Jarno slaapt ook veel op z`n zij ik wissel dit af links en rechts. Misschien moet je hem idd even laten huilen, en huilt hij zich zelf in slaap? Doet Jarno nl ook wel.. Kan aan het huiltje wel horen of het een slaap of kramp huiltje is.. Alshet een slaap huiltje is laat ik em ff brullen en dan valt hij zo in slaap. Ik gebruik nu wel een speentje.. Hij heeft enorme zuigbehoefte en word er rustig van, Wat doen jullie omdat ze het afraden met borstvoeding.. Ik haal hem er wel uit als hij slaapt, meestal spuugt hij em zelf al uit. Liefss
Ik gebruik ook gewoon een speentje hoor. Hij wordt er gewoon rustig van en valt erdoor veeeel sneller in slaap. In het begin is het af te raden, maar nu weet hij toch het verschil wel en hij kan toch prima zuigen als hij drinkt. Als je kind goed groeit en tevreden is, is er toch helemaal niets aan de hand. Alexander spuugt hem ook vaak snel weer uit hoor. Gewoon doen zeg ik. Mijn moeder zei laatst "kind maak je niet zo druk, ze worden evengoed wel groot "
Ik lees dat best een hoop kindjes op hun zij slapen, hier werd dat ter strengste afgeraden door het CB... is ook overal weer anders geloof ik...
Onze kraamverzorgster raadde het aan, en de wijkverpleegkundige zei idd dat ze alleen op hun rug mogen.. Hijs laapt veel lekkerder op z1n zij dus doen we dit en als hij wil rolt hij zelf op z`n rug.. Groetjss
Ja want het is niet meer toegestaan sinds januari bladiebla en daarvoor was het juist goed. Wat een onzin zeg. Over een paar jaar raden ze het weer aan want..... Ik heb er wel iets voor liggen zodat hij niet kan omrollen.
Nou idd.. lekker doen waar jeje goed bij voelt. De kraamverzorgster zegt ook z`n onderste armpje / schoudertje ligt zo, zodat hij zich niet op z`n buik kan rollen.. heb vaak ook snachts een kruikje bij z`n voetjes ervoor.. Nou ik ga eens kijken hoe hard het regent.. en anders er toch maar eens door.. jakkie Liefss
heejj meiden zo wat een lappen tekst allemaal opeens! zal proberen niemand te vergeten haha @bianc.. ze mag een maximaal aantal cc hebben per dag dus als je dat verdeeld over de voedingen is je niets aan de hand als je de 1 wat meer geeft. gewoon even uitrekenen hoeveel ze mag en je mag er best wel iets boven zitte ma niet te veel. @juffie.. fijn dat nathan het zo goed doet en die onzekerheid over de borstvoeding komt echt goed hoor. je moet op je gevoel afgaan jij kent je kindje het beste! @mootjen.. Kian heeft daar ook veel last van! niet in paniek raken maar kijken wat het beste helpt. zijn het geen krampjes? bij kian helpt het om hem even uit bed te nemen.. troosten en dan weer neerleggen. dit duurt soms een half uur maar daarna slaapt hij wel goed vast. @jessica.. ik hoop dat de osteopaat kan helpen! ja echt zielig om te zien dat zo kleintje zo pijn heeft. ik ga morgen ook met kian na de osteopaat. ik moet er al om 10 voor 8 zijn tot 9 uur! dus hij neemt lekker ruim de tijd. ja het kost indd een hoop geld ma als het goed is krijg je het terug van je verzekering. of een deel. @adriana.. wat een mooie foto @victoria.. wat balen van je borstvoeding. hoop dat het toch weer op gang zal komen! @dani. ik ga vanaf eind volgende week weer sporten. dan is het ruim 6 weken geleden dus dan mag het weer. wel rustig aan beginnen. verder wandel ik nu indd ook heel veel. @Milou.. wat zielig dat hij er zo veel last van heeft een warme kruik op ze buikje helpt vaak ook tege krampjes.. of even lekker in bad doen. @Hanneke.. fijn dat Jamie het zo goed doet! en met de voeding moet je beetje uitproberen. kijken wat het beste voor haar is. @joss.. kian wou smiddags ook niet slapen en ik leg hem nu in bed en laat hem indd 10 minuutjes huilen. dan even erheen en troosten en weer in bed. het kost even tijd ma na een paar dagen zulle ze het door moeten hebben en zal het makkelijker gaan. hier werd indd ook gezegt dat hij niet op ze zij mag.. alleen de eerste 2 weken omdat daarna de kans groot is dat ze op de buik rollen. .. fijne dag meiden
Zo Marije, jij bent echt niemand vergeten haha! Nemen jullie nou ook allemaal vitamine D (quote mezelf even haha) Ja dat vroeg ik mij af, hebben jullie nou een kruik in bed. Ik gebruik al 2 weken geen kruik meer eigenlijk, had het idee dat hij het er echt heel heet van kreeg.
Yorick en Peetje (8 okt, 1874 gram); 3875 gram, 54 cm, maatje 56 (12 jan 09) Tunc en Mamatje (16 nov, 2560 gram); Larkin en Smallgirl77 (19 nov, 3745 gram); Famke en Monique4 (26 nov, 3105 gram); Tristan en Miepje21 (26 nov, 3550 gram); 4100 gram, 53 cm, maatje 56 (23 dec.) Max en Sawi (28 nov, 2660 gram); Diego en Dimmel (2 dec, 4070 gram); 4655 gram, 55 cm, maatje ? (7 jan 09) Revi en Ranjeewha18 (4 dec, 3140 gram); Jamie en Vis1978 (5 dec, 4410 gram); 5500 gram, ?cm, maatje ? (13 jan 09) kyana en Mama05 (6 dec, 3510 gram); 4310 gram, 52 cm, maatje ? (9 jan 09) Kian en Marije (8 dec, 3525 gram); 4710 gram, 56 cm, maatje 50/56 (12 jan 09) Anaïs Juliette en pinguin72 (9 dec, 5120 gram); 4960gram, 56.5 cm, maatje 56/62 (9 jan 09) Linde en Manny82 (9 dec, ? gram); Lilly Barissa en acissej (10 dec, 4300 gram);4505 gram, 53 cm, maat 56 (12 jan 09) Merel en Mama2be (10 dec, 4300 gram); 4480 gram, ? cm, maatje ? (30 dec 09) Ruwayda en Parel1988 (13 dec, 2915 gram); 3750 gram, 51 cm, maatje ? (? jan 09) Alexander en AdrianaM (15 dec, 3320 gram); Ph. en Kiki80 (19 dec, 2900 gram); 3600 gram, 52 cm, maatje 56 (12 jan 09) Jordan en bianc (20 dec, 3060 gram); 3240 gram, ? cm, maatje 50 (31 dec 09) Jarno en Dani84 (12 dec, 3510 gram); 48 cm, maatje 50/56 (12 jan 09) Joe en Aussie (23 dec, 4110 gram); Sylvio en Tinker (25 dec, 3820 gram); Rana. en OemMujahid (27 dec, 3890 gram); Sterre en Marijke 84 (27 dec, ? gram); Jill en Mootjen (28 dec, ? gram);3230 gram, 50 cm, maatje 50 (5 jan) Selena en Rowenavb (30 dec, ? gram); Isis en Victoria (6 jan, 3905 gram); 15 meisjes & 12 jongens agenda januari 13: Yorick en Peetje RSV prik 14: Kian en Marije Osteopaat 15: Yorick en Peetje CB 20: Jordan en Bianc CB 20: Jarno en Danielle 22: Alexander en Adriana CB 22: Sylvio en tinker CB 22: Jaimy en Vis CB 27: Tristan en Miepje21 CB (eerste prikjes) 29: Jill en Mootje CB februari 03: Revi en Ran CB 04: Ruwayda en Parel CB 1e prikjes 10: Lilly en Jessica CB 1e prikjes 12: Anaïs Juliette en pinguin72 CB 16: Kian en Marije CB 1e prikjes Voor de meiden die wat willen veranderen in de lijst. Je klikt op Quote bij de gene die als laatste iets heeft aangepast op de lijst. Dan haal je begin van de tekst
@adriana.. ikzelf neem geen vitamine D en omdat kian flesvoeding krijgt hoeft hij het ook niet zeiden ze op het CB. Kian krijg ook snachts nog een kruikje omdat hij soms moeite heeft me ze tempratuur op pijl te houden. overdag verder heeft hij 2 dekens.
Yorick en Peetje (8 okt, 1874 gram); 3875 gram, 54 cm, maatje 56 (12 jan 09) Tunc en Mamatje (16 nov, 2560 gram); Larkin en Smallgirl77 (19 nov, 3745 gram); Famke en Monique4 (26 nov, 3105 gram); Tristan en Miepje21 (26 nov, 3550 gram); 4100 gram, 53 cm, maatje 56 (23 dec.) Max en Sawi (28 nov, 2660 gram); Diego en Dimmel (2 dec, 4070 gram); 4655 gram, 55 cm, maatje ? (7 jan 09) Revi en Ranjeewha18 (4 dec, 3140 gram); Jamie en Vis1978 (5 dec, 4410 gram); 5500 gram, 56cm, maatje 56 (13 jan 09) kyana en Mama05 (6 dec, 3510 gram); 4310 gram, 52 cm, maatje ? (9 jan 09) Kian en Marije (8 dec, 3525 gram); 4710 gram, 56 cm, maatje 50/56 (12 jan 09) Anaïs Juliette en pinguin72 (9 dec, 5120 gram); 4960gram, 56.5 cm, maatje 56/62 (9 jan 09) Linde en Manny82 (9 dec, ? gram); Lilly Barissa en acissej (10 dec, 4300 gram);4505 gram, 53 cm, maat 56 (12 jan 09) Merel en Mama2be (10 dec, 4300 gram); 4480 gram, ? cm, maatje ? (30 dec 09) Ruwayda en Parel1988 (13 dec, 2915 gram); 3750 gram, 51 cm, maatje ? (? jan 09) Alexander en AdrianaM (15 dec, 3320 gram); Ph. en Kiki80 (19 dec, 2900 gram); 3600 gram, 52 cm, maatje 56 (12 jan 09) Jordan en bianc (20 dec, 3060 gram); 3240 gram, ? cm, maatje 50 (31 dec 09) Jarno en Dani84 (12 dec, 3510 gram); 48 cm, maatje 50/56 (12 jan 09) Joe en Aussie (23 dec, 4110 gram); Sylvio en Tinker (25 dec, 3820 gram); Rana. en OemMujahid (27 dec, 3890 gram); Sterre en Marijke 84 (27 dec, ? gram); Jill en Mootjen (28 dec, ? gram);3230 gram, 50 cm, maatje 50 (5 jan) Selena en Rowenavb (30 dec, ? gram); Isis en Victoria (6 jan, 3905 gram); 15 meisjes & 12 jongens agenda januari 13: Yorick en Peetje RSV prik 14: Kian en Marije Osteopaat 15: Yorick en Peetje CB 20: Jordan en Bianc CB 20: Jarno en Danielle 22: Alexander en Adriana CB 22: Sylvio en tinker CB 22: Jaimy en Vis CB 27: Tristan en Miepje21 CB (eerste prikjes) 29: Jill en Mootje CB februari 03: Revi en Ran CB 04: Ruwayda en Parel CB 1e prikjes 10: Lilly en Jessica CB 1e prikjes 12: Anaïs Juliette en pinguin72 CB 16: Kian en Marije CB 1e prikjes Voor de meiden die wat willen veranderen in de lijst. Je klikt op Quote bij de gene die als laatste iets heeft aangepast op de lijst. Dan haal je begin van de tekst
Hoi ja vit D moet je wel nemen.. ik vergeet het ook steeds.. zal em zo meteen nemen Jarno krijgt smorgens druppels Vit D en K. K moet tot 3 mnd en vit D tot 3 jr heb ik doorgekregen. Wij hebben die van davitamon op olie basis is echt goor! later hoor ik dat we die van de etos hadden moeten halen die zijn veel lekkerder met smaakje.. nou ja.. Ik doe snachts in de wieg nog wel even een kruikje. Lekker voor verwarmen.. als Jarno in de wieg gaat leggen we het kruikje op de dekens.. Nou ff lekker door de miezer gewandeld.. Hij slaapt nog lekker kan ik ff koken! Ga pasta maken maar nu heb ik geen gehakt... hmm nou dan maar zonder hoor haha doe er wel een worstje bij! Groetjesss
Ik slik nog steeds mijn zwangerschapsvitamines. Puur Mama van VSM, die zijn goed vóór en tijdens de zwangerschap en na de zwangerschap als je borstvoeding geeft. Ook krijgt Jamie vitamine D en K, vooral die vitamine D vindt ze heerlijk! Net dus een fles gegeven, had er 165 ml in gedaan, volgens de richtlijnen op de verpakking moet ze al 200 ml hebben, maar dat vond ik teveel. Nou....die 165 krijgt ze echt niet op hoor! Er zit nu 100 ml in en ze slaapt als een roos. Misschien dat je niet van de verpakking uit kunt gaan als je ook nog borstvoeding geeft. Ik weet natuurlijk niet hoeveel ze daaruit krijgt . Ik ga vanavond toch maar niet naar de nieuwjaarsborrel. Voorheen was het op kantoor zelf, maar nu is het op locatie en dat vind ik dus weer niet handig nu. Dan moet ik daar met de kinderwagen naar binnen in die drukte en moet ik iemand bellen om mij te helpen me de kinderwagen uit de auto halen, want ik mag nog steeds niet tillen. Ik ga volgende week wel een keertje langs op kantoor zelf, is voor Jamie ook een stuk rustiger. Dennis had al geregeld dat ie bij zijn ouders ging eten dus dat moet ie ook lekker doen....ga ik lekker wat bestellen, weet alleen nog niet wat. Ben nu Jamie Oliver aan het kijken op RTL4, daar krijg ik ook altijd zo'n trek van. Grtjs!
Wij hebben ze ook van Davitamon, maar die vitamine D smaakt toch wel lekker, ruikt in ieder geval naar anijs. Die K vindt Jamie echt smerig, is idd op oliebasis. Mijn verloskundige vertelde dat het niet verplicht is voor de mama's om vitamine D te slikken, maar dat het wel heel goed is, omdat die kleine dat ook uit jouw lijf haalt, waardoor je dus zelf sneller een tekort hebt. Jamie slaapt al vanaf dag 2 zonder kruik, ze kon zichzelf heel snel warm houden, heeft ook maar 1 dag een mutsje op gehad binnen. En ze had ook al vanaf week 2 een speen. Ze dronk zo goed aan de borst dat de kraamverzorgster helemaal niet bang was voor tepel-speen-verwarring. Ik vind die verwarring trouwens ook nogal overdreven....je mag wel je pink in hun mondje duwen om op te sabbelen maar geen speen. Van die pink kunnen ze toch ook in de war raken denk ik dan! Maar goed...hier gelukkig geen verwarring...ze kreeg ook vanaf week 2 al af en toe een flesje afgekolfde melk.
zoo wat is hier veel gekletst gezellig hoor! even snel wat reacties: Ik hoef van de vk geen vit. D te slikken. Gevarieerd eten en de zwangerschapsmulti vit is genoeg zegt zij.. pff waar ben ik onzeker over.. Over of ik alles wel goed doe denk ik.. Ben van mezelf al behoorlijk onzeker en nu opeens met zo'n klein mannetje in huis wil ik alles gewoon meteen goed doen. En ja dat lukt natuurlijk niet altijd Nathan heeft vanmiddag zijn hele bedje ondergespuugd. Het kwam zijn neusje uit Nu loop ik dus steeds naar de box om te kijken of het nog wel goed gaat met hem.. Dit soort dingen.. Heb ook nog behoorlijk last van de kraamtraantjes zo af en toe.. Maar goed dat gaat vast snel weer beter! Wanneer zijn jullie trouwens naar buiten geweest met de kleine? Nathan zit boven zijn geboortegewicht en met 6 dagen mochten we al een klein rondje. Wil nu ook wel graag er even uit maar heb het idee dat het nog te koud is buiten. Het is zulk vochtig weer enzo.. Wat denken jullie? xxx
bedankt voor jullie lieve reacties over mijn borstproductie. Ik heb haar net na het kolven toch even aan de borst gelegd, dan moet ik toch wel een traantje laten als ik er aan denk dat ik morgen waarschijnlijk moet gaan stoppen. Heb nog maar een klein sprankje hoop dat aankomende nacht mijn productie gaat verhogen, maar tot nu toe blijft het een schamele 20 cc per kolfbeurt. Ik zal jullie morgen berichten wat het resultaat is, duim allemaal maar voor me. Verder gaat het allemaal goed. Ben nog niet echt alleen geweest met beide kids. Dat is vrijdag voor het eerst. Heb voor morgen en overmorgen extra kraamhulp gekregen i.v.m. borstvoeding nog. Ik ben wel benieuwd hoe ik het alleen zijn met twee kinderen ga vinden. Gelukkig reageert Nils heel goed op Isis. Wel knuffelt hij haar soms erg hard en wil hij natuurlijk net bij mama op schoot als dit niet kan, maar ja dat hoort er natuurlijk allemaal bij. Vervelend dat er zoveel kleintjes krampjes hebben. Hier af en toe een klein beetje, maar het valt gelukkig mee. Juffie: wat fijn dat Nathan al op zijn geboortegewicht zit. Isis nog niet, dus ik ben nog niet met haar naar buiten geweest. Maar volgens mij kan je wel gewoon naar buiten, als je haar maar goed warm inpakt. Isis slaapt verder ook al een aantal dagen zonder kruik. Ze kan zich eigenlijk vanaf het begin prima op temperatuur houden. Ik temperatuur haar ook helemaal niet meer, de kraamhulp nog wel af en toe en het is altijd goed.
kan me voorstellen victoria dat het moeilijk is.. Vind de borstvoeding nog best lastig maar ook geweldig mooi om te geven aan ons mannetje! hoop dat je productie toch nog omhoog gaat.. Oh ja over het liggen. Nathan ligt nu nog op zijn zij (om en om) en moet over met 2 weken op zijn rug.. Gek dat hier zo''n verschil in zit zeg..
@ Juffie Wij konden gewoon naar buiten als je hem maar even tempt voor en na de wandeling zo kan je kijken of hij zich op temp kan houden. Bij Lilly ging dat goed. @ Victoria Bij mij kwam er ook niks uit mijn borsten en na 2 dagen om de 3 uur kolven kwam er ineens zoveel uit en dat is zo gebleven dus ik zou zeggen je kan het en geef niet op. Je kan altijd tijdelijk fv geven en blijven proberen en dan weer terug gaan naar borst. Zo heb ik het ook gedaan. Ik duim voor je. @ Marije Ik krijg geloof ik 35 euro vergoed maar indd als het helpt dan heb ik er alles voor over. Vindt het zo sneu. Ze kan gewoon echt niet goed poepen lijkt het want als ze dat gedaan heeft dan is het voor die dag over. Helaas poept ze maar 1x per 26 uur of zo. Wij mogen gelukkig om 11.00 komen. Duurt indd 1 uur kreeg van te voren al een lijst via de mail om in te vullen voor haar. We hebben na week 1 de kruik weg gehaald want ze hield zich goed op temp. Vandaag heeft Lilly voor het eerst een hond gezien en ze vond het maar raar. Het was een hele lieve hond maar ze ging Lilly likken en daar schrok ze van ze moest meteen huilen. @ Peetje Hoe gingen de prikken vandaag?