heejj meiden ik ga nu nog 1 keer in de 3 weken na de vk. moet 29 oktober weer en ben 8 oktober voor het laatst geweest, na 29 okt zal ik denk ik elke 2 weken gaan en vanaf 37 weken elke week. bij mij hebben ze nog nooit me urine gecontroleerd, ze wegen wel elke controle en ben pas 2,5 kilo aangekomen totaal ben benieuwt hoe het de laatste weken gaat. verder meten ze me bloeddruk en voelen de na de stand van de baarmoeder en hoe de kleine ligt, dan nog even naar het hartje luisteren en dan kan ik nog vragen stellen. ik ben meestal zo'n 10 a 15 minutjes binnen. ik heb alleen nog maar 2 vk gezien terwijl er 5 op de praktijk werken dus ik vraag de volgende keer of ik ook een keertje iemand anders kan krijgen bij een controle. ook heb ik 2 okt de intake van de kraamzorg al gehad ( kraamvogel) en gewoon thuis, ma zal indd wel per regio en per bureau verschillen hoe ze het aanpakken. Liefs xx
@ Mamatje Dat had ik ook bij de verloskundige. Ik werd alleen gewogen bij de 1ste afspraak en de rest mocht ik thuis bij houden evt zou ik nog gewogen worden aan het einde. Ik stond binnen 5 min buiten zonder ik mijn vragen kon stellen en als ik wat vroeg wisten ze er geen antwoord op dus had geen lekker gevoel bij. Zit nu gelukkig bij de gynaecoloog en die nam zowaar alle tijd voor me. Was helemaal nieuw voor me. Ik ga nu elke 2 a 3 weken naar de gynaecollog. Nog 1 keer 3 weken wachten en dan elke 2 weken dus 4 weken is wel erg veel. Gr
Toen ik zwanger raakte van mijn zoontje, woog ik 48kg (normaal 52kg, maar was door ziekte afgevallen). Toen hij geboren werd (met bijna 35 weken), woog ik iets van 65kg... Helaas zijn er toen uiteindelijk (na 1,5 jaar!) 'maar' 10kg weer afgegaan (maar wat wil je; veel met de auto, relatief weinig lopen) Deze keer dus 55kg 'startgewicht' en zit nu (28 weken) zo rond de 61kg 8). Hoewel ik nu absoluut gezien maar 1,5kg meer weeg dan bij mijn zoontje rond dezelfde tijd (ondanks dat mijn 'startgewicht' dit keer dus 7kg meer was!), is mijn buik dit keer beduidend groter... Over controles. Hier is elke 5 à 6 weken controle (iig altijd baarmoederhals, grootte baarmoeder, gewicht, bloeddruk en echo, soms ook bloed en urine), tot ergens tussen de 32e en 34e week (is hier geen vaste week voor een controle, maar altijd bepaalde periodes). Daarna komt na ca 4 weken iig weer een controle (weet ik nog van de vorige keer) en daarna zou ik het niet weten (toen was zoonlief er al), maar vermoed dat het hier de allerlaatste weken ook wel frequenter zal zijn... Ik vind geboortekaartjes bestellen véél te duur, dus ga ze weer lekker zelf maken en uitprinten. Was bij zoonlief uiteindelijk niet helemaal tevreden over de qualiteit (printer bleek niet zo super voor dit soort dingen en had verkeerd papier (te ruw) uitgezocht), maar had toen ook niet veel tijd (zoonlief was al 2 weken oud, toen ik er aan begon )... Nu weet ik waar ik op moet letten en heb de ontwerpen (voor jongen en voor meisje) voor de zekerheid nu al gemaakt. Net ook een 1e proefdruk gemaakt en ben zeer tevreden over de qualiteit dit keer! Papier is alleen wat aan de dunne kant, dus daar moet ik nog wat op bedenken (misschien 2-velletjes op elkaar plakken :-k ).
Goedemorgen allemaal! Het is weer lekker prutweer vandaag *zucht* Mijn zusje zit in het grafische vak en ze heeft echt een superleuk schattig kaartje voor ons ontworpen. Zo leuk! Ik hing net gewoon boven de pot, echt raar. Ik werd misselijk wakker en kreeg braakneigingen maar er kwam niets uit. Nu is het wel over. Het voelde net als in het begin.
goeiemorgen ben ook al een tijdje wakker vanaf 6.00 ik had een nachtmerrie en had vanaf toen geen slaap meer ben klaar wakker (over nesteldrang gesproken) ik heb net heel de keuken uit verveling schoongemaakt toen me mannetje wakker werd en zag dat ik aan de wc begonnen was hield hij me tegen... Hij zei al: Waar ben jij nou toch mee bezig Ikke: Euhmm ja gewoon beetje schoonmaken... dus ik begin al aardig op een schoonmaak-freak te lijken.. Kennen jullie dat ook, dat als het huis niet op en top schoon is dat je hoofd dan helemaal vol zit! IK heb het gevoel dat ik dan nog zooooveel moet doen... (maar dan is het eigelijk al gedaan) ik denk dat het de hormonen zijn... Nou fijne dag dames...
Tsja verschil moet er wezen hahaha....nee komt ook omdat ik rustadvies heb gekregen en Floor het beter vond om me twee weken later te zien. Dan de volgende afspraak weer twee weken later, dat is dan precies op de eerste dag van mijn verlof! Toen moest ik wel even slikken aangezien het dus heel dichtbij komt! Ohja mensen na het weekend is de babykamer klaar! Alles is nu in elkaar gezet. Moeten alleen nog planken boven de commode en we wachten op de wieg die mijn moeder maakt! Studeerkamer hoeft ook alleen nog ingericht te worden! Zo fijn allemaal!
jippie vandaag 33 weken...nog maar 7 weekjes wat gaat het toch snel! Buikfoto in me album ik schrok toch wel van de striemen want die zie je in het echt niet zo goed als op de foto. ik ben al van 5u wakker dus denk dat ik vanmiddag maar een middag tukkie ga doen want anders ben ik vanavond te moe en wil toch wel het zesde zintuig zien want is de laatste aflevering.
Hoi meiden ik ging altijd om de 4 weken naar de verloskundige en nu om de drie weken en straks worden het om de twee en op het eind om de week. Ik las wat terug over gewicht. Ik ben erg geroeid in mijn zwangerschap. ben van 57 kilo naar de 73 kilo gegaan. groetjes maria
Ik wordt bijna wekelijks geprikt Inmiddels al zeker 14 keer Ik heb sinds vandaag verplichte bedrust. Jullie zullen me hier voorlopig niet zien. Onderdruk 102 ! Ze wilden me opnemen maar daar kon ik onderuit komen door te beloven dat ik thuis NIETS zou doen! Sterkte en hopelijk tot gauw! x Aussie
Jeetje een onderdruk van 102 is indd erg hoog. Ga maar lekker rusten en we zien je wel weer als hij wat gezakt is. Sterkte want bedrust lijkt me niet fijn maar ja ziekenhuis is nog erger. Ga zo maar weer werken. Tot vanmiddag
oei aussie, nou sterkte! ga me zo maar eens aankleden, ben lui. Heb late dienst straks bah geen zin....
Wil iedereen die aanvullingen, wijzigingen of wat dan ook voor informatie heeft die in de lijst moet die via PB doorgeven aan Dimmel, Wolly of aan Marijee, niet aan ons 3en anders gaat het nog dubbel . De lijst blijft dan netjes en up-to-date. DE MAMA'S VAN DECEMBER 2008 BEVALLEN 8 oktober 2008: (31+2) Yorick - 1800 gram - Peetje08 - 1e kindje ( 8 december 2008) Totaal 0 meisjes, 1 jongen UITGEREKEND 29 november 2008 Smallgirl77: 2e kindje - bevalling: zh ks - verlof: 17 okt Jacoba: 4e kindje - bevalling: ? - verlof: ? 01 december2008 Miepje: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: 20 okt Essie23: 1e kindje - bevalling: ? - verlof Vis1978: 1e kindje- bevalling: thuis - verlof: 20 okt - Buddy: Pebbels & Hinkie. 02 december2008 Monique4: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: 5 nov - Buddy: OemMujahid 03 december2008 Riddle: 1e kindje - bevalling: ? - verlof: ? Ranjeewha18: 2e kindje - bevalling: ? - verlof: Altijd - Buddy: Marijee 04 december2008 Dimmel: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: 23 okt - Buddy: Natascha78 Marientje: 2e kindje - bevalling: zh - verlof: ? Veronique22: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: ? 05 december2008 Acissej: 1e kindje - bevalling: zh - verlof: 24 okt Mamatje: 1e kindje - bevalling: ? - verlof: 10 okt 06 december2008 Mama05: 2e kindje - bevalling: thuis - verlof: 6 nov Dagdromer: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: 7 nov Pebbles23: 1e kindje - bevalling: zh - verlof: 10 okt - Buddy: Vis & Hinkie Vlerkje: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: ? Sawi: 2e kindje - Bevallling: thuis - verlof: ? Consider: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: geen verlof 07 december2008 Marijee: 1e kindje - bevalling: zh - verlof: 24 okt - Buddy: Ranjeewha Hinkie: 1e kindje - bevalling: zh - verlof: 10 nov - Buddy: Pebbels & Vis 08 december2008 Wolly: 1e kindje - bevalling: zh - verlof: Altijd Gwendo76: 2e kindje - bevalling: zh - verlof: ? Tweety123: 1e kindje - bevalling: ? - verlof: ? 09 december2008 Sylvia79: 2e kindje - bevalling: zh - verlof: 1 nov 10 december2008 OemMujahid: 1e kindje - bevalling: zh - verlof: Begonnen - Buddy: Monique4 Leonie1986: 1e kindje - bevallen: zh - Verlof: 29 okt 11 december2008 Aussie73: 1e kindje - bevalling: zh - verlof: 31 okt - Buddy: Iuno & Joss81 12 december2008 2deKleine: 2de kindje - bevalling: thuis - verlof: nvt - Buddy: meld zelf als er iets is gebeurt Chanty: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: 15 nov Dani84: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: 28 okt AdrianaM: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: is al met verlof 13 december2008 Joss81: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: 29 okt - Buddy: Aussie & Iuno Bianc: 1e kindje - bevalling: zh - verlof: 17 sep Sandra79: ? kindje - bevalling: twijfel - verlof: ? 15 december2008 Marleen4683: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: 1 nov - Buddy: Johanna & Kweenie Parel1988: 1e kindje - bevalling: ? - verlof: ? Trotse moeder: 3e & 4e kindje - bevalling: zh - verlof: ? 17 december2008 Maria04: 1e kindje - bevalling: zh - verlof: 6 nov Tinker: 4e kindje - bevalling: thuis - verlof: ? 18 december2008 Girl81: 1e kindje - bevalling: zh - verlof: 20 nov 19 december2008 Kweenie: 1e kindje - bevalling: ? - verlof: ? - Buddy: Marleen & Johanna Kimkivits: 2e kindje - bevalling: zh - verlof: begonnen 20 december2008 Lola1982: 1e kindje - bevalling: zh - verlof: 6 nov Mamamiss: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: 17 nov Pinguin: 2de kindje - bevalling: zh - verlof: 15 nov 21 december2008 Goglezzz: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: 24 december2008 Guusje2001: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: ? Johanna1: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: 19 nov - Buddy: Marleen & Kweenie 25 december2008 Natascha78: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: 28 nov - Buddy: Dimmel 29 december2008 Juffie1984: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: 1 dec Victoria: 2e kindje - bevalling: twijfel - verlof 1 dec Een mooie dag in december 2008 Een mooie dag in januari 2009 04 januari 2009 (vermoed dat het eind dec gaat worden) Iuno: 2e kindje - bevalling: zh - verlof: n.v.t - Buddy: Aussie & joss81 51 Zwangere meiden in December 19 Jongens en 10 Meiden Voor deze dames heeft het helaas niet zo mogen zijn We denken aan jullie! Kitty1982, mama van Tessa, Rian, Coco1972, Sim80, Ginny, Poppy Agenda Okt 17: Ranjeewha controle vk 20: Mama05 controle vk 20: Oem controle vk 21: Marleen controle vk 22: Aussie73 gyn 23: Monique liggings echo + meten 24: Lola pretecho en controle gyn 27: Dimmel controle vk 27: Hinkie controle vk 28: Pinguin afspr gyn groei echo 28: Johanna controle vk 28: Vis controle vk 29: Marije controle vk 29: Chanty24 controle vk 30: Wolly controle gyn Nov 05: Dani84 controle vk 05: Sawi controle echo 05: Marleen 34 weken gesprek 07: Lola controle gyn 10: Dimmel controle vk en echo indaling 11: Johanna controle vk 17: Dimmel controle vk 21: Lola controle gyn 26: Dimmel controle vk Dec 3: Dimmel hopelijk laatste controle vk
@Aussie: nou dat klinkt niet goed. Veel sterkte, en nu maar hopen dat met bedrust je bloeddruk weer daalt! Succes!
@Aussie: nou, rustig aan dan maar meid! Veel sterkte, en ik hoop dat je bloeddruk snel weer omlaag gaat. Even een hele persoonlijke vraag hoor, maar ben gewoon even nieuwsgierig hoe dat bij jullie thuis gaat.....hebben jullie nog regelmatig sex? Grtjs, Hanneke
Goh Hanneke komt effe met de deur in huis vallen hiihihihihi..... Hier ligt het een beetje stil. Ik ben moe en heb pijn...echt "sporten" is er dus niet bij...maarja voor alles is een oplossing zeg ik altijd maar....zal niet in detail treden. Maarre....hoezo gaat het op dat vlak niet goed bij jou thuis?
Sterkte Aussie, lekker rustig aan doen. Uhhh, nee hier geen sex, moet er gewoon even niet aan denken. Wel grappig, want ik droomde vanacht wel dat ik sex had Mijn vriend heeft er niet zo een moeite mee. Knuffelen is ook heel lekker en gezellig! o,ja kan iemand mijn controle erbij zetten voor 27 okt.
Aussie.. sterkte meid! Hanneke.. Ik moet eerlijk bekennen, dat mijn vriendje al een tijdje op het droge staat Dat gefrummel aan mijn lijf, he bah nee! Gelukkig, heeft me vriend dara vrede mee..