@ Peetje, Wel fijn dat je zo goed in de gaten word gehouden! Ik ga ook zelf maar es struinen op t internet en donderdag of zo even naar de dokter. In ieder geval bedankt voor t advies!
@Chamisa: Welkom en GEFELICITEERD met je zwangerschap, en klets gezellig mee hier @Smallgirl: met de verjaardag van je dochter. @Mootjen: Kan me voorstellen dat je zenuwachtig bent voor je 1ste echo, Je haalt allemaal dingen in je hoofd of het hartje wel klopt...hele normale gedachte hoor, ik had het zelfde super zenuwachtig was ik ervoor. Maar het komt vast goed. @Natascha: Ik heb er ook al last van als ik aan het tandenpoetsen ben, vreselijk, ik kijk er altijd naar uit om weer tanden te poetsen ale: Vanmorgen heb ik de 3de echo gehad, het kindje was al weer flink gegroeid en het hartje klopte als een tierelier Over 2 weken bloedprikken en over 4 weken weer de echo. Ik zei nog dat ik alleen misselijk was met tandenpoetsen en als ik een lege maag had dat ik moest eten maar dat ik nog niet overgegeven had nouuu zegt de vk dan komt dat ook niet meer. Ik voel me verder eigenlijk best goed ik mag niet klagen als ik sommige meiden hier hoor.
@ Wolly, Super zeg! Fijn dat je zoveel echos hebt om te kijken of alles ok is. Lijkt me erg genieten!
ik heb al bijna de hele dag last van mn onderbuik, een raar trekkend gevoel. Soms is het bijna weg, maar nu zit het er weer. Doet geen pijn maar voelt wel raar. Bandenpijn? Zo fijn dat ik het jullie kan vragen! Er zijn wat mensen in mijn omgeving die zon forum niet zon goed idee vinden , ze denken dat ik te veel lees en zo. Nou dat valt best mee! Heb hier thuis een paar tijdschriften, maar die heb ik allemaal gekregen van MvM of de vk, verder niks gekocht en het internet afstruinen om informatie doe ik ook niet. En we hebben het toch ook best over andere dingen ! Nou ja whatever! Ik blijf lekker kletsen!
Hoi meiden, Heerlijk he dit weer, al mag het van mij wel ietjes minder, want soms vind ik het nog maar nauwelijk uit te houden. Maar goed....niet te veel klagen want voor dat je het weet regent het weer hahaha Wolly Jij weer een mooie echo gehad....super hoor! Marleen Ik denk idd dat je last hebt van bandenpijn. Het schijnt een beetje trekkerig gevoel te zijn, ik heb er ook regelmatig last van. Enne...als jij je prettig voelt op dit forum, dan gewoon lekker blijven kletsen hier hoor! Chamisa Welkom hier en gefeliciteerd met je zwangerschap. Stuur mij of Peetje08 even een PB'tje met je uitgerekende datum en dan zetten we je in de lijst erbij. Smallgirl Gefeliciteerd met je dochter! Mootjes Iedereen is nerveus hoor, voor de 1e echo. Probeer er niet te veel mee bezig te zijn en gewoon lekker genieten De rest Hoe is het met jullie? Hier alles prima! Volgende week de 12-wekenecho en daarna rijden we door naar Babypark in Gouda, lekker rondkijken en snuffelen
*noppie breekt in van NOD-mei-forum" Hey, kom effe checken hoe het met Kweenie gaat? Hoe ging je echo? Hoe hebben ze bij je potentiele werkgever gereageerd op je zwangerschap? * noppie sluipt weer weg"
ook weer even hier, als ik tenminste niet tijdens het typen in slaap val.. ben zooo moe nog..vandaag gewerkt en Yara naar oma gebracht. heb n paar taaie dagen achter de rug, niet zo lekker in mn vel, maar nu weer oke, lekker wat rust in het vooruitzicht! buikje is hier ook echt al aardig aanwezig..bij yara liep ik pas met 16 weken in positiebroeken, nu al met 11 weken! Marleen laat de rest maar kletsen hoor, hier is het leuk, en blijf vooral, ze zijn gewoon jaloers dat je hier je ei zo goed kwijt kan! Chamisa gefeliciteerd met je zwangerschap! Ginny leuk zeg gelijk door babyshoppen! Alvast veel plezier! marleen da;s idd bandenpijn/groei van je baarmoeder. wolly leuk dat alles weer oke was met die kleine van jullie!
Hier ook wisselende pijn in mijn onderbuik en dit had ik bij de eerste zwangerschap ook, ik denk idd bandenpijn en het rekken van de baarmoeder.
Hallo allemaal, Hier weer een berichtje van mij na een weekendje te hebben uitgewaaid aan zee. Was heerlijk. Vandaag moest ik helaas weer direct aan het werk, dus wel druk. Heb net alles even terug gelezen en las gelukkig allemaal goede berichten. Smallgirl leuke foto van je dochter, want een dame al. Met mij gaat het verder goed. Ik voel me eigenlijk alleen 's ochtends wat misselijk en dan vooral als ik de dingen te snel wil doen. Heel anders dan in mijn vorige zwangerschap. Ik hoopte eerst dat ik zwanger zou zijn van een meisje, maar mijn gevoel zegt steeds meer dat ook dit een jongen wordt, mijn man denkt het ook. Groetjes Victoria
Hallo bedankt voor jullie geruststellende berichtjes over mijn echo morgen.... het helpt wel een beetje maar neemt niet echt mijn zenuwen weg hihi! die zijn morgen na de echo pas weg denk ik.... Ook hier pijn door het samentrekken van mijn baarmoeder, heb ik al een poosje af en toe. vooral als ik rust komt het. Groetjes mo
mootjen heeeel veel succes en vooral ook pleizer morgen! het is zooo spannend en achteraf ben je zo blij!
Aaaaah gelukkig! Huilbuien ken ik, of nou ja...ben sneller emotioneel. Maar wie niet he? En druif! Ga dan ook niet op je werk op het forum zitten gluren haha... Maar hij heeft het vast niet gezien. Misschien wel dat je op 1 of andere website aan het kijken was maar weet hij verder veel!
Hoi allemaal, IK ben Zwangerr! volgens de testen ben ik zwanger, volgens mijn tempgrafiek en cycles ben ik 9 weken zwanger, dag 21 van periode bevrucht dus nu een vruchtje van 6 weken, en daarom 24 dec uitgeteld. moeders voor moeders is al geweest en heeft beetje van eerste onrust weg kunnen nemen maar... maar ik geloof het niet, ik vertrouw het niet, er gaat vast iets mis, mijn lijf is hier volgens mij niet voor gemaakt. tis vast buitenbaarmoedelijk? HELLUP nou niet reageren met zo iets van, nou lekker negatief, dan gaat het ook vast mis, nee ik ben gewoon bang. IK kan pas in week 13 bij de verloskundige terecht en ik voel vanalles, pijntjes onderin m'n buik, links en rechts, steken in m'n rug, ik weet het gewoon niet en vertrouw het niet wat nu? groeten van een sceptische zwangere Anne
Lieve Meiden, Vandaag intake gehad bij de VK + dus eventjes de echo en....het hartje klopt! Echo verder was niet zo heel erg bijzonder, had een volle blaas en daardoor was het vruchtje even moeilijk te vinden/zien (schrok ik wel ff van trouwens, dacht dat je dat apparaat op je buik zou krijgen en dan hoppa....vol in beeld het kindje zou zien). In een grijzig bolachtig iets zag je als je heel goed keek een soort van pixels flikkeren en dat is het hartje... De VK wilde ook nog wel even een interne echo doen maar over 2 weken hebben we de officiele echo dus haar woorden dat het hartje klopte vond ik voor nu voldoende. Morgen heb ik een afspraak met het bedrijf dat me een aanbieding heeft gedaan, hopen dat ik morgen dan ook gelijk weet of ze me nog steeds graag in dienst willen nemen! Verder viel het bloedprikken reuze mee. Prikje in mijn vinger vond ik gemener.....Nou, gelukkig maar! Schijnt dat mijn ader zeer geschikt is om te prikken hihi...ben ik wel blij mee! Voel me nog steeds uitstekend trouwens. Wel moe maar dat is mijn vriend ook dus of dat met de zwangerschap te maken heeft? Ook bijna niet misselijk, alleen als ik te laat ben met iets eten, en mijn borsten doen amper zeer. Dan is zo'n echo, hoe wazig ook, ook wel even fijn hoor...Toch even een bevestiging dat er daadwerkelijk een vruchtje hard zijn best doet om een mensje te worden! Weltrusten alvast! Kweenie
@mootje succes morgen @heathcliff van harte gefeliciteerd. Probeer ook wat te genieten. Wel vervelend voor je dat je zo moeilijk kunt geloven dat het goed gaat. Heb je er een speciale reden voor? Je kunt wel pas laat bij de verloskundige terecht. Ik raad je wel aan om alvast even na te denken of je een combinatietest wilt. Deze kan alleen in week 12/13 uitgevoerd worden en dat moet je van te voren wel in laten plannen. Je hoeft het zeker niet te laten doen, maar als je het graag wilt moet je het al wel even voor het bezoek aan de verloskundige regelen. Een combinatietest is een schatting van de kans van voornamelijk het syndroom van down. De test bestaat uit een bloedtest en een nekplooimeting. Aan de hand hiervan berekenen ze de kans. Mocht de kans 1 op 200 of groter zijn, dan kun je vervolg onderzoek laten doen. Vanaf de leeftijd van 36 jaar krijg je deze combitest vergoed. Veel aanvullende verzekeringen vergoeden de test ook, anders kost het meestal iets van 140 euro. Mocht je een verhoogde kans hebben dan wordt het vervolg onderzoek vergoed. @kweenie, ik duim nog even verder. En gefeliciteerd met je echo. Met een interne echo zou je inderdaad nog meer gezien hebben. En nog meer pulserende pixels Van de zwangerschap kun je inderdaad moeier zijn. Heb ik ook, dit weekend vond ik het niet zo leuk, nu gaat het beter.
Anne, Ik las net je berichtje en ik kan alleen maar zeggen: rustig aan doen. Effe afwachten tot de echo en daarna genieten. Ik wist (achteraf gezien) bij mijn miskraam meteen al dat het niet goed zat, maar ik had niet de klachtjes die jij hebt. Maak je niet te druk. We zijn allemaal een beetje bang tot dat we het hartje hebben zien kloppen. Groetjes van een bange mama (eerste echo moet nog komen) Natascha
Goedemorgen! kom ook weer even buurten! Niet bijgelezen, is veelste veel! Heb jullie ook last van krampjes enzo in de onderbuik! Erg lastig en ik wordt er ook onzeker van! Is dit normaal?
@lola, Dat heb ik ook (zie vorige pagina), schijnt bandenpijn te zijn, dus niks om je zorgen over te maken. (deed ik ook )
sorry dat ik me niet zo vaak toon maar ik ben echt ziek overgeven de ganse dag door ik hoop dat het binnen 2 weekjes toch wat beter zal gaan hoor dan ben ik de 3 maand voorbij he ik kom af en toe wel een spieken