december 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door tipp42hgg, 22 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vis1978

Vis1978 Bekend lid

22 jan 2008
    509
    0
    0
    Alkmaar
    Even snel tussen het werken door een vraagje beantwoorden.

Ik heb sowieso weinig last van mijn banden hoor, maar ik probeer al weken niet meer op mijn buik te slapen, dat voelt gewoon niet lekker meer. Als je d'r last van hebt, kan ik je maar 1 tip geven.....NIET MEER OP DE BUIK SLAPEN! Mocht je in je slaap op je buik draaien dan is dat helemaal niet zo erg, wellicht alleen pijnlijk door je banden, dan kun je gewoon weer omdraaien en verder slapen. Waarschijnlijk gaat je nieuwe slaaphouding wennen en draai je steeds minder vaak terug op je buik.
    Succes!

2. Tinker

Tinker Actief lid

30 okt 2006
    305
    0
    0
    Zwolle
    Hey allemaal,

Iedereen heeft het over bandenpijn en over het hebben van een buikje.....

Nou ik heb gelukkig moet ik zeggen weinig bandenpijn maar al wel een enorme buik. Als mensen mij vragen hoe ver ik ben dan zeggenze meteen erna "zijn het er geen twee......jemmig je bent al dik hoor". Ik vindt dit persoonlijk ook weer niet leuk om te horen eigenlijk. NIet datik niet trots op m'n buikje ben maar het is niet leukom dit iedere dag 4 of 5 keerte horen want dan voel je helemaal een enorme koe. Soms erg deprimerend om te horen. :cry:

Ik zal wel eens even een foto plaatsen van hoe het er uit ziet dan kunnen jullie een oordeel over geven als jullie willen. :) :)

3. Natascha78

Natascha78 Actief lid

8 nov 2007
    101
    0
    0
    Assistent Belastingadviseur
    Brunssum
    Hey Tinker,

Dat heb ik ook. Maar iedereen zegt dat je enig moment stopt met groeien en dat je dan weer meegaat in de normale curve.

Ik vind het trouwens wel heel erg leuk. Ik ben altijd al flink geweest, en nu kan ik strakke kleren aan (mijn eigen kleding wordt vanzelf strak) en kan ik mijn buik laten zien, en niet meer verbergen.

Toch qua kilo's valt het hier reuze mee. 1 kilo pas en toch al bijna 16 weken zwanger.

Succes ermee.

Groetjes

Natascha

4. joss81

joss81 Fanatiek lid

18 mei 2007
    1.153
    0
    0
    zwolle
    @hinkie, je gaf mij op de vorige pagina antwoord dat volgens mij voor marije bedoeld was ;) Ik heb gelukkig nog een hele lieve vriend.
    Ik herken jou in je %$#%$* schoonzussen haha, die heb ik namelijk ook.

@chanty, jij hebt trouwens een erg schattige babykamer. Je doet dat rood niet he? ik vind dat eigenlijk wel erg leuk rood!

@maria, ik herken het niet die bandenpijn. Misschien is het een idee om niet meer op je buik te gaan liggen nu die aan het groeien is! Ik lig ook al een tijd niet meer op mn buik....omdat ik het niet fijn meer vind liggen. Terwijl ik een echte buikslaper ben.

@suzan, Ik kan ook niet wachten tot 30 juli dan heb ik ook de 20 weken echo. Hoop zo dat alles goed is en daarnaast dat we weten wat het wordt. Kan ik eindelijk gaan SHOPPEN :) :) :) . Heb alleen nog maar wat kleertjes gekocht.

5. Johanna1

Johanna1 Bekend lid

15 feb 2008
    515
    0
    0
    Kampen
    Zo wat schrijven jullie veel zeg! Ik heb sinds vrijdag niet meer gekeken, heb nu niet alles bij kunnen lezen (zit stiekem op't werk ff te kijken.)

Oh... nou ben ik vergeten wat ik wilde zeggen! Hebben jullie dat ook, dat je vaak wat vergeet? Echt erg af en toe!
    Ik weet het al weer.... Ik heb vannacht zo raar gedroomd. Mijn man en ik waren bij de Prental nadat we de 20weken-echo hadden gehad. Hij was helemaal blij allemaal jongenskleren aan het uitzoeken en ik zat in een hoekje te huilen omdat ik geen jongen maar een meisje wilde.
    Raar he? Dromen jullie ook van die rare dingen?

6. joss81

joss81 Fanatiek lid

18 mei 2007
    1.153
    0
    0
    zwolle
    @tinker, ik vind het een hele mooie buik hoor! ben jaloers hahaha

@johanna, jaaaa ik droom ook van die idiote babydromen waar je niet blij van wordt. Schijnt er wel bij te horen hoor!

7. Tinker

Tinker Actief lid

30 okt 2006
    305
    0
    0
    Zwolle
    Heb even 2 fototjes geplaatst van mijn buik.....:) :)

Natascha ik ben al wel 6 kilo aan gekomen..... :oops: :oops:

Ik vergeet bijna alles het ene moment sta ik in de keuken en dan weet ik niet eens meer wat ik er ook alweer moest doen......hahahaha.

Thanx joss....... :thumup: \:D/ ......maar jij hebt ook al een mooi buikje.....:thumup:

Groetjes milou

8. Marijee

Marijee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.295
    0
    0
    heejj meiden

@ milou ik vind echt dat je een hele mooie buik hebt hoor :D wou dat die van mij al zo mooi was!

@johanna ik heb ook van die rare dromen het hoort echt bij de zwangerschap volgens mij ;)

meiden ik heb ook een nieuwe buikfoto van vandaag in me album gezet. foto van 16 weken was in de avond gemaakt dus is me buik veel meer opgezet. deze foto is van begin middag maar ik vind nog maar zo weinig verschil :(
    ik val ook nog steeds alleen maar af.. ben al 5 kilo afgevallen in plaats van iets aangekomen te zijn.

liefs Marije

9. Tinker

Tinker Actief lid

30 okt 2006
    305
    0
    0
    Zwolle
    nou ik vindt dat je het wel kunt zien hoor. Maar de rest komt nog echt wel......hihihihii. Wacht maar af... :) :)

10. susanbenjamins

susanbenjamins Actief lid

18 jun 2007
    327
    0
    0
    Epe
    Dat rare dromen heb ik ook heel erg. Ook allemaal niet zulke leuke dingen, ruzie met schoonouders, aangevallen door hond, onze hond aangevallen, enz. Echt idiote dingen.

Komende donderdag mogen wij onze kamertje + kinderwagen + box + badsetje + kleertjes + enz. al ophalen. Twas verbouwingsopruiming en ze wilden er gauw van af. We zijn best vroeg met uitzoeken, maar ik wil toch niet weten wat het word.

Dat afvallen heb ik ook gehad, wel 5 kg. en nu kom ik ineens bijna een kg per dag aan! Dat afvallen maakte ik mij wat zorgen om, maar zo hard aankomen hoeft ook weer niet, haha.

11. goglezzz

goglezzz Lid

24 apr 2008
    80
    0
    0
    sociotherapeut
    Deventer
    Héé meiden,

Ben de laatste tijd niet erg veel hier op 't forum geweest, maar dat heeft te maken met het feit dat ik ontzettend moe ben en er 'n beetje doorheen zit!
    Ben vandaag weer wezen werken na 3 weken in de ziektewet te hebben gezeten. Helaas was dat niet zo'n suc6 want was vannacht om 2.30u al weer klaar wakker en heb ook geen oog meer dicht gedaan. Tegen 7.00u kreeg ik 'n ontzettende huilbui omdat ik zo graag weer aan 't werk wil maar mijn lichaam mij 'n beetje in de steek laat. Gelukkig hebben ze op het werk er alle begrip voor, ( ze verschoten er ook van hoe ik eruit zag, maar ja is ook begrijpelijk als je al bijna een maand amper hebt geslapen) en nu hebben ze 'n mooie regeling met mij getroffen, en dat stelt me dan ook wel gerust. Ik probeer positief te blijven en te genieten van m'n zwangerschap maar helaas is dat momenteel niet echt van toepassing. Ik ben ontzettend blij dat ik zwanger ben echt waar, maar door mijn slaap gebrek merk ik dat ik er niet optimaal van geniet, en vind dit ontzettend jammer :(

Verder heb ik er weer 'n hoop mooie buikfoto's voorbij zien komen, helemaal super!

Ik ga proberen om nog wat slaap in te halen,

Iedereen verder nog 'n fijne dag

Groetjes Wieteke

12. Johanna1

Johanna1 Bekend lid

15 feb 2008
    515
    0
    0
    Kampen
    @Tinker & Marije: mooie buikjes hebben jullie hoor!
    @Wieteke: balen dat het nog niet wil om te gaan werken, en dat je nu niet echt lekker kan genieten van je zwangerschap.

Bij mij blijft m'n gewicht nu stil liggen. Was de eerste 3 maanden ruim 5 kilo aangekomen maar ben nu al 2 weken niets meer aangekomen. Nou ja, het buikje groeit nog steeds rustig door (niet zo heel hard meer, maar er zit nog beweging in)

13. Ranjeewha18

Ranjeewha18 Niet meer actief

Hallo Dames,

Ik stap hier in!
    Ik heb hele mooie buikfoto's voor bij zien komen!

Dromen... Ja, die heb ik ook! over de stomste dingen!

En ik heb de BEEBIE gevoeld! heel laag onderin!
    ik voel hem ook tegen mijn blaas trappen! Ik ben HAPPY...!
    Vanochtend, gaf hij me klein trapje tegen de hand zo lief :oops:

Groetjes

14. joss81

joss81 Fanatiek lid

18 mei 2007
    1.153
    0
    0
    zwolle
    @wieteke, sjeee wat zul jij balen zeg. Als er iets frustrerend is, is het niet kunnen slapen. vreselijk meis, hoop dat je snel opknapt!

@ranjewha, heeeeeeeeeeeeeeeee waar bleef je joh! Leuk om je weer te zien. Goed dat je je kleintje voelt, fijn is dat he?! Ik voel m ook al zooo goed, de hele dag door trapjes en veegjes hihi

15. Moe

Moe Fanatiek lid

22 jan 2008
    1.319
    0
    0
    heeeey Ranj supper dat je weer even
    kijkje kwam nemen
    ben blij dat je jou beebje gevoeld heb ;)
    en je bent al ver joh!
    nog een week en dan zit je al op de helft :D

16. Marijee

Marijee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.295
    0
    0
    heejj ranj

wat geweldig dat jij je kleintje nu ook gevoelt hebt!
    had nog een berichtje op je hyves achter gelaten weet niet of je die al hebt gelezen?

je zal nu wel een stuk geruster zijn dat je je kleintje hebt gevoelt he?
    en hij/zij is nu al zo lief voor zijn/haar mama om te laten weten dat tie er is!

@ wieteke ik kan me goed voorstellen dat je nu even niet zo kan genieten als je graag zou willen! een maand bijna niet slapen is niet niets!
    ik hoop dat je snel weer je nachtrust kan krijgen en je weer wat beter gaat voelen zodat jij ook weer lekker kan genieten van je zwangerschap

Liefs Marije

17. pebbles23

pebbles23 Actief lid

19 jun 2008
    260
    0
    0
    call agent
    oosterhout
    hallo allemaal
    ik lees wel mee maar heb niet altijd iets te melden lol

maar nu wel ik ging vanmorgen eens op de weegschaal staan en wat zie ik, ik ben 10 kilo afgevallen, mijn gyn. zegt dat dit best kan omdat ik ook overgewicht heb, ik vond het wel vreemd om te zien. vooral omda ik hier ook veel hoor van een aantal kilo aan gekomen.

nog een weekje dan heb ik de 20 weken echo ik begin zo nieuwschierig te worden, en hoop zo dat alles in orde is.
    groetjes Pebbles

18. Vis1978

Vis1978 Bekend lid

22 jan 2008
    509
    0
    0
    Alkmaar
    Hello ladies,

Wieteke: echt naar dat je zo slecht slaapt, of eigenlijk helemaal niet slaapt. Je lichaam zegt dan idd ook gewoon stop en dus....huilbuien. Die zullen door de hormonen wel extra erg zijn, dus nog vervelender. Heel begrijpelijk dat je daardoor ook niet echt van je zwangerschap kan genieten, daar ben je dus gewoon te moe voor! Ik hoop voor je dat het snel gaat verbeteren en dat je dan weer lekker uitrust en kan gaan genieten.

Ran: lekker voor je dat je de beebie gevoeld hebt, moet erg fijn zijn!

Vandaag was die van mij ook weer bezig, maar of het nou echte trapjes zijn weet ik nog niet. Ik denk zelf van niet, maar ik voel in ieder geval wel iets en dat vind ik al heel erg fijn.

Ik zal ongetwijfeld vergeten zijn op een aantal meiden te reageren, daarom hierbij alvast Sorry!
    Zag wel nog een mooie babykamer voorbijkomen, met rood (ook erg mooi), en lees eigenlijk allemaal beebie-bewegingsberichtjes. Leuk hoor!

Ik duik nu even de sportschool in, ga proberen een klein uurtje wat fitness te doen. Daarna als altijd.................op de bank!
    Heb trouwens gisteravond om een uur of 10 nog in een opwelling het behang van de muur in de babykamer gehaald, moest toch gebeuren, dus da's ook vast gedaan. Twijfel nu of ik zelf het nieuwe behangetje er op zal plakken, nl. nog nooit gedaan. Gelukkig is het geen ingewikkeld behang, maar glasvezelbehang, maar toch....wil natuurlijk wel dat ons kind in een prachtige kamer ligt.

Grtjs,
    Hanneke

19. marleen4683

marleen4683 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.727
    0
    0
    Groepsleidster Knderopvang
    Friesland
    Hay Dames!

Hier alles ok!

Even over jeuk (weet niet meet wie t schreef) : Je kunt tijdens je zwangerschap veel last hebben van jeuk, op allerlei plaatsen. Geen idee wat je ertegen kunt doen, misschien dat er wat smeerseltjes tegen zijn.
    Ik merk ook dat ik soms meer jeuk heb op mn armen, buik en vooral mn borsten.

@ Marjolein, Ik ben soms ook zo'n dweil: ik vergeet veel, doe domme dingen en ben stuntelig (gister 2 glazen omgegooit, een volle :( en een lege). Ook heb ik met typen dat ik soms denk 'wat staat daar?' Moet mn verhaaltjes/mailtje eerst 2x doorlezen om ze zonder al te veel typefouten weg te sturen!

20. Marijee

Marijee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.295
    0
    0
    heej meiden

@ marleen. ik herken het wat je zegt over met berichtjes en mailtjes typen. ik moet ze ook een keer overlezen want sommige woorden die ik er tussen zet snap ik zelf ook niet .. wat een zwangerschap wel alleen niet met je kan doen :p

@ hanneke.. zo lekker bezig geweest met het behang! en dat om 10 uur savonds! en met het opnieuw behangen zal het ook echt wel helemaal goed komen! als je al weet waar bijvoorbeeld de kast komt te staan zal ik daar eerst beginnen ;) als het daar dan wat minder mooi word dan zie je dat niet omdat de kast ervoor staat! hoe langer je bezig bent hoe beter het steeds zal gaan ;)

Liefs Marije

Deel Deze Pagina