December 2008 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Peetje08, 9 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Vis volgens mij is het niet aan te raden zo vlak na je bevalling een uitstrijkje te laten doen.
    Volgens mij kan dat nl door de hormonen een vertekend beeld geven.
    Zou het voor de zekerheid even navragen als ik jou was.

2. Dani84

Dani84 Niet meer actief

@ vis was begravenis geen crematie. :) Ja was erg mooi maar nu nog het verwerken...

Ja heerlijk als Jarno zo lekker slaapt! Hij kwam nu een uur te vroeg dus hij heeft om 8 uur gedronken. leg hem om een uur of 10 nog maar een keer aan anders komt hij vanacht rond een uur of 4 / 5 hihi

Slaap lekker!

Liefss

3. mama05

mama05 Fanatiek lid

28 nov 2007
    1.142
    0
    0
    overrijsel
    hier ook even weer een berichtje van mij, net alles weer bijgelezen maar niet alles onthouden!

Dani fijn dat het een mooie crematie was en dat het weer beter gaat met jarno

marije ben benieuwd hoe het volgende week gaat met kian als hij dan weer voeding krijgt!

jessica wat zei de dokter over die overgang van de maag en darmen?
    Kyana drinkt namelijk ook zooooooo slecht en ze heeft ook altijd de hik na de fles en krijgt ook altijd de hik net voor de fles!
    Ben ook al een paar keer bij de ha geweest omdat ze zo slecht drinkt maar ze wil het nog steeds aan kijken

pinguin72 kyana is 1680 gram gegroeid lengte weet ik niet totaal omdat we het niet bij de geboorte hebben gemeten

Hanneke Ja hier ook bijna een jaar geleden weet nog precies hoe spannend het was!

victoria als kyana heel moe is en niet in slaap kan komen dan leg ik mijn hand tegen de speen en dan over haar hoofd heen nou dan is ze echt zo in slaap!

Hier gaat het nog steeds niet echt goed! kyana drinkt nog steeds slecht gisteren na de ha geweest en die vond het ook raar en we moesten vandaag even wegen en haar status opvragen en na de dokter brengen zodat ze het kon in zien.
    De groeicurver buigt af na beneden en dus is niet echt goed, ze was deze week ook 30 gram gegroeid veel te weinig vind ik!
    Het raarste is ze drinkt echt heel weinig maar wel goed te pas, ze lacht speelt en slaapt goed alleen drinken doet ze niet!
    We moeten nu afwachten tot donderdag en als ze dan nog slecht drinkt dan worden we door verwezen na de ka!

4. sawi

sawi Bekend lid

20 mrt 2008
    912
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hoi,

Ik heb 6 weken geleden al een uitsrijkje laten maken bij het plaatsen van mijn spiraaltje. Ik heb niets gehoord dat het niet kon ivm hormonen of zo. En de uitslag was perfect beter kon het niet :)

Vandaag naar het ziekenhuis ben weer zo bang dat het allemaal weer zo lang duurt. Dat ze maar zoveel mogelijk op een dag plannen dan deze week dit volgende week dat. Hallo, ik heb 2 kids. En vervoer nodig. Mijn man kan toch ook niet eeuwig vrij blijven nemen.

5. Lisje86

Lisje86 Fanatiek lid

26 jan 2007
    3.504
    0
    0
    mama!!
    hey meiden,

ik moet even mijn verhaal kwijt, vanmorgen belde me schoonpaps of we in het weekend iets te doen hadden ik zeg ja we gaan bij mijn nichtje slapen dus na 14uur zondag kunnen we wel...Zegt hij zouden jullie dan naar Den Haag kunnen komen ik zo huh hoezo..ja het is over tussen mij en Belinda (zo heette de vriendin). Ik zo waarom? maar dat wilde hij niet via de telefoon bespreken. Ik zeg ik bel dimitri ff en dan bel ik u zo terug en hij legde neer..Ik mijn man gebeld en die zei nou dan gaan we zaterdag maar niet naar je nichtje we gaan me pap daar zaterdag direct weghalen. Dus zaterdag om 8u gaan we mijn schoonvader in Den Haag ophalen. Heb zo te doen met die man, hij heeft al zoveel meegemaakt met de moeder van me man en ik gun hem alle geluk. We moesten die vrouw in het begin niet en daarna hebben we goed gepraat en hebben we echt over ons hart moeten strijken en toen zijn we haar gaan accepteren en nu dit. Ben wel benieuwd wat er gebeurt is. Sorry voor mijn lang verhaal maar moest het ff kwijt!

Vanmiddag om 13.10 naar de dermatoloog en diego gaat dan ff naar me mams...

@marijee oh sorry maar toch allebei met de 3 en de 8!

6. @ Dani Als ik hem nog een keer wakker maak om 10 uur dan komt hij alsnog om 3 uur of zo. Ik heb hem gisteren om half 8 in bed gelegd en hij kwam om half 4 weer. Toch 8 uur en anders veel minder. Wel heerlijk dat Jarno dat wel doorslaapt.
    Vind het ook zooo zielig om hem om 10 uur nog eens eruit te trekken, want dan ligt hij zo lekker te slapen.

@ Mama05 vervelend joh. Gelukkig is ze wel blij en vrolijk, maar wel raar. Even afwachten maar en ik hoop voor jullie dat het snel weer beter gaat.

@ Sawi, succes en fijn dat het uitstrijkje goed was.

Moet jezelf een afspraak maken voor uitstrijkje. Ik heb het nog nooit gedaan.

7. Lees dit nu pas.

Ik ben niet opgeroepen en ben al 31 :(

8. Dani84

Dani84 Niet meer actief

hey goedemorgen

@ adriana Jarno is savonds altijd wakker vandaar dat ik dacht hem om 10:00 nog een x te pakken, alleen heeft het niks geholpen kwam om half 6.. maar t geeft niet nog lekker vanaf 10 uur..

@ mama05 Dankje het was idd een mooie begravenis. Maar pff wat moeilijk!

@ weet iemand waar je kleine koeltasjes kan kopen? ik moet de afgekolfde melk van werk naar huis mee nemen om in te vriezen..

@ Dimmel wat vervelend sterkte

@Sawi succes t ziekenhuis denkt er niet bij na dat mensen ook kids e.d hebben..

@mama05 vervelend dat Kyana zo slecht drinkt.. 30 gram is idd erg weinig!

fijne dag!

9. leonie1986

leonie1986 Bekend lid

30 okt 2007
    551
    0
    0
    coordinator kinderopvang
    den haag
    hoi allemaal

sorry dat ik even niet reageer op iemand verder.

Zijn alle 3 ziek, echt een rotnacht achter de rug.

Toch maar gaan werken maar denk wel dat ik wat eerder naar huis ga.

Nou hoop dat het snel beter gaat, dan kom ik me weer melden.

xxx
    leonie

10. Moe

Moe Fanatiek lid

22 jan 2008
    1.319
    0
    0
    goeiemorgen ladys

Mama: krijgt kyana toevallig geen tandje?
    dan gaan ze ook slecht drinken..
    het is misschien wat aan de vroege kant
    maar wie weet ;)
    ik denk namelijk ook dat Rana er eentje gaat
    krijgen ze heeft echte spuitluiers ze kwijlt
    en bijt steeds op een vingertje aan 1 kant..

Dimmel: jammer en zielig voor je schoonpapa
    succes met hem ;)

Uitstrijkjes: Veel succes dames..
    ik hoef voorlopig nog niet

Ongesteld: NOG STEEDS NIET!

verder was rana vanacht sinds lange tijd weer
    wakker...om 5.00
    nou dat was echt wennen hoor
    ik vermoed dat het dus aan haar tandje en verkoudheid ligt

nou verder niet veel bijzonders hier...
    ik lees mee maar als ik even niks te melden heb
    dan schrijf ik niks

11. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Dani bij de borstvoedingswinkel hebben ze koeltasjes. (www.borstvoedingswinkel.nl)

Mijn meisje is jengelig. Heeft een beetje verhoging en ze heeft jeuk, veel jeuk!
    Echt zielig want ze begint een behoorlijk eczeemplekje op dr wang te krijgen.

Adriana waarschijnlijk ben je niet opgeroepen vanwege je zwangerschap.
    Je kan altijd informeren bij je huisarts hoe of wat!

Dimmel sterkte meid! Klinkt inderdaad niet leuk.

Victoria Anaïs is ook nog maar 6,5 cm gegroeid en 1500 gram aangekomen en ze is van begin december.
    Ik vroeg me af waarom de kinderarts het over haar groei had, daarom vroeg ik naar de groei van jullie kindjes.

Marije hoe is de nacht gegaan met Kian? Heeft hij nog reactie gegeven op de voeding?

Ik ga mn was uit de droger halen ;)

12. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Beterschap Leonie!

Oem misschien toch nog een testje doen?

13. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Hey

@ oem.. Nog niet ongesteld.. ojee.. Idd ik zou ook nog es een testje doen!
    Jarno kwijlt ook als een gek en probeert beide knuisten in z`n mondje te stoppen haha, ook heeft hij de laatste paar dagen vehoging, maar heeft geen rode wang ofzo en als ik met m`n vinger in z`n mondje voel voel ik ook niks.. dus weet niet of dit tandjes zijn.. Dan is Rana er wel vroeg bij! :D

@ Pinguin.. oke dan moet ik daar eens kijken. want word nu wel tijd dat ik er een aanschaf want ik moet volgende week woensdag beginnen!
    Jarno heeft ook exceem op z`n voorhoofdje heel rood en hij krabt er ook aan.. Ik smeer er wel eens van hermal baleneum baby creme op.. dit verzacht wel, maar wil geloof ik toch de dokter eens bellen of ik hier iets voor kan krijgen..

@ Ik ga m`n was eens opvouwen en gtst kijken :p

14. haha kijk je nog steeds gtst, dat is voor mij al eeuwen geleden. Maar als je het een keer of 2 kijkt, dan ben je meteen weer bij. :)

Alexander is ook veel op zijn knuistjes aan het sabbelen enzo. Hij heeft nu ook een beetje zijn knietjes gevonden, als hij bloot ligt. En als ik hem zijn voetjes laat zien wil hij ze soms ook vast pakken en kijkt er aandachtig naar, zo leuk.

Hij heeft sinds een paar dagen ook een beetje berg op zijn hoofdje, wel jammer. Hoop dat het niet erger wordt :(
    En ook exceem op zijn wangetjes. Al sik er bepanthen opsmeer wordt het wel minder, maar het gaat niet weg.

@ Oem, zou wel vroeg zijn met haar tandjes, maar je weer het niet. En misschien idd nog even een testje doen.

@ Leonie, jeetje meid, zal wel een zwaar dagje zijn. Arme jij. Beterschap!

15. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Haha ja ik kijk nog steeds gtst.. Idd had het al een paar weken niet gezien, maar je bent zo weer bij jah.
    Ach vind het wel leuk, maar t is niet dat ik er voor thuis blijf ofzo ;)

16. Bellabella

Bellabella Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.082
    1
    0
    Gooi
    Hai allemaal! Heb even een tijdje niet gepost, maar heb wel alles meegelezen. Ik zal vanaf nu weer beter mijn best doen om wat meer te reageren.
    @ dani: nog gecondoleerd met het verlies van je oma. Heel veel sterkte de komende tijd...
    @ hanneke: ik weet eigenlijk niet meer wanneer ik precies zwanger was... :oops: Moet ik weer even uitrekenen/nakijken. Vervelend van je schouder en arm! Hopelijk helpt de therapie!
    @ pinguin: T. is nu 1470 gram aangekomen. lengte weet ik niet, dat deden ze niet bij de geboorte maar ze is nu iig 59 cm. Wat zielig van die jeuk, bah!
    @ mama: wat gek dat ze niet goed drinkt! Ook omdat ze (gelukkig) verder gewoon vrolijk enzo is. Gaat het nu wel al wat beter?
    @ dimmel: wat sneu voor hem! Sterkte
    @ leonie: alle 3 ziek? jeetje wat pittig. Hopelijk lukt het je om vandaag een paar uurtjes bij te slapen?
    @ ongesteld: ben ik ook nog steeds niet. Ik wil een spiraaltje laten plaatsen alleen wil ik 1 keer normaal ongesteld worden. Alleen is het wel eng met sex want mijn vriend en ik zijn al wat meer naar elkaar toe aan het trekken, dus ik hoop dat ik het wel snel word.
    @ adriana: T. slaapt elke nacht in de puckababy. Een keertje niet omdat ik te laat was met wassen en toen had ik gelijk een rotnacht omdat ze weer vaker kwam! Fijn dat je een blauwe nu krijgt. Ik vind zelf roze best kunnen bij een jongen: helemaal als het alleen maar voor in de wieg is? T. heeft ook vaak blauwe kleertjes aan maar dan vragen mensen wel vaak of het een jongetje is! :)
    @ duckie: welkom!
    @ marije: ik ben heel benieuwd hoe hij reageert! Merk je al iets?
    @ chanty: leuk is dat he als ze praten en gillen? T. lacht nu ook al met wat gekier erbij: zo lief!

T. had afgelopen maandag haar eerste prikjes gehad. Wat ontzettend zielig! Gelukkig heeft ze er denk ik weinig last van. Ze slaapt alleen wat meer en heeft ietsjes verhoging (37.7) gehad.

Verder heb ik nu ook een baby bjorn gekregen van iemand die hem niet meer nodig had. Ook ideaal zeg! Alleen zijn die banden wel dun dus krijg ik sneller last van m'n schouders dan met een draagdoek. Alleen hoef je het niet te knopen dus als je snel eventjes iets wilt doen is het erg handig.

Ik weet niet precies waarom ik het heb gedaan maar ik heb gekeken op een vlindersite. Van ouders dus die hun kind zijn verloren. Ik denk dat ik wilde weten waaraan hun kindje was gestorven. Maar er staan daar ook foto's van deze (vaak) babies bij... Ik ben nu nog steeds ontzettend aan het huilen, ik ben nog nooit zo erg aangegrepen. Zo ontzettend hartverscheurend die foto's en verhalen. Ik ben T. nu de hele tijd angstvallig aan het vasthouden, maar ga proberen ergens anders aan te denken omdat ik blijf huilen anders.:cry:

17. Hey Bella, ja ik heb ook wel eens op de vlindersite gekeken en als ik dan die verhalen lees en soms idd ook de foto's erbij, dan schiet ik ook vol. Dan wil ik ook het liefste mijn kleine helemaal tegen mij aan houden.
    Wat lijkt me dat vreselijk, daar moet je maar niet te veel aan denken hoor.

18. joss81

joss81 Fanatiek lid

18 mei 2007
    1.153
    0
    0
    zwolle
    hee jff snel... Vince wordt weer wakker. Heb net wel alles bijgelezen...

Hij heeft van 21 tot 7.30 geslapen! Toen maar min of meer wakker gemaakt omdat max 10 uur wordt aangeraden.. Ga morgen op het CB maar eens vragen of dat nog steeds geld. Hij is nu al bijna 3 maanden...
    Hij had ook zn dekentje helemaal afgetrapt...en had een temp van 36.3 (normaal 37!) Arme kind. Gelijk maar een kruikje erbij gelegd.

Tot later!

19. Dani84

Dani84 Niet meer actief

@ joss.. tegen mij zeiden ze op t CB lekker laten liggen die tijden zijn van vroeger! Als hij honger heeft meld hij zich wel..

Liefss

20. Moe

Moe Fanatiek lid

22 jan 2008
    1.319
    0
    0
    hallo dames

bella; ik snap wat je bedoelt over die site
    ik heb het ook weleens gezien
    echt vreselijk wat die mama;s meemaken

dani: ja ik hoor al van alle kant OOOWW DAT KAN
    NIET DAAR IS ZE TE JONG VOOR...
    maja rana die lachte ook al met 3dagen GERICHT
    en ze loopt al voor in der ontwikkeling omdat
    ze bijna 3weken te laat geboren is..
    Dus ik sta er niet van te kijken als er strx
    een tandje doorbreekt.

humm test...
    ik denk dat ik zo maar even naar de kruidvat
    loop om maar weer eens een testje te doen...
    ik vind het altijd zo zonde van me geld..
    maar ik moet eerlijk zeggen het rommelt zo
    in me buik alleen wil het volgens mij niet doorzetten
    ofzo... :S

ben benieuwd ik zal jullie strx laten weten
    wat de test zegt

Pinquin: veel sterkte met Anaïs lijkt me verschrikkelijk
    om je kindje zo te zien pijn leiden :(
    heb je geen benthol ofzo iets gekregen
    om de jeukende huid wat te verzachten?

Deel Deze Pagina