Nou, ik word zo gebeld voor de kraamzorg. Zijn er nog belangrijke dingen om te vragen? Ik ben er nog niet zo mee bezig eigenlijk. De kinderkamer is wel af, maar we hebben niet geschilderd enzo. We gaan in febr. verhuizen, dus ik ga echt niet alles mooi maken nu. Het ziet er evengoed wel schattig uit met zo een ledikantje en al die spulletjes. Ik ben ook al 9 kilo aangekomen hoor. Ach joh, je moet er wat voor over hebben, het alt toch nog wel mee 10 kilo. Je moet gewoon gezond blijven eten en niet snaaien en vooral niet denken dat je eet voor 2. 2 meiden bij mij op stal die hebben nu beide een kindje van een maand of 3 en die zien er uit als vanouds, dus ik maak me niet druk
Bij Bas was ik 20 kilo aangekomen. Ik was pas na 10 maanden weer op mijn oude gewicht. Maar ik had het eerst jaar veel pijn en ben toen nog twee keer geopereerd. Zodra ik me niet goed voel ga ik snoepen. Dus dat hielp niet mee in het afvallen. Nu weet ik niet hoeveel ik aangekomen ben. Ze zeggen altijd 9 maanden op en 9 maanden af. Dus ik reken gewoon op 9 maanden dan moet zeker lukken.
ja precies en als je je goed voelt. Het is voor een goed doel dus dat maakt een boel goed Ik ben totaal geen snoepert gelukkig! Ik heb liever een bruine boterham met kaas of zo. Heb nu wel een browney liggen die mijn vriendje gisteren heeft meegenomen, die ga ik nu wel even verorberen. hmmmm
ik heb gisteren zelf gebeld omdat er de verkeerde bevallingsdatum stond en maandag komen ze voor intake gesprek van de kraamzorg. alles was goed bij de vk! en was 1,5kilo aangekomen en zit nu aan 7 kilo heb nu alle afspraken gekregen tot 1 dag voor me uitgerekende datum zal ze zo in de lijst erbij zetten dan hoef ik dat niet meer te doen!
Wil iedereen die aanvullingen, wijzigingen of wat dan ook voor informatie heeft die in de lijst moet die via PB doorgeven aan Dimmel, Wolly of aan Marijee, niet aan ons 3en anders gaat het nog dubbel . De lijst blijft dan netjes en up-to-date. DE MAMA'S VAN DECEMBER 2008 BEVALLEN 8 oktober 2008: (31+2) Yorick - 1800 gram - Peetje08 - 1e kindje ( 8 december 2008) Totaal 0 meisjes, 1 jongen UITGEREKEND 29 november 2008 Smallgirl77: 2e kindje - bevalling: zh ks - verlof: 17 okt Jacoba: 4e kindje - bevalling: ? - verlof: ? 01 december2008 Miepje: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: 20 okt Essie23: 1e kindje - bevalling: ? - verlof Vis1978: 1e kindje- bevalling: thuis - verlof: 20 okt - Buddy: Pebbels & Hinkie. 02 december2008 Monique4: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: 5 nov - Buddy: OemMujahid 03 december2008 Riddle: 1e kindje - bevalling: ? - verlof: ? Ranjeewha18: 2e kindje - bevalling: ? - verlof: Altijd - Buddy: Marijee 04 december2008 Dimmel: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: 23 okt - Buddy: Natascha78 Marientje: 2e kindje - bevalling: zh - verlof: ? Veronique22: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: ? 05 december2008 Acissej: 1e kindje - bevalling: zh - verlof: 24 okt Mamatje: 1e kindje - bevalling: ? - verlof: 10 okt 06 december2008 Mama05: 2e kindje - bevalling: thuis - verlof: 6 nov Dagdromer: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: 7 nov Pebbles23: 1e kindje - bevalling: zh - verlof: 10 okt - Buddy: Vis & Hinkie Vlerkje: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: ? Sawi: 2e kindje - Bevallling: thuis - verlof: ? Consider: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: geen verlof 07 december2008 Marijee: 1e kindje - bevalling: zh - verlof: 24 okt - Buddy: Ranjeewha Hinkie: 1e kindje - bevalling: zh - verlof: 10 nov - Buddy: Pebbels & Vis 08 december2008 Wolly: 1e kindje - bevalling: zh - verlof: Altijd Gwendo76: 2e kindje - bevalling: zh - verlof: ? Tweety123: 1e kindje - bevalling: ? - verlof: ? 09 december2008 Sylvia79: 2e kindje - bevalling: zh - verlof: 1 nov 10 december2008 OemMujahid: 1e kindje - bevalling: zh - verlof: Begonnen - Buddy: Monique4 Leonie1986: 1e kindje - bevallen: zh - Verlof: 29 okt 11 december2008 Aussie73: 1e kindje - bevalling: zh - verlof: 31 okt - Buddy: Iuno & Joss81 12 december2008 2deKleine: 2de kindje - bevalling: thuis - verlof: nvt - Buddy: meld zelf als er iets is gebeurt Chanty: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: 15 nov Dani84: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: 28 okt AdrianaM: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: is al met verlof 13 december2008 Joss81: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: 29 okt - Buddy: Aussie & Iuno Bianc: 1e kindje - bevalling: zh - verlof: 17 sep Sandra79: ? kindje - bevalling: twijfel - verlof: ? 15 december2008 Marleen4683: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: 1 nov - Buddy: Johanna & Kweenie Parel1988: 1e kindje - bevalling: ? - verlof: ? Trotse moeder: 3e & 4e kindje - bevalling: zh - verlof: ? 17 december2008 Maria04: 1e kindje - bevalling: zh - verlof: 6 nov Tinker: 4e kindje - bevalling: thuis - verlof: ? 18 december2008 Girl81: 1e kindje - bevalling: zh - verlof: 20 nov 19 december2008 Kweenie: 1e kindje - bevalling: ? - verlof: ? - Buddy: Marleen & Johanna Kimkivits: 2e kindje - bevalling: zh - verlof: begonnen 20 december2008 Lola1982: 1e kindje - bevalling: zh - verlof: 6 nov Mamamiss: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: 17 nov Pinguin: 2de kindje - bevalling: zh - verlof: 15 nov 21 december2008 Goglezzz: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: 24 december2008 Guusje2001: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: ? Johanna1: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: 19 nov - Buddy: Marleen & Kweenie 25 december2008 Natascha78: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: 28 nov - Buddy: Dimmel 29 december2008 Juffie1984: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: 1 dec Victoria: 2e kindje - bevalling: twijfel - verlof 1 dec Een mooie dag in december 2008 Een mooie dag in januari 2009 04 januari 2009 (vermoed dat het eind dec gaat worden) Iuno: 2e kindje - bevalling: zh - verlof: n.v.t - Buddy: Aussie & joss81 51 Zwangere meiden in December 19 Jongens en 10 Meiden Voor deze dames heeft het helaas niet zo mogen zijn We denken aan jullie! Kitty1982, mama van Tessa, Rian, Coco1972, Sim80, Ginny, Poppy Agenda Okt 15: Leonie1986 controle vk 17: Ranjeewha controle vk 20: Mama05 controle vk 20: Oem controle vk 22: Aussie73 gyn 23: Monique liggings echo + meten 24: Lola pretecho en controle gyn 27: Dimmel controle vk 27: Hinkie controle vk 28: Pinguin afspr gyn groei echo 28: Johanna controle vk 29: Marije controle vk 29: Chanty24 controle vk 30: Wolly controle gyn Nov 05: Dani84 controle vk 05: Sawi controle echo 07: Lola controle gyn 10: Dimmel controle vk en echo indaling 11: Johanna controle vk 17: Dimmel controle vk 21: Lola controle gyn 26: Dimmel controle vk Dec 3: Dimmel hopelijk laatste controle vk @hinkie je afspraak staat erbij! @leonie succes bij de controle vandaag!
Hoi dames! De kraamzorg had bij mij ook niet echt dingen aan te merken. Was een hele aardige vrouw en ze vond alles wel prima. (Naviva) Ik gaf aan bv te willen geven, heb ook zo`n 3 avondse cursus gedaan ze was daar laaiend enthousiast over. Toen vroeg ik of ze de baby kamer wou zien.. en vond ze allemaal prima.. alleen ik vroeg uit mezelf of ik nu wel de goede bed zeiltjes had.. Nee dus Moesten molton onderleggers zijn en de bedzeiltjes moesten weg. maar dit was ook t enige! Ik heb heel veel striae op m`n buik. Lijkt wel of het eruit knapt! of m`n buik los scheurt haha. maar goed.. aanleg zit in de fam.. dus had er wel op gerekend En ook ik eet lekker alles wat los en vast zit! ( lekker 3 stroopwafels hmmm) na die tijd zien we wel weer. Morgen toch es op de weegschaal... Groetjes Danielle
Ik ben nog niet gebeld door de kraamzorg. Woont er iemand toevallig in de buurt van Haarlem en is die al gebeld? Ik ga me nu natuurlijk weer zorgen maken of ik wel goed ingeschreven sta enz. Hoe voelt het als je kind de hik heeft. Ik heb namelijk soms in de zijkant van mijn buik een soort raar bubbeltjes gevoel alsof er iets aan het schudden is in mijn buik. Eerst dacht ik gewoon niks aan de hand nu denk ik soms zal toch niks met het kind zijn he. Maar misschien is het de hik? We zijn bijna klaar met het kamertje. Wel balen het commode blad is beschadigd en de winkel zou het omruilen. Dat is nu 5 weken geleden en nog steeds niks van gehoord. Nu gingen we gisteren weer heen en ze zeggen kan nog wel heel lang duren. Ze hadden grootste problemen met het kamertje en vee mensen wachten op vervanging van onderdelen. Sommige zelfs die al bevallen zijn zei die mw. Nou daar baal ik wel erg van. Ik wilde een perfect kamertje en als je binnen komt zie je meteen de beschadiging. Nou ja moet maar geduld hebben denk ik.
Dani, bij ons hebben ze speculaas stroopwafels die zijn ook errug lekker! Jessica, ik denk dat dat wel de hik is. Je voelt steeds een regelmatig plopje of hoe moet ik het zeggen. Als ik mijn vinger erop duw, dan voel ik het ook. En bel anders gewoon even, dan weet je het zeker! De kraamzorg heeft dus gebeld (kraamvogel) en het was een voorspoedig gesprekje. Ze had het over 5 a 6 uur per dag of zo. Dat vind ik best veel. Voor de rest de wat vraagjes of ik alles in huis had enzo. Ach, en als je iets mist, kun je dat iedere dag nog kopen, dus ik maak me geen zorgen hoor. Er zijn kinderen die komen in de buitenlucht ter wereld of in een hutje en die maken het ook goed. Je kunt ook gewoon te moeilijk denken toch?
Goeiemorgen Hier wederom een dag vrij Gister ook al, dat is dan weer het voordeel van invalkracht zijn, soms heb je hele drukke weken, en deze week bijna niks te doen Gister belde de kraamzorg voor een afspraak, die staat nu op 30 oktober. Wil iemand die erbij zetten op de lijst? Verder heb ik 21 oktober een afspraak bij de vk en op 5 november een 34 weken gesprek. Dat is een soort voorbereidingsgesprek van +/- anderhalf uur en gaat over wat je kunt verwachten en wat er gebeurd als je evt naar het ziekenhuis moet enz. Geen verplicht gesprek, maar t leek ons wel nuttig. Word ook niet vergoed, maar ja beter die paar centen extra uitgegeven dan dat je niet goed voorbereid bent denk ik dan maar! Onze uk heeft ook regelmatig de hik, sinds anderhalve week voel ik het en ook zeer regelmatig. Bij mij voelt het als een zeer regelmatig tikje, duurt wel 5 minuten Vind het wel grappig. Fijne dag allemaal!
Goedemorgen, Ik heb mijn intake al een paar weken geleden gehad (Kraamvogel). Er kwam iemand langs huis voor het intakegesprek en het ging voornamelijk om wat wij van de kraamverzorgster kunnen verwachten. Ze wilde ook de kinderkamer zien, maar meer uit nieuwsgierigheid naar onze muurschildering dan ter controle. Moet zeggen dat ik het een heel relaxed gesprek vond. Ik geloof dat ik over een paar weken nog gebeld wordt door mijn kraamverzorgster om een en ander door te nemen en dan is het wachten tot de bevalling. Heb er wel een goed gevoel over. Wil iemand mijn volgende afspraak bij de VK in de lijst zetten....is 28 oktober. Wij hebben thuis nu even een week geen internet (wordt volgende week van nieuwe provider geinstalleerd), dus het kan zijn dat ik wat minder post. Fijne dag allemaal! Hanneke
Goedemorgen dames, Om de hoeveel tijd gaan jullie naar de verloskundige ik nog steeds om de 4 weken. Een vriendin van mijn woont in een ander plaats ze gaat veel meer als mij. Schijnt hoe verder je in de zwangerschap hoe meer je langs moet gaan tot nu toe niks van gemerkt? Ik wordt ook niet gewogen dat doe ik thuis, duurt altijd maar 5 min. bloeddruk wordt gemeten en er wordt geluisterd naar het hartje en dan sta ik weer buiten.
@ Mamatje, ik ga nu (vanaf week 30) om de 2 weken. Daarvoor een paar x om de 3 weken en helemaal in t begin om de 4 weken. Vind het wel te lang hoor, om de 4 weken, jij bent nu 33 weken toch?
klopt vind het ook te lang? Ik ben als laatste 1 oktober geweest en nu mag ik 29 oktober weer dus precies 4 weken later. Ik heb het even opgezocht ben nu in totaal maar 5 keer geweest sinds mijn zwangerschap.
Ik ben nu een keer na 3 weken. Ik denk dat ik daarna om de 2 weken moet komen. Bij mij duurt het altijd 20 min. of zo. We kijken altijd even op de echo. En bloeddruk en gewicht en hij voelt altijd eventje. Dan heeft hij nog altijd even tijd voor vragen. Ik heb nog geen 2de keer bloed hoeven prikken!
pff, vind het heel lang. Volgens mij kun je best vragen of dit normal is en of het niet vaker kan (als je dat graag wilt) Ik vind het ontzettend fijn dat er goed en regelmatig gecontroleerd word. Na de 36e week moet ik geloof ik elke week, hoe zit dat bij jou dan?
Ik ben ook altijd wel een kwartier binnen, bij mij word de bloeddruk gemeten gevoeld, geluisterd en ze heeft/maakt tijd voor een praatje. Vind ik erg fijn! Vind het wel belangrijk dat je vertrouwen hebt in de persoon die je bevalling moet begeleiden.
ik ga nu 1x in de twee weken naar de gyn Mamatje, nu aankomende afspraak zit er twee en een halve week tussen omdat ik anders niet naar mijn eigen gyn kon.