Hallo dames.. ik heb even een dringende vraag. als mijn dochtertje de fles drinkt dan zit zij altijd te kloeken of hoe je het ook noemt weet iemand hoe het komt en of het kwaad kan en wat ik er tegen kan doen want zij wordt er zelf heel onrustig van tijdens het eten..
@hanneke.. zo wat doet jamie het goed met slapen zeg! en hoe zijn de kleertjes die je hebt besteld ? @adriana.. ik zou hem anders is niet wakker maken om half 11 en kijken hoe laat hij dan komt. omdat hij slaapt verbruikt hij niet zoveel energie en drinkt daarom misschien niet zo veel. omdat hij nog niet echt honger heeft. een kindje word snachts wakker als ze overdag niet genoeg voeding hebben gehad. teminste dat zeiden ze bij mij op het CB. als je namelijk een kindje wakker maakt om te eten voor de nacht dan haal je ze uit hun diepe slaap en slapen ze snachts minder lang. dat heb ik met kian ook. kian slaapt ook altijd tegen 8 uur tot zijn laatste voeding maar ik geef hem pas eten als hij zelf is wakker geworden of wanneer ik zie dat hij in de rem-slaap (ligte slaap) zit. dan slaapt hij de nacht probleemloos door. als ik hem wakker maar uit zijn diepe slaap wat dan vaak ook niet lukt komt hij sochtends heel vroeg omdat hij dan ook niet veel gegeten heeft voor de nacht omdat hij half slaperig was. ik zou gewoon wat uitproberen en kijken wat het beste bij jullie past. succes!
@parel.. is het dan afgekolfde melk of kunstvoeding? met kunstvoeding kan het zijn dat het te heet is of dat ze de speen niet goed vacium heeft gezogen. wat ik dan doe is de speen over kian zijn lipjes wrijfen totdat hij zelf hapt. en dan gaat het wel goed.
Ja, dat idee heb ik dus ook Marije, dat hij dan gewoon uit zijn dipe slaap is. Maar ik kan hem ook moeielijk wakker houden tot een uur of 21.00. Sommigen geven de laatste fles om half 10. Zijn jullie kindjes dan wakker of maken jullie die wakker. Vind het ook helemaal niet leuk om hem om half 11 wakker te maken. Ik ben dan ook zo moe en ik vind het zielig voor hem. Misschien als ik hem laat liggen, dat hij dan ook pas om 4 uur wakker wordt. Maar ze zeggen dat ze sneller door gaan slapen als je ze rond 11 uur de laatste voeding geeft. Echt ... ik ben zo jaloers op jullie kindjes die zo lang slapen. Heeerlijk hoor.
Ik heb weer een beetje bij geslapen. We hebben vanmiddag alle drie op bed gelegen. maar ik ga er vanavond maar eens vroeg in. Adriana: ik geef flesvoeding dus dat is natuurlijk anders en wij hebben ook nog geen doorslaper. Dus geen tips van mijn kant. Hanneke: wat heerlijk dat ze nu naar vier voedingen gaat. Marijee: leuke foto's. Moet weer gaan, kindjes roepen.
@adriana.. ik zou hem gewoon lekker om 8 uur naar bed doen want zoals je zegt is hij dan moe. als je nou is van het weekend gaat proberen om hem dan te laten slapen en kijken hoe het gaat. misschien word hij wel tegen half 12 wakker en eet dan wel goed en komt de volgende ochtend weer. snap dat je graag wil dat je mannetje door gaat slapen maar bij BV kindjes duurt het over het algemeen langer.
@Adriana: ik geef geen borstvoeding meer, maar ik zou eens proberen hem niet wakker te maken om een uur of 11 's avonds. Dan zal hij misschien 's nachts nog wel komen, maar misschien evengoed pas om 4 uur. Kun jij ook eens lekker op tijd naar bed. Vraagt hij trouwens zelf om de fles van 19.30? Anders zou je deze namelijk ook kunnen proberen te verlaten. Dat heb ik gisteren gedaan, maar goed...ik geef flesvoeding dus da's iets heel anders. De kleertjes zijn erg leuk. Ze liggen nu bij de wasmachine, dan kan ze ze dit weekend nog aan . Heb een lastige slaper vandaag, volgens mij heeft ze nu last van haar buikje. Als ze in de box ligt, ligt ze te jengelen, dus heb haar net in bed gelegd, maar dat wil ook niet helpen. Ga zo maar weer eens even kijken. Grtjs!
Oh ja dat weet ik ook wel hoor, maar ben gewoon nieuwsgieirg hoe julllie het dan doen. Geduld is een schone zaak. Maar het zou zo lekker zijn..... Gisteravond had ik hem om half 11 gegeven en hij dronk maar 60 (slapend zowat). Daarna kwam hij weer om 03.00. Wat voel je je dan brak zeg. Dan ga ik liever ook om 8 uur naar bed en dan kan ik tenminste ook nog slapen tot 3 uur. Ik zal eens wat gaan proberen. bedankt iig.
@ Vis. Ik kan hem wel verlaten, maar hij wordt de laatste tijd zo jengelig om 7 uur half 8. Dan geef ik hem een fles en stop hem daarna in bed en dan slaapt ie als een os. Ik heb altijd het idee dat kleine kindjes toch niet horen op te blijven tot 21.00a 22.00. Of zeg ik nu iets raars?
Hey @ Adriana. Jarno is juist savonds erg wakker. Overdag slaapt hij best veel. Ik probeer met voeding rond een uur of 10 uit te komen en dan gaat hij naar bed. Als ik jou was zou ik ook proberen om zoiets uit te komen en dan gewoon dan in bed leggen en kijken hoe laat hij komt. Wij laten hem overdag en savonds slapen in de kinderwagen beneden. Hoort hij toch nog geluiden en snachts boven dan is het stil. maar moet gaan heeft honger en gilt strax meer!
Hallo dames! @adriana, hmm lastig he goed uitkomen met die tijden. Je hebt al veel tips gekregen en ik sluit me aan bij marije, gewoon is kijken wat er gebeurd al je hem niet meer wakker maakt. Vince komt soms ook zo uit dat hij om 21 uur drinkt en dan niet meer zelf komt om 00 uur, maar komt dan wel om 4 of 5 uur of zo... Tja dan zit er alweer 7 of 8 uur tussen...maar dan ga ik zelf ook altijd al lekker optijd het bed in....slaap je toch een mooie poos. Vannacht kwam hij na 21 uur uit zichzelf om 1.15 en sliep vervolgens nog weer door tot 8.15! Bij de gastouder ging het heel goed, hij was vrolijk en vond het allemaal prima. Gelukkig. Maar hij had daar maar een half uurtje geslapen dus toen ik met hem thuis kwam heeft hij vanaf 18.15 de rest van de avond doorgeslapen hahaha. En vandaag na de voeding van 8.15 en 11.15 sliep hij ook zo weer door tot 14.15! Was net wakker tot 15.45 en slaapt alweer als een roosje. Wat een heerlijke slaperd is het toch... Ik heb mn operatiedatum gekregen (kruisband in de knie) en die is 18 maart. Nu loopt 2 maart mn verlof af, dus ik was bang dat ik voor 2,5 week weer aan het werk moest. Vandaag overleg gehad met mn teamleidster en ik mag mn vakantieuren opmaken zodat ik gewoon nog vrij ben tot de 18e! Heerlijk joh, ben zo blij. Daarna zit ik nog wel minimaal 6 weken thuis, met krukken.... Ik ga pas ergens in mei weer aan het werk 8)
hallo dames hier ik zat hier eens even wat te lezen, en kom tot de ontdekking dat ik wel mazzel heb met onze kleine meid, ze sliep al heel snel door na 7 weken ongeveer tot half zeven, zeven uur gemiddeld. Sinds ze van de borstvoeding af is slaapt ze gewoon elke acht door. Ja soms is ze iets eerder wakker sinds deze week maar dat komt omdat ze dan wakker wordt van mij, dan ga ik naar mijn werk vandaar. Ze huilt ook niet zo veel op een dag, alleen als ze echt honger heeft of begint te krijgen. ik heb haar deze week 1 keer wakker gemaakt omdat ik haar graag zelf de fles wou geven voordat ik naar mijn werk zou gaan, om 6.15 uur kan het ook zijn dat ze daardoor haar vast ritme wat kwijt is nu? omdat ze normaal om zeven uur wil drinken weet iemand dit? ik voel me wat schuldig nu groetjes van Summer
Hoi @ Summer volgens mij moet dit niks uitmaken hoor. @ Lekker zo lang nog thuis. 18 maart is mijn 1e werkdag weer ik zit dan in totaal een half jaar thuis.. Omdat ik met m`n nieren toen in t ziekenhuis gelegen heb en niet meer aant werk mocht! @ Parel nee op zich kan het geen kwaad alleen dat ze daarna veel moet boeren, krampjes kan krijgen, En haar zuigbehoefte niet gestild is. je kan dr tussendoor even laten boeren of een kleinere speen misschien? of heb je al s? @ Adriana je pakt hem 22:30 probeer eens 22:00 kijken wat hij dan doet? ja weet ik niet hoor.. en een schone luier van te voren geven? Dat ie goed wakker is.. ? Zo heb gepoetst vandaag.. pff de kamer is helemaal aan kant gestofzogen houten vloer in een soort was de keuken schoongemaakt en gedweild de gang gedweild de badkamer gedaan en de ramen gezeemd.. tussendoor gevoed haha en Jarno slaapt gewoon de hele dag.. Is telkens even wakker dan drinken daarna weer slapen.. Nog moe van gisteren denk ik! Nu nog even een wasje aan zetten en dan eten koken.. en dan ist genoeg geweest! Liefss
@dani: ik knip Djayden zijn nageltjes. Maar als er zo'n haaltje aan zit, kun je het er ook gewoon aftrekken! @marije: is Kian nog tevreden met zijn 180 fles en pap? @de rest: had geprobeerd Djayden wat eerder op bed te leggen, maar dat werkt dus niet want nu komt hij weer om 4 uur. Dus ik ga de fles weer wat later geven dan slaapt hij weer lekker tot 7. Die kleine van mijn vriendin is 7 maanden en die slaapt al een maand of 3 van 20.00 tot 8 heerlijk lijkt me dat!
Adriana: het CB zei tegen mij ook dat ik om 22.30/23.00 uur de laatste fles moest geven, omdat dit de meeste kans op doorslapen had. Toen ik aangaf dat ik het idee had dat ze dan juist in haar diepe slaap zit, zeiden ze dat dit nog kan gaan veranderen. Ik zit ook steeds te twijfelen of ik haar zal laten slapen en dan zal kijken wanneer ze uit haar zelf komt, maar ben bang dat ze dan helemaal uit haar ritme raakt en straks bijv. om 2.00 uur en dan weer om 6.00 uur of zo komt. Ik wilde het laatst een een keer proberen en toen kwam ze uit zichzelf om elf uur. Isis heeft echt een wakkere dag gehad vandaag. Vanochtend een half uurtje geslapen, 's middags twee uurtjes (tot drie uur) en sindsdien is ze wakker geweest tot nu. Heb haar zojuist op bed gelegd. Ik denk dat wij toch echt midden in de acht weken sprong zitten.
adriana: lastiig he? Nathan ligt nu ook in bed hoor. Hij is moe en huilt dan toch alleen maar als hij beneden is. Ik maak hem straks om half 10 wakker als hij niet zelf wakker wordt (hij heeft om half 7 nog gedronken). Dan verschoon ik zijn luier en wordt hij wel wakker.. De laatste tijd geven we de laatste voeding via fles. Dan krijgt hij ongeveer 145 cc afgekolfde melk.. Gisteren zelfs 155. De ene keer komt hij dan om 3 uur alweer en soms pas om half 5.. nog geen vast ritme dus hier.. ons "ritme" is dus meestal ongeveer zo: 1 nachtvoeding voeding tussen 8 en 9 (even spelen en dan weer proberen te slapen.. vaak korte slaapjes) vaak ook in bad in deze tijd.. voeding tussen 11 en 12 (na voeding spelen en dan in bed) voeding tussen 3 en 4 (meestal boodschappen doen of wandelen hierna) voeding tussen 6 en 7 (weer in bed als hij jengelig wordt) laatste voeding tussen 9 en 10 (meteen na voeding weer in bed) Nathan slaapt dus best veel nog.. Heeft hij ook nog nodig want na een kwartier/ half uur in de box wordt hij moe, gaat huilen enz..
Ben blij dat ik niet de enige ben Ik heb hem net gegeven en hji ligt meteen te slapen daarna. Ik had hem een fles aangeboden en meneer dronk maar 60. Hij is de hele dag al een beetje raar. Hij weigerde meer te drinken en keihard krijsen. Toen ik hem aan de borst legde begon hij als een gek te drinken. Pffff, soms word ik wel even gek hoor. Laatst toen ik bij mijn ouders was heeft hij van 9 tot kwart voor 7 geslapen, dus hij kan het wel Bij mij zeiden ze hetzelfde op het cb Victoria. Ik vind het ook moeilijk. Maar ik laat hem nu maar een keer slapen denk ik. Wat ritme en regelmaat betreft, schijnt het bij bv toch iets anders te zijn. Het is toch immers op aanvraag. Ga nu nog maar even eten. Vriendje was erg laat thuis van zijn werk. Het weekend weer klussen ons nieuwe huis, dus zal er niet zoveel zijn. Fijn weekend allemaal.
bij mij zeiden ze op het cb juist dat ik hem niet om 11 uur wakker moest maken voor een voeding omdat je hem dan uit zijn diepe slaap haalt. Maar goed maak hem nu ook wakker om half 10 dus eigenlijk is dat hetzelfde natuurlijk.
Ik kreeg als tip gisteren net als wat marije zegt haar meer overdag te geven en minder `s nachts als ze komt. En indd gisteren meteen na het weeguurtje 150 cc gegeven en mee doorgegaan en ze sliep zowaar van 22.30 tot 5.00. Om 22.30 was ze diep in slaap en heeft ze niet helemaal haar fles opgedronken. We waren zo blij en verrast. Ik vindt het allemaal zo moeilijk/ingewikkeld met de voedingen. Je moet ongeveer van de 150cc per kilo uitgaan nou dat deed ik steeds ze zat er zelfs ietsje boven en dan is het volgens het cb nog te weinig want ze kon geen reserves opbouwen voor de nacht. Waarom schrijven ze dat nergens dat dat de gouden tip is. Ze krijgt niet altijd haar flesje van 150 op maar we gaan de goede kant op. Omdat ik veel mee ga met mijn moder naar het ziekenhuis heeft Lilly rare dagen gehad en dat is wel te merken. Het is toch echt rrr bij baby`s. Nou doet ze het heel goed en ze is zo lief geweest en totaal niet jengelig maar ze slaapt gewoon te weinig of wordt steeds wakker overdag. Woensdag kdv donderdag overdag zh en vandaag ook weer zh tot 13.00 dus ze is steeds onderweg maar slaapt dan wel in de bak. Hoop vanaf vandaag dat het weer even rustig wordt en dan weer vanaf 18-3 als mijn moeder in het zh ligt. Ze zeiden de laatste week ineens dat ze ook een cyste op de bijnier had en 1 op de milt. Mijn moeder zat er al doorheen maar nu helemaal en vandaag op controle zei de arts dat ze bij de nieren gewoon een geborenafwijkink had en de milt is ws een kneuzing van een oud ongeluk dus dat scheelt weer. Verder zei hij vandaag ook weer dat de prognose goed is nou daar houden we ons aan vast. Bedenk me net ineens dat het ook een sprongetje kan zijn dat ze steeds zo wakker is en alleen maar op schoot wil zitten.