december 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door tipp42hgg, 22 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jannegie

Jannegie Fanatiek lid

14 apr 2007
    2.702
    0
    0
    commercieel
    Mecklenburg-Vorpommern, Duitsland
    Mooi zoontje heb je, Ranjeewha!

Smallgirl, balen van die misselijkheid.

Ik denk dat ik eind deze week met de frauenarzt bel en dan hoor ik het wel.

2. Moe

Moe Fanatiek lid

22 jan 2008
    1.319
    0
    0
    dank jullie wel lieve dames...
    Ik ga drek gelijk even langs de huisarts...voor me ijzertabletten...Weet iemand of het nu nadelig is voor me baby?En de groei?
    En o ja nog een vraagje, stel dat ik femnatal slik, heb ik dan ook nog ijzertabletten nodig?
    Want anders ga ik zometeen gelijk een potje halen bij de kruidvat

3. smallgirl77

smallgirl77 Bekend lid

17 okt 2007
    523
    0
    0
    Ja die misselijkheid..... wat ik wel merk is dat ik wat eet het wel iets minder wordt. Heb ook af en toe het idee dat ik het benauwd heb.
    Raar hoor als die kwaaltjes :D

Zo een dag onverwachts vrij is wel lekker maar ik verveel me dood. Normaliter ga ik dan lekker weg met mijn dochter maar dat gaat nu dus niet en het is zulk lekker en mooi weer buiten, zucht.

Wat hebben jullie als "dank" kado gekozen bij MvM?

Bij mijn vorige zwangerschap had ik echt last van ijzer te kort. Als ik bukte viel ik zo voorover vna de duizeligheid. Nu valt het nog wel mee, maar denk dat die tijd ook wel gaat komen.
    Toch grappig dat er meer mensen behoefte hebben aan ijzer.

Wel spannend he Jannegie! Misschien kan je dan ook een meteen een afspraak maken voor een echo.

Ik moet nog 4 nachtjes slapen voor de VK en 8 voor de eerste echo.... gelukkig kon manlief ook vrijkrijgen. Is toch wel een moment wat je samen moet doen, toch?

4. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    Ik ben heel erg blij met een man met een eigen zaak, dus die kan de afspraken gewoon inplannen en dan zorgen dat de klanten even wachten.

Ik heb mijn misselijkheid onder controle. Ik ebn nog wel misselijk bij vlagen. Maar ik ben er nu achter dat als ik mijn warme maaltijd tussen de middag eet en 's avonds maar 1 of 2 boterhammen, dan is er niks aan de hand. :D

5. Peetje08

Peetje08 Bekend lid

30 mrt 2008
    704
    0
    0
    @OemMujahid In Femnatal zit 16 mg ijzer per tablet (1 per dag, mag gehele zwangerschap gebruikt worden volgens bijsluiter). De huisarts kan het beste bepalen wat het handigst voor jou is. Als indicatie: in de tijd dat ik een ijzertekort had slikte ik 1 x per dag 105 mg ijzer (= ijzersulfaat met gereguleerde afgifte). Succes bij de dokter.

@Jannegie. Fijn dat je nog niet zoveel last hebt. Komt vanzelf, maar hopenlijk met mate.

Bij mij verandert het met de dag en soms ook per uur. Ik ben moe en ik heb nu heel gevoelige (.)(.). Ik moet echt opletten in bed hoe ik mij omdraai. :oops: Ik slaap ook minder goed.
    Verder valt mijn eten zo nu en dan niet lekker. Mijn geur en smaak zijn aan het veranderen. Chocola is opeens veel minder aantrekkelijk (ik was een chocolateholic). En de koffie van mijn collega's...

6. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    Dat heb ik ook hoor. Ik kan echt niet meer tegen de geur van rauw vlees of koffie... En de afwas doe ik ook niet meer, ik wordt echt zo misselijk daarvan. Ik droog tegenwoordig maar af :D

7. Sylvia79

Sylvia79 Fanatiek lid

12 sep 2005
    1.245
    0
    0
    onthaalmama (gastouder)
    denderleeuw
    had ik daar nu maar eens last van dan had ik hulp bij de afwas hihi

8. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    hahahaha :)

Mijn man is echt extreem lief. Hij rent wat op en neer voor me.

He meiden, ik kan jullie 'Bakerpraatjes' van Manon Spierenburg echt aanraden. Is zo'n leuk boek! Ze beschrijft zwanger zijn en bevallen enzo echt op zo'n grappige manier.

9. Moe

Moe Fanatiek lid

22 jan 2008
    1.319
    0
    0
    wanneer kregen jullie de eerste sympomen?
    Ik heb ergens gelezen dat je min of meer met 6weken echt misselijk wordt ALS je misselijk zou worden (sympoom) hadden jullie dat ook?
    Ik begin me echt zorgen te maken dat ik gee sympomen heb...ik heb trouwens ook geen last van pijnelijke borsten is dit wel normaal :(
    IK maak me echt serieus zorgen :(

10. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    Niet iedereen heeft symptomen hoor. Er zijn ook een hoop vrouwen die nergens last van hebben en een hele voorspoedige zwangerschpa hebben.

11. Monique4

Monique4 Niet meer actief

Hihi, nou ben al zo lang misselijk.
    T begon al n paar dagen voordat ik ongesteld zou moeten worden!
    Alle symptomen eigenlijk.
    Zeker 4 dagen van te voren kreeg ik al grotere borsten, extreem moe, misselijk, veel plassen.
    Maar ja is ook bij iedereen verschillend he..

Liefs Monique

12. Ranjeewha18

Ranjeewha18 Niet meer actief

jannegie...,
    Dankje wel... ik vind mijn zoontje ook zo mooi :) Kan uren in die lieve ogen kijken, of naar zijn ademhaling als hij slaapt :oops:

Netzoals de eerste heb ik alleen last van mijn humeur tegen mijn mannetje!
    Maar hij blijft op en neer rennen als ik iets vraag :oops: wat een lieverd is hij toch

13. juut26

juut26 Fanatiek lid

28 apr 2007
    4.862
    0
    0
    Roosendaal
    Potverdikke net een heel stuk geschreven en op iedereen gereageerd, doet t forum weer s raar...sorry hoor, maar nu geen zin meer. Gelijk weer chagrijnig haha.
    Had vandaag een extreem moeie dag zeg, poehee! Wilde van alles, maar kwam tot niks. Gelukkig nog steeds niet misselijk.
    Morgen komt de chauffeur van mvm de flessen brengen!
    Misschien dat ik later nog weer opnieuw reageer, maar nu ben ik er weer even vandoor!

14. miepje21

miepje21 Actief lid

20 mrt 2008
    344
    0
    0
    Verzorgende C
    Hoi hoi

Juut: Gisteren bij Babydump was echt super om naar al die mooie babyspulletjes te kijken. Mijn vriend en ik waren van plan om alleen maar te gaan kijken en een beetje inspiratie opdoen. Waar komen we mee thuis: een bestelde babykamer! We vonden hem allebei zo mooi! Ik was eerst niet zo enthousiast om nu al een te bestellen omdat het nog zo vroeg is, maar die vrouw zei dat mocht er iets misgaan (gaan we maar niet van uit! :confused: ) dan kan alles geannuleerd worden. Toen was ik er wat geruster op. En het mooie ervan was dat we er een gratis babyfoon bijkregen en we mochten badspulletjes uitzoeken ter waarde van 50 euro. Dat is natuurlijk wel een hele mooie aanbieding.

Hoe gaat het verder met iedereen? Ik had gisteravond behoorlijke buikkrampen. Ik lag echt dubbel in bed en vandaag overdag nog af en toe. Ik maakte me best wel zorgen, maar ik probeer me rustig te houden en dan vraag ik donderdag wel even aan de VK of het normaal is.
    En mijn () () doen echt giga zeer! Maar dat vind ik niet erg, aangezien dat er allemaal bij hoort. Ik hoop dat het verder met iedereen goed gaat.....

15. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    :oops: Sorry dat ik even kom "inbreken" hier maar wauw, er zijn dus alweer december '08 mama's in aantocht! Ik ben een december 2006 mama. Afgelopen zondag was het 2 jaar geleden dat ik positief teste en nu is Koen alweer ruim 15 maanden!
    Dus meiden: Geniet er van want voor je het weet ben je straks bevallen en zijn ze zooo snel groot!

Proficiat allemaal en veel geluk gewenst!

Groetjes Otje

16. Sylvia79

Sylvia79 Fanatiek lid

12 sep 2005
    1.245
    0
    0
    onthaalmama (gastouder)
    denderleeuw
    we gaan er zeker van ganieten hoor maar we hebben nog 8 maanden te gaan en verlangen al naar 29 april de eerste echo dan is alles zo anders als je het eenmaal hebt gezien

groetjes

17. Jannegie

Jannegie Fanatiek lid

14 apr 2007
    2.702
    0
    0
    commercieel
    Ja ik denk dat het pas "echt" wordt na die eerste echo. Ik kan nu nog niet echt geloven dat ik iets in mijn buik meedraag wat zich aan het ontwikkelen is.

18. Jannegie

Jannegie Fanatiek lid

14 apr 2007
    2.702
    0
    0
    commercieel
    @ Miepje: leuk hoor, wat zul je genoten hebben! Was het enigzins betaalbaar?

Wij kunnen nog geen babykamer kopen, wij moeten eerst een huis bouwen :( Wordt nog krap om alles in december klaar te hebben.

19. Sylvia79

Sylvia79 Fanatiek lid

12 sep 2005
    1.245
    0
    0
    onthaalmama (gastouder)
    denderleeuw
    wij zijn ook aan het bouwen in dec zal het af zijn
    maar we zullen beetje deze maand en beetje deze maand kopen he en dan komen we er wel he

20. Ranjeewha18

Ranjeewha18 Niet meer actief

ooh ik ben misselijk door het hoesten :(
    en ben moe :)

zo genoeg gezeurt hoe gaat het hier?

Deel Deze Pagina