Zo, eindelijk kan ik even zitten. Vandaag een drukke dag gehad. Eerst om half 9 mijn dochter naar school gebracht en daarna moest ik in het ziekenhuis zijn voor een afsrpaak bij de anesthesioloog en de verpleegkundige van de kraamafdeling Even doorgenomen hoe de operatie gaat plaatsvinden etc en mijn bloeddruk opgemeten etc. De dag voordat de baby geboren gaat worden moet ik nog bloed laten prikken voor het HB gehalte. En de verpleegkunidge heeft nog even uitgelegd hoe de keizersnede precies gaat enzo. Even over de afdeling gelopen waar ik kom te liggen. Was fijn om te zien. Ik kan haast niet wachten. ER zijn voor de vaders gelukkig geen bezoekuren, dat is altijd erg fijn. Ook moet ik een klisma nemen..... slik Dacht dat het erger zou zijn maar volgens mij valt het wel mee. De dag ervoor moet dat gebeuren, nou ja..... gewoon doen en ik zie wel. Verder na dit gesprek zie ik er echt niet tegenop, kijk er zlefs naar uit. Zelfs de blaaskatheder lijkt me niks aan. Ik hoef, als alles meezit, maar 3 dagen te blijven. Valt ook weer mee. Ik dacht namelijk 5 dagen. De baby ligt nog steeds in een stuit. Dat is niet erg zolang het maar een stuit is. of natuurlijk met zijn koppie beneden. Ik heb het ook Hinkie, een gespannen gevoel en veel harde buiken. Mijn buik is zich druk aan het voorbereiden. Dit was het voorlopig even. Liefs Smallgirl Oja, Ran, ook geadopteerd?
@oem, de echo duurde maar heel kort. 5 minuten denk ik. Omtrek van het hoofdje, de buik en het bovenbeen werd gemeten. @hinkie, volgens mij is dat het indalen? @meiden met slapeloze nachten; vreselijk! Maar laat je er niet gek door maken....als je je rust maar neemt. Hoe meer je erover inzit, hoe slechter je gaat slapen... Hier ligt het beebje nog hoog, en omdat ik ook nog eens een hoge baarmoederdracht heb, zit er van onder nog geheel niets in de verdrukking. Meer van boven.... Vanochtend schopte de kleine in mijn maag en mijn mond zat ineens vol maagzuur! Dat gebeurt hier dagelijks.... Vandaag weer wezen shoppen met oma in spe. Gezellig, maar wel een aanslag op mn rug... Ga vanavond lekker op de bank en ik kom er niet meer af haha.
van mij weer even een snel berichtje, want moet zo naar zwangerschapscursus. Over schatting van grootte van het kindje: bij mijn zoontje dachten ze dat hij 7 tot 7,5 pond zou zijn en hij was 8.5 pond, dus die schattingen geloof ik niet meer zo. Verder is, ondanks dit hoge gewicht, de bevalling goed gegaan, geen knip, geen scheur. Dus groot betekent niet perse dat dat gebeurd. Veel meiden met harde buiken. Ik vind het wel spannend worden. Merk ook dat ik elke dag hier ga kijken van zou er iemand bevallen zijn. Zelf heb ik weinig last van harde buiken. Wel krijg ik steeds meer pijn in mijn liezen. Ik herken dit helemaal niet van mijn vorige zwangerschap. Ik heb er de ene dag meer last van dan de andere. Sterkte allemaal en tot morgen!
Vandaag weer op controle geweest. Alles was prima, de kleine zat al vast in het bekken. Ook met haar erover gehad dat ik zon pijn had. Ze raadde me nog een osteopaat? aan, om dat eens uit te proberen, misschien dat dat me helpte. Ik hoef iig niet tot de 42 weken te lopen, als de kleine met 40 weken er nog niet is, kan ik worden ingeleid Heb trouwens erg veel last van oefenweeen nu, ze komen steeds regelmatiger, dus even in de gaten houden! Heb trouwens al een paar afspraken vooruit gepland: 11, 18 en 25 november controle vk
@hinkie: ik heb het ook hoor! @iedereen met slapeloze nachten: ook dat komt me bekend voor helaas! maar ik slaap gewoon zo lang mogelijk uit en als ik nog moe ben ga ik smiddags gewoon terug naar bed, kan me echt niet schelen! ben toch vrij dus hoef ook nergens heen. Vandaag terug naar HA geweest ivm blaasontsteking. De kuur die ik zaterdag heb gehad werkt dus niet dus ik heb nu die sterkere gehad. Het lijkt te werken maar dat is nog even afwachten. Ik heb volgens mij niet echt veel harde buiken ofzo, maar wel een heeel drukkend gevoel onderin (ook al ingedaald) en mijn kindje is ongelooflijk druk dus ik voel steeds van alles rommelen. Bovendien heb ik nog buikpijnklachten van de blaasontsteking (denk ik) dus kan het momenteel allemaal niet zo goed van elkaar onderscheiden. Hebben jullie wel eens het idee dat je kindje er aan zit te komen? Wel grappig om te lezen dat de meeste van jullie er een beetje doorheen zitten, ik was al bang dat ik de enige was! Ik moet nog ongeveer 5 weken en op een mensenleven is dat natuurlijk niks maar het lijkt wel een eeuwigheid te duren!
boh als ik dit allemaal lees dan herken ik zoveel bij mezelf...heb ook egt veel last van harde buiken kan niks meer doen...maar er zal toch gepoetst moeten worden dus doe het dan maar met stukjes...slapen gaat hier wel nog goed...slaap van 10u 'savonds tot 'half 8 dus daar heb ik gelukkig geen last van... Maandag naar de vk en krijgen we een groeiecho dus ben eens benieuwd Kan eigenlijk niet meer wachten op de kleine hij mag toch wel komen nu hoor...gaat me beetje te langzaam haha!
Wil iedereen die aanvullingen, wijzigingen of wat dan ook voor informatie heeft die in de lijst moet die via PB doorgeven aan Dimmel, Wolly of aan Marijee, niet aan ons 3en anders gaat het nog dubbel . De lijst blijft dan netjes en up-to-date. DE MAMA'S VAN DECEMBER 2008 BEVALLEN 8 oktober 2008: (31+2) Yorick - 1800 gram - Peetje08 - 1e kindje ( 8 december 2008) Totaal 0 meisjes, 1 jongen UITGEREKEND 29 november 2008 Smallgirl77: 2e kindje - bevalling: zh ks - verlof: 17 okt Jacoba: 4e kindje - bevalling: ? - verlof: ? 01 december2008 Miepje: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: 20 okt Essie23: 1e kindje - bevalling: ? - verlof Vis1978: 1e kindje- bevalling: thuis - verlof: 20 okt - Buddy: Pebbels & Hinkie. 02 december2008 Monique4: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: 5 nov - Buddy: OemMujahid 03 december2008 Riddle: 1e kindje - bevalling: ? - verlof: ? Ranjeewha18: 2e kindje - bevalling: ? - verlof: Altijd - Buddy: Marijee 04 december2008 Valerie4: 4de kindje - bevalling: thuis - verlof: n.v.t Dimmel: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: 23 okt - Buddy: Natascha78 Marientje: 2e kindje - bevalling: zh - verlof: ? Veronique22: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: ? 05 december2008 Acissej: 1e kindje - bevalling: zh - verlof: 24 okt Mamatje: 1e kindje - bevalling: ? - verlof: 10 okt 06 december2008 Mama05: 2e kindje - bevalling: thuis - verlof: 6 nov Dagdromer: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: 7 nov Pebbles23: 1e kindje - bevalling: zh - verlof: 10 okt - Buddy: Vis & Hinkie Vlerkje: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: ? Sawi: 2e kindje - Bevallling: thuis - verlof: ? Consider: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: geen verlof 07 december2008 Marijee: 1e kindje - bevalling: zh - verlof: 17 okt - Buddy: Ranjeewha Hinkie: 1e kindje - bevalling: zh - verlof: 10 nov - Buddy: Pebbels & Vis 08 december2008 Wolly: 1e kindje - bevalling: zh - verlof: Altijd Gwendo76: 2e kindje - bevalling: zh - verlof: ? Tweety123: 1e kindje - bevalling: zh - verlof: 3 nov 09 december2008 Sylvia79: 2e kindje - bevalling: zh - verlof: 1 nov Marlieke20: 2e kindje - bevalling: thuis - verlof: 20 okt 10 december2008 OemMujahid: 1e kindje - bevalling: zh - verlof: Begonnen - Buddy: Monique4 Leonie1986: 1e kindje - bevallen: zh - Verlof: 29 okt 11 december2008 Aussie73: 1e kindje - bevalling: zh - verlof: 31 okt - Buddy: Iuno & Joss81 12 december2008 2deKleine: 2de kindje - bevalling: thuis - verlof: nvt - Buddy: meld zelf als er iets is gebeurt Chanty: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: 15 nov Dani84: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: 28 okt AdrianaM: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: is al met verlof 13 december2008 Joss81: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: 29 okt - Buddy: Aussie & Iuno Bianc: 1e kindje - bevalling: zh - verlof: 17 sep Sandra79: ? kindje - bevalling: twijfel - verlof: ? 15 december2008 Marleen4683: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: 1 nov - Buddy: Johanna & Kweenie Parel1988: 1e kindje - bevalling: ? - verlof: ? Trotse moeder: 3e & 4e kindje - bevalling: zh - verlof: ? 17 december2008 Maria04: 1e kindje - bevalling: zh - verlof: 6 nov Tinker: 4e kindje - bevalling: thuis - verlof: ? sspielhagen: 1e kindje kindje - bevalling: thuis - verlof: 6 nov 18 december2008 Girl81: 1e kindje - bevalling: zh - verlof: 20 nov 19 december2008 Kweenie: 1e kindje - bevalling: ? - verlof: ? - Buddy: Marleen & Johanna Kimkivits: 2e kindje - bevalling: zh - verlof: begonnen 20 december2008 Lola1982: 1e kindje - bevalling: zh - verlof: 6 nov Mamamiss: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: 17 nov Pinguin: 2de kindje - bevalling: zh - verlof: 15 nov 21 december2008 Goglezzz: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: 24 december2008 Guusje2001: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: ? Johanna1: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: 19 nov - Buddy: Marleen & Kweenie 25 december2008 Natascha78: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: 28 nov - Buddy: Dimmel 29 december2008 Juffie1984: 1e kindje - bevalling: thuis - verlof: 1 dec Victoria: 2e kindje - bevalling: twijfel - verlof 1 dec Een mooie dag in december 2008 Een mooie dag in januari 2009 04 januari 2009 (vermoed dat het eind dec gaat worden) Iuno: 2e kindje - bevalling: zh - verlof: n.v.t - Buddy: Aussie & joss81 56 Zwangere meiden in December 19 Jongens en 12 Meiden Voor deze dames heeft het helaas niet zo mogen zijn We denken aan jullie! Kitty1982, mama van Tessa, Rian, Coco1972, Sim80, Ginny, Poppy Agenda Nov 05: Dani84 controle vk 05: Sawi controle echo 05: Marleen 34 weken gesprek 05: Ranjeewha echo 06: Sylvia79 controle vk 07: Lola controle gyn 10: Dimmel controle vk en groeiecho 10: Hinkie controle vk 10: Vis controle vk 11: Johanna controle vk 11: Marije controle vk + liggingsecho 11: Wolly controle + echo gyn 11: Monique4 controle vk 12: Oem liggingsecho 12: pinguin controle vk 14: ranjeewha controle vk 14: Leonie controle vk 17: Dimmel controle vk 17: Smallgirl controle gyn 17: Mama05 controle vk 17: joss81 controle vk 18: Monique4 controle vk 21: Lola controle gyn 21: Victoria afspr vk 25: Sylvia79 controle gyn 25: pinguin groeiecho 25: Johanna 36 weken afspraak 25: Monique4 controle vk 26: Dimmel controle vk Dec 3: Dimmel hopelijk laatste controle vk @monique je afspraken staan erbij! @meiden voor controle, echo succes en veel plezier!
Joehoe, Lees nog altijd mee, nog steeds niet zo actief met reageren! Maar komt goed! Alleen vandaag en morgen nog werken! Ben ook wel toe aan verlof ook! Begin steeds meer aftetakelen en de hele zwangerschap voelde ik me al belabberd dus er blijft zo weinig over! Maar maakt niet uit, komt allemaal weer goed!
Hoi dames, Ik ben het nog niet echt zat, maar ben gewoon ontzettend nieuwsgierig en ook wel klaar voor die kleine Uk. Van mij mag het eind volgende week wel komen, dan ben ik ruim 37 weken. Maar goed...het laat zich niet sturen natuurlijk. Veel harde buiken heb ik eigenlijk nog niet, maar ik heb wel het idee dat ik sneller moe wordt en ik heb ook niet zoveel zin meer om de stad in te gaan of bij mensen op bezoek. Herkennen jullie dit? Vandaag dus maar weer een rustig dagje, denk ook niet dat ik ga koken vandaag, dus dat wordt een pizza. Grtjs, Hanneke
Hey! Ja ik ook. Zag op je hyves foto's van je ouders....... Dus vandaar mijn vraag. Als je bij mijn foto's kijkt, zie je ook mijn adoptieouders. Waar kom je vandaan? -x-
@vis ik heb ook geen zin meer om de stad in te gaan wel bij mensen op bezoek maar stad in gaat gewoon niet meer goed moet elke 10min zitten omdat het zwaar is met lopen enz...
Net een extra echo gehad. Ik heb er flink de pest in. Eigenlijk zou de echo alleen zijn ivm de amnionstreng. Maar ja als ik er dan toch zou zijn dan ook maar meteen de groei controleren. De baby begint qua groei erg achter te lopen. Net als bij Bas. De bloeddruk is wederom stijgende en hij ligt in een stuit Het huilen staat me nader dan het lachen. Ben nu 35,5 week de baby ligt qua groei op 32 weken en ze schatten het gewicht op 1900 gram. Heb het idee dat het weer richting het Hellp syndroom. De verloskundige neemt nog niet op maar moest haar direct bellen. Dus maar even ingesproken en hopen dat ze zo terug belt. Had zo gehoopt en gedacht dat ik thuis zou kunnen bevallen. Op zich geen ramp als het een ziekenhuisbevalling wordt maar hoop dat ikzelf en de baby niet zo zwak eruit komen als bij Bas. Ik ben altijd bang geweest voor eem keizersnee maar stiekem hoop ik dat de baby toch eerder gaat komen dan maar via een keizersnee. Hij is alleen nog zo klein. Weet het ook even niet meer hoop dat de VK mij dadelijk gerust kan stellen.
sharon, ik kom oorspronkelijk uit Sri-lanka... en jij? ik zal zo even kijken op je hyves.. nou kindje ligt op de onderste lijn.., dus ik loop niet meer bij de verloskunidge maar bij de gyneacholoog :S kindje zat ongeveer op de 33 week.. ik ben zelf nu precies 36 weken..! Mijn afsprakenlijstje is mu..! 6 november ctg scan en DD (wat dat betekend ....? weet ik niet) 10 november CTG scan en verloskundige (meer dan een uur in het ziekenhuis dus :S ) 12 November Screeningsecho 24 November Echo groei! nou ik ga even thee drinken, en even bij komen groetjs
Ran: hoe zwaar was Sam met zijn geboorte? Je moet nu ook veel bezoekjes brengen aan het ziekenhuis. Maar ja beter vaak checken dan dat het te laat is. Jullie baby ligt dan net zover achter als de onze. Ben benieuwd wat mijn vervolg traject wordt.
sam was 3388 gram.. Opzich ben ik wel blij dat ze gaan kijken heo en wat!maar dit maakt me erg onzeker..! dat zou jij ook vast whebben
@Sawi en Ran: da's balen zeg...en dat is dan nog een understatement. Sawi, ik hoop dat je de verloskundige snel te pakken krijgt en dat zij je wat gerust kan stellen. Ik ben net gedoucht. Ik was zo moe vanochtend dat ik er om 11 uur maar weer in ben gegaan en kwam er om half 1 weer uit. Zometeen nog maar even wat boodschapjes doen en klossen halen, want helaas is het bed niet hoog genoeg. Grtjs, Hanneke
Hee dames! Hier alles ok! Vanmorgen weer bij de vk geweest. Mijn bloeddruk is ook stijgende dus ik moet rustiger aan gaan doen. Ach ja, daar was ik zondag al mee begonnen, maar nu dus echt de voetjes omhoog Verder was alles goed dus we gaan rustig verder. 17 november is de volgende afspraak, wil iemand die ertussen zetten? Ik ben mn buik nog niet zat! En de tijd gaat me snel genoeg Maar ja, ik heb dan ook niet zoveel klachten als de meeste van jullie. Onze uk mag nog lekker even een paar weekjes blijven zitten
@Sawi en Ran: wat een vervelende situatie. Sawi ik kan me voorstellen dat het huilen je nader staat dan het lachen! Maar misschien komt het allemaal wel goed. Je ziet het bij Sam die is uiteindelijk ook goed van gewicht. En alles 3 keer controleren is altijd beter dan 1 te weinig. Hopelijk neemt de vk snel contact met je op! Sterkte Gr Hinke
hinkie.. Sam is nooit te klein geweest.. zew dachten eerder dan het een ventje van 8 pond zou worden gelukkig ook niet whahah ! ik ben wel helemaal van straatje//! het liefste zou ik alleen willen slapen nu