december 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door tipp42hgg, 22 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Iuno

Iuno Bekend lid

12 feb 2008
    955
    0
    0
    Graag gedaan! :D Zo'n ding schijn je trouwens beter zowieso niet al te vaak en vooral niet al te lang te kunnen gebruiken, omdat het een hels kabaal voor je baby zou maken...

Was je echt 16 weken toen het misging, of merkte je pas met 16 weken dat het al eerder mis was gegaan? *knuddel*

Hier weliswaar een top zwangerschap gehad, maar met bijna 34 weken onverwachts in het ziekenhuis beland, omdat ik toen 's ochtends opeens met dikke benen wakker werd. Gelukkig bleek de baby 'slechts' m'n beenaders een beetje af te knellen. :D
    Maar er bleek wèl dat ik te weinig bloedplaatjes had. Na 5 dagen leek zich alles te stabiliseren en mocht ik voor het weekend weer naar huis, in de verwachting dat ik nog goed 5 weken te gaan had... Nou, mooi niet dus, want toen ik 's maandags voor de laatste bloedcontrole was terug gekomen, braken dus spontaan m'n vliezen en ben ik geheel onverwacht en onvoorbereid al met week 34 + 5 bevallen... Had een paar minuten voordat m'n vliezen braken nog een echo gehad en de (chef-!)arts grapte nog dat mijn bescheiden buikje nog wel veel meer zou gaan groeien die komende weken!

Gelukkig is bij ons verder alles goed gegaan (vrij vlotte bevalling en ons zoontje deed het goed, bleek alleen nog een kleine afwijking te hebben - had niets met de vroeggeboorte te maken), maar toch is deze zwangerschap dus extra spannend. Want net als dat jij een licht verhoogd risico hebt op herhaling, hebben wij dat ook (zowel op vroeggeboorte, als op de afwijking)...
    Maar dat is altijd maar een héél licht verhoogd risico, dus ga er toch maar vanuit dat het deze keer allemaal wèl 'volgens het boekje' zal verlopen. Zal ook vast wel en bij jou vast en zeker ook! We gaan er gewoon voor, o.k.?! :D

2. marleen4683

marleen4683 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.727
    0
    0
    Groepsleidster Knderopvang
    Friesland
    @ Iuno, wat voor kleine afwijking heeft je zoontje?
    Hebben ze dat niet gezien op de echo's?

3. Iuno

Iuno Bekend lid

12 feb 2008
    955
    0
    0
    Heb het ff opgezocht en idd, ze kwam uit het noorden, maar wil hier geen naam zetten. Als je wilt kan ik hem je wel PB-en, maar denk haast wel dat we het over dezelfde hebben (anders zou het nòg erger zijn, dan het al is: 2 moeders die dit overkomt)... :cry:

4. Marientje

Marientje Actief lid

Iuno@: Ik weet niet precies wat de oorzaak was, ze hadden wel gezien dat het proces al een tijdje bezig was. Voor dat ze zwanger was, was ze ook al een heel stuk vermagerd, waarschijnlijk heeft dit hier ook mee te maken. Ze heeft eigenlijk geluk (als ze er hopelijk doorkomt) gehad, dat ze het nu door de keizersnede ontdekt hadden, anders was het zeker slecht afgelopen. Ze was 8 maanden ver, ze zou in juli moeten bevallen. Als het vroeger was geweest, had het slecht kunnen afgelopen voor de baby.
    Problemen bij de placenta eruit te krijgen, heb ik ook al een paar keer gehoord. Toen mijn grootmoeder van mijn moeder moest bevallen, had zij dit probleem ook. Zij heeft toen erg veel bloed verloren, maar ze heeft het gelukkig wel overleefd. Ze hebben haar wel geadviseerd om daarna geen kinderen meer te krijgen, omdat ze het dan misschien weer zou hebben. Ze vond dit wel wat jammer, want ze wou graag 3 kinderen, nu is het bij 2 gebleven.

5. Iuno

Iuno Bekend lid

12 feb 2008
    955
    0
    0
    Ons zoontje is met een open zacht gehemelte (gehemelte spleet) geboren. Dit is - in tegenstelling tot een lip- of kaakspleet - niet op een echo te zien...

6. Iuno

Iuno Bekend lid

12 feb 2008
    955
    0
    0
    Da's dan idd dubbel geluk bij een ongeluk: èn dat ze het met de keizersnede ontdekt hebben èn dat ze al 38 weken was...
    Nu moet ze dit geluk alleen nog zelf bekronen door er weer helemaal bovenop te komen! [-o<

Mijn verloskundige zei mij na de bevalling expliciet dat ik NIET mee mocht persen toen ze de (rest van) de placenta eruit ging halen. M'n moeder vertelde me later dat ze haar, na de bevalling van m'n zus, juist hadden gezegd dat ze WEL mee moest persen. Dit is toen ook bijna fout gegaan! Het is dat m'n moeder gelijk voelde dat het niet goed ging en ophield met meepersen, anders was het e.e.a. waarschijnlijk gescheurd en had ze ook veel (meer) bloed verloren... :(

Schijnt dus best vaak voor te komen dat de placenta er niet (helemaal) vanzelf uit wil komen. Gelukkig loopt het uiteindelijk altijd - helaas op een enkele uitzondering na dus - toch goed af!

Niet om dames hier bang te maken, maar zulke dingen horen er - helaas -nu eenmaal ook bij. Wel goed om je te beseffen wat een onuitsprekelijk groot wonder het is om een kindje te krijgen en al helemaal zonder complicaties (wat in het overgrote deel het geval is)!

7. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Ja precies, misschien duurt het nog eventjes, vorig jaar toen ik zwanger was hadden we bij 10 weken al het hartje kunnen horen bij de VK. Maar ik las net op internet dat zo'n huis ding en dat ding van de VK ook wel verschillen! ;)

Met 16 weken kwamen ze er achter(dus had het niet goed opgeschreven! ;), kindje is ergens tussen de 13 en 14 gestopt met groeien!

8. Moe

Moe Fanatiek lid

22 jan 2008
    1.319
    0
    0
    och dames ik krijg er helemaal de kriebels van
    placenta's,darmen,zelfs DOOD gaan voor door
    de geboorte van je kindje..
    Ik vind het nou allemaal wel heel erg eng klinken hoor!:oops:

9. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    :) Whahaha, dat had ik nou ook!
    Ik zit in de negeer-mode! ;)

10. marleen4683

marleen4683 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.727
    0
    0
    Groepsleidster Knderopvang
    Friesland
    Haha, de negeer-mode! :)

Nou ja, wat Iuno ook al zei, zo besef je wel wat een wonder het is dat het zo vaak goed gaat!
    Ik heb een dvd gezien van de bevruchting tot de geboorte, nou je kijkt je ogen uit! En dan besef je idd ook dat het echt een wonder is dat dat delen van die cellen zo ontzettend vaak goed gaat :confused:

En na die 12 weken heb je nog weinig kans dat het alsnog misgaat, helaas bestaat die kans nog wel maar POSITIEF blijven, daar heb je het meest aan (hoewel dat soms wel verrekte moeilijk kan zijn!)
    ( :-k mmm, goed advies, misschien moet ik daar zelf ook es wat vaker aan denken!)

11. smallgirl77

smallgirl77 Bekend lid

17 okt 2007
    523
    0
    0
    Jeetje wat een enge verhalen allemaal zeg.....
    Ben het een beetje doorgelopen maar niet helemaal bij stilgestaan.
    Anders gaan mijn haren alsnog rechtovereind staan.

Ik ben net naar de verloskundige geweest.
    Kon het hartje heel goed horen. Daarna heb ik thuis met mijn eigen doppler (tja ik heb er ook een) nog even nageluisterd met mijn dcohter samen. Wat een mooi en heerlijk idee.
    Overigens toen de vk mijn bm ging voelen, zei ze dat ik een bm heb van 22 weken ehhhhhhhh gelukkig wet ik van mezelf dat dat niet kan maar het zal wel een grote baby worden, zei ze.
    Nou ehhhh slik. Als het net zo groot is als mijn dochter bij haar geboorte opffffff gelukkig wete ik al dat ik het niet zelf hoef te doen.
    Nou ben benieuwd.

Ik voel de baby nu ook steeds vaker. Heerlijk dat gekriebel hier en daar in mijn hele buik. Dan ben ik meteen van de wereld :p
    Maar nu eindelijk weekend.
    Heerlijk!
    Net eten wezen halen en heerlijk een zak chips meegenomen voor straks tijdens voetbal op de bank. Mijn dcohter ligt dan toch al op bed en manlief is nu werken vanwege de voetbal. Dus hop moeke ploft straks op de bank neer en doet helemaal niks meer.

Jullie ook allemaal fijn weekend.

12. Iuno

Iuno Bekend lid

12 feb 2008
    955
    0
    0
    Ik vroeg het, want 16 weken is wel heel erg laat.
    Kan je nu dan evt. een extra echo met 13/14 weken krijgen (of iig vòòr de 20 weken)? Of hoeft dat voor jezelf toch niet?

Snap heel goed dat je pas ècht blij en gerust zult zijn, als je de 14 weken voorbij bent en alles nog steeds goed blijkt te zijn!
    Voor mij zal de spannenste tijd zo vanaf week 34/35 zijn, omdat ik de vorige keer dus met bijna week 35 geheel onverwacht al bevallen was... :)

Over de 'enge' verhalen. Het is idd zo dat het je flink bang kan maken, maar aan de andere kant, zijn dit wèl allemaal uitzonderingen!
    Bovendien, als ik niet stomtoevallig 2 dagen voor mijn 1e bevalling een artikel over schisis had gelezen (lip-,kaak-,gehemeltespleten), was ik waarschijnlijk véél meer geschrokken en onderste boven geweest van de diagnose 'gehemeltespleet' bij ons zoontje...
    Nu wìst ik al zo'n beetje wat dat inhield en wat de consequenties (ook op lange(re) duur van zijn). Dit heeft het wèl makkelijker gemaakt er zelf mee om te gaan en de familie er mee te leren omgaan (vooral m'n man en zijn familie vonden het heel erg moeilijk in het begin).

Natuurlijk moet je je niet gaan volzuigen met alle mogelijke afwijkingen en dingen die mis zouden kùnnen gaan, maar ik denk dat als je in je achterhoofd houdt dàt het wel eens mis zou kùnnen gaan, je er beter mee zal kunnen omgaan, mòcht je onverhoopt tòch zelf in zo'n situatie komen...
    En de meeste afwijkingen/complicaties kunnen tegenwoordig overigens heel goed 'verholpen' of iig 'verzacht' worden, hoor! :)

13. Iuno

Iuno Bekend lid

12 feb 2008
    955
    0
    0
    Hoe groot was je dochtertje dan?

Natuurlijk is een vroeggeboorte niet niets, maar heeft op zich ook wel z'n voordelen. Doordat mijn zoontje nog (relatief) klein was, toen ie eruit kwam, ben ik niet uitgescheurd, zelfs niet geknipt en hoefde maar iets van 3x te persen. :p :D

14. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    @ Iuno: ik vind tussen de 13 en 14 weken ook erg laat eigenlijk! ;)
    maar ik krijg woensdag nog een echo(bij de gyn), dan is het zeg maar de kritieke fase! En dan vlak daarna mag ik weer naar de VK!
    Dus ik zit goed in zorg! haha! Ik heb tot nu toe al 3 echo's gehad, omdat ik in totaal 3 miskramen heb gehad!
    Kan me voorstellen dat het bij jou vanaf 34/35 weken erg spannend wordt!

Mijn nicht moet volgende week bevallen en het kindje heeft 2 klompvoetjes, maar dat hebben ze gelukkig al gezien, dus dan is de schrik wat minder als dat jeniet voorbereid bent!

Maar wat toevallig dat je net info had gelezen daarover! Dan weet je er tenminste al wat vanaf!

(jeetje, ben zo moe, kan niet eens fatsoenlijk typen! haha!)

15. smallgirl77

smallgirl77 Bekend lid

17 okt 2007
    523
    0
    0
    Iuno, mijn dochter was bij de geboorte bijna 3900 gram en 54 cm.
    En ik ben maar een klein wijfie van 1.61 m. Had voor mijn eerste zwangerschap een maatje 164/170.
    Nu voor mijn 2e zwangerschap een maatje 38, welke ik heb gekregen toen ik stopte met roken. Daarvoor was het maatje 176/36.
    Kortom een grote baby voor mijn doen......

Ben benieuwd of deze baby dat ook gaat halen.

16. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Hoi, kom ik weer even buurten! Wel moeilijk om erin te komen hoor, ik doe het rustig aan, zal met de tijd vast goed komen :)

Lola, ik heb ook een angelsound, nog van mijn bij mijn zoontje. Een paar tips, gebruik een ander koptelefoontje, gebruik veel olie en zoek laag en draai dan langzaam rondjes (dus even alle kanten oprichten) op dezelfde plek (klinkt dit logisch?). Als je niets vindt, niets aan de hand, probeer het dan een dag later nog een keer. En idd. niet te lang en te vaak.
    Als ik binnen een halve minuut geen hartje hoor, stop ik ermee. Ik wil mezelf en de kleine niet gek maken.

Over complicaties tijdens de zwangerschap en geboorte kan ik kort zijn. Ik maakte me er heel veel zorgen over, maar pas na de geboorte begonnen de "echte zorgen", zo'n klein kindje dat volledig van jou afhankelijk is en jij mag opvoeden...dat is pas een zorg. Wel een hele leuke en mooie taak!

17. Iuno

Iuno Bekend lid

12 feb 2008
    955
    0
    0
    Is het ook, maar komt op zich toch nog wel ietsje vaker voor dan bij 16 weken (en geloof dat vanaf 16 weken ook niet meer over een MK gesproken wordt)... ;) Maar vroeg of laat: een MK blijft altijd heel erg!
    En zeker meerdere... *knuffel*

Wel fijn dan, dat je zo goed 'omzorgt' wordt! :thumup: :D
    Ze kunnen weliswaar niets doen, mocht het toch alsnog niet goed blijken, maar je hebt iig wel heel veel steun en (medische) begeleiding om je heen...
    Maar het gaat dit keer gewoon goed bij jou hoor! Ik 'voel het aan m'n water'! ;) :)

18. wolly

wolly Niet meer actief

Wil iedereen die aanvullingen, wijzigingen of wat dan ook voor informatie heeft die in de lijst moet die via PB doorgeven aan Peetje08 (tijdelijk afwezig) of aan Wolly, niet aan ons allebei, want anders gaat het nog dubbel ;) De lijst blijft dan netjes en up-to-date.

DE MAMA'S VAN DECEMBER 2008

29 november 2008
    Smallgirl77 30 jaar, 2e kindje - denkt: meisje - geslacht weten: nee - bevalling: zh ks - BV/FV: BV

01 december2008
    Wossie 28 jaar, 2e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ?
    Miepje 21 jaar, 1e kindje - denkt: meisje - geslacht weten: ja - bevalling: thuis - FV/BV: FV
    Essie23 ... jaar, 1e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ?
    SweetMami .. jaar, .. kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ?
    Vis1978 29 jaar, 1e kindje - denkt: ? - geslacht weten: nee - bevalling: thuis - FV/BV: BV
    02 december2008
    Chida 27 jaar .. kindje - denkt: ? - geslacht weten: ja - bevalling: zh - FV/BV: BV
    Monique4 20 jaar, 1e kindje - denkt: jongetje - geslacht weten: ja - bevalling: thuis - FV/BV: FV
    Mamamanuela 25 jaar, 2e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ?
    Yonfi .. jaar, 1e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ?
    Roxstar 19 jaar, ? kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ?
    03 december2008
    Riddle 29 jaar, 1e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ?
    Ranjeewha18 20 jaar, 2e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ?
    Jacoba 25 jaar, 4e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ?
    Juut 27 jaar, 2e kindje - denkt: jongetje - geslacht weten: nee - bevalling: zh - FV/BV: BV
    04 december2008
    Dimmel 22 jaar, 1e kindje - denkt: jongetje - geslacht weten: nee - bevalling: thuis - FV/BV: BV
    Thirsa 24 jaar, 2e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ?
    Starry 23 jaar, 1e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ?
    Popje 28 jaar, 2e kindje - denkt: jongetje - geslacht weten: ja - bevalling: thuis - FV/BV: BV
    05 december2008
    Mamatje 26 jaar, 1e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ?
    06 december2008
    OemMujahid 22jaar, 1e kindje - denkt: jongetje - geslacht weten: ja - bevalling: ZH - FV/BV: BV
    Sheri 37 jaar, 4e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ?
    Mama05 30 jaar, 2e kindje - denkt: jongetje - geslacht weten: ja - bevalling: thuis - FV/BV: BV
    Dagdromer 26 jaar, 1e kindje - denkt: jongetje - geslacht weten: nee - bevalling: thuis - FV/BV: BV
    07 december2008
    Tweety123 39 jaar, 1e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ?
    Geja1981 27 jaar, 2e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ?
    Rv1 26 jaar, 1e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ?
    Marijee 20 jaar, 1e kindje - denkt: meisje - geslacht weten: ja - bevalling: zh - FV/BV: BV
    08 december2008
    Wolly 29 jaar, 1e kindje - denkt: jongetje - geslacht weten: ja - bevalling: zh - FV/BV: BV
    Consider 23 jaar, 1e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ?
    Gwendo76 31 jaar, 2e kindje - denkt: jongetje - geslacht weten: ja - bevalling: zh - FV/BV: BV
    Mir5555 24 jaar, 1e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ?
    Peetje08 33 jaar, 1e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - keizersnede - FV/BV: FV
    09 december2008
    Sylvia79 28 jaar, 2e kindje - denkt: meisje - geslacht weten: ja - bevalling: zh - FV/BV: BV
    Marientje 26 jaar, 2e kindje - denkt: meisje - geslacht weten: ja - bevalling: zh - FV/BV: BV
    Odette11 26 jaar, 2e kindje - denkt: meisje - geslacht weten: ja - bevalling: thuis - FV/BV: FV
    10 december2008
    11 december2008
    Matje 22 jaar, .. kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ?
    Aussie73 35 jaar, 1e kindje - denkt: jongetje - geslacht weten: ja - bevalling: zh - FV/BV: BV
    12 december2008
    Marlieke10 32 jaar, 2e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ?
    2deKleine 25 jaar, 2de kindje - denkt: ? - geslacht weten: ja - bevalling: thuis - FV/BV: BV
    Cindy80 27 jaar, 1e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ?
    Jannegie 27 jaar, 1e kindje - denkt: jongetje - geslacht weten: nee - bevalling: zh - FV/BV: BV
    Chanty 24 jaar, 1e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ja - bevalling: thuis - FV/BV: FV
    HertogJan 33 jaar, 3de kindje - denkt: jongetje - geslacht weten: ja - bevalling: zh - FV/BV: BV
    13 december2008
    Joss81 26 jaar, 1e kindje - denkt: jongetje - geslacht weten: ja - bevalling: thuis - FV/BV: BV
    14 december2008
    Marit80 27 jaar, 2e kindje - denkt: meisje - geslacht weten: ja - bevalling: thuis - FV/BV: BV
    kitty1982 26 jaar, 1e kindje - denkt: meisje - geslacht weten: nee - bevalling: zh - FV/BV: BV
    Mootjen 25 jaar, 1e kindje - denkt: ? - geslacht weten: nee - bevalling: thuis - FV/BV: BV
    15 december2008
    Marleen4683 24 jaar, 1e kindje - denkt: meisje - geslacht weten: nee - bevalling: thuis - FV/BV: BV
    Dora2003 .. jaar, 2e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ?
    ZonYvon .. jaar, 1e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ?
    Parel1988 20 jaar, 1e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ?
    16 december2008
    Wardi 28 jaar, 1e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ja - bevalling: zh - FV/BV: BV
    17 december2008
    Maria04 .. jaar, .. kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ?
    Mijnimeel 33 jaar, 2e kindje - denkt: meisje - geslacht weten: nee - bevalling: zh? - FV/BV: BV
    Tinker 33 jaar, 4e kindje - denkt: jongetje - geslacht weten: ja - bevalling: thuis - FV/BV: FV
    18 december2008
    Girl81 26 jaar, 1e kindje - denkt: jongetje - geslacht weten: nee - bevalling: ? - FV/BV: BV
    19 december2008
    Willemien .. jaar, 2e kindje - denkt ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ?
    Kweenie 30 jaar, 1e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ja - bevalling: ? FV/BV: ?
    20 december2008
    Sarodo 30 jaar, 4e kindje - denkt: jongetje - geslacht weten: ja - bevalling: zh - FV/BV: FV
    Lola1982 25 jaar, 1e kindje - denkt: meisje - geslacht weten: ja - bevalling: zh - FV/BV: BV
    Sarai 27 jaar, 2e kindje - denkt: jongetje - bevalling: thuis - FV/BV: BV
    21 december2008
    Goglezzz (Wieteke) 33 jaar, 1e kindje - denkt: jongetje - geslacht weten: ja - bevalling: thuis - FV/BV: FV
    22 december2008
    1ekindje 28 jaar, 1e kindje - denkt: meisje - geslacht weten: ja - bevalling: zh - FV/BV: BV
    23 december2008
    Anita86 .. jaar, .. kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ?
    24 december2008
    Nala 29 jaar, 2e kindje - denkt: ? - geslacht weten: nee - bevalling: twijfel nog - FV/BV: BV
    Heathcliff .. jaar, .. kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ?
    Guusje2001 25 jaar, 1e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ja - bevalling: thuis - FV/BV: BV
    Susanbenjamins 23 jaar, 1e kindje - denkt: jongetje - geslacht weten: ? - bevalling: thuis - FV/BV: ?
    Johanna1 25 jaar, 1e kindje - denkt: meisje geslacht weten: nee - bevalling: thuis - FV/BV: BV
    25 december2008
    Natascha78 30 jaar, 1e kindje - denkt: meisje - geslacht weten: ja - bevalling: thuis - FV/BV: FV
    Marijke84 24 jaar, 1e kindje - denkt: jongetje - geslacht weten: ja - bevalling: ? - FV/BV: BV
    Manny82 25 jaar, 1e kindje - denkt: jongetje - geslacht weten: nee - bevalling: zh - FV/BV: ?
    26 december2008
    27 december2008
    Lizzy50 .. jaar, 1e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ?
    28 december2008
    Lorelei77 31 jaar, 1e kindje - denkt: ? - geslacht weten: Ja - bevalling: zh - FV/BV: ?
    29 december2008
    Victoria 28 jaar, 2e kindje - denkt: meisje - geslacht weten: ? - bevalling: zh - FV/BV: BV
    Ramonamvjejo .. jaar, 3e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: zh - FV/BV: ?
    30 december2008
    31 december2008
    Marylous 28 jaar, 2e kindje - denkt: jongetje - geslacht weten: ja - bevalling: zh - FV/BV: FV

Een mooie dag in december 2008
    Kimkivits 23 jaar, 2e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ja - bevalling: zh med.ind - FV/BV: bv
    Bianc 28 jaar, 1e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ja - bevalling: thuis - FV/BV: FV
    Queenie 26 jaar, 1e kindje - denkt: meisje- geslacht weten: ja - bevalling: thuis - FV/BV: ?
    Mach86 21 jaar, .. kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ?

Een mooie dag in januari 2009
    04 januari 2009 (vermoed dat het eind dec gaat worden)
    Iuno 28 jaar, 2e kindje - denkt: een klein mensje ;) - geslacht weten: nee - bevalling: zh - FV/BV: BV

83 Zwangere meiden in December

Voor deze dames heeft het helaas niet zo mogen zijn :cry: We denken aan jullie!
    Kitty1982, mama van Tessa, Rian, Coco1972, Sim80, Ginny, Poppy

Agenda

Juni
    13: Smallgirl77 vk
    14: Lola1982 4e echo
    17: Wolly gyn 4de echo, uitslag bloedonderzoek, urine inleveren
    17: Marleen4683 vk, naar het hartje luisteren
    18: 1ekindje gyn
    19: Marientje gyn
    20: Joss81 vk
    21: Monique pretecho
    23: Natascha78, vk vervolgafspraak
    24: Peetje08, gyn en anesthesist
    24: Susanbenjamins vk
    24: Johanna1
    24: Vis1978 verloskundige (controle)
    24: Iuno volgend onderzoek + echo
    25: Aussie73 volgende afspr
    26: Goglezzz vk
    27: Sylvia79 3e echo gyn
    30: Tinker vk intake
    30: Dimmel vk
    30: Maryloes volgende afspr

Juli
    01: Manny82 vk
    02: Smallgirl77 20-weken echo
    02: Lola1982 vk
    07: Sarai vk
    15: Monique4 20-weken echo
    15: Kweenie vk/hartje luisteren/info over de 20-weken echo
    16: Peetje08 20-weken echo
    16: Marijee controle vk
    18: Smallgirl vk
    21: OemMujahid 20-weken echo
    23: Vis1978 20 weken echo
    24: Chanty 20-weken echo
    25: 2deKleine 20-weken echo

Aug
    05: marleen Naar het zh voor guo (ws in combi met de 20-weken echo)
    06: Manny 20-weken-echo

@Smallgirl: Ik heb je afspr erbij gezet :)

19. Iuno

Iuno Bekend lid

12 feb 2008
    955
    0
    0
    Hehe, ben je nog nèt ietsje groter dan ik (1.58)... :D
    Ik heb van shirts enzo small (soms zelfs X-small) en van broeken altijd 36/38 gehad (nooit gerookt ;) ). De grootste kindermaat paste ik overigens vaak ook wel. :D
    M'n bovenlijf is eigenlijk nauwelijks veranderd, maar broeken moet ik nu toch echt wel maat 38 hebben, soms zelfs 40... :)

Maar bij jouw/onze ;) lengte, is bijna 4kg idd een aardig gewicht (en 54cm zowieso een behoorlijke lengte :confused: )!
    Mijn zoontje woog goed 2,5kg en was 48cm; dat vond ik eigenlijk wel een 'mooi maatje'. :)
    Maar mijn zus is ook maar ìetsje groter dan ik en haar 4e woog zelfs 4.100gr bij de geboorte (en was iets over de 50cm geloof ik), maar was niet zo'n probleem bij haar: was immers al nr. 4. :D
    Nr. 5 :confused: - ja, die kwam ook nog :) - woog overigens weer tussen de 3-3,5kg...

20. Peetje08

Peetje08 Bekend lid

30 mrt 2008
    704
    0
    0
    Even een berichtje van mij. Ik zal van het weekend jullie berichtjes lezen.

Met mij gaat het goed. Weer een beetje uitgerust. We hebben de uitslag van de combitest gehad. Onze kans ligt nu op ongeveer 1 op de 4900. Heel mooi dus met mijn leeftijd. :)

We zijn wel weg geweest, maar een hele rare en niet zo ontspannen vakantie gehad. Bijna elke dag naar huis gebeld. Mijn moeder ligt nog steeds in het ziekenhuis. Van de week leek het zeker dat ze kanker (terug) had, maar nu in haar botten. :cry: Maar ik hoorde net dat de laatste uitslag geen afwijkingen te zien gaf, dus nu weer in spanning afwachten. Ik weet even niet wat ik hier mee moet. :(

Gaat met jullie alles goed?

Liefs,
    Peetje

Deel Deze Pagina