@juut. Wat heb jij een leuke dochter. En ze heeft echt schattig truitje aan. Prima manier om de opa's en oma's te vertellen. Ik heb nog geen idee hoe ik dat wil doen met onze aanstaande opa's en oma's. Eerst dacht ik er aan tot na de echo te wachten, maar we hebben voor het polibezoek gegevens nodig over de zwangerschap van onze eigen moeders. Er zijn een paar vragen waar wij zelf het antwoord niet op weten. Dus nu vertellen we het waarschijnlijk wel daarvoor. @smallgirl. Ik heb niet echt een goed idee hoe het je dochter te vertellen, maar maak er in elk geval een intiem/persoonlijk moment van. Uit ervaring (7 en 9 jaar) kan ik vertellen dat het erg leuk is als je je dochter bij de zwangerschap betrekt. Mijn moeder had een 9-maanden boek met hele leuke foto's en ook een korte maar duidelijke uitleg over hoe een zwangerschap verloopt. Verder mocht ik ook een keer mee naar de gyn en mocht het hartje horen en ik heb toen ook mee mogen kijken met een echo. Degene die de echo uitvoerde heeft toen heel mooi de handjes etc laten zien. Dat heeft zoveel indruk op mij gemaakt dat ik het nu nog weet . En later natuurlijk meehelpen met luiers verschonen en na de borstvoeding een flesje geven. Absoluut aan te bevelen.
thankyou peetje! en ja, dan zou ik het ook wel ietsje eerder vertellen, als je die gegevens nodig hebt! is toch wel erg belangrijk
Ja heel toevallig is ze volgende maand jarig Dus het zal waarschijnlijk wel iets op haar verjaardag worden. Ik moet nog even broeden op het idee. Zo een t-shirt is inderdaad ook erg leuk. Kan ik natuurlijk als kado aan haar geven. Even kijken waar ze zo een shirt kunnen drukken. Ik ben benieuwd. Ik zal haar wel zo veel mogelijk bij de zwangerschap betrekken. Denk dat ze het wel heel erg leuk vindt. Nog 8 nachtjes slapen en dan.....de verloskundige. Zucht het duurt nog zo lang. Nu tijd voor mijn mandje, lekker slaapje doen mmmmmm heb ik zo een zin in. Slaap lekker allemaal en tot snel weer. -x-
hier was de bloedtest helemaal in orde hoor nu ben ik het 100 procent zeker he ik ben ook en t-shirt aan het maken voor onze tibo maar doe het wel zelf niemand geen leuke tekst meer in gedachten zoja laat je het even weten alvast bedankt ooo van alles wat ik eet krijg ik het zuur bah wat vervelend zeg nog mama's die hier last van hebben
tibo gelukkig was je bloedtest helemaal oke! en ja de klassieker is toch wel: ik ben stoer, en op de achterkant: ik word grote broer! Ik blijf m toch wel erg leuk vinden! En smallgirl, als je n shirt wil, dan niet veel geld aan uitgeven! Je maakt zoiets heel makkelijk zelf hoor, kleine moeite! Gewoon transferpapier kopen, even in word de gespiegelde tekst printen en dan er op strijken! O en acht nachtjes slapen nog tot de vk, het zijn er nu nog maar 7! Ik heb nog steeds erge dorst, steeds al ik uit bed moet, moet ik even water tanken..
Hey meiden, Ben ik weer. Pff ik voel me echt beroerd... Maar ja, t hoort er allemaal bij he! Nog 2 weken en dan gaan we de 1e keer naar de verloskundige en als t goed is, zien we ons wondertje dan! Heb wel vaker last nu van ongesteldheidskrampen! Nog meer mensen last van en kan dit kwaad? Ben nl. (net als iedereen lees ik) erg bang dat t misgaat. Liefs Monique
Goedemorgen dames, Ben vanmorgen weer opgehaald door mijn lieve moeder, lig nu op de bank bij haar. Vanaf gisteren geen bloedverlies meer gehad! Ik ben zooo blij maar toch ook weer zo onzeker. Vanmiddag mag ik naar het ziekenhuis voor een echo. Het is nog zo vroeg eigenlijk maar ja. In ieder geval kunnen ze zien of het goed gaat of niet maar ik kan helaas nog geen kloppend hartje zien daar is het nog te vroeg voor. Ik heb gisteren voor het eerst zwangerschapsklachten gehad. Ik was zooo misselijk en alles stonk. Ik ben zooo zenuwwachtig. ik word wel goed verzorgd door mijn moeder. En dan heeft ze een bakje met aardbeien meegenomen en dan krijg ik weer wat wortels om te eten, melk om te drinken, en dan wat gesneden tomaten. Ja Ja ze verzorgd mij heel erg goed! Lieve dames vanmiddag als ik iest meer weet geef ik het meteen door! En bedankt voor jullie lieve woorden. veel liefs mamatje
Hallo allemaal, ik snap er niets van, ben nu gewoon ongesteld geworden. Terwijl woensdag echt op de digitale van clearblue te zien was "zwanger". Snap het echt niet. Heb geen buikpijn ofzo. Wat zou dit zijn? Groetjes Rianne
hee meiden. Ik was gisteravond weer zo misselijk dat ik niks binnengehouden heb. Aan mijn schoonzusje hebben we het alsvolgt verteld: Ik had voor hun dochterjte (van 2) een knuffeltje gekocht en een zakje met losse letters gemaakt (die vormden de zin "ik krijg een neefje of nichtje" en toen een kaart erbij dat het beestje haar iets belangrijks kwam vertellen, maar dat de letters door elkaar geraakt waren en dat mama haar maar even moest helpen met oplossen. Aan mijn schoonmoeder hebben we een lijstje gegeven met een gedichtje erin. Morgen naar mijn schoonvader, die geven we ook zo'n lijstje. Dan gaan we ook naar mijn zwager en vragen hem even of we de familiewieg mogen zien die hem op zolder staat!
Tipp balen dat je zo misselijk bent. En wat een leuke manier om te vertellen met die lettertjes! en even vragen naar de wieg, is wel heel subtiel..leuk he, om het goede nieuws te vertellen! Rian wat raar! Zou er toch nog even een testje tegenaan gooien hoor! Mamatje jee wat spannend, gelukkig kun je vanmiddag voor n echo dan! Wat lief van je moeder dat ze zo goed voor je zorgt! En die klachten zijn wel een goed teken natuurlijk! Monique, wachten op het eerste vk bezoek duurt lang he...pfffft
@rian: op de site van mijn verloskundige staat dat je een soort pseudomenstruatie kan hebben. Bloedverlies zonder buikpijn. Hoeft vaak niks te betekenen... Maar nog een testje kan natuurlijk nooit kwaad! Succes!
rian ik hoop echt dat er niets aan de hand is meid ik hoop dat het gewoon niets te betekenen heeft hoor groetjes sylvia
Ik heb net ook weer een testje gedaan En ja hoor, de teststreep spatte al van het schermpje af voor de controlestreep verscheen. Volgens mij hoef ik echt niet meer te twijfelen...
ik heb net ontdekt dat ons zoontje tibo van 4 jaar de waterpokken heeft zou dit een gevaar betekenen voor de baby ?
Zo eindelijk weekend! Weer een werkweek verstreken. Ik ben nu ook echt helemaal gaar. En zo ontzettend moe. Mijn dochter heeft ook nog een vriendin te spelen dus kan ook niet heel ff mijn ogen dichtdoen. Zucht. Ja juut26, het is 1 nachtje minder slapen voor de verloskundige. Nu nog 11 nachtjes slapen voor onze eerste echo. Ik kan echt niet wachten. Voor idereen is dat moment toch echt het moment waar je in eerste instantie naar toe leeft. Ik denk dat ik wel een leuk idee heb om aan mijn dochter te geven! Ik ga toch over 11 nachtjes naar de verloskundige voor onze eerste echo. Die kan ik laten afdrukken met een tekst er omheen. Laat ik erom heen zetten ..... ik word een grote zus. En daar kan je dan een puzzel van maken. Ze is gek op puzzelen en dan moet ze terplekke waar iedereen bij is die puzzel maken. Of zoiets, ik ga er nog wel even over verder broeden. Heb gelukkig nog 5 weken totdat ze jarig is, slik..... dat is nog heeel erg lang. Monique4, ik had ook steeds ongikrampen, denk dat iedereen dat heeft en dat dat heel normaal is. Gaat vanzelf een keer weg. Maar die komende 2 weken duren dan wel lang he Ik ben benieuwd naar je bezoek in het ziekenhuis mamatje, ben je inmiddels al terug? ik duim voor je. Jeetje Rian, dat is even balen. Ga je nog een keer testen, voor de zekerheid? Hopp voor je dat het een bloeding is die gewoon weer weggat en je gewoon een klein wondertje bij je draagt.
Zo zeg, het lijkt wel of ik steeds moeier word. Ik heb net gewoon 30 min met mijn hoofd op tafel liggen slapen. En ik zit pas in mijn 6e week, zucht. Kan me niet herinneren dat ik bij mijn dochter ook zo moe was. Net afspraak gemaakt voor moeders voor moeders, ben benieuwd. -x-
@Smallgirl: Wat een leuk idee zeg om je dochter op die maniet te vertellen dat ze een broertje of zusje krijgt. Af en toe een pauze in lassen om ff een slaapje te doen is ook niet verkeerd, zou er gewoon aan lekker toegeven @Tibo: Ik heb het voor je opgezocht. http://www.huidarts.com/cgi-bin/patinfo ... 1024048873 @Mamatje: Wat lief van je moeder dat ze je zo vertroeteld. Ben benieuwd hoe het was gegaan in het zh, hopelijk was alles goed. @Rian: Zo dan dat is ff schrikken ik hoop dat je nog gewoon zwanger bent en dat het is wat Tipp zegt. Dikke knuffel meid.