Vluchtkoffertje: de tas is al achter de schuine kant uit. Ik had op de vakantie alles nieuw gekocht qua toiletartikelen, zodat dat in mijn toilettas kon blijven zitten. Eten voor je man is inderdaad aan te raden. Het restaurant is vaak maar kort open. Ik beviel 's morgens heel vroeg. En mijn man ging laat naar huis. Dan is er niets meer te krijgen. Ik denk meer aan iets van liga's. Ze zorgen echt niet voor de mannen. Een beschuitje als de kleine geboren wordt maar daarna houdt het op. Ik gooi ook een beker in mijn tas of wegwerpbekers. En misschien wat aanmaak limonade of een pak appelsap. Je krijgt er zo weinig drinken. En omdat het zo warm is in een ziekenhuis heb je alleen maar meer dorst. Bas lag in de couveuse de eerste 24 uur en ik moest kolven met zo'n herrie apparaat van het ziekenhuis. Dus mijn eigen vertrouwde handkolf gaat ook mee. Tepelhoedjes gaan mee. (voor het geval de tepels weer intekken). En verder gewoon het lijstje wat ik nog krijg via het kraambureau. Zo'n lijstje voor een vluchtkoffertje staan ook op internet. Ran: toch schrikken met de bloedverlies. Gelukkig bewoog de baby weer snel toch een teken dat het goed lijkt te gaan met de kleine. Oem: gelukkig gaat het goed met je moeder. Op de lekkage na kun je hopenlijk weer verder genieten van je zwangerschap. De tijd vliegt nu echt om.
Als je kindje trouwens in de couveuse moet. Moet je een gewassen knuffel bij hebben. (mag geen ongewassen knuffel bij). Dus voor de zekerheid ook maar een knuffel vast wassen.
Hoi @ Ran jakkie! moet er niet aan denken.. wel in de gaten houden hoor! wat stop je zoal in een vluchtkoffer en wanneer zet je deze klaar? vanaf welke week? ga ff eten koken! Liefs
Ooh, Sam heeft ook op de couvese gelegen, Maar heeft gewoon een knuffel gekregen van het ziekenhuis.. (naja dara gekocht)
Hallo dames, Ik ben er nog hoor. Ik ben alleen druk met de bekleding van de wieg, wachten tot de babykamer af is en ik eindelijk al Ukkies spullen kan opruimen. Mijn mannen (man en schoonvader) nemen de tijd geloof ik en ik ben niet zo geduldig. Ik houd me netjes in hoor, maar mijn man kan mijn nesteldrang moeilijk missen . @Iuno, jammer dat je waarschijnlijk niet meer langskomt. Je bent altijd welkom hoor. Hopenlijk komt je man nu wat vroeger thuis en heb je lekker de tijd samen. @Pebbles, heerlijk eind volgende week vakantie! Heb je verdiend! Wel balen dat je straks een nieuwe baan moet zoeken. Hoe gaat het eigenlijk met jou en je man/vriend. Heb je het verlies van je schoonmoeder een plekje kunnen geven? Ik mis mijn moeder soms best wel. Zeker als ik met de wieg bekleding bezig ben. Maar de mooie herinneringen voeren echt de boventoon. Over de vluchtkoffer: Ik zou ook even een identiteitsbewijs meenemen en als je deze hebt je ziekenhuispasje. Ik moet zelf nog bedenken hoe ik het wil gaan doen aangezien ik zeker een dag of 5 blijf. Een hutkoffer is ook wat veel , maar er moet aardig wat mee. Een berg kleren voor ons beiden, toiletspul, ik denk aan wat leesvoer en ik neem in elk geval een fles water mee (die nagevuld kan worden uit de kraan). De luchtvochtigheid is in het AMC ook zo laag en vorige keer dat ik er lag was manlief speciaal voor mij nog even naar de appie in het ziekenhuis gegaan voor zo'n fles. Ze schijnen gelukkig wat aan het eten gedaan te hebben en hebben nu stoommaaltijden. Ik ben benieuwd. Verder twijfel ik enorm wat ik aan babykleertjes mee zal nemen. Ik heb nu kleertjes in maat 50, 56 en 62 in huis. Maar hoe groot Ukkie zal zijn? Hoe doen jullie dat? Misschien dat ik maar een zetje (of twee) van zowel maat 50 als maat 56 meeneem en dan manlief later laat meenemen wat in de juiste maat is.
heejj meiden Amber,, dat was echt schrikken! maar laat jullie kleintje maar lekker nog even zitte Oem,, wat balen van die lekkage bij je moeder thuis, kan begrijpen dat je het nu zat bent. nog heel even geduld en dan heb je lekker weer rustig de tijd voor jezelf! en ja het vluchtkoffertje... ik dacht er gister avond opeens aan dat ik die ook nog moet inpakken en nog dingetjes moet kopen voor de bevalling ( toilet artiekelen en big-shirt). ik weet dat ik het steeds uitstel want anders komt het zo dicht bij, maar moet toch maar eens gaan nadenken en lijstje maken wat ik allemaal in moet pakken! ik heb vanochtend ook intake van de kraamzorg gehad en het meeste wist ik ook al want had het boekje van ze goed doorgelezen, ik krijg 37 uur omdat ik thuis woon maar wel borstvoeding geef dus er ging standaard 12 uur vanaf wegens thuiswonen. hoop dat ik iemand ben vergete Liefs xx
@ peetje lief dat je erom vraagt, het gaat nu wel wat beter met ons. tuurlijk missen we haar heel erg en vooral mijn man natuurlijk. idd als je dan met de babykamer bezig bent enz dan hebben we wel zoiets van dat had zij ook leuk gevonden. gisteren had ze 67 geworden en zijn we samen uit eten gegaan met een lach en toch af en toe een traan. we zullen idd altijd mooie herinderingen aan haar houden. morgen ga ik leren prikken pfff ben er toch best wel zenuwachtig voor. zijn er trouwens nog plannen voor een meeting ofzo, aangezien ik er niks meer over hoor.
Hoi Ik krijg geen melding meer in m`n postvak als er hier iets getypt is heel irri! Ik wou eigenlijk thuis bevallen, dus zo heel veel wou ik niet in de vlucht koffer stoppen.. Eigenlijk echt alleen voor nood.. mocht ik meer nodig hebben kan m`n moeder ofzo wel ff dingen halen toch? Groetjess
Dani: als je gewoon je gewoon de basis dingetjes voor jou en de baby bij hebt is het belangrijkste. De rest is zo gehaald. Ik had maar 1 pakje maat 50 bij want het zou een grote baby worden. Maar dat bleek niet zo het was maar een kleine baby. Maar 's avonds hing rond mijn bed alleen maar maatje 50 van al het bezoek. (had ik gevraagd). En thuis vlogen de luiers erdoorheen. Mijn moeder op pad gestuurd want alleen de kruidvat luiers pastte, hij was zo klein. Maar iedereen springt in als je het maar vraagt. En voor de baby doen ze (bijna) alles Morgen ga ik denk ik maar eens een poetshulp inschakelen. Ik heb gewoon veel te veel harde buiken. Ze is al eerder geweest bij de miskramen. Dat geeft hopenlijk wat rust en minder pijn. De baby en mijn gezondheid gaan nu toch echt voor. Onze ouders werken allemaal fulltime. Ze willen wel helpen maar hebben het zelf al zo druk. En met een poetshulp voel ik me niet zo bezwaard als ik die 3 uur laat werken. Je betaalt er immers voor.
Zo meiden, eindelijk weer even tijd om een berichtje achter te laten. Ran, wat moet jij geschrokken zijn. gelukkig liet je kleine zich goed voelen Hier alles rustig. Nouja, nog 2,5 week werken en dan verlof. Dus de laatste dingen aan het afronden. Druk met mijn paard die er nu elke dag ook weer uit moet. Hij heeft 2 weken in zijn box gestaan en mag weer opbouwen. Ik voel mijn kleine trouwens opeens minder. Wel een paar keer per dag maar opeens stukken minder. Zou het kunnen zijn dat de baby minder ruimte in mijn buik heeft en dus zijn bewegingen minder hard kan uitvoeren?!? Hierbij meteen een foto van mijn buik, net gemaakt en daarna een foto van mijn buik toen ik 30 weken was en 1 dag. zie het verschil. Ook nog steeds last van hartkloppingen. zou vandaag bij mijn werk langs gaan maar ben maar niet gegaan vanwege de hartkloppingen. Moet van haarlem naar Leiden, ongeveer 50 min met de auto. Niet echt veilig als je opeens kan flauwvallen. Overmorgen weer naar de kleine kijken. Ben benieuwd hoeveel hij/zij gegroeid is. Moet nu toch zeker over de 2 kilo zijn. Was 4 weken geleden 1300 gram....ben benieuwd! Ga even de afgelopen pagina's teruglezen. Liefs 30 weken 1 dag http://www.mijnalbum.nl/Foto-BJVNVMTL.jpg 31 weken 4 dagen http://www.mijnalbum.nl/Foto-XKBAMS6J.jpg Ik aan het studeren.... http://www.mijnalbum.nl/Foto-7O3PI74X.jpg Heb net even mijn omvang gemeten, die is weer gegroeid We zitten nu op de 1.24m....slik
ik bedoelde indd NIEMAND haha smallgirl.. ik voel de kleine ook niet zo veel als eerst.. wel eigelijk de hele dag door maar niet zo nadrukkelijk aanwezig als eerst. denkt dat het indd komt omdat ze minder ruimte krijgen. je moet je kindje ongeveer 3 keer per dag deel voelen. dus 3x sochtends, 3x smiddags en 3x savonds. wat heb je een mooie buik! Liefs xx
jaaaa vandaag 31 weken gaat nu echt snel...kan alleen neit meer wachten tot ik de kleine in me armen heb soms als ik 's middags op de bank zit droom ik helemaal weg en denk ik eraan hoe hij eruit zal zien en hoe het zal zijn als hij er eindelijk is foto staat in me album
Smallgirl jij bent alles behalve small .....ik geloof dat mijn buik wel de helft minder is....lastig lijkt me het. Moet toch een beetje in de weg zitten. Zo dag 2 thuis, twee dagn geleden vertelde ik dat ik enorm aan het snotter was. Ik was er helemaal moe van, dit keer denk ik even een keer aan mijzelf en heb me gewoon ziek gemeld. Dat is maar goed ook, want nu ben ik al een heel stuk opgeknapt. Morgen ben ik al vrij aangezien het 3 oktober is....voor degene die dat niks zegt: Leids Ontzet...dan ben je als je in het ziekenhuis van Leiden werkt vrij. Mijn schoonmoeder is wel jarig en mijn man moet weer naar de wondpoli voor controle, maar het is wel een extra vrije dag. Nogmaals, is maar goed ook, want zaterdag mag ik oppassen. Op de kleine van mijn vriendin (ruim 9 weken uit dan). Ik kijk er al enorm naar uit....straks word dat ook mijn oppas kindje als ik 1 dag vrij ben van werk. Vandaag nog lekker bijkomen. Gelukkig voel ik me al een heel stuk beter. Gr Hinkie
Dames, Hier de organisatrische van de meeting. Ik zal vanavond even een berichtje sturen met mogelijke data en things to do. Ik hoop een datum eind oktober te plannen. Grtjs, Hanneke