december 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door tipp42hgg, 22 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chanty24

Chanty24 Actief lid

Hallo meiden

Meld me ook weer even.
    Vanmiddag een afspraak bij de VK om 14.30.
    Ben benieuwd of ik ben aangekomen?
    Ik heb thuis geen weegschaal.
    Vanmorgen heb ik de zolder helemaal schoongemaakt we waren daar nog aan het klussen. Er staat een dressoir in de kamer wat baby-kamer moet worden en dat kan nu lekkr naar de zolderkamer. We hebben nog tijd genoeg (de babykamer komt pas in september) maar het is wel fijn dat de zolder nu niet meer zo stoffig is.

Ik voel af en toe mn hartslag in mijn buik. Soms denk ik ons beebje wat te voelen maar het is dan ook meteen weer weg. Moet nog een beetje geduld hebben denk ik.

2dekleine Gefeliciteerd! wat leuk hebben jullie het allebei!

Juut Gefeliciteerd met de mooie echo!

Wij mogen 24 juli voor de 20 weken echo. Vind het zo spannend! Heb echt geen idee wat het zal worden. Heb niet echt een sterk gevoel voor een jongen of een meisje.

2. mamatje

mamatje Actief lid

14 aug 2007
    417
    0
    0
    Meld me ook even weer. Al een aantal dagen wel meegelezen maar niet kunnen reageren.
    Hier gaat alles ook wel ok. Gelukkig! ik verlang naar de 20 weken echo dat heb ik a.s. maandag al yesssssssssssssssssss! We gaan ons beebje weer zien! Ik ben ook zooo moe misschien komt het wel door het weer blehhhhhhhhhhhhhhh echt geen goed weer voor een zomervakantie. Het liefst lag ik op het strand met veel zon yeaaahhhh maar ja dat zit er momenteel niet in. Helaas... we moeten het doen met het weer wat we hebben. Ja wat kunnen we doen eigenlijk niet veel ik wordt er alleen somber van. Hoop maar dat de rest van mijn 5 weken vakantie we beter weer krijgen.
    groetjessssssssssssssssssssssssssssss

3. juut26

juut26 Fanatiek lid

28 apr 2007
    4.862
    0
    0
    Roosendaal
    mamatje ik duim ook voor beter weer hoor! vanaf maandag geloof ik kwam de zon weer een beetje terug...fijn dat alles ok gata en dat je 20 weken echo er al zo snel aan zit te komen!

chanty je zit nu bij de vk geloof ik..goed dat de zolder nu vast lekker schoon is!

marijee wat een leuke maxi-cosi! en dat is mooi meegenomen zo'n koopje!

oem sterkte met de vermoeidheid!

silvia jakkes aan de anti-biotica dat is echt vervelend!

marleen goed gewerkt hoor! en dat van die eigen hartslag voelen heb ik ook!

nou en tot slot nog even een foto van onze knapperd, ongeveer 300 gram zwaar en voetjes van 3,1 cm lang :)

4. Lisje86

Lisje86 Fanatiek lid

26 jan 2007
    3.504
    0
    0
    mama!!
    @marleen ja dat is zo en daarom doe ik het ook!

5. Chanty24

Chanty24 Actief lid

zo ben er weer.
    Bij de Vk kwam ik aanlopen en mocht gelijk naar binnen. Vorige keer moest ik bijna 3 kwartier wachten. Dus het viel mee.
    Ik ben nu in totaal 1.8 kg aangekomen in 18 weken.
    Ze vond het erg netjes die kilo`s komen nog wel zegt ze. Ook mn baarmoeder is flink gegroeid hij zit al bij mn naval. Ze vond het een mooi buikje! Ben weer helemaal trots!

Ik liep net in het park mn hond uit te laten is er een hond die een zwaan aan het aanvallen is. Echt zo zielig! Kreeg er gewoon tranen van in mn ogen. Ik kon niets doen die hond had die zwaan te pakken in het water. Z`n baasje had geen flauw idee waar haar hond was en liep haar maar een beetje te roepen. Die zwaan zit al vier jaar bij ons in het park en ze hebben elk jaar jonge zwaantjes. Een stuk verder op zat de moeder zwaan met het 1 overgebleven jong. Ik vond het zo zielig echt niet normaal. Ik hoop maar dat de dierenambulance snel komt! De zwaan leeft nog wel maar is erg zwak. Nou miss denken jullie wel waarom schrijft ze dat nou weer. maar het greep me zo aan. Moet er niet aandenken om mn kindje alleen te moeten opvoeden. Wat een vergelijking eigenlijk he een zwaan en een mens.
    Maar ja ik moest het gewoon even kwijt.

6. Chanty24

Chanty24 Actief lid

O ja ik heb vandaag ook nog een boek van Nijntje gekocht waar je de bijzondere gebeurtenissen kan in opschrijven tijdens je zwangerschap. Een negen maanden boek. Ik geef hem straks cadeau aan mn mannetje. Hij zal wel gelijk zeggen nou dat kan jij mooi invullen. haha

7. marleen4683

marleen4683 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.727
    0
    0
    Groepsleidster Knderopvang
    Friesland
    @ chanty, ik zou er ook vol van schieten hoor!
    Nu maar hopen dat de dierenambulance er nog wat mee kan.

8. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    heb nog niet alles bijgelezen denk ik maar toch even een kort berichtje..

voel mijn eigen hartslag ook in mijn buik.. als ik rustig lig en mijn handen op mijn buik leg. De uk voel ik nog niet maar wacht 'rustig' af. Ben wel heel nieuwsgierig hoe dat voelt!

kan me voorstellen hoor chanty dat je dat aangrijpt. het is toch ook zielig!

Veel meiden gaan richting de 20 weken echo. spannend! heb zelf al wel een afspraak gemaakt maar het duurt nog wel even bij ons.

XXX

9. pebbles23

pebbles23 Actief lid

19 jun 2008
    260
    0
    0
    call agent
    oosterhout
    ik voel sinds kort ook mijn hartslag in mijn buik, misschien komt het doordat de baby ergens tegen een ader of zo aan ligt, ik zal het dinsdag aan mijn gyn vragen.

jaaaaa monique nog ff dan is het zover voor ons, ik kan ni meer wachten lol. ben jij ook al zo zenuwachtig lol. het is net alsof kerstavond is en dat je weet dat je morgen alle kadootjes mag uitpakken lol

10. mamatje

mamatje Actief lid

14 aug 2007
    417
    0
    0
    Hey dames,
    Ga morgen lekker naar Center Parcs! Heb er wel zin in kom maandag terug en ga meteen doorrijden naar de echocentrum voor de 20 weken echo. Nou alvast allemaal een hele fijne weekend.
    groetjesssssssssssssssssssssss

11. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    fijne weekend dan mamatje!

12. Vis1978

Vis1978 Bekend lid

22 jan 2008
    509
    0
    0
    Alkmaar
    Goedemorgen!

@Chanty: Ik krijg er zelfs tranen van in mijn ogen alleen al als ik het zo lees. Wat vreselijk! Ik heb sowieso altijd moeite met dierenleed, een dooie vogel langs de weg vindt ik al zielig :(

@Mamatje: Veel plezier in Center Parcs, geniet ervan!

Het Jeu de Boules Toernooi ging gisteravond toch nog door. Ik was om half 5 op het Museumplein om de laatste puntjes op de welbekende i te zetten. Toen regende het nog een klein beetje, maar tegen 5-en werd het droog en brak de zon door, dus heb ik toch nog de jeu de boules banen uitgezet en de ballen erbij gelegd. Het was een geslaagde avond. Wel veel sjouwen, dus dat merkte ik aan het einde van de avond wel, uiteraard ook in combinatie met het tijdstip. We (mijn zus was ook mee, want die werkt weer bij een adviseur van ons) gingen om half 11 naar huis en ik lag er om een uur of 12 in. Dennis kwam tegen half 1 thuis en toen was ik natuurlijk nog wakker, dus ik denk dat het wel tegen half 2 was toen ik eindelijk sliep.
    Toen vanmorgen de wekker ging, had ik het gevoel alsof een nacht had doorgehaald met teveel alcohol achter mijn kiezen :) (wat natuurlijk niet zo is), maar goed vandaag is het vrijdag dus ik heb bijna weekend.

Vanavond BBQ-en bij een vriendin, als het rotweer is wordt dat gourmetten, dus dat wordt een gezellig begin van het weekend, en dan morgen toch maar proberen te behangen.

Grtjs,
    Hanneke

13. Johanna1

Johanna1 Bekend lid

15 feb 2008
    515
    0
    0
    Kampen
    hoi dames,
    ook ik voel m'n eigen hartslag in m'n buik. Helaas nog niet de kleine gevoeld, nog ff geduld hebben.
    Waarschijnlijk krijg ik vandaag een nieuw buurjongetje. Mijn buurvrouw liep eergisteren al met rommels in haar buik, en vanmorgen vroeg was hun auto al weg. Spannend dus.

Groetjes, Marjolein

14. joss81

joss81 Fanatiek lid

18 mei 2007
    1.153
    0
    0
    zwolle
    Goeiemorgen
    Heb het gevoel dat ik een beetje veslaafd raak aan ons forum! Ben ook vrij regelmatig thuis door mn knieblessure.....en ja wat kan je dan beter doen dan ff hier langswaaien hahaha.

Ik weet ook nog niet wat ik vandaag weer eens ga doen.... in ieder geval strijken.... :(

@Juut, mooi fotootjes, wat een schatje zo he?!
    @Chanty, fijn dat alles goed was bij de vk
    @Vis, jammer he dat het dan niet zo is (zo nuchter als wat en toch brak) hahaha ik zou wel een borrel lusten maar ja... :( :)
    @mamatje, geniet van je weekend

Meiden ik voel altijd al mn buikslagader als ik erop let en plat lig. Ben benieuwd wat de reactie van jullie vk is. Zou me niets verbazen dat je hem nu ineens voelt omdat je veel beter let op wat er in je buik gebeurt :)

Groetjes!

15. hinkie

hinkie Actief lid

15 apr 2008
    408
    0
    0
    Onderzoeker in opleiding
    randstad -zuid holland
    Dag Allemaal,

Wat veel nieuws allemaal....veel vervelende dingen, maar gelukkig ook goed nieuws.

Ik ben helemaal sappel, gelukkig komt er een vriendinnetje langs...we hebben een lekage. De waterleiding in de douche lekt en het water stroomt onder de douchebak en de vloer daaronder in mijn gang die er onder ligt....volgens mij zijn we er nog wel op tijd bij, anders was het pakket al krom en het plafond in de gang ook niet meer te redden, dat is nu gelukkig nog niet het geval.

Wel 20 loodgieters gebeld en uiteindelijk 1 gevonden die er vandaag even naar komt kijken...repareren zal nog niet lukken denk ik en in het ergste geval moet de douchekabine en misschien wel de tegels in de badkamer verwijderd worden....kan wel janken...stomme hormonen...normaal gesproken blij ik wel rustig, maar nu kan ik dit echt niet.

Mijn vriendin opgebeld en die komt gelukkig even langs...

Nou ik laat wel weten hoe het afgelopen is. Op zijn vroegst wordt het maandag gerepareerd denk ik, morgen vliegen we voor een dagje naar London en dat wil ik er ook niet voor afzeggen...wat een gedoe allemaal he?!

Zo ik ben het een beetje kwijt, zo lekker maar een stuk chocolande eten ofzo hahaha

16. succes meis,
    roep maar als ik moet helpen!
    knuf

17. Vis1978

Vis1978 Bekend lid

22 jan 2008
    509
    0
    0
    Alkmaar
    Wat een gedoe zeg, kan me goed voorstellen dat je d'r effe flink de balen van hebt. En in ieder geval lekker naar London gaan en er van genieten, leuk zeg effe zo'n dagje!

mmmmm, 'k lust ook wel een stuk chocola of iets anders zoets, maar ik probeer toch een beetje op mijn snoep-inname te letten. Denk dus dat ik zo maar even een appel ga eten (ook zoet, maar dan toch effe anders....en een stuk minder bevredigend :)).

Grtjs

18. Moe

Moe Fanatiek lid

22 jan 2008
    1.319
    0
    0
    wie verteld over dat zoet en hartig ofzo iets
    ik heb opeens sinds een paar weekjes
    ONWIJS veel zin in SNOEPJES!echt ZAKSNOEP!
    ik ben helemaal geen snoepjes eter
    dus ik vond het wel appart
    maar hier ergens op het forum vertelde iemand
    dat het een fabbeltje is maar dat je dan een
    jongen of een meisje krijgt?
    Ik hou het op hormonen maar wilde wel weten
    wat het fabbeltje precies inhield...

verder werd ik vandaag ook heleeeeeeeeemaal
    brak wakker...
    Alsof ik een kater had :S
    ik zit nog steeds op me geld van de ziektewet te
    wachten grrrrrrrrrrr :evil:
    ze zeggen al vanaf vorige week dat er een storing in
    hun systeem zit....
    Nou heb ik al 6WEKEN niet betaald gekregen
    niet te geloven he! :confused:
    En dan vinden ze het gek dat ik uit me slof schiet
    als ik voor de 100ste keer bel om te vragen waar
    het nu blijft... :cry:
    Ik heb het even allemaal gehad... :cry: :oops:
    Ik zou wel even lekker weg willen...
    een lastminute ofzo...
    Ben manlief al aan het overhalen...

19. Chanty24

Chanty24 Actief lid

Hinkie en Oem sterkte hoor! Kan me voorstellen dat jullie balen.
    Wij hebben vorig jaar in ons oude huis ook lekkage gehad. Ik was toen niet zwanger maar kon er ook om huilen hoor. Was de schuld van de boven buurman die zijn dak niet had laten repareren. Succes hoop dat je er optijd bij bent!
    Lekkr hoor een dagje Londen! Ben jaloers haha.

Ik moet nog 5 dagen werken en heb dan lekkr 3 weken vakantie. Ik hoop dat het weer dan een beetje meezit. Ander ga ik toch nog echt een last minute pakken hoor.
    Verder heb ik niet zoveel te melden.
    Ik denk af en toe wel dat ik mn beebje voel. Ik voel af en toe een plopje en soms een heleboel plopjes. Weet niet goed hoe ik het moet omschrijven.
    Iemand een iedee of het mn beebje kan zijn? Mn darmen zijn het zeker niet. En ik zou eigenlijk niet weten wat ik anders in mn buik zou moeten voelen.

Liefs

20. marleen4683

marleen4683 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.727
    0
    0
    Groepsleidster Knderopvang
    Friesland
    @ Chanty, Het klinkt alsof je je beebje voelt!
    Grappig gevoel is dat he?

@ Oem, Het is volgens mij zo dat als je veel zoet eet het een meisje word, en als je veel hartig eet een jongen.
    Maar ja, een bakerpraatje dus je weet maar nooit!

@ Hinkie, Jakkes zeg, lekkage! Ik hoop dat het snel te repareren is. Ben je al eens in Londen geweest? Ik vind het er geweldig, ben echt een engeland-mens! Veel plezier in Londen!

@ Hanneke, Jij ging toch nog hardlopen en zo?
    Ik ben vanmorgen wezen aqua joggen maar niet alle oefeningen voelden erg prettig. Op een gegeven moment voelde het erg druk in mn buik, alsof mn ukje erg druk was. Voelde geen schoppen of zo, maar wel een gek gevoel. Dus maar even rustig aan gedaan ;)

Deel Deze Pagina