december 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door tipp42hgg, 22 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Monique4

Monique4 Niet meer actief

Die van mij vaak wel 6 keer op n dag :confused:

2. Ranjeewha18

Ranjeewha18 Niet meer actief

fijn, dat mensen het kamertje toch erg leuk vinden..!
    Ik vind het zo moeilijk, want het liefst zou ik gewoon twee kamers willen voor mijn kinderen..!

De beebie voelen, gaat goed hier gelukkig, de beeb reageerd heel goed op mijn kleine vent!
    (netzoals Sawi.. ) als Arie wiltg voelen houdt de beeb zich erg goed stil..!
    Soms in bed, als ik wakker word, heerlijk.. van binnen word ik helemaal lam gebonkt.. maar het is zo ontzettend fijn gevoel!

Ik voel de bewegingen ook alleen maar terhoogte van de navel.. of juist helemaal benee...
    uitonderingen zijn er :) maar dat zijn ECHT uitzonderingen wahah !

3. Ben ik ook weer efkes.

Ga even klagen hoor. Ik heb zo een last van hoge rugpijn, echt rond bh bandjes hoogte. Als ik niets doe *lees, op bed een boek lezen* dan heb ik geen last.
    Net heb ik een rondje gefietst en jahoor, tot steken aan toe. Moet gewoon verplicht plat liggen.
    KOmt waarschijnlijk door je houding. Maar ik heb nu ook beugelloze bh's en aangezien ik cupje E heb of zo, kan het ook misschien wel daardoor komen. Ik word er niet echt vrolijk van. Maar gelukkig gaat het weg met rust, dus het zal wel loslopen.

Wat jij hebt gehad Dani, heb ik ook al een paar keer gehad, voornamelijk als ik te snel eet volgens mij en als ik veel sla eet, maar kan er niet echt een pijl op trekken. Eerst gaat mijn maag te keer en dan heb ik het gevoel alsof ik echt alles eruit moet gooien en dan krijg ik echt veel pijn in mijn maag en dan begint mijn buik te rommelen en ben ik aan de slappe. Daarna zakt het dan af. Nu heb ik er al een poos geen last van gehad. Zorg echt dat ik me niet vol eet.

JOhanna, ja dat voel ik ook en als ik op mijn buik kijk, dan zie dat de ene kant dikker is als de andere kan. Hij ligt dan ook meestel met zijn ruggetje aan de linkerkant en dan voel ik hem spartelen aan de rechtkant. Soms voel ik hem helemaal draaien en soms drukt ie vreselijk op mijn blaas. Vind het wel een grappig gevoel. Heerlijk als hij tegen je handen aanduwt, soms voel je gewoon het voetje zo schattig.

Hikken voel ik ook goed, ook van de buitenkant. Soms 3 keer per dag soms 1 keer. Wel een vreemd gevoel vind ik.

4. wolly

wolly Niet meer actief

@Marleen: Mooi hoor die buikfoto's en het kamertje :)

@Ran: Kan me voorstellen dat je het graag had gewilt maar als het niet kan dan kan het niet en je hebt het zo toch ook mooi opgelost.

@Hinkie: Ja hier ook hoor, regelmatigggg.

5. Lisje86

Lisje86 Fanatiek lid

26 jan 2007
    3.504
    0
    0
    mama!!
    haha ja de hik die heeft ie ook wel vaak haha soms is het best irri maar goed wel heerlijk als je je kindje dan voelt...mijn manneke vind het zo raar om het te voelen en kijkt dan zo trots en zegt telkens hey das mijn zoon haha!
    over anderhalf uur naar de vk ben eens benieuwd!

@aussie ja ik ben snelle jelle haha!

6. Net even nieuwe buikfoto's gemaakt. Zie album :)

Net belde ze van de kraamzorg. Ik heb morgen een telefonisch intake gesprek. Ik wist niet dat dat telefonisch ging :) Zal wel!

7. sawi

sawi Bekend lid

20 mrt 2008
    912
    0
    0
    Noord-Brabant
    Marleen: leuke kamer en een mooie buik

Adriana: ik weet niet ik zit bij de zorgboog. Daar doen ze bij het eerste kindje thuis de intake. Kunnen ze meteen zien of alles in orde is qua babykamer. Bij een tweede kindje bellen ze, dan geloven ze wel dat je alles in huis hebt. Alhoewel ze bij Bas twee maanden vantevoren kwamen en toen zat alles nog in de verhuisdozen. Dus toen hebben ze ook niets gezien. :)

Ik heb de intake al gehad maar het zorgplan (boekje) nog steeds niet thuis. Jullie wel? Zal wel voor de 37 weken binnen zijn.

8. mamatje

mamatje Actief lid

14 aug 2007
    417
    0
    0
    Hoi dames,
    heb vandaag ook iemand langs gehad van thebe thuiszorg. Nou de molton zeiltjes die ik bij de prenatal gehaald heb kunnen weer terug! (terwijl we advies kregen van verkoper van prenatal) Het was maar goed dat ik geen aerosleep heb gehaald was ze ook niet echt postief over.
    De bedzeil molton heeft ze afgeraden maar de hoeslaken molton was wel nodig. Wij hebben ook zo'n belly warmer gehaald i.p.v. kruiken was ze ook niet echt positief over ja ga geen nieuwe meer halen hoor heeft mij 35 euro gekost. Maar ja ik wou dus minimaal hulp krijgen van thebe maar dat wordt het toch niet als je borstvoeding gaat geven heb je meer uren nodig zij ze. Dus waar ik recht op heb 49? uur volgens mij.
    O ja ik woog 55 en nu 75 al! dat zijn al 20 kilo's plus ik moet nog 7 weken! Ik maak me daar wel druk om ben wel geprikt maar alles was goed behalve dan dat mijn bezinking te hoog was (had iets met vocht vasthouden te maken) Ik probeer nu wel op te letten op wat ik eet niet snoepen en geen koekjes veel fruit en groente.

9. dat zijn behoorlijk wat kilootjes zeg hihi. Ik woog 63 nu 71, maar we zijn er nog niet ;)

Hmmm, nou ik word dus morgen gebeld door de kraamvogel voor intake. Zal mij benieuwen wat ze allemaal gaan vragen. Ik zie het wel. Ik vind het niet echt persoonlijk, maar ja, aan een kant ook wel lekker. Het kan ook heus wel over de phone!

10. wolly

wolly Niet meer actief

@Mamatje: Wat een toestand zeg, hier is de intake van de kraamzorg al geweest en ze was heel makkelijk.
    Ik zelf heb ook recht op 49 uur maar heb gekozen voor 4 uurtjes per dag of ik nou voor borstvoeding ga of niet dat maakte niet uit, en dan mag ik ook nog zelf uitkiezen hoe ik die uren ga verdelen over de dagen.
    Ze heeft alleen onze gegevens opgeschreven en verder zei ze van alles gebeurd volgens jullie wensen en had nergens kritiek op.
    Ze hoefde zelfs de spulletjes van het kamertje niet te controleren, ik vroeg al van is dat niet meer zo dan, nee zei ze dat is wat wij niet meer doen dat is iets van vroeger.

Heeft iemand van jullie , die de intake al hebben gehad wel de spulletjes moeten laten controleren of alles er was enzo en hoeveel je van iets nodig hebt?

11. joss81

joss81 Fanatiek lid

18 mei 2007
    1.153
    0
    0
    zwolle
    Ik heb de intake al een paar weken geleden gehad, aan huis. Ze ging niet controleren. Vroeg wel naar wieg of ledikant en er werd mij geadviseerd om in een zelfgemaakte wieg geen fiberfill te stoppen. Verder niets gehoord over wat wel of niet mocht. Heb een lijst gekregen met spulletjes die zij verwachten aan te treffen. Is niet afwijkend van wat er in de algemene lijstjes staat. Ik zit bij de kraamvogel.

@adriana, wat een bescheiden buikkie he! Mooi hoor, ik voel me naast die van jou net zon olifant hahaha.

12. parel1988

parel1988 Bekend lid

2 apr 2008
    524
    0
    0
    bij mij is ook vorige week de kraamzorg geweest thuis
    en zei alleen dat ik moest beginnen met de babykamer
    maar verder heeft ze niks gecontroleerd,
    (gelukkig hha)
    alleen dingen doorgenomen voor hoeveel uur en wat ik kan verwachten van hun enz.

alles komt zo dichtbij nu
    voor je het weet lig je op bed of in het ziekenhuis te puffen :(
    ben nu zo gewend de kleine in me buik
    weet echt niet wat me te wachten staat als ik ga bevallen

13. leonie1986

leonie1986 Bekend lid

30 okt 2007
    551
    0
    0
    coordinator kinderopvang
    den haag
    wat zijn jullie al vroeg gebeld door de kraamzorg! ik kreeg een brief thuis dat ik tussen week 32 en 36 gebeld zou worden voor een afspraak!

Ik ben ook wel een beetje nerveus, dat ik niet de goede dingen in huis heb enzo hihi

Verder heb ik vandaag de eerste striae ontdekt bij mn heupen :cry: nog niet echt ernstig maar baal dr wel van had gehoopt dat het me bespaart zou blijven!

14. victoria

victoria Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.131
    0
    0
    Hier nog geen contact met kraamzorg, maar ik ben dan ook pas eind december uitgerekend.

Dimmel @bedankt voor het weer toevoegen aan de lijst.

ik ben tot nu toe 12 kilo aangekomen. ik begin steeds meer last te krijgen van mijn dikke buik. ik vind het werken zwaarder worden, terwijl ik het nu juist druk heb omdat ik alles moet afronden. ik werk ook door tot vier weken voor uitgerekende datum. nog zeven weken te gaan....

peetje, fijn om van je te horen.

15. pebbles23

pebbles23 Actief lid

19 jun 2008
    260
    0
    0
    call agent
    oosterhout
    @mamatje ik heb de 28e een intake gesprek met iemand van thebe, zijn ze zo moeilijk daar dan. ik ben er al zo zenuwachtig voor lol, loop constant van heb ik wel alles ben ik niks vergeten mijn man word helemaal gek van me. als ie al ni gek werd van de hormonen lol.

@peetje gelukkig dat het naar omstandigheden goed gaat met je zoon, we leven allemaal met je mee en we duimen allemaal voor een goed verloop natuurlijk en dat hij over een paar weekjes gezond en wel mee naar huis mag.

16. Moe

Moe Fanatiek lid

22 jan 2008
    1.319
    0
    0
    hey mamatje

dat zijn idd al wat kilo's ik ben tot nu toe
    11kg aangekomen...en ik vind het ook vreselijk
    moet nog 8 weken en heb begrepen dat je in
    de laatste weken zeker 1kg per week aan
    gaat komen :confused:

De kraamzorg heeft bij ons wel alles gecontroleerd
    ze zijn naar et kamertje gegaan
    en ze vroeg of ik nog een extra kruik ging kopen
    omdat 1 niet genoeg was aangezien die kleine
    in de winter geboren wordt...
    (we hadden het bedje opgedekt met dekbed etc
    alleen voor het zicht dat het wat leuker staat
    die kleine gaat toch pas na 3 maanden in der eigen
    kamertje slapen)
    Ging ze over zeuren dan et niet mag met dekbed etc
    (duhhuu ik werk zelf in de kinderopvang)

We hebben tijdelijk de internetkabel naar boven
    gedaan omdat we even geen zin hadden om te boren
    nu zie je die draad lopen op de gang
    begon ze ook over te zeiken dat het gevaarlijk was
    etc.
    Ik zei al het is tijdelijk want we gaan draadloos doen...
    Allemaal van die kleine onzin dingetjes die ze je vertellen...
    Ik had echt zo iets van wat kom jij me in me huis
    vertellen wat ik wel en niet moet doen..

Anyway zal wel de hormonen geweest zijn...
    trek het je niet teveel aan hoor wat die mensen
    zeggen, want ze OVERDRIJVEN nogal snel

17. bianc

bianc Fanatiek lid

30 nov 2005
    2.251
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hey ladies,

Heb niet alles terug gelezen :oops:
    De kraamzorg is hier in augustus al geweest, heeft niets gecontroleerd en alleen advies gegeven wat je wel en niet in huis moet hebben.
    Hebben het meer over het aantal uren zorg en dat soort dingen gehad...
    Als ik zou willen kan ze nu nog een keertje komen kijken voor de controle maar ik geloof het allemaal wel...
    Heb alles in huis gehaald wat nodig is en vind het best!

verder gaat het goed gelukkig, nog steeds wel misselijk maar ach.. daar raak je aan gewent, lang leve de medicijnen..;)
    Zie er nu wel een voordeel van in, kom haast niets aan, des te minder hoeft er strakjes vanaf..;)

Kamertje is zo goed als klaar en ben er zo trots op hihi!
    heb hier ook hele mooie kamertjes & buikies voorbij zien komen!

Kunnen jullie ook niet wachten tot het december is...!
    Ben zooooo benieuwd op wie ze lijkt enzo hihi!
    hebben al een hele voorstelling van onze kleine meid

:)

Fijne avond allemaal!

18. mama05

mama05 Fanatiek lid

28 nov 2007
    1.142
    0
    0
    overrijsel
    @peetje
    goed en blij te horen dat het redelijk gaat met yorick, kan er niet zoveel over mee praten want heb zelf gelukkig niet gehad maar probeer zoveel te genieten van jullie kleine jongen!

Ik moet nog 4 weken werken en moet zeggen kan het nu nog goed volhouden, ik ga ook werken tot 36 weken (probeer ik tenminste)
    Ik ben nu in totaal 4 kilo aan gekomen dus het valt wel mee vind ik zelf

19. hinkie

hinkie Actief lid

15 apr 2008
    408
    0
    0
    Onderzoeker in opleiding
    randstad -zuid holland
    Hey Dames,

Nieuwe afspraak vk: 27 oktober!

Gisteren geweest en ja hoor, onze uk is het eindelijk gelukt: het ligt met het hoofdje naar beneden! Mama begon zich al zorgen te maken hihihi.
    Alles was verder goed. In totaal nu 8.5 kilo aangekomen en bloeddruk zat op 135/75, netjes...
    Ik gaf wel aan dat ik wat bandenpijn en harde buiken heb, toen ze vroeg of ik nog 100% (lees 150%) aan het werk was moest ik beschamend zeggen dat ik dat ben...dus het eerste rustadvies is een feit. Ik moet echt langzamer gaan werken :confused: , dat betekent mijn collega's meer laten bukken tillene en lopen. Minder stress op het werk is ook beter, maarja ik heb de ene deadline naar de andere en word met patienten om de oren geslagen hahaha...dus ik ga mijn best doen.

Hier nog niks gehoord van de kraamzorg, maar volgens mij zouden zij bellen voor een afspraak. De kamer is nog niet klaar, maar de studeerkamer wel! Dat betekent dat binnenkort alle troep uit de babykamer kan en we kunnen gaan inrichten! Daar ben ik wel heel blij mee!

Zo dat was het even voor deze ochtend.

Gr Hinkie

20. joss81

joss81 Fanatiek lid

18 mei 2007
    1.153
    0
    0
    zwolle
    Goeiemorgen

@oem, haha ik ben nu ook al 10 kg aangekomen :oops: Ik hoop niet dat die kg per week opgaat...... dan komt het totaal op 18 kg brrr...
    Ik snoep ook best veel, ik weet dat ik het niet moet doen maar kan het niet laten....
    Het plankje boven de commode is idd van de ikea, vond het echt flauwekul om er een originele bij te kopen. Deze plank had ik toevallig nog staan!

Ik begin nesteldrang te krijgen! De wieg is nog niet af maar die wil ik van de week af hebben. Gordijnen ga ik van de week kopen en ophangen. Moet nog een klamboe kopen en schilderijtjes ophangen.

Volgende week mn slaapkamer op orde maken voor de bevalling (behalve de klossen dan he).
    Ik ben ook zo bang dat ik steeds iets vergeet hahaha.

Deel Deze Pagina