Hoi allemaal, ben hier even een tijdje niet geweest. Druk, natuurlijk voetbal kijken (ben groot liever, dus tv staat elke avond aan) en dan ook nog die vermoeidheid. het lijkt alsof de klachten bij mij dit keer veel later komen. heb ook nu ontzettende gevoelige borsten en ik ben bijna 12 weken maar ja, zal wel, elke zwangerschap is anders. Ik heb niet alles teruggelezen, was te veel en had er geen puf voor. wel de laatste bladzijde. ik snap wel wat Iuno bedoeld. Ik heb er geen tijd voor om vaak hier op de site te kijken en te reageren dus ik loop snel achter. Maar ik kan me ook voorstellen dat het straks toch minder wordt, maar dat weet ik eigenlijk niet, want heb niet eerder bij zo'n topic gezeten. Ik hoop dat het goed gaat met iedereen en allemaal juichen voor onze mannen vanavond he!
Hey hallo! Alles oke met iedereen? Hier een beetje vergelijkbaar verhaal, net als victoria..Lees wel mee, maar druk met dreumes van 15 mnd, en al actief bij de maartmama's 07... dus excusez-moi voor het weinig reageren.. vind het wel leuk om steeds mee te lezen... alles gaat goed hier, ben nu 15 weken en op wat kleine klachten na is het allemaal oke. Ik heb ook enorm gevoelige borsten, doen bijna de hele dag echt zeer! had ik bij mijn eerste zwangerschap niet zo sterk hoor. verder nog weinig zin in groente 's avonds, maar ja, doe toch mn best natuurlijk.. ook met mn rug blijft het wel uitkijken, als ik 's avonds uit de bank kom, lijk ik net de klokkeluider van de notre dame haha. dit is alweer de laatste week voor moeders v moeders, dat is wel fijn (boven die opvangkan plassen gaat ook wel vervelen op het eind...) kan nu wel op een paar meiden reageren, maar dat vind ik weer sneu voor de rest...dus voor iedereen een dikke knuf, geniet van de frummeltjes in de buiken!
@ wieteke MIsschien was je al duidelijk dat ik ook in de veslavingszorg werk. Ik sta te kijken van je verhaal. Werk je op een gesloten afdeling? Ik werk op een besloten afdeling, maar een stelregel is dat mensen geen verbaal of fysiek geweld gebruiken of ermee dreigen want daar staat gewoon ontslag op. In sommige gevallen wijken we naar een Time Out, dan moet de client een paar dagen van de afdeling en krijgt een opdracht mee om na te denken hoe hij of zij dit de volgende keer kan voorkomen. Ook stiekem alcohol gebruik is ontslag! Clienten moeten open zijn over welke fouten ze begaan, anders kunnen we ze niet behandelen. Ik vind dat de client in kwestie er aardig gemakkelijk vanaf komt! ondanks de aangifte. Ik kan me heel goed voorstellen dat je je kapot geschrokken bent. Ookal heb je je proffesionele beroepshouding, zulke uitspraken gaan je nooit in de koude kleren zitten. Wel fijn dat je er goed op teruggekomen bent met de client.
@ wolleke Voel me niet aangevallen hoor. Maar je hebt misschien ergens ook wel gelijk. Ben zelf ook weleens ergen van een lijst gehaald, omdat ik me (zonder aankondiging) een tijd niet meer had gemeld. Vond dit zelf echter heel logisch en überhaupt geen probleem. Heb me toen gewoon weer 'opnieuw' aangemeld. Vandaar dat ik er niet zo bij heb stil gestaan dat sommige dames het misschien wèl kwetsend zouden vinden... Hij kwam toch langs een benzinestation, dus was maar een kleine moeite voor hem (bovendien vindt hij de koffie daar zò lekker, dat ie daar zowieso regelmatig 'binnenwipt' ). En ik vind eigenlijk dat dat ook wel het minste is wat ie voor me kan doen, aangezien hij bijna nooit thuis is en ik dus al de hele dag alleen ben met de kleine (papa komt meestal pas thuis als hij al op bed ligt ). Moet dus ook iig 6 dagen in de week koken. Kan er gelukkig wel gewoon tegen, maar heb laatste tijd heel vaak gewoon echt geen zin. Kan me daar gelukkig meestal wel overheen zetten (elke dag 'lawaaimaaltijd' is ook niets, zèker niet met nog een kleintje), maar soms eten we dus iets 'bij elkaar geraapts' uit de vriezer en soms nog een keer brood... Ach, we zullen het vast wel overleven. Maar super dat jouw vent elke dag voor je kookt! Toen wij voor een wagen gingen kijken, was er net een nieuw merk op de markt, Jané. Is een gerenommeerd spaans merk en dacht inmiddels ook in Nederland verkrijgbaar. Ben er nog steeds super tevreden mee! Is een goede qualiteit, voor een leuke prijs. Omdat wij nogal landelijk en in de bergen wonen, hebben wij voor een 3 wieler met zwenkwiel (ook vast te zetten) en hanrem gekozen, maar er zijn ook meer 'stadsmodellen'. Grootste voordeel van Jané vond (en vind) ik, dat er een autostoeltje bij te koop is, die je met één 'klik' op het wandelwagenframe kunt klikken (zèlfs als de 'buggyopzet' erop zit!), dus zonder adapter. Kan bij sommige andere merken (zoals maxi-cosi) weliswaar ook, maar Jané heeft ook een combi-stoeltje (hebben wij genomen). Deze is wel wat duurder dan het gewone autostoeltje of een maxi-cosi, maar je kunt de rugleuning in 3 standen zetten, waarvan 1 stand de 'auto-stand' is en 1 de 'ligbak-stand'. Buiten dat je je zo een extra ligbak kunt sparen, vond ik het ook erg baby vriendelijk, vooral als je veel met de auto moet. Ideaal hoor! Kind eerst in zitstand in de auto, dan kind met stoel op het frame en rugleuning plat. Terug natuurlijk omgekeerde volgorde. Heerlijk, hoor, je kind gewoon al die tijd door te kunnen laten slapen, zonder slecht geweten dat de houding in een maxi-cosi op den duur slecht is voor het ruggetje! In de autostoeltjes van Jané 'zitten' ze overigens ook echt, i.p.v. dat ze 'hangen' (relatief recht zitvlak en rugleuning, i.p.v. kommetje). Andere opties voor ons waren Hauck (maar vonden we vooral toch te duur) en Quinny. Quinny sprak mij persoonlijk ook erg aan, maar m'n man had iets tegen de naam 'Quinny'. Was dus erg blij dat we het merk Jané tegenkwamen! Anders had ik me denk ik toch wel voor een Quinny ingezet (dan de Speedy, 3 wiel model - ziet er gewoon ook goed uit en heeft ook een nog leuk prijsje).
Heb ff gezocht... http://www.jane.es/construye/index.php? ... oducte=226 Wij hebben dus (een oudere versie van) deze (slalom pro) en dan met 'matrix cub' (gecombineerd stoeltje/ligbak). Wij hebben hem in het donkerblauw. Hé... zie net dat ze er tegenwoordig ook zitverkleiners in hebben... gelijk es vragen of je die ook los kunt krijgen... dat was eigenlijk het enige wat ik bij hun autostoeltjes miste... Zie trouwens dat ze ook een hele koele duo-wagen hebben (Twin two)... Mochten we ooit nog eens een tweeling krijgen, of 2 dicht op elkaar, ga ik zeker voor de Twin two! 8)
Goedemorgen, Ha...echt gezellig dat het weer wat drukker wordt hier! Ik heb weer aardig kunnen bijtanken maar voel me nog steeds niet helemaal oke... Kon ik eerst niet naar de wc...nu ineens geen moeite mee (maar wel beetje vage, weeige buikpijn) en ik had zonet ineens weer zin in een bak koffie....Haal dan gelijk allemaal domme dingen in mijn hoofd! Maar het kan toch prima dat je ineens weer zin hebt in een bakkie koffie of dat je n beetje buikgrieperig bent? Rondleiding Kinderopvang was leuk. Werd er bijna een beetje emo van toen we langs de babyafdeling liepen.....Helaas mochten we daar niet naar binnen anders werd het te druk voor de babietjes maar door de ramen kon je alles goed zien. In de afdelingen (huiskamers) van de grotere kindjes konden we wel even kijken...Ook slaapkamertjes enzo bekeken. En ze hadden een hele leuke speeltuin welke ook weer verdeelt was in een gedeelte voor de allerkleinsten en de wat oudere kindjes. Zag er goed uit en de kindjes die er waren zagen er ook blij uit. Denk dat een paar dagen opvang ook helemaal niet zo slecht is voor een kleintje. Je kindje leert zo wel te delen, te spelen en dat hij/zij niet altijd zijn/haar zin kan krijgen etc. Al vind ik het wel vervelend om mijn babytje van drie maanden al naar de opvang te brengen. @ Nieuwe decembermama's....welkom! Gezellig dat jullie er zijn! @ Iuno...Ik heb onze Quinny wagen van mijn vaders gekregen.. Mijn vader is hertrouwd met een man...Wij vinden de naam Quinny dus eigenlijk wel erg leuk! @ Juut: Ik moet nog 2 week voor MvM plassen (dan vakantie)....ben ook wel blij als ik straks kan stoppen. Krijg ook maar net 4-5 flessen vol per week terwijl ik er 8 heb staan! Voelt bijna alsof ik steeds een wedstrijd plassen verlies ofzo haha... 8 flessen pfffff... Moet wel zeggen dat ik nu steeds meer plas maar vind het wel veel! En.... ik plas altijd veel op mijn werk, zul je altijd zo zien...Nou ja, 4 of 8...we zijn in elk geval goed bezig! @ Wieteke: Onze nachtbraker....jij bent straks vast één van de fitste moeders ever... aangezien je nu al aan het wennen bent aan slapeloze nachten. Is nu niet leuk maar kan straks wel erg handig zijn! @ de rest die leuke spulletjes heeft gekocht, gekregen etc... Leuk he? Vind het echt geweldig om spulletjes uit te zoeken. Bij de kinderwagen werd ik ook weer bijna emo als ik me voorstelde dat ons kleintje daar straks in komt te liggen.... klein neusje, kleine vingertjes....zucht. Zo....ik stop met mijn boekwerk! Fijne dag allemaal! Kus, Kweenie
Oeh.....ik trakteer vandaag op kaasbroodjes.....zit op dertien weekjes vandaag.... Hé wacht even.... Het is vrijdag de dertiende ..... en ik zit op dertien weken... Nah....dat brengt in dit geval vast geluk ipv ongeluk toch? Haha....maf zeg!
@wolly ja het begint echt aardig te groeien nu en als je met een hand erover wrijft voel je ook al een buikje...
hai danes wat s het weer drukker... Gezellig Wij hebben een babyyyyyyyyyyykamer ik ben zo gelukkig! We hebben hem gisteren besteld en ook aanbetaald we krijgen hem in September binnen dus dat is geweldig! we zijn bijna helemaal klaar met alle spulletjes we hoeven nog alleen een badje En kleertjes, verzorgingsproducten.. Ik wist niet dat we er zo snel uit zouden zijn.. Maar gelukkig hebben mijn man en ik een beetje dezelfde smaak... Foto's van onze aankopen tot nu toe staan in me album Hier gaat alles zijn gangetje... Ik vind het gek om te zeggen maar ik denk dat ik me beebje begin te voelen gisteravond vooral.. Het voelt als een soort darmkrampjes... Heeeeel zachtjes...maar dan onder je navel en als het goed is zitten daar geen darmen meer.. Ik weet niet zeker of het ons beebje is.. Maar het voelde in elk geval wel schattig Ook iemand die dit al meegemaakt heeft ? Nou ik ga weer verder groetjesss
@Iuno: qua model lijkt jullie kinderwagen wel wat op de Quinny. @Oem: wat gaaf dat je je kindje al voelt! Super. Ook fijn dat je een kinderkamer hebt. Die van ons komt ook in september. Lekker heb je nog even de tijd om alles mooi in te richten. Ik heb nu al zin in september. Ik weet niet of ik vandaag op het forum kom, dus alvast een fijn weekend voor iedereen. Ik ga vanmiddag maar een poosje naar bed... ben zo moe.
Héé meiden ben ik weer Volgens mij ben ik 'n beetje verslaafd aan het worden aan m'n computertje whahahaha....zit geregeld op dit forum op op de hyves @Mir: "n fijn weekend en geniet er saampjes lekker van! @Victoria: Ik ben ook 'n fanatieke voetbal kijker.....vanavond weer gezellieeee met z'n alle naar de kroeg....HOLLAND HOLLAND @Joss81: Ik zie nu pas dat jij in Zwolle woont....Ik werk in Zwolle bij Tactus verslavigszorg....werk jij ook in Zwolle? wie weet zijn we wel collega's van elkaar whahahahaha Ik ben het met je eens dat de client in kwestie er makkelijk vanaf komt...maar ja helaas heb ik het niet alleen voor het zeggen. @Kweenie: zeg dat wel nachtbraker ( moest er wel om lachen toen ik het las ). Moet wel eerlijk zeggen dat ik nu ook wel moe ben hoor. Maar ja wat jij ook al zegt...straks in december zal de slaap stukken minder gaan worden en misschien ben ik er dan al 'n klein beetje aan gewend @Ranjeewha18: Leuk dat je me toegevoegd hebt om te hyven Nou meiden, ik ga zo ff de stad in, spreek jullie snel weer Liefs Wieteke
Goededag... OEM, wat fijn een babykamer! en je kindje voelen? ik heb dat ook een beetje.., nou ik wacht het maar gewoon af Kweenie.. jij 4 flessen vol Ik krijg er met moeite 1 vol! (was erg misselijk) Nu is het mijn laaste keer Iuno.. Die Jane twin two.. vind ik erg mooi.. alleen ik kan het niet lezen..! kun jij dat misschien vertalen voor mij? Anders zou ik graag er zo'n eentje willen! Phhooee.. ben zo moe! bah! kindje ook moe.. maar kindje niet slapen ggrrr... Ik zit aan de zure matten... VERSLAAFD hij is bijna op over lieve vriendjes, Gisteren wilde ik graag mcdonalds, toen heeft mijn vriendje uit zijn school mcdonalds gehaald, lief he! en wietske.. wat een super foto (oranje)
hey meiden ik ben niet zo thuis in dat hyves gebeuren maaruh..hebben we daar dan nu ook een kletshoekje of zie ik dat verkeerd? Ja Ranj....ik vond het gisterenavond supppper toen ik het voelde
mooi is dat he... voor mij is het ook wel weer wat moeilijker om te onderscheiden vind ik... Ik ben die hele harde TRAPJES, KNIETJES,ELLEBOGEN gewend.. dus die vlinders is weer heel wat anders hahah
Ik vind Quinny zelf ook een hele leuke naam, heb zelfs eens een konijn van ons zo genoemd. Daarom vond ik de Jané ook net zo mooi als de Quinny. De doorslag was voor mij echt dat de Jané een nog nèt iets lichter frame heeft (dacht 11 kg, i.p.v. gebruikelijke 14kg, zag er nu zelfs 9kg staan) èn dat gecombineerde stoeltje/ligbak... Zag trouwens dat ik scheef gekeken had: zou dan natuurlijk weer voor een driewieler gaan, i.p.v. vierwieler en dus voor de Power Twin-Pro gaan... Maar zal je de vertaling zo Pb-en (ff zoonlief schone luier geven en in bed stoppen: stinkt inmiddels behoorlijk en ligt al met knuffel op de bank ).