Dat is wel een hele kleine kans, volgens mij lag ie iets hoger, maar de kans blijft wel klein! ik ben ook wel wat sceptisch natuurlijk daarin, omdat het bij mij nog met 15, bijna 16 weken was fout gegaan! Goedemorgen dames, Ik schrijf niet zoveel mee, maar zit een beetje in de chaos en stress, over mijn relatie die nu net over is! En ik was druk aan het afstuderen, maar sinds gister zit dat erop, ben nu in afwachting van de laatste cijfers! Vandaag ook alweer 10 weken zwanger! Gaat best rap de tijd zeg! Ik kom weer wat vaker om het hoekkie kijken!
Lola, een beetje laat maar nog sterkte gewenst in deze rot situatie. Wanneer hoor je je cijfers? Ik ben dit weekend rond mijn 12 weken grens. Ik denk zelf dat ik deze gisteren heb gehaald, maar op basis van de echo kan het ook morgen of maandag zijn. Maar tot woensdag blijf ik het spannend vinden, dan krijg ik mijn 2e echo. Trouwens spannend blijft het inderdaad toch, zoals Lola beschrijft. De kans is dan wel veel kleiner dat het fout gaat, maar zeker weten doe je het nooit. En dan krijg je nog een 20 weken echo (tenzij je daar niet voor kiest) en pas een aantal dagen na de geboorte weet je of het kindje echt gezond is ja of nee. Niet dat ik pessimistisch ben hoor, ik probeer gewoon mij zelf te beschermen. Ik heb nog genoeg zwangerschapsklachten, alleen mijn misselijkheid was afgelopen week wat minder. Dat kan toch rond deze tijd? En ja, ik begin nu toch wel het gevoel te krijgen dat de tijd zeer snel gaat. Het is voor mijn gevoel al bijna december.
@ Peetjuh: dank je meid! Ik geloof dat ik het van de week hoor, zijn 2 kleine dingentjes, kan weinig fout aan gaan, ben voor 95% zeker dat ik ben geslaagd! Heerlijk om toch over die grens heen te gaan, het is toch iets waar je al die weken naar uit kijkt! Pessimistisch ben je niet hoor, het is logisch dat je jezelf goed beschermt! hahaha! Ik doe dat nu ook, zit ook nog echt niet op die grote roze wolk, maar dat komt vanzelf! Nu kunnen de kwaaltjes idd afnemen! Ik hoop voor je dat die misselijkheid weg blijft!
Marit en Joss, nog van harte met de mooie echo. Lola, Laat je het even weten wanneer je je cijfers hebt. Dan kunnen we je feliciteren. Zou wel heel lekker zijn in deze tijd. Een echte roze wolk heb ik nog niet, maar wel het gevoel dat we echt een kindje krijgen. Kostte me weken voor ik dat gevoel had, terwijl we echt bewust gestopt waren met de pil. Ben nu samen met manlief aan het nadenken en kijken wat we willen kopen en regelen. Ik moet wel zeggen dat ik babyzaken duur vind hoor, maar kennelijk zijn ouders bereid ontzettend veel geld nog voor dat het kindje er is uit te geven. Maar misschien kan ik er wel erg nuchter naar kijken omdat ik niet op de wolk zit. hahaha. Het heeft ook voordelen, want ik wordt ook helemaal niet verliefd op de babykamers als ik ze zie. Ik kies net zo lief voor een veilig plekje die wat minder kost. Wij zijn gisteren ook bij een kinderdagverblijf wezen kijken en gaan ons dit weekend denk ik inschrijven. We hebben ons ook ingeschreven voor gastouder/kinderdagverblijf bij een andere organisatie. Beetje aso om je bij 2 in te schrijven, weet ik. Maar de wachttijd is hier een jaar of langer (was even schrikken) en ik wil graag weer gaan werken na mijn zwangerschapsverlof. En ook manlief wil blijven werken. We denken aan drie dagen opvang en dan beide 1 dag het kindje voor ons alleen en dan samen in het weekend. Weten jullie al hoe je het wilt gaan doen? Verder nog kraamzorg regelen, maar daar moest ik van het ziekenhuis tot dinsdag of woensdag mee wachten. En omdat ik een keizersnede krijg ben ik toch al van zorg in de eerste dagen verzekerd. Maar het zou wel lekker zijn om ook nog te leren hoe je thuis dingen het beste aanpakt, het ziekenhuis is toch heel anders. Hebben jullie je al aangemeld? PS: Oeps, sorry voor het lange verhaal
Wil iedereen die aanvullingen, wijzigingen of wat dan ook voor informatie heeft die in de lijst moet die via PB doorgeven aan Peetje08 of aan Wolly, niet aan ons allebei, want anders gaat het nog dubbel De lijst blijft dan netjes en up-to-date. DE MAMA'S VAN DECEMBER 2008 29 november 2008 Smallgirl77 30 jaar, 2e kindje - denkt: meisje - geslacht weten: nee - bevalling: zh ks - BV/FV: BV 01 december2008 Wossie 28 jaar, 2e kind - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ? miepje 21 jaar, 1e kindje - denkt: meisje - geslacht weten: ja - bevalling: thuis - FV/BV: FV Essie23 ... jaar, 1e kind - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ? SweetMami .. jaar, .. kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ? vis1978 29 jaar, 1e kindje - denkt: ? - geslacht weten: nee - bevalling: thuis - FV/BV: BV 02 december2008 Chida, 27 jaar .. kindje - denkt: ? - geslacht weten: ja - bevalling: zh - FV/BV: BV Monique4 20 jaar, 1e kind - denkt: jongetje - geslacht weten: ja - bevalling: thuis - FV/BV: FV Mamamanuela 25 jaar, 2e kind - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ? Yonfi .. jaar, 1e kind - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ? 03 december2008 Riddle 29 jaar, 1e kind - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ? Ranjeewha18 20 jaar, 2e kind - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ? Jacoba 25 jaar, 4e kind - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ? Juut 27 jaar, 2e kind - denkt: jongetje - geslacht weten: nee - bevalling: zh - FV/BV: BV 04 december2008 Thirsa 24 jaar, 2e kind - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ? Starry 23 jaar, 1e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ? Popje 28 jaar, 2e kindje - denkt: jongetje - geslacht weten: ja - bevalling: thuis - FV/BV: BV 05 december2008 Peetje08 33 jaar, 1e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - keizersnede - FV/BV: FV mamatje 26 jaar, 1e kind - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ? 06 december2008 OemMujahid 22jaar, 1ste kind - denkt: jongetje - geslacht weten: ja - bevalling: ZH - FV/BV: BV Sheri 37 jaar, 4e kind - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ? mama05 30 jaar, 2e kind - denkt: jongetje - geslacht weten: ja - bevalling: thuis - FV/BV: BV Dagdromer 26 jaar, ? kind - denkt: ? - geslacht weten ? - bevalling ? - FV/BV ? 07 december2008 Tweety123 39 jaar, 1e kind - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ? geja1981 27 jaar, 2e kind - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ? rv1 26 jaar, 1e kind - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ? Marijee 20 jaar, 1e kindje - denkt: meisje - geslacht weten: ja - bevalling: zh - FV/BV: BV 08 december2008 Wolly 29 jaar, 1e kind - denkt: jongetje - geslacht weten: ja - bevalling: zh - FV/BV: BV Consider 23 jaar, 1e kind - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ? Gwendo76 31 jaar, 2e kind - denkt: jongetje - geslacht weten: ja - bevalling: zh - FV/BV: BV Mir5555 24 jaar, 1e kind - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ? 09 december2008 sylvia79 28 jaar, 2e kindje - denkt: meisje - geslacht weten: ja - bevalling: zh - FV/BV: BV Marientje 26 jaar, 2e kindje - denkt: meisje - geslacht weten: ja - bevalling: zh - FV/BV: BV Odette11 26 jaar, 2e kindje - denkt: meisje - geslacht weten: ja - bevalling: thuis - FV/BV: FV 10 december2008 Dimmel 22 jaar, 1e kind - denkt: jongetje - geslacht weten: nee - bevalling: thuis - FV/BV: BV 11 december2008 matje 22 jaar, .. kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ? 12 december2008 Marlieke10 32 jaar, 2e kind - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ? 2deKleine 25jaar, 2de kind - denkt: ? - geslacht weten: ja - bevalling: thuis - FV/BV: BV Cindy80 27 jaar, 1e kind - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ? Jannegie 27 jaar, 1e kind - denkt: jongetje - geslacht weten: nee - bevalling: zh - FV/BV: BV Chanty 24 jaar, 1e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ja - bevalling: thuis - FV/BV: FV HertogJan 33 jaar, 3de kind - denkt: jongetje - geslacht weten: ja - bevalling: zh - FV/BV: BV 13 december2008 Joss81 26 jaar, 1ste kindje - denkt: jongetje - geslacht weten: ja - bevalling: thuis - FV/BV: BV 14 december2008 Marit80 27 jaar, 2ekind - denkt: meisje - geslacht weten: ja - bevalling: thuis - FV/BV: BV kitty1982 26 jaar, 1e kindje - denkt: meisje - geslacht weten: nee - bevalling: zh - FV/BV: BV Mootjen 25 jaar, 1e kindje - denkt: ? - geslacht weten: nee - bevalling: thuis - FV/BV: BV 15 december2008 Marleen4683 24 jaar, 1e kind - denkt: meisje - geslacht weten: nee - bevalling: thuis - FV/BV: BV Dora2003 .. jaar, 2e kind - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ? ZonYvon .. jaar, 1e kind - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ? Parel198820 jaar, 1e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ? 16 december2008 Wardi 28 jaar, 1e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ja - bevalling: zh - FV/BV: BV 17 december2008 Aussie 35 jaar, 1e kind - denkt: jongetje - geslacht weten: ja - bevalling: zh - FV/BV: BV Maria04 .. jaar, .. kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ? Mijnimeel 33 jaar, 2e kindje - denkt: meisje - geslacht weten: nee - bevalling: zh? - FV/BV: BV 18 december2008 Girl81 26 jaar, 1e kindje - denkt: jongetje - geslacht weten: nee - bevalling: ? - FV/BV: BV Tinker 33 jaar, 4e kindje - denkt:jongetje - geslacht weten: ja - bevalling: thuis - FV/BV: FV 19 december2008 Willemien .. jaar, 2e kindje - denkt ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ? 20 december2008 Johanna1 25 jaar, 1e kindje - denkt: meisje - geslacht weten: nee - bevalling: thuis - FV/BV: BV sarodo30 jaar, 4e kindje - denkt: jongetje - geslacht weten: ja - bevalling: zh - FV/BV: FV Lola1982 25 jaar, 1e kindje - denkt: meisje - geslacht weten: ja - bevalling: zh - FV/BV: BV 21 december2008 22 december2008 1ekindje 28 jaar, 1e kindje - denkt: meisje - geslacht weten: ja - bevalling: zh - FV/BV: BV 23 december2008 Kweenie30 jaar, 1e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ja - bevalling: ? - FV/BV: ? Anita86 .. jaar, .. kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ? goglezzz (Wieteke) 33 jaar, 1e kindje - denkt: jongetje - geslacht weten: ja - bevalling: thuis - FV/BV: FV 24 december2008 Nala 29 jaar, 2e kindje - denkt: ? - geslacht weten: nee - bevalling: twijfel nog - FV/BV: BV heathcliff .. jaar, .. kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ? Guusje2001 25 jaar, 1e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ja - bevalling: thuis - FV/BV: BV 25 december2008 susanbenjamins .. jaar, 1e kindje - denkt: jongetje - geslacht weten: ? - bevalling: thuis - FV/BV: ? natascha78 30 jaar, 1e kindje - denkt: meisje - geslacht weten: ja - bevalling: thuis - FV/BV: FV Marijke84 24 jaar, 1ste kindje - denkt: jongetje - geslacht weten: ja - bevalling: ? - FV/BV: BV 26 december2008 Manny8225 jaar, 1e kindje - denkt: jongetje - geslacht weten: nee - bevalling: zh - FV/BV: ? 27 december2008 Lizzy50 .. jaar, 1e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ? Victoria 28 jaar, 2e kindje - denkt: meisje - geslacht weten: ? - bevalling: zh - FV/BV: BV 28 december2008 Lorelei77 31 jaar, 1e kindje - denkt: ? - geslacht weten: Ja - bevalling: zh - FV/BV: ? 29 december2008 Ramonamvjejo .. jaar, 3e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: zh - FV/BV: ? 30 december2008 31 december2008 Een mooie dag in december 2008 Kimkivits 23 jaar, 2e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ja - bevalling: zh med.ind - FV/BV: bv bianc 28 jaar, 1e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ja - bevalling: thuis - FV/BV: FV Queenie 26 jaar, 1e kindje - denkt: meisje- geslacht weten: ja - bevalling: thuis - FV/BV: ? mach86 21 jaar, .. kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ? 79 Zwangere meiden in December Voor deze dames heeft het helaas niet zo mogen zijn.. We denken aan jullie! Kitty1982, mama van Tessa, Rian, Coco1972, Sim80, Ginny, Poppy Agenda Mei 26: Anita86 1e echo 26: Tinker vk 26: marleen4683 vk 27: Sylvia29 gyn en echo 27: Peetje08 2e keer gyn 27: 1ekindje 2e echo 28: Peetje08 combitest 28: Kweenie echo 28: Aussie73 echo 28: Johanna1 1e echo 29: OemMujahid vk 29: Mir5555 30: Goglezzz 1e echo Juni 02: Dimmel vk en 2e echo 03: Monique4 vk 03: Marijke84 2de echo 03: Guusje2001 1e echo 04: Lola1982 intake vk + 3e echo 05: Chanty24 vk 09: Manny82 12 weken echo 10: Natascha78 12 weken echo 10: Marijke84 nekplooimeting 11: Marijee vk 13: Smallgirl77 vk 14: Lola1982 4e echo 17: Wolly gyn 4de echo, uitslag bloedonderzoek, urine inleveren 19: Marientje gyn 20: Joss81 vk 21: Monique pretecho 23: Natascha78, vk vervolgafspraak Juli 01: Manny82 vk 02: Smallgirl77 20-weken echo 15: Monique4 20-weken echo 21: OemMujahid 20-weken echo 24: Chanty 20-wekenecho @ Marleen, ik heb je uitgerekende datum aangepast van 10 december naar 15 december.
Peetjuh: laat het zeker weten, volgens mij schreeuw ik het van de dagen (in de topics) want ben zo blij als het erop zit! Gelukkig ben ik niet de enige die niet op een grote roze wolk zit, ik lees dames die de hele dag lopen te grijnzen etc. Na een echo grijns ik een half uur en dan is het alweer weg! hahahaha! Veel regelwerk he?! Ik wacht ook nog eventjes 2 a 3 weken met van alles en nog wat! Ik moet helaas 4 dagen blijven werken nu ik er alleen voor sta, anders zou ik 3 dagen gaan werken! Mijn moeder gaat 1 dag oppassen, zijn ouders wonen op curacau dus dat gaat hem niet worden en dus 3 dagen naar de opvang! Hoe wat en wanneer weet ik nog niet! Even kijken nog! Hoezo moet jij een keizersnee?
Goeiemorgen! Tjee zeg t was vanmorgen kwart voor 9 toen ik wakker werd! Dat is echt uitslapen voor mij, tegenwoordig is het vaak een uur of 6! @ peetje, Ik zit ook niet op die giga roze wolk, misschien een kleine..... Loop nu wel steeds te stralen als ik het aan iemand vertel, maar dat is ook meer geworden na de echo, dat maakt het toch allemaal wat meer 'echt'. Begrijp me niet verkeerd, ik weet ook wel dat het nog steeds mis kan gaan, ook nog als je al heel ver bent. Maar de vk vertelde dat je nu nog zo'n 0,5 % kans daarop hebt. Ik had nl verwacht dat dat hoger zou zijn, dus het verbaasde me! Wij willen ook geen dure baby-uitzet, misschien gaan we zelfs wel naar ikea voor de meubeltjes! Ik wil wel een goede wagen hebben, dat vind ik wel belangrijk. We hebben gister al een baby-badje+standaard aangeboden gekregen. De standaard wil ik zeker wel hebben, het badje weet ik nog niet, hangt denk ik van de kleur af Nou lang verhaal weer!
Goeiemorgen meiden. @Lolaat is even schrikken zeg van je relatie, sterkte. En succes met afwachten van je cijfers @Peetje: De klachten kunnen idd minder worden als je richting de 12 weken gaat, dus zou niet te veel zorgen maken en proberen te genieten.
Lola, wat lief dat je moeder ook een dag wil gaan oppassen. En vier dagen werken vind ik helemaal zo gek niet hoor. Mijn man en ik werken straks ook allebei vier dagen. Het lijkt me wel lastiger in je eentje, maar liever in mijn eentje dan met zijn tweeen met onenigheid. Onze ouders hebben allang aangegeven dat ze niet standaard als oppas willen dienen, maar een weekendje of een weekje een logee staat gelukkig wel hoog op de agenda. Alleen moet mijn schoonmoeder nog wel erg aan haar nieuwe titel 'oma' wennen, was ze geloof ik nog niet aan toe (net zo min als haar pensioen die er dit jaar aan komt). Ze gaat dus ook niet stoppen met werken of leren. Ik krijg een keizersnede vanwege mijn ziekte van Crohn. Bij een klein deel van deze patienten wordt een keizersnede aanbevolen en bij mij dus ook. Het zij zo. Marleen, wij denken ook aan de ikea hoor en ik denk dat ook de hema nog wel aan ons gaat verdienen. En verder zou ik zeggen geniet er lekker van, natuurlijk mag je ook lekker genieten voor de 12 weken of op welk moment dan ook. Zit je gelijk lekkerder in je vel. Het leven zit vol onzekerheden en daar zou ik me niet te druk over maken.
Goeiemorgen. Ik hoef gelukkig me niet in te schrijven bij een kinderdagverblijf. Mijn moeder gaat oppassen Zo lief, omdat ik nl ongepland zwanger ben geraakt, en mn spw opleiding nog niet af heb, moet ik nog 1 jaar. En ik wil het heel graag afmaken. En toen heeft mn moeder aangeboden om op t kindje te passen als ik naar school moet en mn vriend werken is. Lief he? Liefs Monique
Dames ik heb een paar fotos van ons wormpje in mn album gezet! Zoooooooooooooooo schattig @ lola Wat een enerverende periode beleef jij zeg! Kun je wel een beetje rust bewaren voor jezelf? Het is niet niks allemaal zo he? @ Peetje en Marleen Ik heb ook niet zon roze wolk hoor. Ik vind het ronduit belachelijk die prijzen in die babywinkels. En het kind zelf wordt er echt niet beter of minder van. Ik vind het juist leuk om meubeltjes zelf te maken of te pimpen. Kan heel leuk zijn en je hebt iets unieks! Zo krijg ik de comode van mijn moeder, daar hebben mijn zus en ik opgelegen vroeger. Het is een antiek grenen ding en ik ga hem in de whitewash zetten. Ook het wiegje komt uit de familie. Zo zit er een echt verhaal aan je babykamer. Ipv 3000 euro.... Maar goed das ieder voor zich natuurlijk.
Goedemorgen Dames, Blegh wat voel ik me beroerd.... Wat een avond!. Nou ja, op zich heel gezellig hoor maar het begon al dat ik nog amper aan tafel zat en één van de vrouwen over tafel galmde... "Ben je zwanger?" Ehmmm... "Nee hoor!" En 1, 2, 3....boef ..Dus iedereen lachen: "Ja, je bent wel zwanger!" Nou ja, op zich wel leuk...iedereen feliciteerd je en iedereen wil weten hoe en wat en oh wat leuk etc. Maar aan de andere kant vertel je ook 100 x : "Maar het is nog pril he? En ik moet nog voor de echo etc..." Na het etentje voelde ik me nog keifit dus ik mee de kroeg in (reed met mensen mee) maar om 00.30 uur ging toch het lichtje wel bij me uit. Veel rook, veel mensen, zware bas.... Voelde me daar niet echt prettig mee. "Over een half uurtje gaan we", werd er gezegd... En na dat halve uurtje: "We gaan zo", "Nog even mijn drinken op drinken" etc. Kennen jullie dat? En toen...had ik natuurlijk gewoon verstandig moeten zijn en een taxi moeten bestellen... Maar neeh, ik wilde natuurlijk geen partypooper zijn dus ik wachten en wachten en wachten en uiteindelijk ben ik buiten gaan wachten want het drankje moest nog even op gedronken worden en dan gingen we.... Na een half uur buiten te hebben gewacht kreeg ik het wel aardig koud + ik was ondertussen hondsberoerd van de vermoeidheid en mijn ondertussen weer lege maag en.....ja hoor, daar kwamen de waterlanders. Wat voelde ik me ellendig zeg! En schuldig! Dit kon toch niet goed zijn? Ik de kroeg weer in. Nu echt heel duidelijk gezegd dat ik me hondsberoerd voelde... En ja, toen gingen we echt hoor! Jassen werden gepakt, plasjes werden nog gepleegd, nog even afscheid nemen...En uiteindelijk 20 minuten later gingen we dan naar huis... (En ja, ik heb nog wel even zitten vloeken en tieren maar ja....het was ook gewoon dom van me dat ik niet gewoon lekker een taxi had besteld). Kom ik thuis.... Zie ik dat vriendlief de papierbak (en alle losse dozen die er niet meer bij pasten) niet bij de weg had gezet... Ik om 03.00 uur s'nachts dus ook nog met oud papier in de weer.... Wat gegeten, eindelijk op bed gegaan.... Kon ik de slaap niet meer vattten! Aaarrrrgghhh... Vanmorgen om 09.00 uur er maar weer uit gegaan en nu loop ik met een duffe kop, gespannen gevoel in mijn buik, misselijk ...wooops...maagzuur ook nog merk ik...en een noch ongeruster dan hiervoor rond in mijn pyama... Misschien zijn het de hormoontjes maar pffff....voel me best een beetje zielig! Maar....1 lichtpuntje. Vanmiddag gaan we lekker de vakantie boeken! enne....als de echo goed is kan ik het dus net zo goed dan wel aan iedereen vertellen want de hele wereld weet het toch al bijna al... Als het daarna toch nog fout gaat dan praat ik er denk ik toch ook over dus als de echo top is dan stap ik vanaf woensdag ook maar voorzichtig op die roze wolk, veiligheidsgordels om en genieten van de rit! Zo....ik voel me gelijk weer een stuk beter (mag ook niet zeuren, ik wilde toch wat voelen? Ben ik misselijk is het nog niet goed haha). Moest het echt even van me afschrijven.....so thanks voor jullie virtuele oortjes en een heel fijn weekend allemaal! Knuf, Kweenie
Ok, mijn beste vriendin heeft ook Crohn en ook CU erbij trouwens, bij haar zit het echt van onder tot boven, maar zij moet idd ook een keizersnede als zij een kindje zou krijgen! Hoe is het nu met je crohn is het nu rustig? Dames, bedankt voor jullie reacties! Het is idd niet niets, 2 jaar bezig geweest voor een k indje en nu dit! Maar goed, ik moet er maar niet teveel bij stil staan, me richten op mijn kindje en mezelf! Zo iedereen een fijne zaterdag ik ga even van het weer genieten!
Goeie middag allemaal Nou Kweenie je hebt je avond/nacht wel gehad zeg! Jeetje nou ik dnek dat i me net als jou ook zo zou voelen hoor. Daarom vind ik het fijn om altijd zelf te rijden. Dan bepaal ik gewoon wanneer ik naar huis wil en willen ze blijven moeten ze dat zelf maar weten. Je moet goed om jezelf je je beebje denken hoor. Veel plezier met het uitzoeken/boeken van ej vakantie. Weet je al waar jullie heen gaan? Ik ben vanmorgen weer wezen hardlopen en het ging nu weer prima. Moet gewoon wat beter naar mn lichaam luisteren denk. Ik zit ook nog niet echt op die roze wolk hoor. Weet niet hoe het komt. Ik weet ook niet hoe het voelt dus mis het geloof ik ook niet. haha Lola: zal duimen voor een geslaagd examen! Joss: wat een mooie echo je ziet het goed zeg! Leuk Iedereen een fijne zaterdag gelukkgi schijnt de zon. Liefs Chanty
Kweenie ik herken het helemaal. Het is echt heel irritant als je met iemand mee rijdt en je spreekt af om op tijd weg te gaan of later afspreekt om binnen een half uur weg te gaan en vervolgens moet je er nog een uur of meer extra op wachten. Doe het vandaag maar lekker rustig aan en geniet van het lekkere weer. En je mag best je vent een beetje een schuldgevoel geven over het papier hoor. Lola, mijn crohn is (voor mijn doen) erg rustig, op dit moment bijna beangstigend braaf. Ik moet wel oppassen wat en hoeveel ik doe en heb nog altijd wat last van meer vermoeidheid, maar dat hebben heel veel Crohn patienten en er valt helaas niets aan te doen. Negeren werkt helaas averechts (heeft deze struisvogel veel ervaring mee) We hebben trouwens bewust de keuze voor wel of geen kinderen jaren uitgesteld, omdat het bij crohn enorm belangrijk is (relatief) gezond en stabiel de zwangerschap in te gaan. En dat is lang niet het geval geweest. Verder hebben we heel goed nagedacht of we het wilden. Ik mag niet zonder medicijnen zwanger zijn, ons kindje heeft een (kleine) kans op aanleg om het ook te krijgen en als ik ziek wordt heeft manlief dubbele zorg (mij en ons kindje). Het was voor mij dan ook heel belangrijk om te weten of hij het wilde en aandurfde. Je kunt trouwens voor zover ik weet geen crohn en CU tegelijk hebben. Jouw vriendin heeft waarschijnlijk ook crohn in haar dikke darm en mogelijk endeldarm + anus en aan jouw verhaal te lezen ook nog hoger in het maag/darmstelsel. Heeft ze het heel erg of alleen zeer verspreid?
Hoi Allemaal, Hier gaat alles goed. Geen bijzonderheden te melden. Even nog over die kinderkamers. Wij vonden het ook super duur bij babyzaken, wel heel leuk, maar wij hadden het geld daar niet voor liggen. In eerste instantie wilde ik ook bij IKEA kopen, maar alles bij elkaar opgeteld, was dat ook nog vrij duur. Uiteindelijk hebben wij een babykamer overgekocht via marktplaats. En helemaal niet duur, maar één keer gebruikt, van een ouder stel met één kindje. Het is even speuren, elke dag marktplaats afzoeken, tot de dag dat je een leuke kinderkamer ziet en direct reageren. Ik vond het ook wel leuk om te doen. Uiteindelijk heb ik nog wel meer dingen via marktplaats gekocht, zoals een speelkleed en draagzak en mijn kinderwagen heb ik tweedehands gekregen van mijn schoonzusje. Wij willen nu wel een andere kinderwagen, misschien een dubbele omdat mijn oudste 1 jaar en 9 maanden zal zijn als deze baby wordt geboren. Denk dat ik dan ook weer op marktplaats ga speuren. Heeft iemand hier trouwens al ervaringen mee? Twee kleintjes? Of wat zijn andere van plan waarbij straks de tweede komt met een klein leeftijdsverschil? Ben wel benieuwd. Groetjes Victoria
Hoi hoi, Vannacht weinig geslapen door de steken en de misselijkheid, maar als voordeel, dat ik m'n hyves weer eens opnieuw gepimpt heb hihi Gelukkig gaat het nu weer wat beter. @Kweenie: Vervelend voor je zeg, kan me voorstellen dat je er flink de balen hebt gehad! Denk maar zo, je hebt er wel van geleerd want de volgende x pak je gewoon de taxi! Hopelijk heb je vandaag lekker kunnen genieten en ontspannen . Hebben jullie al enig idee waar jullie naar toe willen gaan op vakantie? Bij ons weten ook al aardig wat mensen dat ik zwanger ben. A.s vrijdag hebben wij 'n bruiloft van mijn vriend z'n kant en daar maken wij het ook bekend, en dan mag van mij iedereen het weten. Ik weet dat ik de 12 weken nog niet voorbij ben, maar mocht het mis gaan ( waar we natuurlijk niet vanuit gaan), heb je wel bij veel mensen steun waar je eventueel je verdriet/verhaal kwijt kan, maar dat is natuurlijk ieder voor zich! @Chanty: Ik zit ook nog niet op de roze wolk, maar dat heeft denk ik ook voor 'n groot deel te maken met de klachten die net iets te vaak op komen zetten. Ik hoop dat de klachten na de 12 weken, voor 'n heel groot deel afnemen. Ik was gisteren bij 'n oud collega, en zij staat op 't punt om te bevallen, zij is 9 maanden echt beroerd geweest elke morgen dag in dag uit. Je moet er niet aan denken toch....Maar net zoals mijn collega ook al zei: je baalt er ontzettend van, maar je weet ook waarvoor het allemaal is, en dan heb je het er allemaal voor over ( maar niettemin, kan ze niet w8 om te bevallen en dan klacht vrij te zijn) @Lola: Wat vervelend voor je meis. ik hoop dat je je examen goed gaat afsluiten en dat er maar alle mooie dingen op je pad mogen gaan komen....En eentje is er al onderweg Wat betreft 'n kinderdagverblijf, daar hoeven wij ons gelukkig ook niet bij in te schrijven. Ik wil 24u p.w gaan werken en mijn vriend neemt ook ouderschapsverlof op, en zijn ouders zijn bereid om op te passen. Wel ben ik bezig met rondneuzen voor 'n oppasmoeder ( stel als opa en oma 'n x niet kunnen, vind ik het erg prettig om 'n alternatief achter de rug te hebben. Tot hoeveel weken mag je eigelijk nog vliegen weet iemand dat? Iedereen nog 'n fijne zaterdag, Liefs Wieteke
Hello Ladies, Zo... ik voel me al weer wat beter hoor. Wel errug moe en nog steeds een beetje zeurdering gevoel in mijn buik maar dat hoeft niets met gisteravond te maken te hebben. Reisbureau heeft ons een hoop gidsen meegegeven en ons wat ideeen gemailt nav onze wensen. Ik denk dat het Tenerife gaat worden. We willen gewoon een leuke zonvakantie op een locatie met een boulevard, leuke terrasjes, fijne restaurantjes.... En Tenerife heeft dat wel. Zolang we maar niet midden in het feestgedruis in een hotel worden gedropt...beetje nachtrust op tijden dat jij het wil is ook wel fijn! Maar ik ga daar vanavond eventjes naar kijken. @Wieteke: Heb je hyves gezien. Ziet er weer mooi gepimpt uit hoor! Wel vervelend dat je zo veel last van die krampen! Vliegen kan tot ongeveer de 32ste week geloof ik. Heeft puur en alleen te maken met het feit dat de vliegtuigmaatschappijen liever geen vrouwen die elk moment kunnen bevallen vervoeren.... Logisch ook, je zutl je weeën maar krijgen terwijl je net onderweg bent naar Nieuw Zeeland ofzo . Ik ga maar eens koken en wat opruimen hier...tot later! Liefs, Kweenie