ze had kleertjes aan en was 19 graden op haar kamer ze had vandaag wel 1 keer overgeven en 3 poep;uiers zeer dun! drinkt nu de fles weer niet leeg heeft 80 cc op
Hmm... Is ze gewoon te moe voor het flesje of drinkt ze gewoon niet? Zou idd een kruikje proberen en als je gevoel zegt dat er iets niet klopt gewoon bellen Famke is vandaag echt strontvervelend geweest, sorry dat ik t zo moet zeggen. Heb zelf 1e week school weer erop zitten en dit was mijn vrije dag weer met haar. Nou... ze heeft de hele dag lopen huilen, NIETS was goed. Ze drinkt ook bijna niet... loopt er steeds mee te spelen.
Zo wat is het rustig vandaag! Mama: hoe gaat het nu met Kyana? Heeft ze alweer goed gedronken? Heb zelf niet veel te melden. Jamie gaat goed. We zijn vannacht een nachtje met zijn tweeen, want Dennis is naar Texel. Moet daar morgen voetballen, dus ze gingen wat eerder heen voor de "voorbereiding", ja...die voorbereiding ken ik . Vanavond een verjaardag bij de overburen, dus met de babyfoon. Hoop dat het morgen ook weer zulk heerlijk weer is als vandaag. Hoop dat jullie allemaal een fijne dag hebben. Grtjs, Hanneke
hanneke gaat redelijk ze drinkt nog steeds de flessen niet leeg! worden er een beetje gek van maar ja niks aan te doen gewoon door proberen! Ze had de temperatuur vandaag 37.4 normaal heeft ze 36.8 we zullen toch even moeten afwachten! wel minder dat dennis na texel is en net wat je zegt voorbereiding in de kroeg zeker Het is vandaag wel heel rustig hier!
Hallo meiden. Ik heb vanavond een feestje dus mijn schoonvader past op bij ons thuis. Heb er vertrouwen in want ze slaapt haha. Denk niet meer dat ze komt dus dat zit wel goed. Nee hoor ik vertouw hem wel. Ik heb er wel zin in. Moeten ons verkleden want het thema is witte sensation. Kwam nog een oude zomerbroek tegen en werd helemaal blij want ik pas hem zowaar. Gisteravond haar toch wakker gemaakt voor het flesje want de laatste was om 16.00. Dus om 20.00 een flesje en toen kwam ze om 2.30 en daarna om 8.00 Dus het gaat onwijs goed. Ik denk dat ik het zo ga laten en het gewoon accepteren. Denk wel steeds als ik haar nu om 22.00 wakker maak en daarna naar bed ga maar dan drinkt ze zo slecht en zit ik dus 50 min met haar. Ze verplaatst zichzelf onwijs in de box. Vanavond zo gelachen we legde haar verticaal in de box en 5 min later na een hoop gekraai van haar kant keek ik lach ze horizontaal in de box. Ik legde haar weer terug en heb het even gefilmd ziet er zo leuk uit. Ze zet zich gewoon af en draait dan. Lijkt wel alsof ze het echt wil want ze doet dit nu al dagen maar nog nooit zover. Ze heeft alleen nog steeds niet haar handjes ontdekt dus ze heeft iets anders gekozen uit de winkel van oei ik groei.
vergeet ik helemaal te zeggen. Fijne avond allemaal en tot morgen. Ga ik wat foto`s plaatsen van de 1ste keer zwemmen.
Bedankt voor de tips over de sites. Ik zal ze deze week uitgebreid gaan bekijken. Heb er nu steeds geen tijd voor. Dani: fijn dat je het nu zo hebt kunnen regelen voor de begrafenis. Monique: hoe gaat het nu met famke? Ze zit vast in een sprongetje. Mama05: misschien zit Kyana ook wel in een sprongetje. Kyana en Famke zijn ongeveer even oud en drinken allebei de flessen niet leeg. Jessica: wat lekker dat het nu zo goed gaat. Isis heeft eergisteren geslapen van half acht tot half vier en daarna weer tot half acht. Gisteren dus besloten om toch de fles om elf uur te geven en toen heeft ze vanochtend tot half zeven geslapen! Hopelijk was het geen eenmalige actie en doet ze het vanavond weer. Wat leuk dat Lilly zich al zo gaat voortbewegen in de box. Het is hier echt heel erg rustig zeg! Ik ga even boekje lezen met Nils, want die verveeld zicht.
Nou daar zul je misschien wel gelijk in hebben bij 6 weken was ze ziek bij 8-9 weken dronk ze ook de flessen niet leeg een week lang en nu begon het donderdag weer 12-13 weken en nu nog steeds slecht! Maar nu heb ik nog een vraag zijn er ook kinderen die ochtends blauwe handjes hebben Kyana heeft dit eigenlijk al vanaf de geboorte en in de kraamweek zeiden ze van dat komt wel vaker voor maar nu heeft ze het nog! (sorry dat ik het hier vraag maar wil niet elke keer de dokter bellen of vragen) Had het wel een keer tegen haar gezegt en ze vond het ook raar maar nooit eigenlijk iets over te horen gekregen
Hallo allemaal Sjee waar hangt iedereen uit zeg?! Haha, nou ja scheelt weer bijlezen...was er gisteren zelf ook niet en ik dacht nou moet ik wel weer een aantal pagina's maar nee dus hahah. @mama05, het blauwehandjes verhaal komt me niet bekend voor. Zou het gewoon is op het Cb vragen hoor. Denk je dat het door de kou komt of zo? @Jessica, wat fijn dat het allemaal wat beter gaat nu. Hopelijk gaan de nachten dan ook snel langer worden.... Hier geen bijzonderheden. Wel weer ff lekker geshopt Mooie jas en broek voor mezelf gekocht. Helemaal blij. En oma heeft Vince verwend met 2 nieuwe stelletje kleren. Maat 68! Pas ie denk ik over een paar weekjes wel. 62 zit van boven nu al vrij krap. Hij heeft wel korte beentjes dus de broekjes in 62 gaan nog wel wat langer mee haha. Vince slaapt al 2 nachten 10 uur! Ik moet gewoon kolven om de ergste druk eraf te halen. Hoop dat mn borsten snel aan zijn langere nachten wennen, want zelf vroeger op moeten om te kolven is natuurlijk doodzonde! Ga binnenkort eens uitproberen of hij al op 5 voedingen kan teren. Ga eerst van de week oefenen met de eennalaatste en de laatse voeding korter op elkaar te geven en dan eens overslaan... Zijn er meer borstmoeders die al 5 voedingen geven? Groetjes!
@Mama: Dat heeft Famke ook als ze smorgens wakker wordt. Terwijl ze warm, genoeg aan is. Maar ik denk dat dat komt doordat ze in een bepaalde houding liggen met de handjes en doordat de handjes onbedekt zijn, waardoor ze koud worden. Wij kunnen lekker onze handen onder de dekens warm houden, maar baby's niet, dus denk dat dat de reden is.
@mama05: djayden heeft geen last van blauwe handjes, maar de zoon van een vriendin wel. die is nu 7 maanden maar heeft het nog steeds. Hij verkleurd gewoon snel als hij koude handjes heeft. Zolang het nekje warm is, hoef je je volgens mij niet druk te maken.
Hallo allemaal! Hoe is het hier? Ik kom ook weer even wat laten horen. @ Dani , veel sterkte de komende tijd! Hier gaat het super! Jara is echt supermakkelijk. Ze slaapt tot 's ochtends +/- 7.30! Afgelopen vrijdag hebben we de uitslag gekregen van de foto/echó van haar heupjes. En helaas moeten we een afspraak maken bij de orthopeed. Een van haar heupjes wijkt af. Dat betekend dat ze waarschijnlijk een spreidbroekje moet. Mijn moeder is aan HD geopereerd toen ze 18 was en mijn zusjes en ik hebben ook alle 3 een spreidbroek gehad. Niks erg, het zal misschien wel even lastig zijn. Zowel voor Jara als voor ons. De eerste fruithapjes heeft mevrouw al gehad en ze vind het heerlijk! Zo leuk om te zien! Zijn jullie daar al mee begonnen? Of wachten jullie tot 4 maanden of langer? Hier nog een foto van mijn meissie in haar nieuwe vest en bodywarmer!
Hoi Hier gaat het redelijk, t is moeilijk afscheid nemen en zie erg tegen morgen (begravenis) op, Jarno krijgt hier het nodige van mee en is dan ook wel onrustig. Jarno heeft nu 38 graden koorts.. Hij drinkt op zich wel goed en poept ook en heeft ook wel redelijke plasluiers, alleen is erg huilerig. Kan dit nog een nasleep van de prikjes zijn? Heeft ie afgelopen dinsdag gehad.. @ Marleen. Mij is verteld dat het het beste is te wachten tot 6 maanden. Eerder hebben ze niks anders dan (moeder)melk nodig. Ik ga dan ook niet veel eerder met fruit e.d. beginnen. Vond ze het lekker of trok ze ook gekke bekkies? Leuk gezicht he als ze van de lepel proberen te happen, eerst beetje slurpen haha Wij moeten ook voor controle voor de heupjes omdat ik dat vroeger als baby zijne ook heb gehad.. ben benieuwd! @Mam06 Jarno heeft soms als hij hele koude handjes heeft ze ietsje blauw maar normaal niet. @ Joss.. jeetje wat lekker 10 uur! Ja dan mag je zeker wel de druk er af kolven haha maar kun je evt mooi als voortraadje opslaan? Jarno komt om de 3 uur dus hij krijgt nog steeds 6 voedingen. Liefss
@ Marleen Ik ga ook zo lang mogelijk wachten. ik heb astma en allerlei allergieen en mijn man heeft eczeem dus het is het beste zo lang mogelijk ermee te wachten. Ik wil ook als het lukt lang doorgaan met bv. Wat apart al 3 generaties een heupafwijking. Vindt het er altijd zielig uitzien spreidbroekjes. Maar ja als het beter is. Heb je in ieder geval niet het probleem met omdraaien in hun slaap `s nachts haha. Het zwemmen vandaag was zo leuk. Ze genoot er echt van. Het was alleen zo druk dat het niet leuk was. Overal drukke kinderen in het bad. Ga dan liever door de weeks als er echt alleen de mama`s zijn met hun baby. Waren 9,10 euro kwijt en waren bij elkaar geteld 50 min in het zwembad waarvan 20 min douchen en aankleden was. Ze kreeg het toch wel na 10 a 15 min koud dan weer even eruit en douchen en dan weer erin. Waren met nog een stel en hun dochtertje en ze zaten steeds naar elkaar te kijken.
nou ik net op internet kijken over baby`s met koorts staat er overal is je kindje jonger dan 3 maand en heeft het hoger dan 38 dokter bellen. Dus ik net huisartsenpost gebeld (hoezo bezorgde moeder ) Mochten we langskomen zij gekeken, oren buik longen geluisterd enz maar gelukkig niks aan de hand. Luchtig kleden zei ze.. (t is geen zomer) en evt een zetpil van 60.. onder de 3mnd mogen ze alleen 60 mg. Als je er een van 125 hebt mag je die nier door de midden doen omdat je niet weet waar de paracetamol zit.. (volgens de apotheek) Liefss
hejj meiden.. wat is het hier opeens rustig zeg! @mama.. ik kan je ook niet helpen bij de blauwe handjes, maar sluit me wel aan bij de rest dat zolang het nekje warm is ze het niet te koud zal hebben en handjes mogen koud zijn. mijn HA zegt beter blauwe handjes van de kou dan het te warm hebben! maar als je je zorgen maakt gewoon ff het CB bellen of langs gaan op het weeguurtje. en over haar gedrag nu kan ik ook alleen maar zeggen dat het het 12 weken sprong is. Kian heeft er 3 weken lang in gezeten. hij liet ook steeds minimaal 50 staan en als hij alles opdronk kwam er weer een hoop terug. @victoria.. wat heerlijk dat isis had doorgeslapen, hoop voor jullie dat het indd niet eenmalig was en ze de smaak te pakken heeft. @joss. wat heerlijk dat vince zo lang slaapt zeg! Kian doet nu 9 uurtjes maar daar heb ik ook geen klagen over. hoop ook dat je borsten snel zulle wennen aan de lange nachten dan kan jij ook heerlijk 10 uurtjes slapen! het is indd zonde om wakker te moeten worden voor het kolven. @marleen.. wat vervelend dat ze een spreibroekje moet. hoop dat het mee zal vallen met de opstakels die je zometeen tegen komt. ik mag nog geen fruithapje proberen omdat er nog niet bewezen is of hij koemelk allergie heeft of niet. daar kom ik binnen dinsdag en over 3 weken achter en mocht hij het niet hebben dan krijgt hij daarna ze eerste paar hapjes fruithapje omdat hij zo ver voor licht op ze voedings schema. wil wel echt tot 4,5 maanden wachten met halve potje maar tot die tijd gewoon dan een paar hapjes per dag. mocht hij wel koemelk allergie hebben dan moet het allemaal via een dieetiste dus kan ik niets op eigen houdje doen en zal hij nog even moeten wachten. 23 maart moet ik weer na CB en dan krijg ik een verwijzing voor de dieetsite als hij toch koemelk allergie heeft. dan zal hij dus ruim 4 maanden zijn als ik begin met de eerste hapjes. @dani.. heel veel succes en sterkte morgen! ik hoop dat het een mooi afscheid gaat worden. en wat jarno heeft kan indd heel goed nog een nasleep zijn van ze prikjes. als je je zorgen maakt gewoon ff je HA of het CB bellen. ik geloof dat ze nog tot 2 weken na de prikjes er wat last van kunnen krijgen. @jessica.. wat super dat lilly het zwemmen zo fijn vond, alleen jammer dat het zo druk was. ik wil ook snel een keer met Kian gaan zwemmen alleen zijn alle dagen al zo druk. of wanneer ik wel kan dan kan me moeder niet want die wil ik graag mee hebben zodat ze wat foto's kan maken ------------ hier gaat verder alles goed. kian slaap tussen 8 uur sochtends en 8 uur savond maar maximaal 4 keer half uurtjes dus best vermoeiend. maar vanaf 8 uur savonds tot volgende ochtend 8 uur slaapt hij heerlijk! met nog 1 voeding om 23:00 uur ertussendoor. hij is verder wel heel vorlijk en lacht de hele dag naar iedereen en alles. hij hoest alleen een beetje nu omdat hij wat verkouden is. vooral sochtends als hij net wakker is. fijne avond meiden en tot snel. Liefs xx
@ Marije, dani en Jessica, Logisch dat jullie wat later beginnen met fruit ed. Als Jara of wij last zouden hebben van allergien ed zou ik ook nog even wachten. Ik heb ook gehoord dat kinderen tot 6 maanden niet veel meer nodig hebben dan moedermelk. Maar ja, in moedermelk zitten heeeeel veel voedingsstoffen en smaken. Kv heb je maar in 1 smaakje. En het schijnt ook dat je baby's tot een jaar zo veel mogelijk smaken moet laten proeven. Jara krijgt Kv en ze zit soms echt te smakken als ze ons ziet eten Het fruit vond ze dan ook heerlijk en hapte het netjes van de lepel en hield veel binnen. Natuurlijk krijgt ze maar een paar hapjes en geen hele potjes. Wel zonde van de potjes want de rest gaat weg.... @ Jessica, leuk he dat zwemmen! Wij zijn vorige week met Jara geweest. Ze keek haar ogen uit en vond het schitterend! Waren jullie niet in een warm bad? Wij hebben een uur gezwommen en jara heeft niet gebibberd! Welterusten allemaal!
Hoi allemaal Nou ik had me een tijd geleden gemeld dat ik ook een december mama was, maar ik kon niet posten Nefise is al een tijd aan het hoesten. Ik ben zo vaak naar de HA geweest en terug gestuurd dat het normaal is dat er een virus is etc.... Maar sinds vrijdag heeft ze diarree en ze doet het niet goed met voeding soms wilt ze helemaal niet drinken. Ga morgen weer naar de HA want ze heeft ook eczeem op haar gezicht en hand ben bang dat het koemelkAllergie is Voor de rest doet ze het heel goed doorslapen gaat prima laatste voeding rond 21 uur tot 8 uur. Smiddag slaapt ze thuis heel weinig paar keertjes en heel kort maar als we buiten zijn gaat het super. Dani; nog veel sterkte morgen.
hey meiden, hier ben ik ook weer eens! afgelopen week druk gehad en heb last van me pols dus probeer zo min mogelijk achter de comp te zitten...Verder gaat alles hier goed. Diego is beetje verkouden gelukkig zit zijn neusje niet dicht maar hoest wel veel en dan vooral 's morgens. Hij drinkt gelukkig wel goed en plast en poept ook goed dus hoef me geen zorgen te maken. Vandaag om 14u naar het cwi en om 15.30 naar de dokter voor mijn pols. Morgenavond naar diego zijn peettante (mijn schoonzus), woensdag moet ik naar het ziekenhuis, donderdag niks en vrijdagavond naar mijn oom en tante. het weekend is nog even onduidelijk dus dat zal ik jullie besparen haha! Boh de tijd gaat wel snel hoor diego is morgen alweer 14 weekjes. Gisteren waren we un half jaar getrouwd en over 10 dagen zijn we alweer 5jr samen
goeieeeeeeeeeeeemorgen wakker worduuuuuuuuuuuuuuuuh whahahahaa ik heb ook een druk weekend gehad vandaar dat ik er niet was even me neus laten zien alles gaat goed Rana is nog wel verkouden maja het zij zo... erg veel familiebezoekjes afgelegt vanaf vrijdag.. dus nu ff een weekje rust en bijkomen Hai pinar dat is lang geleden idd als je het niet vertrouwd het CB bellen of zelf op onderzoek uitgaan Marleen wat jammer dat ze een spreibroekje moet Rana heeft 27 maart een echo om te kijken of het goed zit..de eerste controle was goed nou nog de echo! Heb er zelf vroeger ook 1 gehad dus vandaar wat een snoepje is Jara zeg! nou meiden ben weer naar Rana ze roept groetjesss PS ik heb een zw test gedaan zaterdag maar die was Negatief alleen ben ik nog steeds niet ongi geworden als ik zwanger was dan zou die toch nu wel Posi aangeven?!