december 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door tipp42hgg, 22 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 1ekindje

1ekindje Bekend lid

4 jun 2006
    506
    0
    0
    kun je verder wat doen aan lage bloeddruk en is het erg voor de baby

2. Iuno

Iuno Bekend lid

12 feb 2008
    955
    0
    0
    Als je bloeddruk echt tè laag is/wordt, kan dat schadelijk zijn, zowel voor de baby, als voor jezelf... Maar dan moet het wel erg laag zijn hoor!

Wat je kunt doen. Zoals al geschreven zoute drop eten en zowieso dingen met zout. En als je het toch niet helemaal vertrouwd natuurlijk ff bij de vk/gyn. laten checken!

3. Marijee

Marijee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.295
    0
    0
    heejj 1ekindje

een lage bloeddruk kan geen kwaad voor het kindje.
    het is alleen voor jezelf niet prettig.
    je kan zoute dropjes gaan eten die helpen vaak wel en als je je echt zorgen maakt even de verloskundige bellen.

Liefs xx

4. mamatje

mamatje Actief lid

14 aug 2007
    417
    0
    0
    Oww dank je wel Marijee!

5. 1ekindje

1ekindje Bekend lid

4 jun 2006
    506
    0
    0
    dank jullie wel ga morgen wel drop halen en ik moet morgen toch naar de gyn. dus vraag het wel even.

6. Moe

Moe Fanatiek lid

22 jan 2008
    1.319
    0
    0
    ja maar als je even goed nadenkt
    onze kineren worden in de winter geboren en
    tegen de tijd dat wij lange wandelingen gaan maken
    met de kleine is het alweer voorjaar en ons kindje is dan
    5maanden dus dan heeft een reiswieg ook geen zin meer
    en dan komt daar nog bij dat het STERK afgeraden wordt om een kindje
    in een wiegje te laten liggen als hij al kan omrollen...
    Dus met andere woorden de maxi-cosi is voor een blokje om en in me auto, want ik ben toch niet van plan om uren
    te gaan wandelen in de vrieskou...brrrrrrr [-X
    En nogmaals de meningen kunnen verschillen ik ga niet steeds lopen
    vertellen waarom ik een reiswiegje overbodig vind... [-(

7. Moe

Moe Fanatiek lid

22 jan 2008
    1.319
    0
    0

kijk even op voedingscentrum.nl
    wij zwangere moeten uitkijken met drop ;) just in case

8. Peetje08

Peetje08 Bekend lid

30 mrt 2008
    704
    0
    0
    Weer allemaal mooie buiken en babykamers langs zien komen. Wordt helemaal enthousiast om zelf ook te gaan kijken, maar heb helaas even mijn tijd nodig voor mijn familie, mijzelf en natuurlijk ukkie. Komt straks wel.

Zo'n angelsound klinkt wel erg leuk. Ik ben alleen zo bang dat ik ongerust wordt als ik het hartje niet kan vinden. Dus ik twijfel nog.

Ik merk dat op momenten dat ik me gestressd voel of meer gedaan heb, ik flink bandenpijn krijg. Het trekt volledig naar mijn liezen. Een beetje proberen te ontspannen dus. Hebben jullie ook last van bandenpijn of valt het mee?

Ik heb gelukkig geen last van hoofdpijn of onrustige benen. Degenen die daar wel last van hebben beterschap. Ik droom er wel flink op los. Ook ik kom zwanger in de raarste situaties terecht in mijn dromen. Heb ik tenminste een uitlaatklep in deze tijd. ;)

En verder bedankt voor de lieve steunbetuigingen. Het gaat niet goed met mijn moeder en ze heeft inderdaad kanker. Ze weten nog niet precies welke en of behandeling mogelijk of zinvol is. Ik word ook steeds banger dat ze haar 1e kleinkind niet meer zal zien als het in december geboren wordt, maar ik gun het haar zo.

Liefs,
    Peetje

9. Peetje08

Peetje08 Bekend lid

30 mrt 2008
    704
    0
    0
    oeps dat was twee keer.

10. smallgirl77

smallgirl77 Bekend lid

17 okt 2007
    523
    0
    0
    Even een **knuffel** voor Peetje.....

11. wolly

wolly Niet meer actief

@Peetje: Heel veel sterkte toegewenst.
    Ik weet verder niet wat ik moet zeggen :cry:
    Met de bevallinglijst lukt het mij goed alleen hoor dus maak je daar maar geen zorgen over.

Dikke knuffel

Meiden ik heb weer prachtige buikjes voorbij zien komen :)

Vanmiddag voor de echo geweest, alles zag er goed uit, kindje groeide goed.
    Ik zal morgen wel een foto plaatsen.
    De gyn kreeg de kleine bijna niet goed in beeld omdat ie zo beweegelijk was ;) maar uiteindelijk is het gelukt om te meten.
    Mooi om te zien zeg dat ukkepuk zo bewoog.
    Ook hebben we het hartje gehoord.
    Volgens mij begin ik de kleine nu af en toe te voelen maar weet het niet zeker.

Slaap lekker ;)

12. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Ik moet nu ECHT op bed maar wilde hier nog even snel op reageren.... Ik vind m prachtig! Zon, strand en a girl in a swimmingsuite.... Zo zit ik over dik 2 weekjes ook...alleen dan in bikini :D

Trusten dames, morgen lees ik bij!

13. Johanna1

Johanna1 Bekend lid

15 feb 2008
    515
    0
    0
    Kampen
    @1ekindje: ik herken die duizeligheid. Heb ik ook, maar ik heb van mezelf al een lage bloeddruk en een laag HB. Maar iets zouts eten helpt wel, ik drink nu ook roosvicee ferro. Dat is roosvicee met extra ijzer. Ik weet niet of het helpt, maar het kan ook geen kwaad toch? Er zit trouwens ook echt extra ijzer in want als ik er een paar glazen van op heb, heb ik een ijzersmaak in mijn mond :) .

14. Iuno

Iuno Bekend lid

12 feb 2008
    955
    0
    0
    Tsja... daar heb je natuurlijk wel weer gelijk in.... :-k

Hoewel het mij persoonlijk weer niet zoveel uitmaakt, wat voor weer het is. 8) Nou ja, behalve als het hoost of stormt, dan...
    Met de kleine in de ligbak op de wagen of in de voetenzak op de slee en dan de regenhoes eroverheen, ga ik rustig ook in hartje winter (en dat is hier over het algemeen véééél kouder dan die 'vrieskou' in Nederland :D ) een lange wandeling maken hoor!

Als een kindje 5 maanden is, kan het in principe idd ook al in de wandelwagen (ligstand).

Meningen kunnen zèker verschillen en mogen dat ook, ging mij er alleen om, dat er wellicht andere dames (ook niet winter-mama's) jouw berichtje eens lezen en denken, 'mooi, hoef ik geen reiswiegje/ligbak aan te schaffen, want een maxi-cosi is in principe toch hetzelfde' - dus ongeacht jaargetijde - want zò bracht jij het...
    En een maxi-cosi ìs niet hetzelfde als een wiegje/ligbak, om de reden die ik al aangaf...

Niets persoonlijks dus en zèker niet bedoeld om je aan te vallen :D , maar net zoals ìk er niet bij stil gestaan had dat jij beredeneerde vanuit het feit dat je een winterkindje krijgt en er dus tòch pas ècht mee naar buiten zult gaan als het al wat groter is, zo heb jìj er dus blijkbaar niet bij stil gestaan, dat jouw berichtje, zonder verdere (korte) uitleg, heel verkeerd kan worden opgevat... ;)

Geen discussie dus, gewoon algemene informatie! :D

15. Ranjeewha18

Ranjeewha18 Niet meer actief

de maxicosi gebruikte ik alleen maar in de auto, en als ik met de auto een boodschapje ging doen..
    voor de rest heb ik altijd de reiswieg gebruikt!
    en omdat ik het maar een rare houding vind waar die kinderen in zitten. :lol

maar OEM ik begrijp je wel hoor.. :)

PFFFF ben zo moe!

16. Peetje08

Peetje08 Bekend lid

30 mrt 2008
    704
    0
    0
    Johanna, teveel ijzer lijkt mij ook niet helemaal gezond. In elk geval niet voor jouw zelf, maar gelukkig neemt je lichaam als het goed is niet meer op uit je voeding dan nodig is.

Mijn maag-darm arts raadde mij ivm een gemeten ijzertekort nog steeds maar 1 glas per dag aan. Of beter hij raadde ivm de smaak aan om twee eetlepels siroop in te nemen en dan een glas water er achter aan. En omdat ik een opname probleem heb nog wat extra vitamine C. Maar dat zit ook al in de roosvisee ferro, dus dat is niet echt nodig.

Ik hoop dat je duizeligheid snel beter wordt.

17. Chanty24

Chanty24 Actief lid

Goeie morgen

Gelukkig alleen maar goede berichten op wat vervelende kwaaltjes na.
    Ik heb eigenlijk niet zoveel te klagen het valt allemaal erg mee.
    Wel heb ik sinds een paar dagen snachts last van kramp in mn kuiten :(
    Zodra ik mn benen strek of een beetje uitrek dan schiet de kramp erin.
    Ook dromen doe ik ontzettend veel ik weet alleen de volgende ochtend vaak niet meer waar het over ging. Mn vriend word er helemaal gek van want ik maak nog al geluid wanneer ik droom. Gelukkig zijn de woorden die ik zeg niet te verstaan. :D

Wij hebben wel een wagen met een bak er boven op.
    Ik ben ook van mening dat een maxi-cosi niet de juiste houding geeft aan je baby zijn/haar lichaam.
    Wij hebben een hond en die moet ook in de winter naar buiten. En dan moet de kleine ook mee.
    Maar ja het is voor iedereen zijn eigen besluit natuurlijk.

Liefs Chantal

18. goglezzz

goglezzz Lid

24 apr 2008
    80
    0
    0
    sociotherapeut
    Deventer
    Héé meiden,

Ik zit al vanaf maandag in de ziektewet, omdat ik echt niet kan slapen....word er echt moedeloos van....
    Ben bij de huisarts geweest en deze kon niks voor mij betekenen. Hoort bij de zwangerschap zegt ze......Elke nacht word ik standaard rond 3.00u wakker door 'n raar gevoel in m'n benen ( zijn dan erg onrustig ) en zit mezelf dan ontzettend in de weg...Zelf heb ik al vanalles geprobeerd maar tot nu toe heeft het allemaal nog niet veel gebaat. Ik probeer positief te blijven, en elke avond hoop ik dat ik weer wat zal kunnen gaan slapen...."zucht"

@Peetje: Heel veel sterkte toegewenst in deze moeilijke periode. ( helaas weet ik hoe je je moet voelen, ik heb het zelf ook meegemaakt )

@Wolly: Helemaal super dat alles goed was, en dat je je kleine uk weer even hebt mogen bewonderen

@1ekindje: Wat Oem ook al schreef, wij zwangere vrouwen moeten uitkijken met drop...word niet echt aangeraden ( dus met mate ;) )

Meiden rustig aan vandaag en geniet van het mooie weer ;)

Doeiiiiiii

19. 1ekindje

1ekindje Bekend lid

4 jun 2006
    506
    0
    0
    goede morgen allemaal,

ben net bij de gyn geweest en alles gaat goed met ons ukkie en ik mag vanaf nu naar een verloskundige praktijk hier in de buurt dus ik hoef niet meer naar het ziekenhuis. behalve voor de 20 weken echo daar wilde de gyn bij zijn omdat ik vocht in de baarmoeder heb en dat was nog niet weg getrokken wat hij al wel verwacht had.

20. Iuno

Iuno Bekend lid

12 feb 2008
    955
    0
    0
    :( *knuffel*

En misschien een ideetje om van elke echo een mooie kopie te maken en in te lijsten (apart, of allemaal in één lijstje), voor je moeder....

Natuurlijk blijven we hopen op een goede afloop, maar zo kan ze ook nù iig 'alvast' van haar 1e kleinkind genieten... ;)

Deel Deze Pagina