PFFFFFFFFFFFFFFFFF Ran dat is echt heftig! Gelukkig is nu alles goed met hem. Maar dat is ewl heftig. Zulke verhalen maken me niet bang hoor....maar heftig is het wel.
Hey dames, ben eindelijk weer thuis na een paar dagen! We hebben namelijk een nieuwe vloer gekregen een mortelvloer! Ziet er goed uit. De meubels mogen pas zaterdag weer terug gezet worden. Pfff vermoeiend hoor we hebben een aantal dagen bij mijn schoonmoeder gelogeerd ben blij dat ik weer thuis ben! niet in de woonkamer maar op zolder vind het niet erg hoor! Ben woensdag naar de verloskundige geweest alles was goed. Ik mag weer over 2 weken terug! Dus mijn volgende afspraak is op 12 november zouden jullie dat willen noteren? Heb al 3 nachten dat ik niet kon slapen vanwege maagpijn het is geen maagzuur meer maar het lijkt net of mijn maag krimpt? Ik zak letterlijk inelkaar en duurt gelukkig niet zo lang voel ook heel erg pijn aan mijn rug. De verloskundige schat mijn babytje nu op 5 pond ben zelf niet zo groot en de baby schopt dus alles bont en blauw van binnen. De verloskundige denkt dat ik een babytje van 7 pond zal krijgen en omdat ik zelf maar klein ben zij ze dat ik daardoor zoveel klachten kan hebben. Overdag heb ik nergens last van (behalve dan dat ik moe ben) maar 's avonds als ik in bed lig pffffffffffffffffff valt het echt tegen zoveel pijn! Ben meestal blij als ik wat licht zie sta ook vroeg op dus veel nachtrust heb ik niet meer. Vind het zielig voor mijn ventje... hij kan ook niet slapen als ik niet slaap. O ja ben inmiddels bijna 23 kilo aanekomen baal er wel van hoor! Ik eet echt niet veel maar snap het niet hoor Ik houd wel veel vocht vast maar ben bang dat ik de laatste 5 weken alleen maar dikker zal worden brrrrrrrrrrrrrrr. Mijn oude broekjes van maat 36 heb ik alvast maar opgeruimd daar zal na de bevalling toch niet meer in passen! Nou ja als de baby maar gezond is maar van mij mag hij nu wel komen hoor!
Mijn gynaecoloog zei je krijgt een gemiddeld zwaar kind. Ik schrok een beetje en dacht nu gaat ze zeggen 8 pond ik dacht oooh nee he. Maar ze zei de verwachting is 6,5 a 7 pond. Dat is toch gewoon normaal en niet gemiddeld groot. Het is nu 2200 gram ongeveer. Ik was zelf een 9 ponder dus ben was bang dat ik ook een groot kind zou baren dan. Mijn beste vriendin is nu 2 dagen overtijd en verwacht ieder moment het telefoontje dat het geboren is. Kan niet wachten lijkt me zo leuk om haar kleintje dan eindelijk te zien. Misschien wordt het voor mij dan ook echter. Ik ga vanavond naar een borstvoedings voorlichtingsavond. Heb er weinig zin in en denk nu dat het eigenlijk niet nodig is want al jaren doen vrouwen het zonder voorlichting dus waarom moet ik dit nu wel doen maar heb mezelf nou eenmaal opgegeven dus heb ik pech. Gr
Hoi Dames @acissej ik ben ook naar een bv cursus geweest. ik vond het wel heel interessant. Je steekt er altijd wat van op. Ik hoorde ook dingen die ik niet eerder gehoord had en ik kon vragen stellen. Vond het wel fijn Verder lekker poets dagje gehad dus alles glimt en blinkt hier weer. Ook lekker boodschapjes gedaan en koffie gedronken bij een vriendin. ik vind het nog heerlijk om te fietsen.. Niet te hard uiteraard en er moet ook niet te veel wind staan, maar lukt me nog zeer goed Groetjess en een fijne avond!
Onze dochter was 3330 gram dus ze bestaan nog wel , en ze was 8 dagen over tijd! ben ook benieuwd hoe zwaar deze kleine is! Vandaag na de jonge gezinnen beurs geweest, wat een drukte zeg niet normaal maar was wel leuk om daar even te wandelen en lekker te snuffelen!
Als ik jullie verhalen enzo allemaal lees over "grote" babies (kleine peuters) dan ben ik blij dat de mijne eerder gehaald gaat worden en dat ik het ook niet zelf hoef te doen. Mijn dochter was bij de geboorte (41 weken 2 dagen) 3830 gram en 54 cm. Als ik deze tot over de 40 weken zou gaan uitdragen verwachten ze voor mij ook een ehhhhhh 8 ponder.... Moet er toch niet aan denken. Gelukkig halen ze deze ook en ook gelukkig wat eerder dan 40 weken. Ik ben trouwens niet naar een of andere cursus geweest deze keer. Is iedereen naar een cursus geweest? Ook voor wat betreft het geven van borstvoeding.... laat ik gewoon over me heen komen. Of mis ik echt wat als ik niet naar een bv cursus ga?!? Oh mamatje, jij ben ook al net zoveel als ik aangekomen, nou ja ik ben er 20 aangekomen. Ik heb ook mijn broeken ergens achter in de kast gelegd met het idee dat die over een half jaar pas weer tevoorschijn komen. Maar net wat je zegt, als de baby maar gezond is. Dat ik bij mijn dochter er 30 was aangekomen zag ik het ook nie tmeer zitten, maar paste uiteindelijk wel weer een maatje 36. Dus het kan wel... Ran jij had ook een heftige bevalling zeg! Bij mij waren ze ook net op tijd anders hadden ze mijn dochter ook moeten reanimeren. Vandaar dat het bij mij een spoed keizersnede werd. Ze had een hartslag van 50 a 60....terwijl ze normaliter 120-160 moeten hebben, om maar even te vergelijken. En uiteindelijk zat ze ook nog een vast in mijn bekken, dat ze met 5 man (!) hebben staan trekken aan haar hoofd. Gelukkig sliep ik en heb ik dat allemaal niet mee gekregen. Die van mij moest ook nog op de couveuse afdeling blijven. Die van mij had net als die van jou hoofdpijn. Niet geheel gek he. Ze heeft wel toen 5 dagen op die afdeling gelegen. Ik hoop dat deze lekker bij mij op de kamer mag...... zou dat wel willen meemaken, in plaats van elke keer je kind moeten achterlaten.... Moet je weer in het ziekenhuis bevallen of mag je ook thuis?
Mama05: inderdaad een perfect gemiddelde baby. Poeh al die bevallingsverhalen. De hartslag gaat dan vaak achteruit zoals ik lees bij Bas was dit ook al zo. Knip en vancuumpomp. Gelukkig was hij er snel. Ik heb deze keer geen cursus gedaan omdat het niet in ons dorp meer is en de vorige keer had ik er weinig aan gehad. Hoe weeen aanvoelen en op te vangen is niet nodig geweest want ik heb alleen 1/2 uur persweeen gehad en niets ervoor en niets erna. Ja een kwartier eerder vliezen gebroken. En Bas was gewoon te zwak door de zwangerschapsvergiftiging dat de borstvoeding ook niet lukte. Wij zijn hem toen na een paar dagen alleen maar afvallen besloten om er flesje bij te geven. Tegen advies in van de Kraam en VK. Maar al snel bleek dat wij het toch aan het juiste eind hadden want hij was zoveel afgevallen dat hij weer bijna terug moest naar het ziekenhuis. Dus voor mij geen cursus maar gewoon m'n gezond verstand laten werken. Als je lang weeen weg moet puffen is zo'n cursus wel fijn dan leer je wat technieken. Dit ongetwijfeld ook met de BV cursus. En op de cursus leer je andere moeders kennen die in je omgeving wonen. Maar omdat ik nu verder moet zijn er waarschijnlijk geen as moeders uit ons dorp. Peetje: wat hebben jullie toch een voorbeeld-baby. Hij doet het zo te lezen echt perfect. Hopen dat je hem snel mee naar zijn eigen kamertje mag nemen. Maar als hij zo goed eet dan komt dat binnenkort wel goed.
zo mannetje is net een half uurtje geleden de deur uit gegaan normaal gezien ga ik gelijk terug slapen maar hij liet de pc aanstaan... gaan jullie voor mij zingen vandaag? ben vandaag 23jaartje geworden best gek ik voel me nog geen 23 maar sinds vandaag ben ik het wel wuahhahha 23jaar geleden rond deze tijd kreeg mijn mama mij eindelijk in haar armen ik was 3weken overtijd, en na een bevalling van 5dagen een knip en vacuumpomp... was ik er dan eindelijk! Laten we hopen dat de bevallingen niet erfelijk zijn.. want anders staat mij nog heel wat te wachten..! (ik wou niet ik was veelste koppig) Nou dames fijne dag ik ga vandaag leuk me haartjes knippen en daarna een heeeeeeeeeele lekkere taart bakken mmmmmm whahahahaha...
Hey Oem, Het is dat als ik ga zingen in een hoestbui uitbarst dus zing ik dit keer zachtjes voor jou..... Lang zal ze leven, lang zal ze leven, lang zal ze leven in de gloria..... in de gloria, in de gloria..... hieperdepiep HOERA, hieperdepiep HOERA! zo en dat zonder in een hoestbui uit te barsten hihi. Meid van harte en geniet ervan. Laat je lekker verwennen........ Heb je al iets van je mannetje gekregen? Trouwens, heel toevallig hebben wij dezelfde kleuren in de babykamer als dat jullie hebben. We hebben ook dezelfde hemeltje...... Hier ook al vroeg mijn bedje uit. Mijn dochter moet naar school. Gelukkig is manlief zo lief haar te brengen. Want ik krijg zelfs van autorijden hartkloppingen. Mijn buik knelt dat een belangrijke ader af in mijn rug en daar krijg ik dan hartkloppingen van. ERg apart. Dus manlief brengt haar weg. Duik ik zo lekker mijn mandje in weer in. Echt ideaal. Straks naar de gynaecoloog. En vanmiddag paardrijden met mijn dochter. Tenminste zij gaat op mijn paard rijden. En ik ga er jaloers naast staan kijken. Nou meiden, fijne dag verder vandaag. Ik kom later vast wel weer buurten. Liefs Smallgirl
OEM GEFELICITEERD! En dat op de dag van alle enge dingen hahahaha...nee hoor geintje. Het is vandaag Halloween...misschien krijgen wij nog wel kinderen aan de deur, dus moet na het werk even snoep halen...
goede morgen meiden ook hier iemand die weer lekker vroeg wakker was, om half 8 kon ik echt niet meer slapen dus ben ik me bedje maar uitgegaan. het lijkt met de dag wel vroeger te worden! kan ik er vast aan wennen haha Oem,, gefeliciteerd met je verjaardag! maak er een leuke dag van, en laat je lekker verwennen bij de kapper! en wat een heftige verhalen zag ik voorbij komen.. hoop voor iedereen dat ze een voorspoedige bevalling krijgen en snel hun wondertje in hun armen hebben! Fijne dag iedereen. Liefs xx
Oem: van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Bas had vanacht weer een pseudo-kroep aanval dus heel de nacht met een oor liggen luisteren of hij er niet in bleef. Durfde mijn man niet wakker te maken want die moet weer heel de dag werken. Vanacht pas hij eruit want morgen heeft hij weekend. Nu is Bas niet fit. Misschien krijgt hij dan eindelijk de waterpokken die heersen op school. Hoop dat hij ze nog krijgt voordat de baby komt. Dus maar vast het dorp in voor metholpoeder. Mijn moeder is ook al 3 dagen ziek dus daar ook maar meteen boodschappen voor doen. Hoop dat ik er zelf deze keer weer tussendoor wandelen moet toch vooruit allemaal. Gisteren had ik alleen hoofdpijn dus maar even de bloeddrukmeter gehaald bij mijn moeder, maar gelukkig was deze perfect.
Hoi oem van harte! Word gek van de hond van de buurman! Normaal merk je dat niet omdat je aant werk bent, maar zodra hij weggaat gaat die hond janken.. niet zo zuinig ook en dat stopt pas als hij terug is.. Een paar maand terug is de andere buurman overleden ( ja er woonden er 2 ) die was normaal de hele dag thuis. Dus ik snap wel dat het beestje er aan moet wennen, maar vanacht zo beroerd geslapen, dat ik dacht pak vanmorgen wat ectra uurtjes maar dat ging dus niet! bekant elke ochtend zo.. pfff Groetjess
Wil iedereen die aanvullingen, wijzigingen of wat dan ook voor informatie heeft die in de lijst moet die via PB doorgeven aan Dimmel, Wolly of aan Marijee, niet aan ons 3en anders gaat het nog dubbel . De lijst blijft dan netjes en up-to-date. DE MAMA'S VAN DECEMBER 2008 BEVALLEN 8 oktober 2008: (31+2) Yorick - 1800 gram - Peetje08 - 1e kindje ( 8 december 2008) Totaal 0 meisjes, 1 jongen UITGEREKEND 29 november 2008 Smallgirl77: 2e kindje - bevalling: zh ks - verlof: 17 okt Jacoba: 4e kindje - bevalling: ? - verlof: ? 01 december2008 Miepje: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: 20 okt Essie23: 1e kindje - bevalling: ? - verlof Vis1978: 1e kindje- bevalling: thuis - verlof: 20 okt - Buddy: Pebbels & Hinkie. 02 december2008 Monique4: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: 5 nov - Buddy: OemMujahid 03 december2008 Riddle: 1e kindje - bevalling: ? - verlof: ? Ranjeewha18: 2e kindje - bevalling: ? - verlof: Altijd - Buddy: Marijee 04 december2008 Dimmel: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: 23 okt - Buddy: Natascha78 Marientje: 2e kindje - bevalling: zh - verlof: ? Veronique22: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: ? 05 december2008 Acissej: 1e kindje - bevalling: zh - verlof: 24 okt Mamatje: 1e kindje - bevalling: ? - verlof: 10 okt 06 december2008 Mama05: 2e kindje - bevalling: thuis - verlof: 6 nov Dagdromer: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: 7 nov Pebbles23: 1e kindje - bevalling: zh - verlof: 10 okt - Buddy: Vis & Hinkie Vlerkje: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: ? Sawi: 2e kindje - Bevallling: thuis - verlof: ? Consider: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: geen verlof 07 december2008 Marijee: 1e kindje - bevalling: zh - verlof: 17 okt - Buddy: Ranjeewha Hinkie: 1e kindje - bevalling: zh - verlof: 10 nov - Buddy: Pebbels & Vis 08 december2008 Wolly: 1e kindje - bevalling: zh - verlof: Altijd Gwendo76: 2e kindje - bevalling: zh - verlof: ? Tweety123: 1e kindje - bevalling: zh - verlof: 3 nov 09 december2008 Sylvia79: 2e kindje - bevalling: zh - verlof: 1 nov Marlieke20: 2e kindje - bevalling: thuis - verlof: 20 okt 10 december2008 OemMujahid: 1e kindje - bevalling: zh - verlof: Begonnen - Buddy: Monique4 Leonie1986: 1e kindje - bevallen: zh - Verlof: 29 okt 11 december2008 Aussie73: 1e kindje - bevalling: zh - verlof: 31 okt - Buddy: Iuno & Joss81 12 december2008 2deKleine: 2de kindje - bevalling: thuis - verlof: nvt - Buddy: meld zelf als er iets is gebeurt Chanty: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: 15 nov Dani84: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: 28 okt AdrianaM: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: is al met verlof 13 december2008 Joss81: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: 29 okt - Buddy: Aussie & Iuno Bianc: 1e kindje - bevalling: zh - verlof: 17 sep Sandra79: ? kindje - bevalling: twijfel - verlof: ? 15 december2008 Marleen4683: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: 1 nov - Buddy: Johanna & Kweenie Parel1988: 1e kindje - bevalling: ? - verlof: ? Trotse moeder: 3e & 4e kindje - bevalling: zh - verlof: ? 17 december2008 Maria04: 1e kindje - bevalling: zh - verlof: 6 nov Tinker: 4e kindje - bevalling: thuis - verlof: ? sspielhagen: 1e kindje kindje - bevalling: thuis - verlof: 6 nov 18 december2008 Girl81: 1e kindje - bevalling: zh - verlof: 20 nov 19 december2008 Kweenie: 1e kindje - bevalling: ? - verlof: ? - Buddy: Marleen & Johanna Kimkivits: 2e kindje - bevalling: zh - verlof: begonnen 20 december2008 Lola1982: 1e kindje - bevalling: zh - verlof: 6 nov Mamamiss: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: 17 nov Pinguin: 2de kindje - bevalling: zh - verlof: 15 nov 21 december2008 Goglezzz: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: 24 december2008 Guusje2001: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: ? Johanna1: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: 19 nov - Buddy: Marleen & Kweenie 25 december2008 Natascha78: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: 28 nov - Buddy: Dimmel 29 december2008 Juffie1984: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: 1 dec Victoria: 2e kindje - bevalling: twijfel - verlof 1 dec Een mooie dag in december 2008 Een mooie dag in januari 2009 04 januari 2009 (vermoed dat het eind dec gaat worden) Iuno: 2e kindje - bevalling: zh - verlof: n.v.t - Buddy: Aussie & joss81 55 Zwangere meiden in December 19 Jongens en 11 Meiden Voor deze dames heeft het helaas niet zo mogen zijn We denken aan jullie! Kitty1982, mama van Tessa, Rian, Coco1972, Sim80, Ginny, Poppy Agenda Okt 31: Ranjeewha controle vk & liggings echo 31: Smallgirl77 controle gyn Nov 03: Mama05 controle vk 03: Joss81 controle vk & groeiecho 04: Oem controle vk 05: Dani84 controle vk 05: Sawi controle echo 05: Marleen 34 weken gesprek 05: Monique controle vk 06: Sylvia79 controle vk 07: Lola controle gyn 10: Dimmel controle vk en groeiecho 10: Hinkie controle vk 11: Johanna controle vk 11: Marije controle vk + liggingsecho 12: Oem liggingsecho 12: pinguin controle vk 17: Dimmel controle vk 21: Lola controle gyn 25: Sylvia79 controle gyn 25: pinguin groeiecho 26: Dimmel controle vk Dec 3: Dimmel hopelijk laatste controle vk @meiden voor controle en/of echo succes en veel plezier!
@ Oem Van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Goh 23 jaar wat een lekkere leeftijd. Ik wens je een fijne dag toe. Vannacht weer 3 uur op de bank gezeten. Wordt er een beetje gek van. Om 4.00 werd ik wakker en kon ik niet meer slapen. Om 7.00 was ik nog steeds niet moe maar ben wel weer naar bed gegaan en sliep toch nog even tot 9.30. Maar wat een gedoe. Gisteren ook al van 3.00 tot 6.00 wakker gezeten. En ik ga gewoon tussen 23.00 en 24.00 slapen dus dat is ook niet te vroeg. Helaas krijg ik hierdoor weer zin om `s middags te slapen en dat lukt niet altijd omdat ik het mezelf druk heb gemaakt deze week. Maar ja dan maar de andere 5 weken bij slapen.
@oem: gefeliciflapstaart! geniet ervan! Zo net bij de VK geweest, alles was weer goed! suiker: 4.2, ijzer: 7.1, bloeddruk 110/60 Beebje is al wat ingedaald, alleen hij ligt nu met zijn ruggetje aan de andere kant hihi dat dacht ik al want het was wel erg druk ineens links hartje weer gehoord, helemaal goed! dus gewoon een relaxte controle gehad! ik moet 14 november weer, kan iemand dat op de lijst erbij zetten? en de 11e komt de kraamzorg voor het intake gesprek! Hoe gaat het met jullie?
He Dames, Ik ben hier lang niet geweest, maar internet is eruit thuis al ruim een week! Balen en op het werk erg druk ivm alles overdragen enzo! (nog een weekje werken) Ik heb 40 clienten over te dragen, gaat veel tijd in zitten! hihi! Maar ik had een vraagje: ik heb de afgelopen week veel last van krampen in mijn buik, echt menstruatiekrampen, onder in.... Maar gister had ik het zo'n beetje in mijn hele buik. Toen ik in bed lag begon ik me echt zorgen te maken en was ik van plan als het langer aanhield het ziekenhuis te bellen, maar was in slaap gevallen! Nu heb ik nog steeds een gevoelige buik, rommelt wat hier en daar... Steekjes, krampjes... Is dit normaal? Of moet ik mij zorgen maken? Ik hoop dat internet het snel weer doet en zeker weten als ik straks verlof heb! hahahaha!
@Oem: Van harte met je 23ste! Wat een leeftijd zeg, vergeleken bij jou voel ik me haast oud. Ik wordt in december alweer 30. Wens je een hele fijne dag en een schitterend kapsel! Heerlijk toch dat gefrunnik aan je haar? @Jessica: Lastig zeg als je zo lang wakker bent. Ik heb er ook last van gehad en je kunt er helaas ook niet zoveel aan doen. Ik zou in ieder geval niet in bed blijven liggen. Misschien moet je toch maar wat rustmomenten in je dag proberen te plannen.....*zegt degene die daar ook ontzettend goed in is *, of misschien 's avond toch wat eerder naar bed. Ik slaap gelukkig nu weer beter, maar merk wel dat ik niet altijd genoeg rust pak overdag, waardoor ik 's avonds eigenlijk bekaf ben. Maar dan ga ik eigenlijk niet op tijd naar bed (meestal rond 23.00 uur). Gisteren ben ik lekker om 10.00 uur naar bed gegaan, nog effe een kwartiertje gelezen en toen gaan slapen. Daardoor wel vanochtend wat eerder wakker, maar dat geeft niet. @Jessica: is de bijeenkomst over borstvoeding nog een beetje bevallen? Ik heb er ook eentje bijgewoond en vond het eigenlijk wel heel prettig om te horen hoe het "hoort" te gaan. Dan ben je er toch niet helemaal onbekend mee en als het dan niet goed zou gaan, durf je misschien ook wat meer of eerder op je strepen te gaan staan. Zometeen komen er 2 vriendinnen langs, allebei met hun kleine (een daarvan is mijn schoonzusje met Nikki van 1 maand en de ander heeft ook een dochtertje - Lisanne - en die is nu 3 maanden). Gezellig hoor, lekker beppen en koffie-/theeleuten. Daarna probeer ik nog even languit op de bank te gaan liggen en dan ga ik vanmiddag even met mijn zus de stad in. Moet nog een net nachthemd/pyama scoren. Vanavond weer op kraamvisite bij een jongen van de voetbal, die is nu bijna 2 weken geleden vader geworden van een zoon. Leuk hoor al die baby's! Nou, iedereen een hele fijne dag! Hanneke