Wow, vijf kids, dat hoor je niet vaak meer. Wel gezellig! Al ben ik zelf gemiddeld van lengte en gewicht, toch vond ik mijn vorige kereltje goed van maat 2800 gram, 50 cm. Als deze versie dan even niet eerst met het handje wil temperaturen, dan durf ik ietsje groter misschien ook nog wel aan
Hey Peetje Fijn dat alles goed was met de combitest Ik kan me er wel iets bij voorstellen dat je niet echt een ontspnnende vakantie hebt gehad, maar hopelijk heb je toch een beetje genoten zover het dan kan. Wat een onzekerheid met je moeder, ik hoop dat alles goed mag gaan en dat de uitslagen goed zullen zijn. Nogmaals sterkte. Knuffelll wolly
@ peetje Hé... ik miste je al... Kan me ook goed voorstellen dat je dan niet lekker ontspannen bent op vakantie (maar afzeggen/niet gaan is ook altijd weer zo wat, hè). Hoop dat je moeder gauw positief nieuws krijgt! *knuf* Fijn, een goede combi-test. En ja, ik verveel me. Manlief is nog steeds niet thuis van z'n werk. Zal wel een pilsje zijn gaan pakken met collega's. Hij belde me vanmiddag om te zeggen dat een collega van hem er net achter was gekomen dat er morgen weer ergens een Jeep Rally is (mijn man gaat dan weleens met hem mee, als bijrijder). Of ik het erg zou vinden als hij mee zou gaan. Ze zouden dan vanavond al vertrekken en morgenavond (laat) weer thuis zijn... Nou heb ik hem de afgelopen jaren eigenlijk ALTIJD z'n gang laten gaan, wat betreft dit soort dingen, maar nu zie ik het gewoon helemaal niet zitten (zaterdags is altijd hondeschool, de enige mogelijkheid eens alléén aandacht voor de hond te hebben en er eens lekker een uurtje alleen tussenuit te zijn, daarna altijd stress, omdat er boodschappen moeten worden gedaan en als we echt 's middags gaan, krijgen we vaak geen brood meer (iig niet dat wat ik goed verdraag)). Dus heb deze keer maar gezegd dat ik het niet wilde hebben en dat maar gewoon moest afzeggen! :x Buiten dat de zaterdag dus altijd al stressen is (en zonder hub nog meer, want dan moet ik alles alleen doen, mèt kind erbij), vind ik het gewoon onmogelijk dat z'n collega's hem altijd voor het blok zetten met dit soort dingen, door het pas heel laat te vragen/zeggen. Dat vind ik gewoon niet kunnen met een familie met (kleine) kinderen! En mijn man kan zò slecht nee zeggen (wil ze niemand teleurstellen, buiten mij dan, daar heeft ie het nooit zo moeilijk mee, vooraf iig niet 8) ). Kan dus goed zijn dat ie nu nog probeert zich eruit te praten (zal vast al wel beloofd hebben mee te gaan.) - bij een pilsje... Mannen...! *schudt het hoofd' [-( *zucht*...
YOEHOEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE, HUP HOLLAND HUP HOLLAND! Peetje hoop dat het met je moeder goed zal gaan! Oem: Ben vorige week ook bij van Asten geweest en de prijzen lagen echt niet zo laag? Volgens mij was deze kamer 799 euro? Hebben jullie gepingeld of zo? Als hij zo goedkoop is wil ik hem ook wel hihihihi!
Goedemorgen allemaal, gisteren voor het laatst geweest, maar er is weer ontzettend veel geschreven. Goed hé dat we gewonnen hebben gisteravond. Heerlijke wedstrijd. Wel weer super moe, maar gelukkig mocht ik vanochtend van mijn man blijven liggen en ging hij er uit met onze kleine man. kweenie @ fijn dat je een goede indruk hebt van het kinderdagverblijf. Onze tweede gaat naar hetzelfde KDV als de eerste, maar ik zit nog steeds te twijfelen hoe ik het zal gaan doen. Bij mijn oudste ben ik gaan .werken toen hij vier maanden was, maar vond het achteraf niet zo leuk om zo lang thuis te zijn, miste het werken toch wel heel erg. Zit nu te twijfelen of ik misschien met ouderschapsverlof mijn werkweek ga opbouwen, maar dat moet ik dan even gaan bespreken op het werk (vind het ook weer moeilijk om kleine beeb met drie maanden weg te brengen) . Wat kan je het soms moeilijk maken voor jezelf, twijfels, twijfels. Oem @ leuke babykamer, heb hem even bewonderd in je album. Ik weet dat ik bij de eerste pas hem begon te voelen toen ik 18 weken was, maar hoor vaker bij mensen die zwanger zijn van een tweede dat ze hem bij 14/ 16 weken gaan voelen. Dus wie weet klopt het wel. Marina @ wat een verhaal van je vriendin. Heel veel sterkte ermee. Over grote baby's gesproken. Mijn zoontje was bij geboorte 4250 gram en ik heb geen knip of scheur gehad en was vrij snel hersteld van de bevalling. het hoeft dus niet altijd zo te zijn dat je openscheurt als je een groot kind hebt. Even een positief bericht als tegenhanger. Moet wel zeggen dat ik 1.83 ben, dus dat scheelt waarschijnlijk wel, maar ik was op het eind toch echt een tientonner die rondwaggelde. Peetje @ heel veel sterkte met je moeder. Ik heb tijdens mijn vorige zwangerschap in eenzelfde situatie gezeten, dus weet denk ik wel hoe je je voelt. Je bent al emotioneel instabieler door de zwangerschap en dan nog zulk heftig nieuws ook. Een knuffel van mij en zorg goed voor jezelf en je mama. Iuno @ het lijkt mij lastig om zo veel alleen thuis te zijn zonder je man. Ik zou dat denk ik niet trekken, ben daar niet zo goed in. Komt jouw man uit Oostenrijk of zijn jullie samen naar Oostenrijk vertrokken. Ff nieuwsgierig. En helemaal niet erg dat je gezegd hebt dat hij thuis moet blijven, doe ik ook wel eens. Man is dan wel eens ff teleurgesteld, maar snapt het ook wel weer. Nou, heel verhaal van mij. Spreek jullie hopelijk morgen allemaal weer
mogge, Kiki: ik had idd al een andere koptelefoon erop gezet! Ik ga me verder niet meer kwellen en niet meer proberen te luisteren! Gister was er wel een vriendin en die zei wat te horen, ik luisteren en dat kon in de verte wel het hartje zijn, maar ik zie het wel bij de gyn woensdag, dan heb ik een echo! Voel me eigenlijk niet eens ongerust! Zal wel goed zijn! Peetje: wat fijn dat jullie zo'n goede uitslag hebben van de combinatietest, nu nog duimen en hopen dat het allemaal goed komt met je moeder!
negeermode, waar zit die dames? 4-1 heb ik niet genegeerd haha. Was in de kroeg aan het kijken, heerlijk. Wel een beetje last van de rook en ik ben voor het eerst in mn leven de BOB geweest @Wieteke, ik werk bij de zwolse poort in Raalte, dubbeldiagnose
wij hebben die kamer dus een Altea en de naam van die kamer is NICK hij was eerst 1300 toen inderdaad 799,- en omdat het nu actie is voor 499,- Ik zou deze week gaan kijken ze hebben suppppppppper veel acties! Ze hebben nu voor alle baby-merk kleertjes zoals mexx etc 50% kortingen allemaal... Dus misschien ben je geweest toen de acties nog niet begonnen waren onze kamer stond in het tweede gangpad, met blauwe inrichting Succes met zoeken hahaha...
Vond het in het begin ook echt helemaal niet leuk dat hij zo weinig thuis is (vooral met het avondeten), maar begin er langzaamaan steeds beter aan te wennen. Bovendien mag ik nog van geluk spreken dat hij tot nu toe altijd zo dicht bij huis heeft kunnen werken dat hij doordeweeks überhaupt nog naar huis kàn komen (al is het vaak laat). Kan goed zijn dat hij volgend jaar verder weg wordt ingepland en dan echt alleen nog in de weekenden thuis is. Zou dat echt heel erg vinden, maar is niet anders... Hij was trouwens gisteren zo laat, omdat hij - uit schuldgevoel over het afzeggen - die collega 'nog ff' geholpen had e.e.a. klaar voor vertrek te maken... Hij snapt het overigens ook wel hoor, maar heeft er dan vooral moeilijk mee dat ie die collega dan 'nee' moet zeggen, waar hij verschrikkelijk slecht in is en altijd dus vréselijk tegen op ziet (maar dat is zìjn probleem, niet mìjn ). M'n man is overigens een rasechte Oostenrijker en ik ben hier als het ware 'blijven hangen' (aan hem). 8) Oh oh, geloof dat zoonlief wakker is en z'n kamertje aan het 'reorganiseren' is 8) ; ff snel kijken!
Goeiemorgen, Gisteravond was ik zo moe, ik sliep al op half 9 Helaas vanmorgen wel weer om kwart over 5 wakker Mijn man had nachtdienst, dus toen hij om kwart over 6 thuis kwam, schrok hij zich rot! Gister zijn we naar babypark geweest in hoogeveen. We hadden niks nodig maar toch ruim een uur gereden om even te kijken, en dus ook weer een uur terug! Wel een mooie tummytub gekocht, een boxkleed en een paar manden voor de babykamer! Hadden we eigenlijk ook in leeuwarden kunnen vinden.... :-k
Goedemorgen meiden, Al erg vroeg voor mijn doen maar een drukke dag vandaag. Nu naar stal, want om 10 uur krijg ik kijkers voor mijn paard. Zucht...... Daarna richting Bunschoten en Culemborg om mijn kinderwagen te gaan halen. Dat is dan wel weer leuk. Weer een beetje afleiding. Daarna weer studeren, want over 2 weken heb ik examen en ik moet nog een boel doornemen. zo marleen, was je zo moe joh..... was je lekker op de bank in slaap gevallen? Lees trouwens dat de meeste een tummytub kopen voor de baby, maar tot hoe oud kunnen de kids daar eigenlijk in? Of moet je daarna alsnog een "gewoon" babybadje kopen? Peetje, ik denk aan je. En Iuno, is hij nog meegegaan? Of is hij ondanks het pilsje sterk geweest? ** oh lees net dat hij niet is gegaan. Wel weer super, toch!?!** We hadden trouwens gisteren een 70-party. Helemaal geweldig, alleen toen ik ging dansen speelde mijn bekkeninstabiliteit toch weer op. Ik baal er toch zo ontzettend van...bah! Toen de rest van de avond koud gehad in een stoel. Had een jurkje aan met blote benen dus. En het was gisreren maar iets van15 graden brrrrrrrr Zo nu even ontbijten en richting stal. Spreek jullie later weer. kus
@ smallgirl, Wat jammer he dat je je paard moet verkopen.... Gelukkig kun je idd daarna je kinderwagen gaan halen. Wij krijgen ws van vrienden een badje met een standaard, want een tummytub is wel voor kleine babys geloof ik. Ik was niet op de bank in slaap gevallen: als mijn man nachtdienst heeft, gaat ie vaak even 'voorslapen'. Soms ga ik gezellig mee op bed, dan lig ik tv te kijken en mijn man zaagt een bos en timmert er een boot van zeg maar! Dus ik lag gelukkig al op bed! Ik baalde wel, want op zaterdag hebben ze op net 5 altijd leuke programma's. Helaas heb ik de 2e aflevering van Friends niet eens gehaald! Leuk zeg zo'n 70's party! Wij hebben er in Januari 1 gehad, helemaal super!
Goedemorgen, En al wat gedaan voor vaderdag? mijn zoontje had op het KDV een mooie tekening voor papa gemaakt en een heerlijke ontbijt hebben we gegeten. Gisteren een feestje, maar om half elf stortte ik echt in, dus naar huis gegaan en bedje in gekropen, terwijl ik normaal door ga tot het einde. Smallgirl@ bij mijn zoontje heb ik ook een tummytub gekocht, maar ik vond het een onding. Misschien ook wel omdat mijn zoontje bij geboorte al ruim vier kilo was, dat hij er al snel niet meer in paste. Uiteindelijk na kraamweek nog maar één keer geleend. Heb toen een gewoon badje geleend van een vriendin, maar zodra ik zelf weer in bad mocht ben ik samen met hem in bad gegaan. Tummy tub fungeert nu bij ons als luieremmer Iuno @ zo te horen heeft je man werk waarbij hij veel van huis is. Ja, dan is het niet anders. Maar respect, het zal niet altijd even makkelijk zijn. Fijne dag allemaal, wij gaan zo onze papa's bezoeken.
Wat gaan jullie snel op deze forum. Ik ga ongeveer om de dag achter de comp dus denk dat ik het niet bij kan houden helaas. Maar ik ga mijn best doen. Ben ik zo laat dat ik nog niet kijk naar kinderkamers en kinderwagens laat staan kleding. Ik wil eerst de 20 weken echo afwachten en dan ga ik eens kijken. Ik vind het allemaal ook zo duur en ingewikkeld waar je allemaal op moet letten. Er komt zoveel op me af deze weken met kinderdagverblijven en subsidies en wachtlijsten voor alles wat ik wil. Ben ik de enige hierin of herkent iemand zich hierin? Vanmiddag lekker naar Guus even genieten en ik hoop dat het nu goed gaat ik geef helaas nog elke dag over ondanks de pillen(emesefane) en bij de toppers ben ik in de pauze naar huis gegaan omdat ik 2x overgegeven had en ik me nog zo ziek voelde. Dus ik duim dat het nu beter gaat. Wel leuk om te lezen wat iedereen doet en hoe iedereen zich voelt die net zo ver is als ik.
Goedemorgen, Kom even binnenwaaien...druk en moe en druk en ...weinig tijd om nu te reageren op alle verhalen..... Nog een weekje en dan kan ik het ook van alle daken schreeuwen! Kus en fijne zondag, Kweenie
Valt wel mee hoor! Alleen je moet er wel rekening mee houden dat je je voor de 4e maand opgeeft voor bv zwangerschapsgym en je zo snel mogelijk inschrijft bij het kinderdagverblijf/gastouderbureau, anders heb je straks kans dat alles vol zit en je je eigenlijk te laat hebt opgegeven.... Ook heb ik laatst gehoord dat je beter op tijd je kinderkamer kunt kopen, zodat het spul nog genoeg tijd heeft om alle luchtjes en zo van de fabriek 'uit te waaien'. En als je nog in je broeken en zo past, is dat hartstikke mooi toch? Voor de rest van de spulletjes: Koop wat jij mooi en praktisch vind en badjes en zo kun je de laatste week nog kopen als dat zo uitkomt! Wij vinden het gewoon leuk om nu af en toe te kijken en te kopen Groetjes Marleen
Hoooooi! Ben zo vrolijk, vandaag de 12 weken bereikt. Het zit er toch mooi weer op Iuno, jij bent dus ook veel alleen. Mijn hubbie werkt 50% in het buitenland (lees 75%) en ik ben dan ook veel alleen. Ik vind het niet zo erg. Extra leuk als hij er wel is. Acissej, bij mijn zoontje heb ik ook pas alles aangeschaft na de 20 weken echo. De kinderwagen zat alleen zo'n lange levertijd op dat ie pas in de kraamweek kwam. Heeft hij tenminste ook niet in de weg gestaan. Tummytub, ik gebruik hem nog steeds voor mijn zoontje. Het badje heb ik misschien 10 keer gebruikt in totaal. Nu gaan we vaak samen onder de douche en kan hij ondertussen in de tummy. Een badje is hij veels te druk voor.