:x De schrik van mijn leven :x Ik had al een paar dagen last van een beetje bruin bloed bij het afvegen. Vrijdag- op zaterdagnacht werd het ineens stukken erger ale: . Bij het afvegen had ik niet een paar druppeltjes, maar echt hele grote vegen! Elke keer. Dus ik de hele nacht niet geslapen en zaterdagochtend om 8.00 uur de VK gebeld omdat ik me gewoon ongerust maakte. Ik mocht gelijk langskomen in het ziekenhuis (want de VKpraktijk is gehuisvest in het ziekenhuis). Bij de VK: onderzoek gehad, hartje gehoord maar voor de zekerheid doorgestuurd naar de gyn! Daar heb ik een echo gehad, inwendig onderzoek en hebben ze een uitstrijkje gemaakt! De baby bewoog goed, het hartje klopte naar behoren en ze konden NIETS vinden! Ze weten niet waar het bruine bloed (=oud bloed) vandaan komt. Voor de zekerheid moet ik morgenochtend nog wat urine inleveren bij de huisarts om te controleren of ik wellicht een blaasontsteking heb; daar kan het bloed ook nog weleens vandaan komen. Inmiddels is het bloeden opgehouden Ik had gisternacht nog 2 keer een druppeltje en dat was het! Zo snel als het kwam, zo snel is het weer weg! Het schijnt vaker voor de komen zei de gyn. Ik hoef me verder nergens zorgen om te maken. Pas bij krampen en rood bloed is er iets aan de hand en dat heb ik gelukkig allebei niet! Wat een verhaal he! Ik ben me rot geschrokken!
zo mijnimeel wat zal jij je inderdaad rot geschrokken zijn! ben blij dat alles goed met jou en de kleine is. nou maar hopen dat het ook geen blaasontsteking is. fijn dat het bloeden nu weer gestopt is! misschien was het een gespronge adertje in je baarmoeder door de kleine? het zou misschien ook kunnen komen dat je anders weer ongesteld had moeten worden en daarom wat bruin bloed verloor. een vriendin van me heeft dat ook gehad 2 weken terug. en omdat je pco had ( lees ik onder je naam) weet je niet wanneer je eigelijk weer ongesteld had kunnen worden. misschien moet je lichaam gewoon nog wennen! nu weer lekker genieten! Liefs Marije
Sjeeeeeeeeee mijnimeel wat lijkt me dat vreselijk zeg! gelukkig dat er niets aan de hand was en dat je ook zo snel kon komen. Hopelijk was het voor de eerste en de laatste keer!
@Marijee en Marleen : Wat leuk dat jullie de baby al kunnen voelen en een reactie terug kregen! @mijnimeel Jeetje wat zal dat een schok voor je geweest zijn. Ben blij voor je dat alles gelukkig goed is met de baby. Hier gaat alles eigenlijk prima heb niet zoveel te melden. Ben gisterenavond nog wezen stappen heerlijk dat er niet meer gerookt mag worden. Vorige week voelde ik me gewoon een beetje schuldig dat ik in de rook stond te swingen. Maar vanaf nu is dat gelukkig over! O ja gisterenavond ook nog naar Tarzan geweest. Het was echt ontzettend mooi. Ik had in het begin wat last van mn hormonen hij was toen nog een baby. Ook die muziek moest gewoon een traantje weg vegen. Had er eerder nog geen last van. Ik hoopte maar dat niemand het kon zien.
Heee dames! ben alweer eventjes niet geweest! Beetje druk, nog steeds er moe! Hoe is het hier? @ Mijnimeel: jeetje meid, dat is eventjes schrikken! Gatsie zeg, misschien idd adertje geknapt met seks oid.
Hey meiden! Hebben jullie ook weleens van die steekjes onder in je buik, tegen de krampen aan... weet niet zo goed wat ik ermee aan moet, heel vervelend en een beetje pijnlijk... Is links onder in mijn buik... of is dat de baarmoeder die aan het groeien is..? Hebben jullie ook al zo lekker geshopt, wij hebben de kinderkamer en wandelwagen al besteld, leuk leuk xx
heejj bianc dat heet bandenpijn haha dat is inderdaad je baarmoeder die aan het groeien is. het is geen fijn gevoel ik weet er alles van af maar je kan er niets tegen doen alleen als het echt erg word even lekker liggen met eventueel een warme kruik op je buik ( haha dat rijmt) ik wil het meeste na de 20 weken echo halen omdat ik eerst wil weten wat het word als de kleine meewerkt nog 2,4 weekjes en da kan ik echt los haha Liefs Marije
Ohhh ok, dank je Marijee! Nou moet ik wel zeggen dat het na het sporten is begonnnen, miss deze week iets ustiger aan doen haa! Die warme kruik is een goed idee! Ja wij hebben alleen de basis dingen gekocht, nog geen aankleding, hoop ook dat die kleine zich met de 20 weken echo goed laat bekijken Maar zooooveeeeel keuze is babydingentjes, echt ongelofelijk, steeds als ik denk van jaaa! zo wil ik de babykamer zie ik weer wat leukers
graag gedaan. en inderdaad dan wat rustiger aan doen met sporten. ik merk het ook dat het na het sporten en ondertussen al steeds meer voel dan stop ik ook. hoop inderdaad ook voor jullie dat de kleine zich met de 20 weken echo goed laat bekijken jah is echt ongelovelijk hoeveel leuke dingetjes er zijn voor baby's en dan moeten de ouders maar kiezen eigelijk moet de baby gewoon zelf kunnen kiezen gewoon voor iets gaan staan wat je leuk vind en als de baby een trap geeft is het goed anders niet . haha maakte het voor ons een stuk makkelijker Liefs
Hihihi dat maakt het idd makkelijker Hoop wel dat getrappel snel te gaan voelen, lijkt me super! Ik ben al blij van het straks OF roze of blauw is, dan valt er al 1 keuze weg haha Is wel grappig, iedereen om ons heen zegt " jullie krijgen echt een jongen" terwijl mijn vriend stellig is overtuigd van een meid haha, ben zooooo benieuwd! xx
hoi allemaal, Kan niet alles bijhouden hier maar ben wel blij met dit topic. Heb toevallig al een paar nachten dat ik wakker wordt van de buikpijn... moet dan heel nodig plassen. Zelf daarna doet het nog even pijn.. Hoor dat er dus meer last van hebben.. Toevallig vannacht veel minder. Ben er dan ook wel weer 4 of 5 keer uitgeweest dus ja dat scheelt vast. moet gewoon meteen gaan als ik voel dat ik moet plassen en niet even blijven liggen en dan dus weer in slaap vallen.. bandenpijn heb ik trouwens ook af en toe wel last van. vooral is ik teveel gelopen heb.. wij hebben gisteren trouwens voor de babyspullen geshopt. alle grote aankopen al gedaan..
Jeetje mijnimeel, Wat zullen jullie geschrokken zijn! Erg fijn dat je meteen terecht kon en niet eerst nog het weekend uit hoeft te zitten! En natuurlijk fijn dat alles ok is en dat ze niks konden vinden
heejj bianc haha en wat denk je zelf dat het gaat worden dan? bij mij dacht eerst iedereen een meisje maar nu zeggen ook heel veel een jongetje zeker nadat ze het hartje hebben gehoort echt heel apart. maar nog even afwachten het is inderdaad straks al stuk makkelijker als je weet wat het gaat worden. nog even geduld! @ juffie.. wat irritand lijkt me dat dat je er zo vaak uit moet. ik moet overdag wel veel naar de wc maar word pas sochtends vroeg wakker omdat ik moet plassen en kan meestal daarna wel weer verder slapen dus kwa nachtrust heb ik nog niets te klagen gelukkig. wat leuk dat jullie ook al veel hebben geshopt liefs
@ juffie ik heb ook een hele lange periode gehad dat ik er vaak uit moest. Nu wordt dat steeds minder. Verbaast ben ik dat iedereen de baby al zo voelt. Ik heb 1 keer een soort belletje voelen knappen en denk een schopje te hebben gevoelt, maar meer ook niet. Gelukkig morgen naar de VK en dan het hartje weer horen...dan weet ik zeker dat alles goed is. Ik ben er niet heel zenuwachtig om, maar toch een beetje.
@ Juffie: ik heb maar 1 keer per nacht dat ik er uit moet! Om 3 uur sta ik op knappen en dan weer om 7 uur! Pfffff! Laatst had ik s'nachts ook dat wanneer ik mij draaide mijn banden echt pijn deden! Nu valt het wel weer mee! Hoe zit het met jullie buikjes eigenlijk? Ik heb nog niet echt een buik gekregen.
Mijn buik is er een heeeeeeeeeeeeeeel klein beetje. De meeste mensen zien niet eens dat ik zwanger ben...terwijl ik toch al in week 18 zit.....mag van mijn wel komen.
@bianc en marije, lastig he keuzes maken. Er is ook zooooooooveel. Ik wacht ook eerst tot we weten wat het wordt. Wij denken allebei een jongen dus ben heeeeel benieuwd en zal wel ff raar zijn als het dan toch een meid is! Al maakt het me echt niet uit wat het wordt haha. @Lola, mijn buik begon met 14 weken aan een groeispurt (zie album) maar lijkt nu wat stil te staan. Ik pas overigens mijn gewone broeken al vanaf 14 weken helemaal niet meer! Ik ben sinds van de week 1 kg aangekomen. Mag van mij ook wel wat harder groeien hoor! Ach ben al lang blij dat ik mn beebje zo regelmatig voel. Al is het nu al weer een uurtje stil. Maak ik me gelijk weer een beetje zorgen.......daar krijg je dan nu weer last van zucht. Hahahha
het kan heel lang heel langzaam gaan en dan ineens nog naar voren schieten..... en je hebt ook geen zin om 28 kg buik erbij te krijgen! als het maar met kleine goed gaat toch!
Hey dames, Mijn buikje heeft ook even een stop volgens mij, hij is wel wat ronder. Maar het is net zo'n grensgeval vind ik van ben je nu zwanger of dikker geworden? Haha, tenminste dat zeggen mensen om me heen, die weten dan dat ik zwanger ben, maar voor vreemden lijkt het wel of ik gewoon wat dikker ben. @hinkieIk voel mn beebje nu sinds afgelopen vrijdag elke dag wel eventjes. Vorige week zaterdag heb ik m voor het eerst gevoeld. Heel raar dat 'ineens' je hem heel veel voelt, vooral vrijdag! Maar wat joss81 zegt, als je m dan eff niet voelt, wil je je al snel weer zorgen gaan maken. Terwijl je m pas met 28 weken elke dag moet voelen. Komt vanzelf wel. Liefs Monique
goede morgen meiden. voor de meiden die hun kleintje nog niet voelen het kan zijn dat je kleintje met de rug naar je buikwant ligt zodat hij/zij tegen je rug aan zit te trappelen en dan voel je het nog niet of de placenta ligt aan de voorkant. maar sommige voelen hun kindje gewoon wat later. ook jullie zullen snel je kleintje voelen! ik voel het nu af en toe ook niet echt vaak en dan twijfel ik nog wel eens dus hoop ook dat ik snel echte trapjes ga voelen. heel soms voel ik een plopje. mijn buik was tussen week 15 en 17 best hard gegroeit maar staat nu weer even stil. word wel iets boller maar zoals andere ook al zeggen, het lijkt voor mensen die niet weten dat ik zwanger ben alsof ik gewoon dikker ben geworden. vanaf 20 weken gaat het heel snel zeggen ze dus nog eventjes wachten en dan wou je dat je buik minder snel groeide omdat die in de weg gaat zitten haha Liefs Marije