december 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door tipp42hgg, 22 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moe

Moe Fanatiek lid

22 jan 2008
    1.319
    0
    0
    hey mamatje
    Die actie geld helaas niet voor onze babykamer...
    Wel voor andere kamers voor die prijs ook...
    Maar ik vond onze kamer de mooiste in die prijsklasse...
    Verder hebben ze supppper leuke babykleertjes voor
    heel goedkoop...
    ik wou dat ik al wist wat het werd, dan had ik zeker me slag
    geslagen hihihi...

Marientje: Ik vind het erg vervelend voor je van die ruzie :(
    Maar ik hoop dat jullie er zeker uit zullen komen

Vis: Mooooooie buikfoto's joh!
    heeeel erg bedankt voor je lieve berichtje!

Onze digitale camera is kapot, maar wil er binnenkort weer
    eentje aanschaffen...
    en dan maak ik ook foto's ;)
    Ik heb net zo buikje als Vis..
    het is bij mij in elk geval DUIDELIJK aanwezig hihihhi :oops:

2. Monique4

Monique4 Niet meer actief

Hey dames,

Even weer n berichtje van mij.
    Heb weinig tijd helaas.. dus het komt er steeds niet van om zelf iets neer te zetten. :(
    Ik probeer wel iedere dag even mee te lezen. ;)
    Mn pretecho van zaterdag is verplaatst naar donderdagavond! :D
    Dus zien we onze kleine lekker nog eerder!
    En waarschijnlijk als we geluk hebben het geslacht ook.
    Spannend, volgens mij ben ik dan de 1e van deze maand die het weet he, of niet?
    Ik luister nu om de paar dagen even naar de kleine met de angelsound.
    Maar hij/zij beweegt zo ontzettend veel :confused: je hoort steeds het geklots en gezwiep in het vruchtwater hihi :)

Liefs Monique

3. mamatje

mamatje Actief lid

14 aug 2007
    417
    0
    0
    Hoi dames,
    We hebben vandaag onze babykamer besteld! Oem: we hebben dezelfde babykamer. Alleen kom ik nog niet uit over de kinderwagen. Volgens mij wordt het een quinny buzz is makkelijk voor in de auto ziet er ook mooi uit alleen vind het zo duur! 500 euro uitgezonderd maxi cosi ik wil wel een goeie die kost ook nog eens rond de 160 euro komt het nog op 660 euro!
    Nou ja even rondkijken ben wel heel erg blij met onze babykamer!

4. Vis1978

Vis1978 Bekend lid

22 jan 2008
    509
    0
    0
    Alkmaar
    Hoi Ladies,

Ik kwam er dus vanmorgen achter dat ik mijn "normale" broeken eigenlijk niet meer pas. Helaas zat ik toen al in de auto op weg naar mijn werk.
    Zit nu dus achter mijn PC met mijn broek los en een elastiekje om het knoopje, zodat ie toch nog een beetje dicht zit :).

Voel nu af en toe een soort van bubbels in mijn buik. Echt heel leuk. Dan zit ik dus te grijnzen aan mijn bureau. Hij/Zij zal wel baantjes aan het trekken zijn :).

Marientje: Hoe is het nou met je? Hebben jullie het al uitgepraat?

Vanavond lekker voetbal kijken bij vrienden, heb al een oranje shirtje aan dus hoef mij gelukkig niet meer om te kleden. Ik zeg 2-1 voor Nederland en Frankrijk-Italie wordt 1-0.

Fijne avond allemaal!

Grtjs,
    Hanneke

5. Iuno

Iuno Bekend lid

12 feb 2008
    955
    0
    0
    Hé, wat leuk! Ik ben getrouwd met een boerenzoon en heb 3 jaar bij hem en z'n ouders op de boerderij gewoond (zijn door omstandigheden vorig jaar naar een appartementje in een buurdorp verhuisd).
    Leeft hij/Leven jullie ook ècht van de boerderij?

Mijn schoonouders hebben maar een klein boerderijtje (zoals de meeste boeren hier) en m'n schoonvader werkt er nog voltijd naast (ook zoals de meeste andere hier), dus hij zorgt in principe alleen voor de 'technische' kant (machines, hekwerken maken e.d.) en m'n schoonmoeder voor de 'papiertroep' en de dieren (koeien)...

Had eerst zoiet van: als we daar eenmaal weg zijn, komen we daar ook nooit meer terug (ligt vrij geïsoleerd en realtie met schoonouders werd steeds slechter), maar nu er meer afstand is (en de relatie weer verbeterd ;) ), denk ik dat we heel misschien ooit tòch nog wel eens terugkeren, daar op de berg. :)
    Ach... we zullen wel zien. Tegen de tijd dat de boerderij over gegeven moet worden, is ons zoontje in principe ook al (bijna) oud genoeg daarvoor (als hij dat zou willen)... :D

6. joss81

joss81 Fanatiek lid

18 mei 2007
    1.153
    0
    0
    zwolle
    Meiden ik zal ff een fotootje van mijn superzwangere buikkie plaatsen, ben trots!

7. joss81

joss81 Fanatiek lid

18 mei 2007
    1.153
    0
    0
    zwolle
    Tja nu iedereen zo gaat pronken met kloppende hartjes en beginnende buiken kan ik niet achterblijven. Nu heb ik van mezelf geen megaplatte buik maar dit is toch echt wel een zwanger buik. De shot is overigens wel precies vanuit de juist hoek genomen (hij lijkt nu dikker dan van recht opzij), maar dat geeft niets :D

Fijn om te lezen dat het met iedereen over het algemeen wel goed gaat.
    @ oem, meis het komt allemaal goed ik weet het zeker.

Liefs Joss

8. Johanna1

Johanna1 Bekend lid

15 feb 2008
    515
    0
    0
    Kampen
    @Joss, wat een mooie buik! Wow, echt super.
    Ik zal ook ff een fotootje van mijn buik(je) plaatsen.

9. Moe

Moe Fanatiek lid

22 jan 2008
    1.319
    0
    0
    nou suppppper gefeliciteeeeeerd met jullie babykamer...
    en wij hebben een quinny zapp met maxi-cosi gekocht..
    De quinny zapp voor als de baby kan zitten
    en de maxi-cosi tot 9maanden
    Dus het was een goeie en goedkope opslossing
    want ik vind een reiswiegje overbodig aangezien de maxi-cosi
    voor hetzelfde effect zorgt ;)
    Succes verder

Joss: WAT EEN SUPPPPER MOOI BUIKJE HEB JE MEID!
    wees er maar trots op ;)

10. Iuno

Iuno Bekend lid

12 feb 2008
    955
    0
    0
    Ja..., behalve dat langer liggen in een maxi-cosi (later) voor heupproblemen kan zorgen (en daarom tegenwoordig weer steeds vaker wordt afgeraden voor gebruik buiten de auto) en een reiswiegje niet. ;)

11. Marijee

Marijee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.295
    0
    0
    heejj meiden

ik las dat best veel meiden last hebben van hoofdpijn. daar heb ik dus ook heel erg last van en ik kan zo veel drinken als ik wil dat helpt niet.

nu ben ik afgelope zaterdag naar zo'n winkeltje geweest waar ze homeopatische producten verkopen en heb gevraagt of ze iets hebben tegen hoofdpijn wat je mag gebruiken in de zwangerschap want paracetamol helpt bij mij niet dus wil dan ook niet onnodig nemen.

en ze hadden 1 product van A.vogel.
    dat zijn druppeltjes die je in een glas water moet doen en dan opdrinken je proeft er niets van en het helpt bij mij echt goed.
    het helpt ook voor meerdere dingen waar je last van kan hebben in je zwangerschap.

dus misschien een tip voor de meiden met hoofdpijn. weet zo snel de naam even niet en ben te lui om naar beneden te lopen.. haha
    maar denk dat ze het ook wel moeten hebben bij de DA drogist of anders bij de tuinen daar verkopen ze ook haast alleen maar homeopatische dingen.

Liefs Marije

12. acissej

acissej Bekend lid

17 jun 2007
    674
    0
    0
    Bejaardenverzorgster
    Velsen
    Jeetje wat ben ik jaloers op jullie allemaal met angelsound.
    Ik heb vorig jaar nog ernaar gekeken maar het werd toen een beetje afgekraakt en dacht toen laat maar zitten maar nu wil ik er ook een nu ik het filmpje van 2de kleine geluisterd heb.

Ik vergeet steeds buikfoto`s te nemen terwijl ik wel zei dat ik het iedere week zou gaan doen. Maar merk nu wel dat het opkomend is. Kan niet lekker op mijn buik meer slapen er wel ruimte maar iets in mij zegt nee ga op je zei liggen en wel nu.
    Leuke foto`s allemaal van jullie mooie buikjes ga het toch ook maar doen en nu toch ook meteen elke week dan maar.

Vanavond lekker voetbal kijken en vannacht weer erg dromen denk ik.
    Hebben daar meer meiden last van? Ik droom zo veel en zo raar vaak goed(heel goed zelfs getinte dromen) en soms echt nachtmerries. Ik droomde 3 nachten geleden dat ik `s nachts bevallen was maar dan nu en dan dat ik de baby in mijn hand had en dat het perfect was maar dan gewoon veel te klein en dood natuurlijk. Ik schrok wakker en het duurde heel lang voor ik weer kon slapen en vannacht droomde dat mijn schoonmoeder met wie we geen contact hadden ineens weer bij de familie hoorde en dat iedereen het normaal vond behalve ik en ik voelde me erbij opgelaten en geschrokken dus wederom wakker geschrokken en weer niet kunnen slapen. Raar allemaal wat het lichaam kan doen met je.

13. mamatje

mamatje Actief lid

14 aug 2007
    417
    0
    0
    Hey Marijee,
    Zou je toch willen kijken hoe die druppels heten? Hoef nu niet meteen maar later! Ik ga zeker informeren want ik wordt helemaal niet goed van mijn hoofdpijn.

14. victoria

victoria Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.131
    0
    0
    Hello ladies,

Zoon op bed, werkdag erop, ff chillen achter de compu voor de wedstrijd begint.

Iuno @ bedankt voor je antwoord op mijn quotes vraag. Ik snap er niks van, dus blijf het maar zo doen. Ligt niet aan jou, ik ben geen computerheld (en ook een beetje te moe om me er dan echt in te verdiepen :oops: ).

Ranje @ knap dat je het zo tegen hem gezegd hebt, keus bij hem gelaten. Maar je mag ook best een keertje aangeven dat jij iets wil zonder kind. Vind ik helemaal niet ego, heel menselijk.

Acissej@ ik heb me destijds bij mijn zoontje bij drie KDV ingeschreven. Ik dacht een maand van te voren (maar kan ook drie maanden zijn geweest, dat weet ik niet meer precies) kreeg ik te horen van allemaal of ze plek hadden. Uiteindelijk bleek er maar één plek te hebben en neit eens op de dagen dat ik wilde (moest dus nog mijn werkdagen veranderen). Ik zou dus wel ff goed informeren hoe het zit met de wachttijden. Bij mij konden ze toen wel een grove indicatie geven (namelijk dat het lastig zou worden of ze plek voor me zouden hebben).

Wieteke @ onrustige benen had ik ook tijdens mijn vorige zwangerschap. Als ik tip kreeg ik toen om je benen hoger te leggen dan rest van je lichaam en dat hielp soms wel.

Marina @ wat vervelend van de ruzie met je vriend/man. Is het al uitgesproken.

Vis @ hier het zelfde. 's ochtends pas ik mijn broeken nog wel, maar zodra ik thuis kom van mijn werk, gaat direct mijn trianingsbroek aan.

Ik ben zelf echt onuitstaanbaar op het moment. Ontplof om de kleinste dingen tegen mijn vriend, vind zelf ook dat ik heel vervelend ben op zo;n moment, maar ik kan het niet stoppen. :oops: Komt vooral ook omdat ik erg moe ben, dus misschien dat het straks over is.

Verder prachtige buikfoto's gezien. Ik heb ook al eens beloofd te gaan uitvinden hoe ik mijn foto's upload, dus dat is mijn doel voor aankomend weekend.

Fijne wedstrijd!

15. 1ekindje

1ekindje Bekend lid

4 jun 2006
    506
    0
    0
    ik ben de laatste tijd best veel duizelig. weet iemand hoe dat zou kunnen.

16. Iuno

Iuno Bekend lid

12 feb 2008
    955
    0
    0
    IJzertekort? Lage bloeddruk? :-k

Heb overigens vanavond maar eens een buikfoto gemaakt (album). Gelukkig is ie overdag nog wel een stukkie kleiner! :)

17. victoria

victoria Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.131
    0
    0
    lage bloeddruk 1e kindje. Heb ik ook last van. Bij vorige zwangerschap ook. Wat zout eten helpt dan.

18. victoria

victoria Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.131
    0
    0
    Iuno @ weer een vraag voor jouw. Als ik een foto probeer te uploaden naar het album, krijg ik te horen dat het bestand te groot is of beschadigd. Wat doe ik verkeerd?

Mooie buik trouwens!

19. Marijee

Marijee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.295
    0
    0
    heejj mamatje

ik ben even snel naar beneden gelopen voor je ;)

het heet: Nux Vominca D4 van A.Vogel
    het is bedoelt bij overspannenheid (door stres) en misselijkheid.
    maar staat dus centraal voor hoofdpijn en een half uur nadat ik de druppels heb ingenomen word de hoofdpijn echt minder en gaat weg.
    hoop dat het bij jou ook zal helpen!

Liefs

20. Iuno

Iuno Bekend lid

12 feb 2008
    955
    0
    0
    Waarschijnlijk niets, maar zoals het programma al aangeeft, is je foto dan gewoon te groot. :)

Questie van foto verkleinen met b.v. paint of IrfanView (heel handig, die laatste, kun je van internet downloaden) en anders staat hier op de site links (onder 'Fotoalbum') ook een mogelijkheid 'Foto verkleinen'. ;)
    Weet alleen niet hoe deze laatste mogelijkheid precies werkt, hoor. Zou je ff moeten uitproberen. Gebruik zelf altijd òf IrfanView òf het programma van onze printer (HP).

Als je je foto 'zò' plaatst (dus te groot), staat er overigens ergens(dacht ergens onderaan), wel aangegeven hoeveel pixels een foto max. mag hebben. Als je dus zorgt dat je daar onder blijft, zit je altijd goed. :D

Zal je zo overigens een Pb-tje sturen met een v.b. van verschillende quotes. ;)

Deel Deze Pagina