He monique wat spannend een pret echo. Wij willen graag wachten tot na de 20 weken echo want dan duurt het zo lang voordat je de baby werkelijk ziet. Laat je weten hoe het was.
Hoihoi, ik ben ook doodmoe. vanmorgen dacht ik dat ik me eindelijk weer wat beter voelde maar helaas heb ik nu alweer moeite om m'n ogen open te houden. Bleh. Mijn buik begint opeens heel hard te groeien. Op het werk krijg ik nu steeds te horen dat het nu toch wel goed te zien is. Er zit echt al een bolletje. Echt leuk.
Ik wil ook geen pretecho. Ik vind het ook erg duur en ik heb al veel echo`s gehad in de 1ste 12 weken vanwege een miskraam vorig jaar. En ik zou het dan het liefst rond 30 weken willen hebben maar dat schijnt weer te laat te zijn. Ik heb het voordeel gehad mijn kleintje vanaf niks tot een klein mensje te zien groeien in mijn buik. Alleen wel weer moeilijk uit te leggen aan mensen die niet wisten van de miskraam waarom ik zoveel echo`s kreeg en zei niet. Maar ik snap wel waarom andere gaan voor een pretecho schijnt heel leuk te zijn. Ik wens iedereen veel plezier die het wel doet met de baby kijken. @Monique wil je dan meteen het geslacht weten? @Joss Ik was altijd een vleeseter maar eet bijna geen vlees meer(1 stuk in de week als het een goede week is). Alleen zei de verloskundige dat ik wel iets moest binnen krijgen dus ik moest vleeswaren op mijn brood doen en dat lukt me wel beter. Zo om de dag. En alleen flinterdunne plakjes ham of cervelaatworst. Ik vind het zo gek zo lekker als ik het vond en nu. Wel jammer voor het bbq seizoen wat ik normaal ontzettend graag deed.
Hello ladies! Ik meld me ook weer! Ik was gister ziek, weer migraine. Word er soms echt niet goed van, ik hoop dat het wat minder word de komende tijd.... Lieve Peetje, Wat naar zeg..... Ik hoop inderdaad voor jullie en voor je moeder dat ze de kans krijgt om haar eerste kleinkindje te zien. Lijkt me heel erg moeilijk voor jullie, heel veel sterkte en een dikke knuffel van hier! Heb net weet ik hoeveel pagina's doorgelezen, en heel veel mooie buiken gezien. Ik moet toch echt ook es een gaan maken Wij hebben dinsdag ochtend voor het eerst het hartje van onze 'baby-born' (zo noemt mijn man onze uk) gehoord! Zo mooi! De vk moest er wel om lachen, wij zaten allebei met open mond te luisteren! Ook hebben we vandaag de babybjorn draagzak gekregen die we via marktplaats hebben gekocht. Mijn man weer helemaal enthousiast, hij stond bijna te springen in de kamer! Nou verder alles ok!
Wij hebben met 28 weken een pretecho, dat is op 24 september! Ben benieuwd! Je betaald er wel wat voor maar dan heb je ook wat (vinden wij tenminste!)
JOEHOEEEEEEE ben vanmiddag geslaagd voor 2 hele mooie zwangerschapsbroeken en een heel leuk shirtje. Superblij, aangezien ik met mn buik nog maar 1 spijkerbroek paste. Ze zijn zooooooo leuk en zitten zoooooooo lekker. Tip voor hippe positiekleding: mamalicious!
Wil iedereen die aanvullingen, wijzigingen of wat dan ook voor informatie heeft die in de lijst moet die via PB doorgeven aan Peetje08 (tijdelijk afwezig) of aan Wolly, niet aan ons allebei, want anders gaat het nog dubbel De lijst blijft dan netjes en up-to-date. DE MAMA'S VAN DECEMBER 2008 29 november 2008 Smallgirl77 30 jaar, 2e kindje - denkt: meisje - geslacht weten: nee - bevalling: zh ks - BV/FV: BV Jacoba 25 jaar, 4e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ? 01 december2008 Wossie 28 jaar, 2e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ? Miepje 21 jaar, 1e kindje - denkt: meisje - geslacht weten: ja - bevalling: thuis - FV/BV: FV Essie23 ... jaar, 1e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ? SweetMami .. jaar, .. kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ? Vis1978 29 jaar, 1e kindje - denkt: ? - geslacht weten: nee - bevalling: thuis - FV/BV: BV 02 december2008 Chida 27 jaar .. kindje - denkt: ? - geslacht weten: ja - bevalling: zh - FV/BV: BV Monique4 20 jaar, 1e kindje - denkt: jongetje - geslacht weten: ja - bevalling: thuis - FV/BV: FV Mamamanuela 25 jaar, 2e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ? Yonfi .. jaar, 1e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ? Roxstar 19 jaar, ? kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ? 03 december2008 Riddle 29 jaar, 1e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ? Ranjeewha18 20 jaar, 2e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ? Juut 27 jaar, 2e kindje - denkt: jongetje - geslacht weten: nee - bevalling: zh - FV/BV: BV 04 december2008 Dimmel 22 jaar, 1e kindje - denkt: jongetje - geslacht weten: nee - bevalling: thuis - FV/BV: BV Thirsa 24 jaar, 2e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ? Starry 23 jaar, 1e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ? Popje 28 jaar, 2e kindje - denkt: jongetje - geslacht weten: ja - bevalling: thuis - FV/BV: BV 05 december2008 Acissej 28 jaar, 1e kindje - denkt: jongetje - geslacht weten: nee - bevalling: thuis - FV/BV: BV Mamatje 26 jaar, 1e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ? 06 december2008 OemMujahid 22jaar, 1e kindje - denkt: jongetje - geslacht weten: ja - bevalling: ZH - FV/BV: BV Sheri 37 jaar, 4e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ? Mama05 30 jaar, 2e kindje - denkt: jongetje - geslacht weten: ja - bevalling: thuis - FV/BV: BV Dagdromer 26 jaar, 1e kindje - denkt: jongetje - geslacht weten: nee - bevalling: thuis - FV/BV: BV 07 december2008 Tweety123 39 jaar, 1e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ? Geja1981 27 jaar, 2e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ? Rv1 26 jaar, 1e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ? Marijee 20 jaar, 1e kindje - denkt: meisje - geslacht weten: ja - bevalling: zh - FV/BV: BV 08 december2008 Wolly 29 jaar, 1e kindje - denkt: jongetje - geslacht weten: ja - bevalling: zh - FV/BV: BV Consider 23 jaar, 1e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ? Gwendo76 31 jaar, 2e kindje - denkt: jongetje - geslacht weten: ja - bevalling: zh - FV/BV: BV Mir5555 24 jaar, 1e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ? Peetje08 33 jaar, 1e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - keizersnede - FV/BV: FV 09 december2008 Sylvia79 28 jaar, 2e kindje - denkt: meisje - geslacht weten: ja - bevalling: zh - FV/BV: BV Marientje 26 jaar, 2e kindje - denkt: meisje - geslacht weten: ja - bevalling: zh - FV/BV: BV Odette11 26 jaar, 2e kindje - denkt: meisje - geslacht weten: ja - bevalling: thuis - FV/BV: FV 10 december2008 11 december2008 Matje 22 jaar, .. kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ? Aussie73 35 jaar, 1e kindje - denkt: jongetje - geslacht weten: ja - bevalling: zh - FV/BV: BV 12 december2008 Marlieke10 32 jaar, 2e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ? 2deKleine 25 jaar, 2de kindje - denkt: ? - geslacht weten: ja - bevalling: thuis - FV/BV: BV Cindy80 27 jaar, 1e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ? Jannegie 27 jaar, 1e kindje - denkt: jongetje - geslacht weten: nee - bevalling: zh - FV/BV: BV Chanty 24 jaar, 1e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ja - bevalling: thuis - FV/BV: FV HertogJan 33 jaar, 3de kindje - denkt: jongetje - geslacht weten: ja - bevalling: zh - FV/BV: BV 13 december2008 Joss81 26 jaar, 1e kindje - denkt: jongetje - geslacht weten: ja - bevalling: thuis - FV/BV: BV 14 december2008 Marit80 27 jaar, 2e kindje - denkt: meisje - geslacht weten: ja - bevalling: thuis - FV/BV: BV kitty1982 26 jaar, 1e kindje - denkt: meisje - geslacht weten: nee - bevalling: zh - FV/BV: BV Mootjen 25 jaar, 1e kindje - denkt: ? - geslacht weten: nee - bevalling: thuis - FV/BV: BV 15 december2008 Marleen4683 24 jaar, 1e kindje - denkt: meisje - geslacht weten: nee - bevalling: thuis - FV/BV: BV Dora2003 .. jaar, 2e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ? ZonYvon .. jaar, 1e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ? Parel1988 20 jaar, 1e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ? 16 december2008 Wardi 28 jaar, 1e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ja - bevalling: zh - FV/BV: BV 17 december2008 Maria04 .. jaar, .. kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ? Mijnimeel 33 jaar, 2e kindje - denkt: meisje - geslacht weten: nee - bevalling: zh? - FV/BV: BV Tinker 33 jaar, 4e kindje - denkt: jongetje - geslacht weten: ja - bevalling: thuis - FV/BV: FV 18 december2008 Girl81 26 jaar, 1e kindje - denkt: jongetje - geslacht weten: nee - bevalling: ? - FV/BV: BV 19 december2008 Willemien .. jaar, 2e kindje - denkt ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ? Kweenie 30 jaar, 1e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ja - bevalling: ? FV/BV: ? 20 december2008 Sarodo 30 jaar, 4e kindje - denkt: jongetje - geslacht weten: ja - bevalling: zh - FV/BV: FV Lola1982 25 jaar, 1e kindje - denkt: meisje - geslacht weten: ja - bevalling: zh - FV/BV: BV Sarai 27 jaar, 2e kindje - denkt: jongetje - bevalling: thuis - FV/BV: BV 21 december2008 Goglezzz (Wieteke) 33 jaar, 1e kindje - denkt: jongetje - geslacht weten: ja - bevalling: thuis - FV/BV: FV 22 december2008 1ekindje 28 jaar, 1e kindje - denkt: meisje - geslacht weten: ja - bevalling: zh - FV/BV: BV 23 december2008 Anita86 .. jaar, .. kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ? 24 december2008 Nala 29 jaar, 2e kindje - denkt: ? - geslacht weten: nee - bevalling: twijfel nog - FV/BV: BV Heathcliff .. jaar, .. kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ? Guusje2001 25 jaar, 1e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ja - bevalling: thuis - FV/BV: BV Susanbenjamins 23 jaar, 1e kindje - denkt: jongetje - geslacht weten: ? - bevalling: thuis - FV/BV: ? Johanna1 25 jaar, 1e kindje - denkt: meisje geslacht weten: nee - bevalling: thuis - FV/BV: BV 25 december2008 Natascha78 30 jaar, 1e kindje - denkt: meisje - geslacht weten: ja - bevalling: thuis - FV/BV: FV Marijke84 24 jaar, 1e kindje - denkt: jongetje - geslacht weten: ja - bevalling: ? - FV/BV: BV Manny82 25 jaar, 1e kindje - denkt: jongetje - geslacht weten: nee - bevalling: zh - FV/BV: ? 26 december2008 27 december2008 Lizzy50 .. jaar, 1e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ? 28 december2008 Lorelei77 31 jaar, 1e kindje - denkt: ? - geslacht weten: Ja - bevalling: zh - FV/BV: ? 29 december2008 Victoria 28 jaar, 2e kindje - denkt: meisje - geslacht weten: ? - bevalling: zh - FV/BV: BV Ramonamvjejo .. jaar, 3e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: zh - FV/BV: ? 30 december2008 31 december2008 Marylous 28 jaar, 2e kindje - denkt: jongetje - geslacht weten: ja - bevalling: zh - FV/BV: FV Een mooie dag in december 2008 Kimkivits 23 jaar, 2e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ja - bevalling: zh med.ind - FV/BV: bv Bianc 28 jaar, 1e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ja - bevalling: thuis - FV/BV: FV Queenie 26 jaar, 1e kindje - denkt: meisje- geslacht weten: ja - bevalling: thuis - FV/BV: ? Mach86 21 jaar, .. kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ? Een mooie dag in januari 2009 04 januari 2009 (vermoed dat het eind dec gaat worden) Iuno 28 jaar, 2e kindje - denkt: een klein mensje - geslacht weten: nee - bevalling: zh - FV/BV: BV 84 Zwangere meiden in December Voor deze dames heeft het helaas niet zo mogen zijn We denken aan jullie! Kitty1982, mama van Tessa, Rian, Coco1972, Sim80, Ginny, Poppy Agenda Juni 19: Marientje gyn 19: Monique pretecho (ws geslachtsbepaling) 20: Joss81 vk 24: Peetje08, gyn en anesthesist 24: Susanbenjamins vk 24: Johanna1 24: Vis1978 verloskundige (controle) 24: Iuno volgend onderzoek + echo 25: Aussie73 volgende afspr 26: Natascha78 vk vervolgafspraak 26: Goglezzz vk 26: 1ekindje vk 27: Sylvia79 3e echo gyn 30: Tinker vk intake 30: Dimmel vk 30: Maryloes volgende afspr Juli 01: Manny82 vk 02: Smallgirl77 20-weken echo 06: 1ekindje 20-weken echo 07: Sarai vk 15: Monique4 20-weken echo 15: Kweenie vk/hartje luisteren/info over de 20-weken echo 15: marleen vk 16: Peetje08 20-weken echo 16: Marijee controle vk 17: Wolly 5e echo gyn 18: Smallgirl vk 18: Dimmel 20-weken echo 18: Lola contole gyn 21: OemMujahid 20-weken echo 23: Vis1978 20 weken echo 24: Chanty 20-weken echo 25: 2deKleine 20-weken echo Aug 05: marleen Naar het zh voor guo (ws in combi met de 20-weken echo) 05: Lola 20-weken echo 06: Manny 20-weken echo Sept 24: Marleen pretecho @Marleen: Ik ben zo vrij geweest om je afspr van de pretecho erbij te zetten, als die er af moet dan geef maar een gil. @1ekindje: Ik heb je afspraken erbij gezet. @Acissej: Dat hebben wij dus ook daarom nemen wij ook geen pret echo. Als ik tot de 20 weken echo tel dan hebben we er al 6 gehad. Dus het hele verloop hebben we mee kunnen maken.
@ wolly, Thanx! Wou je net een pbtje sturen! Wil je mijn afspraak bij de vk op 15 juli er ook nog tussen zetten? X Marleen
Bedankt voor je reactie. En zoals je ziet lukt nu het quoten, doe het nog wel iets anders (ik open twee pagina's), maar het lukt nu ook. Foto's moet ik nog even gaan uitzoeken hoe ik dat moet gaan doen. Een hele dikke knuffel van mij en ik hoop met je mee. Had ik bij mijn eerste zwangerschap ook. Zat ik midden in de nacht op mijn hurken naast mijn bed om de kramp uit mijn kuiten te krijgen Gefeliciteerd Lola! En nu echt er van gaan genieten! De echo is prachtig. Ik ga ook weer werken als de beeb 12 weken is. Ik heb er ook wel moeite mee. Mijn oudste was 16 weken toen ik weer ging werken en dat vond ik al heel klein. Ik zit er nog over te denken om misschien te kijken of schoonmoeder en zus de eerste twee/ drie maanden willen oppassen. Dan is beebje weer net wat ouder als hij naar het KDV gaat. Bij mij precies hetzelfde. Ik schrik er af en toe zelf van. Wat een buik opeens, vooral de avonden. Welkom bij de club! verder gaat alles goed met mij. Heb het idee dat de vermoeidheid wat gaat minderen, maar ja dat dicht ik een week geleden ook al en toen was het de dag erop weer in alle heftigheid terug. Fijne avond nog allemaal.
Ik zou net zeggen victoria, je hebt het quoten helemaal onder de knie! (nu ik nog....) @Iuno, kun je mij ook zo'n quote-pb-tje sturen?
@pebbles: welkom hier en klets gezellig mee Gefeliciteerd met je zwangerschap. Als je ook op de bevallinglijst wilt laat het maar even weten dan zet ik je erbij.
Trouwens ik heb nog een tip: Ik heb zwangerschapsbh's gekocht, maar die zijn niet voorgevuld, en een grotere maat voorgevuld kopen (als ze die al hebben in F) vond ik geen optie, omdat je dan nog een keer moet voor je voedingsbhs en zo. Maar goed nu had ik steeds zo'n last van harde tepels en ik vind dat niet zo prettig die dingen door je tshirt heen. (bovendien kreeg ik er commentaar op van een collega :-k ) Nu heb ik op internet 'Lilipadz' gekocht. Dat zijn een soort compressen van siliconen. Eigenlijk dus voor het tegengaan van lekkende tepels, maar dus ook zeer geschikt om je harde tepels te verbergen! Misschien dat iemand er iets aan heeft!
Nou, zie je wel! Je kunt overigens ook steeds een de paar quotes per berichtje doen en dan gewoon 2 of 3 berichtjes maken. @ pebbles Gefeliciteerd meid! En natuurlijk welkom hier. @ marleen Je hebt Pb! Heb trouwens BV-pads liggen van de vorige keer. Waren relatief kleine, maar dikke. Dacht dat die wel heel erg handig waren, dus gelijk 12 stuk gekocht. Bleek dus compleet rampenplan, die dingen... ](*,) Doordat ze relatief klein zijn, schoven ze steeds (vooral 's nachts) nèt nààst m'n tepel (werd dan dus nog steeds 'nat' wakker) en zeker in het begin moest ik altijd 2 pads over elkaar heen doen, om er niet gelijk doorheen te lekken. Aangezien ze van zichzelf dus al vrij dik zijn, kun je je voorstellen hoe lekker dat zat... Ergens zonde om die dingen weg te gooien (waren niet p*kke duur, maar ook niet super goedkoop), maar zie het eigenlijk niet zitten deze keer wéér zo te gaan lopen kl**ien met die dingen. Vorige keer was het nog te doen, omdat we vrij geïsoleerd woonden, ons zoontje de eerste was en we toch wat 'opstartproblemen' hadden het eerste half jaar, waardoor ik nauwelijks de deur uit kwam. Nu wonen we veel centraler, heb ik al een kleine die af en toe òòk een naar buiten wil en hoop ik toch dat ik gelijk vanaf het begin wat 'mobieler' zal zijn. Misschien dus toch maar eens opzoek naar andere pads... :-k Zal eens op die 'Lilipadz' googlen...
Hallo ik kom me oko weer even melden. Vind het leuk om met jullie mee te lezen, maar jullie gaan wel hard hoor! Hier gaat alles prima, ben alweer 16 weken. Vind het bij een tweede nu zooo snel gaan, ongelofelijk! Buik groeit goed (en daar helpen al die ek-bitterballen ook wel aan mee ) maar ik laat het maar gewoon lekker gebeuren. Heb van de week ons kleintje ook voor t eerst gevoeld, dat was weer super! Herinner me van Yara juist die harde porren van het eind, dus dit lichte gekriebel was wel weer even wat anders! Op 14 juli mogen wij voor de 20 weken echo, best al snel! Net daarvoor denk ik willen we ook voor een 2d pretecho...Het is wel heeeel veel geld, maar ik vind 't 'het toch wel waard, en bij Yara hebben we dat ook gedaan..Dus dat wordt lekker veel naar ons mooie kindje spieken strakjes! Moet nog wel het een en ander aan zwangerschapskleding hebben voor de zomer, want van Yara heb ik alleen najaar/winterspul. Maar dat is wel leuk, nog voor n paar dingetjes kijken. Iuno wel herkenbaar dat geklooi met die bv pads haha, ik had altijd van die wegwerpdingen, maar vind dat ook ondingen (zwierven ook door het hele huis haha, overal kwam ik ze tegen!) Marleen balen dat je weer met je migraine zat joh, dat is echt wel zwaar! Peetje ook namens mij sterkte voor jou en je familie! Wat moet dit moeilijk voor je zijn zeg, jeetje! We denken aan je Victoria fijn dat alles lekker gaat, en die vermoeidheiod gaat hier ook een beetje op en af hoor! Pebbles proficiat met je sinterklaas kindje! Joss die lekekr geshopt heeft, leuk hoor!
Heb nog ff gekeken,je schrijft het als 'Lilypadz', ik heb ze besteld bij Ik ben Mama: www.ikbenmama.nl Ze zijn trouwens zelfklevend, dus je kunt er mee slapen zonder bh (zo schijnt), er mee zwemmen en je kunt ze schoonmaken. Ze gaan zo'n 3 maanden mee!