Haha, ja nou ik ook! maar het lijkt me toch wel heel erg leuk als het een verrassing is als het kindje eruit is!
Wil iedereen die aanvullingen, wijzigingen of wat dan ook voor informatie heeft die in de lijst moet die via PB doorgeven aan Peetje08 (tijdelijk afwezig) of aan Wolly, niet aan ons allebei, want anders gaat het nog dubbel De lijst blijft dan netjes en up-to-date. DE MAMA'S VAN DECEMBER 2008 29 november 2008 Smallgirl77 30 jaar, 2e kindje - denkt: meisje - geslacht weten: nee - bevalling: zh ks - BV/FV: BV Jacoba 25 jaar, 4e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ? 01 december2008 Wossie 28 jaar, 2e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ? Miepje 21 jaar, 1e kindje - denkt: meisje - geslacht weten: ja - bevalling: thuis - FV/BV: FV Essie23 ... jaar, 1e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ? SweetMami .. jaar, .. kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ? Vis1978 29 jaar, 1e kindje - denkt: ? - geslacht weten: nee - bevalling: thuis - FV/BV: BV 02 december2008 Chida 27 jaar .. kindje - denkt: ? - geslacht weten: ja - bevalling: zh - FV/BV: BV Monique4 20 jaar, 1e kindje - denkt: jongetje - geslacht weten: ja - bevalling: thuis - FV/BV: FV - het wordt een: ws jongetje Mamamanuela 25 jaar, 2e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ? Yonfi .. jaar, 1e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ? Roxstar 19 jaar, ? kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ? 03 december2008 Riddle 29 jaar, 1e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ? Ranjeewha18 20 jaar, 2e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ? Juut 27 jaar, 2e kindje - denkt: jongetje - geslacht weten: nee - bevalling: zh - FV/BV: BV 04 december2008 Dimmel 22 jaar, 1e kindje - denkt: jongetje - geslacht weten: nee - bevalling: thuis - FV/BV: BV Thirsa 24 jaar, 2e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ? Starry 23 jaar, 1e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ? Popje 28 jaar, 2e kindje - denkt: jongetje - geslacht weten: ja - bevalling: thuis - FV/BV: BV Marientje 26 jaar, 2e kindje - denkt: meisje - geslacht weten: ja - bevalling: zh - FV/BV: BV - het wordt een: ws jongetje 05 december2008 Acissej 28 jaar, 1e kindje - denkt: jongetje - geslacht weten: nee - bevalling: thuis - FV/BV: BV Mamatje 26 jaar, 1e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ? - het wordt een: jongetje 06 december2008 OemMujahid 22jaar, 1e kindje - denkt: jongetje - geslacht weten: ja - bevalling: ZH - FV/BV: BV Sheri 37 jaar, 4e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ? Mama05 30 jaar, 2e kindje - denkt: jongetje - geslacht weten: ja - bevalling: thuis - FV/BV: BV Dagdromer 26 jaar, 1e kindje - denkt: jongetje - geslacht weten: nee - bevalling: thuis - FV/BV: BV Pebbles23 23 jaar, 1e kindje - denkt: jongetje - geslacht weten: ja - bevalling: zh - FV/BV: ? 07 december2008 Tweety123 39 jaar, 1e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ? Geja1981 27 jaar, 2e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ? Rv1 26 jaar, 1e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ? Marijee 20 jaar, 1e kindje - denkt: meisje - geslacht weten: ja - bevalling: zh - FV/BV: BV 08 december2008 Wolly 29 jaar, 1e kindje - denkt: jongetje - geslacht weten: ja - bevalling: zh - FV/BV: BV Consider 23 jaar, 1e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ? Gwendo76 31 jaar, 2e kindje - denkt: jongetje - geslacht weten: ja - bevalling: zh - FV/BV: BV Mir5555 24 jaar, 1e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ? Peetje08 33 jaar, 1e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - keizersnede - FV/BV: FV Marrie 28 jaar, 2e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: zh - FV/BV: ? 09 december2008 Sylvia79 28 jaar, 2e kindje - denkt: meisje - geslacht weten: ja - bevalling: zh - FV/BV: BV Odette11 26 jaar, 2e kindje - denkt: meisje - geslacht weten: ja - bevalling: thuis - FV/BV: FV 10 december2008 11 december2008 Matje 22 jaar, .. kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ? Aussie73 35 jaar, 1e kindje - denkt: jongetje - geslacht weten: ja - bevalling: zh - FV/BV: BV - het wordt een: jongetje 12 december2008 Marlieke10 32 jaar, 2e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ? 2deKleine 25 jaar, 2de kindje - denkt: ? - geslacht weten: ja - bevalling: thuis - FV/BV: BV Cindy80 27 jaar, 1e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ? Jannegie 27 jaar, 1e kindje - denkt: jongetje - geslacht weten: nee - bevalling: zh - FV/BV: BV Chanty 24 jaar, 1e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ja - bevalling: thuis - FV/BV: FV HertogJan 33 jaar, 3de kindje - denkt: jongetje - geslacht weten: ja - bevalling: zh - FV/BV: BV 13 december2008 Joss81 26 jaar, 1e kindje - denkt: jongetje - geslacht weten: ja - bevalling: thuis - FV/BV: BV 14 december2008 Marit80 27 jaar, 2e kindje - denkt: meisje - geslacht weten: ja - bevalling: thuis - FV/BV: BV kitty1982 26 jaar, 1e kindje - denkt: meisje - geslacht weten: nee - bevalling: zh - FV/BV: BV Mootjen 25 jaar, 1e kindje - denkt: ? - geslacht weten: nee - bevalling: thuis - FV/BV: BV 15 december2008 Marleen4683 24 jaar, 1e kindje - denkt: meisje - geslacht weten: nee - bevalling: thuis - FV/BV: BV Dora2003 .. jaar, 2e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ? ZonYvon .. jaar, 1e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ? Parel1988 20 jaar, 1e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ? 16 december2008 Wardi 28 jaar, 1e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ja - bevalling: zh - FV/BV: BV 17 december2008 Maria04 .. jaar, .. kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ? Mijnimeel 33 jaar, 2e kindje - denkt: meisje - geslacht weten: nee - bevalling: zh? - FV/BV: BV Tinker 33 jaar, 4e kindje - denkt: jongetje - geslacht weten: ja - bevalling: thuis - FV/BV: FV 18 december2008 Girl81 26 jaar, 1e kindje - denkt: jongetje - geslacht weten: nee - bevalling: ? - FV/BV: BV 19 december2008 Willemien .. jaar, 2e kindje - denkt ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ? Kweenie 30 jaar, 1e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ja - bevalling: ? FV/BV: ? 20 december2008 Sarodo 30 jaar, 4e kindje - denkt: jongetje - geslacht weten: ja - bevalling: zh - FV/BV: FV Lola1982 25 jaar, 1e kindje - denkt: meisje - geslacht weten: ja - bevalling: zh - FV/BV: BV Sarai 27 jaar, 2e kindje - denkt: jongetje - bevalling: thuis - FV/BV: BV 21 december2008 Goglezzz (Wieteke) 33 jaar, 1e kindje - denkt: jongetje - geslacht weten: ja - bevalling: thuis - FV/BV: FV 22 december2008 1ekindje 28 jaar, 1e kindje - denkt: meisje - geslacht weten: ja - bevalling: zh - FV/BV: BV 23 december2008 Anita86 .. jaar, .. kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ? 24 december2008 Nala 29 jaar, 2e kindje - denkt: ? - geslacht weten: nee - bevalling: twijfel nog - FV/BV: BV Heathcliff .. jaar, .. kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ? Guusje2001 25 jaar, 1e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ja - bevalling: thuis - FV/BV: BV Susanbenjamins 23 jaar, 1e kindje - denkt: jongetje - geslacht weten: ? - bevalling: thuis - FV/BV: ? Johanna1 25 jaar, 1e kindje - denkt: meisje geslacht weten: nee - bevalling: thuis - FV/BV: BV 25 december2008 Natascha78 30 jaar, 1e kindje - denkt: meisje - geslacht weten: ja - bevalling: thuis - FV/BV: FV Marijke84 24 jaar, 1e kindje - denkt: jongetje - geslacht weten: ja - bevalling: ? - FV/BV: BV Manny82 25 jaar, 1e kindje - denkt: jongetje - geslacht weten: nee - bevalling: zh - FV/BV: ? 26 december2008 27 december2008 Lizzy50 .. jaar, 1e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ? 28 december2008 Lorelei77 31 jaar, 1e kindje - denkt: ? - geslacht weten: Ja - bevalling: zh - FV/BV: ? 29 december2008 Victoria 28 jaar, 2e kindje - denkt: meisje - geslacht weten: ? - bevalling: zh - FV/BV: BV Ramonamvjejo .. jaar, 3e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: zh - FV/BV: ? 30 december2008 31 december2008 Marylous 28 jaar, 2e kindje - denkt: jongetje - geslacht weten: ja - bevalling: zh - FV/BV: FV Een mooie dag in december 2008 Kimkivits 23 jaar, 2e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ja - bevalling: zh med.ind - FV/BV: bv Bianc 28 jaar, 1e kindje - denkt: ? - geslacht weten: ja - bevalling: thuis - FV/BV: FV Queenie 26 jaar, 1e kindje - denkt: meisje- geslacht weten: ja - bevalling: thuis - FV/BV: ? Mach86 21 jaar, .. kindje - denkt: ? - geslacht weten: ? - bevalling: ? - FV/BV: ? Een mooie dag in januari 2009 04 januari 2009 (vermoed dat het eind dec gaat worden) Iuno 28 jaar, 2e kindje - denkt: een klein mensje - geslacht weten: nee - bevalling: zh - FV/BV: BV 86 Zwangere meiden in December Voor deze dames heeft het helaas niet zo mogen zijn We denken aan jullie! Kitty1982, mama van Tessa, Rian, Coco1972, Sim80, Ginny, Poppy Agenda Juni 24: Peetje08, gyn en anesthesist 24: Susanbenjamins vk 24: Johanna1 24: Vis1978 verloskundige (controle) 24: Iuno volgend onderzoek + echo 24: Marrie gyn 25: Aussie73 volgende afspr 26: Natascha78 vk vervolgafspraak 26: Goglezzz vk 26: 1ekindje vk 27: Sylvia79 3e echo gyn 30: Tinker vk intake 30: Dimmel vk 30: Maryloes volgende afspr Juli 01: Manny82 vk 01: Monique vk 02: Smallgirl77 20-weken echo 07: Sarai vk 14: Mamatje 20-weken echo 15: Monique4 20-weken echo 15: Kweenie vk/hartje luisteren/info over de 20-weken echo 15: marleen vk 15: pebbles 20-weken echo + evt geslachtsbepaling + afspr gyn 16: Peetje08 20-weken echo 16: Marijee controle vk 17: Wolly 5e echo gyn 17: marientje vervolg afspr 18: Smallgirl vk 18: Dimmel 20-weken echo 18: Lola contole gyn 18: Joss vk 18: Ranjeewha vk 21: OemMujahid 20-weken echo 22: OemMujahid vk 23: Vis1978 20 weken echo 24: Chanty 20-weken echo 25: 2deKleine 20-weken echo 25: Ranjeewha 20-weken echo 30: Joss 20-weken echo Aug 05: marleen Naar het zh voor guo (ws in combi met de 20-weken echo) 05: Lola 20-weken echo 06: Manny 20-weken echo 06: 1ekindje 20-weken echo 30: Monique 3d/4d pretecho Sept 24: Marleen pretecho @Kweenie: Succes vanmiddag. @Mamatje: Heb het erbij gezet in de bevallinglijst. En je afspr staat er ook. Wat leuk dat jij het ook al weet, gefeliciteerd Maar nu zijn er allemaal nog jongetjes waar blijven de meisjesssss @Oem: Ik heb je afspr erbij gezet.
He hallo allemaal, Ik heb nog niet alles gelezen van iedereen dus mijn reactie volgt nog. Ik ben terug van mijn heerlijke vakantie van 2 weken naar Portugal. Wat was dat lekker zeg. Heerlijk warm, leuke mensen, lekker eten een een fantastisch huis met zwembad . Ik zou zo terug willen (styerker nog, ik GA ook terug: volgend jaar). Verder GOED NIEUWS: \/ ik heb de uitslag van de vlokkentest binnen! Alles is GOED. Het Kleintje is wel drager van het genetisch probleem maar dat is niet erg verder! Mijn man heeft deze variant ook en dat is geen enkel probleem! EN NEE : we hebben ons niet het geslacht laten vertellen. Dat willen we ook nu weer geheim houden! Vanavond naar de VK voor mijn intakegesprek. Dat heb ik express verlaat omdat ik eerst naar het ziekenhuis moest voor echo's en de vlokkentest. Ik heb dus al 3 echo's achter de rug en de vk en ik vonden het dus niet nodig om eerder te komen. We zullen zien of ze me nog herkennen vanavond. Verder heb ik geen bijzonderheden......Ik ga gauw even alles lezen en kom later terug op iedereen. O ja, alle nieuwe meiden: welkom!
haaaaaaaaaaaaaaaai die ho alles goed hier? met ons gaat het UITSTEKEND! ik ben vanochtend naar de vk geweest beebje groeit goed zit 1vingertop onder me navel ook het hartje klonk prachtig... Ik denk nu opeens dat we een meisje krijgen me mannetje is vanaf het begin al aant zegge dat het een meisje wordt (wilt tie heel graag) maar nu ik de hartslag had gehoord van 1 van de mama's die m geplaatst hadden laatst en vergeleek met de hartslag van onze kleine denk ik echt dat het een meisje wordt... Ze zeggenamelijk dat als het een jongentje is dat de hartslag wat minder snel gaat dan bij een meisje... enuh volgens mij was het marientje die hem plaatste en daar hoorde je duidelijk dat de hartslag niet zo snel ging als die van ons... maar goed nog even gissen dus...want onze kleine zullen we over 3weekjes zien als het goed is Wolly kan je voor mij op de agenda 22juli vk afspr zetten
@Mijnimeel: Welkom terug Fijn dat jullie een goeie vakantie hebben gehad en dat het zo is bevallen dat je weer terug gaat. Goed nieuws van de vlokkentest, gefeliciteerd @Oem: Ohhh heerlijk zeg dat alles goed was Hopelijk ben je je schrik nu kwijt en kun je heerlijk genieten van je kleine uk in je buik. Ik zet je erbij
ja ikke wel ben vollop aan het genieten 8) De harde buiken waren het engste... ook al weet je dat het van drukke dagen komt toch ga je twijfelen.. maar nu gaan we lekker genieten
@ mijnimeel, Wat voor genetische afwijking komt er voor in jullie familie? (als ik vragen mag?) Fijn dat alles verder goed was! @ Oem, Nu maar lekker genieten!
Hier het hele verhaal (voor iedereeen die het wil weten) Een translocatie van de chromosomen is de situatie dat twee (of meerdere) chromosomen onderling chromosomaal materiaal hebben uitgewisseld. Als in dit geval niet het volledige erfelijke materiaal aanwezig is, dan is de translocatie ongebalanceerd. Gevolgen: Door het ontbreken of dubbel aanwezig zijn van stukken chromosoom ontwikkelt de vrucht zich niet zoals het hoort. Veelal leidt dit tot een spontane miskraam in de eerste weken van de zwangerschap. Het gebeurt een enkele keer dat de zwangerschap toch doorzet en dat een kind geboren wordt met aangeboren problemen. De grootte van de kans op de geboorte van een kind met een ongebalanceerde translocatie hangt van de betrokken chromosomen af. In alle gevallen zal het kind geboren worden met zware afwijkingen. Is wel al het erfelijk materiaal aanwezig, zij het dus niet op de juiste positie, dan spreekt men van een gebalanceerde translocatie. --> dit is bij ons het geval. Niets aan de hand dus. Dus gewoon levensvatbaar e.d. Een gebalanceerde translocatie heeft geen gevolgen voor de gezondheid van de drager. Immers alle erfelijke informatie is in tweevoud aanwezig, het is alleen anders gerangschikt. Als bij eicel- of zaadcelvorming fouten zijn opgetreden, kunnen bij de voortplanting problemen optreden. De translocatie wordt dan ongebalanceerd doorgegeven. Door het ontbreken of dubbel aanwezig zijn van stukken chromosoom ontwikkelt de vrucht zich niet zoals het hoort. Veelal leidt dit tot een spontane miskraam in de eerste weken van de zwangerschap. Het gebeurt een enkele keer dat de zwangerschap toch doorzet en dat een kind geboren wordt met aangeboren problemen. De grootte van de kans op de geboorte van een kind met een ongebalanceerde translocatie hangt van de betrokken chromosomen af. In alle gevallen zal het kind geboren worden met zware afwijkingen.
Goh, en wat houd het voor jullie kindje in dat het wel drager is? Kan die dan later wel problemen krijgen met zwanger worden/maken?
@Oem: lekker hoor dat alles goed was, nu maar lekker genieten van het wonder in je buik. Vanochtend bij de verloskundige geweest en ineens was de kleine 's middags weer een beetje in de weer, zozeer dat ik het heel licht kon voelen. Blijft geweldig en hoop dat ik snel nog meer ga voelen. @Mijnimeel: klinkt goed die vakantie, fijn dat jullie zo genoten hebben. En helemaal heerlijk dat de vlokkentest een goede uitslag gaf. Heb even het hele verhaal gelezen, maar jemig zeg....ingewikkelde materie. Gelukkig hoef je je geen zorgen te maken. Grtjs, Hanneke
Leuk hé Monique, ik zal morgen mijn echo in mijn album zetten, want volgens de echoscopist is het overduidelijk, terwijl we eigenlijk iets te vroeg waren hahaha
Ja, dan kan die problemen hebben/krijgen en het ook weer doorgeven. Maar het belangrijkste is dat dit kindje gezond is!
Nou dat is ook zo! En goed nieuws op je vakantie! Lekker van genieten. Moet je meteen weer aan het werk of heb je nog wat vrij?
Mamatje, gefeliciteerd ! Oem, ik heb geen hartslag geplaatst hoor En de snelheid van de hartslag wilt niet altijd wat zeggen, hier was het 167, en bij Joël 140 en ze denken dat het nu toch weer een jongetje wordt of het moet een meisje zijn met nog wat opgezwollen schaamlippen Mijn mannetje dacht ook dat het een meisje werd, wilt ie ook heel graag Wou ie al van bij Joël, maar hij en ik waren ook blij dat het een jongetje was hoor. Mijnimeel, wat een geweldig nieuws zeg ! Je vakantie klinkt ook erg leuk Net terug van het cb, Joël heeft weer spuitjes gehad, hij moest natuurlijk huilen, maar was vlug getroosd. Hij heeft het allemaal weer flink doorstaan. Hopelijk gaat hij er niet teveel vanaf zien.
Hoi allemaal, ben er net weer van de vk. En alles goed. Hartje klopt goed. Wel een superdruk kind. De vk raakte het telkens kwijt, haha. Bloeddruk nog wat aan lage kant: 110/55 Groetjes
bedankt voor jullie steun Ik weet dat ik soms een stresskip kan zijn maar ben zekkkker gelukkig... Enuh dat genieten geld zeker ook voor jullie