Hallo Het valt mij ook op dat het steeds dezelfde mensen zijn die reageren. @dimmel, waar heb je dan precies last van? ik heb het waarschijnlijk gemist door mn vakantie.... Ik heb vandaag heeeeeeerlijk geshopt met een vriendin. Heb een eerste babypakje gekocht, heel mooi. Wel een beetje duur...maar ja het is het eerste wat onze kleine hummel aankrijgt. Ook heb ik veel ideetjes opgedaan voor de babykamer. MN buik moet alleen nog wel wat gaan groeien hoor.
ik heb van mijn collega's vandaag een pakje met sokjes voor de baby gekregen (wat zijn het toch een schatten) omdat ze zo blij voor ons zijn dat we een baby krijgen (ze weten dat we er 2 jaar overgedaan hebben)
Héé meiden, Vandaag het gesprek gehad met desbetreffende client....dit verliep buiten verwachting erg positief. Ze heeft oprecht meerder malen haar excusses aangeboden en gezegt dat ze het allemaal niet zo bedoelde. Zij is 'n bordeliner, en dat is ook haar valkuil. Ik heb gezegt dat ik het accepteer, maar dat er wel aangifte tegen haar is gedaan en dat ze nog 'n sanctie van 2 weken erij gaat krijgen. Hier was ze het mee eens, en ze gaf nog duidelijk aan dat ze hoopte dat onze band weer zoals vanouds zou gaan worden. Ik merk vanuit mezelf dat die band nu wel veranderd is , en dat ik wat afstand hou naar haar toe, ( was ook niet niks natuurlijk, wat er allemaal gebeurd was) maar ben wel zo proffesioneel genoeg, om het op zij te zetten, en haar weer 'n nieuwe kans te geven.... @1ste kindje: Wat attent van je collega's zeg.....leuk dat ze zo met jullie meeleven. @Dimmel: Ik kan ook niet w8 om te gaan shoppen voor onze uk . Ik heb voor vaderdag iets leuks gedaan vind ik zelf whhahhaha... Heb 'n rood truitje besteld ( kleinste maat ), met daarop de tekst: Papa is lief! je kan zelfs de lettertype kiezen kleur etc etc "n hele leuke site, kan je zelf teksten verzinnen op truitjes etc etc echt 'n aanrader www.simplycolors.nl @Marijee: Fijn om te horen dat alles goed was bij de vk....Wel vervelend dat het niet geweldig loopt met de vader van je kindje....wel aan jezelf en je kindje denken hé...jullie zijn het belangijkste! @Chanty: Ik heb me wel al aangemeld voor zwangersschapsgym, heb hiervan ook al 'n bevestiging gekregen... @Wolly: Mij was het ook al opgevallen dat steeds dezelfde meiden reageren....maar wat jij ook al zegt, is nu ook gezellie en misschien komt het nog ......we w8 af @Ranjeewha18: Je bent toegevoegd hoor....niemand word geweigerd hihi P.s op de hyves word het ook steeds drukker, helemaal Iedereen nog 'n fijne avond, Liefs Wieteke
Weer veel gepost, het is bijna niet bij te houden Vandaag intake gehad bij de vk en ook voor de eerste keer hartje gehoord. Blijft mooi om te horen! 30 juni hebben wij de nekplooimeting en dan in juli weer naar de vk. Johanna, mooie wagen! Leuk om allemaal spulletjes te kopen. Zei ik vanochtend nog tegen mn man dat het wel jammer is dat we dit keer niet voor een kamertje en wagen hoeven te shoppen. Ach, ik leef me wel uit met de inrichting van het kamertje!
Hey Meiden, Wordt weer gezellig druk hier! Ik houd het kort want ik ben echt helemaal op......gelukkig lekker weekend! Overigens heb ik 2 kennisjes (en die vriendin dan) die ook decembermama's worden dus die komen straks vast ook op de zwangerrrrrrrhyves....! Verder gaat hier alles goed, was een beetje misselijk vanmorgen maar dat komt denk ik ook omdat ik zo moe ben. En ik had wat last van buikpijn (alsof je aan de diaree bent...zo'n gevoel) maar dat is nu weer over. Morgen om 10.00 uur een rondleiding bij de opvang en ik ga me denk ik inschrijven voor de zwangerschapscursus van Mensendieck. Kus, Kweenie
Hallo Allemaal Ik ben ook in December uitgerekend voor mijn 1ste kindje. De verloskundige en de gynaecoloog zijn niet helemaal eens welke dag ik uitgerekend ben maar dat is maar 1 dag verschil dus ik vind het niet zo erg. Ik ben 5 of 6 December uitgerekend en voel me nu eindelijk een beetje goed. Ben tot 4 dagen geleden erg misselijk geweest en heel veel overgegeven. Voel me nu pas gelukkig zwanger daarvoor voelde ik het als een overlevingstocht tussen het overgeven door. We hebben nog niks gekocht steeds voor de baby vanwege een miskraam vorig jaar en moet zeggen dat ik ook niet die kriebel heb nog. Ook omdat we niet willen weten wat het wordt dus dat ik ook moeilijker winkelen en ik laat alles op me afkomen met wat we nodig hebben allemaal. Ik wil me opgeven voor gym of yoga weet alleen niet welke leuker is. Heeft iemand van jullie er ervaring in? Ik pas gelukkig nog in mijn kleding al heb ik wel zwangerschapsbroeken gekocht heel snel omdat ze in de uitverkoop waren bij miss etam en kon het niet laten alleen omdat ik zoveel ben afgevallen door het overgeven zijn ze veel te groot geworden en zakken ze van mijn kont af helaas. Leuk om te lezen hoe het iedereen vergaat die net zo ver is als mij ongeveer. Werken er nog meer meiden in de zorg hier?
Gefeliciteerd, meid! @ iedereen Misschien een idee anders over een paar weekjes ofzo (als de meeste de 20 weken hebben bereikt) dit topic te splitsen in 2 groepen? Eentje voor degenen met weinig tijd/puf en eentje voor degenen met veel tijd/puf... Of anders op geografie, i.v.m. evt. meetings...? Of iedereen die b.v. 2 maanden of langer niets van zich laat horen en niet op PB-tjes reageert, gewoon van de lijst schrappen... Is niet persoonlijk bedoeld hoor, maar maakt het denk ik gewoon weer wat overzichtelijker... Is maar een ideetje... Hier trouwens besloten deze keer toch ook maar op zwangerschapscursus/gym te gaan. Wilde ik vorige keer ook, maar hier mag je pas vanaf ca 7 maanden aan zo'n cursus meedoen en aangezien we nogal landelijk wonen, is het altijd maar de vraag of er überhaupt genoeg zwangeren zijn die tegelijk met jou aan zo'n cursus deel willen nemen. Vorige keer zou er pas een cursus starten als ik al 37 weken zou zijn. Wilde die paar keer alsnog meedoen, maar is dus niets van gekomen omdat meneertje er vòòr die tijd al was. Daarna eigenlijk geen behoefte gevoeld ooit nog aan zo'n cursus deel te nemen (heb nu immers al ervaring ), maar toen ik laatst naar een avondbijeenkomst (voor de ouders ) van de ouder-kindgroep (soort speelgroep) waar wij bij zijn, was merkte ik dat ik het toch wel heel fijn vond er weer eens alléén 'tussenuit' te zijn. Ben al nooit een uitgaanstype geweest, maar voor de geboorte van ons zoontje, heb ik nog wel een paar maanden gewerkt. Sinds zijn geboorte, ben ik eigenlijk nooit meer eens alleen weggeweest (ook nauwelijks met z'n papa overigens)... Ga denk ik dus met ca 20 weken toch maar eens informeren wanneer ze hier weer een cursus gaan beginnen, dit keer alleen - voor de zekerheid - dan dus wel iets vroeger dan de vorige keer! Oh, manlief is thuis... met m'n CHIPSSSSSSS! (had ik speciaal om gebeld, de schat. )
@acissej Welkom hier en gefeliciteerd. Ik werk in de zorg in een PG-verpleeghuis. Ik draaide tot vorige week nog nachtdiensten maar ik was vooral s`nachts erg ziek en deed er erg lang over om weer bij te komen. Gelukkig hoef ik vanaf nu geen nachten meer te draaien. Liefs chantal
@johanna1 oh wat leuk toevallig is dat haha! @joss heel veel last van me onderrug dat trekt naar me bovenbenen, stuitje en naar voren bij schaambeen @goglezzz oh leuk ik heb een slabbertje laten maken met de tekst papa's engel . En shoppe ja dat doen we al haha is erg als je dingen ziet wil je alles het liefst meenemen wat leuk en lief is
** breekt even in ***om alle aankomende december mama`s heel veel succes en plezier met de zwangerschap te wensen! Geniet ervan dames! Voor je het weet heb je een kleine beeb in je armen! En geloof me het lijkt nog zover weg en de tijd lijkt langzaam te gaan maar als je kleintje er eenmaal is dan vliegt de tijd! Vorig jaar om deze tijd was ik ook een decembermama in spe! En nu is mijn kleine meid al bijna een half jaar! Geniet ze dames ! en besef elke pijntje wat je voelt , je doet het voor je kleintje! ** breekt weer uit***
Wil iedereen die aanvullingen, wijzigingen of wat dan ook voor informatie heeft die in de lijst moet die via PB doorgeven aan Peetje08 (tijdelijk afwezig) of aan Wolly, niet aan ons allebei, want anders gaat het nog dubbel De lijst blijft dan netjes en up-to-date. DE MAMA'S VAN DECEMBER 2008 29 november 2008 Smallgirl77 30 jaar, 2e kindje - denkt: meisje - geslacht weten: nee - bevalling: zh ks - BV/FV: BV 01 december2008 Wossie 28 jaar, 2e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ? Miepje 21 jaar, 1e kindje - denkt: meisje - geslacht weten: ja - bevalling: thuis - FV/BV: FV Essie23 ... jaar, 1e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ? SweetMami .. jaar, .. kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ? Vis1978 29 jaar, 1e kindje - denkt: ? - geslacht weten: nee - bevalling: thuis - FV/BV: BV 02 december2008 Chida 27 jaar .. kindje - denkt: ? - geslacht weten: ja - bevalling: zh - FV/BV: BV Monique4 20 jaar, 1e kindje - denkt: jongetje - geslacht weten: ja - bevalling: thuis - FV/BV: FV Mamamanuela 25 jaar, 2e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ? Yonfi .. jaar, 1e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ? Roxstar 19 jaar, ? kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ? 03 december2008 Riddle 29 jaar, 1e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ? Ranjeewha18 20 jaar, 2e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ? Jacoba 25 jaar, 4e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ? Juut 27 jaar, 2e kindje - denkt: jongetje - geslacht weten: nee - bevalling: zh - FV/BV: BV 04 december2008 Dimmel 22 jaar, 1e kindje - denkt: jongetje - geslacht weten: nee - bevalling: thuis - FV/BV: BV Thirsa 24 jaar, 2e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ? Starry 23 jaar, 1e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ? Popje 28 jaar, 2e kindje - denkt: jongetje - geslacht weten: ja - bevalling: thuis - FV/BV: BV 05 december2008 Mamatje 26 jaar, 1e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ? 06 december2008 OemMujahid 22jaar, 1e kindje - denkt: jongetje - geslacht weten: ja - bevalling: ZH - FV/BV: BV Sheri 37 jaar, 4e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ? Mama05 30 jaar, 2e kindje - denkt: jongetje - geslacht weten: ja - bevalling: thuis - FV/BV: BV Dagdromer 26 jaar, 1e kindje - denkt: jongetje - geslacht weten: nee - bevalling: thuis - FV/BV: BV 07 december2008 Tweety123 39 jaar, 1e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ? Geja1981 27 jaar, 2e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ? Rv1 26 jaar, 1e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ? Marijee 20 jaar, 1e kindje - denkt: meisje - geslacht weten: ja - bevalling: zh - FV/BV: BV 08 december2008 Wolly 29 jaar, 1e kindje - denkt: jongetje - geslacht weten: ja - bevalling: zh - FV/BV: BV Consider 23 jaar, 1e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ? Gwendo76 31 jaar, 2e kindje - denkt: jongetje - geslacht weten: ja - bevalling: zh - FV/BV: BV Mir5555 24 jaar, 1e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ? Peetje08 33 jaar, 1e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - keizersnede - FV/BV: FV 09 december2008 Sylvia79 28 jaar, 2e kindje - denkt: meisje - geslacht weten: ja - bevalling: zh - FV/BV: BV Marientje 26 jaar, 2e kindje - denkt: meisje - geslacht weten: ja - bevalling: zh - FV/BV: BV Odette11 26 jaar, 2e kindje - denkt: meisje - geslacht weten: ja - bevalling: thuis - FV/BV: FV 10 december2008 11 december2008 Matje 22 jaar, .. kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ? Aussie73 35 jaar, 1e kindje - denkt: jongetje - geslacht weten: ja - bevalling: zh - FV/BV: BV 12 december2008 Marlieke10 32 jaar, 2e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ? 2deKleine 25 jaar, 2de kindje - denkt: ? - geslacht weten: ja - bevalling: thuis - FV/BV: BV Cindy80 27 jaar, 1e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ? Jannegie 27 jaar, 1e kindje - denkt: jongetje - geslacht weten: nee - bevalling: zh - FV/BV: BV Chanty 24 jaar, 1e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ja - bevalling: thuis - FV/BV: FV HertogJan 33 jaar, 3de kindje - denkt: jongetje - geslacht weten: ja - bevalling: zh - FV/BV: BV 13 december2008 Joss81 26 jaar, 1e kindje - denkt: jongetje - geslacht weten: ja - bevalling: thuis - FV/BV: BV 14 december2008 Marit80 27 jaar, 2e kindje - denkt: meisje - geslacht weten: ja - bevalling: thuis - FV/BV: BV kitty1982 26 jaar, 1e kindje - denkt: meisje - geslacht weten: nee - bevalling: zh - FV/BV: BV Mootjen 25 jaar, 1e kindje - denkt: ? - geslacht weten: nee - bevalling: thuis - FV/BV: BV 15 december2008 Marleen4683 24 jaar, 1e kindje - denkt: meisje - geslacht weten: nee - bevalling: thuis - FV/BV: BV Dora2003 .. jaar, 2e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ? ZonYvon .. jaar, 1e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ? Parel1988 20 jaar, 1e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ? 16 december2008 Wardi 28 jaar, 1e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ja - bevalling: zh - FV/BV: BV 17 december2008 Maria04 .. jaar, .. kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ? Mijnimeel 33 jaar, 2e kindje - denkt: meisje - geslacht weten: nee - bevalling: zh? - FV/BV: BV Tinker 33 jaar, 4e kindje - denkt: jongetje - geslacht weten: ja - bevalling: thuis - FV/BV: FV 18 december2008 Girl81 26 jaar, 1e kindje - denkt: jongetje - geslacht weten: nee - bevalling: ? - FV/BV: BV 19 december2008 Willemien .. jaar, 2e kindje - denkt ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ? Kweenie 30 jaar, 1e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ja - bevalling: ? FV/BV: ? 20 december2008 Sarodo 30 jaar, 4e kindje - denkt: jongetje - geslacht weten: ja - bevalling: zh - FV/BV: FV Lola1982 25 jaar, 1e kindje - denkt: meisje - geslacht weten: ja - bevalling: zh - FV/BV: BV Sarai 27 jaar, 2e kindje - denkt: jongetje - bevalling: thuis - FV/BV: BV 21 december2008 Goglezzz (Wieteke) 33 jaar, 1e kindje - denkt: jongetje - geslacht weten: ja - bevalling: thuis - FV/BV: FV 22 december2008 1ekindje 28 jaar, 1e kindje - denkt: meisje - geslacht weten: ja - bevalling: zh - FV/BV: BV 23 december2008 Anita86 .. jaar, .. kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ? 24 december2008 Nala 29 jaar, 2e kindje - denkt: ? - geslacht weten: nee - bevalling: twijfel nog - FV/BV: BV Heathcliff .. jaar, .. kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ? Guusje2001 25 jaar, 1e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ja - bevalling: thuis - FV/BV: BV Susanbenjamins 23 jaar, 1e kindje - denkt: jongetje - geslacht weten: ? - bevalling: thuis - FV/BV: ? Johanna1 25 jaar, 1e kindje - denkt: meisje geslacht weten: nee - bevalling: thuis - FV/BV: BV 25 december2008 Natascha78 30 jaar, 1e kindje - denkt: meisje - geslacht weten: ja - bevalling: thuis - FV/BV: FV Marijke84 24 jaar, 1e kindje - denkt: jongetje - geslacht weten: ja - bevalling: ? - FV/BV: BV Manny82 25 jaar, 1e kindje - denkt: jongetje - geslacht weten: nee - bevalling: zh - FV/BV: ? 26 december2008 27 december2008 Lizzy50 .. jaar, 1e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ? 28 december2008 Lorelei77 31 jaar, 1e kindje - denkt: ? - geslacht weten: Ja - bevalling: zh - FV/BV: ? 29 december2008 Victoria 28 jaar, 2e kindje - denkt: meisje - geslacht weten: ? - bevalling: zh - FV/BV: BV Ramonamvjejo .. jaar, 3e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: zh - FV/BV: ? 30 december2008 31 december2008 Marylous 28 jaar, 2e kindje - denkt: jongetje - geslacht weten: ja - bevalling: zh - FV/BV: FV Een mooie dag in december 2008 Kimkivits 23 jaar, 2e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ja - bevalling: zh med.ind - FV/BV: bv Bianc 28 jaar, 1e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ja - bevalling: thuis - FV/BV: FV Queenie 26 jaar, 1e kindje - denkt: meisje- geslacht weten: ja - bevalling: thuis - FV/BV: ? Mach86 21 jaar, .. kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ? Een mooie dag in januari 2009 04 januari 2009 (vermoed dat het eind dec gaat worden) Iuno 28 jaar, 2e kindje - denkt: een klein mensje - geslacht weten: nee - bevalling: zh - FV/BV: BV 83 Zwangere meiden in December Voor deze dames heeft het helaas niet zo mogen zijn We denken aan jullie! Kitty1982, mama van Tessa, Rian, Coco1972, Sim80, Ginny, Poppy Agenda Juni 13: Smallgirl77 vk 14: Lola1982 4e echo 17: Wolly gyn 4de echo, uitslag bloedonderzoek, urine inleveren 17: Marleen4683 vk, naar het hartje luisteren 18: 1ekindje gyn 19: Marientje gyn 20: Joss81 vk 21: Monique pretecho 23: Natascha78, vk vervolgafspraak 24: Peetje08, gyn en anesthesist 24: Susanbenjamins vk 24: Johanna1 24: Vis1978 verloskundige (controle) 24: Iuno volgend onderzoek + echo 25: Aussie73 volgende afspr 26: Goglezzz vk 27: Sylvia79 3e echo gyn 30: Tinker vk intake 30: Dimmel vk 30: Maryloes volgende afspr Juli 01: Manny82 vk 02: Smallgirl77 20-weken echo 02: Lola1982 vk 07: Sarai vk 15: Monique4 20-weken echo 15: Kweenie vk/hartje luisteren/info over de 20-weken echo 16: Peetje08 20-weken echo 16: Marijee controle vk 21: OemMujahid 20-weken echo 23: Vis1978 20 weken echo 24: Chanty 20-weken echo 25: 2deKleine 20-weken echo Aug 05: marleen Naar het zh voor guo (ws in combi met de 20-weken echo) 06: Manny 20-weken-echo @Marijee: Je afspraak heb ik erbij gezet. Fijn dat alles goed was @Dimmel: Mooi buikje, die groeid ook al aardig @1ekindje: Wat leuk zeg van je collega's dat ze dat hebben gedaan, en dat ze ook zo meeleven met jullie. @Goglezzz: Goed nieuws dat het gesprek goed is verlopen en dat ze meewerkte, had het eigenlijk niet verwacht dat ze dat zou doen. en groot gelijk dat je nu wat afstand neemt. @Kweenie: Succes morgen bij de opvang. @Acissej: Welkom hier en gefeliciteerd met je zwangerschap. Als je ook op de bevallingslijst wilt laat het maar even weten dan zet ik je erbij. @mayloes: Leuk he als je het hartje hebt gehoord, geniet ervan. Ik ben zo vij geweest om je afspr erbij te zetten van 30 juni @Iuno: Ik denk dat het persoonlijk dan erg onoverzichtelijk wordt en dat het niet zo leuk is voor de mama's die nu eigelijk niet reageren. stel dat ze later toch komen kijken en meekletsen en ze zien dat alles is opgesplits of dat ze van de lijst af zijn gehaald dan zou dat niet echt leuk zijn voor ze. Maar dat is mijn mening. Als er meerdere het wel willen dan doen we het gewoon. @Chanty: Fijn zeg dat je nu lekker in je bed kan blijven liggen snachts. Hopelijk kanp je ervan op.
Hoi dames, vandaag zijn we naar Baby Aktie in Breda geweest we hebben een thermobadset van BeBE Jou gekocht: een witte met schaapjes er op (Jolly Sheep Opaal) 12 delige set was afgeprijs voor 75 euro en badstandaart heeft ons 23 euro gekost. We vonden het allebei geweldig leuk joh om spullen te kopen voor de kleine! Ik heb nog geen leuke slaapkamer kunnen vinden ik vind de Altea babykamer wel mooi voor de rest nog niks gevonden. En een kinderwagen vind ik erg moeilijk om te kiezen daar wachten we nog eventje mee.
Hallo, mag ik zo even komen binnenvallen? Ik dacht een januari mamma te zijn, maar vandaag bleek uit de echo dat ik mijn minimensje toch een paar daagjes eerder is ontstaan en mogen we rond 28 december ons nieuwe wondertje hopelijk in het echt bewonderen
Dag dames, Daar ben ik ook weer eventjes. Houdt het dit keer wel kort (kan dat dan ), want ben bekaf. Merk dat ik nu zo na die vakantie na een dag werken toch wel moe ben, dus kruip zo lekker in mijn bedje. Wil iemand mij de naam van de zwangerschapshyves PB-en dan kan ik mij daar ook voor aanmelden. Wat betreft het splitsen van de topic ben ik het toch wel met Wolly eens. Wellicht wordt het straks weer wat drukker en zo niet, dan blijft toch het vaste groepje wel reageren. En het is natuurlijk leuk om te zien dat er zoveel meiden in die prachtige maand een kindje krijgen. Ik heb vanavond patat gegeten en heb nu (op dit moment) erg last van het zuur (fijn hoor). Ook denk ik dat ik af en toe bandenpijn heb, maar ik weet eigenlijk niet echt hoe dat voelt. Als ik naar de WC moet voor een "grote boodschap" (sorry hoor ), dan voelt dat soms echt niet prettig en heb ik een soort steken aan de linkerkant (bij mijn liezen in de buurt). Kan dit bandenpijn zijn? Ik heb inmiddels kraamzorg al geregeld en ook het kinderdagverblijf is al vastgelegd. We hebben gelukkig maar 1 dag nodig, dus dat scheelt een hoop met wachtlijsten en nu konden we ook nog meteen op de dag dat we wilden. Ik moet mij wel nog verdiepen in zwangerschapscursussen. Wil wel iets gaan doen, want het lijkt me leuk om 1x per week zo extra bewust met je kindje bezig te zijn en ook nog eens met meiden te kunnen kletsen die net zo ver zijn (in real life dan natuurlijk, want ik kan hier ook erg goed mijn ei kwijt, maar dat hebben jullie vast wel gemerkt). Ik kan alleen door de bomen het bos niet zo goed zien en heb 's avonds de puf er niet voor om er voor te gaan zitten. Misschien dat ik dat zaterdag dan maar ga doen. Nou, 't is toch weer een langer verhaal geworden dan ik dacht (ik leer het ook nooit ). Welterusten allemaal! Grtjs, Hanneke
@Vis: Als je 1 maal aan het schrijven bent kun je niet meer stoppen he Miss dat die zuurbrand van het vette eten komt, ik heb er ook wel eens last van als ik iets te vet heb gegeten. Last van bandenpijn heb ik ook. Het voelt bij mij aan als trekjes/steekjes in de liezen en iets daarboven. Slaap lekker @Kiki: Tuurlijk mag je binnen komen vallen Klets gezellig mee zou ik zeggen. Gefeliciteerd met je zwangerschap. Als je ook op de lijst wilt moet maar ff een pbtje sturen dan zet ik je erbij.
't Was ook maar een ideetje... Heb nl bij een ander maandtopic gezien dat ze 2 groepen hadden gemaakt (maar dacht wel pas nà alle bevallingen), omdat je zo 'intiemere' groepen overhoudt. Op een ander forum schrijf ik nog mee bij de maandmama's van mijn zoontje en daar zijn we (nog) met 20 meiden, die ook bijna allemaal wel regelmatig schrijven en dat vind ik persoonlijk al een behoorlijk groepje. Probleem van een grote groep (zoals deze) is dat het heel moeilijk is met iedereen mee te (blijven) leven en op iedereen te reageren. Dat is ook een reden, waarom ik dan vaak maar op helemaal niemand reageer. Ben niet zo'n schrijfster, maar vind het rot m'n berichtjes eens terug te lezen en steeds weer te ontdekken dat ik mensen vergeten heb... Ook navragen hoe het met iemand gaat, vind ik lastig, gewoon omdat er zòveel namen en situaties zijn, dat ik het allemaal niet meer bij kan houden. En als je eventjes nìet op dit topic bent geweest, loop je al gelijk weet-ik-hoeveel pag. achter... Maar zoals al geschreven: dat is voor iedereen persoonlijk en ik denk dat als er meer voorstanders voor een 'splitsing' of 'verkorting' van de lijst zijn, het het handigst is dat toch pas in een later stadium te doen (zo vanaf 20-30 weken, of misschien zelfs pas nà alle bevallingen)...
Ik begrijp dat het een ideetje was Ik snap ook wat je bedoeld, maar zelf ben ik er geen voorstander van om zoiets te doen. Mijn mening is dat er dan meiden zijn, als ze later terug zouden komen om mee te schrijven er mee gekwets worden en gaan denken van, ik ben niet welkom of zo. En zo niet meer mee durven te schrijven. En iedereen moet zich welkom voelen. Daarom zei ik ook het is dan mijn mening. En ik respecteer ieders mening ook wel daarom heb ik ook voorgesteld als er meerdere meiden vinden dat het opgesplits moet worden dan doen we dat gewoon. Ook snap ik dat je moeite hebt om iedereen bij te houden met vragen hoe het gaat en dat soort dingen. Ik heb er zelf ook soms wel moeite mee. Ik denk maar zo, iedereen doet het op haar manier en ik denk dat niemand je kwalijk gaat nemen dat je niet op die gene hebt gereageerd. En het geeft ook niet dat je niet zo'n schrijfster bent, het is allang leuk en gezellig als je mee schrijft wanneer jij dat wilt en leuk vind. Ik hoop niet dat je je aangevallen voelt want dat was niet mijn bedoeling Dit is alleen hoe ik het dan zie.
Hallo allemaal, Heb weer zo'n nacht dat ik niet kan slapen pfffffff, dus weer ff achter m'n pctje..... Gelukkig ben ik op vrijdag altijd vrij, dus hopelijk kan ik straks wat slaap inhalen! @Acissej: Welkom hier, en jij natuurlijk ook gefeliciteerd met je zwangerschap. Ik werk ook in de zorg ( verslavingszorg ) maar gelukkig sinds kort geen onregelmatige diensten meer, werk voortaan dagdiensten ( dat heeft by the wat niks met mijn zwangersschap te maken) en dat bevalt me heerlijk.......... Ik heb mezelf opgegeven voor de zwangersschapsgym, dit puur omdat mijn persoonlijke voorkeur hier naar uit ging! @Iuno: Wat 'n geweldige kerel zeg, dat ie ff lekker chips voor je meeneemt . Manlief hier kookt elke dag voor ons, kan de geur echt niet verdragen....dus ben erg blij met hem...lang leven onze mannen hihi @Mamatje: Wij hebben ook moeite om 'n kinderwagen uit te kiezen, dus we zijn nog steeds erg oriënterende op dit gebied.... @Kweenie: leuk dat je vriendinnen zich ook wllen aanmelden op de zwangerrrrrrhyves....hoe meer zielen hoe meer vreugde @kiki80: Kom lekker binnenvallen zou ik zo zeggen, is 'n gezellig forum hierzo Welkom hier, en jij ook gefeliciteerd met je zwangersschap! @Vis: Heb je 'n pvtje gestuurd met de link v/d zwangersschaps hyve Meiden ga weer proberen om te kunnen slapen..... Spreek jullie snel weer, Liefs Wieteke
goede morgen dames eindelijk is het zo ver we gaan een weekend weg met z'n 2en na ja 3 dan hahahha vanavond eerst naar het concert van bon jovi hiep hoi daarna in een hotel in amsterdam blijven slapen en daar morgen shoppen en dan nog een nachtje geweldig we zijn namelijk nooit eens met z'n 2en mijn vriend heeft al een dochtertje wat een schatje is hoor begrijp me niet verkeerd en we wonen bij z'n broer in op de boerderij dus echt prive hebben we nooit dat komt straks wel als we ons eigen huis hebben maar daarom lijkt het me geweldig z'n weekende verder gaat het weer wat beter met me heb geen last meer van druk op de borst of hartkloppingen wat stress al niet met je kan doen is dinsdag voor de rechter geweest de rechter vond alleen jammer dat ik er niet was om mijn verhaal duiderlijker had kunnen maken wat betreft het huiselijke geweld maar mijn advocaad had gezegt dat is de reden dat ze er ook niet is omdat ze het geestelijk en lichamelijk gewoon nog niet aankan hij heeft zo veel kapot gemaakt en toen was het ook al wel weer duidelijk genoeg geweest maar meiden allemaal een fijn weekend gewenst Groetjes miranda