december 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door tipp42hgg, 22 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Johanna1

Johanna1 Bekend lid

15 feb 2008
    515
    0
    0
    Kampen
    Nee, helaas geen foto van dat gezicht. Hij trok zo'n vies gezicht net alsof hij zure melk dronk.
    't Kamertje is nu helemaal geverfd en behangen. Echt super mooi geworden. Ben er helemaal blij mee. foto's staan op hyves, moet ff kijken of het nog lukt om hier ook foto's op te krijgen. Moet nu eerst afwassen :(

2. Johanna1

Johanna1 Bekend lid

15 feb 2008
    515
    0
    0
    Kampen
    zo heb ff snel een fotootje eropgezet. Wat vinden jullie ervan?

3. mama05

mama05 Fanatiek lid

28 nov 2007
    1.142
    0
    0
    overrijsel

Mooi hoor ziet er mooi strak uit!

4. victoria

victoria Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.131
    0
    0
    hoi allemaal,

Druk, druk, druk, hier. Ik heb niet alles kunnen terug lezen, maar wel globaal.

Oem, gefeliciteerd met je meisje, maar ook las ik vervelend nieuws. Sterkte met je mams.

Ook anderen met een mooie echo, Gefeliciteerd!

Eet-aanvallen zijn ook hier heel bekend. Ik eet echt bakken snoep weg en ook de Mac is voor mij niet meer veilig, terwijl ik daar vroeger echt nooit naar toe ging. ik heb constant honger!

Nog 2 1/2 week dan mogen wij voor de echo. Sinds deze week voel ik beebje ook in mijn buik, wat een fijn gevoel weer.

Ik probeer binnenkort weer wat vaker te komen.

Groetjes

P.s. Johanna, hele leuke kamer.

5. Chanty24

Chanty24 Actief lid

Hallo

Meld me ook nog even snel.

Johanna jullie kamertje begint al op te schieten. Hij is wel erg Groen
    Wel leuk hoor.
    Wij hebben noh niet echt een kleur gekozen.
    Ik denk dat dat wel komt als we weten wat het gaat worden.
    Wel ben ik vandaag begonnen met behangen.

Oem wat vervelend van je moeder zeg. Fijn dat ze even bij jullie terecht kan. en 3,5 week is te overzien toch? Veel sterkte denk ook aan jezelf en de kleine!

kimkivits Gefeliciteerd leuk een meisje!

xx

6. Peetje08

Peetje08 Bekend lid

30 mrt 2008
    704
    0
    0
    @vis, vlekje en aussie veel plezier vandaag en een mooie echo-uitslag gewenst.

@Johanna, ik las het manlief alleen maar even voor over de buurman die even zijn verhaal zat te vertellen en over inknippen etc. Nou ook zijn gezicht vertrok meteen. Zo'n verhaal hoeft hij nu ook niet te horen. (Ook onze buurman is welkom hoor mocht hij zijn verhaal kwijt willen als zijn vrouw over enkele weken bevallen is.;))

Ik liet manlief van het weekend ook een youtube filmpje zien over een bewegende baby in moedersbuik (voor alle duidelijkheid je zag alleen de buik bewegen). Vond hij ook al niks, leek net op de film Alien. Dus hij gelijk een filmpje van die scene zoeken, nou het leek er niet op. Haha. Was ook nog een man. Wat zijn mannen toch eigenljk kwetsbare wezens. :)

7. Johanna1

Johanna1 Bekend lid

15 feb 2008
    515
    0
    0
    Kampen
    @Peetje: haha, wat zijn die mannen soms toch flauw he?! Zie je maar weer wie het sterke geslacht is.

Heb gisteravond nog foto's gezien van ons buurjongetje. Hij is met z'n hoofdje in de nek geboren dus zijn gehele gezichtje was blauw! Hij had zelfs al een blauw oog. Echt zielig om te zien. Maar 't is wel een heel mooi klein kindje (2100 gram) Echt een poepie. :D

Vandaag alweer de 18-weken grens gepasseerd. Wat gaat dat snel zeg. :D

8. sawi

sawi Bekend lid

20 mrt 2008
    912
    0
    0
    Noord-Brabant
    Mijn man had meer geleden van de bevaling zelf als ik.
    Ik was heel relaxed. Een soort trans leek het wel.
    Alleen toen er paniek uitbrak en een knip gezet moest worden, keek ik even naar mijn man van Help!.
    Het meeste weet ik van mijn man zelf heb ik er toen niet veel van meegekregen. Ik ben ook in 3 kwartier bevallen. Dus voordat ik op de goede kamer was in het ziekenhuis was ik al een kwartier verder en toen nog 1/2 uur persen. Dus geen tijd om te stressen. Het is maar goed dat je zelf niet beseft wat voor spuit ze zetten en de knip niet kan zien. Bij het hechtten mocht Bas bij me blijven liggen wat een goede afleiding was.
    Maar mijn mam heeft de veel te lage hartslag, de paniek, de spuit en de knip heel bewust meegemaakt en dat is wel sneu.

Maar goed toch maar weer op naar de 2e bevalling. We hopen nu niet zo'n hoge bloeddruk te krijgen zodat ik gewoon thuis kan bevallen. Verder zien we nog niet op tegen nog een bevalling.

Het lijkt wel of ik nesteldrang heb.
    Ze zeggen bij een tweede kindje wordt alles minder.
    Maar ik ben net zo fanatiek als bij Bas.
    De spullen voor de kamer zijn er al, al wat extra kleertjes gekocht. Ik vindt het jammer dat je voor een 2e niet zoveel meer nodig hebt. Ik ga zo graag shoppen voor de baby. Ik heb de meubels gewoon hetzelfde als bij bas alleen andere accesoires. (aankleedkusen, knuffels etc.)
    Bas heeft al een echte peuterkamer, brandweerkamer.

Nu ben ik alles aan het poetsen van boven tot onder. Dit wil ik allemaal voor de vakantie af hebben. Bij Bas had ik al snel hoge bloeddruk en mocht ik niets meer doen. Als er dan iemand moet komen poetsen is het alleen maar even bijhouden. Geeft mij een geruster gevoel.

Voor iedereen die vandaag z'n echo heeft, veel succes!

9. hinkie

hinkie Actief lid

15 apr 2008
    408
    0
    0
    Onderzoeker in opleiding
    randstad -zuid holland
    Mooi groen is niet lelijk :D . Ik heb zelf ook 1 muur groen in de babykamer. Gisteren naar Ikea geweest en een hele leuke lamp gekocht in de vorm van een zon en een leuk hemeltje. Verder een kast en een commode. Als alles klaar is zal ik ook een foto er op zetten!

10. Johanna1

Johanna1 Bekend lid

15 feb 2008
    515
    0
    0
    Kampen
    Haha, precies dezelfde reactie als die van mijn vader!

Maar je hebt wel gelijk dat het voor een man heel anders is om een bevalling mee te maken dan voor een vrouw. Hij staat er met z'n neus bovenop en ziet vanalles terwijl de vrouw (gelukkig maar) de helft niet meekrijgt. En dan ook nog die mannelijke hormonen die hun vrouw en kind willen beschermen maar ze kunnen niets doen. Tja, die mannen hebben het ook heel moeilijk hoor. Maar vind het wel grappig dat ze normaal heel stoer zijn en dan opeens niet meer weten wat ze ermee aan moeten. (Ook wel heel lief) En ze gaan daarna natuurlijk die verhalen aan andere mannen vertellen, ook al hebben die dat nog nooit meegemaakt. Deed mijn zwager vorig jaar ook al bij mijn man. Vond 'ie ook al niet fijn...

@Alle andere dames: bedankt voor de leuke reacties op het kamertje. gisteravond de kinderwagen uitgestald, en de maxicosi, wipstoeltje en wat knuffels. Ziet er heel gezellig uit! Was het maar december..... :baby:

11. Lisje86

Lisje86 Fanatiek lid

26 jan 2007
    3.504
    0
    0
    mama!!
    hey meiden!

boh heb ik zin om vet te gaan poetsen houd me rug me tegen en die bekkenband zweet als ik teveel doe maar ja heb toch met de bekkenband even doorgezet en heb ik alles afgestofd met nat doekje. Zometeen komt me moeder de keuken poetsen en verder wilde ik vanmiddag in het zonnetje gaan zitten dus hoop dat ie snel doorkomt
    Morgen alweer 21weken zwanger wat gaat dat toch snel!

Over 7 weken en 2 dagen gaan we lekker op vakantie verheug me er toch wel heeeel erg op haha, we zijn dan getrouwd

Fijne dag allemaal!

Liefss

12. Chanty24

Chanty24 Actief lid

Leuk he om alles door je handen te laten gaan?
    Ik moet er ook elke dag wel even naar kijken. :)

We zijn ook vandaag nog in het kamertje bezig. Er moet nog een koof gemaakt worden om de buizen mooi weg te werken. En dan kan ik daarna weer verder behangen.

Was daarnet de hond aan het uitlaten en kreeg ineens enorme pijn steken kramp onder in mijn buik eerst rechts en toen links. Mw buik was toen ook wel wat hard. Zou dit een harde buik geweest zijn?

Dimmel fijn dat je met je band wel weer ene beetje uit de voeten kunt. Ja met dit weer zal het wel zweten zijn. Maar het is voor een goed doel toch? ;) Ik hoop nog even een zonnetje mee te pakken maar helaas is het hier erg bewolkt :( Hoop dat ie zich nog evan laat zien.

Morgen dan eindleijk de 20-weken echo. Heb mn wekker algezet moet er om 08.15 zijn! Hoop een beetje te kunnen slapen vannacht dan gaat de tijd wat sneller.
    Meiden die vandaag zijn veel plezier en succes hoop dat het allemaal goed gaat.

Groetjes!

13. Vis1978

Vis1978 Bekend lid

22 jan 2008
    509
    0
    0
    Alkmaar
    Goeiemiddag allemaal,

Wat gaaf zeg die echo! Tuurlijk ook een beetje spannend, maar vooral heel leuk. Ze nam goed de tijd om alles te bekijken en ging ook even voor de leuk kijken tussen het serieuze werk door. Alles zag er goed uit. We hebben een paar hele mooie plaatjes meegekregen, ook 4D-foto's van het gezichtje....wat een schatje. Hij was hartstikke rustig en lag heel stil te slapen, waardoor ze niet meteen alles kon controleren, toen mocht ik dus opstaan en kniebuigingen en sprongetjes maken, zodat ie anders zou gaan liggen. Nou dat hielp meteen, hij werd ook wakker dus ging ook een beetje bewegen. Echt super om te zien allemaal! Die roze (of blauwe) wolk wordt steeds groter :).
    Ik was bang dat ik mijn nieuwsgierigheid omtrent het geslacht niet zou kunnen bedwingen, maar Dennis zei meteen bij binnenkomst dat we het niet wilde weten en....ik ben er ook helemaal niet mee bezig geweest. Ik was alleen maar heerlijk aan het kijken en genieten!

Ik heb een klein beetje teruggelezen en zag een hele gezellige groene kamer voorbij komen, leuk hoor! Onze babykamer is nu nog helemaal wit. Zondag ga ik de muur wit latexen, waar 27 augustus de wandschildering van Jip & Janneke op komt. Ik kan echt niet wachten, ben zo benieuwd naar het resultaat.

Nou, ben net pas op mijn werk dus moet nu even hard aan de slag. Fijne dag allemaal, geniet van het schitterende weer!

Grtjs,
    Hanneke

14. Chanty24

Chanty24 Actief lid

Hanneke : fijn dat alles goed is gegaan. En dat ze de tijd voor jullie namen!
    Wat een een wandschildering van Jip en Janneke ben benieuwd naar het resultaat!

15. Moe

Moe Fanatiek lid

22 jan 2008
    1.319
    0
    0
    hai hai dames

hier was de echo ook goed
    onze kleine lag al lekker te spelen :D
    het is 100% een meisje
    en der gezondheid was geweldig
    alles zag er goed uit en was netjes gesloten :D

16. Marijee

Marijee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.295
    0
    0
    heejj meiden

ook voor mij morgen de 20 weken echo :D
    ik ben nu al zenuwachtig! haha hoop dat ik ook een beetje kan slapen vannacht.. mijn wekker staat ook op half 8 :D

ik heb niet echt terug gelezen maar zag indd ook een mooi groen kamertje voorbij komen :D

en hanneke wat gaaf dat de echo zo goed was :D
    en goed dat jullie je hebben kunnen bedwingen voor het geslacht!

er staat weer een nieuwe foto van me buik in me album :D
    begint het nu wel duidelijk te zien :D

en chanty ook heel veel plezier en succes bij de 20 weken echo morgen!

Liefs Marije

17. Lisje86

Lisje86 Fanatiek lid

26 jan 2007
    3.504
    0
    0
    mama!!
    Chanty24 Ja dat gaat gelukkig ben er wel blij om. Ja ok das zeker een goed doel en heb me direct gedoucht dus! Ja wilde ook nog eventjes genieten van het zonnetje maar is hier inderdaad ook bewolkt :(

18. Vis1978

Vis1978 Bekend lid

22 jan 2008
    509
    0
    0
    Alkmaar
    Oem, fijn om te lezen dat met jullie meid ook alles goed is. Toch weer een hele geruststelling, al zei mijn gevoel ook wel dat alles goed zit.

Chanty: als de schildering af is, zal ik hem zeker in mijn album zetten. En het kamertje natuurlijk ook als het af is.

Marije: Alvast veel plezier morgen. Het is natuurlijk evengoed weer een beetje spannend, maar probeer voornamelijk te genieten (dat gaat eigenlijk wel automatisch :)).

De wolken zijn hier ook weer terug.

Grtjs,
    Hanneke

19. Peetje08

Peetje08 Bekend lid

30 mrt 2008
    704
    0
    0
    Hanneke, van harte met de goede echo! En wat leuk dat je ook mooie foto's mee kreeg. Dat viel ons iets tegen.

Oem, ook jij gefeliciteerd.

Johanna, leuk die groene strepen. Ik ben benieuwd hoe het er straks uitziet.

Chanty, alvast weltrusten gewenst voor vanavond en een hele goede echo morgen. Marijee, ook een mooie echo gewenst.

Ik heb nu echt nog geen last van nesteldrang. Ben ik nu een slechte moeder? :-s Ik heb zelf nog niets gekocht, maar ben al wel sokjes, slofjes en babyslippers gekregen van familie en collega's. Heel schattig. En een geborduurd 'schilderij'. Voor mij is dat genoeg om al te kunnen genieten hoor. Maar schoonmaken, uhm, geen liefhebber van. Mijn man en ik doen het meer omdat het nodig is.

En Johanna en Sawi, voor mannen is een zwangerschap en bevalling emotioneel misschien nog wel zwaarder dan voor vrouwen. En dat vergeten wij vrouwen nog wel eens. Een baby krijgen is voor mijn man nog steeds een heel abstract iets, terwijl ik al een band begin te krijgen met Ukkie. Maar hij is wel heel lief en beschermend hoor (ik moet vnl. goed voor mezelf en Ukkie zorgen, de rest is bijzaak). Maar hij heeft geen enkele controle, kan niet voelen hoe het met mij gaat, kan Ukkie nog niet voelen bewegen etc, maar heeft wel te doen met een vrouw die geregeld in zichzelf gekeerd is en minder aandacht voor hem heeft en dan mijn onvoorspelbare buien :oops:. Hij is stiekem zo af en toe ook een beetje jaloers als ik Ukkie voel. :) Volkomen begrijpelijk. Hij is trouwens erg blij met mijn buikgroei (en grotere borsten). Waarschijnlijk een mooie meetparameter voor hem om te zien dat het goed gaat.

Sawi, zo'n roes die jij bij de bevalling had en manlief die het heel anders heeft meegemaakt, heb ik ook enigszins gehad toen er iets (goed) fout ging bij de pijnbestrijding vlak na mijn laatste operatie. Wel heel iets anders dan een bevalling natuurlijk.
    Ik ben de details kwijt, maar ik weet zeker dat nooit meer wil mee maken. Maar voor manlief is het veel zwaarder geweest en ziet daarom toch wel wat op tegen de keizersnede. De emoties en pijn die in zijn ogen te zien zijn als we het over die pijn hebben zijn onbeschrijvelijk. Ik ben dus stiekem wel blij dat ik nu al met de anesthesist heb gesproken.

Ik vind het zelf trouwens ook moeilijker om iemand van wie je veel houdt, zoals nu mijn moeder, ziek te zien zijn en hem/haar daar onder te zien lijden dan om zelf heel erg ziek te zijn (teveel ervaring mee). Bij een ander kun je niet elke 5 minuten vragen hoe het gaat ;), je hebt geen controle, je kunt nauwelijks helpen.

20. Chanty24

Chanty24 Actief lid

Marijee
    Jij ook veel plezier en succes morgen.
    Wij mogen gelukkig al heel vroeg hoeven we niet heel de dag te wachten. We hebben vanmorgen bij het opstaan al gelijk de wekker gezet voor morgen!
    haha.
    Je buikje groeit netjes hoor!

Deel Deze Pagina