December 2008 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Peetje08, 9 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. parel1988

parel1988 Bekend lid

2 apr 2008
    524
    0
    0
    hoi dames.

allemaal een goed weekend gehad?
    ik heb nu even pauze moet werken tot 21.30 :(

ben zo moe de laatste week.. niet normaal :rolleyes:

2. Marijee

Marijee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.295
    0
    0
    heejj meiden

@oem, haha dat zou je ook niet verwachten dat er een scheurtje in hoort te zitten.
    maar denk niet dat ze het zegt om van je af te zijn hoor. ik gebruik die flessen niet dus kan niet zeggen of dat echt hoort ;) ik zit er soms wel aan te denken of ik er 1 wil kopen maar ik heb al zo veel verschillende flessen haha. maar kian blijft wel de hele dag door boeren en windjes laten. terwijl hij wel goed boert na ze fles.

wat heerlijk dat rana zoveel slaapt.
    snap wel dat je je dan verveeld hoor.
    maar een kindje dat overdag niet tot bijna niet slaapt is ook niet altijd even leuk ;)

@marleen, super dat je een nieuwe baan hebt!
    wel jammer dat het niet precies is wat je wilde.

@dimmel.. haha ja je zou het haast denken he ;)
    tis dat ze niet op dezelfde dag en tijd zijn geboren ;)
    wat een mooie foto :D ze haartjes zijn blond aan het worden zo te zien en bruine oogjes?

@dani.. fijn dat jullie een mooi afscheid hebben gehad! en de klap zal indd nog wel komen, maar kijk dan maar naar je prachtige ventje die vol verbazing de wereld in kijkt en naar je lacht. dat zal je weer wat vrolijker maken.

ook fijn dat het met jarno weer beter gaat. en zolang ze temp niet boven de 38 graden komt is het niet erg.
    kian plast ook niet veel als hij goed slaapt omdat hij dan zo diep slaapt.

------------------
    kian ligt nu heerlijk te slapen. stipt 8 uur valt hij in slaap haha zo grappig dat die dat elke avond doet.

morgen ochtend er vroeg uit want moeten half 9 in het ziekenhuis zijn. dus half 7 opstaan. 7 uur mag Kian maar 100cc hebben omdat hij in het ziekenhuis ook gelijk weer wat krijgt en hij moet het dan echt opdrinken.

fijne avond meiden.

liefs xx

3. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Hallo!

Spannend Marije.. morgen dus de provocatietest?!
    succes!

Dani fijn dat je een goed afscheid hebt gehad! succes met de verwerking!

Pareltje, misschien heb je een ijzertekort en ben je daarom zo moe.
    Je kan bijv floradix gebruiken op je ijzer weer op peil te laten komen.

Oem fijn dat je test negatief was. Hoop dat je menstruatie gauw op gang komt!

Dimmel lekker ventje is Diego! sterkte met je hand!

Wat lastig Marleen een spreidbroekje! Maar het is voor een goed doel toch! Gelukkig zijn ze er vroeg bij!

Oh Leonie bij jou was het dus ook even spannend met testen. Goed van je verlos dat ze je even liet langskomen.

Victoria jammer dat ze het doorslapen nog niet helemaal lekker pakt. Hopelijk gaat ze dat wel snel doen.
    GBaat het nog steeds goed met Nils in zijn grote jongens bed?

Vandaag naar de kinderarts geweest.
    De diagnose is vrijwel zeker reflux en vermoedelijk heeft ze ook koemelkallergie (komt vaak in combi voor)
    Eigenlijk waren we al op de goede weg, maar om te spreken van een juiste behandeling moet ik voorlopig even doorblijven gaan zoals ik nu doe.
    Om koemelkallergie te bewijzen moet ik provoceren en dat vond de kinderarts voorlopig geen goed idee. Vooral omdat ze echt pas net lekker in d'r vel lijkt te gaan zitten.
    Over een maandje dus weer terug en dan maar weer beoordelen hoe het gaat.
    Ik moest d'r groei goed in de gaten houden want die vond ze nog niet stabiel genoeg. Ze was nu in een week bijna 100 gram gegroeid. (vorige week 6555 en nu 6650). Ze was nu 62,5 cm.

fijne avond meiden!

4. marleen4683

marleen4683 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.727
    0
    0
    Groepsleidster Knderopvang
    Friesland
    @ Marije, heb de baan niet hoor! ;) Het zou ook maar voor 6 uurtjes zijn. Bovendien heb ik op donderdag nu een vaste KDV groep. Wil wel graag als inval op de NSO blijven maar dan alleen op dinsdag.

5. marleen4683

marleen4683 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.727
    0
    0
    Friesland
    @ Pinguin, 100 gram in 1 week is toch wel netjes, lijkt me?

6. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    @marleen. Ja is volgens mij genoeg. Het mag tussen de 90-200 gram per week zijn.
    Het lag meer aan haar groeicurve vanaf dr geboorte dat deze nogal afwijkend enniet constant is.(Nog geen eigen groeilijn eigenlijk)
    Maak me daar eigenlijk niet zo'n zorgen om. Mijn zoon was ook een flinkerd bij zijn geboorte en is nu een gemiddeld iel manneke!

7. marleen4683

marleen4683 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.727
    0
    0
    Friesland
    Geef je BV of KV?

Ik weet dat het met Bv nog wel eens kan varieeren toch?

8. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    kunstvoeding(jammer genoeg)

9. Lisje86

Lisje86 Fanatiek lid

26 jan 2007
    3.504
    0
    0
    mama!!
    @marijee nee ze zijn uitgevallen door de berg dus hij is nu voor kaal en achter heeft hij teveel haren haha! Nou ze schelen 6 dagen en kwa tijd is het ook creapy diego 3.08 en kian 8.03 (als ik het goed heb).

@pinguin anais is ook een mooi kindje! leuke foto's in je album!

vandaag lekker dagje niks doen alleen vanaaf ff naar schoonzus waar ik totaal geen zin in heb! Gisteren ben ik weer begonnen met leren aan mijn thuisstudie hoop dit jaar mijn diploma of certi ervoor te krijgen...
    Verder heb ik niet veel te melden!

10. victoria

victoria Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.131
    0
    0
    Goedemorgen meiden,

Een goede nacht hier. Isis heeft geslapen tot zes uur vanochtend. Toen heb ik haar nog even bij mij in bed genomen en werd ze wakker om kwart voor acht. Ze slurpte vervolgens haar fles leeg. ik geef nu 5 x 180/6, dus zit aan de max. Toch heb ik soms het idee dat ze best wat meer wil.
    Nils gaat redelijk in zijn peuterbed. Hij wordt alleen af en toe 'snachts wakker en wil dan niet snel weer gaan slapen. Maar met naar bed brengen en overdag gaat het erg goed.

pinquin: fijn dat er duidelijkheid is bij anais, ook al is het natuurlijk niet leuk wat ze heeft. gelukkig dat het steeds beter met haar gaat.

marijee: veel succes in het ziekenhuis.

Dani: fijn dat de begrafenis mooi was. hopelijk knapt jarno snel op. wel lekker dat hij zo lang heeft geslapen, kon je ook even bijkomen.

Chanty: gelukkig slaapt isis niet minder overdag nu ze snachts doorslapt.lekker dat je genoten hebt van het feest.

Marijee: mijn zoontje ging overdag steeds meer slapen naarmate hij meer ging bewegen. dus misschien dat kian dat ook krijgt.

hoe doen jullie het als de kleine een uur te vroeg voor de fles komt 'sochtends? een beetje rekken, dat is wat ik dus vanochtend heb gedaan.

11. Chanty24

Chanty24 Actief lid

Goeie Morgen

Victoria Wat fijn dat Isis zo lekker heeft geslapen. Ze gaat haar ritme vast vinden nu. Als Noah een uur te vroeg komt voor zijn fles dan neem ik hem ook meestal even bij me en dan valt hij eigenlijk altijd weer in slaap.

Noah werd vanmorgen wakker en bleef zonder huilen in zijn bedje liggen toen ik bij hem ging kijken kreeg ik een grote glimlach. Heb hem toen lekker mee genomen en op bed een flesje gegeven. Hierna ging hij weer zijn bedje in. Dus kon ik nog een uurtje slapen. Heerlijk.
    Vandaag lekker een dagje rustig aan thuis. De nieuwe TV word vandaag bezorgd. Joepie!

12. Goeiemorgen allemaal.

Weer veel gekletst zie ik. Wij waren druk bezig in het huis, dus heb niet veel tijd. Het weekend van de 22ste willen we over. Er moet nog een vloer in de trap moet nog en er moet hier en daar nog geschilderd worden. Pffff.

Ik ga even niet op iedereen reageren hoor. Maar ik heb wel alles gelezen en houd het wel bij ;)

@ Dimmel, lieve foto's zeg

@ Pinguin ook mooie foto's DIe zwartwit foto is lief.

Ik heb ook weer wat nieuwe foto's geplaatst. (ga ik nu doen)

Ik wens jullie ene fijne dag.

13. doe het even overnieuw, want het was niet zo goed gelukt hahaha

14. maria04

maria04 Niet meer actief

Goede morgen meiden

wat een rot weer he,ik wilde eigenlijk gaan wandelen. :(
    Rosalina wilde niet meer slapen heb haar lekker in de draagdoek gedaan en ze slaapt als een roos nu kan ik gewoon lekker me huishouden doen.

hoe is het met de rest hier?

adriana succes met klussen in je nieuwehuis.

15. Lisje86

Lisje86 Fanatiek lid

26 jan 2007
    3.504
    0
    0
    mama!!
    ja het weer wilt niet echt meewerken. in de zomer denk ik dat ik veel ga wandelen haha heerlijk in het zonnetje!
    Diego slaapt lekker en ik ga zo un dvdtje kijken...wilde de ramen wassen maar met dit weer heeft het toch weinig nut!

16. Duckie

Duckie Fanatiek lid

1 jun 2006
    1.410
    0
    0
    Hallo meiden,

Ik lees al een tijdje met jullie mee. Omdat ik ook actief ben bij de dec.2006 mama's (ik ben een dec.2006 én een dec. 2008 mama), had ik besloten niet actief in dit topic mee te schrijven. Maar eigenlijk lijkt het me toch wel heel leuk. Want ik lees regelmatig bekende dingen waar ik dan toch graag op wil reageren.

Wij hebben twee dochters. Onze oudste dochter is geboren op 19-12-2006 en Mila is geboren op 29-12-2008. Dat was ook mijn uitgerekende datum.

Ga vanaf nu proberen wat actiever mee te lezen en op jullie te reageren.

17. leonie1986

leonie1986 Bekend lid

30 okt 2007
    551
    0
    0
    coordinator kinderopvang
    den haag
    @maria: ja het is inderdaad echt rotweer! hoe gaat het verder?

@duckie: van harte welkom en veel plezier! leuk dat je 2x decembermama bent!

@all: nou zit op me werk.. is niet zo druk en voel me echt niet lekker. Mijn man is ziek thuis, die kleine is niet lekker en nu ben ik helaas ook aan de beurt. Jammer alleen dat je als moeder zijnde geen tijd hebt om ziek te zijn :p

18. Hoi Duckie, welkom hier en doe gezellig mee zou ik zeggen. Snap wel dat het lastig is om 2 topics bij te houden. Heb soms al moeite met eentje :)

Ik heb net even een rondje gelopen met Alexander in de Babybjorn. De eerste spatjes regen in zijn gezichtje, volgens mij vond hij het wel even lekker. De hond iig wel :)
    Nu ligt hij even te chillen in de wippert :)

19. victoria

victoria Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.131
    0
    0
    Duckie: welkom hier. Nou voor jouw is december écht een feestmaand.

Adriana: leuke foto! Succes met het klussen.

Dimmel: volgens mij is het bij jouw thuis echt schoon. Hoor jouw altijd over huishoudelijke klussen. Ramen lappen doe ik eens per.... als ik er niet meer door heen kan kijken ;).

Maria, inderdaad rotweer. Ik heb zó'n zin in het voorjaar en het zonnetje en heerlijk buiten wandelen. Isis houdt er ook erg van om in de draagzak te liggen, alleen ze wil wel dat ik in beweging blijf, anders wordt ze wakker. Ach, goed voor het lijf!

Ik ga zo maar eens een berg was wassen en opvouwen.

20. sawi

sawi Bekend lid

20 mrt 2008
    912
    0
    0
    Noord-Brabant
    Pinguin: vervelend van de mogelijke diagnose. Maar wel fijn om te weten wat het is. Hopenlijk gaat het nu snel opgelost worden.

Duckie: welkom. Leuk 2x in december mama geworden.

Dani: fijn dat het afscheid van je oma mooi was. Dan kun je het vaak toch beter verwerken. Sterkte.

Victoria: Max laat zijn tijd niet rekken. Eerst sliep hij altijd tot 7 uur nu is dat 6 uur. Ik geef hem dan een 60cc flesje. De rest gewoon later op de morgen. Ik probeer het altijd wel met de speen wat te rekken maar dat pikt hij meestal niet.

Ik heb het de komende week wat druk want ik wordt vrijdag 30 jaar. Ik vier het pas zondag. Hoop dat het mooi weer wordt zetten we de tent buiten op. Morgen naar de uitslag in het ziekenhuis. Mijn darmen zullen verder onderzocht moeten worden zit iets in. (uitstulping of zo). Hoop geen darmonderzoek maar een rontgenfoto of scan. Maar daar zullen toch weer vervolgafspraken voor moeten worden gemaakt. En vrijdagmorgen echo controle voor het spiraaltje. Geen risico's m'n family is compleet.

Max kan voortaan echt goed spelen. Hij heeft zo'n activity center aan de box en hij draait aan het rad en aan de bolletjes. Deze draaien dan rond echt lief. Het is een tevreden mannetje. Ben zo blij met m'n mannen. Zou willen dat anderen dat ook zouden zijn. Iedereen begint telkens over een 3e een meid of had je niet liever een meid. Nee ik wil gewoon 2 gezonden kinderen. En die heb ik dus ik ben dik tevreden. snappen jullie dat nou?

Deel Deze Pagina