december 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door tipp42hgg, 22 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
  2. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    @ Peetjuh: haar arts zegt dat ze beide heeft! Bij wijze van spreken van mond tot kont... Ze heeft hele heftige periodes gehad, nu is het al een tijdje stabiel! gelukkig, want voorheen lag ze weken achtereen in het ziekenhuis!
    Maar goed, ik weet er van die combinatie het fijne niet van! ;)
    Sommige artsen kletsen ook maar wat he?! (die ervaring heb ik namelijk wel.. hihi!)

@ Victoria: idd wat je zegt, als je alles van ikea bij elkaar optelt kom je nog op veel geld uit! Soms heb je mooie aanbiedingen, maar ik ga ook gewoon speuren via marktplaats hoor!
    Dit geldt ook voor een kinderwagen!

@ Wieteke: oh dat heb je helemaal goed voor elkaar qua opvang! haha!

@ Kweenie: Lekker even genieten nog met zijn tweetjes op vakantie! Veel plezier met de voorpret! ;)

Zo hier geshopt, man wat was het druk in de stad... Ben nu ook echt bekaf!

3. Peetje08

Peetje08 Bekend lid

30 mrt 2008
    704
    0
    0
    Goede morgen dames,
    Niet kijken naar hoe laat ik weer wakker ben hoor. Ik kan geloof ik niet meer zo goed uitslapen. :(

Kweenie, al wat leuks gevonden op Tenerife? Wanneer wil je eigenlijk gaan?

Victoria, er staan inderdaad geregeld leuke dingen op marktplaats. Had ik ook voorgesteld, maar manlief koopt liever nieuw. En ja we moeten onze ouders ook de mogelijkheid geven om wat te kopen. :-$
    We beginnen nu dus met ideeen op doen en een lijstje maken wat we leuk vinden. We hebben trouwens wel een dure smaak wat betreft de kinderwagen. :oops:. En dan geven we wel een voorzichtige hint dat we bezig zijn.

Over ouders gesproken: Voor mijn ouders wordt het de eerste en voor mijn schoonmoeder ook (manlief is enig kind). En mijn schoonvader en vriendin vinden het ontzettend leuk dat ze een tweede krijgen (van beide kanten hebben ze dan straks 1 kleinkind). Ze hadden de hoop op een tweede al ongeveerd opgegeven dus dat is wel erg leuk. Heeft jullie kindje straks al neefjes of nichtjes?

Lola, die mond tot kont kun je bij mij ook wel zeggen als ik een zware opvlamming heb, maar dan met een normaal stuk er tussen. En weken in het ziekenhuis.. that's life. En bij crohn en cu worden inderdaad nog al wat verkeerde diagnoses gesteld. Ik begreep dat ze bij de meeste nieuwe patienten alleen nog IBD (inflammatory bowel disease) als diagnose stellen en pas na wat langere tijd crohn of cu omdat het best lastig is. En artsen, je hebt hele goede en hele slechte en veel er tussen in. Zelf zou ik graag mijn vorige ziekenhuis op de zwarte lijst van de verzekering plaatsen in het kader van gevaarlijk voor de gezondheid. ;) (mijn 1e ziekenhuis en degene waar ik nu zit ben ik wel heel tevreden over hoor, heb ik veel vertrouwen in).

4. marleen4683

marleen4683 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.727
    0
    0
    Groepsleidster Knderopvang
    Friesland
    @ peetje, Ik ben vaak nog veel eerder wakker dan jij: meestal een uur of 6/ half 7 :confused:
    Vandaag viel het mee, voor mijn doen heb ik uitgeslapen: half 8 was ik pas wakker!
    Eerst naar de wc (hebben jullie dat ook, 's ochtends zo'n volle blaas?)
    en toen kon ik nog lekker een uurtje dommelen!
    Voel me vandaag prima!
    Gister was ik zo chagerijnig :oops: Arme man.....

Vanmorgen gaan we naar mijn man zn oma om het nieuws te vertellen. Ze is al oud, vergeet dingen snel. Echt zon oud, lief, klein, indisch omaatje!
    Ik ben benieuwd hoeveel ze ervan meekrijgt.
    Ze wist ook pas na een jaar of 6 hoe ik nu eigenlijk heet :D
    Ik neem t haar niet kwalijk, mijn man heeft een heleboel neven en nichten met bijna allemaal aanhang!

Fijne dag allemaal, spreek jullie later weer!

5. mir5555

mir5555 Fanatiek lid

13 dec 2007
    1.021
    0
    0
    goede morgen dames

ik was ook al vroeg uit de veren en lijkt wel of het nesteldrang nu al is toegeslagen hahaha met ontzettend aan de poets en dat op zondag maar goed voel me er goed bij is hier alleen z'n ontzettend groot huispfff
    fijne zondag allemaal

6. Vis1978

Vis1978 Bekend lid

22 jan 2008
    509
    0
    0
    Alkmaar
    Goedemorgen dames,

Ook ik heb voor mijn gevoel uitgeslapen vanochtend, ging er pas om half 10 uit! Moest wel om kwart over 4 en half 7 plassen, maar dat hoort er natuurlijk bij. Moeten jullie er ook al 's nachts uit om te plassen?

Morgen ben ik 13 weken, maar ik zit ook nog niet echt op een roze/blauwe wolk. Begrijp me niet verkeerd, ik ben echt ontzettend blij, maar omdat ik vrij weinig merk, is het soms net of het niet zo is (snappen jullie?). Ik weet dat het nog wel eventjes kan duren voordat de buik echt dik is (nu nl. nog steeds een soort vetrol), maar ik kan niet wachten tot het zover is. Mijn schoonzusje had geloof ik bij 16 weken pas voor het eerst een positiebroek aan en daar begin je het nu pas echt goed te zien (is nu 21 weken). Nog even geduld dus.

Waarom ik nog niet helemaal op de roze/blauwe wolk zit, heeft ook nog een andere reden. Afgelopen vrijdag heeft een vriendin van ons te horen gekregen dat haar baby (28 weken zwanger) in de buik is overleden. Ze kreeg heel erg krampen 's nachts en zijn vrijdagochtend naar de verloskundige gegaan, toen bleek het hartje niet meer te kloppen. Uiteindelijk is ze gisterochtend bevallen van een dochter. We leven ontzettend met ze mee en vinden het zo erg voor ze!
    Dan heb je dus ineens een kind verloren. Zij raakte zwanger toen ik ook voor het eerst zwanger was, alleen ging het bij mij vroeg mis en kreeg ik een miskraam. Ik was zo blij dat het bij haar wel goed ging en dan gebeurt er dit!
    Ook al weet je dat het weleens voorkomt, dit had ik echt niet verwacht. We zijn ons helemaal kapotgeschrokken en ik heb er echt een paar tranen om gelaten. Als ik eraan denk, komen de waterlanders weer.
    En ook al weet je dat het niets met je eigen zwangerschap te maken heeft, toch betrek je het ook een beetje op jezelf. Ik ben blij dat ik dinsdagochtend een afspraak bij de verloskundige heb, want ik heb het wel even nodig om het hartje van ons kindje te horen. Gewoon weer even die bevestiging.

Nou dames, misschien niet zo'n heel leuk begin van de zondag, maar ik moest het gewoon even kwijt. Gelukkig gaan de meeste zwangerschappen nog altijd goed!

Ik heb zometeen nog kantinedienst bij de voetbal, wat vaak wel gezellig is. Duurt van 2 tot 6 dus de dag is weer snel voorbij. Moet eerst nog een hele berg was opvouwen (weer net iets te lang laten liggen) en eigenlijk moet ik ook nog boodschappen doen, want dat is er gisteren niet van gekomen. Gisteren hebben we laminaat gekocht voor de hele bovenverdieping. Ons kindje zorgt er wel voor dat in een keer het hele huis wordt opgeknapt, wat op zich wel erg handig is. Het kost alleen een beetje tijd. Gelukkig hebben we het zo geregeld dat een kennis het laminaat komt leggen als wij met vakantie zijn, dus als wij terug komen uit Mexico hebben we lekker een nieuwe vloer. Nog 3 dagen werken en dan is het vakantie!

Nou, ik ga snel beginnen met het huishouden.
    Meiden fijne dag allemaal! hoop dat het bij jullie mooi weer is, want hier regent het.

Grtjs

7. joss81

joss81 Fanatiek lid

18 mei 2007
    1.153
    0
    0
    zwolle
    He vis, wat ee nakelig nieuws va nje vriendin zeg.
    Dus je gaat naar Mexico, heerlijk zeg! Waar ga je precies heen? Ben er zelf namelijk ook geweest :)
    Wij gaan vrijdagochtend om 4.30 naar Lesbos!
    Helemaal zin in, nog een paar nachtjes slapen, joepie.

X Joss

8. Peetje08

Peetje08 Bekend lid

30 mrt 2008
    704
    0
    0
    @Vis, wat vreselijk voor je vriendin en haar partner. Dat is echt niet niks zeg en daar mag ook jij best wat tranen over laten. Iedereen weet dat het gebeurd, maar zolang je niemand kent die het overkomen is en blijft het abstract. Als je dan het verhaal van jouw vriendin leest, ja dan wordt het opeens veel serieuzer. Ik hoop dat jullie het een mooi plekje kunnen geven.

Ik vind deze week/weken ook veel moeilijker dan andere weken. Het forum is heel gezellig hoor, maar andere zwangeren die hun kind verliezen, zoals jouw vriendin, Ginny en nog een aantal anderen, doen mij wel even goed slikken. Ik begin steeds meer het dilemma te voelen op tijd met de babykamer beginnen en het rustig aan kunnen doen en de boel lekker kunnen laten luchten of toch maar wachten tot veel later.

@Marleen, ik was ook iets van half acht uit bed gegaan. Ik kon niet meer in slaap vallen en wilde manlief niet wakker maken. Ik heb eerst nog wat andere dingen gedaan voor ik het forum op ging. Verder moet ik inderdaad vaker naar het toilet, ook 's nachts. Mijn blaas lijkt nog maar de helft zo groot te zijn als hiervoor en een volle blaas voelt toch iets minder prettig.

9. Vis1978

Vis1978 Bekend lid

22 jan 2008
    509
    0
    0
    Alkmaar
    @Joss: Wij vliegen aanstaande vrijdag naar Playa del Carmen. We hebben daar een soort hutje op het strand geboekt (wel onderdeel van een resort), dus als het goed is, kijken we uit het raam naar de zee. Aangezien dit de laatste vakantie is dat we echt nog met zijn 2-tjes zijn, vond mijn vriend dat we het maar meteen goed aan moesten pakken, dus hebben we voor iets luxers gekozen. Heb er echt ontzettend veel zin in.

De was is inmiddels weggewerkt, nu dus maar snel nog even boodschappen doen.

Fijne middag!

10. juut26

juut26 Fanatiek lid

28 apr 2007
    4.862
    0
    0
    Roosendaal
    Zo ook weer even een berichtje van mij! Alles oke hier, de vermoeidheid is nog niet weg en ben toch al over de 12 weken heen. Maar als dat alles is..verder gaat alles hier lekker zn gangetje. Mn dochtertje van 14 maanden is weer terug makkelijk en lief, en dat is erg fijn, want de afgelopen tijd pfffftt..Vanmiddag gaan we even bij ballorig kijken (zo'n binnenspeelgebeuren, even zien of ze t al een beetje leuk vindt)

Ik las over roze wolk wel of niet: bij Yara was ik ook vrij nuchter hoor..Had soms het idee dat de mensen om me heen veel meer in halleluja-stemming waren dan ik. Was ook heel erg blij, maar meer van binnen, en wilde ook niet al te veel verwachtingen hebben over hoe het zou zijn enzo, aangezien je zoveel nog niet weet bij zo'n 1e kindje.
    Nu weet ik hoe leuk het is, en sta ik er wat minder nuchter in.

Draag nu ook alleen maar positiebroeken. Vraag me ernstig af of de weegschaal niet kapot is. Volgens hem ben ik nog steeds weinig of niks aangekomen, terwijl er echt al een flink buikie aanwezig is hier! Maar ja..

Peetje ik snap heel erg goed dat het moeilijk is om de nare berichtjes hier te lezen af en toe. Probeer er vertrouwen in te blijven hebben dat alles oke is.

Joss alvast heel veel plezier op vakantie!

Viss wat een verdrietig berichtje van je vriendin. Dat is echt zo erg om mee te maken. Gelukkig mag jij di-ochtend weer even het hartje van jullie kindje horen.
    En is idd wel handig, dat gelijk het huis helemaal gepimpt wordt door de komt van zo'n kleintje!

Mirr poets-ze nog!

Marleen 6 uur wakker is echt vroeg hoor! En hier smorgens ook zo'n volle blaas, kan er haast een volle mvm pot mee vullen :) (nou ja beetje overdreven...)

Victoria wij gaan denk ik niet voor n duowagen, voor de kleine straks draagdoek/zak en Yara gewoon in de kinderwagen.

11. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Goedemorgen Ladies,

Nou...ik heb heerlijk uitgeslapen vanmorgen. Was wel weer vroeg wakker maar ben bewust blijven liggen omdat ik gisteren zo weinig slaap heb gehad.

Onze vakantie is bevestigd. We gaan naar Playa de las Americas op Tenerife. Heel spannend want meestal zoeken we wat rustigere locaties op maar we hebben het ook wel een paar keer getroffen dat het dan weer net té rustig is. We hebben een studiootje geboekt in het complex Parque Santiago IV welke op ZOOVER een hele goeie beoordeling heeft dus ik vertrouw er wel op dat we goed zitten. Lekker 11 dagen naar de zon, terrasjes pakken, lekker eten....En als het strand daar megadruk is kunnen we ook altijd nog een autootje of fietsen huren ofzo. Heb er echt heel veel zin in.

Ik moet s'nachts trouwens zo'n 2-3 x mijn bed uit om te plassen. Overdag valt het mee. Wel heb ik steeds het gevoel dat mijn blaas megavol is en dan ga je plassen....komt er bijna niets!

@Vis: Wat een vervelend nieuws. Ergste nachtmerrie van elk stel! Sterkte met je vriendin! en probeer zelf wel zoveel mogelijk te genieten he? Ook heel veel plezier in Mexico ! Klinkt superromantisch !

Ik trek me trouwens dit soort berichten ook altijd enorm aan. Iedereen weet natuurlijk dat je dat niet moet doen maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan.

@Joss81: Jij ook veel plezier in Lesbos! Waar gaan jullie heen? Wij hebben een paar jaar geleden in Molivos gezet, vlak bij Petra.

@Meiden met poetsdrang, ik weet nog wel een adresje waar jullie ook aan de poets kunnen! ;)

Fijne zondag allemaal!

Kweenie

12. Marientje

Marientje Actief lid

Joss, geweldig dat alles goed was bij de vk en je je kickboxertje hebt gezien :D

Dank je Wolly !

Babyspullen zijn idd duur, gelukkig hebben we de meeste al van Joël, dus moeten we nu niet zo veel kopen ;) .

Omdat ik huisvrouw ben, heb ik natuurlijk niet zoveel oppas nodig, maar als ik toch even weg moet, kan ik altijd op de hulp van mijn moeder rekenen. Ook mijn schoonmoeder past met plezier op :D

Kweenie, hier ook erg herkenbaar, echt balen hè als je met iemand meerijd en je wilt zelf al eerder weg. Heb het helaas ook al verschillende keren voorgehad :( En mijn vriend is er eentje die ook graag blijft hangen, is altijd één van de laatste :( Dus als ik met hem wegga, is het ook altijd tot de late uurtjes...
    Klinkt leuk trouwens die vakantie naar Tenerife :D

Gisteren na het avondeten voelde ik me niet zo lekker, mjn vriend wou naar zijn broer, dus wij daarheen, ik dacht het gaat zo wel over. Maar nee, voelde me nog misselijker worden, maar na een tijdje ging het wel weer.
    Daarna besloten we om een wandelingetje te maken over de singse foor (grote kermis). Pfff, daar stak de misselijkheid weer op met al die kraampjes met eten, vooral die met hamburgers e.d. , die geur :pale:
    En met dat slenteren wordt je ook nog eens hartstikke moe, dus begon steeds beroerder te worden. Uiteindelijk was het 2 - 3 uur 's nachts vooraleer we in ons bed lagen. Eens ik lag kon ik niet meer rechtstaan, draaide helemaal weg en was vreselijk misselijk.
    Vanmorgen kon ik gelukkig al wel terug op mijn benen staan, maar ben nog steeds misselijk :(

Peetje, ik ben meestal ook vroeg wakker, meestal rond 7 - 8 uur, maar dat komt vooral door mijn levende kindwekker :)

Vis1978, ik moet er 's nachts ook altijd uit om te plassen, maar eigenlijk heb ik dat altijd wel gehad, nu wel wat vaker ;)
    Alvast veel plezier op vakantie, klinkt erg leuk.
    Wat vreselijk voor je vriendin en haar man, dat verwacht je toch niet, je bent dan al over de helft. Moet echt ontzettend zwaar voor hen zijn :cry:

Juut, ja vermoeiend hè, dat je kindje wat moeilijk doet, Joël kon er deze week ook wat van, pfff, hopelijk is het snel over.
    Bij Joël was ik inderdaad ook een stuk nuchterder, het duurde lang voordat ik echt ging genieten, dat was pas nadat ik de kleine ook echt voelde. Nu is de roze wolk er ook nog niet 100 %, maar het begint toch stilletjes aan. Vooral nadat ik ons kindje op echo heb gezien :D

13. smallgirl77

smallgirl77 Bekend lid

17 okt 2007
    523
    0
    0
    Hey Ladies,
    Even snel een berichtje.
    Volgens mij zullen er veel jaloers zijn op mij al sik zeg dat ik vanmorgen om half 12 wakker werd......
    Was ook zo ontzettend moe en helemaal op.
    Nu snel aankleden en dan mijn paard doen.
    Ga er vandaag maar even op. Eens kijken of het nog gaat. Heb nu 2 weken niet gereden omdat het met mijn buik niet zo ging.
    Als ik lig zie je al echt een bobbel zitten.
    Heb er een foto van. Die zal ik er vanavond wel opzetten.

]Fijne zondag allemaal nog en tot later.
    kusss

14. marleen4683

marleen4683 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.727
    0
    0
    Friesland
    @vis, ik vind het inderdaad wel logisch dat je daardoor ook nog niet helemaal op je wolk zit.
    Een collega van mij hoorde een tijdje geleden bij de 20 weken echo dat hun kindje geen kans had om te leven.
    Het kindje had maar 1 nier, die niet goed werkte. Daardoor te weinig vruchtwater en daardoor konden de longetjes ook niet goed rijpen.
    Dus is het kindje gehaald met 21/22 weken.
    Heel erg, misschien dat je daardoor ook wel beseft dat het niet allemaal vanzelf gaat.

Ik vind het trouwens wel fijn dat jullie wolk ook nog niet zo groot is. Ik vind dat het lijkt alsof je wel helemaal op die wolk hoort te zitten. In 'het eggie' is dat dus kennelijk wat minder.
    Begrijp me goed, ik ben echt heel erg blij, en zeker na de echo!
    Misschien komt het ook wel door de hormonen?

Marcel zn oma was wel blij vanmorgen , maar begon meten over een spin in de wc?
    Blijkt dus dat dat een indisch bijgeloof is, dat als je een spin in de wc ziet dat er dus iemand zwanger is!
    Tja dat moet je maar net weten!

15. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Hallo,

Even een vraagje tussendoor. Ik zit momenteel alvast even te kijken naar zwangerschapscursussen (want dat moet je ook op tijd aanvragen) en nu kom ik de Mensendieck zwangerschapscursus tegen.... Volgens mij hebben hier al een paar meiden er wat over gezegd....

Lijkt mij op zich wel een prettige en praktische cursus en dat bevalt me wel. Je leert (voor de zwangere dames die het nog niet weten)

• Het bewust maken en aanleren van een gunstig houding- en bewegingspatroon, zoals zitten, staan, lopen, bukken en tillen, voor zowel tijdens als na de zwangerschap;
      Spierversterkende oefeningen voor de spiergroepen die tijdens de zwangerschap zwaarder belast worden, zoals bekkenbodem-, bil-, buik- heup- en rugspieren en spieren rond de schoudergordel;
      Het verminderen van eventuele klachten tijdens de zwangerschap;
      Ademhaling- en ontspanningsoefeningen ter voorbereiding op de bevalling;
      Pers'techniek' en het ervaren van verschillende pershoudingen;
      Partnerles;
      Algemene informatie over zwangerschap, bevalling en kraamtijd;
      Oefeningen voor na de bevalling;
      Tips voor houdingen en bewegingen tijdens het voeden, verzorgen en het tillen en dragen van de baby;
      Na de bevalling ligt het accent op het helpen herstellen en versterken van de spieren die het tijdens de zwangerschap en bevalling zwaar te verduren hebben gehad, zoals de bekkenbodem- en buikspieren, gecombineerd met houding- en bewegingscorrectie.

Als ik dat lees denk ik: "Kijk, daar heb ik nog eens wat aan!" maar goed...misschien zijn er nog wel veel leukere cursussen waar ik nog niet bij stil heb gestaan.

Weten jullie al wat jullie gaan doen en zo ja waar zitten jullie dan aan te denken? Of vindt je het allemaal maar onzin, zo'n curus?

Ben heel benieuwd!

-x-

Kweenie

btw: Marleen: Als je nou veel spinnen in huis en in de tuin hebt...is dat ook positief? :D

16. joss81

joss81 Fanatiek lid

18 mei 2007
    1.153
    0
    0
    zwolle
    @ marleen, hahaha wat grappig van marcels oma. Dan denk je dat ze niet zo geinteresseerd is....haha.

@kweenie, goh wij zitten daar wel in de buurt, Anaxos. Bewust voor een rustig plaatsje gekozen...ben benieuwd. Heb al heel wat griekse eilanden gezien maar lesbos nog nooit.

@vis, leuk zeg Playa del Carmen daar zijn wij 2 jaar geleden geweest. Als je van snorkelen houdt dan moet je echt naar het snorkelpark Xel ha. Erg leuk daar. Je kunt er evt ook zwemmen met dolfijnen, wel erg toeristisch maar goed. Voor de liefhebber zeg maar...

17. marleen4683

marleen4683 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.727
    0
    0
    Friesland
    Haha, nou wat die spinnen in huis en tuin betreft, dat weet ik niet, ze had het over de wc.... :)

Is die mensendieck cursus met meerdere zwangeren?
    Ik ga waarschijnlijk 'gewone' zwangerschapscursus doen, meer om met andere vrouwen in contakt te komen.
    Ik ben zelf in Franeker geboren en opgegroeit, en ik woon nu in Harlingen.
    Dat is maar 10 kilometer, maar toch, zoveel mensen ken ik hier nog niet.
    Het klinkt wel goed kweenie, maar ik weet niet of dat hier ook is.
    (hier in het achterlopende, afgelegen noorden ;) )

18. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Ja, is met meerdere zwangeren maar wel een kleine club, max 6 personen (dus ook nog maar kijken of er plek is). En na de bevalling is er ook een bijeenkomst zodat je elkaars kleine kunt bewonderen dus dat is wel leuk.

Wat is eigenlijk een gewone zwangerschapscursus? Ik vind van alles, mensendieck, yoga, haptonomie maar niet iets 'gewoons'...

19. marleen4683

marleen4683 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.727
    0
    0
    Friesland
    De 'gewone' zwangerschapscursus word bij ons gegeven via de lokale thuiszorg organisatie.
    Volgens mij leer je puffen en zo, haha.
    Zal het zo es ff proberen op te zoeken

20. marleen4683

marleen4683 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.727
    0
    0
    Friesland
    @ kweenie: Heb het gevonden, komt ie!

Zwangerschapscursus met Fit na de bevalling

Je bent zwanger en je wilt je graag goed voorbereiden op de bevalling. Als je voor de eerste keer zwanger bent, weet je niet precies wat je van de bevalling kunt verwachten. Ben je al eens bevallen, dan is het prettig om je samen met anderen op de volgende bevalling voor te bereiden. Onder deskundige begeleiding werk je aan je conditie tijdens en na de zwangerschap. Je leert ademhalings- en ontspanningstechnieken, die tijdens de bevalling zeer van pas komen. Ook is er aandacht voor de veranderende houding en wordt één les speciaal besteed aan voorbereiding op de kraamperiode. Bovendien kom je na de bevalling weer verantwoord in conditie. Uiteraard is er ruimte voor vragen en gesprekken rond zwangerschap en bevalling.
    Aantal bijeenkomsten: 8 lessen voor de bevalling en 5 lessen na de bevalling.

Volgens mij komen veel cursussen wel voor een groot gedeelte overeen, maar dit lijkt me ook wel wat, bovendien hoef ik dan niet ver te reizen!

Deel Deze Pagina