Dag dames, even kort, want ik kan jullie niet echt bij houden als jullie opeens zoveel gaan kletsen Bianc, ik had met Sam ook heel erg van mijn hechtingen, door de maandverband (bleef aan mijn doos plakken) kreeg ik weer last van scheurtjes aan mijn schaamlippen, ik heb 1 dag SUDOCREME gepakt, de volgende dag was het weg.. Je kunt ook als je niet zoveel meer vloeid, om zonder iets te gaan slapen.. zodat er wat lucht bij komt? over de flesvoeding, Ik deed in de laatste voeding van sam (ja ook toen hij nog zo jong was) een lepel rijstebloem.. zo sliep hij de hele nacht door dat was nodig voor mij maar ook voor Sam, hij werd daar een stuk vrolijker van.. dan dat hij steeds wakker moest worden van de honger! Peetje Wat is jou Yorick goed gegroeid zeg! Kiki, Wat vervelend dat je mannetje straks weer weg gaat, en dan ook de nachten. dat lijkt me zwaar.. Ik merk zelf wel dat als Arie op zijn werk/school zit dat mijn dag er veel beter uit ziet (gestrucueerder) dan wanneer mijn ventje wel thuis is, dan blijf ik toch wat langer in mijn bedje liggen (door de vermoeiheid) en dan valt de hele dag in duigen! Tinker, Ik vind dat jij wel een pluim verdient! 4 kindjes, ik vind het soms al moeilijk om alleen met Sam en Revi naar buiten te gaan ( dat doe ik ook dus vrij weinig) ik durf het ook niet echt, ben bang dat ik dan met een huilende kinder op straat komt te staan.. (terwijl als het gebeurd rust zelve ben) Maar ik vind wel dat ze een andere dag mogebn gaan prikken, 6 uur nog wat, is toch ook geen tjid! Dani, lekker paard gehobbeld.., toch blijf ik het leuk vinden paard rijden.. ookal kan ik het niet whah..! ------------------------- Met Revi gaat het goed, heeft een beetje zijn ritme gevonden, hij is in de ochtend wat hangerig huilerig, maar rond 12 uur (de kindjes gaan naar bed) daarna kan hij er wel weer mee voort.. Gisteren zag ik echt dat hij wat veder in zijn ontwikkeling is, moet er wel zeggen, Sam was er vroeger bij.. het poepen gaat nu ook een stuk fijner, heeft weer op 1 dag een poep luier.., heeft nog wel soms last van krampjes! Met Sam gaat het ook goed, nu papa aan het werk is. hebben we onze eigen ritme weer opgepakt, slapen wakker tv kijken 12uur slapen en dan wanneer hij wakker word leuke dingen doen, en opruimen.. eten.., en dan weer naar bed..! Voor Sam is het een stuk fijner, Sam is zo slim aan het worden.. hij weet nu al hoe hij zijn broertje kan pesten hij gaat dan hard op zijn fluit spelen, of hij heel hard gillen.. het mag niet hard gillen.. maar het is zo mooi te zien, dat Sam wacht echt totdat Revi huilt en dan stopt hij..! Hij is echt nu bezig met het ontdekken van zijn broertje, en het ontdekken van actie = reactie! Maar als Revi ook huilt, dan rent hij naar hem toe en gaat het aaien, zo lief *smelt* Met mij gaat het ook wel geod, ben gewoon erg moe door de voeding 'snachts, maar ik geniet er wel weer van.. ach.., hopelijk blijft dat niet lang meer die nacht voeding hihih
aussie ik ben jaloers, wil ook even slapen.. alleen ik ben bag dat als ik mijn ogen sluit datam dan wakker word... daar is hij namelijk op getraind hihih juffie, ik ben het helemaal met Adriana eens!
Jill slaapt vanaf vanmorgen niet door... wordt om de zoveel min weer wakker en begint dan te huilen. ik weet het ff niet meer hoor ze heeft zo'n 1,5 uur geleden haar flesje op (liet wel 30cc staan) ik weet nu echt niet meer wat ze wilt. ze huilt nu al zo'n 10 min dus ga maar weer naar boven. ik legde haar gewoon in bedje, sliep ze in maar wordt dan dus weer wakker...
Ik ga toch naar een osteopaat. Lilly werd vanochtend wakker in paniek van de krampen. Heb nu infacol sinds gisteren maar ze blijft erge krampen houden. Vond het zo zielig dat ik meteen een afspraak heb gemaakt. Gelukkig kan ik morgen al terecht. Ben zo blij en hoop dat het helpt. Kost trouwens wel veel geld. Ik ben geknipt en heb ook 3 lagen hechtingen maar er kwam er snel 1 door de huid heen. Was een erg naar gevoel. De arts heeft hem weg geknipt en toen was het trekken weg. Wat deed het pijn als ik rechtop zat in bed te voeden. Ben nu pijn vrij en vloei gelukkig ook niet meer. Wanneer wordt je ongeveer weer ongesteld? Ik kolf nu duurt het dan langer?(was geloof ik zo bij borstvoeding) Leuk dat het weer wat drukker wordt hier.
Nou net een fles van 120cc geprobeerd, dat gaat echt niet helaas, na 90cc in diepe slaap, ligt weer lekker in haar bedje nu.... Ran, zo jong al rijstebloem, kan het geen kwaad.... heb het al klaar staan namelijk... Jessica, jaaa dat rechtop zitten in bed is/ was geen pretje he! Doet bij mij nu nog zeer!
Hallo allemaal, Daar ben ik ook weer even. De onrust van mijn meisje van de afgelopen dagen is verklaard; waarom ze niet in haar bedje wilde liggen, alleen maar bij mama en zo'n grote zuigbehoefte had: mijn voeding is in één keer gigantisch teruggelopen. Bleek nog maar 30 cc uit twee borsten te kolven (uit één zelfs maar 5cc). Heb nu begeleiding van lactatiekundige om te kijken of we de voeding weer kunnen opkrikken. Isis krijgt nu gekolfde voeding aangevuld met flesvoeding. Het lijkt er alleen op dat mijn borstvoeding op is, want ik kolf steeds minder. Ik heb nu afgesproken om tot morgenmiddag te gaan kolven om de 2 1/2 uur, dan moet de opbrengst verhoogd zijn, zo niet dan betekent het dat mijn borstvoeding op is. Is dus nog even spannend. Ik was in eerste instantie erg teleurgesteld. het lijkt zo goed te gaan dit keer de borstvoeding en toch gaat het weer fout. Aan de andere kant ben ik blij dat ik nu zo'n tevreden meisje heb. Ik heb jullie verhalen niet teruggelezen, was zo veel. Vanaf nu ga ik proberen weer actief mee te lezen.
Hey wat gezellig hier zeg! jarno is nu steeds meer wakker, net heerlijk anderhalf uur zitten kroelen hmm.. Denk nu kan hij nog ff een uurtje slapen voor de volgende voeding.. maar meneer wil niet. Huilen... Wil alleen maar op schoot. Heb hem toch ff in de kinderwage gelegd en laten huilen. Nu slaapt hij wel even.. anders is hij veel te moe zo om te drinken.. @ assicej Infacol helpt niet direct hoor, je moet wel ff een paar dagen doen voor goed resultaat, succes bij de osteopaat @ adriana Wat een leuke foto! ik zal ook es ff kijken of ik een fototje in m`n album kan zetten.. @ Ran, Ik heb niet op een paard gehobbeld dat schreef adriana hihi Ik heb trouwens ook sudocreme gebruikt, gebruik het soms nog.. Die inwendige hechtingen gaan jeuken! jakkieeeee Wat doen jullie allemaal om jullie buikjes strak te krijgen en broeken dicht te krijgen?? Ik smeer wel elke dag even met een verstevigende creme en probeer een wandelingetje te maken. Ook eet ik elke dag een flinke bak fruit.. Nou ga zo ff wandelen na de voeding.. Liefss
@ victoria wat vervelend! Hoop dat het weer op gang komt.. Wil je wat van mij ik stroom over Succes! Liefs
Ik dacht dat het weer de goede kant op ging maar ik heb alleen nog maar een huilende sylvio . En z'n buikje rommelt zo en hij laat ook zoveel windjes.......weet niet meer wat ik moet doen . Vindt het zo sneu voor hem. Ligt ie net lekker te slapen wordt ie weer gillend wakker van de krampen. En ik gebruik infacol al een aantal dagen en in het begin leek het goed te gaan marr helaas denk ik. Heeft iemand no een tip? liefs milou
Tinker ik gebruik nu ruim een week infacol (daarvoor gebruikte ik sab simplex) maar ik begin nu pas resultaat te zien. Ze krijgt er van mij trouwens ook nog druppels cinababy bij maar geen idee of die wat doen. Ik zou nog even afwachten! Sterkte meid!
Jeetje zeg wat is er veel geschreven, ik ben eerst alles terug gaan lezen en ben daar gistermiddag mee begonnen! Nu pas klaar . Ik heb niet alles onthouden, maar het is mij wel opgevallen dat veel kleintjes erg last hebben van krampjes of spugen. Ik hoop dat jullie hulpmiddelen goed helpen. @Mootjen: ik las dat je er doorheen zit. Probeer rustig te blijven dat is ook goed voor je kleine. Als jij rustig bent heeft dit vaak een uitwerking op de baby. Veel sterkte! Jamie heeft af en toe krampjes, meestal overdag, dan pak ik haar vaak wel op en ga ik gezellig met haar zitten. Zij sabbelt dan op haar speen en ik wrijf over haar buikje, deze afspraak hebben we samen gemaakt en dit schijnt te helpen . Als ze 's nachts of 's ochtends vroeg krampjes heeft laat ik haar wel in haar bedje liggen, maar doen we voor de rest hetzelfde. Zodra ze ook maar een beetje rustig is, ga ik weer terug naar bed. Ik wil haar nl. niet elke keer oppakken uit angst dat ze straks alleen nog maar bij mij of papa wil slapen. Jamie slaapt 's nachts in haar eigen bedje en na de ochtendvoeding (tussen half 7 en half 8 ) leg ik haar ook weer in haar bed. Daarna mag ze naar beneden en slaapt ze in de box. Ze gaat op hetzelfde tijdstip als pap en mam weer naar boven. Zolang zij goed slaapt in haar bedje vind ik het geen probleem en ook erg gezellig als ze overdag lekker beneden slaapt. Ik leg haar trouwens altijd in bed als ze nog niet helemaal in slaap is, vaak wordt ze ook weer een beetje wakker als ik met haar opsta om naar haar bed te gaan. Ze jengelt dan wel nog een beetje, maar ik doe haar muziekje aan en dan valt ze meestal goed in slaap. Ik heb gisteren een mobiel voor boven de box gekocht, zo leuk om te zien hoe ze de poppetjes met haar ogen volgt! Echt op haar naam reageren doet ze nog niet, ik denk dat ze nog niet in de gaten heeft dat ze Jamie heet . 22 januari hebben wij pas de eerste afspraak op het consultatiebureau, maar ik was zo benieuwd naar haar gewicht dat ik haarr vanmorgen zelf ben gaan wegen. Ben eerst zonder haar op de weegschaal gaan staan en daarna met haar....woog ze al 5,5 kilo! Ik had al zo'n vermoeden. Nu moet ik dus wel haar flesvoeding aan gaan passen. Ik verving 1 borstvoeding per dag, maar wil vanaf vandaag 2 voedingen gaan vervangen. Ik ga haar 135 ml kunstvoeding, maar dit is voor kinderen die al zo zwaar zijn en gemiddeld 6 voedingen per dag krijgen denk ik veel te weinig. Misschien dat ze gisteren daarom om de 3 uur wel wilde eten en de dagen ervoor soms wel om de 2 uur! Normaal gesproken komt ze om de 4 uur! Misschien heeft ze ook wel zin om de nachten door te slapen als ze wat meer flesvoeding krijgt. Ik vervang nu de voeding van rond 15.00 uur en daarna de voeding voor het slapen gaan (rond 23.00 uur). En ik las ook nog iets over sex...Ik durf nog niet! Ik vloei ook af en toe nog een beetje dus dat is een van de redenen, maar ik heb nog een best opgezette buik en voel ook mijn keizersnee nog een beetje. Ik ben dus ook gewoon bang dat het zeer doet aan mijn buik en van binnen. Meiden die ook een keizersnee gehad hebben....hoe is dat bij jullie? Ik heb af en toe ook een soort beursig spierpijngevoel aan de zijkanten van het litteken en vind mijn buik nog erg opgezet. Is dat normaal? Vanavond ga ik gezellig met Jamie naar de nieuwjaarsreceptie van mijn werk in Amsterdam. Ik hoop dat het niet glad wordt, want ik moet wel met de auto. Zo! 't is een heel verhaal geworden. Ik zal vanaf vandaag wat vaker langskomen, misschien doe ik er dan niet zo lang over om alles bij te lezen . Grtjs, Hanneke
@ Tinker heb je niet te veel voeding? Daar heb ik dus nl last van het spuit eruit zodat Jarno het niet aan kan drinken en dan kloekt ie het naar binnen, Hierdoor slikt hij heel veel lucht in en daar krijgt hij kramp van (waarschijnlijk) Ik kolf nu de ergste druk eraf en dan leg ik hem aan, dan moet hij krachtiger zuigen en krijgt hij niet veel lucht binnen. Gebruik de infacol alleen nog savonds.. Ik kreeg als tip te stoppen met de cinababy toen we met de infacol begonnen. Was beter zei ze.. Nu huilde hij net.. heb ik de druk eraf gekolft wil ik hem pakken.. slaapt ie! haha nou ja.. nog even en dan pak ik hem wel.. Liefss
Tinker, hoe jij het omschrijft zo is het soms bij Alexander ook. Hij wordt dan hard kreunend wakker en soms krijst hij erover. Infacol helpt idd niet direct. @dani, ik dacht dat er ergens stond dat je het beste resultaat berijkt door het voor iedere voeding te geven?
Ben ook jaloers op mezelf...heb tot nu geslapen En mijn boevenkoppie slaapt nog Moet ie 's-nachts doen hihi
meiden, leuk dat geklets hier! Wat gek he dat de babies zoveel verschillende ritmes hebben! Hier doet Vince het goed. Heb nog steeds de kloof al wordt hij wel iets minder. Heb even een vraag: Vince wil smiddags nooit slapen, dus hou ik m steeds bij me. Volgens mij moet ik hem maar eens eventjes laten huilen smiddags? Wat dneken jullie. Snachts is ie zon slaapkoppie, gelukkig....maar smiddags slaapt hij alleen maar aks hij in de kinderwagen buiten is..... Ik vind het gehuil zo zielig.....kan het niet aanhoren. Nu huilt hij ook al een paar minuten. Ga toch maar ff troosten en dan weer in bedje leggen. Hij moet toch een keer in slaap vallen ,zou je zeggen... Sorry dat ik niet reageer, heb wel alles gelezen maar ben zo druk.... ps foto uploaden wil steeds niet, krijg foutmelding bij het verkleinen zucht.
Ik weet ook zo niet wat je kunt doen. Ik heb Alexander vaak op zijn zij liggen overdag, want dat vindt hij wel fijn en valt hij sneller in slaap. Hij ligt gewoon in de wandelwagen en overdag staat ie in de huiskamer en 's avonds op de slaapkamer. Wel lekker dat hij ' s nachts goed slaapt. slikken jullie ook allemaal vitamine D?
@ adriana. Ja klopt dat heb ik ook ergens gelezen, maar Jarno was zo aan de diaree en begon enorm te spugen, nu geven we het nog zo`n 2 keer per dag.. en is het een heel stuk minder.. z`n ontlasting word ook weer normaal.. Ik vind z`n plasluiers niet zo heel denderend meer even in de gaten houden dus.. Wou even wandelen, moet ook nog langs de apotheek, gaat het regenen. Blijft een beetje miezerig.. jakkes.. Arie m`n man heeft de auto mee naar t werk, dus denk toch dat ik er strax door moet.. bah! Liefss