Dat kan wijzen op een magnesium tekort! Heb ik m'n vorige zwangerschap een tijdje ook héél erg gehad (is errug pijnlijk ), maar wist niet dat het aan een magnesium tekort kon liggen. Schijnt toch iets belangrijks te zijn, want in het ziekenhuis (heb daar één week voor de bevalling gelegen i.v.m. dikke benen, bleek gelukkig geen trombose of iets anders ergs) bleven ze steeds vragen of ik last van kramp in m'n kuiten had (gehad). Heet echter anders in het duits en dat woord kende ik niet, dus heb - stomgenoeg - steeds met 'nee' geantwoord... #-o Maar heeft volgens mij geen ernstige gevolgen gehad, hoor! Mocht ik er nù wéér last van krijgen, ga ik het alleen wèl direct melden. Hier ook een hond. Maar ga voor het 'gewone' uitlaten (rondje van ca 15-30 min.) overigens - iig in het begin - in eerste instantie de draagdoek gebruiken...
Hoi Ladies, Wat een verhalen weer allemaal zeg! @Acissej: ik droom ook ontzettend raar sinds ik zwanger ben. Vannacht voor het eerst over de zwangerschap; zelfs bevallen zonder ook maar enige hulp en niet eens meteen de verloskundige of mijn vriend gebeld om te zeggen dat de baby er was. Heel apart dus. Maar ik droom vaker hele vreemde dingen, gewelddadige dromen met schietpartijen enzo, waarbij ik dan mijn vriend kwijtraak en hem niet meer kan vinden, waardoor ik dus bang ben dat hij dood is. Misschien zijn het wel onbewuste angsten...wie weet. @1ekindje: ook ik ben een tijdje duizelig geweest en dacht dat het aan mijn bloeddruk lag. Dit was echter helemaal niet het geval, want die was perfect. De verloskundige raadde mij idd wel aan iets meer zoutige tussendoortjes te eten (bouillon of rijstwafels ofzo). Zelf denk ik dat het voor een groot deel kwam doordat ik zo ontzettend slecht sliep. In mijn vakantie is mijn duizeligheid overgegaan, waarschijnlijk omdat ik eindelijk uitgerust was. Nu slaap ik nog steeds vrij goed. Ik zou er dus maar niet meteen vanuitgaan dat je bloeddruk te laag is en het toch maar even vragen. @Peetje: heel erg veel sterkte! Voor de rest heb ik er eigenlijk geen woorden voor... @Gogglez: 2 jaar geleden heb ik een burnout gehad en daarbij had ik ook weleens last van onrustige benen 's nachts. Ik denk dat dit bij mij toen ook kwam doordat ik slecht sliep. Je bent dan waarschijnlijk zo gebrand op dat je wilt slapen dat het eigenlijk een soort spanning veroorzaakt. Mijn tip is dus: ontspan! Doe wat ademhalingsoefeningen, dan wordt je wat relaxter en val je misschien weer wat eerder in slaap. Bij mij hielp het in ieder geval wel. Nou, 'k ga weer snel verder werken. Wie weet tot vanavond!
bedanktg voor jullie leuke buikreacties! Ben ook wel trots hoor. hahaha @suzan en wolly, ik doe ook mee! ben bekaf. @Peetje, oh wat zul je gespannen zijn. Hopelijk is er snel meer duidelijkheid. @acissej en vis. Ik heb ook regelmatig levensechte dromen over doodgeboren baby's en bevallingen zonder hulp. Hahaha het zal echt met de zwangerschap te maken hebben. @gogglez hopelijk kun je je wat onspannen en daardoor wat beter slapen. Hoe meer je denkt 'ik moet slapen' hoe minder het lukt. Maar ja, als je dan ook nog onrustige benen hebt lijkt het me helemaal vervelend om toch rustig te blijven liggen..... Bij mij helpt het nog wel eens om gewoon een puzzeltje te gaan doen. Dan heb ik afleiding en moet ik snachts flink denken en dan val ik zo weer in slaap. Misschien heb je wat aan de tip. @1ekindje Fijn dat je niet meer steeds naar het ziekenhuis hoeft maar hoe zit dat dan met dat vocht? Vrijdag mag ik het hartje horen als het goed is!
hey meiden, sorry dat ik al een paar dagen niet heb gereageerd maar heb zoveel last van me rug dat ik soms gewoon kan gaan huilen. Morgen weer een afspraak bij de mensendieck en dan gaan we oefeningen doen dus ben eens benieuwd. Ik sprak mijn tante gisteren en zij heeft dus precies hetzelfde gehad en omdat ze er niet op tijd bij was heeft ze nu 7jr na de bevalling er nog last van en ze heeft me geadviseerd om te gaan fietsen dus ja dat wordt de fiets laten maken want wil er dus egt niet mijn hele leven mee rondlopen. Maar goed ik ga jullie niet lastigvallen met mijn pijntjes. Buikje begint aardig te groeien, heb nog niks gevoeld maar we gaan zaterdag een nachtje naar mijn ouders in zeeland, zijn daar op vakantie en dan gaan we zwemmen dus misschien voel ik daar dan wat haha ben benieuwd. over 4 weken en 2 dagen de 20 weken echo verheug me er echt op! sorry voor mijn lang berichtje! fijne dag allemaal Liefs Dimmel
IKKE, IKKE, IKKE Ga zo even wat lezen en misschien dut ik dan ook wel in.... Weltrusten voor de dames die 'n tukkie gaan doen....
*Komt heel zachtjes binnen * Hee dames, Hier heeft er ook 1 ontzettendlast van mijn rug.. niet de onder maar daar boven, bij mijn schouderbladeren! Slapen, ik kan nu geen houding meer vinden in bed onrustige benen, die heb ik helaas ook! maar ik moet gewoon zorgen dat ik me daar niet op focus, en gewoon ergens anders aan oet denken, als ik me ontspan gaan ze nog meer in de weg zitten..ppff nou ik sluit me bij jullie aan WELTRUSTEN!
Tja, helemaal niet aan gedacht. En ik heb ook niet op het etiket van de fles roosvicee gekeken. Nou ja, dan stop ik er voor vandaag maar mee en ik zal vanavond eens op het etiket kijken hoeveel ik er per dag van mag hebben. Ik heb nu nog een halve liter (aangemaakt) op het werk staan maar dat is dan voor de rest van de week. Lijkt me ook fijn, maar helaas ik zit op het werk. Maar ben bijna alleen dus kan wel ff stiekem een dutje doen .
Hey Dames! Net een echo gehad! Was echt fantastisch! Ik mag alleen niet bij de VK lopen (was nu bij de gyn). Doordat ik een verhoogde kans op trombose heb moet ik in het ziekenhuis lopen! Ik krijg ook extra groei echo's met 26w en met 32w vanaf week 34 moet ik mezelf (leren) injecteren met anti-stolling! Voor de rest was alles heel goed! Ben zo blij nu! 5 aug heb ik de 20 weken echo, dan ben ik ook jarig! Ben helemaal gelukkig!
Lola: Wat een pracht echo zeg! Gefeliciteerd. Helaas kan ik niet meedoen aan een middagdutje, moet zo naar mn werk tot vanaf 23.00.
ik ben nu ook net half uurtje wakker... wat was ik moe zeg..! Ik was om 08.00uur opgestaan om me mannetje uit te zwaaien hihih dat doen we nog steeds. en toen ben ik lekker weer in me bedje gekropen HEERLIJK WAS DAT! Peetje: ik wil je even een hart onder de riem steken heeel veel sterkte meid! Lola: SUPPER MOOIE ECHO! en succes met je trombose Hier gaat alles zijn gangetje... ennnn ik heb me beebje gisteren weer gevoeld hihih mannetje lief wilde me gerust stellen en bleef net zo lang wachten tot ons kindje zich aandiende kennen jullie die oude doptone, die houte? (plaatje hieronder ) Nou we hebben zo iets ook in huis... We konden het hartje niet vinden, maar me mannetje gaat strx trots verder... Ik voel me in ieder geval wel een stuk geruster omdat ik de kleine weer voel..
Lola, wat fijn een mooie echo. En ook jij mag twee extra echo's. Dat prikken lijkt me alleen wat minder. Nog een heel mooi verjaardagscadeau gewenst. Net de plaatselijke verloskundige gebeld omdat ik nog door moest geven dat ik nazorg wil/moet na de keizersnede. Had dat dus helemaal niet gehoeven. Het was ook goed als ze dat van het ziekenhuis gehoord hadden op moment van ontslag. Die nazorg zal dus ook niet veel voorstellen. haha. Ik zie dat jullie al weer aan het wakker worden zijn. Ik ga denk ik zo toch nog even een uiltje knappen. Kan nu nog, het is mijn laatste vakantiedag. Tot straks.
@Lola: mooie echo! Ik moet dinsdag weer naar de VK. Dan gaan we (eindelijk) naar het hartje luisteren. Ik moet pas om 19.00 uur anders kon manlief niet mee ivm zijn werk. Ik ben benieuwd.
Mooie Echo Jammer van je trombose OEM.. mijn eigen echte dokter heeft hem ook nog in zijn tas met Sam wilde hij graag een keer proberen.., Want dat vond hij zo mooi Maar AUW.. het deed pijn hij moest er wat meer druk op geven haha.. dat was ik natuurlijk niet gewend met z'n super de luxe dohptone Nou mijn kleine vent ligt nog steeds te pitten heerlijk hoor! ik hoef ook geen eten te koken, want we gaan naar Opa en Oma toe Echt super lekker
@ Lola: Wat een plaatje! Zie ik nou goed dat je in het ziekenhuis in Alkmaar bent geweest? Ik woon nl. in Alkmaar. Toevallig hoor! Wij zijn toch niet stiekem (over)buren van elkaar (zijn er nl. nog 3 in de straat zwanger). Grtjs, Hanneke