December 2008 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Peetje08, 9 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. leonie1986

leonie1986 Bekend lid

30 okt 2007
    551
    0
    0
    coordinator kinderopvang
    den haag
    @bellabella: ja ben als de dood voor creche! en dan vooral dat ze het niet goed doen met hem hahaha ik ken hem natuurlijk het beste en weet precies wanneer hij wat wil (behalve vandaag dan :p ) en ik ben bang dat hij de hele dag aan het huilen is enzo echt vreselijk!

@marije: ja die van 8 weken heeft hij zeker weten gehad, die vond ik ook vreselijk! heeft lang geduurd namelijk.. hij is altijd wel een paar daagjes eerder met de sprong, maar 2 weken? dat heb ik nog niet gehad! vandaar dat ik twijfel..

2. mama05

mama05 Fanatiek lid

28 nov 2007
    1.142
    0
    0
    overrijsel
    daar was ik weer vanmorgen na de ha geweest en die wist het eigenlijk ook niet zo goed, ze ziet er goed uit en is vrolijk het grootste probleem is dus dat ze niet drinkt!
    Dus heeft ze contact opgenomen met de kinderarts en die wou kyana toch wel even zien om eventueel een stofwisselingziekte uit te sluiten!
    En dat heeft ze gelukkig niet want ze ziet er goed uit (vrolijk.lacht, nog genoeg vocht in haar lichaampje)
    Hij dacht dat ze een virus heeft maar niet een hele heftige gelukkig maar!
    We hebben afgesproken dat als we het idee hebben dat het slechter met haar gaat dat we dan rechtstreeks contact met hem opnemen en niet met de ha, ze mag nog een week zoveel drinken en eventueel afvallen maar daarna niet meer!
    Maar ik hoop dat het nu gewoon beter gaat want moest haar eerst even voeden voor we na ziekenhuis moesten en wat denk je dronk ze 120 cc gelukkig! Heeft ze een week niet opgedronken net of ze het door had! ;)
    Maar we hopen dat ons meisje gewoon snel gaat drinken dan hebben we die zorg niet meer dan voel je zelf ook weer wat lekkerder! :oops:

3. Marijee

Marijee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.295
    0
    0
    @leonie.. ja die van 8 weken is een hel he ;)
    bij kian heeft de 8 weken sprong ook lang geduurt. zo'n 1,5 week.
    Kian loopt steeds 2 weken voor op ze sprongetjes.
    de 5 weken heeft hij met 3 weken gehad, de 8 weken met 6 en nu de 12 weken met 10.
    had me er al wel op voorbereid dat hij deze week zou beginnen maar had gehoopt dat hij nog even een weekje zou wachten. maar vandaag gaat het gelukkig al een stuk beter!

misschien dat jayden een groeisprut heeft. die duurt zo'n 3 dagen. wil hij ook meer eten?

@mama. wat fijn dat het niet ernstig is.
    hopelijk blijft ze het goede drinken nu weer volhouden.
    ook fijn dat als het wat slechter gaat je gelijk met de kinderarts contact op kan nemen. ik loop ook met kian bij een kinderarts voor ze KMA en vind dat een stuk fijner dan een HA. een huisarts vind ik meer voor oudere kinderen en volwassenen die kunnen zeggen waar ze last van hebben. een baby kan dat niet en een HA heeft vaak niet de tijd om rustig te oordelen. een kinderarts heeft er voor gestudeerd om een diagnose te stellen bij een baby. het blijft natuurlijk moeilijk bij zo kleintje maar vind het zelf wel fijner.

4. Marijee

Marijee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.295
    0
    0

Yorick en Peetje (8 okt, 1874 gram); 4690 gram, 57 cm, maatje 56/62 (11 feb 09)
    Michaël en Pebbles23 (15 nov, 2920 gram); 4900 gram, 57 cm, maatje 62 (15 jan 09)
    Tunc en Mamatje (16 nov, 2560 gram);
    Larkin en Smallgirl77 (19 nov, 3745 gram);5455 gram, 57 cm, maatje 62/68 (12 jan 09)
    Famke en Monique4 (26 nov, 3105 gram);5315 gram, 60,5 cm, maatje 56 (19 febr 09)
    Tristan en Miepje21 (26 nov, 3550 gram); 4100 gram, 53 cm, maatje 56 (23 dec.)
    Max en Sawi (28 nov, 2660 gram);
    Jara en Marleen4683 (30 nov, 2800 gram); 4480 gram, 54 cm, maatje 56 (21 jan 09)
    Diego en Dimmel (2 dec, 4070 gram); 5150 gram, 57.6 cm, maatje 62 (5 feb 09)
    Revi en Ranjeewha18 (4 dec, 3140 gram); 5230 gram, 57 cm, maatje 62 (3 feb 09)
    Jamie en Vis1978 (5 dec, 4410 gram); 6230 gram, 60,5 cm, maatje 62 (9 feb 09)
    kyana en Mama05 (6 dec, 3510 gram); 5000 gram, 57.5 cm, maatje 62 (10 feb 09)
    Kian en Marije (8 dec, 3525 gram); 5850 gram, 61 cm, maatje 56/62 (16 feb 09)
    Anaïs Juliette en pinguin72 (9 dec, 5120 gram); 6010 gram, 60 cm, maatje 62 (12 feb 09)
    Lilly Barissa en acissej (10 dec, 4300 gram);5205 gram, 57 cm, maat 56 (29 jan 09)
    Merel en Mama2be (10 dec, 4300 gram); 4480 gram, ? cm, maatje ? (30 dec 09)
    Nena en Lola (18 dec, 4060 gram); 4820 gram, 57 cm, maatje 56/62 (22 jan 09)
    Ruwayda en Parel1988 (13 dec, 2915 gram); 5200 gram, 57 cm, maatje 62 (19 feb 09)
    Djayden en Leonie1986 (14 dec, 3330 gram);
    Alexander en AdrianaM (15 dec, 3320 gram); 5100 gram, 60 cm, maatje 56/62 (19 feb 09)
    Roy en MamaVanRoy (15 dec, ? gram);
    Hayley en kimkivits (? dec, 3970 gram);4400 gram, ? cm, maat 50/56 (9 jan 09)
    Ph. en Kiki80 (19 dec, 2900 gram); 3600 gram, 52 cm, maatje 56 (12 jan 09)
    Jordan en bianc (20 dec, 3060 gram); 4580 gram, 55.5 cm, maatje 50 (17 feb 09)
    Jarno en Dani84 (12 dec, 3510 gram); 56 cm, maatje 56 (20 jan 09, 4220gram)
    Vince en Joss81 (21 dec, 4240 gram)5010 gram, 57 cm, maatje 62 (20 jan 09)
    Joe en Aussie (23 dec, 4110 gram); 5630 gram, 59 cm, maatje 56/62 (19 feb 09)
    Sylvio en Tinker (25 dec, 3820 gram);3920 gram, 52 cm, maatje 50/56 (22 jan 09)
    Luca en Nataly (26 Dec, 3325 gram);4080 gram, 54 cm, maatje 56 (27 jan 09)
    Rana. en OemMujahid (27 dec, 3690 gram); 4775 gram, 58 cm, maatje 62 (10 feb 09)
    Jill en Mootjen (28 dec, ? gram);3230 gram, 50 cm, maatje 50 (5 jan)
    Nathan David en Juffie (5 jan, 3020 gram);3985 gram, 53 cm, maatje 50/56 (9 feb 09)
    Isis en Victoria (6 jan, 3905 gram);4895 gram, 56 cm, maatje 56 (13 feb 09)
    T. en Bellabella (7 jan, .... gram);4300 gram, .. cm, maatje 50/56 (2 feb 09)

17 meisjes & 17 jongens

agenda

februari
    17: Jordan en Bianc CB (1e prikjes)
    18: Joe en Aussie CB (1e prikjes)
    19: Alexander en Adriana CB (1e prikjes)
    25: Yorick en Peetje CB (3e prikjes)
    25: Sylvio en Tinker CB (1e prikjes)

maart
    02: Rana en OemMujahid CB (1e prikjes)
    03: Diego en Dimmel CB (2e prikjes)
    03: Kian en Marije Kinderarts
    03: Luca en Nataly CB
    04: Isis en Victoria CB (1e prikjes)
    06: Jarno en Danielle CB (2e prikjes)
    11: Ruwayda en Parel CB (2e prikjes)
    16: Jamie en Vis1978 CB (2e prikjes)
    17: Jordan en Bianc (2e prikjes)
    19: Anaïs Juliette en pinguin72 CB
    19: Alexander en adriana CB (2e prikjes)
    19: Joe en Aussie CB (2e prikjes)
    26: Kian en Marije CB (2e prikjes)

April
    06: Jarno en Danielle CB (2e prikjes)

5. leonie1986

leonie1986 Bekend lid

30 okt 2007
    551
    0
    0
    coordinator kinderopvang
    den haag
    @mama: wat vervelend zeg! ik hoop dat het snel over is en dat ze weer lekker gaat drinken!

@marije: djayden wil altijd meer eten :p hahahaha normaal gesproken dus na zijn sprongetje, dat hij ook meteen meer wil hebben.. ik begin toch te twijfelen of dit zijn sprongetje van 12 weken niet al is..

6. Bellabella

Bellabella Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.082
    1
    0
    Gooi
    @ leonie: ik ben inderdaad ook bang dat ze alleen maar gaat huilen in de creche! :cry: Echt niet leuk!
    Misschien heeft Djayden wel gewoon een regeldagje ipv sprongetje?

@ mama: hopelijk gaat ze nu inderdaad gewoon weer veel drinken en waren jullie precies op het hoogtepunt naar de dokter gegaan!

@aussie: zoooo! Joe is echt groot en zwaar! Goed zeg!

@meeting: ik twijfel nog, maar laat het voor 1 maart weten!

@ juffie: hoeveel woog nathan ook alweer bij de geboorte? Ik blijf jou en victoria altijd wat bijzonders vinden omdat wij met z'n drietjes zo moesten 'wachten' op de bevalling en uiteindelijk heel dicht bij elkaar zijn bevallen :p.
    Ik ga liever zo min mogelijk naar het CB: ik vind het daar helemaal niet leuk, vooral de wijkverpleegkundige is echt afschuwelijk! Blegh!

7. parel1988

parel1988 Bekend lid

2 apr 2008
    524
    0
    0
    nu heb ik weer een ander probleem
    ze wilt de flesvoeding niet :(
    en gekolfde melk wat er uit komt wilt ze ook niet uit de fles.
    alleen nog maar aan de borst terwijl er bijna niks uit komt..

sta echt met me handen in het haar.
    misschien maak ik me druk om niks.. maar heb echt zitten huilen
    zo erg vind ik het.. misschien ook nog de hormonen er bij
    ik kan echt niks hebben..zelfs van me man niet..

wil gewoon weg rennen zo hard.. :(

8. leonie1986

leonie1986 Bekend lid

30 okt 2007
    551
    0
    0
    coordinator kinderopvang
    den haag
    @bellabella: ja ik denk het ook, hoop dat het morgen weer over is vind het altijd zo zielig! Ach, met de creche komt het vast goed, er zijn ten slotte zoveel kids die daar naartoe gaan! we moeten denk ik een beetje meer vertrouwen hebben in anderen.. is heel moeilijk maar ja we hebben weinig keus.

@parel: ach meissie toch! geef je dochter even aan je man en ga even lekker wat voor jezelf doen. Dan kun je even opladen en dan kan je het zometeen weer helemaal aan!

9. victoria

victoria Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.131
    0
    0
    Hallo dames,

Ik kom maar heel even kijken. Mijn schoonmoeder is overleden afgelopen week. Ik ben daardoor nu veel bij mijn familie aan het helpen en als ik thuis ben, ben ik druk met de kinderen. En zodra die op bed liggen, stort ik zelf in. Rara tijd nu, eerst zo blij met een nieuw kindje en nu het verdriet om het verlies van mijn schoonmoeder. Mijn moeder heb ik vorig jaar verloren, dus mijn kinderen zullen opgroeien zonder oma. Ik zal er de aankomende tijd hier dus weinig zijn, in ieder geval tot na de begrafenis.

Liefs Victoria

10. leonie1986

leonie1986 Bekend lid

30 okt 2007
    551
    0
    0
    coordinator kinderopvang
    den haag
    @victoria: gecondoleerd meid. wat ontzettend moeilijk moet het voor je zijn!

een dikke digi knuf namens ons allemaal!

11. Vis1978

Vis1978 Bekend lid

22 jan 2008
    509
    0
    0
    Alkmaar
    @Victoria: gecondoleerd en heel veel sterkte!

@Bellabella: ik heb mij eigenlijk helemaal geen zorgen gemaakt om hoe het zal gaan op de creche. Ik had er meteen een goed gevoel bij. De eerste keer een ochtendje wennen, vond ik wel lastig, maar daarna heb ik er last meer van gehad. Vandaag is ze voor het eerst een hele dag geweest en het is hartstikke goed gegaan. Ze krijgt echt wel genoeg aandacht en als ze straks wat groter is, gaat ze het volgens mij ook harstikke leuk vinden.

@Parel: rustig aan meid, luister naar Leonie en neem even wat tijd voor jezelf. Misschien accepteert ze de fles wel als je man hem geeft, wie weet....het is misschien het proberen waard. Laat je in ieder geval niet gek maken, al is dat waarschijnlijk makkelijker gezegd dan gedaan.

@Mama: hopelijk gaat het vanaf nu alleen nog maar bergopwaarts! Wel een fijn idee dat je direct de kinderarts mag bellen als je het niet vertrouwd.

Ik weet niet meer wie het was, geloof Jessica, maar jij had het over een boekje van de 9maandenbeurs, wat voor boekje is dat? Ik ga zaterdag en ben eigenlijk wel erg benieuwd wat daar dan allemaal instaat.

Mijn werkweek zit er alweer op. 3 dagen werken gaan snel voorbij....het is heerlijk. Nu lekker weekend.

Ik heb trouwens nog steeds niets gehoord van Pebbles....

Grtjs,
    Hanneke

12. Bellabella

Bellabella Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.082
    1
    0
    Gooi
    Jeetje Victoria, gecondoleerd... Wat ontzettend verdrietig voor jullie. Heeft ze Isis nog wel een beetje kunnen meemaken? Heel veel sterkte de komende tijd.

13. Moe

Moe Fanatiek lid

22 jan 2008
    1.319
    0
    0
    gecondoleerd vic!Erg veel sterkte

Bella ja was best een blomde vraag :oops:
    maar je kan van alles verwachten tegenwoordig

eigenlijk hebben wij niet veel bijzonders te melden
    alles gaat GELUKKIG zijn gangetje hier
    alleen nog wel last van me aambei
    dus morgen even HA bellen..

14. leonie1986

leonie1986 Bekend lid

30 okt 2007
    551
    0
    0
    coordinator kinderopvang
    den haag
    @vis: zou er wat aan de hand zijn met pebbles? begin me wel een beetje zorgen te maken!

@oem: hier ook nog last van een aambei.. doet het bij jou ook zo zeer? ik weet niet wat ik er aan kan doen en eerlijk gezegd schaam ik me een beetje om de ha te bellen... erg he? :oops:

15. leonie1986

leonie1986 Bekend lid

30 okt 2007
    551
    0
    0
    coordinator kinderopvang
    den haag
    @vis: oh ja, ik wil ook wel weer graag aan de slag hoor! ben blij van iemand te horen dat het prima gaat op de creche! ben er zo zenuwachtig voor! Djayden gaat maandag voor het eerst wennen!

16. Dani84

Dani84 Niet meer actief

hey dames

Even een opmerking van een dagverblijf leidster ;) weten jullie dat creche fietsen stalling betekent! Daar breng jeje kindje toch niet heen! Tegenwoordig noemen ze het de opvang of het dagverblijf maar geen creche meer! :oops: hihi sorry hoor moest ik ff kwijt!

@ Victoria Gecondoleerd en heel erg veel sterkte!

@ oem ik heb de zalf: Vaseline Lidocaine 3% creme. voor me aambei. `t is al een stuk minder. Dit moet ik er opsmeren voor ik naar de wc ga en na die tijd. Is een soort pijnstillende helende zalf. Ook zit ik nog steeds aan de lactulose.. Maar er zijn ook andere middeltjes gewoon om vragen hoor!

@ Parel net wat de rest zegt neem even tijd voor jezeld. Laat idd iemand anders de fles geven ga even onder de douche of in bad en ontspan! Is ook beter voor de BV

@Mama gelukkig dat het niet heel ernstig is en dat er toch even na gekeken is. Succes verder en hoop dat het nu goed gaat!

@ Ik hoor jullie steeds over het 8 weken sprongentje.. Hier nog echt niks van te merken hoor.. (gelukkig... even afkloppen hihi)

Hier is het verder rustig. Strax nog een keer voeden en dan naar bed met een ibuprofen 600! Hopen dat ik een beetje slaap..

Fijne avond en slaap lekker!

Liefss Danielle

17. Vis1978

Vis1978 Bekend lid

22 jan 2008
    509
    0
    0
    Alkmaar
    Als ik morgen nog niets gehoord heb, zal ik haar nog wel een sms sturen, misschien heeft ze wel gewoon een ander nummer...

Dat wennen op de creche is echt meer voor moeders dan voor baby's :). Het is de eerste keer gewoon een gek idee dat je je kindje achterlaat op een plek waar ze nog nooit is geweest en die jij zelf eigenlijk ook niet goed kent, maar ze zorgen echt harstikke goed voor onze moppies! Wij hebben een boekje en daar schrijven ze ook telkens in hoe het gaat, met tekeningen erbij enzo, echt ontzettend leuk!

18. Moe

Moe Fanatiek lid

22 jan 2008
    1.319
    0
    0
    leonie: Gewoon bellen
    anders gaat het echt niet over

dani ik heb dat spul ook en ik kan echt niet zonder
    die lactulose naar de wc ben een soort verslaafd geworden :oops: whahahaha strx moet ik nog afkicken...anders kan ik niet normaal naar de wc.
    en die vseline spul werkt van geen meter bij mij!
    dus denk dat ik tocg weer de ha ga bellen heb er nu al 6weken last van!

Humm hanneke is toch opmerkelijk dat pebbels
    niet gereageerd heeft ik hoop dat er niks met michaël is

19. leonie1986

leonie1986 Bekend lid

30 okt 2007
    551
    0
    0
    coordinator kinderopvang
    den haag
    @vis: ja goed plan, maak me wel een beetje zorgen!
    en bij ons doen ze ook in een boekje schrijven idd! en ze vragen ook of wij er ook wat in willen schrijven thuis, dat is wel leuk! en het wennen is inderdaad voor de moeders, daar was ik al achter hahaha want Djayden vermaakt zich overal wel!

@oem: ga toch ook maar even bellen dan.. want dit is ook niks natuurlijk!

20. mamatje

mamatje Actief lid

14 aug 2007
    417
    0
    0
    Hallo dames,
    Ben de afgelopen tijd helemaal niet meer op de site geweest.
    Heb dus ook niet alles terug gelezen.
    Tunc is momenteel opgenomen in het ziekenhuis :(
    Ze willen onderzoeken waarom hij zo veel huilt en ontroostbaar is.
    Maar ze hebben meteen in het ziekenhuis een protocol voor huilbaby's opgesteld.
    2 dagen lang zouden ze hem observeren dus wij mochten alleen maar kroelen met hem alle zorg zou door de zusters verleent worden.
    Ik vind het nog steeds heel moeilijk om hem daar achter te laten.
    Ondanks dat we hebben aangegeven dat we liever niet hebben dat ze hem zo lang laten huilen doen ze het toch... voel me er een beetje kl*te bij! Morgen krijgen we te horen wat ze precies allemaal willen gaan doen. Ik heb niet echt het idee dat ze nog medische dingen aan het onderzoeken zijn, maar ja morgen krijgen we meer te horen.
    laat zeker wat van mij horen maar momenteel ben ik best gestrest en erg emotioneel, mijn produktie van mijn borstvoeding is ook erg weinig aan het worden.

Deel Deze Pagina