@ kweenie ze heeft alleen vanalles over de combinatie test gezegd en daar waren wij toch al over uit dat we dat wel doen. maar welke informatie krijg je normaal gesproken bij de 1e keer. morgen moet ik naar de gyn. dus overleg wel met hem.
@ Oem, Jeetje zeg, dat is balen! Ben je lid van de vakbond? Daar kun je als lid gratis advies krijgen. Volgens mij zegt een mondelinge afspraak ook al veel namelijk. Helaas is het dan natuurlijk wel jou woord tegen het hare. @ Iuno, zo'n doek is inderdaad misschien wel wat praktischer, maar kun je die in je uppie omdoen? Lijkt mij namelijk niet zo handig. @ Roxstar, Welkom bij de club! Veel kletsplezier. @ Joss, Je kunt bij verschillende organisaties informatie aanvragen en dan zien welke het beste bevalt. Je moet dat dan wel snel aanvragen, in verband met het aanmelden. Hebben jullie in Zwolle meerdere gastouderorganisaties?
Hallo Meiden, @Roxstar: Welkom hier en gefeliciteerd met je zwangerschap! Denk dat het ook je 1e kindje is? Wel fijn dat je al over de 12 weken heen bent! Heb je al foto's van de echo enzo? Stel gelijk maar wat vragen dan weten we gelijk wat meer over je . @Marleen: Leuke tip! Ik heb m opgeslagen onder mijn favouriten. Lijkt me erg handig! @Iuno: Maar een draagdroek vind jij dus handiger? Welk merk is de helft goedkoper? Weet je waar we die vandaan kunnen halen? @Mijnimeel: Alvast héél veel plezier gewenst op vakantie! Waar gaan jullie heen? @Oem: He bah meis....Wat een k*tstreek zeg! En nee, je bent niet dom! Kan de beste overkomen dat je zo enthousiast bent en zo'n goed gevoel hebt dat je er niet bij stil hebt gestaan dat je beter had kunnen wachten tot je je contract binnen had....Vergeet je dus nooit meer! Ik zou gewoon lekker verder solliciteren als ik jou was en ondertussen daar je ding doen. Of, als je het echt niet ziet zitten, toch kijken of je nog wat langer bij je huidige werkgever kunt blijven. Weet niet hoe de situatie daar zit maar je kunt misschien zeggen dat je nog eens goed hebt nagedacht en er eigenlijk heel veel spijt van hebt? Of de beslissing ongedaan gemaakt kan worden? En anders vind je echt wel een andere baan hoor! Denk dan maar alleen aan het geld! Succes een dikke knuf van mij! @1ekindje: Informatie over de combitest hebben wij ook gehad (wij doen het niet). Daarbij kijkt ze hoe hoog je bloeddruk is en hoe zwaar je nu bent. Ook wordt er een buisje bloed afgenomen waaruit onder andere je bloedgroep en rhesusfactor wordt bepaald. Tevens wordt het bloed gecontroleerd op antistoffen tegen andere bloedtypen, lues (=syfilis = een geslachtsziekte), hepatitis B (= een leverziekte) en HIV. En bij mij is er dmv een vingerprikje gelijk suiker en ijzergehalte gecontroleerd (gebeurd volgens mij elke controle) De controle hoort, zover ik weet, plaats te vinden bij een zwangerschap vanaf ongeveer 8 weken. Misschien volgen deze onderzoeken nog bij je? Informeer anders inderdaad maar even bij je gyn. Misschien dat bij jou de VK het niet doet maar je gyn? @Meiden die vandaag een echo hebben gehad: Hoe is het gegaan? Kus, Kweenie
Hai allemaal, Mijn echo was fantastisch. Ben nu helemaal zwanger voor mijn gevoel.....hihihihihihi Kan er nu echt van genieten. Roze wolk......nee dat ook weer niet eventjes maar dan is het weer over maar wel erg blij. Ben alleen 1 dag eerder uitgerekend....hihihihi Maar ik denk zelf dat het een kerst kindje wordt want de andere drie waren ook allemaal later. Tot 10dgn wel dus ik denk dat deze ook wel later zal komen.......hihihihihi. 30 juni moet ik pas weer en dan kom ik voor de intake.... @Oem wat een rot streek is dat zeg. Maar ik zou er zeker wel achteraan gaan want volgens mij klopt dat niet.Want wat marleen ook zegt een mondelinge afspraak is ook en binding...toch? @Roxstar welkom hier en veel plezier....en natuurlijk gefeliciteerd. Dikke kuzz milou
Op je buik of heup knopen heb je zò onder de knie, het op de rug binden, vraagt wat meer oefening, maar met een beetje doorzettingsvermogen, gaat dat uiteindelijk ook prima (gaat wel het makkelijkst als het kind al goed zelf kan staan, heb ik gemerkt - je kan het kind dan op een stoel o.i.d. tegen je rug aan laten staan/leunen, i.p.v. dat je het met doek en al op je rug moet 'slingeren'). Klinkt misschien ingewikkeld, maar met 1 à 2 cursusjes 'knopen' en braaf oefenen thuis, is het echt ideaal! Deze foto is van eind maart dit jaar (zoonlief was toen 18 maanden - helemaal alleen geknoopt). Wij wonen in Oostenrijk, dus heb ik me toen op de duitse markt georiënteerd. Didymos is hier een zeer gerenommeerd merk (werd ons in het ziekenhuis ook heel erg aanbevolen), dus hebben wij voor dat merk gekozen. Dat andere merk was als ik het me goed herinner 'Hoppediz' (allebei met 'www' ervoor en 'de' erna ). Beiden zijn heel goed over internet te bestellen, maar je kunt natuurlijk ook gewoon ff op 'draagdoek' zoeken, naar Nederlandse draagdoekfirma's. De lengte van de doek hangt overigens van 2 factoren af: - hoe groot (vooral breed ) de (hoofd)drager is - hoeveel knoopvarianten je wilt kunnen uitvoeren Belangrijkste bij de aanschaf van een draagdoek is verder dat hij loodvrij is (zijn veel doeken uit '3e wereld winkels' niet!) en diagonaal gewoven (anders loop je het risico dat hij na 1x wassen al 'uit z'n model' is). Verder heb je 'gewone', wat stuggere draagdoeken, voor pasgeborenen en oudere kinderen en 'speciale', soepelere/zachtere doeken specifiek voor prematuurtjes en pasgeborenen (maar die geven teveel mee bij kinderen vanaf een maand of 3)... Mijn man en ik zijn allebei niet zo heel erg groot/breed, maar ik wilde wel alles kunnen knopen, dus hebben wij de 'medium' genomen. Is best wel een lap stof voor zo'n ukkie als ik (1.60m), maar je wordt vanzelf handig in de omgang ermee en met een kortere doek zou ik de 'rugzit' van de foto niet kunnen knopen. Succes met kiezen en als jullie (of iemand anders) nog vragen heeft wat betreft draagdoeken, kan er natuurlijk ook altijd ge-PBt worden!
@Oem Volgens mij is een mondelinge toezegging ook al rechtsgeldig, hoor. Alleen misschien wel moeilijk 'hard' te maken (haar woord tegen het jouwe)... @ Tinker Fijn, zo'n mooie echo! \/ Hoop dat ik me woensdag net zo kan gaan voelen.
Wil iedereen die aanvullingen, wijzigingen of wat dan ook voor informatie heeft die in de lijst moet die via PB doorgeven aan Peetje08 of aan Wolly, niet aan ons allebei, want anders gaat het nog dubbel De lijst blijft dan netjes en up-to-date. DE MAMA'S VAN DECEMBER 2008 29 november 2008 Smallgirl77 30 jaar, 2e kindje - denkt: meisje - geslacht weten: nee - bevalling: zh ks - BV/FV: BV 01 december2008 Wossie 28 jaar, 2e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ? miepje 21 jaar, 1e kindje - denkt: meisje - geslacht weten: ja - bevalling: thuis - FV/BV: FV Essie23 ... jaar, 1e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ? SweetMami .. jaar, .. kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ? vis1978 29 jaar, 1e kindje - denkt: ? - geslacht weten: nee - bevalling: thuis - FV/BV: BV 02 december2008 Chida, 27 jaar .. kindje - denkt: ? - geslacht weten: ja - bevalling: zh - FV/BV: BV Monique4 20 jaar, 1e kindje - denkt: jongetje - geslacht weten: ja - bevalling: thuis - FV/BV: FV Mamamanuela 25 jaar, 2e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ? Yonfi .. jaar, 1e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ? Roxstar 19 jaar, ? kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ? 03 december2008 Riddle 29 jaar, 1e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ? Ranjeewha18 20 jaar, 2e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ? Jacoba 25 jaar, 4e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ? Juut 27 jaar, 2e kindje - denkt: jongetje - geslacht weten: nee - bevalling: zh - FV/BV: BV 04 december2008 Thirsa 24 jaar, 2e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ? Starry 23 jaar, 1e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ? Popje 28 jaar, 2e kindje - denkt: jongetje - geslacht weten: ja - bevalling: thuis - FV/BV: BV 05 december2008 Peetje08 33 jaar, 1e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - keizersnede - FV/BV: FV mamatje 26 jaar, 1e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ? 06 december2008 OemMujahid 22jaar, 1ste kindje - denkt: jongetje - geslacht weten: ja - bevalling: ZH - FV/BV: BV Sheri 37 jaar, 4e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ? mama05 30 jaar, 2e kindje - denkt: jongetje - geslacht weten: ja - bevalling: thuis - FV/BV: BV Dagdromer 26 jaar, ? kindje - denkt: ? - geslacht weten ? - bevalling ? - FV/BV ? 07 december2008 Tweety123 39 jaar, 1e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ? geja1981 27 jaar, 2e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ? rv1 26 jaar, 1e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ? Marijee 20 jaar, 1e kindje - denkt: meisje - geslacht weten: ja - bevalling: zh - FV/BV: BV 08 december2008 Wolly 29 jaar, 1e kindje - denkt: jongetje - geslacht weten: ja - bevalling: zh - FV/BV: BV Consider 23 jaar, 1e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ? Gwendo76 31 jaar, 2e kindje - denkt: jongetje - geslacht weten: ja - bevalling: zh - FV/BV: BV Mir5555 24 jaar, 1e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ? 09 december2008 sylvia79 28 jaar, 2e kindje - denkt: meisje - geslacht weten: ja - bevalling: zh - FV/BV: BV Marientje 26 jaar, 2e kindje - denkt: meisje - geslacht weten: ja - bevalling: zh - FV/BV: BV Odette11 26 jaar, 2e kindje - denkt: meisje - geslacht weten: ja - bevalling: thuis - FV/BV: FV 10 december2008 Dimmel 22 jaar, 1e kindje - denkt: jongetje - geslacht weten: nee - bevalling: thuis - FV/BV: BV 11 december2008 matje 22 jaar, .. kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ? 12 december2008 Marlieke10 32 jaar, 2e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ? 2deKleine 25jaar, 2de kindje - denkt: ? - geslacht weten: ja - bevalling: thuis - FV/BV: BV Cindy80 27 jaar, 1e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ? Jannegie 27 jaar, 1e kindje - denkt: jongetje - geslacht weten: nee - bevalling: zh - FV/BV: BV Chanty 24 jaar, 1e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ja - bevalling: thuis - FV/BV: FV HertogJan 33 jaar, 3de kindje - denkt: jongetje - geslacht weten: ja - bevalling: zh - FV/BV: BV 13 december2008 Joss81 26 jaar, 1ste kindje - denkt: jongetje - geslacht weten: ja - bevalling: thuis - FV/BV: BV 14 december2008 Marit80 27 jaar, 2e kindje - denkt: meisje - geslacht weten: ja - bevalling: thuis - FV/BV: BV kitty1982 26 jaar, 1e kindje - denkt: meisje - geslacht weten: nee - bevalling: zh - FV/BV: BV Mootjen 25 jaar, 1e kindje - denkt: ? - geslacht weten: nee - bevalling: thuis - FV/BV: BV 15 december2008 Marleen4683 24 jaar, 1e kindje - denkt: meisje - geslacht weten: nee - bevalling: thuis - FV/BV: BV Dora2003 .. jaar, 2e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ? ZonYvon .. jaar, 1e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ? Parel198820 jaar, 1e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ? 16 december2008 Wardi 28 jaar, 1e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ja - bevalling: zh - FV/BV: BV 17 december2008 Aussie 35 jaar, 1e kindje - denkt: jongetje - geslacht weten: ja - bevalling: zh - FV/BV: BV Maria04 .. jaar, .. kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ? Mijnimeel 33 jaar, 2e kindje - denkt: meisje - geslacht weten: nee - bevalling: zh? - FV/BV: BV Tinker 33 jaar, 4de kindje - denkt: jongetje - geslacht weten: ja - bevalling: thuis - FV/BV: FV 18 december2008 Girl81 26 jaar, 1e kindje - denkt: jongetje - geslacht weten: nee - bevalling: ? - FV/BV: BV 19 december2008 Willemien .. jaar, 2e kindje - denkt ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ? 20 december2008 Johanna1 25 jaar, 1e kindje - denkt: meisje - geslacht weten: nee - bevalling: thuis - FV/BV: BV sarodo30 jaar, 4e kindje - denkt: jongetje - geslacht weten: ja - bevalling: zh - FV/BV: FV Lola1982 25 jaar, 1e kindje - denkt: meisje - geslacht weten: ja - bevalling: zh - FV/BV: BV 21 december2008 22 december2008 1ekindje 28 jaar, 1e kindje - denkt: meisje - geslacht weten: ja - bevalling: zh - FV/BV: BV 23 december2008 Kweenie30 jaar, 1e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ja - bevalling: ? - FV/BV: ? Anita86 .. jaar, .. kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ? goglezzz (Wieteke) 33 jaar, 1e kindje - denkt: jongetje - geslacht weten: ja - bevalling: thuis - FV/BV: FV 24 december2008 Nala 29 jaar, 2e kindje - denkt: ? - geslacht weten: nee - bevalling: twijfel nog - FV/BV: BV heathcliff .. jaar, .. kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ? Guusje2001 25 jaar, 1e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ja - bevalling: thuis - FV/BV: BV 25 december2008 susanbenjamins .. jaar, 1e kindje - denkt: jongetje - geslacht weten: ? - bevalling: thuis - FV/BV: ? natascha78 30 jaar, 1e kindje - denkt: meisje - geslacht weten: ja - bevalling: thuis - FV/BV: FV Marijke84 24 jaar, 1ste kindje - denkt: jongetje - geslacht weten: ja - bevalling: ? - FV/BV: BV 26 december2008 Manny8225 jaar, 1e kindje - denkt: jongetje - geslacht weten: nee - bevalling: zh - FV/BV: ? 27 december2008 Lizzy50 .. jaar, 1e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ? Victoria 28 jaar, 2e kindje - denkt: meisje - geslacht weten: ? - bevalling: zh - FV/BV: BV 28 december2008 Lorelei77 31 jaar, 1e kindje - denkt: ? - geslacht weten: Ja - bevalling: zh - FV/BV: ? 29 december2008 Ramonamvjejo .. jaar, 3e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: zh - FV/BV: ? 30 december2008 31 december2008 Een mooie dag in december 2008 Kimkivits 23 jaar, 2e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ja - bevalling: zh med.ind - FV/BV: bv bianc 28 jaar, 1e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ja - bevalling: thuis - FV/BV: FV Queenie 26 jaar, 1e kindje - denkt: meisje- geslacht weten: ja - bevalling: thuis - FV/BV: ? mach86 21 jaar, .. kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ? 80 Zwangere meiden in December Voor deze dames heeft het helaas niet zo mogen zijn.. We denken aan jullie! Kitty1982, mama van Tessa, Rian, Coco1972, Sim80, Ginny, Poppy Agenda Mei 27: Sylvia29 gyn en echo 27: Peetje08 2e keer gyn 27: 1ekindje 2e echo 28: Peetje08 combitest 28: Kweenie echo 28: Aussie73 echo 28: Johanna1 1e echo 29: OemMujahid vk 29: Mir5555 30: Goglezzz 1e echo Juni 02: Dimmel vk en 2e echo 03: Monique4 vk 03: Marijke84 2de echo 03: Guusje2001 1e echo 03: Jannegie gyn 04: Lola1982 intake vk + 3e echo 05: Chanty24 vk 09: Manny82 12 weken echo 10: Natascha78 12 weken echo 10: Marijke84 nekplooimeting 11: Marijee vk 13: Smallgirl77 vk 14: Lola1982 4e echo 17: Wolly gyn 4de echo, uitslag bloedonderzoek, urine inleveren 17: Marleen4683 vk, naar het hartje luisteren 19: Marientje gyn 20: Joss81 vk 21: Monique pretecho 23: Natascha78, vk vervolgafspraak 30: Tinker vk intake Juli 01: Manny82 vk 02: Smallgirl77 20-weken echo 15: Monique4 20-weken echo 21: OemMujahid 20-weken echo 24: Chanty 20-wekenecho 29: Marleen4683 Naar het zh voor guo (ws in combi met de 20 weken echo) @Tinker: Je bevallingsdatum is veranderd en de afspraak staat erbij
Thanks Iuno...ik ga gelijk even Googlen, lijkt me reuzehandig zo'n draagdoek. Zeker in het begin als je bijv. met het OV ergens naar toe wilt ofzo.
Hoi dames, Heb vandaag bij de kijkshop een doptone gekocht om naar het hartje van de baby te luisteren. Maar helaas heb meer als een half uur gezocht maar kon het niet vinden. Straks voor het slapen gaan nog even proberen zijn er dames met ervaring/tips? Vanaf ongeveer 12 weken zou je al iets kunnen horen. liefs mamatje
Wij woonden toendertijd op een berg en de combinatie auto/draagdoek vond ik toch niet zo heel erg praktisch (zag het zeker 's winters niet zitten hem uit de warme auto, door de koude lucht, in de draagdoek te stoppen - bovendien hebben wij een kinderwagen waar een 'autostoeltje-en-ligbak-in-1' op kan ). Ik heb hem de eerste maanden dus vooral in huis gebruikt (reuze handig, guppie lekker dicht bij je en tòch je handen vrij en bij 'problemen' 's nachts snel weer rust in de tent. ) en bij het uitlaten van de hond.
Als het goed is, zou je het hartje ergens helemaal onderin je buik, bij je schaambeen, moeten kunnen vinden (tenzij je placenta voor ligt). Gewoon héél stil zijn en héél goed zoeken! Succes!
@ kweenie, Ik heb de draagdoeken ook op het internet gezien, weet helaas niet meer waar..... Kijk es op marktplaats, daar heb je vaak ook advertenties van websites/winkels. Daar heb ik die van de babysling ook gevonden Heb trouwens nog een leuke site gevonden: www.tantetootje.nl De winkel komt dichtbij, dus we gaan zeker een keertje kijken! Gelukkig kun je ook online bestellen.
Dank je wel meiden voor jullie lieve woorden ik zat er even helemaal doorheen... Het valt zo rauw op je dakje maar goed, ik laat dit even allemaal bezinken en die ga ik verder kijken wat ik kan doen... Ik ga me bedje opzoeken het was een intensief dagje vandaag.. Groetjes...
Goede morgen allemaal, Sorry dat ik zolang niets heb laten horen, maar het is zo ontzettend druk. Werk, huishouden en studeren gaat niet zo geweldig. Afgelopen vrijdag een superdag gehad. Met mijn moeder naar Miss Etam Outlet geweest (in Beek LB). Daar voor 160 positiekleding gekocht. Maar liefst 17 kledingstukken. Ik ben helemaal klaar voor de zomer. hahaha. Ze hebben daar zo'n leuke dingen... Verder gaat alles wel goed. Groetjes en tot gauw (weet niet wanneer, maar ik lees wel veel) Natascha
JAZEKER! En wellicht willen ze je op jouw oude baan ook wel houden....Je weet het nooit! @Tinker: we gaan naar Portugal, Algarve (nooit geweest). We hebben daar een villa gehuurd met zwembad in een super leuk dorp. HEb er heel veel zin in.
kon het maar al avond zijn ik mag om 18.50 uur bij de gyn en krijg ik terug echo en hoor ik het hartje terug ik ben de uren al aan het aftellen hoor ik ben benieuwd hoe ons wondertje het daar vanbinnen steld hoor hoppelijk alles in orde he ik breng jullie morgen wel op de hoogte en plaats dan meteen een echo in mijn album ook groetjes sylvia
Ha dames, ik ben weer terug van weggeweest. Heb geprobeerd om alles bij te lezen, maar dat is me teveel werk. Ben zo duf als een konijn. Vrijdagavond naar Zeeland gegaan, direct bij mijn oudste zus langsgegaan om het nieuws te vertellen, toen door naar mijn ouders, later naar mjin 2e zus en weer terug naar mijn ouders om te slapen. (Was het half 1 toen ik in bed lag.) De volgende ochtend naar mijn 3e zus en de middag en avond familiereunie. Daarna weer terug naar huis (2,5 uur rijden..., waren we weer laat in bed) Zondagmiddag om 3 uur weg met mijn werk, moesten we naar Leiden. Maar ik kon niet slapen in het hotel... Ik denk dat ik net aan 5 uurtjes geslapen heb. Gisteren de hele dag een vergadering van het werk gehad. Vreselijk druk, hele dag staan en aardig doen... Bah. Was echt zwaar. Toen we eindelijk klaar waren (10.00 uur) deed de taxibus het niet meer! Toen kwamen bji mij ook de waterlanders weer opzetten. Ik heb echt ff op het toilet zitten huilen. Al met al was ik om 1.00 uur thuis. Ben nu echt brak. Nou dit was mijn verhaal weer. p.s. mijn zussen vonden het nieuws echt geweldig! En ik heb nog 2 hele stoere/lieve rompertjes van Nijntje gekregen van mijn ouders en een stoffen Nijntje-boekje van mijn zus!
ik heb vanmorgen mijn 3e echo gehad en alles is goed hij (of zij) was aan het zwaaien met de armpjes, heel leuk om te zien en het hartje klopte ook al mooi, volgende week heb ik de nekplooimeeting.
@Oem, een lekkere nieuwe werkgever is dat zeg. Pfff. Als ze zo slecht omgaan met gemaakte afspraken, dan ben je dus nergens zeker van. Ik zou me dan ook zeer vrij voelen om naar een andere baan te kijken. Met mij gaat het goed. Ons kindje net weer snel even gezien. Het hartje klopte mooi en het zag er al veel meer uit als een baby'tje. Dus ik kan nu wel zeggen dat ik de 12 weken heb gehaald. Voor de oplettende lezer, ik zou vandaag inderdaad geen echo krijgen, maar alleen de gyn spreken. Voor de gyn sprak ik even met de verloskundige en ik vroeg haar of het mogelijk was het hartje te horen, gewoon voor de bevestiging dat het goed zit (ondanks dat ik morgen een echo krijg). Zij vertelde dat de kans met 12 weken nog groot is dat je niets hoort, maar ze zou het even met mijn gyn (in opleiding) overleggen. Nou ze kwamen gelijk binnen met een verrijdbare echo. Ze wilde kijken of ze het hartje kon vinden en anders zou ze de echo even pakken. Nou, het hartje was dus niet te vinden en dus vandaar een zeer korte echo. Overigens lukte het ook toen niet om het hartje met de doptone te horen ondanks dat ze wisten waar ze moesten zoeken na de echo. Dus mama'tje geen zorgen maken dat het jezelf ook niet lukt om het hartje te horen. De gyn kan het ook niet altijd bij deze zwangerschapsduur. Morgen een langere echo (combitest) bij de prenatale diagnostiek. Ik heb trouwens ook te horen gekregen dat mijn 20 weken echo door de prenatale gedaan gaat worden ivm mijn medicijnen. Gewoon het zekere voor het onzekere. (In mijn ziekenhuis worden dit soort echo's gedaan door zowel gynaecologie/verloskunde als de afdeling prenatale diagnostiek) Verder moet ik onder andere aan de roosvisee ferro. Mijn HB was nog hoog genoeg volgens mijn maag-darm arts (gisteren gezien), maar mijn ijzervoorraad is te laag. Dus nu maar op tijd beginnen met aanvullen. Het was bij mij te verwachten omdat ik vaker ijzer te kort kom en de ijzer die ik nu extra neem in mijn zwangerschapsvitaminen zijn kennelijk niet voldoende. Dus hopen dat dit wel gaat helpen.
Wil iedereen die aanvullingen, wijzigingen of wat dan ook voor informatie heeft die in de lijst moet die via PB doorgeven aan Peetje08 of aan Wolly, niet aan ons allebei, want anders gaat het nog dubbel De lijst blijft dan netjes en up-to-date. DE MAMA'S VAN DECEMBER 2008 29 november 2008 Smallgirl77 30 jaar, 2e kindje - denkt: meisje - geslacht weten: nee - bevalling: zh ks - BV/FV: BV 01 december2008 Wossie 28 jaar, 2e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ? miepje 21 jaar, 1e kindje - denkt: meisje - geslacht weten: ja - bevalling: thuis - FV/BV: FV Essie23 ... jaar, 1e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ? SweetMami .. jaar, .. kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ? vis1978 29 jaar, 1e kindje - denkt: ? - geslacht weten: nee - bevalling: thuis - FV/BV: BV 02 december2008 Chida, 27 jaar .. kindje - denkt: ? - geslacht weten: ja - bevalling: zh - FV/BV: BV Monique4 20 jaar, 1e kindje - denkt: jongetje - geslacht weten: ja - bevalling: thuis - FV/BV: FV Mamamanuela 25 jaar, 2e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ? Yonfi .. jaar, 1e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ? Roxstar 19 jaar, ? kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ? 03 december2008 Riddle 29 jaar, 1e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ? Ranjeewha18 20 jaar, 2e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ? Jacoba 25 jaar, 4e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ? Juut 27 jaar, 2e kindje - denkt: jongetje - geslacht weten: nee - bevalling: zh - FV/BV: BV 04 december2008 Thirsa 24 jaar, 2e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ? Starry 23 jaar, 1e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ? Popje 28 jaar, 2e kindje - denkt: jongetje - geslacht weten: ja - bevalling: thuis - FV/BV: BV 05 december2008 mamatje 26 jaar, 1e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ? 06 december2008 OemMujahid 22jaar, 1ste kindje - denkt: jongetje - geslacht weten: ja - bevalling: ZH - FV/BV: BV Sheri 37 jaar, 4e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ? mama05 30 jaar, 2e kindje - denkt: jongetje - geslacht weten: ja - bevalling: thuis - FV/BV: BV Dagdromer 26 jaar, ? kindje - denkt: ? - geslacht weten ? - bevalling ? - FV/BV ? 07 december2008 Tweety123 39 jaar, 1e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ? geja1981 27 jaar, 2e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ? rv1 26 jaar, 1e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ? Marijee 20 jaar, 1e kindje - denkt: meisje - geslacht weten: ja - bevalling: zh - FV/BV: BV 08 december2008 Wolly 29 jaar, 1e kindje - denkt: jongetje - geslacht weten: ja - bevalling: zh - FV/BV: BV Consider 23 jaar, 1e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ? Gwendo76 31 jaar, 2e kindje - denkt: jongetje - geslacht weten: ja - bevalling: zh - FV/BV: BV Mir5555 24 jaar, 1e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ? Peetje08 33 jaar, 1e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - keizersnede - FV/BV: FV 09 december2008 sylvia79 28 jaar, 2e kindje - denkt: meisje - geslacht weten: ja - bevalling: zh - FV/BV: BV Marientje 26 jaar, 2e kindje - denkt: meisje - geslacht weten: ja - bevalling: zh - FV/BV: BV Odette11 26 jaar, 2e kindje - denkt: meisje - geslacht weten: ja - bevalling: thuis - FV/BV: FV 10 december2008 Dimmel 22 jaar, 1e kindje - denkt: jongetje - geslacht weten: nee - bevalling: thuis - FV/BV: BV 11 december2008 matje 22 jaar, .. kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ? 12 december2008 Marlieke10 32 jaar, 2e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ? 2deKleine 25jaar, 2de kindje - denkt: ? - geslacht weten: ja - bevalling: thuis - FV/BV: BV Cindy80 27 jaar, 1e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ? Jannegie 27 jaar, 1e kindje - denkt: jongetje - geslacht weten: nee - bevalling: zh - FV/BV: BV Chanty 24 jaar, 1e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ja - bevalling: thuis - FV/BV: FV HertogJan 33 jaar, 3de kindje - denkt: jongetje - geslacht weten: ja - bevalling: zh - FV/BV: BV 13 december2008 Joss81 26 jaar, 1ste kindje - denkt: jongetje - geslacht weten: ja - bevalling: thuis - FV/BV: BV 14 december2008 Marit80 27 jaar, 2e kindje - denkt: meisje - geslacht weten: ja - bevalling: thuis - FV/BV: BV kitty1982 26 jaar, 1e kindje - denkt: meisje - geslacht weten: nee - bevalling: zh - FV/BV: BV Mootjen 25 jaar, 1e kindje - denkt: ? - geslacht weten: nee - bevalling: thuis - FV/BV: BV 15 december2008 Marleen4683 24 jaar, 1e kindje - denkt: meisje - geslacht weten: nee - bevalling: thuis - FV/BV: BV Dora2003 .. jaar, 2e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ? ZonYvon .. jaar, 1e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ? Parel198820 jaar, 1e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ? 16 december2008 Wardi 28 jaar, 1e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ja - bevalling: zh - FV/BV: BV 17 december2008 Aussie 35 jaar, 1e kindje - denkt: jongetje - geslacht weten: ja - bevalling: zh - FV/BV: BV Maria04 .. jaar, .. kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ? Mijnimeel 33 jaar, 2e kindje - denkt: meisje - geslacht weten: nee - bevalling: zh? - FV/BV: BV Tinker 33 jaar, 4de kindje - denkt: jongetje - geslacht weten: ja - bevalling: thuis - FV/BV: FV 18 december2008 Girl81 26 jaar, 1e kindje - denkt: jongetje - geslacht weten: nee - bevalling: ? - FV/BV: BV 19 december2008 Willemien .. jaar, 2e kindje - denkt ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ? 20 december2008 Johanna1 25 jaar, 1e kindje - denkt: meisje - geslacht weten: nee - bevalling: thuis - FV/BV: BV sarodo30 jaar, 4e kindje - denkt: jongetje - geslacht weten: ja - bevalling: zh - FV/BV: FV Lola1982 25 jaar, 1e kindje - denkt: meisje - geslacht weten: ja - bevalling: zh - FV/BV: BV 21 december2008 22 december2008 1ekindje 28 jaar, 1e kindje - denkt: meisje - geslacht weten: ja - bevalling: zh - FV/BV: BV 23 december2008 Kweenie30 jaar, 1e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ja - bevalling: ? - FV/BV: ? Anita86 .. jaar, .. kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ? goglezzz (Wieteke) 33 jaar, 1e kindje - denkt: jongetje - geslacht weten: ja - bevalling: thuis - FV/BV: FV 24 december2008 Nala 29 jaar, 2e kindje - denkt: ? - geslacht weten: nee - bevalling: twijfel nog - FV/BV: BV heathcliff .. jaar, .. kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ? Guusje2001 25 jaar, 1e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ja - bevalling: thuis - FV/BV: BV 25 december2008 susanbenjamins .. jaar, 1e kindje - denkt: jongetje - geslacht weten: ? - bevalling: thuis - FV/BV: ? natascha78 30 jaar, 1e kindje - denkt: meisje - geslacht weten: ja - bevalling: thuis - FV/BV: FV Marijke84 24 jaar, 1ste kindje - denkt: jongetje - geslacht weten: ja - bevalling: ? - FV/BV: BV 26 december2008 Manny8225 jaar, 1e kindje - denkt: jongetje - geslacht weten: nee - bevalling: zh - FV/BV: ? 27 december2008 Lizzy50 .. jaar, 1e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ? Victoria 28 jaar, 2e kindje - denkt: meisje - geslacht weten: ? - bevalling: zh - FV/BV: BV 28 december2008 Lorelei77 31 jaar, 1e kindje - denkt: ? - geslacht weten: Ja - bevalling: zh - FV/BV: ? 29 december2008 Ramonamvjejo .. jaar, 3e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: zh - FV/BV: ? 30 december2008 31 december2008 Een mooie dag in december 2008 Kimkivits 23 jaar, 2e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ja - bevalling: zh med.ind - FV/BV: bv bianc 28 jaar, 1e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ja - bevalling: thuis - FV/BV: FV Queenie 26 jaar, 1e kindje - denkt: meisje- geslacht weten: ja - bevalling: thuis - FV/BV: ? mach86 21 jaar, .. kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ? 80 Zwangere meiden in December Voor deze dames heeft het helaas niet zo mogen zijn.. We denken aan jullie! Kitty1982, mama van Tessa, Rian, Coco1972, Sim80, Ginny, Poppy Agenda Mei 27: Sylvia29 gyn en echo 27: Peetje08 2e keer gyn 27: 1ekindje 2e echo 28: Peetje08 combitest 28: Kweenie echo 28: Aussie73 echo 28: Johanna1 1e echo 29: OemMujahid vk 29: Mir5555 30: Goglezzz 1e echo Juni 02: Dimmel vk en 2e echo 03: Monique4 vk 03: Marijke84 2de echo 03: Guusje2001 1e echo 03: Jannegie gyn 04: Lola1982 intake vk + 3e echo 05: Chanty24 vk 09: Manny82 12 weken echo 10: Natascha78 12 weken echo 10: Marijke84 nekplooimeting 11: Marijee vk 13: Smallgirl77 vk 14: Lola1982 4e echo 17: Wolly gyn 4de echo, uitslag bloedonderzoek, urine inleveren 17: Marleen4683 vk, naar het hartje luisteren 19: Marientje gyn 20: Joss81 vk 21: Monique pretecho 23: Natascha78, vk vervolgafspraak 24: Peetje08, gyn en anesthesist 30: Tinker vk intake Juli 01: Manny82 vk 02: Smallgirl77 20-weken echo 15: Monique4 20-weken echo 21: OemMujahid 20-weken echo 24: Chanty 20-wekenecho 29: Marleen4683 Naar het zh voor guo (ws in combi met de 20 weken echo) Ik heb mijn uitgerekende datum in de lijst gelijk getrokken met het ziekenhuis. Dus drie daagjes later op de 8e.