December 2008 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Peetje08, 9 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marijee

Marijee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.295
    0
    0
    goede morgen meiden!

@marleen.. echt geweldig dat ze het zo lekker vind. ben benieuwt hoe kian straks gaat reageren op ze eerste hapjes fruithap. nog een aantal weken en dan begin ik ook.

@pinar.. pff die huisartsen ook! ik zou je als ik jou was door laten verwijzen naar een kinderarts. die nemen je een stuk serieuzer. jij hebt het recht om doorverwezen te worden omdat je bij de HA niets opschiet. ik ben benieuwt wat hij nu zegt maar ik ben bang dat hij gewoon weer zegt dat het een virus is. laat je niet zomaar wegsturen en blijf op je strepen staan want HA''s zijn zo lui! en als je echt vermoed dat het KMA is dan zou je ook zelf in de winkel Pepti van nutrilon kunnen kopen en die 4 weken geven en daarna weer normale voeding en kijken of er verschil is.

@dimmel.. wat rot van je pols.. hopelijk gaat het snel over!
    haha lijkt wel of onze boys alles hetzelfde hebben :p kian is nu ook verkouden hoest veel maar neusje niet echt dicht ( alleen sochtends beetje) en hoest ook vooral alleen sochtends en soms wat kuchen overdag.

@oem.. als de test zaterdag negatief was denk ik dat de kans echt klein is dat je zwanger bent.

kian heeft weer geen zin in slapen dus ga hem maar weer uit bed halen.

tot snel meiden.

Liefs xx

2. leonie1986

leonie1986 Bekend lid

30 okt 2007
    551
    0
    0
    coordinator kinderopvang
    den haag
    goede morgen lieverds!

@oem: nee negatief is wel negatief denk ik

nou hier was het ook weer spannend. Afgelopen week veel misselijk (sochtends) en spugen enzo. Dus ik wil de huisarts bellen vandaag, nemen ze niet op! heb ik de verlos maar even gebeld, moest meteen langskomen om een test te doen! negatief gelukkig, ik schrok me dood!

Djayden is ook een beetje verkouden, maar gaat nog wel goed.

Gisteren heeft hij voor het eerst echt zitten schateren van het lachen! zooooooooooooooooooooooooooooo leuk!

Nou meiden ik ga werken!

dikke knuffel
    Leonie

3. Marijee

Marijee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.295
    0
    0
    heejj leonie.

jeetje dat was indd ff schrikken zeg.
    maar gelukkig was die negatief.
    ben benieuwt wie als eerste weer zwanger is van een volgend kindje ;) haha

hoef me gelukkig nog geen zorgen te maken :p
    kan niet zwanger worden van de lucht ;)

wat super dat jayden een schaterlach had! :D

trouwens hoe zit het nu met de meeting..?

Liefs xx

4. Pinar

Pinar Actief lid

19 nov 2007
    458
    121
    43
    Vrouw
    Fulltime MoM
    utrecht
    goede middag meiden

Nou ik ben net gekomen van HA volgens hun is het geen KMA, maar een virus dus! ze heeft lichte bronchitis.Haar vader is ook aan het hoesten misschien heeft ze toch gewoon een virus IK WEET HET NIET MEER WORD ER GEK VAN. Ik moet haar tem. bij houden, omdat ze al paar dagen een verhoging heeft

Marijee ik ga woensdag weer langs dan ga ik me laten verwijzen naar de KA.
    en donderdag heeft ze haar 2de prik ik hoop dat ze dan geen koorts ofzo krijgt.

Hai Oem negatief is gewoon negatief ik ben ook wat later ongi geworden dit keer. Hoe Rana goed in de gaten, want ik dacht dat ze ook alleen verkouden was niet dus... :s

Nou verder slaapt ze gelukkig door. Ze lacht en maakt geluidjes voor de rest klinkt ze dus goed alleen ze wilt geen voeding:(

verder gaat het mij ook goed ik ga terug naar school ga verder studeren ik heb er echt zin in en zenuwachtig na 3 jaar terug naar school :oops:

5. Moe

Moe Fanatiek lid

22 jan 2008
    1.319
    0
    0
    hey pinar ja rana is al 3weken verkouden :S
    ook bij mij zegt die muts (mijn HA) dat het maar
    EEN VERKOUDHEIDJE is jeh sure!
    ik hou het nog even in de gaten zo niet ga ik weer
    terug blijf der net zolang lastigvallen tot ze me wel
    serieus neemt..

shit man mijn B-freePLUS ventiel is stuk :(:(:(
    weet iemand waar ik hem los kan kopen
    heb overal gezocht maar kan het niet vinden
    ook niet op de website :(
    zonder dat ventiel heeft het niet veel zin zo'n fles
    dus als iemand weet waar ik het kan kopen
    ben ik jullie eeeeeeeeeeeeeeeeuwig dankbaar

6. joss81

joss81 Fanatiek lid

18 mei 2007
    1.153
    0
    0
    zwolle
    @oem, geen idee sorry....

@pinar, sjee wat vervelend zeg. Hopelijk heb je snel duidelijkheid en is nefise snel weer beter.

@leonie, pff gelukkig maar toch? Wat apart dat je langs moest komen voor een test. Ze hadden je toch ook gewoon kunnen zeggen dat je thuis moest gaan testen?

@marleen, leuk dat je er weer bent. Leuk zeg dat je al met een fruithapje begonnen bent. Lijkt me ook erg leuk om ermee te starten, maar ik wacht nog even (borstvoeding)

Vince is weer wat onrustiger aan het worden. Ik dacht dat hij zn sprongetje gehad had? Nou ja het kan natuurlijk ook iets anders zijn. Maar hij wil ineens weer minder slapen overdag (steeds halve uurtjes) en vannacht zat er 'maar' 7 uur tussen.... Hij is huilerig en hangerig.... Maar ja het kan niet altijd feest zijn he?

7. victoria

victoria Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.131
    0
    0
    Hoi dames

Oem: lijkt me ook dat je dan nu al positief had moeten testen. Maar je zou toch ook weer naar de gyn gaan voor onderzoek? wanneer moet je weer?

Pinar: vervelend dat Nefise zo verkouden blijft. Bij een baby kan een verkoudheid wel lang aanwezig zijn, omdat ze nog geen goed afweersysteem hebben volgens mij. Het is vooral belangrijk om in de gaten te houden of ze genoeg drinkt (wat ze nu dus niet doet, als ik je goed begrijp). Als dat zo blijft, zou ik wel weer terug gaan. Helaas kunnen HA ook niet altijd iets geven zodat een klacht gelijk over is. Als het een virus is, heeft bijv. antibiotica geen zin (dat is alleen voor een bacterie). Ik neem het even op voor de huisartsen, want ik denk niet dat alle huisartsen slecht zijn, vooral niet omdat een vriend van mij huisarts is ;) .

leonie: gelukkig dat je niet zwanger bent. Ik had het na de geboorte van Nils ook, maar dat overgeven 's ochtends kwam bij mij gewoon door de vermoeidheid.

Dimmel: sterkte met je pols.

marleen: bij Nils ben ik begonnen met bijvoeding toen hij vijf maanden was, omdat hij niet meer voldoende had aan de flesvoeding. Ik wilde toen wel wachten tot zes maanden, maar het ging niet meer. Enige tijd geleden hoorde ik dat er uit onderzoek van maastricht was gebleken dat het starten van bijvoeding vanaf vier maanden juist weer goed zou zijn i.v.m. allergie en eczeem :( . Elke keer hoor je weer wat anders, dus ik zie het nog wel.

marijee: dat is inderdaad vermoeiend zulke korte slaapjes. En ik vind de slaapjes van 1 uur van Isis al te kort. Gelukkig gaat dat sommige dagen ook wat beter.

Dani: helemaal niet overbezorgd. Je hebt helemaal gelijk. Als ze zo klein zijn, is het goed om met koorts gewoon naar de huisarts te gaan. Is vandaag de begrafenis? Sterkte ermee! En dan juist als Jarno koorts heeft, dat is dan wel weer erg vervelend.

jessica: leuk dat het babyzwemmen zo goed is bevallen. Wij zwemmen gewoon in ons bad ;) , vind Isis ook heel leuk.

Vannacht werd Isis helaas om half vijf weer wakker. Ook al heb ik het idee dat ze niet door de honger wakker wordt, want ik bied haar dan een waterig flesje aan en daar drinkt ze maar een beetje uit en gaat dan weer slapen. Het probleem is alleen dat ik dan om vijf uur niet meer in slaap kan komen en Nils om zes uur alweer wakker wordt. Ik zit dus te twijfelen of ik nou toch maar weer gewoon geen elf uur voeding ga aanbieden en dan maar kijken wanneer ze uit zichzelf komt. Aan de andere kant, misschien als ik even volhoudt, dat ze dan wel gaat doorslapen van elf tot zeven... Pff, kon iemand maar zeggen wat nou het beste is om te doen.

8. Moe

Moe Fanatiek lid

22 jan 2008
    1.319
    0
    0
    ik heb woensdag een afspraak

9. Nataly

Nataly Actief lid

4 jul 2006
    409
    0
    0
    Hengelo (ov)
    Hai,

@Victoria, mijn zoontje Luca heeft ook 1 keer doorgeslapen en kwam daarna gewoon weer 's nachts voor een fles. Dit duurde ruim een week dat hij 's nachts weer kwam en toen sliep hij opeens weer door van 22.30 uur tot en met 07.00 uur. Dat doorslapen doet hij nu nog steeds. Wij waren ook bang dat hij eenmalig was maar dat was het gelukkig niet. Misschien gaat het bij jou ook zo dat ze eerst weer komt 's nachts en vevolgens toch gaat doorslapen want ze kan het wel! Wij geven Luca wel gewoon nog steeds om 22.30 uur een fles ook al moeten we hem hiervoor wakker maken en drinkt hij de fles slapend op.

Sinds een paar dagen slaapt Luca overdag korter. Hij slaapt nu van 19.30 tot en met 11.00 uur 's ochtends aan 1 stuk door (wel met twee voedingen tussendoor natuurlijk). Daarna slaapt hij veel korter en is eigenlijk elk uur, of 1,5 uur, wel wakker en begin dan even te huilen. Dat huilen is echt maar heel kort, soms nog niet eens een minuut, en dan slaapt hij weer verder.

Herkennen jullie dit en is dit normaal? Hij heeft net ook weer even een minuutje gehuild en is nu weer stil.

Veel liefs
    Nataly

10. leonie1986

leonie1986 Bekend lid

30 okt 2007
    551
    0
    0
    coordinator kinderopvang
    den haag
    @marije: geen idee wat we met de meeting aan moeten eigenlijk. Ik vind het nog steeds leuk, maar ik hoor mensen nu zeggen dat ze het leuker vinden als de kids wat ouder zijn! weet het ook niet meer..

@vic: misschien is dat het bij mij ook wel.. maar aan de andere kant ik slaap nog best goed, want die kleine komt snachts niet meer! maar het kan ook nog voorbijvliegend virus zijn ofzo.. ik hou het wel even in de gaten.

@joss: nou het hoefde niet perse hoor, maar omdat ik een spiraaltje heb (die in eerste instantie niet erg goed was geplaatst) vroeg ze of ik langs wilde komen, omdat als ik zwanger was geweest, ze meteen een echo hadden gemaakt en het spiraaltje eruit hadden gehaald, vandaar!

De verlos was nog wel een beetje bezorgd als mijn klachten niet over gaan, moet ik over 10 dagen nog eens testen. Als hij dan weer negatief is moet ik maar even langs de huisarts.

We zullen zien, ik vind het hoe dan ook wel goed. Liever nog even niet natuurlijk, maar als het wel zo is, is het ook prima!

11. Chanty24

Chanty24 Actief lid

Goeie middag

Er is toch weer aardig gekletst. Heb wel het een en ander gelezen maar ben helaas al een hoop vergeten. Dus hoop dat ik niemand vergeet.

Afgelopen weekend een feestje gehad. was erg gezellig. Noah was bij Oma logeren. Maar helaas zat er voor ons een beetje bijslapen niet in. Het werd nogal laat. Maar ach het was erg gezellig.
    De volgende dag was ik wel blij om s`middags mijn kleine man weer te zien.

Oem als de test nu negatief is zal er echt nog maar een hele kleine kans zijn denk ik.
    Balen dat Rana nog steeds verkouden is. Hoop dat het snel beter zal gaan.

Leonie Hoop dat je je snel beter voelt en van je missleijkheid af bent.

Vic Wat fijn dat Isis heeft doorgeslapen. Noah deed dat eerst ook een nacht en dan een week niet meer maar sinds vorige week slaapt hij lekker door. Af en toe word hij wel eens wakker maar als ik dan zijn speentje geef slaapt hij weer verder. Hoop dat Isis lekker blijft slapen.
    Hoe doet ze het nu overdag? Dan slaapt ze zeker nog minder nu? Of valt het mee?

Dani sterkte vandaag. Hoop dat Jarno al opgeknapt is.

Marleen Leuk dat je er weer bent. Wat leuk Jara al een paar hapjes fruithapje opheeft. Helaas moet ik met Noah nog minimaal tot 6 maanden wachten. IVM allergieen.

Dimmel sterkte met je pols hoop dat het meevalt.

12. Marijee

Marijee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.295
    0
    0
    heejj meiden

@pinar.. nog even afwachten dus.
    hoop voor je dat je snel weet wat er met je kleintje aan de hand is want die onzekerheid is niets.
    mijn HA zei ook dat Kian totaal geen koemelk allergie kon hebben omdat hij alleen "maar" bloed bij ze ontlasting had. maar de KA dacht er toch wel anders over. oogt ze ook ziek of is ze gewoon nog vrolijk enzo?

@oem.. ik heb even snel voor je gezocht op i-net maar kan ook helaas niets vinden over het ventiel.
    heb je het bedrijf al gemailt? misschien dat die iets voor je kunnen doen. lijkt mij niet normaal dat die al zo snel kappot is.
    anders zijn die flessen wel hele dure geintjes.

@joss.. zal het aan het weer liggen dat de baby's onrustiger worden? kian is de hele dag niets anders aan het doen dan jengele en zeuren. pff en steeds als die aangeeft dat hij moe is leg ik hem in bed en na een kwatier is hij weer wakker. ben echt gesloopt aan het einde van de dag en dan heb ik nog het geluk dat hij de nachten doorslaapt.
    hij slaapt normaal ook alleen maar 4x half uurtje maximaal.

@vic.. ik zal al heel blij zijn als kian eens een uurtje zou slapen maar dan kan ik lang wachten ben ik bang. misschien als hij straks vaste voeding krijgt dat het dan beter gaat.
    balen dat Isis wel weer kwam snachts. ik zou het indd even volhouden dan zal het vanzelf wel komen.
    als ze 11 uur laatste fles krijgen slapen ze sneller door zeggen ze. bij Kian klopt het ;) haha

@nataly.. ik geloof dat het normaal is hoor. en wees blij met hoeveel hij nog slaapt, zulle we ruilen ? ;)
    en hou ouder hij word hoe minder slaap hij nodig heeft he.

@leonie.. wil jullie ook graag zien maar zal wel gezellig zijn als we met een wat grotere groep zijn. anders doen we het over een maandje of 3? dan zijn de meeste wel bijna 6 maanden of al geweest.

13. Moe

Moe Fanatiek lid

22 jan 2008
    1.319
    0
    0
    ja wat je zegt marije ik denk dat ik hunzelf een mail
    ga sturen
    ik heb ze verdorie nog geen maand in huis :S:S :(
    ja en zonder ventiel heb je niet veel aan die flessen
    mocht ook al niet ruilen om hygienische standpunt
    anyway das wel een goeie even een mailtje verzenden

14. Moe

Moe Fanatiek lid

22 jan 2008
    1.319
    0
    0
    IK VOEL MEEEEEE ZOOOOOOOO DOM!

whahaha ik belde dus net naar die mensen
    zegt dat vrouwtje DAT HOORT ZO!
    sta ik daar met me rooie kop :oops:
    ik wist dus niet hoe snel ik moest ophangen
    ze vertelde me dat ik trouwens niet de enige
    was die erover belde...
    maar anyway dus in dat ventiel hoort een scheurtje
    te zitten anders kan de lucht er niet uit....:oops:

kan iemand het checken voor me
    want ik kan ook nog in de maling genomen zijn
    :oops:

15. marleen4683

marleen4683 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.727
    0
    0
    Groepsleidster Knderopvang
    Friesland
    Haha, Oem!
    Nou ja, als je dat niet weet. En gelukkig bellen er meer mensen over!

Ik heb vanmorgen een afspraak gemaakt bij de osteopaat. Woensdag kunnen we al terecht! Erg snel.
    Vanmiddag heb ik een afspraak gemaakt bij de orthopeed en daar kunnen we over 2 weken terecht.

En ik heb zo'n beetje een baan in mn schoot geworpen gekregen :) Helaas voor een functie die ik niet zo graag wil, maar het streelt mn ego wel :D

16. Moe

Moe Fanatiek lid

22 jan 2008
    1.319
    0
    0
    hahaha erggg he
    ik verveel me nu ook een beetje
    rana slaapt al bijna de hele dag
    misschien omdat we een druk weekend gehad
    hebben...
    Ze wordt alleen wakker voor der flesje
    en dan dut ze weer in...

wel stoer dat jara zo snel al terecht kan!
    en leuk dat je een baan aangeboden kreeg
    ben je nog steeds werkzaam op invalsbasis?
    of ben je inmiddels gestopt?

17. marleen4683

marleen4683 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.727
    0
    0
    Groepsleidster Knderopvang
    Friesland
    @ Oem, ik werk nog steeds als inval maar ik heb 19,5 uur op contrakt.
    Die moet ik dus vol zien te maken.
    De eerste week was dat niet gelukt maar vorige week wel!
    De baan die me aangeboden is, is voor op de nSO en ik werk het liefst op het KDV.
    Ik heb nu 3x daar op de NSO gewerkt en ze vinden me nu dus al goed genoeg om daar voor vast te komen werken :)
    En dat terwijl ze op het KDV lopen te zeuren dat ik 'meer van mezelf moet laten zien'.
    Nou ja dan zal het toch wel niet helemaal aan mij liggen :D

18. Moe

Moe Fanatiek lid

22 jan 2008
    1.319
    0
    0
    humm vervelend is dat maar bij mij duurde het ook een jaar voor ik EINDELYK op het kdv een contract kreeg
    ze zijn daar idd erg zuinig mee :S
    nso ook nie echt mijn ding hoor
    zo onregelmatige tijden laat beginnen etc
    niks voor mij

19. Lisje86

Lisje86 Fanatiek lid

26 jan 2007
    3.504
    0
    0
    mama!!
    @marijee ja inderdaad 's morgens hoesten en door de dag kuchen...ohjee ze zijn telepatisch samen ofzo haha!

ben bij de ha geweest en heb onstekingremmers gekregen en moet de dingen die ik niet kan doen maar gewoon ff aan iemand anders overlaten. Typen gaat gelukkig wel want heb ik niet mijn duim of pols bij nodig haha!

nieuwe foto in me album :D

20. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Hey dames

heel erg bedankt voor jullie medeleven en lieve woorden!

Het was heel moeilijk vandaag, maar wel mooi. De klap komt denk ik nog wel want het is moeilijk te bevatten.. zo snel allemaal.

Jarno is gelukkig wat opgeknapt. Denk dat hij ook tegen een sprongetje aanzit ofzo. Hij is dus nagekeken bij de hhp maar had niks.
    Hij slaapt wel enorm veel! Doet hij normaal nooit overdag. Ook vanacht 10 uur! :confused: ook wel lekker :D alleen was z`n luier vanmorgen droog.. na 10 uur :( vanmiddag wel weer een goeie plasluier.

Hij severt wel enorm! Dus dacht eerst aan tandjes maar ik voel en zie niks in z`n mondje. maar hou het in de gaten.
    Savonds loopt z`n temp wel weer wat op. net 37.7

Sorry dat ik niet op iedereen reageer, m`n hoofd zit nog zo vol dat ik niks onthoud :oops:

Liefss

Deel Deze Pagina