december 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door tipp42hgg, 22 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Peetje08

Peetje08 Bekend lid

30 mrt 2008
    704
    0
    0
    Aussie, heel veel sterkte. Ik hoop op een goede uitslag voor jou. Kun je niet wat krijgen tegen de hoge bloeddruk en zo of willen ze wachten tot ze meer weten?

Marleen, mijn harde buiken lijken inderdaad wel een beetje op wat jij beschrijft. Mijn hele buik wordt strakker en gespannen. Dat geeft inderdaad een soort trekkerig gevoel. Het is niet pijnlijk, maar ook niet erg prettig. Soms is het maar even en soms een hele dag. Lekker rust nemen helpt wel.

Mijn bandenpijn doet bij mij helaas wel zeer, maar het is goed uit te houden. Soms als ik op sta of een andere beweging maakt schiet opeens een pijnscheut links of rechts in mijn onderbuik richting mijn liezen. Op andere momenten (bijvoorbeeld heel emotionele) voel ik mijn hele onderbuik. Dan trekt mijn baarmoeder en heb ik een trekkende, stekende pijn naar beide liezen. Vooral de pijn richting mijn liezen vind ik minder.

Verder heel erg bedankt voor alle steun en lieve berichtjes. Ik ga inderdaad proberen nog zo veel mogelijk te genieten van mijn moeder (en de rest van de familie) nu het nog kan. Mijn roze wolk is inderdaad ver te zoeken, maar toch probeer ik ook te genieten hoe dubbel het ook is. Maar jullie helpen daar goed bij, blijf dus alsjeblieft schrijven over de babykamer, de echo's etc. ;) Ik zal proberen ook af en toe te schrijven.

Ik vind het heel fijn om Ukkie dinsdag een keer extra gezien te hebben. Hoef ik me daar in elk geval niet over druk te maken. En ik heb ook zo'n "alien" foto van de voorkant van het gezicht. Ik ben nu al weer kwijt wie dat ook net schreef. Ik vond het heel leuk om Ukkie's gezicht van de voorkant te zien, maar of het nu een mooie foto is...

2. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    @ Aussie... Veel sterkte meis en probeer positief te blijven lief spartelend schildpadje van me ;) . Weet dat dat moeilijk is en je hebt er goed aan gedaan om je ziek te melden zodat je even goed kunt bijtanken! But keep your head up en weet dat we hier met je meeleven en dat je hier lekker moet komen schreeuwen als je daar behoefte aan hebt!

Liefs,

Kweenie

3. Johanna1

Johanna1 Bekend lid

15 feb 2008
    515
    0
    0
    Kampen
    He, dat herken ik ook wel. Als ik te snel op sta, of een onverwachte beweging maak kan het echt door mijn buik heen schieten. Ik schrik er altijd van, gelukkig maar dat het alleen maar bandenpijn is. Maar ja, wat wil je ook mijn buik groeit echt razend snel op het moment! Echt leuk, ik krijg nou steeds vaker te horen dat je het toch wel goed kunt zien! :D

4. Lisje86

Lisje86 Fanatiek lid

26 jan 2007
    3.504
    0
    0
    mama!!
    @wolly dan is het bij ook waarschijnlijk je wondertje :D

5. wolly

wolly Niet meer actief

:) :) joehoeee

6. Vis1978

Vis1978 Bekend lid

22 jan 2008
    509
    0
    0
    Alkmaar
    Moet toch zeggen dat ik nog geen klagen heb, bandenpijn valt dan erg mee. Heel soms als ik moet niezen dan schiet het er effies is, maar da's zo over en is niet eens zo heel pijnlijk. Eigenlijk alleen maar effe lastig, omdat ik ook moet proberen niet in mijn broek te piesen :D.

Ik voel ook al een tijdje de rakker bewegen de ene keer wat meer dan de andere keer. De eerste keer al met 15 weken, maar de 2e keer pas een week daarna (en dat voor het 1e kind). Nu lijkt het wel wat vaker te komen. Kan niet wachten tot ie echt gaat trappelen en je het aan de buitenkant ook kan voelen, lijkt me helemaal geweldig, zeker ook voor Dennis, dan kan hij ook eindelijk contact krijgen met zijn kind.

Nog effies werken en dan heerlijk weer naar huis. Eet vanavond bij mijn zus, dus hoef lekker nix te doen.

Fijne avond dames.

Grtjs!

7. marleen4683

marleen4683 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.727
    0
    0
    Groepsleidster Knderopvang
    Friesland
    @ Marientje, voel je die harde buiken alleen aan de binnenkant of ook aan de buitenkant dat je buik echt hard is?

8. victoria

victoria Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.131
    0
    0
    Mamatje @ jeetje, klink zwaar. Ik denk ook dat het niet normaal is, maar ik zou niet weten wat je er aan kunt doen. Misschien een topic openen in de algemene zwangerschapslijst en dat daar dan iemand is met soortgelijke ervaring en hopelijk oplossing. Heel veel sterkte van mij.

peetje @ heel veel sterkte, ik begrijp je beslissing helemaal. neem de tijd voor jezelf en je moeder. Ik heb helaas hetzelfde meegemaakt tijdens mijn eerste zwangerschap. En ook ik maakte me zorgen om al die stress tijdens de zwangerschap en ik heb nu een heerlijk vrolijk mannetje, dus maak je daar geen druk om.

Aussie @ wat een rot nieuws, ook voor jouw. Neem inderdaad je rust, niet werken, laat die bloeddruk eerst maar eens lager worden. En we duimen dat die uitslag woensdag goed is en dat je straks weer lekker op je roze wolk kan klimmen.

Nu nog van mij een wat vrolijker berichtje en heerlijk baby geleuter. Waarschijnlijk heb ik al een kinderwagen, een dubbele, zodat ik straks met zoonlief en baby kan gaan wandelen. Het is zo'n kiwi explorer, als iemand dat iets zegt (heet nu volgens mij phil & teds). Lijkt op een gewone kinderwagen, alleen hangt er nog een stoeltje achter (die je er ook af kan halen, zodat je ook met eentje kan gaan wandelen).

Fijne avond en dikke knuf voor allemaal.

9. Marientje

Marientje Actief lid

Ik heb vandaag 2 blubjes gevoeld, misschien is het de baby ook al :D
    Bij Joël was dit eerder een kriebelend gevoel ;)

Marleen@ Je voelt idd ook aan de buitenkant dat je buik hard is.
    Mijn buik werd ook helemaal opgeblazen op dat moment en ging daarna weer naar zijn normale positie ;)

Bandenpijn krijg ik ook af en toe, vooral als ik plotseling opsta ofzo, maar bij Joël had ik er eigenlijk meer last van als nu.

10. 1ekindje

1ekindje Bekend lid

4 jun 2006
    506
    0
    0
    wij waren van plan om onze laatst vakantie met ons tweeen online te boeken, gaat het iedere keer fout op de site. dan toch morgen maar naar het reisbureau.

vandaag naar de verloskundige geweest en het hartje weer gehoord, blijft leuk.

11. marleen4683

marleen4683 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.727
    0
    0
    Groepsleidster Knderopvang
    Friesland
    Thanx Marientje!
    Bij mij is de buitenkant van mn buik niet hard en opgezwollen, maar hoe je het verder omschreef klopt dan weer wel.
    Misschien zit t ertussen in? Geen idee of dat kan :D
    Maar goed we zien het wel.

Kwam er net achter dat ik morgen toch de hele dag moet werken, ik had de hele dag in mn hoofd dat ik alleen morgenochtend hoef :cry:
    Nou ja, moet maar weer, ik zal het wel overleven.
    Meestal zijn er niet al te veel kids op vrijdag, dus dan komt dat lekker uit en kan ik hopelijk een beetje op tijd naar huis!

12. Vis1978

Vis1978 Bekend lid

22 jan 2008
    509
    0
    0
    Alkmaar
    Goedemorgen dames,

Wat een wind! Of waait het bij jullie niet zo hard als in Alkmaar & Amsterdam? Waaide zowat van de weg :).

Nog 1 dagje en dan hebben we weer lekker weekend. Duimen jullie met mij mee dat het morgenmiddag en avond mooi weer is, want wij hebben onze ouders en zussen uitgenodigd om te komen BBQ-en.

@Sylvia: heel veel plezier bij de echo vandaag!

Werkse allemaal!

13. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Mogge dames!
    Hopelijk hier weer wat rustiger! heb het echt belachelijk druk gehad!
    Helaas vandaag aan het werk, meestal op vrijdag vrij, maar ik had woensdag mijn diploma uitreiking dus heb even omgeruild met mijn dagen! ;)

Ben niet echt bijgelezen!

14. Vis1978

Vis1978 Bekend lid

22 jan 2008
    509
    0
    0
    Alkmaar
    Gefeliciteerd Lola! Wat heb je voor opleiding gedaan?

Ik hoop vandaag een berg werk te kunnen verzetten. Mijn bazen zijn allemaal op pad. Reisje naar Kroatië (waar het heerlijk warm is), heb ik georganiseerd, maar mocht zelf niet mee, volgende keer doe ik dat toch anders :) (ga ik wel vantevoren heen om te checken of alles wel oké is).
    Als het goed is wordt ik dus niet al teveel gestoord met dingen die tussendoor komen, dus kan ik eindelijk eens iets van mijn eigen lijst afmaken.

Grtjs,
    Hanneke

15. Chanty24

Chanty24 Actief lid

Hallo Meiden

Ben een paar dagen niet wezen kijken.
    Heb helaas niet alles kunnen bijlezen(geen tijd) Sorry :oops:
    Met de angelsounds ben ik net als de rest enorm blij! :D Ik hoor het hartje zo goed. Heb nu helemaal geen twijfels meer gelukkig.
    Vorige week is mijn neefje van 3 maanden oud opgenomen in het ZK. Hij heeft een nierafwijking. Echt zo zielig. Hij wil ook niet goed eten dus krijgt nu sonde voeding. Hij moet eigenlijk naar het kinderziekenhuis maar daar is nog geen plaats. Hij ligt nu in Nieuwegein en helaas is dat voor mij een uur rijden. Dus kan jammer genoeg niet elke dag langs. :(
    Maar als ik ga ga ik lekkr heel de dag om mn schoonzus bij testaan. Anders zit ze daar heel de dag alleen. Maar hierdoor heb ik dus niet veel tijd en fut om al die pagina`s bij te lezen.
    Ik ga het vanaf nu weer bijhouden.

Afgelopen week heb ik twee dagdiensten moeten werken nou toen ik thuis kwam was ik kapot! Kon om 20.00 nog maar net mn ogen openhouden. Zo moe ben ik eerder nog niet geweest.
    BGaalde wel zeg kon niet eens iets in het huis doen.
    Ben vandaag nog een dagje vrij en ga me lekkr uitleven met de stofzuiger
    dweil ed.
    Vanavond gaan we shoppen voor de babykamer :D Heb er echt zin in! Ben benieuwd wat ik allemaal voor leuks ga zien.

Liefs Chantal

16. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    @ Visje: ik ben nu maatschappelijk werkster! ;)
    Maar goed, het werk voerde ik al uit, maar nu heb ik een bijbehorend papiertje + salaris!
    Ik hoop net als jij ook een hoop werk te verrichten vandaag, nog een heleboel rapportage moet erin! Grrrr!
    maar dat heb je neit goed geregeld hoor, idd voortaan van te voren checken of het wel ok is daar!

@ Chanty: jeetje wat een verscrhikkelik nieuws, zo'n klein hummeltje al opgenomen in het ziekenhuis!
    Succes met schoonmaken vandaag! ;)

17. Monique4

Monique4 Niet meer actief

@peetje & Aussie:

Veel sterkte meiden!

Liefs en knuf,, Monique

18. Moe

Moe Fanatiek lid

22 jan 2008
    1.319
    0
    0
    Aussie: Heeeeeeeeeeeeeeeeel veel sterkte
    EN DOE RUSTIG AAN MET JE BLOEDRUK ;)
    Denk er om ! Alleen jij en je kindje zijn nu belangrijk
    HEeeeeeeeeeeeeeeeeeeele dikke knuff van de baby en mij ;)

Peetje: jij ook veel sterkte

ik ben deze hele week nie veel online
    we hebben een trouwfeest morgen en zijn dus al
    de hele week vollop aan het voorbereiden ;)
    volgende week zal ik weer posten

groetjes

19. mamatje

mamatje Actief lid

14 aug 2007
    417
    0
    0
    Lieve Aussie,
    Ik wens je heel veeeeel succes en hoop dat alles goed komt een knuffel van mij.....

20. Johanna1

Johanna1 Bekend lid

15 feb 2008
    515
    0
    0
    Kampen
    @Aussie: wat een rotnieuws, heel veel sterkte en probeer rustig aan te doen.
    @Chanty: ook al zulk rotnieuws. Hopenlijk word je neefje snel weer beter en mag hij weer lekker naar huis!

heel veel liefs van Marjolein

Deel Deze Pagina