Alle meiden die al weer een echo hebben gehad en het goed was: gefeliciteerd, altijd fijn en een hele opluchtig. Wij gaan morgen voor de 20 weken echo...spannend allemaal... Morgen dus weer meer nieuws van deze meid.
GVD belt me werk net dat ik vanaf maandag weer 1u per dag moet gaan werken krijg ik licht werk terwijl ik vette last heb van me rug en dat zei ik maar daar zeggen ze niks op...Wie weet of ik de bedrijfsarts daarover kan bellen?
@ Oem en Hanneke, Wat fijn dat alles goed is! En altijd leuk om je uk weer eventjes te zien! @ Peetje, Als we perse nesteldrang 'moeten' hebben dan ben ik ook een ontaarde moeder hoor Bij ons is het ook een kwestie van 'er moet toch echt iets gebeuren . Lijkt me inderdaad erg moeilijk om je moeder zo ziek te zien. Hoe gaat het nu met haar? Hier is het stralend mooi weer! Ben net een uurtje met de hond weggeweest (onze logeerhond is vanmorgen weer gearriveerd want mn ouders gaan op vakantie) En nu even lekker aan een stukje taart want mn mannetje is vandaag jarig. Helaas moet ie vanmiddag weer werken dus hebben we de visite vanmorgen al gehad!
@ Dimmel, Tuurlijk moet je de bedrijfsarts bellen! Dat soort beslissingen moeten tussen jou en je arts besloten worden! En zeker niet zonder zou besloten worden. Gewoon bellen meid!
Dimmel, Als je al bij de bedrijfsarts loopt zal ik dat zeker even doen. Even overleggen hoe hij er tegen aan kijkt. Hij kent ook de huidige protocollen voor rugklachten. Het is volgens mij tegenwoordig de bedoeling dat je met rugklachten inderdaad blijft bewegen en voorzichtig weer wat werk oppakt. Daarna je eigen zorgen uitspreken. Misschien kan je het op arbeidstherapeutische basis beginnen met dat uurtje. Dan kun je alles op eigen tempo doen en sta je iets sterker in jezelf beschermen (tegen je collega's) mocht dat nodig zijn.
Petra: waarom moet jij een keizersnee? Ik krijg waarschijnlijk volgende week woensdag met de 20 weken echo te horen of de amnionstreng er nog zit. En zo ja, extra echo's. En waarschijnlijk een keizersnee. Ik zie daar wel tegenop als dat zo zou zijn, maar ja liever nu weten dan kun je je erop voorbereiden. Dan dat ik aan het bevallen ben er de baby's voet zit achter de streng en dan alsnog een keizersnee. En ook handig om te weten welke datum je gaat bevallen zodat ik 6 weken hulp kan regelen ivm met ook nog een 2e die rondhuppelt. Leuk al die verschillende babykamers. Ik zal ook eens een foto gaan maken van de kamer. Fijn dat alles goed is met de echo's. Het is en blijft bijzonder dat ze alles kunnen zien. Ik snap ook niet dat het niet verplicht is zo'n 20 weken echo. Er kan bijv net als bij mij een amnionstreng zitten en dat weet je dan niet. Lijkt me niet echt handig. Tuurlijk is de gezondheid van de baby superbelangrijk maar als er iets in de weg zit wat de bevalling tegen kan houden lijkt me fijn om voor de bevalling te weten. Maar gelukkig lijkt alles bij iedereen in orde en de kindjes op schema. Bij ons kun je bij de Rabobank 100 euro winnen voor de baby, als je de juiste geboortedatum raadt. Dit moet wel voor de 6 maanden ingevuld zijn. Bij Bas hadden we 14 februari ingevuld en dat was goed. Dus 100 euro, in de krant en cadeau's. We zijn nu 6 december uitgeteld. Twijfel of ik 5 of 6 december ga invullen. Ik vind 5 december Sinterklaas omdat wij het dan vieren. Dus ik denk dat we 5 december invullen. Het is wel een leuke actie die ze volgens mij alleen hier hebben. Welke datum zouden jullie kiezen?
@ Sawi, ik zou persoonlijk zelf voor 6 december kiezen, maar meer omdat ik liever niet zou willen dat onze uk op de 5e komt. Ik vind het leuker als onze uk een 'eigen' verjaardag heeft!
Marleen, van harte gefeliciteerd met je man. Sawi, ik wist al eerder dat ik een keizersnede zou krijgen, dan dat wij wisten of we kinderen kunnen krijgen . Het heeft met mijn Crohn te maken en de complicaties die ik daarbij heb gehad. Dus op dringend advies van mijn maag-darm arts. Ik weet inmiddels ook al de datum van de geplande keizersnede, dus ik denk niet dat ik meer mee mag doen met dat soort acties. En nu nog afwachten of Ukkie zich er aan houdt en of ik het zelf zolang vol hou. PS: Met mijn moeder gaat het op dit moment niet zo fijn. Gisteren heeft ze weer een bloedtransfusie gehad en de eerste chemo. Ik hoop dat het bloed gaat helpen en dat de bijwerkingen van de chemo wat minder worden en verder meevallen. Ik wist dat de kans groot was dat ze zich weer minder ging voelen, maar toch hoop je het beste. Ik kan zelf beter nog niet langs gaan tot mijn verkoudheid helemaal over is. Maar verder wil ik het er hier niet te veel over hebben. Ik klets hier liever gezellig over mijn zwangerschap.
Ik zou dan toch weer voor 5 december gaan. Met sinterklaas kun je als kind nog wat extra aandacht van de sint verwachten en later maakt dat niet zo veel mee uit. Terwijl met 6 december alle andere kinderen vol en moe zijn van sinterklaas en hun cadeautjes en dan nog minder aandacht zullen hebben voor zijn of haar verjaardag. Mijn zus was ook liever voor sinterklaas jarig geweest, maar helaas voor haar is ze een paar dagen daarna jarig. Ik zou het kind dan alleen geen Nicolaas, klaas of iets dergelijks noemen, tenzij dat je achternaam is.
Mijn schoonvader bleef telkens meidennamen sms-en van zijn vakantie en ik sms-te vaak Klaas terug. Ik zou hetzelf niet kiezen. Hetzefde was met Bas. Wij hadden voor Bas gekozen. Terwijl er dik kans inzat dat hij op valentijnsdag geboren kon worden zei iedereen dan noem hem Tijn. (Thijn Valentijn). En omdat wij ook al verliefd verloofd en getrouwd zijn op valentijnsdag was dit wel een geweldige datum. Maar ik vindt je moet een naam vinden die bij je past en niet die bij een datum/jaargetijde past. Wat erg van je moeder. Dat geeft wel extra veel stress in de zwangerschap. Heel veel sterkte en probeer toch van je zwangerschap te genieten. De ziekte van crohn dat is inderdaad niet prettig. Heb je er tijdens de zwangerschap extra last van?
Deze zwangerschap lijkt een uitstekend medicijn. Mijn darmen reageren normaal vrij vlot op bepaalde soorten stress, maar nu..klop...klop...klop (je hoort ongelakt hout). Ik grap wel eens dat ik misschien maar zwanger moet blijven. Komt mijn baas gelijk aan met 10 kinderen. Heel grappig, maar ik was geschokkeerd. 10?! Ik heb gelijk gezegd dat we eerst maar met 1 beginnen en dat we dan nog wel eens een keer bedenken of we er nog 1 willen krijgen (of meer in geval van meerling). Voor alle duidelijkheid, we zijn al heel dankbaar dat we een kindje mogen krijgen (en vrij vlot zwanger mochten raken). Het is helaas niet iedereen die het graag wil gegund. Dat het goed gaat is trouwens niet uitzonderlijk voor Crohn, zeker als je er stabiel en redelijk gezond in gaat. Dit is bij meer ziekten zo waarbij het afweersysteem betrokken is, zoals ook bij MS en reuma.
@ Peetje, wat naar zeg. Ik weet dat je het hier liever ook je zwangerschap en zo hebt (logisch) maar ik wilde er toch even naar vragen. Ook al weet ik niet hoe het moet zijn voor je/jullie, maar kan me er wel iets bij voorstellen. Dikke knuffel van mij.
@Peetje...lastig allemaal... Ik klop even met je mee op het harde hout. Het is heel vervelend om dit er naast te hebben. Slik je er ook medicijnen voor? Over een baas gesproken: die van mij heeft voor het eerst gevraagd hoe het met mij is. Ik zei dat het redelijk ging zo met mijn bekken en het spuiten van bloedverdunners...en dat ik 10 november met zwangerschapsverlof ga...dat is 4 weken voor de uitgerekende datum...hij zei dat ik eventueel rekening moest houden met 6 weken voor de uitgerekende datum..nou dat heeft hij nog nooit gezegd..het is een wonder! Ik heb geen zin meer in werken vandaag...ik ben gelukkig eigen baas over mijn werk, dus ga zo maar eens naar huis. Morgen en vrijdag lekker vrij! Gr Hinkie
Marleen, gefeliciteerd met je man! Sawi, als ik jou was zou ik misschien nog wel ietsjes eerder gokken (3 of 4 december), om het nog makkelijker te maken . Ze zeggen toch altijd dat een 2e vaak eerder komt, dus wie weet. Wel een leuke actie trouwens, ga eens kijken of wij die in Alkmaar ook hebben. Dimmel, ik zou als ik jou was even overleggen met de bedrijfsarts. Ik vind het sowieso vreemd dat dit niet in overleg met jou besloten is, maar dat het je gewoon wordt meegedeeld, zo hoort het niet te gaan. Succes! Grtjs, Hanneke
Marleen, tuurlijk mag je het zo af en toe vragen. Je leeft hier toch een beetje met elkaar mee. Hinkie heeft weekend . Wel aardig van je baas om dat ook een keer te vragen. Ik werk op een echte vrouwen afdeling (oh ja en 1 man), dus er wordt meer dan genoeg gevraagd hoe het gaat. Ik moet nog even nadenken hoe lang ik van te voren verlof ga nemen. Ik neig steeds naar 6 weken. Ik ben van de week alleen vergeten een verklaring te vragen aan de gyn. Dus dat moet ik eind augustus niet vergeten. En ook bedankt voor het mee kloppen. Ik gebruik inderdaad medicijnen, uiteraard van te voren overlegt. Ik spuit niet, ik slik.
@Hanneke & Oem: wat fijn dat de echo goed is gegaan! Wat leuk een muurschildering van Jip&Janneke. Is ook een leuk idee. Het is idd waar dat voor mannen een bevalling heel anders is. @Marleen: is je man jarig vandaag? Heb ik zeker over heen gelezen. GEFELICITEERD!
Peetje, je wilt het er niet over hebben maar ik moet het ff kwijt. Wat lijkt me het erg dat je niet bij je moeder kunt zijn nu je zo verkouden bent! Moet er niet aan denken. Hopelijk knap je snel op en kun je haar lekker bijstaan. Hoop voor jullie dat ze snel weer wat fitter wordt na haar chemo. Heel veel sterkte meis! Pffffffffff wat een werkdag. Ik ga het er niet over hebben hoor, maar ben gelijk toen ik thuis kwam een uur gaan slapen, kapot was ik! En balen! Moeten mn kozijnen nog een keer! 3 keer in de verf dus... Maar ja ze waren ook zwart en nu bijna wit...(was nog van de bouw uit zwart, bah... maar toen we hier kwamen wonen, heel veel moeten klussen en de kozijnen boven maar gelaten voor wat het was) Johanna, ik vind die strepen helemaal leuk! Wij willen ook strepen (maar dan breder) Hanneke, een muurschildering is ook een heeeeeeel leuk idee! Schattig hoor, Jip en Janneke Ik laat jullie alvast allemaal dingen doen, kan ik later kiezen wat ik het leukst vind staan Fijn dat alle echo's weer goed waren! Voor ons duurt het nog een weekie.
Joss, ik ben gelukkig maar een beetje verkouden. Helaas maakt het niet uit of ik een beetje of heel erg verkouden ben, voor iemand wiens afweersysteem een forse dreun heeft gekregen door de chemo is beide niet goed.