nou ik snao dat dat meisje hem overkocht voor 15 euro! whahaha hij ziet er niet meer uit..! Maar ik kreeg wel wat vervelende krampen... maar ach...
hoi hoi Nou had ff gekeken in de stad.. pff toch vermoeiend hoor haha maar idd je ziet alleen voedingsbh`s zonder beugel.. Die van de hema gaan maar tot cup D.. die passen we dus niet.. Ook nog leuke rompertjes gekocht haha heerlijk Heb antagel gehaald bij de apotheek wie gebruikt dit nog meer? en hoevaak neem je het dan in? Er staat in de bijsluiter 1 uur na elke maaltijd en voor het slapen gaan.. doen jullie dit ook? of alleen als je last hebt van zuurbranden. Groetjesss
Dani: Antagel pak ik meestal alleen een uur na het avondeten en een uur voor het slapen gaan. Alleen als ik 's middags al last heb pak ik het ook een uur na het middageten anders niet. 's avonds pak ik er een beker warme melk achterna. Dat bindt het maagzuur (of zoiets). Anders pak ik nadien een dropje voor de smaak. Zodra ik 's nachts moet plassen meestal rond 3 -4 uur dan begint het weer en dan pak ik een regla PH en slaap ik heerlijk door tot de morgen. (tenminste als uk niet wakker wordt )
!JOEPIE! KOM NET TERUG VAN MN LAATSTE WERKDAG EN HEB NU OOK VERLOF! @pebbles ohhh wat spannend, duim duim duim duim duim..... @ran, haha ja ik wilde net zeggen, die zal er wel niet meer uitzien....na 3 jaar!
@ Dani, ik heb ook antagel. Volgens mij is het wel verstandig om een uur na elke maaltijd te nemen (ik vergeet t nog wel es ) Verder neem ik t voor t slapengaan en al ik nodig heb 's middags tussendoor nog een keer.
@adriana ja ik heb wel een meter thuis en hou het ook wel steeds in de gaten, tot nu toe is ie steeds goed geweest en zat ik keurig rond de 83. dus ik hoop dat het iets eenmaligs is en morgen weer normaal is, nu doe ik zo rustig mogelijk. maar ja voel me afentoe soms net een thuis dokter moet 4 x per dag mijn suiker prikken en nu erbij dan mijn bloeddruk extra in de gaten houden. denk je het ene onder controle te hebben staat het volgende voor de deur. bedankt voor alle mede leven meiden dat doet me erg goed en Sawi volgens mij zei jij dat over schomelende bloeddruk dank je wel dat geeft me wel wat moed dat het morgen weer omlaag kan zijn
@Dani: ik gebruik ook Antagel alleen als ik last heb van m'n maag. Maar het mag een uur na het eten en vlak voordat je naar bed gaat. Het werkt echt heel goed. Wat wel handig is dat je op de fles schrijft wanneer het hebt geopend, is nl. maar een maand houdbaar als 't open is Morgen weer naar de vk. Stelt niet zoveel voor, want ik voel me goed!
Hoi Dames Dank jullie wel voor de berichtjes.. Moet opschieten heb zw gym een uurtje altijd wel weer informatief en je blijft in beweging he verga alleen van de buikpijn! zo`n drukkend gevoel onderin.. en op m`n vagina... lage rugpijn erbij.. zal wel bij t indalen horen.. niet fijn Groetjess
@ Pebbles Het kan gewoon voorkomen dat je bloeddruk omhoog schiet. De ene keer van de stress de andere keer van trap lopen of inspanningen. Het is wel goed dat ze het blijven controleren want kan erg vervelend zijn voor de baby. Ik had het ook vorige week de ene dag onderdruk van 91 en iedereen maakte zich zorgen en de volgende dag 85 en niemand maakte zich meer zorgen. Terwijl ik met 91 super relaxed was(kwam net van de fysio af) en met 85 super gestressd omdat iedereen zei dat hij veel te hoog was dus het zegt gewoon niks. Maar ik duim voor je dat je niet hoeft te blijven want dat lijkt me helemaal geen pretje. @ Dani Als je een grotere maat in bh hebt kan het zijn dat die van Anita je wel passen en anders bij veel goede lingerie zaken kunnen ze van gewone bh`s voedingsbh`s maken. Ik ga volgende week weer bh`s passen en dan er voedings van laten maken.(heb een grote maat en nu is het echt enorm door alles) @ Rani Was je fiets verzekerd? En had je al een nieuwe enz? Lijkt me raar om ineens je fiets weer terug te krijgen terwijl je hem als verloren beschouwd. Gr en slaap lekker straks allemaal
@Pebbles, sterkte meid. Jij hebt duidelijk niet de fijnste zwangerschap. Hopenlijk is je bloeddruk morgen weer wat gedaald en mag je lekker thuis blijven. Verder is het wel raar om te lezen hoe jullie nog lekker zwanger zijn. Over zwangerschapsverlof: ik zou vandaag al weer 34 weken zijn officieel. En morgen zou mijn verlof beginnen, maar ja ik heb er nu al weer bijna drie weken op zitten. En een naam en kaartje, haha, die zijn al bekend en de meeste kaartjes zijn ook al weer de deur uit. Met mij gaat het trouwens goed. Ik herstel goed van de bevalling en knip en ik begin weer steeds vrolijker en blijer te worden. En Yorick is zo'n knappe vent. Hij weegt inmiddels al twee kilo. Hij heeft zijn verwarmde waterbedje alweer ingeleverd en slaapt nu in een wiegje. Zo goed kan hij zijn temp op orde houden. Verder is hij ook al twee keer in badje geweest en vandaag heeft hij voor het eerst uit de fles gedronken. Echt een schitterend om naar zijn gezichtje te kijken toen er opeens melk uit de speen kwam. Hij wist niet wat hem over kwam. Yorick heeft dan ook nog niet zoveel zelf gedronken, maar dat komt wel. Jullie begrijpen vast wel dat ik nu de trotse mama ben en dat Yorick de allerliefste baby is van de hele wereld.
En dan nu het lang verwachte bevallingsverhaal. Ga er rustig voor zitten of sla het snel over. Je kunt nu nog kiezen . Dinsdag aan het eind van de middag/begin van de avond begon ik een wat lichte, gelijkmatige buikpijn te krijgen. Voor mij niets bijzonders want dat heb ik wel vaker door de Crohn. Ik ben daarom lekker in bad gegaan en daarna met twee paracetamol naar bed. In bed ging de buikpijn niet snel over en daarom twijfelde ik even of ik naar het ziekenhuis zou bellen. Maar ja verder kwam het zo bekend voor dat ik niet heb gebeld en ben ik in slaap ben gevallen. De volgende ochtend was de pijn minder en ben ik gewoon naar mijn werk gegaan en met mijn man afgesproken dat ik het ziekenhuis zou bellen als het 's middags niet over zou zijn. Dit zou niet bijzonder zijn, maar omdat ik zwanger was waren we iets voorzichtiger en de gyn had gezegd dat ze me liever 100 keer te veel aan de CTG wilde zien dan 1 keer te weinig. Op mijn werk werd de pijn wat meer en begon ik me toch zorgen te maken of er niets met Ukkie, onze Yorick, was. Typische zorgen van een zwangere . Dus besloot ik het ziekenhuis maar te bellen. De vlos die ik aan de lijn kreeg stelde me gerust. Ze dacht aan een blaasontsteking. Ik kon gewoon even een testje laten doen door de huisarts of omdat ik op het werk was mocht ik ook even langs het ziekenhuis als dat dichterbij was vanaf mijn werk. Ik heb toen een beetje erg gejokt dat het dichterbij was omdat ik liever naar het ziekenhuis ging. Dus ik mijn collega's vertellen dat ik even naar het ziekenhuis ging. Nee ze hoefden zich geen zorgen te maken en ja ik kon zelf gewoon auto rijden. In het ziekenhuis aangekomen (rond 11 uur) bleek het geen blaasonsteking, mijn CTG was prima, geen wee op te zien en ik had ook geen vleesbomen. Dus controleerder ze toch even (rond 12 uur) mijn baarmoedermond, ook omdat de pijn meer in vlagen begon te komen. De gyn in opleiding deed de inwendige echo en gelijk kon ik merken dat er iets niet klopte. De gyn werd er bij geroepen en toen bleek mijn baarmoeder al volledig verstreken en werd het duidelijk dat ik al 1 cm ontsluiting had . De pijn die ik had waren atypische weeen (bij een vroeggeboorte blijken weeen soms nauwelijks herkenbaar, ook niet als het je voor een tweede keer gebeurd. In mijn geval had zelfs het ziekenhuis dat tot deze echo niet door, wat zeer uitzonderlijk is. Ik mag me dus ook niet schuldig voelen dat ik niet eerder gebeld had en ik heb er gelukkig inmiddels zelf vrede mee). Dus gelijk de spuit er in voor de longrijping en daarna de eerste pil om de weeen te remmen. Daarna kreeg ik te horen dat ze de bevalling in elk geval 1 tot 2 dagen wilden vertragen om de longrijpingsmiddelen hun kans te geven. Maar ze wisten niet zeker of de weeenremmers zouden werken. Vlak daarna kwam het bericht dat het AMC geen plek voor Yorick had en dat ze een ander plekje gingen zoeken. Ondertussen kon ik even mijn man bellen. Hij hoefde niet te komen, want misschien kon ik gelijk door naar het volgende ziekenhuis. Ook heb ik nog even wat anderen gebeld. Ik heb zelfs de afspraak voor de fysio afgebeld . Na uren rond bellen bleken alle academische ziekenhuizen in NL vol te liggen en werd er al gedacht over Aaken of Leuven . Gelukkig had mijn gyn in het Diakonessen gewerkt en wist dat ze Yorick konden opvangen. En zij bleken plek te hebben. Dus snel Yorick nog opgemeten en hij was groot genoeg . Ik kreeg inmiddels al een tweede soort remmer omdat de eerste niet werkte. De tweede leek even te werken. Rond een uur of zes kon ik dan eindelijk naar Utrecht. Ik had al ongeveer 3 cm ontsluiting, dus ik werd in de ambulance met gyn, zwaailichten, sirene en al vervoerd. Vlak voor ik vertrok kreeg ik goed herkenbare weeen en in de ambu kwamen ze al om de 5 minuten. Ook de 2e remmer leek niet genoeg te doen. Verder vertelde de gyn dat hij met mijn maag-darm arts had overlegt dat ik toch natuurlijk ging bevallen in het belang van Yorick. Daar lig je dan lekker onvoorbereid, geen pufles gehad, maar dat vond de gyn zeker geen nadeel . Bij aankomst stond alles en iedereen al klaar en kon ik eindelijk mijn mannetje zien. Ik bleek al 5 cm te hebben en mocht gelijk van de kamer die ze klaar hadden naar de kraamsuite. Mijn weeen bleven maar achter elkaar komen, ik had nauwelijks een rustpauze er tussen (achteraf vertelde de gyn dat je normaal wel rustpauzes hoort te hebben). Voor mij en Yorick best zwaar. In het AMC had ik morfine gehad, maar die was uitgewerkt. De pethidine ofzo die ik hier kreeg deed geloof ik niet zoveel. (Ik kreeg geen ruggeprik omdat het zo snel ging heeft de gyn later uitgelegd). Bij 6 a 7 cm hebben ze de remmers maar gestopt, het was zinloos om het nu nog verder te rekken. Bij 9 cm heeft de gyn mijn vliezen gebroken en hij verwachte dat Yorick er zo uit zou zijn. Ik mocht dan ook al snel beginnen met licht meepersen en daarna hard persen. Zo hard dat ik er aambeien aan over heb gehouden. Ik had dus geen puf of persles nodig gehad . Helaas kwam Yorick er niet uit (hij een sterrekijker, ik een te sterke bekkenbodem) en de gyn kon aan de hartslag zien dat hij het moeilijker begon te krijgen. (Zulke jonge kinderen zijn veel kwetsbaarder en hebben minder reserves.) Pff, ik vond het zowiezo moeilijk dat je zelf geen idee hebt hoeveel ontsluiting je hebt, hoe het vordert etc., maar dit was echt minder. Stel dat het niet lukt of niet goed gaat... Toen is besloten om toch maar te knippen en een vacuumpompje te gebruiken. De gyn vroeg serieus nog of ik het goed vond dat hij zou knippen. 'Man, schiet op! snel die knip zetten'. En toen was hij er gelukkig zo uit (half tien). (Later heb ik gehoord dat zelfs op het laatst voor de knip nog is overwogen of ze niet als nog een keizersnede zouden doen.) Yorick mocht heel even op mijn buik om de navelstreng door te knippen en gaf een klein huiltje en ging gelijk naar de kinderarts en kinderarts in opl. En dan lig je daar met je benen in de beugels. En dan zie je ze bezig en met een blaaszak je kind beademen. En hij gaat maar niet huilen, en de artsen horen zeggen dat de hartslag wel in orde is. Het was echt goed dat ik niet weg kon met mijn benen in mijn beugels, anders was ik meteen opgesprongen (en waarschijnlijk direct door mijn benen gezakt). Wat was dat eng ale:. En toen, eindelijk begon Yorick te huilen. Wat een opluchting. Hij heeft zelfs mama nog even gedag mogen zeggen en een kusje krijgen voor hij naar de neonatologie ging. Hij heeft dus een slechte start gehad (apgar 2-3-8 ). Maar gelukkig is Yorick een sterk kereltje die papa en mama al heel trots maakt .
Hey peetje, Wat fijn om iets van je te horen. Wat was dat schrikken zeg! Ik ben blij dat nu alles goed is met jullie ventje! Geniet dr maar lekker van en doe rustig aan
Hey Peetje, wat fijn te horen dat het goed gaat met je knappe vent. En dat jij goed geneest van je heftige ervaring. Ik hoop dat hij snel naar huis mag. Maar zo te lezen doet hij het goed en zal hij snel thuis zijn. Hier verder geveld door een flinke griep. Ach dat kan je maar beter nu hebben en niet over een week of 4 a 5. Nu even mijnd ochter naar school brengen (dat gaat gewoond oor) en dan lekker thuis op de bank. Echt heerlijk! Ik zal vanavond snel even bijlezen. -x-
pfff peetje als ik het zo lees ben ik dubbel zo blij voor je dat alles zo goed gaat met Yorick nu. Wat moet het moeilijk geweest zijn voor jouw en je man.
Heej peetje Wat een verhaal zeg! Bizar he, dat je niets door kunt hebben... Wat zul je een doodsangst uit hebben gestaan toen Yorrick niet gelijk goed op gang kwam. Ik kreeg er tranen van in mn ogen brrrr.... Maar goed, alles komt goed gelukkig! Wanneer doe je er een kiekje bij? Ben zoooo benieuwd!
peetje wat een verhaal eventjes spannend geweest maar gelukkig doet jorick het nu wel goed en dat hij al alleen begint te drinken is ook goed nieuws he hier nog 4 dagjes werken en dan ook mijn verdiende rust gisteren hrde krampen in mijn mijn buik gehad maar 2 keer en dan weer gedaan ik ben dan ook gaan rusten want werd wel wat ongerust maar gisteren avond was alles weer normaal en heeft ons meisje van mijn buik een schommeld schip gemaakt en echt een lange tijd aan een stuk dames nog allemaal eventjes genieten want de tijd begint nu wel te korten he groetjes
Zo peetje wat een verhaal en een toestand! Nou gelukkig is alles goed en doet Yorick het prima! geniet ervan! Vandaag een dagje niksen denk ik haha alweer lekker spulletjes bij elkaar zoeken, wasje draaien enz... Fijne dag! Groetjesss
@peetje wat een verhaal wel fijn dat alles goed gaat met jullie beide... Gisteren naar controle van de verloskundige geweest en met de kleine was alles goed hij ligt goed met zijn hoofdje beneden zijn ruggetje rechts en voetjes dan bijna tegen mama's ribben haha! Alleen wil me ijzer niet omhoog hij blijft telkens hetzelfde en dit terwijl ik ijzer tabletten slik en 3x per week stroop eet maar goed. Was op 2 weken een halve kilo bijgekomen en zit nu op de 7,5 kilo via de weegschaal van de vk terwijl de weegschaal hier thuis maar 2 kilo aangeeft maar goed... 10nov weer controle en dan een groeiecho dus ben eens benieuwd
Wil iedereen die aanvullingen, wijzigingen of wat dan ook voor informatie heeft die in de lijst moet die via PB doorgeven aan Dimmel, Wolly of aan Marijee, niet aan ons 3en anders gaat het nog dubbel . De lijst blijft dan netjes en up-to-date. DE MAMA'S VAN DECEMBER 2008 BEVALLEN 8 oktober 2008: (31+2) Yorick - 1800 gram - Peetje08 - 1e kindje ( 8 december 2008) Totaal 0 meisjes, 1 jongen UITGEREKEND 29 november 2008 Smallgirl77: 2e kindje - bevalling: zh ks - verlof: 17 okt Jacoba: 4e kindje - bevalling: ? - verlof: ? 01 december2008 Miepje: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: 20 okt Essie23: 1e kindje - bevalling: ? - verlof Vis1978: 1e kindje- bevalling: thuis - verlof: 20 okt - Buddy: Pebbels & Hinkie. 02 december2008 Monique4: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: 5 nov - Buddy: OemMujahid 03 december2008 Riddle: 1e kindje - bevalling: ? - verlof: ? Ranjeewha18: 2e kindje - bevalling: ? - verlof: Altijd - Buddy: Marijee 04 december2008 Dimmel: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: 23 okt - Buddy: Natascha78 Marientje: 2e kindje - bevalling: zh - verlof: ? Veronique22: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: ? 05 december2008 Acissej: 1e kindje - bevalling: zh - verlof: 24 okt Mamatje: 1e kindje - bevalling: ? - verlof: 10 okt 06 december2008 Mama05: 2e kindje - bevalling: thuis - verlof: 6 nov Dagdromer: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: 7 nov Pebbles23: 1e kindje - bevalling: zh - verlof: 10 okt - Buddy: Vis & Hinkie Vlerkje: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: ? Sawi: 2e kindje - Bevallling: thuis - verlof: ? Consider: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: geen verlof 07 december2008 Marijee: 1e kindje - bevalling: zh - verlof: 17 okt - Buddy: Ranjeewha Hinkie: 1e kindje - bevalling: zh - verlof: 10 nov - Buddy: Pebbels & Vis 08 december2008 Wolly: 1e kindje - bevalling: zh - verlof: Altijd Gwendo76: 2e kindje - bevalling: zh - verlof: ? Tweety123: 1e kindje - bevalling: zh - verlof: 3 nov 09 december2008 Sylvia79: 2e kindje - bevalling: zh - verlof: 1 nov Marlieke20: 2e kindje - bevalling: thuis - verlof: 20 okt 10 december2008 OemMujahid: 1e kindje - bevalling: zh - verlof: Begonnen - Buddy: Monique4 Leonie1986: 1e kindje - bevallen: zh - Verlof: 29 okt 11 december2008 Aussie73: 1e kindje - bevalling: zh - verlof: 31 okt - Buddy: Iuno & Joss81 12 december2008 2deKleine: 2de kindje - bevalling: thuis - verlof: nvt - Buddy: meld zelf als er iets is gebeurt Chanty: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: 15 nov Dani84: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: 28 okt AdrianaM: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: is al met verlof 13 december2008 Joss81: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: 29 okt - Buddy: Aussie & Iuno Bianc: 1e kindje - bevalling: zh - verlof: 17 sep Sandra79: ? kindje - bevalling: twijfel - verlof: ? 15 december2008 Marleen4683: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: 1 nov - Buddy: Johanna & Kweenie Parel1988: 1e kindje - bevalling: ? - verlof: ? Trotse moeder: 3e & 4e kindje - bevalling: zh - verlof: ? 17 december2008 Maria04: 1e kindje - bevalling: zh - verlof: 6 nov Tinker: 4e kindje - bevalling: thuis - verlof: ? sspielhagen: 1e kindje kindje - bevalling: thuis - verlof: 6 nov 18 december2008 Girl81: 1e kindje - bevalling: zh - verlof: 20 nov 19 december2008 Kweenie: 1e kindje - bevalling: ? - verlof: ? - Buddy: Marleen & Johanna Kimkivits: 2e kindje - bevalling: zh - verlof: begonnen 20 december2008 Lola1982: 1e kindje - bevalling: zh - verlof: 6 nov Mamamiss: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: 17 nov Pinguin: 2de kindje - bevalling: zh - verlof: 15 nov 21 december2008 Goglezzz: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: 24 december2008 Guusje2001: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: ? Johanna1: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: 19 nov - Buddy: Marleen & Kweenie 25 december2008 Natascha78: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: 28 nov - Buddy: Dimmel 29 december2008 Juffie1984: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: 1 dec Victoria: 2e kindje - bevalling: twijfel - verlof 1 dec Een mooie dag in december 2008 Een mooie dag in januari 2009 04 januari 2009 (vermoed dat het eind dec gaat worden) Iuno: 2e kindje - bevalling: zh - verlof: n.v.t - Buddy: Aussie & joss81 55 Zwangere meiden in December 19 Jongens en 11 Meiden Voor deze dames heeft het helaas niet zo mogen zijn We denken aan jullie! Kitty1982, mama van Tessa, Rian, Coco1972, Sim80, Ginny, Poppy Agenda Okt 28: Pinguin afspr gyn groei echo 28: Johanna controle vk 28: Vis controle vk 29: Marije controle vk 29: Chanty24 controle vk 30: Wolly controle gyn 31: Ranjeewha controle vk & liggings echo 31: Smallgirl77 controle gyn Nov 03: Mama05 controle vk 03: Joss81 controle vk & groeiecho 04: Oem controle vk 05: Dani84 controle vk 05: Sawi controle echo 05: Marleen 34 weken gesprek 05: Monique controle vk 07: Lola controle gyn 10: Dimmel controle vk en liggingsecho 11: Johanna controle vk 12: Oem liggingsecho 17: Dimmel controle vk 21: Lola controle gyn 26: Dimmel controle vk Dec 3: Dimmel hopelijk laatste controle vk @meiden voor controle succes!
Peetje wat een verhaal! Ik heb het met spanning gelezen en ben blij met de uiteindelijke goede afloop. Yorick en jij doen het goed en dat is het belangrijkste, maar jullie 3 en zijn wel dapper geweest hoor! Het is allemaal niet niks. Hier inmiddels de 34 weken gepasseerd. Arme Pebbles heeft te hoge bloeddruk (DIGI KNUF), die van mij blijkt goed te zijn na de controle gisteren. Ik kreeg enorm op mijn flikker. Ik ben veel te druk, kreeg de ene waarschuwing na de andere. Als ze een te hoge bloeddruk zouden vinden mocht ik niet meer werken....wat blijkt 110/65 hahaha niks aan het handje dus. De kleine groeit goed, mama is 0.3 kilo afgevallen (YEAH!) en het ligt met het hoofdje al 1 segmentje in mijn bekken...ik draag de zwangerschap goed volgens hun ondanks mijn drukte. Ik mag niet meer stressen daar komt het op neer. Ohja bij thuiskomst gisteren was mijn moeder er al...en de wieg stond er! De kamer is dus bijna klaar!