December 2008 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Peetje08, 9 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Hoi hoi

Ik heb nu 2 voedingen in de diepvries en bijna 1 voeding in de koelkast.. dus dat zijn er al bijna 3 :D

Jarno is wel een beetje onrustig hierdoor :( Zou ook gaan wennen dinsdag maar die afspraak verzet ik even.

Oem nog steeds last van je aambei? Ik ben al een week gestopt met de lactulose en drink elke ochtend een glas roosvicee laxo, t gaat op zich goed soms nog wel iets bloed, maar hij doet gelukkig niet zeer meer!

Strax ff met me zusje de stad in, beetje afleiding en kleren kopen!

Liefss

2. victoria

victoria Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.131
    0
    0
    Goedemiddag allemaal,

Mijn twee kids liggen weer op bed. Ben benieuwd voor hoelang.....
    Vannacht was het bij ons vanaf drie uur weer feest. Om en om werden ze wakker. Dus ik voel me niet helemaal optimaal.

Chanty: leuk een feestje en even een nachtje bijslapen. Of gaan jullie doorfeesten tot laat?

Adriana: merk je dat alexander langer slaapt als je hem niet wakker maakt voor zijn laatste voeding? Wij gaan het vanavond maar weer eens proberen. Kijken hoe laat ze dan uit zichzelf komt.

Parel: gelukkig dat ze weer wat gedronken heeft. Isis was vanochtend ook bijna de hele ochtend wakker. Nu ligt ze lekker even te slapen.

Oem: de pukketjes zijn bij Isis ook grotendeels weg. Soms lijkt het wel af en toe weer even op te vlammen, maar het ziet er al heel veel beter uit.

Dani: kan je niet een vriendin vragen of ze wil komen oppassen, zodat jullie naar de kerk kunnen en jarno gewoon zijn voeding krijgt? Succes met kolven. En misschien is het nog een idee om toch voor de zekerheid wat flesvoeding te kopen. Dan hoef je niet bang te zijn dat Jarno geen voeding heeft. Maar misschien wil je dat wel niet.

leonie: hangt er denk ik ook vanaf of je BV of FV geeft. Als je BV geeft is het volgens mij wel belangrijk om dat in de gaten te houden. Als je FV geeft, weet je precies wat hij drinkt en als dat genoeg is, zou ik me geen zorgen maken.

Jessica: hoe gaat het vandaag met jou/jullie?

3. Dani84

Dani84 Niet meer actief

@ Victoria
    Ik heb voor de zekerheid nog wel 2 zakjes met voeding staan (hypo allergeen) nog van na de bevalling dat ik Jarno bij moest voeden. Maar als het nodig is geef ik het liever niet.

Tja de kerk.. Voor ons is het een half uur rijden dus het is niet bij ons in`t dorp en omdat Jarno al zo onrustig is wil ik hem niet steeds "dumpen"

Liefss

4. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Moeilijk hoor dani!

Mijn peetoom overleed toen Quinn nog geen 6 weken oud was. Ik kolfde fulltime en moest voor de begrafenis dik anderhalf uur reizen.
    Toch heb ik hem meegenomen de kerk in. Speentje mee en een flesje met vit D om op het flesje te doen.
    Heb hem op schoot genomen en geen last mee gehad maar kan me voorstellen dat je daar niet zo'n zin in hebt om hem mee te nemen.

Je kan ook proberen vannacht een keer extra te kolven. Het schijnt dat je productie dan het hoogst is.

Ik weet niet meer wie het er over hadden maar het invriezen van voedingen deed ik op een gegeven moment in de wat dikkere diepvrieszakjes van de AH of super ofzo.
    Quinn dronk altijd 150 cc dus die hoeveelheid vroor ik in.
    Toen hij meer ging drinken vroor ik 180 cc in.
    Die speciale kolf zakjes zijn nl zo ontzettend prijzig!

Adriana veel succes met klussen van het weekend!

Oem spannend voor je. Kan je niet zelf nog een test doen of heeft dat geen zin? Rana ook al zo verkouden? Anaïsje ook!

Victoria wat fijn dat Nils in het peuterbed slaapt! Probeert hij er niet uit te klimmen?
    Wel lastig dat je nachten zo onrustig zijn!

Leonie als je het niet vertrouwd met de luiers zou ik voor de zekerheid even de hulplijn van het cb bellen.

Veel plezier morgen Chanty! Waarom kan je noah niet zelf badderen? Heb je b.i.?

Lastig sawi dat je steeds zo lang moet wachten op die onderzoeken enzo. Kan je huisarts er niet wat spoed achter zetten?

Jessica hoe is het nu bij jou?

Hier wordt trouwens ook veel voorgelezen.
    Op het moment zijn de boeken van kikker erg in trek, maar de versjes en rijmpjes van Annie M.G. Smidt blijven ook erg leuk. Quinn vindt het ook nog steeds leuk als ik hem de boeken voorlees van toen ik zwanger was. Heeft toch wel indruk bij hem gemaakt blijkbaar!

Met Anauis ga ik maandag naar de kinderarts. Weet niet of ik dat al had verteld maar heb een hoofd als een vergiet :( :(

Ze rommelt de nachten een beetje. Wordt steeds tussen 4 en 5 wakker omdat ze zo verkouden is!
    Ik leg dr dan tegen me aan en dat lijkt ze heel fijn te vinden.
    beetje jammere is dat ik dan niet meer slaap en nu alweer grieperig ben.
    Maandag ga ik weer aan het werk. Had eigenlijk pas over 3 weken gehoeven maar val in ivm vakantie van anderen. Over 3 weken ben ik dan weer 3 weken vrij. Hopelijk is het dan lekker lenteweer!

fijn weekend meiden!

5. acissej

acissej Bekend lid

17 jun 2007
    674
    0
    0
    Bejaardenverzorgster
    Velsen
    Hallo lieve meiden

Het gaat hier nu veel beter. Ik heb gisteren heel veel geschreeuwd en gehuild en toen snapte hij het pas goed.
    (precies wat jullie zeiden)
    Hij belde gisteravond op want hij had avonddienst en toen bood hij zijn excuses nog eens extra aan. Vond het erg lief.
    Ik was ook eigenlijk erg opgelucht van het boos zijn en huilen. Moest er geloof ik allemaal even uit.
    En lilly heeft eindelijk eens doorgeslapen alleen nog steeds niet op de juiste tijden. Maar zoals je zei victoria leg ik me neer bij die tijden en wacht gewoon tot ze van 20.00 tot 8.00 gaat slapen.
    Het was nu van 19.00 tot 3.30 nou dat is geweldig alleen ja ik lag pas om 22.30 te slapen.
    Maar het gaat zeker de goede kant op.

Ze was ook erg aan het kloten met de fles. Steeds na 40cc niks meer willen en dan later moord en brand schreeuwen dat ze niks kreeg maar dat was vandaag ook weer een beetje gewoon zelfs teveel.
    Om 8.00 stopte ze na 110cc en om 10.30 gilde ze het uit van honger en gaven we eerst 50cc en toen gilde ze nog dus weer 50cc en alles opdrinken.
    Om 12.00 gewoon weer 150cc gedronken. Dus best wel veel in 4 uur maar ik maak me er niet druk om.

@ Pinguin

Ik heb nadat ik het hier gelezen heb bakjes van avent gekocht. Die kan je meerdere keren gebruiken. Ze heten via. En dat is ideaal.
    Had de zakjes van avent maar die zijn echt duur en niet handig om over te gieten in een fles nadat het ontdooit is.

@Dani
    Ja lastig. Wat zegt je gevoel want hij is nog zo klein dus hij kan wel lang slapen maar ja hij zal maar net honger hebben onder de ceremonie.
    Misschien dat je schoonfamilie kan helpen of wonen die niet in de buurt?
    Of dat een vriendin meegaat en tijdens de dienst op hem past en dat je hem wel kan voeden tussendoor?
    Ik zeg maar wat.
    Maar indd ik zou wel wat bv uit de vriezer halen voor zonodig.
    Veel plezier met winkelen.

@Oem
    Jeetje wat een spanning wel of niet zwanger. Dan ben je nu in November uitgerekend haha.
    Binnen 11 maanden 2 kids jeetje.
    Hoop van niet voor je.(ik duim voor je)

Ik ben gebeld door Medela vandaag ze konden mijn kolf niet meer maken dus ik krijg gewoon een nieuwe van hun. Ik was helemaal verbaasd en begon te gillen van blijdschap. Scheelt gewoon 150 euro. Ik krijg hem morgen al over de post. Wat een service.

We gaan zondag voor het eerst zwemmen met de kleine. Heb er zo zin in. Wilde vandaag al gaan. Wij hadden alles igepakt en stonden voor het zwembad is die dicht vanwege storing in het ketelhuis of zo.
    Terug in de auto kwam ik erachter dat ik toch het badpakje vergeten was dus was niet zo erg.
    Nu zondag dus.

OOh ik wordt geroepen. Tot later meiden.

6. Moe

Moe Fanatiek lid

22 jan 2008
    1.319
    0
    0
    hey Pin: ja Rana is stikverkouden
    helaas kom ik net van de HA en kan ze niks doen
    grrrrrr ze zegt dat het VANZELF over moet gaan
    dat arme kind is al 3weken VERKOUDEN! :confused:

Jes: ben blij dat het nu beter gaat
    en goed zeg van medela ;)
    ja die test heeft geen zin idd omdat het nog voor
    me NOD is...
    Dus moet het even afwachten tot maandag
    zeg wel eerlijk ik heb enorrrrrrme drang naar choco
    dus ik denk dat ik binnekort ongi ga worden...
    ben erg in de zenuwen want 2 binnen een jaar
    is idd beetje zwaar maar goed...

7. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Oem je kan een ui doorsnijden en die naast dr bed zetten. Stinkt wel hoor!
    Of neusspray gebruiken. Ik doe dat voor dr voeding anders drinkt ze niet.
    Ze heeft een slaapdag geloof ik. Wel zo lekker even voor ons!

Chocola heb ik zelden zin in, maar tijdens mijn zwangerschap had ik er heel erg zin in!

Jessica.. goed dat je even van je strot bent gegaan! Nog beter dat het kwartje is gevallen bij manlief!
    Ook fijn dat jij je daardoor alweer een stuk beter voelt!

Ik ga mn mopje een flesje geven!

8. victoria

victoria Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.131
    0
    0
    Pinquin: waarom moet je met anais naar de kinderarts? I.v.m. de reflux?
    En nils probeert niet uit zijn bed te klimmen. Had ik wel verwacht, omdat hij normaal overal op klimt. Hij heeft wel een slaapzak aan, dus misschien durft hij het daardoor niet.

Oem: net als pinquin, zou ik ook neusspray of -druppels voor baby's gebruiken. Als ik dit bij Isis doe, dan moet ze niezen en is gelijk haar neusje weer even leeg (ongelooflijk wat er uit zo'n klein neusje kan komen :confused:).

jessica: gelukkig dat het weer beter met jullie gaat. En toch lekker dat ze zoveel uur achter elkaar geslapen heeft. je moet alleen zelf ook vroeg naar bed gaan, maar ja, dat is dan ook maar tijdelijk.

9. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Ik heb een spoedafspraak gekregen inderdaad vanwege de vermoedelijke reflux. Ze zou met de pittige medicatie die ik voor haar heb eigenlijk klachtvrij moeten zijn en dat is ze niet.

Quinn slaapt ook nog in slaapzak en komt pas sinds kort zn bedje uit en dat is dan alleen om zn lamp ' sochtends aan te doen en een speeltje te pakken. Dan kruipt hij weer in zn bed en gaat hij spelen.

10. Moe

Moe Fanatiek lid

22 jan 2008
    1.319
    0
    0
    ja dat krijgt ze al de druppels en spray(zoutoplossing sterker mocht nog niet)
    maar helaas mag het niet baten :(

pinq succes bij de KA

11. Chanty24

Chanty24 Actief lid

Zo kom ook weer even langs

Oem Dank je wel.
    En nog wat gekregen voor je aambei?
    Anders moet je via google zoeken op curanol je kan de zalf via internet
    bestellen zonder recept.
    Balen dat Rana zo verkouden is. idd zou ik een ui proberen. En neusspray
    van Otrivin. Miss helpt het om met haar onder de douche te gaan staan en dan een beetje laten stomen.

Dani nog voor iets leuks geslaagd in de stad?
    Nog wat voor jezelf gekocht of alleen voor Jarno?
    Ik kan bijna niet thuis komen zonder iets voor Noah mee te nemen.

Victoria: Ik ben bang dat het erg laat/vroeg gaat worden dus echt bijslapen zit er niet in denk :D

Pinguin ik heb bij de bavalling mijn stuitje gebroken en Bi opgelopen
    van mijn stuitje heb ik niet echt heel veel last meer
    alleen bij lang zitten of staan.
    En helaas hierdoor kan ik niet lang genoeg staan om Noah in bad te doen.
    Begin nu eindelijk ontzettend veel van Noah te genieten :D
    Heeft wel lang geduurd maar geloof dat ik uiteindleijk toch die roze/blauwe wolk heb gevonden.
    Succes bij de kinderarts maandag. Hoop dat het je iets oplevert.

Jessica wat fijn dat het beter met je gaat en dat Lily daar ook op reageert.
    Wat huilen soms al niet kan doen. Fijn dat je alsnog je hart hebt kunnen luchten. Dat je maar snel weer op je wolk maag belanden!
    Fijn dat je een nieuw kolfapp krijgt!
    Veel plezier met zwemmen!
    Noah krijgt as donderdag zijn 2e prikjes en wil dan die week erop ook gaan zwemmen.
    Samen met een vriendin die heeft ook een kleine van dec. Dus lijkt me erg leuk.

Ik ga nu lekker languit op de bank.
    Iedereen een fijn weekend!
    En dat er maar steeds meer beebjes mogen gaan doorslapen :D

12. victoria

victoria Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.131
    0
    0
    Pinguin: veel succes bij de KA. Vervelend zeg dat ze er maar last van blijft houden.

Heeft iemand nog een tip van een site waar je leuk kinderspeelgoed kan kopen. Ik wil voor de verjaardag van Nils een keukentje/fornuisje kopen met pannen. Hopelijk hangt hij dan niet meer aan mijn been als ik aan het koken ben, want hij wil de hele tijd mee helpen met koken. :)

13. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
  14. Dani84

Dani84 Niet meer actief

hoi

@ chanty nee weinig leuks vind de mode van nu erg tegenvallen, voor Jarno ook eigenlijk niks leuks gevonden.

@ Victoria www.lobbes.nl ook een leuke

Liefss

15. mama05

mama05 Fanatiek lid

28 nov 2007
    1.142
    0
    0
    overrijsel
    dani Gecondoleerd met je oma weet je al hoe je het gaat doen met jarmo? kan me voorstellen dat je het gevoel hebt dat je hem dumpt maar wou wel even zeggen tegen je, je kunt nu nog bij haar zijn zodat je later niet denkt had ik dat maar gedaan en anders neem je hem mee! Heel veel succes!

Oem hopelijk wordt je gewoon ongesteld! dacht eerst wel is weer een grapje omdat je het een poosje geleden ook al een keer zei voor de grap ;)

victoria Mooi dat nils is zijn peuterbed slaapt! Hoe gaat het met slapen van isis?

Jessica Een keer goed uithuilen werkt meestal wel! en blijven praten met je man hij moet toch wel snappen dat je niet in de rook gaat zitten met de kleine :( En het is ook logies dat je veel na de moeder gaat vooral nu! veel succes!

chanty24 ook leuk dat je er weer bent!

pinquin wanneer moet je na de ka met anais?

adriana lukt het een beetje het klussen in jullie huis? moeten jullie nog veel klussen wanneer verwachten jullie dat je er in kunt?

vis (hanneke) wat een leuke banner heb je die foto met dat wiite vestje van de hema die heeft Kyana ook! ze heeft die witte in 56 en 68 en de paarse in maar 62! (allemaal gekregen)

All hier gaat het goed kyana drinkt en slaapt goed!
    we hadden vanavond wel een blunder we zitten op de bank te wachten tot er kraamvisite komt kwart voor negen nog niemand zegt mijn vriend heb je het wel goed en ik zeg ja het is toch 7 maart! Hij zo NEE het is 6 maart :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:
    zitten we dus mooi netjes op de bank te wachten op NIEMAND hhahaah

16. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Hoi

@mama05 Dankjewel. Ja schoonzusje (zus van m`n man) komt condoleren en dan neemt ze Jarno mee met een voeding. Ik pak hem om 6 uur sochtends dan 9 uur half 10 komt ze dan 10 uur is condoleren dan gaat ze naar haar huis geeft hem om 12 uur een voeding (afgekolft) en dan kan ik hem zo nadietijd ophalen. en dan zelf om 15 uur weer voeden.

We gaan morgen ook nog even kijken bij oma..
    Liefss

17. mama05

mama05 Fanatiek lid

28 nov 2007
    1.142
    0
    0
    overrijsel
    dani mooi dat alles goed geregeld is zodat je er gewoon bij kan zijn!
    wens je veel sterkte in deze moelijke tijd!

18. mama05

mama05 Fanatiek lid

28 nov 2007
    1.142
    0
    0
    overrijsel
    Haal net kyana uit bed en heeft een beetje witte handje, neem haar tem op en is 36.1 ze drinkt haar fles ook niet leeg!
    wat zou het kunnen zijn moeten we de ha bellen of niet?

19. Monique4

Monique4 Niet meer actief

Wat heeft ze in bedje aan?
    Ik denk dat ze het gewoon erg koud heeft...
    Probeer haar wat warmer aan te kleden, slaapzakje ofzo en anders idd eff huisarts bellen.
    Succes!

@Dani: Sterkte!

20. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    even een kruikje bij dr leggen!

trusten dames!

Deel Deze Pagina