gram); [color=orange]4960gram, 56.5 cm, maatje 56/62 (9 jan 09) [/color] [color=violet]Linde[/color] en [b]Manny82[/b] (9 dec, ? gram); [color=violet]Lilly Barissa[/color] en [b]acissej[/b] (10 dec, 4300 gram);[color=orange]4505 gram, 53 cm, maat 56 (12 jan 09)[/color] [color=violet]Merel[/color] en [b]Mama2be[/b] (10 dec, 4300 gram); [color=orange] 4480 gram, ? cm, maatje ? (30 dec 09)[/color] [color=violet]Ruwayda[/color] en [b]Parel1988[/b] (13 dec, 2915 gram);[color=orange] 3750 gram, 51 cm, maatje ? (? jan 09)[/color] [color=blue]Alexander[/color] en [b]AdrianaM[/b] (15 dec, 3320 gram); [color=violet]Ph.[/color] en [b]Kiki80[/b] (19 dec, 2900 gram); [color=orange] 3600 gram, 52 cm, maatje 56 (12 jan 09)[/color] [color=violet]Jordan[/color] en [b]bianc[/b] (20 dec, 3060 gram); [color=orange] 3240 gram, ? cm, maatje 50 (31 dec 09)[/color] [color=blue]Jarno[/color] en [b]Dani84[/b] (12 dec, 3510 gram); [color=orange]48 cm, maatje 50/56 (12 jan 09)[/color] [color=blue]Joe[/color] en [b]Aussie[/b] (23 dec, 4110 gram); [color=blue]Sylvio[/color] en [b]Tinker[/b] (25 dec, 3820 gram); [color=violet]Rana.[/color] en [b]OemMujahid[/b] (27 dec, 3890 gram); [color=violet]Sterre[/color] en [b]Marijke 84[/b] (27 dec, ? gram); [color=violet]Jill[/color] en [b]Mootjen[/b] (28 dec, ? gram);[color=orange]3230 gram, 50 cm, maatje 50 (5 jan)[/color] [color=violet]Selena[/color] en [b]Rowenavb[/b] (30 dec, ? gram); [color=violet]Isis[/color] en [b]Victoria[/b] (6 jan, 3905 gram); [b][color=violet]15 meisjes[/color] & [color=blue]12 jongens[/color][/b] [i][u][color=green]agenda[/color][/u][/i] [color=orange][b]januari[/b][/color] 13: Yorick en Peetje RSV prik 14: Kian en Marije Osteopaat 15: Yorick en Peetje CB 20: Jordan en Bianc CB 20: Jarno en Danielle 22: Alexander en Adriana CB 22: Sylvio en tinker CB 27: Tristan en Miepje21 CB (eerste prikjes) 29: Jill en Mootje CB [color=orange][b]februari[/b][/color] 03: Revi en Ran CB 04: Ruwayda en Parel CB 1e prikjes 10: Lilly en Jessica CB 1e prikjes 12: Anaïs Juliette en pinguin72 CB 16: Kian en Marije CB 1e prikjes [size=7][b]Voor de meiden die wat willen veranderen in de lijst. Je klikt op [color=red][i]Quote[i][/color] bij de gene die als [url]laatste[/url] iets heeft aangepast op de lijst. Dan haal je begin van de tekst [color=red][quote=.....][/color] weg en helemaal onderaan de tekst [color=red][ /quote][/color] en let er op dat het plaatje goed blijft staan bovenin. Er moet staan [IMG]http ://i43.tinypic.com/315dc7m.jpg[/ IMG] niets meer of minder. Als je niet zeker weet of het goed is wat er staat kopieer dit dan en haal de spaties weg. Dan kan je aanpassen wat je wilt en let goed op het kleuren gebruikt. Als je toch niet vertrouwt of het goed zal gaan vraag dan iemand het voor je te doen [/b][/size] [size=7][b]@iedereen.. willen jullie alsjeblieft letten op het plaatje? kopieer het anders uit de tekst onder de afspraken en haal de spaties eruit dan is het goed. [/b][/size]
hey Marijee en peetje bedankt! Zal wel een gehuil zijn daar dan Jarno vind het vreselijk om aan en uit gekleed te worden haha en idd als z`n luier afgaat piest ie alles onder! is me al een aantal keer gebeurd! @ Tinker, zie dat je in Zwolle woont.. ik in Wijhe.. vlakbij haha Ik hebook een hangmatje in de box! Heerlijk als hij bijv krampjes heeft.. alleen slapen doet jarno kort in de hangmat en beter in de kinderwagen. @ kiki.. als tip van de wijkverpleegkundige kreeg ik alleen om hem 10 min aan de ene en 10 min aan de andere te laten drinken.. Dan krijgt hij toch alleen dat waterige binnen dan komt hij helemaal niet toe aan de vettere melk. Dus dit doe ik lekker niet Ik haal het waterige eraf en dan mag hij van mij lekker 10 a 15 min drinken, dan laat ik hem ff boeren en verschoon z`n luier en dan aan de andere borst 10 a 15 min.. bij mij staan m`n borsten soms echt op knappen. dan doe ik `n bh los en loopt het er al uit ! en idd die zoogkompressen zijn vaan doorweekt en dan worden ze zo naar hard! haha Groetjess
Sawi, ja die harde stoel werkt wel goed, dat doe ik de hele tijd al, doet in het begin ff zeer maar daarna is het te doen! Tegen dat soda badje zie ik wel een beetje op hhi, ff doorbijten! Kiki zielig he die krampjes, Jordan wilt dan ook echt alleen maar kroelen, zodra ze indut gaat ze haar bedje in. Ik heb eens gehoord dat kindjes beter slapen in hun eigen bedje als ze nog niet helemaal in slaap zijn, als je ze slapend in bed doet en ze schrikken wakker weten ze niet waar ze zijn en gaan ze huilen, doe je ze in bed als ze tegen het slapen aan zitten dan jengelen ze miss ff maar vallen dan wel in slaap met het besef waar ze zijn.... Of het zo is geen idee, jordag slaapt gelukkig vanaf dag 1 goed in haar bedje! Marijee, ohhh wat fijn zeg na 1 week al hechting vrij, beter! Peetje, jep 3 lagen, stelletje slagers.. Van die onderste 2 lagen gelukkig geen last, zit wel aan de laxo hor, de grote boodschap doet anders echt zeer aan die kringspier! ( gelijk goed voor de lijn haha) Doe antibiotica ga ik wel onthouden, als het over een week nog zo is... geef geen borstvoeding dus dan kan het wel. Hoe doen jullie dat met de voedingen, Jordan zit op 8 flesjes per dag van 90 cc, die krijgt ze niet altijd op, zeker de ochtend voeding van 9 uur drinkt ze max 70 cc... Ik zat te denken om de laatste voeding van de avond op te hogen naar 120cc in de hoop dat ze een hele nacht doorslaapt, ze laat er nu zo'n 5 a 6 uur tussen in de nacht.... De middagvoeding van 12 uur wil ik ook 120cc doen want als ik 90cc geef komt ze vaak na een krappe 3 uur alweer... Maar mag ik dit zomaar doen...? Zo een heel verhaal! xxx
miepje, er staan een paar spaties te veel in daardoor komt het. Als je de spatie tussen http ://i4 en [/ img] weg haalt dan moet hij het weer doen. Dus http://i4 etc. en [/img]. Gewoon even aanpassen in je oude berichtje. PS: ik zie dat hij de link nu gelijk als link herkent en daardoor onderstreept. Dat hoef je zelf dus niet te doen.
Goeiemorgen. Wat een drukte nu hier zeg hahaa, gezellig! Ik moet nog wel wennen om hier heen te gaan, ga automatisch naar de bevallingslijsttopic toe. Klinkt erg pijnlijk die knippen en die hechtingen auch. Ik heb zaterdag voor het eerst weer op mijn paardje gereden. Nou ja gereden, heb 15 minuutjes met hem gestapt in de binnenbak. Het ging goed en had geen last. Evengoed maar even rustig opbouwen. Mijn vriendje ging vanochtend (6 uur) met Alexander op de bank tv kijken. Hij moest werken en hij was toch al wakker. ALexander had een beetje krampjes en wilde dus niet direct slapen. Maar hierdoor kon ik nog heerlijk doorslapen en werd net pas om half tien door hem gewekt. Heeeeerlijk, voel me zo veel lekkerder nu. Ik denk dat ik maar een kolf ga aanschaffen, dan kan mijn vriendje tenminste een voeding geven. Ik merk dat het toch wel heel veel energie kost zeg. Hier niet zoveel last van spuitluiers door Infacol. Hij poept meestal 1 of 2 keer best goed en voor de rest gewoon hele kleine beetjes. Ik kan ook al goed merken dat hij langer wordt, vooral als we hem in badje doen. Eerst pastte hij er makkelijk in en nu raakt hij met zijn voetjes en hoofdje zowat de kanten. Wat gaat dat snel zeg. fijne dag mama's
Hi Lieverds, Ik lees veel mee, maar zoals jullie merken schrijf ik eigenijk niets. Het gaat hier allemaal goed! Alleen is mijn grote Joe zo veel wakker! Ook 's-nachts, dan is hij heel lief hoor maar ja dan slaapt mama ook niet! Vandaag heb ik een rust dag ingelast. We zijn alletwee gebadderd en aangekleed, maar we vertoefen lekker op de slaap kamer. Als Joe slaapt ga ik ook slapen al is het maar een half uurtje! Wat veel babies hebben pijntjes, krampjes e.d. Dat vind ik zo zielig ik ben blij dat Joe dat niet heeft! Gisteravond is hij vanaf 5 tot 11 wakker geweest! Heel veel gedronken dat ik het idee had dat de bv op was Dus heb ik om 11 uur nog maar 60 CC flesvoeding gegeven. Dat heeft hij niet opgedronken maar wel in slaap gevallen. Om 1 uur een klein slokje borstvoeding gehad geeneens zijn luier verschoond want hij sliep binnen 5 minuten en toen door tot 5 uur! Dat was feest voor ons! Toen om 7 uur weer gaanslapen tot een uur of 9! Mijn boevenkoppie slaapt nu ook dus conform mijn eigen planning moet ik ook mijn ogen dicht doen... Dikke kus Aussie en Joe xxx
zo heb geprobeerd alles bij te lezen. Wat zielig al die beebjes met krampjes. Hier gaat alles prima. Nathan slaapt best veel. 's Nachts gaat het tot nu toe ook best goed. Vannacht om half 2 gevoed en toen om half 7 pas weer. Ben nog wel behoorlijk onzeker over de borstvoeding. De ene vk zegt dit, de ander dat en dan zei de kraamhulp weer iets anders. Probeer toch maar een beetje mijn eigen weg hier in te vinden.. maar vind dit wel lastig hoor.. Meiden blijf lekker meelezen en kletsen want vind het wel fijn om mijn ei kwijt te kunnen hier! xxx