december 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door tipp42hgg, 22 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wolly

wolly Niet meer actief

@Monique: Mooi kamertje :)

@Ran: Wat naar zeg BI, sterkte.
    Ik voel ons kleintje ook iedere dag.

@Dimmel: Jeetje wat gaat dat snel bij jou, mooi hoor!

2. Ranjeewha18

Ranjeewha18 Niet meer actief

jeetje moet ik me nu zorgen maken?

Ik voel de beeb sochtends een beetje... mar voor de rest niet :(

3. Ranjeewha18

ik heb de beeb net gevoeld..
    (zwangerschaps maak je zo onzeker als de hell...)
    De beeb heeft volgens mij iets minder ruimte dan normaal whaha

4. wolly

wolly Niet meer actief

Het kan zijn dat ie gedraaid is dan voel je de baby minder, ik had het voor een paar weken geleden toen ukkie met de voetjes beneden lag.

Anders zou ik toch ff de vk bellen om dat te vragen als je je zorgen maakt.
    Je kunt dan beter 1 keer te veel bellen dan 1 keer te weinig.

5. wolly

wolly Niet meer actief

Nou gelukkig zeg :) soms kun je je idd erg druk maken als je ff niks gevoeld hebt.
    Maar fijn dat je je kleintje weer gevoeld hebt.

6. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Waar ligt je placenta Ranjeewah?
    Bij Quinn voelde ik maar heel weinig omdat de placenta aan de voorkant lag.
    Ik voelde af en toe een kontje schuiven en dat was het.
    Bij deze zwangerschap voel ik juist heel veel schoptjes en trapjes enzo. Ook nu ligt mijn placenta aan de voorzijde maar meer voorzijde aan de zijkant.
    Als je het niet vertrouwd even je vk bellen hoor!

7. parel1988

parel1988 Bekend lid

2 apr 2008
    524
    0
    0
    hoi hoi dames
    ik kom ook gezellig in dit forum ben 15 dec uitgerekend
    met de baby gaat denk ik alles goed
    krijg alleen vanmiddag een groei echo omdat de vk de buik te klein vond of de baarmoeder(weet het niet meer zeker)
    maar ze beweegt elke dag flink, voel haar ook vaak tegen me ribben aan schoppen enz

de tijd is zo snel gegaan weet nog toen ik de zwangerschapstest in me handen had :)
    nog 10 weken te gaan :whistle:
    hopend dat alles goed is vanmiddag

8. wolly

wolly Niet meer actief

Hoi Parel, welkom leuk dat je erbij komt hier :)

Als je in de bevallingslijst (Paar pagina's terug) wilt dan moet je dat maar even zeggen dan zet 1 van ons jou er ook bij.

Heel veel succes vanmiddag en hopelijk is alles goed.

9. Sylvia79

Sylvia79 Fanatiek lid

12 sep 2005
    1.245
    0
    0
    onthaalmama (gastouder)
    denderleeuw
    parel welkom

Ranjeewha18 als je zo onzeker bent zou ik toch even je vk bellen ze kunnen je vast gerust stellen al heb ik het ook soms hoor maar gelukkig voel ik men meisje verschillende keren op een dag en dan is die onzekerheid vlug weg ;)

10. Vis1978

Vis1978 Bekend lid

22 jan 2008
    509
    0
    0
    Alkmaar
    @Ran: ik voel ukkie ook minder..nou ja..minder...anders. Het zijn nu niet meer van die duidelijke trappen en zo, maar meer verschuivingen ofzo en die voel ik wel wat minder vaak. Ik probeer me er niet te druk om te maken en zolang ik die kleine nog af en toe heen en weer voel schuiven, hoef ik me ook geen zorgen te maken. Als het nou al een halve dag erg stil zou zijn geweest, had ik waarschijnlijk meteen de verloskundige gebeld.

Je hebt ook helemaal gelijk...wat dat betreft is zwanger zijn een hoop stress.
    Aan de ene kant ben je zo blij dat je al zo snel leven voelde en zo veel, maar als het dan een keer rustiger is, dan maak je je toch sneller zorgen.

Grtjs

11. parel1988

parel1988 Bekend lid

2 apr 2008
    524
    0
    0
    bedankt wolly
    maar ik sta al in de bevallingslijst dec 2008
    had me er al ingezet
    wat zijn er veel die uitgerekend zijn in dec

hopelijk krijgt iedereen een goede bevalling en een gezond kindje

12. wolly

wolly Niet meer actief

@Parel: Ow sorry zwangerschapsdementie geloof ik ahahahhahaha

Ja we hebben een behoorlijke lijst he.

13. wolly

wolly Niet meer actief

Ff een vraag he, als ik zit en de baby beweegt dan hoor/voel ik wel eens een knak geluidje echt heel raar, zouden dat de botjes kunnen zijn van de beentjes die over elkaar heen schuiven ofzo?
    Niet dat ik me zorgen maak hoor maar vrooeg het me opeens zo af.

14. sawi

sawi Bekend lid

20 mrt 2008
    912
    0
    0
    Noord-Brabant
    Wolly: geen idee heb geen knakgeluidjes. :)

Monique: wat een mooie babykamer. Lekker fris.
    En een mooi liedje van Marco Borsato. Had ik bij Bas onder zijn eerste film gezet. Het is een liedje dat echt bij de zwangerschap - baby past.

Ik heb ook geen groeiecho. Wel nog een controle echo ivm de amnionstreng (bij 35,5 week). Over 2 weken kijken ze bij de verloskundige ook even naar het littekenweefsel wat ik van onder na Bas zijn bevalling over heb gehouden. Allemaal even voor de zekerheid, dat ze zeker weten dat een natuurlijke thuisbevalling mogelijk is. Ik heb nog steeds goede hoop erop.

15. Ranjeewha18

hallo dames...

Pinguin..., Mijn placenta ligt voor..
    De beeb lag eerst met de voeten beneden, en toen voelde ik de schoppen ontzettend goed (tot pijnlijks toe)
    Ik denk dat de beeb zich om heeft gedraaid en daardoor voel ik hem wat minder..!

als ik mijn handen op mijn buik heb.. voel ik de beeb soms verschuiven..!
    en soms als ik erin prik voel ik de beeb terug schoppen.. HEEEEL ZACHTJES...
    Maar het zijn geen harde trappen zoals eerst.. denk dat het daar aan ligt..(ben ik gewoon niet gewend)

@parel...hallow meid!

16. Ranjeewha18

wolly...
    ik heb het ook gehad bij sam..
    Maar wat dat was.. i dont know

17. Johanna1

Johanna1 Bekend lid

15 feb 2008
    515
    0
    0
    Kampen
    Hallllllloooooo!

Vanmorgen weer op controle geweest. Alles was weer prima in orde. De kleine ligt keurig met het koppetje naar beneden, ruggetje ligt links. Volgens de vk is de kans dat het nog in stuit draait heel klein omdat ik zo'n strakke buik heb. Dus da's heel mooi!
    Bloeddruk was ook goed 110/60, HB was met 6,8 ook netjes. Ik ben tot nu toe 10 kg aangekomen. Eens uitgerekend dit betekend dat ik 22% ben aangekomen! Wat klinkt dat veel he, in %.

Ben helemaal happy omdat de baby zo netjes ligt. Voel de kleine trouwens ook elke dag. Meestal trappen met de voetjes tegen mijn ribben of als de kleine draait van links naar rechts.

liefs, Marjolein

18. wolly

wolly Niet meer actief

@Ran: Oh ok dan ben ik dus niet de enige die dat heeft ;)

@Johanna: Fijn dat alles goed was op controle.

19. victoria

victoria Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.131
    0
    0
    Hoi allemaal,

Bedankt voor de antwoorden over de groei-echo.
    Mijn buik heeft de afgelopen dagen echt een groeispurt doorgemaakt. Ik voel me opeens veel dikker en ik krijg ook echt van iedereen te horen dat ik opeens zo gegroeid ben. Wel voel ik de baby nu heel goed de afgelopen dagen, terwijl ik juist de afgelopen weken weinig voelde. Zo zie je maar weer hoe veranderlijk dat is.

heb ook nog even het babykamertje bewondert, maar ik weet niet meer van wie (sorry, ben je naam vergeten). maar het zag er erg leuk uit met die oranje kleur.

Ik heb vandaag ook alvast mijn wensen uitgesproken naar mijn leidinggevende over hoe ik het wil doen na het zwangerschapsverlof (eerst nog wat vakantie en starten met twee dagen werken) en hij reageerde er heel positief op (ondanks alle tekorten die wij op dit moment hebben). Moet het alleen nog allemaal even schriftelijk indienen.

ben benieuwd hoe onze baby ligt als ik jullie verhalen allemaal zo hoor, maar heb pas eind oktober mijn volgende afspraak (er zit vijf weken tussen de afspraken, echt te lang).

20. smallgirl77

smallgirl77 Bekend lid

17 okt 2007
    523
    0
    0
    Even snel een berichtje van mij....
    Hoorde net dat mijn dochter weer grote zus gaat worden.
    Helemaal geweldig voor haar, toch!

Zit me alleen dwars dat de moeder nu 44 jaar is......
    Kan dat kwaad?

Hier verders alles goed.
    Ook last van BI en erg moe.
    Nog 5 dagen werken en dan verlof....jippie!
    Mijn leidinggevende vertelde me dat ik volgende week donderdag mijn laatste werkdag is en niet vrijdag. Nou daar hoor je mij niet over klagen.

Ik ben benieuwd of de meeting nou wel of niet doorgaat.
    Als het verzet wordt dan hoor ik het wel.
    En als het alsnog doorgaat zie ik het wel verschijnen.

Ik weet overigens de datum van mijn bevalling al.....

Deel Deze Pagina